Het is een internetpeiling, er komt sowieso een totaal andere uitslag uit dan ze weergeven. Ze gebruiken een correctiesleutel om hiervoor te corrigeren. Zo doen SP en PvdA het erg goed in internetpeilingen, terwijl het CDA het hier evenredig slecht doet. Daar wordt dus ook rekening mee gehouden, maar de peilbureaus hebben hier een andere correctiesleutel voor.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:02 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand enig idee waarom Synovate en de Hond zo afwijken? Als je een grote groep mensen neemt zou de nauwkeurigheid toch goed moeten zijn.
Jouw "Balkenende V" klopt niet, noem het dan Centrumrechts o.i.d. Balkenende V zou dan CDA-PvdA-CU moeten zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:44 schreef BasEnAad het volgende:
Even zitten spelen met Excel
[ afbeelding ]
Ik heb de coalities die ik het vaakst hoor even onder elkaar gezet. Alleen PvdA/CDA/VVD heeft een meerderheid volgens deze peiling.
Waarom praat je hier mee als je elke keer weer laat zien helemaal niks van de huidige politiek te snappen?quote:Op zondag 7 maart 2010 18:25 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Omdat de standpunten van deze extremistische partij verre weg van normaal liggen.
gematigd links zijn de PVDA en D66 maar ExtreemLinks is van hele andere orde. Ook de banden met terroristische organisaties zoals de AFA en IS maken het een zeer gevaarlijke en Extreme, Linkse partij.
Maar het vervelende is dat ze na afloop toch wel weer hun eigen rechtse gangetje gaan.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:49 schreef Libereco het volgende:
Wanneer CDA zich wat linkser gaat profileren kan het denk ik misschien wel wat zetels wegsnoepen bij CU en wellicht D66.
Niet per se natuurlijk. Balkenende II was ook met D66.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jouw "Balkenende V" klopt niet, noem het dan Centrumrechts o.i.d. Balkenende V zou dan CDA-PvdA-CU moeten zijn.
Zo aan je usericon kan het nog te stabiel worden. Dan hebben ze bij écht genoeg zetels genoeg zonder GroenLinksquote:Op zondag 7 maart 2010 17:59 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Wel jammer dat het er zo om spant. Als de PvdA nou de SP nog wat verder leegeet dan kan dit gewoon een stabiele coalitie worden met 80+ zetels. En met PvdA op 30-35 zetels is het ook meteen duidelijk wie de leidende partij is.
Tja, bij al die andere kabinetten met het CDA aan het hoofd zou je het ook Balkenende-V kunnen noemen.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Niet per se natuurlijk. Balkenende II was ook met D66.
Ik denk dat het PvdA 30, VVD 20 en GL en D66 elk 15 zal worden. Dat lijkt me een mooie verdeling, qua groot en klein en qua links-rechts. En allemaal liberaal...quote:Op zondag 7 maart 2010 21:01 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zo aan je usericon kan het nog te stabiel worden. Dan hebben ze bij écht genoeg zetels genoeg zonder GroenLinks
Ho ho, iedereen is welkom om zijn of haar mening te geven.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waarom praat je hier mee als je elke keer weer laat zien helemaal niks van de huidige politiek te snappen?
Net zo min als een partij als de ChristenUnie...Oh wacht..quote:Op zondag 7 maart 2010 21:57 schreef richbitch het volgende:
Ach GL, dat zal nooit gaan regeren
*klopt af*
In mijn eigen kleine wereldje waag ik toch te hopen dat de SGP nooit mee zal mogen regeren.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net zo min als een partij als de ChristenUnie...Oh wacht..
Ik sluit dan ook helemaal niks uit. Elke partij, van de SP tot en met de PVV komt wel in aanmerking als mogelijke coalitiepartij.
Haha samen met de partij voor de dieren dan toch zeker!quote:Op zondag 7 maart 2010 22:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In mijn eigen kleine wereldje waag ik toch te hopen dat de SGP nooit mee zal mogen regeren.
Politieke Barometer van Nova, aan de lay-out te zien.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:54 schreef Re het volgende:
welke/wiens peiling?
Laat maar komen zou ik zeggenquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
Paars III is mogelijk nu.
[ afbeelding ]
Prima!!! Volgens mij helemaal niet slecht voor Nederland!!!!!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Prima!!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop er vurig op, maar het zou wel handig zijn wanneer de PvdA dan ook als grootste partij uit de bus rolt bij de verkiezingen, zodat ze zelf het initiatief kunnen nemen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
Wellicht dat als het puntje bij het paaltje komt, er wel wat stemmen van D66 en GroenLinks naar de PvdA gaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:43 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik hoop er vurig op, maar het zou wel handig zijn wanneer de PvdA dan ook als grootste partij uit de bus rolt bij de verkiezingen, zodat ze zelf het initiatief kunnen nemen.
Sowieso de PvdDquote:Wat mij verbijstert, is dat de PvdD in de peiling DRIE zetels behaalt. Wat bezielt mensen die op zo'n partij stemmen in godsnaam? Beseffen ze wel dat hun stem het verschil kan maken tussen WEER een kabinet Balkenende of eindelijk een andere premier? Hopelijk komen die kiezers nog voor 9 juni bij zinnen...
En dan gaan ze weer met het CDAquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wellicht dat als het puntje bij het paaltje komt, er wel wat stemmen van D66 en GroenLinks naar de PvdA gaan.
[..]
Eens, ik zie dat ook niet gebeuren. Daarbij waren Paars 1&2 niet veel beter/slechter dan de kabinetten van Balkenende dus paar 3 hoeft zeker niet terug te komen.quote:
Daar denk ik toch anders over. Paars zorgde voor een stabiel klimaat in Nederland en de gelegenheid om levensbeschouwlijke issues nu eindelijk eens bij wet te regelen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, ik zie dat ook niet gebeuren. Daarbij waren Paars 1&2 niet veel beter/slechter dan de kabinetten van Balkenende dus paar 3 hoeft zeker niet terug te komen.
Het klimaat tussen 94 - 2002 was relatief gezien wereldwijd een stabiele periode met enorme voorspoed. Daar heeft Paars 1&2 niks aan bijgedragen. Heck, Zalm heeft zelfs een boel om zeep geholpen in die periode. Een kabinet Balkenende had het in die periode ook vrij aardig gedaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar denk ik toch anders over. Paars zorgde voor een stabiel klimaat in Nederland en de gelegenheid om levensbeschouwlijke issues nu eindelijk eens bij wet te regelen.
Laat Paars III maar komen.
Dat was Paars 1 ook niet, dat maakte de VVD zelfs populairder dan ooit. Want ook de VVD floreert beter in een regering zonder het CDAquote:
Nee, een kabinet Balkenende had ook dan allerlei nonsens doorgevoerd die de vrijheden van mensen zouden beperken. Zo zijn Christelijke conservatieven nu eenmaal. Daar doet een economisch goede tijd weinig aan af.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het klimaat tussen 94 - 2002 was relatief gezien wereldwijd een stabiele periode met enorme voorspoed. Daar heeft Paars 1&2 niks aan bijgedragen. Heck, Zalm heeft zelfs een boel om zeep geholpen in die periode. Een kabinet Balkenende had het in die periode ook vrij aardig gedaan.
Paars 1&2 hebben gewoon het voordeel dat ze rond die periode hebben plaatsgevonden.
Jurgen verwart zijn eigen wensen en afkeer nog wel eens voor de realiteit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was Paars 1 ook niet, dat maakte de VVD zelfs populairder dan ooit. Want ook de VVD floreert beter in een regering zonder het CDA.
Volgens mij is het voor de langere termijn beter voor de VVD om zich te profileren als een liberale middenpartij, dan als een rechtse conservatieve schreeuwpartij. Want dan worden ze hoe dan ook toch steeds rechts ingehaald.quote:
Of een tikje naar rechts over een tijdje. Dan drukken ze het populisme wel meteen de kop in. Volgens veel mensen is de vvd op immigratie en straffen niet rechts genoeg.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor de langere termijn beter voor de VVD om zich te profileren als een liberale middenpartij, dan als een rechtse conservatieve schreeuwpartij. Want dan worden ze hoe dan ook toch steeds rechts ingehaald.
De meeste partijcongressen zijn in april, dat zal voor de meeste partijen het officiele begin van hun campagne zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
Trouwens heeft iemand enig idee wanneer de ''strijd'' echt begint? Ik gok rond half april/mei.
Het was een tijd van veel economische voorspoed waarin geen financiële hervormingen plaatsvonden. Dan is het voor 'links' en 'rechts' nog wel te doen om samen te regeren. Nu er enorm bezuinigd moet gaan worden, zal dat een stuk lastiger worden en staan partijen als GL en de VVD vaak lijnrecht tegenover elkaar.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar denk ik toch anders over. Paars zorgde voor een stabiel klimaat in Nederland en de gelegenheid om levensbeschouwlijke issues nu eindelijk eens bij wet te regelen.
Laat Paars III maar komen.
Toch dicht ik een kabinet CDA/VVD/D66/GL best grote kansen toe. Een kabinet met hervormingsgezinde partijen, die onze economie en overheidsfinanciën aan een grondige revisie kunnen onderwerpen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:26 schreef Mike het volgende:
[..]
Het was een tijd van veel economische voorspoed waarin geen financiële hervormingen plaatsvonden. Dan is het voor 'links' en 'rechts' nog wel te doen om samen te regeren. Nu er enorm bezuinigd moet gaan worden, zal dat een stuk lastiger worden en staan partijen als GL en de VVD vaak lijnrecht tegenover elkaar.
Enig idee hoe cda en de vvd zich gaan opstellen richting de pvv? En denkje dat links gaat samenwerken of dat juist pvda gaat aansturen op paars? Bos had dacht ik al aangegeven niet perse een links kabinet te willen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:26 schreef remlof het volgende:
[..]
De meeste partijcongressen zijn in april, dat zal voor de meeste partijen het officiele begin van hun campagne zijn.
Goed om te zienquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
GL ook? Die is voor de ''herverdeling'' van de welvaart.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Toch dicht ik een kabinet CDA/VVD/D66/GL best grote kansen toe. Een kabinet met hervormingsgezinde partijen, die onze economie en overheidsfinanciën aan een grondige revisie kunnen onderwerpen.
Met een paar mooie ministersposten in het vooruitzicht zal dat geen problemen opleveren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
GL ook? Die is voor de ''herverdeling'' van de welvaart.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:42 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Met een paar mooie ministersposten in het vooruitzicht zal dat geen problemen opleveren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben benieuwd wat het vertrek van Bos zal betekenen voor de peilingen. Wanneer komt er weer een nieuwe, enig idee?Zondag komt De Hond met zijn nieuwe peiling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pugna Pro Patria
Idd, en donderdag komt Synovate.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Zondag komt De Hond met zijn nieuwe peiling.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben benieuwd wat het vertrek van Bos zal betekenen voor de peilingen. Wanneer komt er weer een nieuwe, enig idee?Wordt heel interessant. Ik begrijp dat ze vanmiddag Cohen naar voren gaan schuiven... ben benieuwd of dit directe invloed heeft op de peilingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |