abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2010 @ 15:25:14 #101
93664 waht
Mushir
pi_78848640
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de Islam het nou niet zo heeft met ongelovigen/homo's/overspeligen/Joden/anderdenkenden/afvalligen/etc.
'Algemeen bekend' m'n reet. Daar is geen enkel bewijs voor. En nee, een of andere kutmoslim die zegt het Westen te haten is géén bewijs.

Sowieso wordt de term 'de Islam' alleen gebruikt door lui die geen flauw idee hebben wat de Islam inhoudt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78848784
quote:

[..]

Het is algemeen bekend dat de Islam het nou niet zo heeft met ongelovigen/homo's/overspeligen/Joden/anderdenkenden/afvalligen/etc.
En het christendom en het jodendom houden ook niet zo van ongelovigen/homo's/overspeligen/anderdenkenden/afvalligen/etc.
Dat is geen Islamitisch probleem, maar eerder een Abrahamitisch probleem.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
  zondag 7 maart 2010 @ 15:30:01 #103
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78848788
quote:

[..]

De gemiddelde mens heeft het niet zo op (on)gelovigen/homo's/overspeligen/Joden/anderdenkenden.

Zie dit forum maar. Vol mensen die niks moeten hebben van alles wat maar een beetje naar religie ruikt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78849459
quote:

[..]

is dat ook de islam die normale moslims belijden?
pi_78850132
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:51 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

is dat ook de islam die normale moslims belijden?
Nee,
pi_78850159
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:08 schreef Pistoleke het volgende:

[..]

Nee,
precies
pi_78850299
Zullen we het maar weer over de peilingen hebben ipv de islam?
quote:
Kabinet: Pvda, CDA, D66, CU = 80 zetels; Bos premier, Eurlings Vice-premier.
Weer CU en het CDA met het PVDA? kunnen we niet op zn minst een van de twee inruilen voor GroenLinks of iets. Die partij lijkt me zeker eindelijk s capabel om te regeren. Volgens mij is er sowieso een opkomst van de Groenen in Europa de laatste tijd dus het zou wel een logische stap zijn.
pi_78850592
Als ik de peiling zo zie dan zou het me niet verbazen als Balkenende volgende week om deze tijd geen lijsttrekker meer is.

[ Bericht 2% gewijzigd door petertje2 op 07-03-2010 16:48:42 ]
  zondag 7 maart 2010 @ 16:27:41 #109
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78850742
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:23 schreef petertje2 het volgende:
Als ik de peiling zo zie dan zou het me niet verbazen als Balkenende volgende week om deze tijd geen lijsttrekker meer is.
Hoezo? Men laat zich daar niet leiden door de waan van de dag. 3 maanden voor de verkiezingen je lijsttrekker lozen is nog nooit een succes geworden. En niet beginnen over Kant, die is "zelf" opgestapt, al geloof ik daar weinig van.
pi_78851288
Gemiddelden van peiling Synovate&peil.nl

CDA 26,5
PvdA 25,5
SP 11,5
VVD 20
PVV 25,5
GL 12,5
CU 7
D66 17
SGP 2
PvdD 2
ToN 0,5
pi_78851339
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:27 schreef Klummie het volgende:

[..]

Hoezo? Men laat zich daar niet leiden door de waan van de dag. 3 maanden voor de verkiezingen je lijsttrekker lozen is nog nooit een succes geworden. En niet beginnen over Kant, die is "zelf" opgestapt, al geloof ik daar weinig van.
Er is een dunne lijn tussen 'je niet laten leiden door de waan van de dag' en 'gigantische faal niet willen erkennen'. En het CDA zijn imho nu wel heel erg dicht tegen die lijn aan.
  zondag 7 maart 2010 @ 16:51:32 #112
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78851458
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:46 schreef L-uuc het volgende:

[..]

Er is een dunne lijn tussen 'je niet laten leiden door de waan van de dag' en 'gigantische faal niet willen erkennen'. En het CDA zijn imho nu wel heel erg dicht tegen die lijn aan.
In de 8 jaar dat JPB partijleider is heeft hij de touwtjes zelf strak in handen dunkt me, het lijkt me een baasje hoor.
pi_78851512
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:27 schreef Klummie het volgende:

[..]

Balkenende heeft als regisseur de boel nu drie keer uit de hand laten lopen: eerst met de LPF, toen met Rita Verdonk en nu met de PvdA. Dan moet je je als partij gaan afvragen of hij wel de juiste man voor die positie is.
pi_78851736
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:51 schreef Klummie het volgende:

[..]

In de 8 jaar dat JPB partijleider is heeft hij de touwtjes zelf strak in handen dunkt me, het lijkt me een baasje hoor.
Hij is goed in het winnen van verkiezingen ja, maar daar houd het ook bij op. Als je 3x een kabinet laat vallen doordat je de touwtjes niet in handen hebt (en ja dat ligt ook aan hem, als minister president is hij degene die moet zorgen dat er een eenzijdig kabinetsbeleid komt dus is het ook aan zijnn gebrek aan regie te wijten als dat er niet is) dan doe je toch wel iets fout als je hem voor de 4e keer tot lijsttrekker en premierkandidaat benoemd.
pi_78851816
Iemand enig idee waarom Synovate en de Hond zo afwijken? Als je een grote groep mensen neemt zou de nauwkeurigheid toch goed moeten zijn.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 7 maart 2010 @ 17:10:36 #116
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78852032
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:53 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Balkenende heeft als regisseur de boel nu drie keer uit de hand laten lopen: eerst met de LPF, toen met Rita Verdonk en nu met de PvdA. Dan moet je je als partij gaan afvragen of hij wel de juiste man voor die positie is.

Als de oorzaak een daadwerkelijk ontbreken is van enig leiderschap, dan wel ja. Maar ik neem aan dat jij ook inziet dat die kabinetten niet zijn gevallen wegens een gebrek aan regie. Ik denk dat heel wat jaren zal duren eer een kabinet wel de rit zal uitzitten, het politieke landschap is zoveel meer versplinterd dan vroeger. ga er maar aan staan. Iedereen vecht voor zijn imago.

LPF blies zichzelf op, d'66 blies nummer 2 op omdat nota bene Hans van Mierlo zich openlijk afvroeg wat het bestaansrecht van d'66 was inzake de kwestie Hirsi Ali (om een dag later dat weer in te trekken, bovendien was er voor die partij nog maar weinig eer te behalen na het aftreden van De Graaff). Vergeet niet dat Verdonk op dat moment al in de race was voor het lijsttrekkerschap van de vvd, profileren dus. En de pvda blies numero 4 op vanwege een dreigend zwaar verlies.

Wat kon Balkenende daaraan doen? Niet veel imo.

Let wel, ik zeg niet dat Balkenende nergens schuld aan heeft maar om alles op zijn bord te schuiven is veel te makkelijk. Het is niet mijn premier al begin ik wel aan 'm te wennen zo langzamerhand.
  zondag 7 maart 2010 @ 17:16:53 #117
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_78852281
PvdA+VVD+D66+GL

Deze verkiezingen worden zo spannend, het zit - vooralsnog - allemaal retedicht bij elkaar wat samenwerking tussen veel partijen noodzakelijk maakt. Echter, sommige combinaties zijn bij voorbaad al uitgesloten (PVV met alles linkser dan CDA, en, cruciaal, PvdA en CDA).

Als ik even mag leek-politicologeren: In het geval dat de huidige peilingen ongeveer realiteit worden, mag de VVD kiezen welke kant ze op willen. Ze hebben een sleutelpositie in het bepalen of het een linkse of rechtse coalitie wordt, en Ik vraag me af of de VVD meer trek heeft in een nieuwe Balkenende I (CDA+VVD+PVV - PVV ipv LPF) of in een nieuwe Paars (PvdA+VVD+D66+GL - GL erbij). Gezien het falen van het eerste, en de populariteit van de laatste, gok ik, en hoop ik zeer op een nieuwe Paarse regering (met groene tint).

[ Bericht 0% gewijzigd door problematiQue op 07-03-2010 17:26:33 ]
  zondag 7 maart 2010 @ 17:31:13 #118
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_78852737
Ik denk dat CDA en PvdA gaan regeren. Wellicht met de VVD.
Ondertussen blijft de PVV groeien en zal het kabinet zachtjes doormodderen en besluiten uitstellen, omdat vallen van het kabinet betekent dat de PVV nog veel groter wordt.
pi_78852776
Nee, ik geloof er niets van dat PvdA en CDA met elkaar gaan regeren.
  zondag 7 maart 2010 @ 17:34:52 #120
136343 BasEnAad
pi_78852842
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:32 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik geloof er niets van dat PvdA en CDA met elkaar gaan regeren.
Maar ik geloof ook niet dat PVV gaat regeren, of überhaupt de kans krijgt. Al is dat wel de beste oplossing om zo snel mogelijk van ze af te zijn.

En een Paars III met GroenLinks en VVD lijkt me niet realistisch.
pi_78852876
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:34 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar ik geloof ook niet dat PVV gaat regeren, of überhaupt de kans krijgt.
Mwoch... als daarmee Balkenende weer aan de macht komt...
quote:
En een Paars III met GroenLinks en VVD lijkt me niet realistisch.
Ik vind het realistischer dan CDA-PvdA.
pi_78852930
Ik denk dat CDA-PvdA realistischer is dan CDA-PVV. Maar dan moeten er wel wat mensen aan de top van CDA en PvdA hun biezen pakken.
  zondag 7 maart 2010 @ 17:41:43 #123
158292 problematiQue
pi_78853024
Een nieuw PvdA - CDA kabinet heeft volgens mij niemand in Nederland zin in, inclusief Bos en Balkenende. De enige realitische mogelijkheden zijn coalities waarin de ene wordt uitgesloten.
pi_78853050
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik denk dat CDA-PvdA realistischer is dan CDA-PVV. Maar dan moeten er wel wat mensen aan de top van CDA en PvdA hun biezen pakken.
Ja, maar dat gebeurt nog niet.
pi_78853094
Het CDA (evenals de PvdA) zou eigenlijk eens goed gestraft moeten worden voor al het falen van de afgelopen jaren. Goed gestraft: minder dan 10 zetels vergaren bij landelijke verkiezingen.

Helaas houdt zo'n partij (voorlopig) een vaste achterban die altijd op de partij zal stemmen, los van partijprogramma, politici en wanbeleid in het verleden.
  zondag 7 maart 2010 @ 17:50:21 #126
291985 system
Neutrale onderzoeker
pi_78853338
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mwoch... als daarmee Balkenende weer aan de macht komt...
[..]

Ik vind het realistischer dan CDA-PvdA.
Neen, dat ben ik niet met u eens. De kans dat Groenlinks in een kabinet komt acht ik zelfs vele malen kleiner dan de kans dat de PVV dat doet. Waar de PVV zich aan de rechterkant van het politiek spectrum plaatsvindt, zit Groenlinks aan de linkerkant. Het is veel makkelijker om een kabinet te vormen met de meer gematigde partijen. VVD+CDA+PvdA+D66 geef ik een goede kans. Aan de andere kant is het natuurlijk ook mogelijk de de PVV de grootste partij wordt en het iniatief wordt gegeven om een kabinet te vormen. Dan zie ik PVV-CDA-VVD met eventueel een andere partij (SGP, CU) een coalitie vormen.
pi_78853387
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:16 schreef problematiQue het volgende:
PvdA+VVD+D66+GL

Deze verkiezingen worden zo spannend, het zit - vooralsnog - allemaal retedicht bij elkaar wat samenwerking tussen veel partijen noodzakelijk maakt. Echter, sommige combinaties zijn bij voorbaad al uitgesloten (PVV met alles linkser dan CDA, en, cruciaal, PvdA en CDA).

Als ik even mag leek-politicologeren: In het geval dat de huidige peilingen ongeveer realiteit worden, mag de VVD kiezen welke kant ze op willen. Ze hebben een sleutelpositie in het bepalen of het een linkse of rechtse coalitie wordt, en Ik vraag me af of de VVD meer trek heeft in een nieuwe Balkenende I (CDA+VVD+PVV - PVV ipv LPF) of in een nieuwe Paars (PvdA+VVD+D66+GL - GL erbij). Gezien het falen van het eerste, en de populariteit van de laatste, gok ik, en hoop ik zeer op een nieuwe Paarse regering (met groene tint).
Dat wordt even afwachten wat de VVD doet, Rutte heeft denk ik niet zo veel zin in de eerste optie maar voor Fred Teeven is een coalitie met het CDA en de PVV echt een natte droom.
pi_78853447
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:51 schreef L-uuc het volgende:

[..]

Dat wordt even afwachten wat de VVD doet, Rutte heeft denk ik niet zo veel zin in de eerste optie maar voor Fred Teeven is een coalitie met het CDA en de PVV echt een natte droom.
Als het een VVD, CDA en PVV coalitie wordt gaat er zeker landelijk DNA verzameld worden van alle (dus ook onschuldige) burgers om dat in een database op te slaan. Verder zullen er nog een hoop privacy-inperkingen volgen.
  zondag 7 maart 2010 @ 17:57:39 #129
136343 BasEnAad
pi_78853567
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Als het een VVD, CDA en PVV coalitie wordt gaat er zeker landelijk DNA verzameld worden van alle (dus ook onschuldige) burgers om dat in een database op te slaan. Verder zullen er nog een hoop privacy-inperkingen volgen.
Het zou een regelrechte ramp worden.
CDA kan haar betuttelbeleid blijven uitvoeren, de VVD zal justitie vrij spel geven en de PVV zorgt voor de uitvoering, in de vorm van straatcommando's. Een leven in angst voor elke burger.
  zondag 7 maart 2010 @ 17:57:39 #130
291985 system
Neutrale onderzoeker
pi_78853568
quote:

[..]

Hoe is dit relevant aan dit topic? Dit topic gaat over de peilingen, niet over politieke standpunten. U als mod zou toch moeten weten dat het onfris is om een topic op dergelijke wijze te vervuilen.
pi_78853589
quote:

[..]

Waaronder preventief fouileren en een enorme toename in de hoeveelheid internettaps. En uiteraard de stadscommando's van ome Geert . Vooral preventief fouileren ben ik geen fan van aangezien ik nogal een mediteraan uiterlijk heb (Italiaanse voorouders, maar de gemiddelde agent ziet geen verschil met Marokkaanse voorouders).
pi_78853624
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:57 schreef system het volgende:

[..]

Hoe is dit relevant aan dit topic? Dit topic gaat over de peilingen, niet over politieke standpunten. U als mod zou toch moeten weten dat het onfris is om een topic op dergelijke wijze te vervuilen.
Het was een uitstapje, aangezien het over peilingen gaat dus indirect ook over mogelijke coalities. Verder geen aanzet tot uitgebreide discussie.

Overigens heb je geen recht van spreken doordat je dit postte eerder in het topic. Pot / ketel.
pi_78853643
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:31 schreef Prutzenberg het volgende:
Even aanvullen:
PvdA-VVD-D66-GL: 75
Wel jammer dat het er zo om spant. Als de PvdA nou de SP nog wat verder leegeet dan kan dit gewoon een stabiele coalitie worden met 80+ zetels. En met PvdA op 30-35 zetels is het ook meteen duidelijk wie de leidende partij is.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 7 maart 2010 @ 18:03:08 #134
158292 problematiQue
pi_78853739
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:50 schreef system het volgende:

[..]

Neen, dat ben ik niet met u eens. De kans dat Groenlinks in een kabinet komt acht ik zelfs vele malen kleiner dan de kans dat de PVV dat doet. Waar de PVV zich aan de rechterkant van het politiek spectrum plaatsvindt, zit Groenlinks aan de linkerkant. Het is veel makkelijker om een kabinet te vormen met de meer gematigde partijen. VVD+CDA+PvdA+D66 geef ik een goede kans. Aan de andere kant is het natuurlijk ook mogelijk de de PVV de grootste partij wordt en het iniatief wordt gegeven om een kabinet te vormen. Dan zie ik PVV-CDA-VVD met eventueel een andere partij (SGP, CU) een coalitie vormen.
Groenlinks is best gematigd. Ze zijn duidelijk links, maar zeker niet extreem. Op sociaal-economisch vlak zijn ze eerder liberaal dan conservatief, wat regeren met de VVD een stuk makkelijker maakt.

Overigens zie ik de PVV en de CU niet samen in een kabinet, en de VVD en de SGP ook niet.

In mijn optiek zijn er slechts twee levensvatbare mogelijkheden:
CDA-VVD-PVV
PvdA-VVD-D66-GL
pi_78853872
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:03 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Groenlinks is best gematigd. Ze zijn duidelijk links, maar zeker niet extreem. Op sociaal-economisch vlak zijn ze eerder liberaal dan conservatief, wat regeren met de VVD een stuk makkelijker maakt.

Overigens zie ik de PVV en de CU niet samen in een kabinet, en de VVD en de SGP ook niet.

In mijn optiek zijn er slechts twee levensvatbare mogelijkheden:
CDA-VVD-PVV
PvdA-VVD-D66-GL
`
en CDA-VVD-D66?
  zondag 7 maart 2010 @ 18:09:12 #136
291985 system
Neutrale onderzoeker
pi_78853960
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het was een uitstapje, aangezien het over peilingen gaat dus indirect ook over mogelijke coalities. Verder geen aanzet tot uitgebreide discussie.

Overigens heb je geen recht van spreken doordat je dit postte eerder in het topic. Pot / ketel.
Ik weet niet waar u het over heeft. Eerst stelt u zelf dat dit topic over peiling gaat en dus zeker ook indirect over mogelijk coalities. Vervolgens stelt u dat ik over een grens ga door over mogelijke coalities te praten. In tegenstelling tot u heb ik in geen geval gesproken over de politieke standpunten van de partijen. Met deze benadering zaait u bij mij twijfel over uw objectiviteit en moderatorschap.
pi_78854071
De VVD is gezien de huidige situatie wel de grote winnaar. Ik kan geloof ik geen realistiche regering voorstellen waar de VVD niet inzit. Enige twee realistich coalities zijn imo;

CDA-VVD-PVV
PvDA-VVD-D66-GL

Dat het de tweede maar mag worden.....
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  zondag 7 maart 2010 @ 18:12:40 #138
158292 problematiQue
pi_78854085
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:07 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

`
en CDA-VVD-D66?
Die komen verreweg nog niet op genoeg zetels uit, maar anders zou dat ook nog kunnen. Het ging mij even om de mogelijkheden die bij de huidige peilingen (bijna) genoeg zetels hebben.
pi_78854110
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:09 schreef system het volgende:

[..]

Ik weet niet waar u het over heeft. Eerst stelt u zelf dat dit topic over peiling gaat en dus zeker ook indirect over mogelijk coalities. Vervolgens stelt u dat ik over een grens ga door over mogelijke coalities te praten. In tegenstelling tot u heb ik in geen geval gesproken over de politieke standpunten van de partijen. Met deze benadering zaait u bij mij twijfel over uw objectiviteit en moderatorschap.
Als je een klacht hebt drop die dan hier: Feedback
Anders gaat het alleen nog maar meer oftopic
pi_78854222
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:12 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Die komen verreweg nog niet op genoeg zetels uit, maar anders zou dat ook nog kunnen. Het ging mij even om de mogelijkheden die bij de huidige peilingen (bijna) genoeg zetels hebben.
Het is ook nog maar de vraag of de huidige peilingen daar echt nuttig voor zijn. Partijen moeten juist nu in hun verkiezingsprogramma zetten hoe zij van plan zijn om het begrotingstekort weg te werken, en naar aanleiding daarvan zal het een en ander nog wel flink verschuiven.
  zondag 7 maart 2010 @ 18:21:12 #141
293211 AardbeefMachine
I rock your world when i want!
pi_78854360
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:12 schreef Gangster-Engel het volgende:
De VVD is gezien de huidige situatie wel de grote winnaar. Ik kan geloof ik geen realistiche regering voorstellen waar de VVD niet inzit. Enige twee realistich coalities zijn imo;

CDA-VVD-PVV
PvDA-VVD-D66-GL

Dat het de tweede maar mag worden.....
ExtreemLinks en VVD in 1 regering is niet realistisch
[quote]Op woensdag 10 maart 2010 09:30 schreef Monolith het volgende:
Soms is fysiek geweld de enige optie.
[/quote]
  zondag 7 maart 2010 @ 18:22:09 #142
158292 problematiQue
pi_78854388
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:16 schreef L-uuc het volgende:

[..]

Het is ook nog maar de vraag of de huidige peilingen daar echt nuttig voor zijn. Partijen moeten juist nu in hun verkiezingsprogramma zetten hoe zij van plan zijn om het begrotingstekort weg te werken, en naar aanleiding daarvan zal het een en ander nog wel flink verschuiven.
Het is maar waar je de grens legt PVV-ToN zou ook een stabiele coalitie kunnen zijn. In principe heeft coalitie-gepraat pas zin na de verkiezingsuitslag.
  zondag 7 maart 2010 @ 18:22:56 #143
158292 problematiQue
pi_78854408
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:21 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Hoezo verdient Groenlinks het predicaat 'extreem'?
  zondag 7 maart 2010 @ 18:25:13 #144
293211 AardbeefMachine
pi_78854483
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:22 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Omdat de standpunten van deze extremistische partij verre weg van normaal liggen.
gematigd links zijn de PVDA en D66 maar ExtreemLinks is van hele andere orde. Ook de banden met terroristische organisaties zoals de AFA en IS maken het een zeer gevaarlijke en Extreme, Linkse partij.
[quote]Op woensdag 10 maart 2010 09:30 schreef Monolith het volgende:
Soms is fysiek geweld de enige optie.
[/quote]
pi_78854674
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:25 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Omdat de standpunten van deze extremistische partij verre weg van normaal liggen.
gematigd links zijn de PVDA en D66 maar ExtreemLinks is van hele andere orde. Ook de banden met terroristische organisaties zoals de AFA en IS maken het een zeer gevaarlijke en Extreme, Linkse partij.
GL is de laatste jaren naar rechts opgeschoven ... ze zijn niet zoals de SP voor 65=65 ... ze zijn voor versoepeling van het ontslagrecht ... etc
pi_78854719
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:22 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Aardbeefmachine stemt PVV . Die vinden alles wat linkser is dan de VVD al extreem links
pi_78854793
quote:

[..]

kan je ook goed onderbouwd aangeven hoe GL precies extreemlinks is?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78855097
quote:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Het zal zeker niet vlekkeloos verlopen, maar het moet kunnen. GroenLinks schuift juist steeds meer naar het midden toe en is bereid tot het hervormen van de verzorgingsstaat. Daarentegen ben ik wel bang dat de PvdA juist verder van het midden afdrijft om zich meer te profileren in de hoop de socialisten en oude stempel sociaaldemocraten terug te winnen. Hetzelfde gaat denk ik ook op voor de VVD. Die worden op sommige punten steeds conservatiever. Maar als het er echt op aan komt lijkt Paars(plus) niet ondenkbaar.
  zondag 7 maart 2010 @ 18:44:18 #149
136343 BasEnAad
pi_78855217
Even zitten spelen met Excel

Ik heb de coalities die ik het vaakst hoor even onder elkaar gezet. Alleen PvdA/CDA/VVD heeft een meerderheid volgens deze peiling.
pi_78855482
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:44 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb de coalities die ik het vaakst hoor even onder elkaar gezet. Alleen PvdA/CDA/VVD heeft een meerderheid volgens deze peiling.
chill!
x
pi_78855571
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:02 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand enig idee waarom Synovate en de Hond zo afwijken? Als je een grote groep mensen neemt zou de nauwkeurigheid toch goed moeten zijn.
Het is een internetpeiling, er komt sowieso een totaal andere uitslag uit dan ze weergeven. Ze gebruiken een correctiesleutel om hiervoor te corrigeren. Zo doen SP en PvdA het erg goed in internetpeilingen, terwijl het CDA het hier evenredig slecht doet. Daar wordt dus ook rekening mee gehouden, maar de peilbureaus hebben hier een andere correctiesleutel voor.
pi_78855659
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:44 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]

Jouw "Balkenende V" klopt niet, noem het dan Centrumrechts o.i.d. Balkenende V zou dan CDA-PvdA-CU moeten zijn.
pi_78857597
GroenLinks + D66 + VVD + CDA: 77 (Synovate).
  zondag 7 maart 2010 @ 19:48:13 #154
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78857652
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:25 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Waarom praat je hier mee als je elke keer weer laat zien helemaal niks van de huidige politiek te snappen?
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78857680
Wanneer CDA zich wat linkser gaat profileren kan het denk ik misschien wel wat zetels wegsnoepen bij CU en wellicht D66.
pi_78857746
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:49 schreef Libereco het volgende:
Wanneer CDA zich wat linkser gaat profileren kan het denk ik misschien wel wat zetels wegsnoepen bij CU en wellicht D66.
Maar het vervelende is dat ze na afloop toch wel weer hun eigen rechtse gangetje gaan.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:01:31 #157
136343 BasEnAad
pi_78858307
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Jouw "Balkenende V" klopt niet, noem het dan Centrumrechts o.i.d. Balkenende V zou dan CDA-PvdA-CU moeten zijn.
Niet per se natuurlijk. Balkenende II was ook met D66.
pi_78861760
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:59 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Wel jammer dat het er zo om spant. Als de PvdA nou de SP nog wat verder leegeet dan kan dit gewoon een stabiele coalitie worden met 80+ zetels. En met PvdA op 30-35 zetels is het ook meteen duidelijk wie de leidende partij is.
Zo aan je usericon kan het nog te stabiel worden. Dan hebben ze bij écht genoeg zetels genoeg zonder GroenLinks
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_78861930
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Niet per se natuurlijk. Balkenende II was ook met D66.
Tja, bij al die andere kabinetten met het CDA aan het hoofd zou je het ook Balkenende-V kunnen noemen.

Ik hoorde laatst de term "economisch rechts" in een tv-programma over de combi CDA-VVD-D66, dat lijkt me de lading wel dekken

[ Bericht 3% gewijzigd door Dichtpiet. op 07-03-2010 21:13:17 ]
pi_78863549
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:01 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Zo aan je usericon kan het nog te stabiel worden. Dan hebben ze bij écht genoeg zetels genoeg zonder GroenLinks
Ik denk dat het PvdA 30, VVD 20 en GL en D66 elk 15 zal worden. Dat lijkt me een mooie verdeling, qua groot en klein en qua links-rechts. En allemaal liberaal...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_78865258
Ach GL, dat zal nooit gaan regeren

*klopt af*
x
  Moderator zondag 7 maart 2010 @ 22:23:21 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_78867030
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom praat je hier mee als je elke keer weer laat zien helemaal niks van de huidige politiek te snappen?
Ho ho, iedereen is welkom om zijn of haar mening te geven.
pi_78868014
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:57 schreef richbitch het volgende:
Ach GL, dat zal nooit gaan regeren

*klopt af*
Net zo min als een partij als de ChristenUnie...Oh wacht..

Ik sluit dan ook helemaal niks uit. Elke partij, van de SP tot en met de PVV komt wel in aanmerking als mogelijke coalitiepartij.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 7 maart 2010 @ 22:49:52 #164
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78868399
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Net zo min als een partij als de ChristenUnie...Oh wacht..

Ik sluit dan ook helemaal niks uit. Elke partij, van de SP tot en met de PVV komt wel in aanmerking als mogelijke coalitiepartij.
In mijn eigen kleine wereldje waag ik toch te hopen dat de SGP nooit mee zal mogen regeren.
Laffe huichelaar
pi_78918534
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In mijn eigen kleine wereldje waag ik toch te hopen dat de SGP nooit mee zal mogen regeren.
Haha samen met de partij voor de dieren dan toch zeker!
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:43:56 #166
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79021903
Laatste peiling van Synovate/Politieke Barometer:

[ Bericht 10% gewijzigd door ethiraseth op 11-03-2010 17:00:59 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:54:15 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79022405
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:43 schreef ethiraseth het volgende:
Laatste peiling:

[ afbeelding ]
welke/wiens peiling?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 maart 2010 @ 16:55:40 #168
862 Arcee
Look closer
pi_79022471
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:54 schreef Re het volgende:
welke/wiens peiling?
Politieke Barometer van Nova, aan de lay-out te zien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79023204
wow een zetel erbij voor pvdd
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:19:29 #170
136343 BasEnAad
pi_79023659
Paars III is mogelijk nu.

pi_79024609
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:

[ afbeelding ]
Laat maar komen zou ik zeggen
pi_79026157
quote:

[ afbeelding ]
Prima!!! Volgens mij helemaal niet slecht voor Nederland!!!!!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_79026353
quote:

[ afbeelding ]
Prima!!!
pi_79027283
quote:
Ik hoop er vurig op, maar het zou wel handig zijn wanneer de PvdA dan ook als grootste partij uit de bus rolt bij de verkiezingen, zodat ze zelf het initiatief kunnen nemen.

Wat mij verbijstert, is dat de PvdD in de peiling DRIE zetels behaalt. Wat bezielt mensen die op zo'n partij stemmen in godsnaam? Beseffen ze wel dat hun stem het verschil kan maken tussen WEER een kabinet Balkenende of eindelijk een andere premier? Hopelijk komen die kiezers nog voor 9 juni bij zinnen...
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:08:27 #175
136343 BasEnAad
pi_79028437
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:43 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik hoop er vurig op, maar het zou wel handig zijn wanneer de PvdA dan ook als grootste partij uit de bus rolt bij de verkiezingen, zodat ze zelf het initiatief kunnen nemen.
Wellicht dat als het puntje bij het paaltje komt, er wel wat stemmen van D66 en GroenLinks naar de PvdA gaan.
quote:
Wat mij verbijstert, is dat de PvdD in de peiling DRIE zetels behaalt. Wat bezielt mensen die op zo'n partij stemmen in godsnaam? Beseffen ze wel dat hun stem het verschil kan maken tussen WEER een kabinet Balkenende of eindelijk een andere premier? Hopelijk komen die kiezers nog voor 9 juni bij zinnen...
Sowieso de PvdD
pi_79030112
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:08 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wellicht dat als het puntje bij het paaltje komt, er wel wat stemmen van D66 en GroenLinks naar de PvdA gaan.
[..]
En dan gaan ze weer met het CDA

Beter stem je op een partij die je bevalt en niet dit soort "strategische" onzin.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:23:28 #177
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79031906
quote:
Politieke zelfmoord voor de VVD.
Pugna Pro Patria
pi_79032162
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:23 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Eens, ik zie dat ook niet gebeuren. Daarbij waren Paars 1&2 niet veel beter/slechter dan de kabinetten van Balkenende dus paar 3 hoeft zeker niet terug te komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:34:59 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_79032458
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens, ik zie dat ook niet gebeuren. Daarbij waren Paars 1&2 niet veel beter/slechter dan de kabinetten van Balkenende dus paar 3 hoeft zeker niet terug te komen.
Daar denk ik toch anders over. Paars zorgde voor een stabiel klimaat in Nederland en de gelegenheid om levensbeschouwlijke issues nu eindelijk eens bij wet te regelen.

Laat Paars III maar komen.
pi_79032868
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar denk ik toch anders over. Paars zorgde voor een stabiel klimaat in Nederland en de gelegenheid om levensbeschouwlijke issues nu eindelijk eens bij wet te regelen.

Het klimaat tussen 94 - 2002 was relatief gezien wereldwijd een stabiele periode met enorme voorspoed. Daar heeft Paars 1&2 niks aan bijgedragen. Heck, Zalm heeft zelfs een boel om zeep geholpen in die periode. Een kabinet Balkenende had het in die periode ook vrij aardig gedaan.

Paars 1&2 hebben gewoon het voordeel dat ze rond die periode hebben plaatsgevonden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:50 #181
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79034167
Weinig nieuws..http://www.politiekebarometer.nl/
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_79034381
quote:

[..]

Dat was Paars 1 ook niet, dat maakte de VVD zelfs populairder dan ooit. Want ook de VVD floreert beter in een regering zonder het CDA .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:27:22 #183
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79034974
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het klimaat tussen 94 - 2002 was relatief gezien wereldwijd een stabiele periode met enorme voorspoed. Daar heeft Paars 1&2 niks aan bijgedragen. Heck, Zalm heeft zelfs een boel om zeep geholpen in die periode. Een kabinet Balkenende had het in die periode ook vrij aardig gedaan.

Paars 1&2 hebben gewoon het voordeel dat ze rond die periode hebben plaatsgevonden.
Nee, een kabinet Balkenende had ook dan allerlei nonsens doorgevoerd die de vrijheden van mensen zouden beperken. Zo zijn Christelijke conservatieven nu eenmaal. Daar doet een economisch goede tijd weinig aan af.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat was Paars 1 ook niet, dat maakte de VVD zelfs populairder dan ooit. Want ook de VVD floreert beter in een regering zonder het CDA .
Jurgen verwart zijn eigen wensen en afkeer nog wel eens voor de realiteit.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:03:21 #184
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79040275
Alle uitslagen van de Kamerverkiezingen sinds 1918 op onderstaande link. Een schat aan informatie

Alle uitslagen sinds 1918
Pugna Pro Patria
pi_79042193
quote:

[..]

Volgens mij is het voor de langere termijn beter voor de VVD om zich te profileren als een liberale middenpartij, dan als een rechtse conservatieve schreeuwpartij. Want dan worden ze hoe dan ook toch steeds rechts ingehaald.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:21:04 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79049980
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:52 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Volgens mij is het voor de langere termijn beter voor de VVD om zich te profileren als een liberale middenpartij, dan als een rechtse conservatieve schreeuwpartij. Want dan worden ze hoe dan ook toch steeds rechts ingehaald.
Of een tikje naar rechts over een tijdje. Dan drukken ze het populisme wel meteen de kop in. Volgens veel mensen is de vvd op immigratie en straffen niet rechts genoeg.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:22:39 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79050031
Trouwens heeft iemand enig idee wanneer de ''strijd'' echt begint? Ik gok rond half april/mei.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:26:49 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_79050174
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
Trouwens heeft iemand enig idee wanneer de ''strijd'' echt begint? Ik gok rond half april/mei.
De meeste partijcongressen zijn in april, dat zal voor de meeste partijen het officiele begin van hun campagne zijn.
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 10:26:57 #189
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_79050178
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Het was een tijd van veel economische voorspoed waarin geen financiële hervormingen plaatsvonden. Dan is het voor 'links' en 'rechts' nog wel te doen om samen te regeren. Nu er enorm bezuinigd moet gaan worden, zal dat een stuk lastiger worden en staan partijen als GL en de VVD vaak lijnrecht tegenover elkaar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:28:41 #190
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79050246
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:26 schreef Mike het volgende:

[..]

Het was een tijd van veel economische voorspoed waarin geen financiële hervormingen plaatsvonden. Dan is het voor 'links' en 'rechts' nog wel te doen om samen te regeren. Nu er enorm bezuinigd moet gaan worden, zal dat een stuk lastiger worden en staan partijen als GL en de VVD vaak lijnrecht tegenover elkaar.
Toch dicht ik een kabinet CDA/VVD/D66/GL best grote kansen toe. Een kabinet met hervormingsgezinde partijen, die onze economie en overheidsfinanciën aan een grondige revisie kunnen onderwerpen.
Pugna Pro Patria
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:30:08 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79050296
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:26 schreef remlof het volgende:

[..]

De meeste partijcongressen zijn in april, dat zal voor de meeste partijen het officiele begin van hun campagne zijn.
Enig idee hoe cda en de vvd zich gaan opstellen richting de pvv? En denkje dat links gaat samenwerken of dat juist pvda gaat aansturen op paars? Bos had dacht ik al aangegeven niet perse een links kabinet te willen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79050314
quote:

[ afbeelding ]
Goed om te zien

Toch nog een potentieel waardevol kabinet in deze tijd waar we 5 grootste partijen hebben
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:31:06 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79050338
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:28 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Toch dicht ik een kabinet CDA/VVD/D66/GL best grote kansen toe. Een kabinet met hervormingsgezinde partijen, die onze economie en overheidsfinanciën aan een grondige revisie kunnen onderwerpen.
GL ook? Die is voor de ''herverdeling'' van de welvaart.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:42:42 #194
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79050746
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

GL ook? Die is voor de ''herverdeling'' van de welvaart.
Met een paar mooie ministersposten in het vooruitzicht zal dat geen problemen opleveren.
Pugna Pro Patria
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:48:16 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79050937
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:42 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Met een paar mooie ministersposten in het vooruitzicht zal dat geen problemen opleveren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:20:12 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79052393
Ik ben benieuwd wat het vertrek van Bos zal betekenen voor de peilingen. Wanneer komt er weer een nieuwe, enig idee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:28:18 #197
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79052756
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben benieuwd wat het vertrek van Bos zal betekenen voor de peilingen. Wanneer komt er weer een nieuwe, enig idee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zondag komt De Hond met zijn nieuwe peiling.
Pugna Pro Patria
pi_79052811
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:28 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Zondag komt De Hond met zijn nieuwe peiling.
Idd, en donderdag komt Synovate.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:31:18 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79052899
Toppie. Ik ben benieuwd.
Laffe huichelaar
pi_79053085
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:20 schreef timmmmm het volgende:
SPOILER
Wordt heel interessant. Ik begrijp dat ze vanmiddag Cohen naar voren gaan schuiven... ben benieuwd of dit directe invloed heeft op de peilingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')