abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2010 @ 14:55:33 #76
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81535161
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:44 schreef Sylver_ het volgende:
Tja, dat is zoiets als iemand proberen uit te leggen hoe cola smaakt.
Als je het mee maakt, dan weet je het wel - daar ben ik van overtuigd
Wat netjes geformuleerd, ik zou het dan eerder vergelijken met een orgasme .

Mijn hallucinatie zag eruit als een spook, daarom denk ik dat als een geestgelover die hallucinatie had zou denken dat hij/zij een spook zag en daardoor dat speciale gevoel krijgt .

Maar goed, ben wel benieuwd naar de reacties van de geestgelovers zelf .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 17 mei 2010 @ 15:01:53 #77
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_81535395
Ik kop hem in:

Mensen verklaren schijnbaar onrelevante zaken volgens hetgeen zij in geloven.

Als je in aliens gelooft , dan verklaar je de tijd die opeens stil staat volgens een alien perspectief
Geloof je in geesten, dan deed je overleden oma de klok stil laten staan als teken van boven.
Ben je een reli-freak dan deed God het

enz.enz.

maar geen van allen biedt een objectieve verklaring voor de stilstaande klok (wat batterijtjes kunnen zijn, of gewoon een technisch falen, of WHATEVER), tenzij ook echt aangetoond wordt dat het een alien, geest of god was. De mens ziet nu eenmaal graag verbanden in schijnbaar irrelevante fenomenen, en wil nu eenmaal graag een verklaring voor ogenschijnlijk "onverklaarbare" zaken hebben (meestal zaken die voor een techneut of whatever perfect te verklaren zijn).

Ergo: er is geen verschil tussen de ervaringen. Verder lijkt het me sterk dat leken (en dat zijn echt niet alleen believers hoor) het verschil kunnen zien tussen een gave en een truc. Zoals eerder vermeld: die dingen zijn gemaakt om te foppen. SOmmige effecten foppen de leken al 2000 jaar lang. Die effecten maken perfect gebruik van sleight of hand, sleight of mouth, menselijke psyche en het menselijke fopbare brein.
Als simpel voorbeeld neem ik een card sleight. Denkt iemand echt dat kaartmoves, waarbij mensen hun leven op het spel zetten (valsspelen bij high stake poker) zo doorzichtig zijn dat leken , aka iedereen, het in 1x zou kunnen zien?
Ander voorbeeld: cold reading. Laten we er gewoon even vanuit gaan dat er mediums zijn die meodwillig de boel bezeiken (ik ken er een paar persoonlijk). Zullen cold reading technieken dermate doorzichtig zijn dat iedereen het in 1x door zal hebben? Ik dacht het niet

[ Bericht 37% gewijzigd door Michielos op 17-05-2010 15:11:32 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_81585127
Jongens jongens mensen die anno 2010 nog steeds geloven in deze dingen..pff
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:04:03 #79
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81749570
dat zie je niet dat merk je tzt wel wie er gelijk had en wie niet
Snollebolt
pi_81763692
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:19 schreef eltopo2010 het volgende:
Jongens jongens mensen die anno 2010 nog steeds geloven in deze dingen..pff
Het verbaast me niets. Er lopen ook enorm veel mensen rond die denken dat er c.a. 2000 jaar geleden een man leefde die de zoon van tovenaar was.

Ze noemen deze tovernaar 'god' en gaan naar speciale bijeenkomsten om 'awesome God' te zingen.

[ Bericht 18% gewijzigd door FBreijer op 22-05-2010 16:48:18 ]
You sunk my battleship! :o
pi_81763913
Oeps!
You sunk my battleship! :o
pi_81918583
Laatst was ik samen met een bevriend medium bij iemand.We zagen beiden dezelfde overleden personen daar in huis lopen..blijft leuk als je dan elkaars omschrijvingen van die personen kan afmaken..knappe truc,toch?
pi_81918734
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 13:51 schreef Wajangmama het volgende:
Laatst was ik samen met een bevriend medium bij iemand.We zagen beiden dezelfde overleden personen daar in huis lopen..blijft leuk als je dan elkaars omschrijvingen van die personen kan afmaken..knappe truc,toch?
Kan je zo'n geest ook achterna lopen en kijken hoe die er van binnen uit ziet?
pi_81918941
Ik zal het de volgende keer proberen met mijn röntgenbril
pi_81919361
Bril niet nodig, gewoon naar toe lopen en hopen dat ie niet weg gaat en dan er in gaan staan
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:11:32 #86
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81919487
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 13:51 schreef Wajangmama het volgende:
Laatst was ik samen met een bevriend medium bij iemand.
'Bevriend medium'? Ik dacht dat mediums alleen maar denkbeeldige vriendjes hadden .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_81919494
VadervanJezus: hihi waarom zou ik dat willen? Komt bij dat ze daar echt niet op wachten hoor,,,..ze verdwijnen wanneer je er vlak bij bent doorgaans..waaneer er een door je heen loopt (heb ik zelf niet meegemaakt maar een vriend wel) schijnt dat heel naar te voelen.
Het is serieus nooit bij me opgekomen en ik voel de drang er ook niet toe
pi_81919533
JoepiePoepie: Ach je bent nooit te oud om te leren he?!
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:12:56 #89
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_81957168
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef Wajangmama het volgende:
..waaneer er een door je heen loopt (heb ik zelf niet meegemaakt maar een vriend wel) schijnt dat heel naar te voelen.
Had ik idd ook gelezen in Harry Potter
Alsof je door een ijskoude douche loopt .. *brrrr*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_81959599
Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee maar geloof beslist dat dat zo kan voelen...heb gelukkig nog geen heeel nare ervaringen gehad..wel dat ze zich op een rot manier kenbaar maken of erg overheersend/hulpbehoefend komen,dat kan ook even vervelend zijn...maar goed das off topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')