abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78766227
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat de PvdA uberahupt stemmen krijgt.
Mischien wordt de PvdA zelfs de grootste partij, erg he?
pi_78766561
Dit is toch het ideaal van de PvdA? Iedereen telt mee en allochtonen voor twee .

Maatschappelijk betrokken allochtonen op sleutelposities binnen de partij maar blijkbaar is dat niet goed? .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:24:50 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78766713
De weggestemde PVDA-blanken denken er in ieder geval zó over:
quote:
"We zijn de Partij van de Allochtonen geworden"
ENSCHEDE - Binnen de Partij van de Arbeid is beroering ontstaan over het grote aantal allochtonen dat straks in de fractie komt. "We zijn de Partij van de Allochtonen geworden”, stelt raadslid André Boersma die nu het veld moet ruimen.

De sociaal-democraten verloren bij de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag zes zetels, waardoor er nog maar negen zetels overblijven. Van die negen posities zullen er vier ingevuld worden door allochtonen die laag op de kieslijst stonden, maar dankzij voorkeurstemmen spectaculair klommen. Van deze vier toekomstige raadsleden, Coskun Turgut, George Hanna, Shridath Salikram en Kenan Boz, heeft alleen Salikram raadservaring. Voorkeurstemmen brachten hem vier jaar geleden al in de gemeenteraad.

PvdA’er André Boersma had het er moeilijk mee, toen duidelijk werd dat hij het veld moet ruimen vanwege het succes van de allochtonen. "Zwaar kut”, noemde hij zijn verlies in De Tubantia. Hij voegde eraan toe dat de PvdA nu de Partij van de Allochtonen genoemd kan worden. Ook stelde hij dat in één keer een enorme hoeveelheid deskundigheid verloren gaat.
Coskun Turgut noemt het in een reactie ‘een beetje zwak’ dat er zo emotioneel wordt gereageerd. "Verder ga ik daar maar niet op in”, zegt hij.

ROFL! Exact zo als ik in de OP voorspelde wordt er gereageerd! Allochtonen zijn natuurlijk Prachtig en Lief, maar ze moeten géén PVDA-baantjes innemen. Dán gaat het te ver.

De ware aard komt weer naar boven. Ze importeren die mensen om op hun te stemmen, niet op elkaar!

Misschien dat er voor de heer Boersma bij de PVV nog een plaatsje is. Die zoeken nog mensen met ervaring had ik gehoord.
The End Times are wild
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:32:52 #29
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_78767096
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]

ROFL! Exact zo als ik in de OP voorspelde wordt er gereageerd! Allochtonen zijn natuurlijk Prachtig en Lief, maar ze moeten géén PVDA-baantjes innemen. Dán gaat het te ver.

De ware aard komt weer naar boven. Ze importeren die mensen om op hun te stemmen, niet op elkaar!

Misschien dat er voor de heer Boersma bij de PVV nog een plaatsje is. Die zoeken nog mensen met ervaring had ik gehoord.

Geweldig, daar krijgen ze mooi de deksel op hun neus

Ik hoop dat ze werkeloos raken en gedwongen in een achterstandswijk moeten gaan wonen, dan kunnen ze de gevolgen van hun beleid aan de lijven ondervinden.
pi_78767210
quote:
[..]

Dat bericht .

Hoe naïef zijn ze binnen de PvdA door te denken dat allochtonen op autochtonen gaan stemmen. Dat ze daar van te voren geen rekening mee hebben gehouden toen ze al die allochtonen op de lijst neer zetten.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:38:50 #31
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78767333
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat bericht .

Hoe naïef zijn ze binnen de PvdA door te denken dat allochtonen op autochtonen gaan stemmen. Dat ze daar van te voren geen rekening mee hebben gehouden toen ze al die allochtonen op de lijst neer zetten.

Dat komt omdat ze die allochtonen zien als arme slaafjes die zich willoos schikken naar de meester. Valt dat even vies tegen!
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78767387
quote:
[..]

Wat dat betreft ligt het gedachtegoed van de PvdA dan weer niet zo ver van het gedachtengoed van de PVV af inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:41:14 #33
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78767420
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Helmond_over__.html

Boontje komt om zijn loontje voor de PVDA-politici.
Hoezo? Het zijn gewoon PvdA'ers én ze hebben blijkbaar een achterban. Prima toch? Daar hebben we verkiezingen voor.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:42:54 #34
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78767480
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat dat betreft ligt het gedachtegoed van de PvdA dan weer niet zo ver van het gedachtengoed van de PVV af inderdaad.
PvdA
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78767561
ik hoor die debiele Wilders nu al

"Weet u meneer Bos, uw partijlid Boersema noemt het ook al de Partij van de Allochtonen, ik zou er maar mee ophouden als ik u was"
pi_78767876
quote:
[..]

Prachtig
pi_78767881
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Dichtpiet. het volgende:

"Weet u meneer Bos, uw partijlid Boersema noemt het ook al de Partij van de Allochtonen, ik zou er maar mee ophouden als ik u was"
Inderdaad. Ben benieuwd of Wilders het binnenkort nog eens aan zal grijpen.

Voor de mensen die gekozen worden is het natuurlijk leuk dat ze een zetel krijgen, maar politiek is niet alleen maar leuk. Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen. Het risico bestaat dat mensen met politieke ervaring hierdoor niet meer aan bod komen en dan heeft het op de langere termijn een negatief effect voor de partij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Citizen.Erased op 05-03-2010 11:59:06 ]
pi_78767975
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Dichtpiet. het volgende:

Ja echt. Jammer dat hiermee Wilders wat extra munitie is verschaft. Ook al zie ik het niet als munitie, want behalve dat ervaring plaats maakt voor nieuwe krachten waarvan nog moet blijken wat hun kwaliteit is, lijkt me er niks aan de hand hier. So what dat het allochtonen zijn nu?

Maar goed de reacties in dit topic zeggen genoeg. Nemen allochtonen goed deel aan de samenleving is het niet goed en krijg je praatjes als 'DEY TUK AR JUBZ!'. Komen er rotjongens in het nieuws zijn ze allen crimineel. Er lijkt gewoon geen middenweg te bestaan.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:59:43 #39
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78768156
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen.
Het gaat eerder om vertrouwen. Wie vertrouw je het behartigen van jouw belangen toe. Of de belangen van je gemeente of land natuurlijk, afhankelijk van hoe je hier zelf in staat.
pi_78768251
Maar als straks die wet er komt van geen hoofddoekjes in publieke functies kunnen al die mensen toch gewoon weer ontslagen worden?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:02:56 #41
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_78768275
Het is een te verwachten gevolg van hun eigen beleid.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_78768424
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:02 schreef DrDentz het volgende:
Maar als straks die wet er komt van geen hoofddoekjes in publieke functies kunnen al die mensen toch gewoon weer ontslagen worden?
Ik denk inderdaad dat Abdel, Karim en Mohammed met een hoofddoek rondlopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_78768519
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat Abdel, Karim en Mohammed met een hoofddoek rondlopen.
Al die exotische types, ik zat al te kijken: Nacati? Man of vrouw? Beter noemen ze zich gewoon Truus of Wim.
pi_78768597
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk mensen die al jarenlang voor de PVDA werkten, zich bewezen hadden en daarom op een verkiesbare plek terecht waren gekomen. Het gestaalde partijkader dat zeker was van de macht, zullen we maar zeggen. Die kennen elkaar allemaal, onontwarbare constructies van partijbureautjes, stichtingen, functies, eigen integratiebureautjes, cum suis, mediaconnecties, noem maar op. Een kliek kortgezegd. En die moet nu dus aan de kant.
Wat alleen maar goed is natuurlijk, als iemand er slaagt met voorkeursstemmen die kliekjes te doorbreken
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78769656
quote:

[..]

Voor de mensen die gekozen worden is het natuurlijk leuk dat ze een zetel krijgen, maar politiek is niet alleen maar leuk. Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen. Het risico bestaat dat mensen met politieke ervaring hierdoor niet meer aan bod komen en dan heeft het op de langere termijn een negatief effect voor de partij.
Hetgeen dus positief is voor iedereen die tegen de Partij van de Allochtonen is toch? Ik vind dit super. Worden ze even met de neus op de feiten gedrukt en dan zijn ze ineens pissed off , te leuk natuurlijk.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:44:48 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78769807
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat alleen maar goed is natuurlijk, als iemand er slaagt met voorkeursstemmen die kliekjes te doorbreken
Ik vind het ook alleen maar goed&grappig. Laat ik dat voorop stellen. Het gaat me op de reactie van de PVDA zelf.
The End Times are wild
pi_78770038
quote:

[..]

En wiens schuld is dat? Als jij onervaren mensen op de lijst zet, blijkbaar alleen met de bedoeling om ze stemmen te laten trekken loop je dit risico. Ik kan er wel om lachen.
En die PVDA'er is gewoon hypocriet. Ze mogen wel stemmen maar als hij zijn baantje kwijt raakt aan voorkeurs stemmen gaat hij ineens lopen janken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_78770041
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het ook alleen maar goed&grappig. Laat ik dat voorop stellen. Het gaat me op de reactie van de PVDA zelf.
"de PvdA"? Het ging toch alleen maar om een of andere zuurpruim die hierdoor buiten de boot viel?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:58:27 #49
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_78770277
Gevoelsmatig heb ik er wel problemen mee dat het zo gaat.
Nieuwkomers horen zich aan te passen, maar op deze manier wordt het beleid aangepast aan de allochtoon.

Gaat het hier trouwens om een trend, of is het meer statistisch en toevallig zo dat in één van 400 gemeentes zoveel allochtonen zijn gekozen ?
pi_78770546
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
Gevoelsmatig heb ik er wel problemen mee dat het zo gaat.
Nieuwkomers horen zich aan te passen, maar op deze manier wordt het beleid aangepast aan de allochtoon.

Gaat het hier trouwens om een trend, of is het meer statistisch en toevallig zo dat in één van 400 gemeentes zoveel allochtonen zijn gekozen ?
Volgens mij passen deze zich prima aan door zich verkiesbaar te stellen. Als je dat niet zou willlen zou je ze niet op de kieslijst van je partij moeten zetten. Maar achteraf gaan lopen janken dat ze met vooorkeursstemmen gekozen worden is gewoon smerig en hypocriet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')