31% links.quote:
LOLquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:14 schreef Horloge het volgende:
Borisz, JE BENT DE LUL!
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/op_naar_de_stembus/
Zie update 22.05![]()
quote:@jaapstronks: Pechtold was trouwens al bijna zijn stem kwijt. Grappig, hij was mijn stem ook al kwijt.
Heel dat mannetje klopt niet. Met dat suggestieve toontje van 'm.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:16 schreef Desmonkey het volgende:
Er klopt iets niet aan Ferry. En dat komt meer door zijn toupetkleurtje.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:14 schreef Horloge het volgende:
Borisz, JE BENT DE LUL!
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/op_naar_de_stembus/
Zie update 22.05![]()
Conclusie: geen reële coalitie is nu mogelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:15 schreef Halcon het volgende:
Mogelijke coalities is al wat interessanter dan die andere prietpraat.
Alsjeblieft niet.quote:
oh boehoehoetjes!quote:
Ze benoemen toch alle opties en laten zien dat geen enkele optie echt logisch of eenvoudig is?quote:
Gelukkig gaat het hier om gemeenteraadsverkiezingen en niet de landelijke. Kan nog een hoop veranderen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:17 schreef Breekfast het volgende:
Conclusie: coalitievorming is onmogelijk met deze zetelverdeling
Uiteraard, want stel je voor dat ze iets rechtsigs zouden noemenquote:
Het gaat om dat toontje van Mingele en zijn advies aan Bos en Balkenende.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze benoemen toch alle opties en laten zien dat geen enkele optie echt logisch of eenvoudig is?
Is dat een links of rechts feestje?
Ja maar, de VVD is links hoor... Tenminste, als ze bij de PO in beeld komen...quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
oh boehoehoetjes!
Van Baalen was anders net lang in beeld en de VVD kwam vaak voor in de mogelijk coalities. Jankbal.
Dat word je vanzelf wel in Almere.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:18 schreef Mutant01 het volgende:
Jeetje, Jorritsma is wel dun geworden zeg.
balkenende had dat toch weer terug genomen dat CDA niet met pvda wou hij vond het alleen wat ongeloofwaardig maar niet uitsluitbaarquote:
mssn dat hamer daar gewoond heeft.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:18 schreef Desmonkey het volgende:
Da's geen onderkin bij jorritsma maar een heel kippenhok.
Denk dat het best goed komtquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:18 schreef Halcon het volgende:
25% PVV. Dat valt tegen. Jorritsma is al geirriteerd.
ik zie de SP helemaal niet in de regering zittenquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:20 schreef eriksd het volgende:
Ik zie D66 en SP niet samen in een regering zitten.
Jawel. Statistisch gezien is dat wel significant, lijkt me.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
10 procent van de stembureaus geteld daar. Dat zegt toch geen flikker.
quote:PsychoCes Beste mevr. #Jorritsma, het kan ook "te" mager... Douw er eens een lekkere frikadel in.... of een broodje #bakpao ofzo.. half a minute ago from Seesmic
Technisch gezien is SD sneller. Maar schilt maar 2 seconde ofzo. Is altijd leuk met voetbal, dan hoor je de buurman 2 sec van tevoren juichen en dan pas zie je op jou scherm dat er wordt gescoord. Gaat nog leuk worden met het WK nu zo'n 50% van Nederland HD tv heeftquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:19 schreef Amos_ het volgende:
Zien mensen het in SD sneller op beeld dan ik op HD ofzo?
Is de SD uitzending er sneller dan de HD?
In theorie mogelijk... Bos zei over Paars dat dit zo goed werkte omdat je wist waar je het met elkaar grondig oneens bent.quote:
Meestal een behoorlijke goede indicatie hoor, net zoals in 2002 en 2006. Winnaars en verliezers waren toen ook dezelfde. Het zal om een paar zetels gaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het hier om gemeenteraadsverkiezingen en niet de landelijke. Kan nog een hoop veranderen.
Kan alleen significant betrouwbaar zijn als het representatief is. Als bijvoorbeeld stemmen in het centrum eerder geteld zijn, of juist de buitengebieden snel zijn, dan geeft dat vertekening.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jawel. Statistisch gezien is dat wel significant, lijkt me.
Komt overeen als Maurice een poll houdt onder 1.6 miljoen mensen toch?
Exact.quote:
Ik zie het nog wel gebeuren, vooral economisch is GL een stuk rechtser dan bijv. de SP. Daarnaast zijn GL, D66 en VVD alledrie liberaal.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef Morendo het volgende:
CDA-VVD-D66-GL. Maar dan moeten ze bij GL wel een beetje dimmen.
De vraag is of het zuivere afspiegeling van de bevolking is. Dat zal van wijk (dus stembureau) tot wijk verschillen. Dus geen geen reële afspiegeling.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jawel. Statistisch gezien is dat wel significant, lijkt me.
Komt overeen als Maurice een poll houdt onder 1.6 miljoen mensen toch?
D66 en SP samen is onmogelijk, dus die voorgestelde linkse combinatie komt er sowieso niet van.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren, vooral economisch is GL een stuk rechtser dan bijv. de SP. Daarnaast zijn GL, D66 en VVD alledrie liberaal.
Dat zal GL niet willen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef Morendo het volgende:
CDA-VVD-D66-GL. Maar dan moeten ze bij GL wel een beetje dimmen.
En andere mensen verwijten dat dingen diep zitten... Je lijkt wel een CDA'er, zo hypocriet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:23 schreef Halcon het volgende:
Maorijnissen kent uit zijn Mao-boekjes nog wel wat manieren om mensen in het stemhokje te krijgen.
Het ging over de mogelijke coalitie tussen VVD-D66-GL-PVDA.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
D66 en SP samen is onmogelijk, dus die voorgestelde linkse combinatie komt er sowieso niet van.
lekker bezuinigen op armoedebeleid! lekker de banken verkopen voor een habbekratsquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren, vooral economisch is GL een stuk rechtser dan bijv. de SP. Daarnaast zijn GL, D66 en VVD alledrie liberaal.
Jan Marijnissen was een tijd ziek geweest.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:24 schreef AardbeefMachine het volgende:
Zo die vent is 20 jaar ouder geworden na wat die gezien heeft van Agnes Kant.
Ja best vaak zelfs, vooral in kleine gemeenten of zeer christelijke gemeenten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:23 schreef Nielsch het volgende:
Is het wel eens voorgekomen dat een partij +50% heeft gepakt in een gemeente?
Dat zag ik, maar ik voeg daar die andere samenstelling aan toe.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het ging over de mogelijke coalitie tussen VVD-D66-GL-PVDA.
Niet in een coalitie met CDA en VVD. Met 1 van die 2 is dat wel te doen maar met beiden hebben ze niks in te brengen.quote:
of mensen die er voor zorgen dat ze niet wegwaait.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
"We staan allemaal achter Agnes." Nou, dat zullen dan wel smalle mensen zijn.....
Waar dan 3 a 4 partijen achter moeten staan...wat maakt het dan uit welke van die partijen je stemt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef Halcon het volgende:
Het 25-punten plan. Waar hebben we dat eerder gehoord?
Geestelijke ziekte ofzoiets een linkse coalitie wat een droomwereldquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jan Marijnissen was een tijd ziek geweest.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
of mensen die er voor zorgen dat ze niet wegwaait.
Precies, geen Christenen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef JohnDDD het volgende:
PvdA-VVD-D66-GL met steun van PvdD lijkt me heel realistisch, aangezien niemand met de PVV wil regeren, CDA en PvdA niet elkaar willen regeren, en ik CDA en GL niet samen zie regeren.
Zou wel heel goed zijn voor Nederland. Een liberaal, laïcistisch, open en tolerant Nederland. Zal zorgen voor verruiming winkelopeningstijden, bijv.
*grin*quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
"We staan allemaal achter Agnes." Nou, dat zullen dan wel smalle mensen zijn.....
We moeten de NOS en RTL attenderen op dit forum.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:27 schreef Horloge het volgende:
Bij de volgende verkiezingen op 9 juni ook Fok! replies die geanalyseerd gaan worden?
Dat zou ook mijn kabinet naar keuze zijnquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef JohnDDD het volgende:
PvdA-VVD-D66-GL met steun van PvdD lijkt me heel realistisch, aangezien niemand met de PVV wil regeren, CDA en PvdA niet elkaar willen regeren, en ik CDA en GL niet samen zie regeren.
Zou wel heel goed zijn voor Nederland. Een liberaal, laïcistisch, open en tolerant Nederland. Zal zorgen voor verruiming winkelopeningstijden, bijv.
Op die fiets. Nee daar heb je gelijk in, de enige reële andere mogelijkheid is een centrumrechtse coalitie tussen CDA-VVD-PVV lijkt me. CDA en PVDA zie ik niet met elkaar regeren, al weet je het natuurlijk nooit.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zag ik, maar ik voeg daar die andere samenstelling aan toe.
Ik snap er ook geen reet van. Alsof internet net is uitgevonden...quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:27 schreef michiel_merk het volgende:
Wat een trieste bedoeling zeg dat gequote uit twitter berichten
En dan peilingen wat er gestemd zou zijn als het provinciale verkiezingen warenquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:27 schreef Horloge het volgende:
Bij de volgende verkiezingen op 9 juni ook Fok! replies die geanalyseerd gaan worden?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
We moeten de NOS en RTL attenderen op dit forum.
Dat is Politiek 2.0. Interactief enzo. Weg met de kloof tussen burger en politiek. Lekker modern doen!quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:27 schreef michiel_merk het volgende:
Heeft ook mijn voorkeur.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef JohnDDD het volgende:
enorm triest. lekker interessant ook.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:27 schreef michiel_merk het volgende:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:28 schreef starla het volgende:
die gast lijkt op een typetje van kees van kooten
Dan verhuis ik morgen nogquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:26 schreef JohnDDD het volgende:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:28 schreef DennisMoore het volgende:
Wim van de Camp lijkt duidelijk opgelucht dat ie weer de hostie mag
Nouja, de PvdA wil over 15 tot 20 jaar het huidige tekort weghebbenquote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alles tegenwoordig best vind, behalve christenen of de PVV.quote:
Dat is echt geen centrumrechts meer te noemenquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op die fiets. Nee daar heb je gelijk in, de enige reële andere mogelijkheid is een centrumrechtse coalitie tussen CDA-VVD-PVV lijkt me. CDA en PVDA zie ik niet met elkaar regeren, al weet je het natuurlijk nooit.
Ik weet nog dat tijdens de verkiezingen in de VS iets soortgelijks was. Toen werd er na 10% stemmen geteld als gezegd dat Obama had gewonnen in Georgie, oid. Toen vond ik dat ook heel vreemd, maar heb toen gevraagd aan mn docent statistiek hoe dat precies zat.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De vraag is of het zuivere afspiegeling van de bevolking is. Dat zal van wijk (dus stembureau) tot wijk verschillen. Dus geen geen reële afspiegeling.
"Veilig weggeëxporteerd naar New York"quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:30 schreef Horloge het volgende:
Zo, hij gaat even los op D66.
"Louise van der Laan", Dittrich die is weggestuurd door Pechtold.
Ben ik het wel mee eens aangezien Jan het vanwege zijn gezondheid niet aan kan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:30 schreef Gulo het volgende:
Ik ben zelf geneigd SP te stemmen, maar ik vind Agnes Kant echt ongeschikt. Harry van Bommel lijkt me veel geschikter.
Dat is terecht. VVD kennende pakken ze op zo'n manier de botte bijl erbij dat eventuele meevaller naar de grootgraaiers gaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, de PvdA wil over 15 tot 20 jaar het huidige tekort weghebben
quote:
Ik heb liever iemand boven mij staan die mij uit het moeras kan trekken dan iemand die er ook gezellig bij springtquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:28 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dat is Politiek 2.0. Interactief enzo. Weg met de kloof tussen burger en politiek. Lekker modern doen!
quote:
Tuurlijk gaat de botte bijl erin. Dat is ook nodig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is terecht. VVD kennende pakken ze op zo'n manier de botte bijl erbij dat eventuele meevaller naar de grootgraaiers gaan
en als jullie bankiers nog een crisis veroorzaken en de economie gijzelen.... dan betalen jullie alweer niet de rekening!quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien in juni toch maar CDA. Dit soort taal houd ik wel van.
Jezus zeg, we zijn geen DDRquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat de botte bijl erin. Dat is ook nodig.
Ben je christelijk? GL, VVD, PvdA en D66 liggen helemaal niet ver van elkaar en zijn allemaal partijen waarin de gemiddelde Nederlander zich goed kan vinden.quote:
Nee, maar VVD en GL wordt toch een lachertje. Die liggen op de PVV na het verst uit elkaar in het politiekequote:
Dat is heel hard nodig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat de botte bijl erin. Dat is ook nodig.
Gewoon alles afschuiven op de LPF, D66 en PvdA. Tuurlijk meneertje Van Der Camp, tuurlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
- Hij heeft het etiket geen kabinet te kunnen afmaken.
'Je moet geen etiketten op Jan-Peter Balkenende plakken die niet kloppen...'
Niet ver uit elkaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef JohnDDD het volgende:
GL, VVD,
Nee man, stel je voor dat je de mensen die verantwoordelijk zijn, ook verantwoordelijk houdt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
en als jullie bankiers nog een crisis veroorzaken en de economie gijzelen.... dan betalen jullie alweer niet de rekening!
Alle intellectuele steden zijn vrij GL hoor...quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef Amos_ het volgende:
GroenLinks + Utrecht..was dat altijd al zo'n enge linkse machine, Utrecht?
Nah. Ik vind sowieso een afwijkende politieke voorkeur (van die van mij) wel aantrekkelijkquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn ook meestal erg lelijk. Let er maar eens op
En dat doet Balkie zelf ook heul niet hoor...quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
- Hij heeft het etiket geen kabinet te kunnen afmaken.
'Je moet geen etiketten op Jan-Peter Balkenende plakken die niet kloppen...'
Is hip tochquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is het trouwens nodig om die staafdiagrammen in 3D te doen? Geeft een enorm vertekend beeld.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef Horloge het volgende:
[..]
Gewoon alles afschuiven op de LPF, D66 en PvdA. Tuurlijk meneertje Van Der Camp, tuurlijk.
dat is wel de bedoeling jaquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:33 schreef Desmonkey het volgende:
Gaan ze echt al die gemeenten langs met uitslagen?
Ja hehe, zie de PI en lees het sarcasme.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:31 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik heb liever iemand boven mij staan die mij uit het moeras kan trekken dan iemand die er ook gezellig bij springt
Economisch staan ze redelijk dicht bij elkaar... Femke is niet voor niets verkozen tot 'Liberaal van het Jaar' door de JOVD een paar jaar terug. Mark Rutte heeft het ook altijd over groen.quote:
Want?quote:
Het is bij Jan-Peter Balkenende en het CDA altijd de schuld van een ander.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef Horloge het volgende:
[..]
Gewoon alles afschuiven op de LPF, D66 en PvdA. Tuurlijk meneertje Van Der Camp, tuurlijk.
Het is een zooitje nu.quote:
Er moet gewoon veel geld bespaard worden om de boel draaiende te houden. Het makkelijkste is dan om te snijden in rode bezigheden.quote:
Er zit wel degelijk een groot verschil tussen het groen van de VVD en van GroenLinks.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Economisch staan ze redelijk dicht bij elkaar... Femke is niet voor niets verkozen tot 'Liberaal van het Jaar' door de JOVD een paar jaar terug. Mark Rutte heeft het ook altijd over groen.
Omdat hij het over groen heeft liggen ze dicht bij elkaar? Rutte wil verstandig groen, niet geforceerd groen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Economisch staan ze redelijk dicht bij elkaar... Femke is niet voor niets verkozen tot 'Liberaal van het Jaar' door de JOVD een paar jaar terug. Mark Rutte heeft het ook altijd over groen.
Ja dat viel mij ook al op.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn ook meestal erg lelijk. Let er maar eens op
quote:pwerkman Ik wou dat ik Agnes Kant met zo'n Apple vingerbeweging van mijn scherm kon vegen 2 minutes ago from TwitterGadget
Dat staan ze natuurlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Economisch staan ze redelijk dicht bij elkaar...
Yep. Het waren vooral de partners van CDA die er een teringzooi van hebben gemaakt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:35 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ja, want het CDA is vrij van alle blaam, en Balkenende al helemaal. Commissie-Davids, anyone?
Precies. Een algehele stop op ontwikkelingshulp o.a.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er moet gewoon veel geld bespaard worden om de boel draaiende te houden. Het makkelijkste is dan om te snijden in rode bezigheden.
Waar?quote:
Zo zwart-wit is het niet. Overal Balkie de schuld van geven..quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:32 schreef Horloge het volgende:
[..]
De CDA heeft slim genoeg geprobeert om JP naar een belangrijke euroese positie te lozen, ironisch genoeg is deze positie naar een belg gegaan, en moest hij wel voor de vierde keer breken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |