Mischien wordt de PvdA zelfs de grootste partij, erg he?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat de PvdA uberahupt stemmen krijgt.
quote:"We zijn de Partij van de Allochtonen geworden"
ENSCHEDE - Binnen de Partij van de Arbeid is beroering ontstaan over het grote aantal allochtonen dat straks in de fractie komt. "We zijn de Partij van de Allochtonen geworden”, stelt raadslid André Boersma die nu het veld moet ruimen.
De sociaal-democraten verloren bij de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag zes zetels, waardoor er nog maar negen zetels overblijven. Van die negen posities zullen er vier ingevuld worden door allochtonen die laag op de kieslijst stonden, maar dankzij voorkeurstemmen spectaculair klommen. Van deze vier toekomstige raadsleden, Coskun Turgut, George Hanna, Shridath Salikram en Kenan Boz, heeft alleen Salikram raadservaring. Voorkeurstemmen brachten hem vier jaar geleden al in de gemeenteraad.
PvdA’er André Boersma had het er moeilijk mee, toen duidelijk werd dat hij het veld moet ruimen vanwege het succes van de allochtonen. "Zwaar kut”, noemde hij zijn verlies in De Tubantia. Hij voegde eraan toe dat de PvdA nu de Partij van de Allochtonen genoemd kan worden. Ook stelde hij dat in één keer een enorme hoeveelheid deskundigheid verloren gaat.
Coskun Turgut noemt het in een reactie ‘een beetje zwak’ dat er zo emotioneel wordt gereageerd. "Verder ga ik daar maar niet op in”, zegt hij.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
De weggestemde PVDA-blanken denken er in ieder geval zó over:
[..]
ROFL!Exact zo als ik in de OP voorspelde wordt er gereageerd! Allochtonen zijn natuurlijk Prachtig en Lief, maar ze moeten géén PVDA-baantjes innemen. Dán gaat het te ver.
De ware aard komt weer naar boven. Ze importeren die mensen om op hun te stemmen, niet op elkaar!
Misschien dat er voor de heer Boersma bij de PVV nog een plaatsje is. Die zoeken nog mensen met ervaring had ik gehoord.
Dat berichtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
ROFL!Exact zo als ik in de OP voorspelde wordt er gereageerd! Allochtonen zijn natuurlijk Prachtig en Lief, maar ze moeten géén PVDA-baantjes innemen. Dán gaat het te ver.
De ware aard komt weer naar boven. Ze importeren die mensen om op hun te stemmen, niet op elkaar!
Misschien dat er voor de heer Boersma bij de PVV nog een plaatsje is. Die zoeken nog mensen met ervaring had ik gehoord.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat bericht![]()
.
Hoe naïef zijn ze binnen de PvdA door te denken dat allochtonen op autochtonen gaan stemmen. Dat ze daar van te voren geen rekening mee hebben gehouden toen ze al die allochtonen op de lijst neer zetten.
Wat dat betreft ligt het gedachtegoed van de PvdA dan weer niet zo ver van het gedachtengoed van de PVV af inderdaad.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo? Het zijn gewoon PvdA'ers én ze hebben blijkbaar een achterban. Prima toch? Daar hebben we verkiezingen voor.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Helmond_over__.html
Boontje komt om zijn loontje voor de PVDA-politici.
PvdAquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dat betreft ligt het gedachtegoed van de PvdA dan weer niet zo ver van het gedachtengoed van de PVV af inderdaad.
Prachtigquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd of Wilders het binnenkort nog eens aan zal grijpen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik hoor die debiele Wilders nu al
"Weet u meneer Bos, uw partijlid Boersema noemt het ook al de Partij van de Allochtonen, ik zou er maar mee ophouden als ik u was"
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik hoor die debiele Wilders nu al
"Weet u meneer Bos, uw partijlid Boersema noemt het ook al de Partij van de Allochtonen, ik zou er maar mee ophouden als ik u was"
Het gaat eerder om vertrouwen. Wie vertrouw je het behartigen van jouw belangen toe. Of de belangen van je gemeente of land natuurlijk, afhankelijk van hoe je hier zelf in staat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen.
Ik denk inderdaad dat Abdel, Karim en Mohammed met een hoofddoek rondlopen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:02 schreef DrDentz het volgende:
Maar als straks die wet er komt van geen hoofddoekjes in publieke functies kunnen al die mensen toch gewoon weer ontslagen worden?
Al die exotische types, ik zat al te kijken: Nacati? Man of vrouw? Beter noemen ze zich gewoon Truus of Wim.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat Abdel, Karim en Mohammed met een hoofddoek rondlopen.
Wat alleen maar goed is natuurlijk, als iemand er slaagt met voorkeursstemmen die kliekjes te doorbrekenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk mensen die al jarenlang voor de PVDA werkten, zich bewezen hadden en daarom op een verkiesbare plek terecht waren gekomen. Het gestaalde partijkader dat zeker was van de macht, zullen we maar zeggen. Die kennen elkaar allemaal, onontwarbare constructies van partijbureautjes, stichtingen, functies, eigen integratiebureautjes, cum suis, mediaconnecties, noem maar op. Een kliek kortgezegd. En die moet nu dus aan de kant.
Hetgeen dus positief is voor iedereen die tegen de Partij van de Allochtonen is toch? Ik vind dit super. Worden ze even met de neus op de feiten gedrukt en dan zijn ze ineens pissed off , te leuk natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd of Wilders het binnenkort nog eens aan zal grijpen.
Voor de mensen die gekozen worden is het natuurlijk leuk dat ze een zetel krijgen, maar politiek is niet alleen maar leuk. Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen. Het risico bestaat dat mensen met politieke ervaring hierdoor niet meer aan bod komen en dan heeft het op de langere termijn een negatief effect voor de partij.
Ik vind het ook alleen maar goed&grappig. Laat ik dat voorop stellen. Het gaat me op de reactie van de PVDA zelf.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat alleen maar goed is natuurlijk, als iemand er slaagt met voorkeursstemmen die kliekjes te doorbreken
En wiens schuld is dat? Als jij onervaren mensen op de lijst zet, blijkbaar alleen met de bedoeling om ze stemmen te laten trekken loop je dit risico. Ik kan er wel om lachen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd of Wilders het binnenkort nog eens aan zal grijpen.
Voor de mensen die gekozen worden is het natuurlijk leuk dat ze een zetel krijgen, maar politiek is niet alleen maar leuk. Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen. Het risico bestaat dat mensen met politieke ervaring hierdoor niet meer aan bod komen en dan heeft het op de langere termijn een negatief effect voor de partij.
"de PvdA"? Het ging toch alleen maar om een of andere zuurpruim die hierdoor buiten de boot viel?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook alleen maar goed&grappig. Laat ik dat voorop stellen. Het gaat me op de reactie van de PVDA zelf.
Volgens mij passen deze zich prima aan door zich verkiesbaar te stellen. Als je dat niet zou willlen zou je ze niet op de kieslijst van je partij moeten zetten. Maar achteraf gaan lopen janken dat ze met vooorkeursstemmen gekozen worden is gewoon smerig en hypocriet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
Gevoelsmatig heb ik er wel problemen mee dat het zo gaat.
Nieuwkomers horen zich aan te passen, maar op deze manier wordt het beleid aangepast aan de allochtoon.
Gaat het hier trouwens om een trend, of is het meer statistisch en toevallig zo dat in één van 400 gemeentes zoveel allochtonen zijn gekozen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |