De 'paranormale' dingen van jezelf die je tot nu toe opgenoemd hebt, vind ik niet heel bijzonder. Ook vraag ik me daarbij ter vergelijking af, hoe vaak je dromen hebt die niet uitkomen t.o.v. dromen die wel uitkomen en hoe vaak je dingen van iemand 'weet' die niet kloppen t.o.v. dat je dingen 'weet' die wel kloppen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:03 schreef rats het volgende:
Dat zou ook heel goed kunnen, daarom noem ik mezelf ook niet paranormaal begaafd. Weet wel dat ik met mensen waar ik een heel goede band mee heb goed kan aanvoelen. Misschien zijn er wel veel meer mensen diet dit ook hebben en is dat de band die je hebt met diegene.
Ik zeg ook meestal dat ik spiritueel ben en ook een deel van mijn interesse in dat gebied ligt. Vind dat een wat bredere benaming dan paranormaal begaafd zijn. Aan de andere kant... is er wel een naam aan te geven.
Hoe zien die entiteiten eruit dan en hoe weet jij zeker dat het geen hallucinatie is?quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:50 schreef rats het volgende:
Vanaf jongs af aan zie ik al entiteiten (waar ik pas op latere leeftijd achter kwam dat niet iedereen dit zag),
Maar dat zegt dus niks, als ik over iemand zeg dat die persoon niet paranormaal begaafd is en jij zegt van wel, waarom zou jij het dan bij het rechte eind hebben? Jij bent namelijk degene die beweert de echte paranormalen te herkennen door logisch na te denken en goed te kijken, ik niet. Ik heb nog nooit door logisch na te denken en goed te kijken een paranormaal begaafd iemand kunnen ontdekken.quote:Bij mensen die beweren het te zijn, ga ik meestal af op mijn gevoel en meestal klopt dat aardig (al kan ik er ook wel eens naast zitten, blijf ook gewoon mens natuurlijk).
Maar ja, dat is ook logisch. Dat zijn gewoon allemaal 'belspellen'. Ik begrijp ook sowieso niet dat er mensen zijn die naar dat soort programma's bellen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:00 schreef rats het volgende:
Dat astrotv heb ik ook wel eens gekeken en vind het 1 grote oplichtersbende. Ze komen met veel algemeenheden, dingen die niet kloppen etc. Was ooit eens een beller die klaagde dat ze veel belkosten kwijt was geweest aan een 'reading' en er helemaal niks van klopte. Die vrouw vond het ook niet kunnen dat mensen op deze manier zo voor de gek werden gehouden. Ze werd heel snel afgekapt en er werd mooi overheen gepraat. Zolang mensen blijven bellen en erin trappen zullen dit soort dingen helaas blijven betsaan.
Ik heb even gezocht en bedoel je deze? Net als met die belspellen snap ik ook niet dat er mensen zijn die serieus naar zoiets gaan zitten mailen. Bij 'gratis' (en zeker i.c.m. e-mailadres invullen) zou er sowieso al een lampje moeten gaan branden. Je weet dat als je bij bij dat soort dingen je e-mailadres invult dat dat alleen maar gebruikt wordt in een spamdatabase, daar hoef je niet helderziend voor te zijnquote:Een mooi voorbeeld hiervan is ook Tara, die doet het via je e-mail. Geeft zogenaamd een gratis reading, daarna komt ze met wat algemene dingen en dat er een negatieve energie om je heen hangt. Dat ziji die wel weg kan halen, maar moet je wel eerst geld over maken. Als je niet reageerd wordt het bedrag steeds lager. Ook na afmelding dat je geen mails meer wil ontvangen blijft ze gewoon spammen.
Helaas zijn er zo te veel voorbeelden op te noemen (de flyers in je brievenbus over mediums die je overal vanaf kunnen helpen of je helpen de ware te vinden etc. etc).
Gast, serieus?quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:25 schreef Godfokt het volgende:
[..]
-lap tekst-
Tot zover mijn visie op het paranormale
tja je hebt gelijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 02:33 schreef Crutch het volgende:
[..]
Gast, serieus?![]()
Ik snap je goede bedoeling hierachter, maar het is bijna onleesbaar.
Misschien moet je (als ik dan toch al aan het zeuren ben) je wat meer verdiepen in zaken zoals werkwoord vervoegen en samenvatten.
Leuke uiteenzetting waar heel wat op te reageren valt, maar niet in een topic dat gaat over "het verschil zien tussen paranormale gave en een truc"quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:25 schreef Godfokt het volgende:
-lap tekst-
Tot zover mijn visie op het paranormale
Dat weten ze niet maar dat denken ze.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ben weer eens benieuwd naar het verschil weten tussen een geestverschijning en een hallucinatie.
Ik kwam vannacht thuis en ik ging even naar het dakterras en zag daar een witte, beetje doorzichtige, verschijning staan bij de barbecue, die verdween en vervolgens zag ik witte voetstappen die het dakterras afliepen.
Ik had gisteren een ontzettend drukke en vermoeiende dag gehad met heel veel indrukken, dus ik vond het niet meer dan logisch dat ik zoiets zag. Het was dus gewoon een soort lichte hallucinatie.
Maar ik vraag me wederom af of geestgelovers die dat zouden zien direct denken dat ze een spook gezien hebben, en zo niet, hoe weten ze dan dat dit een hallucinatie was en geen echt spook?
Ja duhquote:
Misschien bestaan geesten niet, maar hallicuneerd iedereen, en zo doende denken ze dat ze een geest hebben gezien...quote:Op zondag 16 mei 2010 15:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ben weer eens benieuwd naar het verschil weten tussen een geestverschijning en een hallucinatie.
Ik kwam vannacht thuis en ik ging even naar het dakterras en zag daar een witte, beetje doorzichtige, verschijning staan bij de barbecue, die verdween en vervolgens zag ik witte voetstappen die het dakterras afliepen.
Ik had gisteren een ontzettend drukke en vermoeiende dag gehad met heel veel indrukken, dus ik vond het niet meer dan logisch dat ik zoiets zag. Het was dus gewoon een soort lichte hallucinatie.
Maar ik vraag me wederom af of geestgelovers die dat zouden zien direct denken dat ze een spook gezien hebben, en zo niet, hoe weten ze dan dat dit een hallucinatie was en geen echt spook?
Ik ook, maar blijkbaar zijn de gewone mensen zoals jij en ik, oftewel de mensen die niks bijzonders kunnen, een stuk hebberiger dan de bijzondere mensen die een gave hebbenquote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef Nikmans het volgende:
Net alsof mensen met een echte paranormale gave niet meteen even langs Randi gaan om dat miljoentje op te halen.
Zou iig het eerste zijn wat ik zou doen
Idem.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef Nikmans het volgende:
Net alsof mensen met een echte paranormale gave niet meteen even langs Randi gaan om dat miljoentje op te halen.
Zou iig het eerste zijn wat ik zou doen
Ooh, die wil ik even proberen - ik ben benieuwd wat ze over mij kan vertellenquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:52 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik heb even gezocht en bedoel je deze? Net als met die belspellen snap ik ook niet dat er mensen zijn die serieus naar zoiets gaan zitten mailen. Bij 'gratis' (en zeker i.c.m. e-mailadres invullen) zou er sowieso al een lampje moeten gaan branden. Je weet dat als je bij bij dat soort dingen je e-mailadres invult dat dat alleen maar gebruikt wordt in een spamdatabase, daar hoef je niet helderziend voor te zijn. En wil je het voor de gein uitproberen, dan gebruik je natuurlijk een Gmail/Live/whatever e-mailadres die je niet voor normale dingen gebruikt.
Er stonden ook serieus voetafdrukken of dacht je die te zien en ze 'verdwenen' toen je beter keek? Of stonden er echt voetafdrukken, maar stonden die er waarschijnlijk al veel langer?quote:Op zondag 16 mei 2010 15:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waarom weet jij dat het een hallucinatie was en geen echt spook?quote:Ik had gisteren een ontzettend drukke en vermoeiende dag gehad met heel veel indrukken, dus ik vond het niet meer dan logisch dat ik zoiets zag. Het was dus gewoon een soort lichte hallucinatie.
quote:
Schoenafdrukken die verdwenen 'al lopend' naar het eind van het dakterras, omdat ik die kant op ging kijken. Dus mijn hersenspinsel ging mee met mijn blik.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:37 schreef Sylver_ het volgende:
Er stonden ook serieus voetafdrukken of dacht je die te zien en ze 'verdwenen' toen je beter keek? Of stonden er echt voetafdrukken, maar stonden die er waarschijnlijk al veel langer?
Ten eerste: Spoken bestaan niet, zo wel, laat maar zienquote:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waarom weet jij dat het een hallucinatie was en geen echt spook?
Ja, dat gaat dus niet he - je hebt er zojuist 1 met eigen ogen gezien, maar doet het af als een hallucinatie! Zo kan ik natuurlijk nooit aan jou laten zien dat geesten wel degelijk bestaan, als je zelfs je eigen ogen al niet gelooftquote:Op maandag 17 mei 2010 13:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ten eerste: Spoken bestaan niet, zo wel, laat maar zien.
Je schijnt het meteen en makkelijk te kunnen onderscheiden en te voelen als het een echt bovennatuurlijk fenomeen betreft of slechts een hallucinatie. Het voelde niet bijzonder helaasquote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Sylver_ het volgende:
Ja, dat gaat dus niet he - je hebt er zojuist 1 met eigen ogen gezien, maar doet het af als een hallucinatie! Zo kan ik natuurlijk nooit aan jou laten zien dat geesten wel degelijk bestaan, als je zelfs je eigen ogen al niet gelooft
Je moet je eigen ogen ook nooit zomaar blindelings vertrouwen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dus niet he - je hebt er zojuist 1 met eigen ogen gezien, maar doet het af als een hallucinatie! Zo kan ik natuurlijk nooit aan jou laten zien dat geesten wel degelijk bestaan, als je zelfs je eigen ogen al niet gelooft
He verdorie, dan was het idd toch een hallucinatiequote:Op maandag 17 mei 2010 14:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je schijnt het meteen en makkelijk te kunnen onderscheiden en te voelen als het een echt bovennatuurlijk fenomeen betreft of slechts een hallucinatie. Het voelde niet bijzonder helaas.
Nee, want nu weet ik nog steeds wat dat specifieke gevoel dan is waardoor je zeker weet dat je iets bovennatuurlijks ervaartquote:Op maandag 17 mei 2010 14:20 schreef Sylver_ het volgende:
Maar nu heb je wel direct antwoord op je vraag hoe geestgelovers* het verschil weten tussen een hallucinatie en een echte geest!
Tja, dat is zoiets als iemand proberen uit te leggen hoe cola smaakt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, want nu weet ik nog steeds wat dat specifieke gevoel dan is waardoor je zeker weet dat je iets bovennatuurlijks ervaart.
Wat netjes geformuleerd, ik zou het dan eerder vergelijken met een orgasmequote:Op maandag 17 mei 2010 14:44 schreef Sylver_ het volgende:
Tja, dat is zoiets als iemand proberen uit te leggen hoe cola smaakt.
Als je het mee maakt, dan weet je het wel - daar ben ik van overtuigd
Het verbaast me niets. Er lopen ook enorm veel mensen rond die denken dat er c.a. 2000 jaar geleden een man leefde die de zoon van tovenaar was.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:19 schreef eltopo2010 het volgende:
Jongens jongens mensen die anno 2010 nog steeds geloven in deze dingen..pff
Kan je zo'n geest ook achterna lopen en kijken hoe die er van binnen uit ziet?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:51 schreef Wajangmama het volgende:
Laatst was ik samen met een bevriend medium bij iemand.We zagen beiden dezelfde overleden personen daar in huis lopen..blijft leuk als je dan elkaars omschrijvingen van die personen kan afmaken..knappe truc,toch?
'Bevriend medium'? Ik dacht dat mediums alleen maar denkbeeldige vriendjes haddenquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:51 schreef Wajangmama het volgende:
Laatst was ik samen met een bevriend medium bij iemand.
Had ik idd ook gelezen in Harry Potterquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef Wajangmama het volgende:
..waaneer er een door je heen loopt (heb ik zelf niet meegemaakt maar een vriend wel) schijnt dat heel naar te voelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |