quote:Centraal staat de ruzie over een schuurtje. De familie Lioe koopt een woning in een nieuwbouwwijk van Leidschendam. Samen met de buren organiseren ze een welkomstfeest voor de hele buurt. Helaas is de gezelligheid maar van korte duur. Volgens de familie Lioe ontstaan de problemen als de buurman zijn schuurtje over de erfgrens plaatst. Iedere keer als de familie Lioe er met de buurman over wil praten escaleert het gesprek. De buurman accepteert de dwingende toon van de familie Lioe niet. Wat een goed begin lijkt in de nieuwe buurt eindigt in een ellendig burenconflict. De familie Lioe schakelt De Rijdende Rechter in om de ruzie op te lossen.
Echt hequote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:36 schreef kissaa het volgende:
Jankende vrouw: ik ben moe ik ben kapot. En dat om vier cm
Maar ik meen dat ie wel gewoon een punt heeft?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:36 schreef kissaa het volgende:
Jankende vrouw: ik ben moe ik ben kapot. En dat om vier cm
Mwah...dit is grijs niet geblondeerd.quote:
3 tot 4 hequote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:45 schreef RedFever007 het volgende:
Godverdomme wat een ruzie om 4 fucking CM
ja, het gaat echt nergens over, dit gaat niet om 4cm, dat is wel duidelijkquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:45 schreef RedFever007 het volgende:
Godverdomme wat een ruzie om 4 fucking CM
Vernieuwing bij het omroepbestelquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:54 schreef Cassius het volgende:
Schikkingsvoorstel .. is dat nieuw?
Wanneer komen de prijzen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:54 schreef Cassius het volgende:
Schikkingsvoorstel .. is dat nieuw?
Zoals gezegd: da's een oude VC, die kennen geen genade!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:56 schreef RedFever007 het volgende:
Die pa is trouwens wel een vieze hond zo te oordelen
Ik denk dat dat hetzelfde was als het schikkingsvoorstel. Maar dan gewoon dwingend opgelegd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:55 schreef geppie het volgende:
Godver ik wilde weten wat de uitspraak was.
Een typische wifebeater..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:56 schreef RedFever007 het volgende:
Die pa is trouwens wel een vieze hond zo te oordelen
Volgens mij is dat inderdaad een beetje de aanstichter.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Die zoon klinkt best verstandig.. maar die vader.. mijn hemel!!
Je kon ook prima opmaken uit die aflevering dat het zo is gegaan: goeie buren --> die grijze duif helpt zelfs Alwin klussen --> Grijze plaatst een schuur en een dakje --> Pa wordt boos --> Zoon moet mee met pa, omdat pa zo autoritair is en hij er niet tegen uit durft te komen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:57 schreef Urquhart het volgende:
Die vader was er niet echt blij mee
Dat wolvenshirt
Ja, zo heette die website. Snap het ook niet helemaalquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef UncleSam het volgende:
Is het trouwens nu van naam veranderd? Van Rijdende Rechter naar Eerste Hulp Bij Recht?
Maar voor de filmpjes wijst hij dan weer niet naar de juiste paginaquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:57 schreef UncleSam het volgende:
rijdenderechter.ncrv.nl linkt ook door naar de nieuwe website.
-U bent stroper geweest?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:00 schreef Operc het volgende:
http://www.eerstehulpbijr(...)e-rechter/01-05-2007
Ook een mooie uitzending, vooral tijdens de hoorzitting:
Man: Hij heeft gezegd dat hij dan mijn huis etc. in de fik zet.
Man2: Meneer de rechter, wij hebben twee onder één kap.....
![]()
Dat was ook mooi jaquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:28 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
-U bent stroper geweest?
=Ja, de beste van nederland.
=Daar ben ik nog voor op TV geweest.
quote:Er is ruzie om een boom. Aan de zijkant van het huis van Peter Molenaar en Franca de Poot staat een zeven meter hoge conifeer. Vanuit de woning van buren Jack en Augus van Boxtel is deze conifeer wel heel duidelijk zichtbaar. En zij hebben ook last van de naalden van de boom, die de goot van hun schuur verstoppen. Ze willen dat de conifeer wordt gekapt. Peter en Franca vinden die boom erg belangrijk voor hun privacy. Daarbij zijn ze blij met al dat groen in hun tuin. Ze begrijpen dan ook niet waar Jack en Augus zich druk over maken. Is het misschien jaloezie omdat ze een mooier huis en een grotere tuin hebben?
Die moet ik zien!!quote:
Ik vind het eerder andersom eigenlijkquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:40 schreef golfer het volgende:
Keurige mensen die eigenaren van die boom.
Die meneer Van Boxtel is een zeurkous.
misschien wil die hovenier dat ook wel doen...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Eén keer per week even een bezem door die goot en klaar is kees, 10 minuten werk. KOMOP ZEG!
Dat is dus deze aflevering.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:44 schreef Dokter_de_Wit het volgende:
Er is ook een aflevering waarin je telkens in het begin een stukje ziet, bij de intro. Het is een man die zegt
" ik hou niet van mensen die liegen, hoor je me niet" Ik kan de aflevering waarin dat stukje voorkomt niet vinden, kan iemand me helpen?
Nou, nu weten we hetquote:Op maandag 8 maart 2010 20:44 schreef Dokter_de_Wit het volgende:
Er is ook een aflevering waarin je telkens in het begin een stukje ziet, bij de intro. Het is een man die zegt
" ik hou niet van mensen die liegen, hoor je me niet" Ik kan de aflevering waarin dat stukje voorkomt niet vinden, kan iemand me helpen?
dat gevoel had ik ook al...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:44 schreef geppie het volgende:
Ik neig naar de kakkers alleen al omdat die andere vent zo'n irritante stem heeft!
teletekst 888, staat hier ook bijna standaard aanquote:
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:45 schreef geppie het volgende:
[..]
teletekst 888, staat hier ook bijna standaard aan
Ik ook, maar ik ben bang van niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:51 schreef cptmarco het volgende:
ik hoop werkelijk dat de boom mag blijven staan...
hij heeft vast al kettingen in de kofferbak liggen om zich aan de boom te kunnen vastketenen...quote:
En daarna aan de beademing.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:56 schreef NoCigar het volgende:
Watheeftdiekereleeniritantestemzegenmaardoorblijvengaanoverdiegootendieboom.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:58 schreef TheAgent het volgende:
De boom moet weg. Wat een anti-climax eigenlijk.
Die vond ik ook apart, maar van de boom was volledig terecht natuurlijkquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:59 schreef Palomar het volgende:
Wat een rare uitspraak. Net of iemand echt afstand kan doen van al zijn rechten.
Dat dus.quote:
Een week?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:58 schreef cptmarco het volgende:
maar ze mogen nooit meer zeuren...
da's wel weer goed...
hoe lang zou hij dat volhouden?
Nee, maar ik denk dat Mr. Visser geen zin had om over een half jaar dezelfde man over de eikenboom van de andere buren weer zeikend op de stoep te hebbenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:59 schreef Palomar het volgende:
Wat een rare uitspraak. Net of iemand echt afstand kan doen van al zijn rechten.
Speaking of, deze keer barstte de vrouw van de aanklager niet in huilen uit onder het mom van: "Ik kan het gedoe niet meer aan."quote:
Nee inderdaad, ze werd er iig niet moe vanquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:01 schreef TheAgent het volgende:
[..]
Speaking of, deze keer barstte de vrouw van de aanklager niet in huilen uit onder het mom van: "Ik kan het gedoe niet meer aan."
Dat is inderdaad het beste. Privacyprobleem opgelost en dakgootprobleem opgelost.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:01 schreef geppie het volgende:
Ik zou serieus uit principe een nieuwe boom neerzetten, maar dan met de juiste afstand van de erfgrens af.
Ja, en dan een veel grotere laten planten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:01 schreef geppie het volgende:
Ik zou serieus uit principe een nieuwe boom neerzetten, maar dan met de juiste afstand van de erfgrens af.
En direct een van 20 meter hoog die drie keer per jaar van blad wisseld.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:01 schreef geppie het volgende:
Daar hadden ze die leilinden al voor tochquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:02 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het beste. Privacyprobleem opgelost en dakgootprobleem opgelost.
Ja of die andere pipo gaat lekker op een flatje wonen, hij had toch geen zin in tuinieren zei hij.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar hadden ze die leilinden al voor tochEn wat is er zo erg aan een slaapkamerraam zien
Ga dan op de hei wonen, daar kun je wél doen wat je wil
Tot blijkt dat er een foutje is gemaakt met het bepalen van de erfgrens.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:04 schreef SigmundFreud het volgende:
Toch een beetje een anticlimax, maar Visser is en blijft rechter dus in dit geval kon hij weinig anders. Ik denk dat de redactie om die karikatuur van Boxtel toch een aflevering eromheen gebouwd hebben -- het contrast kon bijna niet groter ditmaal. Een nieuwe boom neerzetten of de boom verplaatsen precies op de toegestane grens zou een prachtige wraakactie zijn.
Precies mijn gedachten, slaat nergens op. Al is het natuurlijk geen echte rechtszaak, maar slechts een tv-programmaquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Want als die roze trui nu kwaad wil kan hij gewoon op een andere plek een boom planten op 50 cm van de schutting, en dan mag Piepsnor er niets tegen doen, want hij mocht niet meer klagen.
Nee.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:28 schreef Omnifacer het volgende:
Dames en heren, wassie het terugkijken waard?
Roep niet te hard dat het maar een tv programma is, de uitspraak is wel degelijk bindend(dat hebben we kunnen zien toen in 1997, geloof ik iemand heeft geprobeerd via de (katon) rechter de uitspraak van tafel te krijgen.).quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Kan Mr. Visser trouwens bij akte laten vastleggen dat Piepsnor in de toekomst niet meer mag klagen over overlast van andere beplanting, ook als hij hier wettelijk het recht toe heeft? Volgens mij kan dat niet, je kan niet zomaar afstand doen van wettelijke rechten, dus is dat deel van de uitspraak nietig.
Want als die roze trui nu kwaad wil kan hij gewoon op een andere plek een boom planten op 50 cm van de schutting, en dan mag Piepsnor er niets tegen doen, want hij mocht niet meer klagen.
Jip lees hier dat de mensen die meedoen aan de rijdende rechter een Vaststellingsovereenkomst moeten tekenen. Wat hier vervolgens word uitgelegd.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:05 schreef bakellendeisweg het volgende:
[..]
Roep niet te hard dat het maar een tv programma is, de uitspraak is wel degelijk bindend(dat hebben we kunnen zien toen in 1997, geloof ik iemand heeft geprobeerd via de (katon) rechter de uitspraak van tafel te krijgen.).
Mwa, vond het ook niet heel boeiend eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:28 schreef Omnifacer het volgende:
Dames en heren, wassie het terugkijken waard?
En? Als familielid van de in de uitzending vertoonde mensen ven een account aangemaakt?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:01 schreef bakellendeisweg het volgende:
jongens jongens, De rechter heeft niet bepaald dat de boom omgehakt moet worden, hij moet verwijderd worden van zijn huidige plek.
Dat is gebeurd een aantal weken geleden is de boom door een grote groep familieleden van de eigenaren, verplaats tot 2 meter van de erfgrens.
Dit zou wel heel triest zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:01 schreef bakellendeisweg het volgende:
jongens jongens, De rechter heeft niet bepaald dat de boom omgehakt moet worden, hij moet verwijderd worden van zijn huidige plek.
Dat is gebeurd een aantal weken geleden is de boom door een grote groep familieleden van de eigenaren, verplaats tot 2 meter van de erfgrens.
Waarom? De boom moest op grond van 'te dicht bij de erfgrens' weg. Als die boom op 2 meter had gestaan, had de rechter nooit geoordeeld dat ie weg moest. Hij nam immers geen licht, lucht of enig interessant uitzicht weg.quote:
Daarom dus. En ze hadden uitzicht op het slaapkamerraam van de achterburen op een specifieke plek in de serre. En waarom zou je die mensen niet terwille zijn als ze er last van hebben en hierna niet meer mogen klagen? Dit lijkt op bewust erg veel moeite doen om die lui maar te blijven irriteren.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, dan snap ik het nog niet. Vond het maar een lelijke boom, eigenlijk. Waarom zou je die willen behouden?
Denk dat dat wel een beetje in de mens zit, als je het onderspit hebt moeten delven.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:22 schreef NoCigar het volgende:
Dit lijkt op bewust erg veel moeite doen om die lui maar te blijven irriteren.
quote:al meer dan twintig jaar woont Maurice van Tol met veel plezier in een rustige wijk in Oude Wetering. Hij besteedt veel tijd en aandacht aan zijn tuin en is een echte dierenliefhebber. Midden in de tuin staat een unieke duiventil en achterin de tuin heeft hij een kippenhok gebouwd. Daarnaast is het hele gezin dol op hun foxterriër Sky. De hond hoort helemaal bij de familie.
Helaas is de buurt minder gecharmeerd van deze beestenboel. Ze klagen voornamelijk over de blaffende hond. Maurice van Tol gaat de strijd aan met de buurt: waar is de verdraagzaamheid gebleven? De buurtbewoners zijn stomverbaasd: wie praat er nou over verdraagzaamheid als je je hond twee uur in de tuin laat blaffen? De Rijdende Rechter gaat op het geluid af.
Muilkorven helpt niet tegen schijten, hoor!!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:43 schreef Sj0rs het volgende:
Mensen die hun kutbeest in de tuin laten blaffen en schijten snap ik ook niet. Muilkorven.
Wat is er zielig aan een blaffende hond? Dat doet ie toch zelfquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
En ja, die hond hoorde je soms om 11 uur 's avonds nog blaffen. Dat is toch zielig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |