abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 22:40:28 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78615413
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:56 schreef Wampi het volgende:
Leuk Spiegelei!!
Ik heb net, tijdens de ijshockeyfinale waarom kijk ik er uberhaupt naar mijn 4 eerste Granny Squares gehaakt. Ik hoef voortaan niet meer na te denken als ik gewoon even iets snels en makkelijks wil haken
ooh er blijven steeds minder grannysquaremaagden over! welk patroon heb je gekozen ervoor?
in de haak.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:13:01 #102
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78617391
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:43 schreef knorretje het volgende:
die met die balletjes is een variatie daar op, heengaande toeren zijn vasten en om de 6 vasten zit een bolletje (5 samengehaakte vasten in een steek) teruggaande toer allemaal stokjes) (na 12 rijen stokjes verder gegaan met de volgende kleur. Ben inmiddels met de derde kleur bezig en zal vanaaf wel af zijn)
ik zat net even die balletjes te proberen en 't begint te lukken geloof ik. maar nog even een detail: haak jij ze om de 6, dus iedere 7e, of iedere 6e? en hoeveel laat je ze verspringen per rij?
in de haak.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:29:20 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78618249
hmm knor, als ik je foto bekijk zijn jouw ballen toch veel boller dan de mijne sprak zij teder. hoe haak jij die 5 gemeerderde op de terugweg weer samen, met stokjes of met vasten?
in de haak.
pi_78624319
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:40 schreef trui het volgende:

[..]

ooh er blijven steeds minder grannysquaremaagden over! welk patroon heb je gekozen ervoor?
die van Attic24, summer garden GS
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 2 maart 2010 @ 09:33:49 #105
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78624740
Ik heb via Marktplaats een partijtje katoen gescoord voor 8 euro Verschillende kleurtjes (twee tinten groen, twee tinten geel, drie tinten blauw, drie tinten roze, wit) en best veel bollen (stuk of 18, wel een paar ook kleinere restjes). Hopelijk morgen ofzo ophalen, dan kan ik tenminste ook wat doen!

En dan volgende maand bij Robbelien nog wat bestellen denk ik
pi_78625677
ik heb net met danny foto's zitten maken en een fimpje (en ik blijk gewoon erg slecht in opschrijven te zijn, ik vergeet gewoon dingen te vertellen ) Ik ga nu aan de hand van de foto's de juiste beschrijving even voor jullie opschrijven
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:11:59 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78625722
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:33 schreef Chell het volgende:
Ik heb via Marktplaats een partijtje katoen gescoord voor 8 euro Verschillende kleurtjes (twee tinten groen, twee tinten geel, drie tinten blauw, drie tinten roze, wit) en best veel bollen (stuk of 18, wel een paar ook kleinere restjes). Hopelijk morgen ofzo ophalen, dan kan ik tenminste ook wat doen!

En dan volgende maand bij Robbelien nog wat bestellen denk ik
Kleurtjes zijn goed!
pi_78625946
Gaaf Chell!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 2 maart 2010 @ 10:35:12 #109
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78626511
Ja tis wel van alles door elkaar hoor qua merken enzo, maar voor die 8 euro Kan ik iig gewoon lekker prutsen en oefenen

Ik hou van Marktplaats

Er staat nu overigens ook een partij katoen en mixkatoen op voor 50 euro voor 50 bollen. Wegens opheffing van een wolwinkel. Ik heb geen 50 euro en moet eerst nog maar zien of ik zoveel ga haken, maar misschien voor iemand hier interessant.

[ Bericht 26% gewijzigd door Chell op 02-03-2010 10:40:30 ]
pi_78628967
http://oompaloompawereld.(...)ussenhoesje-met.html staat de uitleg van het hoesje met de gekruisde stokjes / kabeltje.

die met de bolletjes ga ik nu doen
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:52:12 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78629724
hartstikke duidelijk, geweldig knorretje!
in de haak.
pi_78629774
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:35 schreef knorretje het volgende:
http://oompaloompawereld.(...)ussenhoesje-met.html staat de uitleg van het hoesje met de gekruisde stokjes / kabeltje.

die met de bolletjes ga ik nu doen
pi_78631769
http://oompaloompawereld.(...)ussenhoesje-met.html

en die met de bolletjes staat er ook.

fouten onduidelijkheden en overige opmerkingen hoor ik graag dan kan ik het verbeteren. Die met de schulpjes doe ik zodra ik de bolletjes hoes af heb en die dus verder ga haken (eerst even weer wat resten wol verzamelen)
pi_78632168
super knorretje!! die met die bolletjes ga ik vanavond uitproberen!!

ik ging net weer even naar Modilaine en heb vier bollen wol gekocht, geen idee wat ik ervan ga maken nog . twee stuks met meerkleurig draad, een rode en een paarse
pi_78632468
leuk dat iedereen zo enthousiast is over de hoesjes overigens

Het maken van de tutorial was best leuk om te doen, dus zal kijken of ik dat vaker kan doen, ik haak al zo giga lang dat het merendeel wat ik vind op het net wel te doen is voor me en ik misschien net op een andere makkelijkere manier gefotografeerd uitgelegd krijgt.

Ik ben voor de verandering ook maar eens begonnen aan dat amigurumi haken, ik haak eigenlijk van alles, kleden, kleding, ook wel knuffels. maar tot op heden stond daar nooit amigurumi bij. Is er een regel wanneer het een 'doodnormale' knuffel is en wanneer het onder de noemer amigurumi valt ??
pi_78633185
amigurumi is volgens mij vooral dat poppetjes relatief grote ledematen en hoofd hebben
pi_78633434
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:59 schreef knorretje het volgende:
leuk dat iedereen zo enthousiast is over de hoesjes overigens

Het maken van de tutorial was best leuk om te doen, dus zal kijken of ik dat vaker kan doen, ik haak al zo giga lang dat het merendeel wat ik vind op het net wel te doen is voor me en ik misschien net op een andere makkelijkere manier gefotografeerd uitgelegd krijgt.

Ik ben voor de verandering ook maar eens begonnen aan dat amigurumi haken, ik haak eigenlijk van alles, kleden, kleding, ook wel knuffels. maar tot op heden stond daar nooit amigurumi bij. Is er een regel wanneer het een 'doodnormale' knuffel is en wanneer het onder de noemer amigurumi valt ??
Ja! Duidelijke tutorials voor een beginner als ik..
pi_78634280
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:17 schreef Wampi het volgende:
amigurumi is volgens mij vooral dat poppetjes relatief grote ledematen en hoofd hebben

ah dan is de dino die in mijn ogen gewoon normale verhoudingen heeft aan ledematen dus eigenlijk geen amigurumi maar zal hij wel onder die noemer gegooid worden vanwege meer populariteit krijgen. tnx
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:00:19 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78634798
ah, bedankt voor je uitleg over de bolletjes, knor. ik had ze op de terugweg pas weer samengevoegd, daardoor werden ze wat minder strak. aan deze optie had ik niet eens gedacht. ik ga 't vanavond meteen proberen! of misschien straks tijdens willems zwemles wel.
in de haak.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:06:36 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78635046
knor, volgens mij (die wikipedia geraadpleegd heeft ) betekent amigurumi letterlijk 'gebreid/gehaakt gevuld poppetje/speeltje', dus da's een vrij brede definitie.
dat ze vaak grote hoofden en kleine lijfjes/ledematen hebben is om de 'cuteness' factor te verhogen. want cute, dat moeten ze wel zijn.
in de haak.
pi_78635169
ja, ik zat al te denken trui, dat ik misschien wel half uit mn nek zat te lullen, dus ik was net ook al wikipedia aan het checken
pi_78638340
Ik heb een boekje van de bieb en ik heb al 4 rijen gemaakt (ik kon eerst alleen een ketting) Whoei!
pi_78639165
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Ik heb een boekje van de bieb en ik heb al 4 rijen gemaakt (ik kon eerst alleen een ketting) Whoei!
pi_78640139
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
pi_78641032
quote:
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:58:36 #126
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_78642401
quote:
Woehoe, go reflectionne
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
Niet dat ik weet... Maar misschien kun je een soort quilt maken van je lapjes en daar een kussenhoesje van maken?
Of begin met een telefoontasje ofzo, dat is niet zo moeilijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 16:59:39 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78642445
quote:
volgens mij niet, maar als je een lapje kunt, kun je ook rond gaan
wat je dan moet doen is ipv t lapje omdraaien je naald in de eerste steek aan t begin doen, draadje doorhalen, en ook meteen doorhalen door t lusje dat op de naald zit. dat is een slipstitch. en zo kun je rondjes blijven maken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:17:46 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78643202
Ik heb eindelijk een geslaagd slofje (de vorige was echt poppenformaat geworden )

Heb uiteindelijk dit patroon gebruikt, was makkelijk te volgen

pi_78643324
quote:

die zijn er wel moet ff zoeken waar maar ik heb er een paar (of eigenlijk alicia heb er een paar) Ze zijn eigenlijk voor te breien, maar zolang je maar op de aantal cm komt kun je hem ook van stof of van een haaksel in elkaar zetten. Moet nu eerst koken, etc etc zal dan ff zoeken

edit: ow ze zijn overigens wel minder leuk dan de knuffels die direct in model gehaakt worden
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:37:02 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78643953
natuurlijk zijn die patroontjes er wel. ik weet bijv. een heel leuk boekje van 'knippie' met allerlei leuke zelfmaakpatroontjes voor kinderspeelgoed, waaronder een aantal knuffels van stof. heb je er in de bieb ook al naar gezocht? daar moeten ze vast wel 't een en ander hebben. en anders de slegte, de witte boekhandel, of een andere boekwinkel of hobbyzaak.
in de haak.
pi_78649761
Ook ik haak ondertussen driftig verder, met dit als resultaat:

dinsdag 2 maart 2010 @ 20:02:18 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78650072
Dat konijntje!
pi_78650190
Oh Arual, wat een schatjes! Ze zijn echt superleuk en cute!
En Vicky, je cactus is ook erg mooi geworden (beetje late reactie )
Kon het vandaag weer niet laten om even bij de handwerkwinkel hier in de stad langs te gaan, paar nieuwe kleurtjes erbij
pi_78651058
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:20 schreef knorretje het volgende:

[..]

die zijn er wel moet ff zoeken waar maar ik heb er een paar (of eigenlijk alicia heb er een paar) Ze zijn eigenlijk voor te breien, maar zolang je maar op de aantal cm komt kun je hem ook van stof of van een haaksel in elkaar zetten. Moet nu eerst koken, etc etc zal dan ff zoeken

edit: ow ze zijn overigens wel minder leuk dan de knuffels die direct in model gehaakt worden
Hm oke, ik oefen nog wel even verder!
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:37 schreef trui het volgende:
natuurlijk zijn die patroontjes er wel. ik weet bijv. een heel leuk boekje van 'knippie' met allerlei leuke zelfmaakpatroontjes voor kinderspeelgoed, waaronder een aantal knuffels van stof. heb je er in de bieb ook al naar gezocht? daar moeten ze vast wel 't een en ander hebben. en anders de slegte, de witte boekhandel, of een andere boekwinkel of hobbyzaak.
Ik kan zelf niet naar de bieb, dus moet mensen voor me laten gaan dat is al lastiger Maar heb "Het nieuwe haken" waarvan ik het lapje maken heb geleerd.

Het is wel een leuk idee om een kussenhoes te maken van verschillende lapjes
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:31:57 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78651835
dat boekje waar ik 't over had was deze: het knippie baby creatief boek, maar dat is niet meer leverbaar zag ik. maar er moeten lijkt mij toch wel tal van dat soort patronen / boekjes zijn. anders is 't een gat in de markt!
in de haak.
pi_78652446
Ik zit naar een Japans schema te kijken en ik word echt helemaal gek.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:44:16 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78652528
arual, aan mij heb je niks voor wat betreft japanse schema's, sorry. maar wat een leuke poppetjes heb je gemaakt zeg! en zo veel!
in de haak.
pi_78652608
Ik geloof dat mijn man zich nogal aangestaard voelt door al die leipo's naast 'm
pi_78652610
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 20:46:30 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78652676
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
doe eens een plaatje
want als t zo'n tekentjes schema is, dan kan ik je misschien helpen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78652713
ok, ff kijken hoe ik dat het gemakkelijkst plaats hier...
pi_78652751
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

doe eens een plaatje
want als t zo'n tekentjes schema is, dan kan ik je misschien helpen
Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.
pi_78652934
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.
Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.

Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Wat gebeurt er in de vijfde toer?

Zeehond
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:52:03 #144
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78653014
Dat konijntje, te schattig gewoon!

Mijn eerste echte project gaat een etui worden. Vandaag is er namelijk wat katoen bezorgd. De hoofdkleur wordt (hoe verrassend) roze. Met streepjes. Ik heb namelijk ook wit en rood en roze. Dan kan ik iets maken dat ik gedeeltelijk aan kan (de vasten) en ondertussen iets nieuws leren (een rondje maken en stokjes).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78653202
Ik had het patroon van dat konijntje eigenlijk om moeten schrijven, bedenk ik me nu...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:55:48 #146
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_78653241
Mooie haakfamilie Arual .
En zie ik daar op de achtergrond van die papieren sterretjes?? Verslavend he om die te maken! haha ik heb er ook een hele pot vol van!
klerkje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 20:59:19 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78653421
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.

Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Wat gebeurt er in de vijfde toer?

Zeehond
5e toer
4 vasten, 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek
2 vasten 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek
3 vasten 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek
3 vasten 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek

volgens mij

met dat schemaatje ernaast kun je zien hoeveel je er moet meerderen/minderen lijkt me
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78653474
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:55 schreef Spiegelei het volgende:
Mooie haakfamilie Arual .
En zie ik daar op de achtergrond van die papieren sterretjes?? Verslavend he om die te maken! haha ik heb er ook een hele pot vol van!

Ik ben van het nerveuze type, geloof ik.

Ik heb ook ergens enkele tientallen scoubidoucreaties liggen, en van de week weer nieuwe touwtjes gekocht. En dan borduur ik ook nog. En ik maak bentoboxen.

Ik wil eigenlijk gewoon een boek schrijven
pi_78653540
Op deze website staat een vertaalschema voor Japanse haakschema's (sorry, direct linken naar het schema gaat niet). Die is misschien handig om erbij te houden
pi_78653555
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

5e toer
4 vasten, 2 vasten meerderen *ddus twee in in een vakje
2 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen

volgens mij
Ja, maar waar begin je dan? Je haakt hier blijkbaar niet gewoon verder. En de achtste rij zit op de plek van de vijfde, aan de bovenkant? Of moet je dan steeds aan- en afhechten!?
pi_78653615
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Yachiru het volgende:
Op deze website staat een vertaalschema voor Japanse haakschema's (sorry, direct linken naar het schema gaat niet). Die is misschien handig om erbij te houden
Ah, fenkjoe, kan wel eens handig zijn inderdaad!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 21:04:12 #152
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78653753
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, maar waar begin je dan? Je haakt hier blijkbaar niet gewoon verder. En de achtste rij zit op de plek van de vijfde, aan de bovenkant? Of moet je dan steeds aan- en afhechten!?
de achtste rij moet je er later aan vast maken
je begint de rij bij t nummertje 5
wat ik meestal doe is eerst 1 losse, dan beginnen met die vaste. dan zie je nl heel netjes de nieuwe regel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78653898
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

de achtste rij moet je er later aan vast maken
je begint de rij bij t nummertje 5
wat ik meestal doe is eerst 1 losse, dan beginnen met die vaste. dan zie je nl heel netjes de nieuwe regel
Maar je haakt hier dus niet steeds in spiralen verder? Je hecht af, en begint linksboven dan met de vijfde 'toer' die niet helemaal rondloopt, maar rechtsboven weer wordt afgehecht. Een hoefijzervorm dus. Zo ook met rij zes en zeven. Snap ik het dan goed?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 21:08:14 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78654061
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:06 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Maar je haakt hier dus niet steeds in spiralen verder? Je hecht af, en begint linksboven dan met de vijfde 'toer' die niet helemaal rondloopt, maar rechtsboven weer wordt afgehecht. Een hoefijzervorm dus. Zo ook met rij zes en zeven. Snap ik het dan goed?
je hecht niet af. je maakt steeds t rondje compleet
dus doet een rondje haken, dan met een slipstitch (lusje door de eerste steek halen en meteen ook door de lus op de naald) maak je het rondje af. ik doen dan een losse en op de eerste steek van de vorige ronde een vaste
wanneer je een hoefijzer maakt lijkt t me makkelijker om heen te gaan tot de laastst steek, een losse omdraaien en terug gaan
snap je?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78654133
Bentooo!
Kijk wat ik vanmiddag tegenkwam op Ravelry: =O
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 21:10:02 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78654202
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:09 schreef Yachiru het volgende:
Bentooo!
die is vet gaaf!!!

k hoop dat als ik strakjes weer werk ik het ook op kan brengen om te gaan bentoën
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78654247
ladyblack wat een lief slofje!!
arual, goed bezig, wat een suuuperlieve beestjes! die konijntjes, en plons de gekke kikker . en wat zijn in vredesnaam die gevouwen sterretjes? waar vind je dat ?
pi_78654307
Met echt eten? Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben niet zo'n makkelijke eter helaas, en een beetje variatie is wel nodig geloof ik
pi_78654379
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

je hecht niet af. je maakt steeds t rondje compleet
dus doet een rondje haken, dan met een slipstitch (lusje door de eerste steek halen en meteen ook door de lus op de naald) maak je het rondje af. ik doen dan een losse en op de eerste steek van de vorige ronde een vaste
wanneer je een hoefijzer maakt lijkt t me makkelijker om heen te gaan tot de laastst steek, een losse omdraaien en terug gaan
snap je?
Ongeveer, ik denk dat ik er gewoon een keer aan moet beginnen. Dus je draait eigenlijk om en haakt de andere kant op?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:13:06 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78654418
och, ik begreep je vraag helemaal verkeerd, besef ik nu, reflectionne! je bedoelde van gehaakte lapjes... ik heb wel een paar hele leuke gezien, even zoeken.

wat dacht je bijv. van olli de olifant?
in de haak.
pi_78654531
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:09 schreef Yachiru het volgende:
Bentooo!
Er zitten zelfs edamames bij! Die had ik vandaag toevallig
pi_78654580
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:10 schreef Wampi het volgende:
ladyblack wat een lief slofje!!
arual, goed bezig, wat een suuuperlieve beestjes! die konijntjes, en plons de gekke kikker . en wat zijn in vredesnaam die gevouwen sterretjes? waar vind je dat ?
Lucky stars paper.

Ik koop het altijd hier: http://www.mostcutest.nl/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 21:15:31 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78654607
j
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:11 schreef Yachiru het volgende:
Met echt eten? Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben niet zo'n makkelijke eter helaas, en een beetje variatie is wel nodig geloof ik
ja maar goed iedere dag een boterhamkaas gaat ook vervelen
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ongeveer, ik denk dat ik er gewoon een keer aan moet beginnen. Dus je draait eigenlijk om en haakt de andere kant op?
als ik nu nog eens kijk kom ik daar idd op uit

eerst een losse (dat 0 ding)
dan de vasten x
meerderen is X met \/ eronder
en aan t teinde idd omdraaien en de andere kant op terug haken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78654727
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:11 schreef Yachiru het volgende:

Ik zou zeggen, kijk hier eens: Bentotopic # 10
pi_78654801
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:15 schreef Ynske het volgende:
j
[..]

[..]

als ik nu nog eens kijk kom ik daar idd op uit

eerst een losse (dat 0 ding)
dan de vasten x
meerderen is X met \/ eronder
en aan t teinde idd omdraaien en de andere kant op terug haken
Ah, nu moet het toch goedkomen. En anders verzin ik maar wat, dat heb ik bij kikker ook gedaan, en dat lijkt nog heel wat ook.

Maar nu ga ik eerst op de bank hangen om een boek te lezen.
pi_78655094
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:15 schreef Ynske het volgende:
j
[..]

[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde meer, omdat ik bijna geen groente lust is bento een beetje lastig voor mij denk ik, omdat er juist veel verschillende uhm.. voedsels in moeten toch? Ik eet meestal kiptosti op m'n werk, of inderdaad een boterham met kaas

Waauw! Een bento topic! Denk niet dat ik m'n sleepy sarah vanavond nog af krijg.. (nog 1 armpje haken en dan in elkaar zetten)
pi_78655136
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Lucky stars paper.

Ik koop het altijd hier: http://www.mostcutest.nl/
OMG die moet ik leegkopen ! dank je
pi_78655418
Onigiri! Heb ooit eens vormpjes besteld op deze site, daar hebben ze zoveel leuke bento accesoires (en andere dingen ) Misschien kan ik ze gewoon zonder groente maken!
pi_78657092
I Paypal! en Etsy! ik heb net het volgende gekocht:

9mm Safety eyes Animals eyes Soft toys teddy bears eyes Plastic eyes BROWN - 5 PAIRS
6 mm MIXED COLOR animal amigurumi plastic craft safety eyes - 11 PAIRS Sampler
10.5mm BLACK animal / amigurumi / critter plastic safety eyes - 10 PAIRS
6 mm PEARL BLUE Amigurumi / Animal / Plastic Safety eyes - 10PAIRS

voor $17,50 36 paar oogjes!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 21:51:27 #170
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78657152
tis toch zo goed voor mij dat ik geen paypall heb
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78657217
o, en ik heb ook op etsy lucky star papier gekocht, kindje van vrienden gaat het geweldig vinden! met hello kitty print en met prinsessenprint .
pi_78657366
voor degenen die ook Paypal hebben: de seller op Etsy heet 6060 .
pi_78658318
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:51 schreef Ynske het volgende:
tis toch zo goed voor mij dat ik geen paypall heb
voor mij is het niet goed dat ik t wel heb, ook a 6 euro 2 paar lego oorbellen gekocht
pi_78658425
Lego oorbellen? Dat klinkt leuk, heb je een plaatje?
pi_78658830
Hier kan je ze vinden ..
pi_78659220
Oooh wauw! Die zijn leuk!
pi_78659403
En om het onderwerp lego haak-gerelateerd te houden: lego-etui op ravelry
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:36:32 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78660284
in de haak.
pi_78661100
Sleepy Sarah eindelijk bijna klaar! Alleen het gezichtje en het randje eromheen nog!
Morgen maar verder, ben nu te moe.
Moet nog veel oefenen met hoofdjes vastnaaien zo te zien
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:50:07 #180
112545 Muck
pi_78661177
Wat raar dat ik voor etsy een creditcard aan mijn paypal moet koppelen! Ik heb juist paypal omdat ik geen creditcard heb
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:45:00 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78664263
Ik heb een paar patroontjes gevonden, voor wie zich verveelt ;-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:46:35 #182
112545 Muck
pi_78664338
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Een paar patroontjes zegt ze dan
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:18:44 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78665592

over crochet-poet gesproken: in mijn zoektocht naar voorbeeldjes van leuke kussenhoezen kwam ik ook deze tegen. wat een wirwar! die kon niet kiezen geloof ik.
in de haak.
  woensdag 3 maart 2010 @ 03:41:36 #184
112545 Muck
pi_78668124
au, ik geloof dat ik zojuist mijn oogballen gekneusd heb door het kijken naar dat kussen
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:30:57 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78669142
Dat linkje van TF!
Heb het aan de OP toegevoegd!
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:46:01 #186
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78671010
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:00 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ben van het nerveuze type, geloof ik.

Ik heb ook ergens enkele tientallen scoubidoucreaties liggen, en van de week weer nieuwe touwtjes gekocht. En dan borduur ik ook nog. En ik maak bentoboxen.

Ik wil eigenlijk gewoon een boek schrijven
Haken is toch nuttig scoubidouen voor volwassenen? Ik vond dat ook zo leuk maar mijn man vond die touwtjes stinken en meer dan een sleutelhanger maken kon je er ook niet mee.

Ik ben met mijn sjaal al aan bol 4 begonnen maar ik heb er nog meer nodig. Maar ik ben al in 3 Zeemannen geweest en daar hebben ze het niet meer! Nog 2 Zeemannen te gaan, maar dan heb ik toch echt wel een probleem.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 maart 2010 @ 09:48:01 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78671079
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:46 schreef mmascha het volgende:

[..]

Haken is toch nuttig scoubidouen voor volwassenen? Ik vond dat ook zo leuk maar mijn man vond die touwtjes stinken en meer dan een sleutelhanger maken kon je er ook niet mee.

Ik ben met mijn sjaal al aan bol 4 begonnen maar ik heb er nog meer nodig. Maar ik ben al in 3 Zeemannen geweest en daar hebben ze het niet meer! Nog 2 Zeemannen te gaan, maar dan heb ik toch echt wel een probleem.
welk garen is het dat je nodig hebt?
wil anders nog wel voor je hier gaan kijken
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:52:38 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_78671238
Ja, inderdaad, welke garen zoek je?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:54:29 #189
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78671301
Jullie zijn lief
Ik zal nog even die andere winkels af en anders maak ik misschien wel gebruik van jullie aanbod
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:56:12 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_78671357
Vertel liever alvast, want vandaag is de enige dag dat ik kan kijken Terugbrengen heb je wat langer de tijd voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:13:06 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78671862
Ohhh die beestjes van Arual zijn echt cute!!!

Ik heb een schoonmoeder met een kikkerverzameling dus die krijgt zo'n kikkertje van me
(zei ze stoer, eerst maar eens kijken of ik het patroon snap )
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 3 maart 2010 @ 10:15:00 #192
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78671916
Ik kreeg gister echt enorme kramp in mn pols bij het haken Ik moet echt een manier vinden die ontspannender is ofzo
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:38:02 #193
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78672701
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef Troel het volgende:
Vertel liever alvast, want vandaag is de enige dag dat ik kan kijken Terugbrengen heb je wat langer de tijd voor
Het heeft niet zo'n haast. Anders ben ik al 6,50 kwijt aan pakketpost en dat vind ik eigenlijk ook een beetje zonde als ik het hier straks tegenkom.
Maar ik laat het wel even weten als het niet gelukt is!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_78672959
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:

Balen Chell!!
Ik heb last van mijn rechter ringvinger en mijn linker wijsvinger, ik haak volgens mij ook nog te krampachtig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:54:31 #195
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78673220
We moeten een clubje van haakslachtoffers op gaan richten
I`m not weird. I`m limited edition.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 3 maart 2010 @ 11:16:17 #196
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78674117
Ik kon echt maar vijf rondjes haken en toen was het einde oefening

Uiteindelijk ben wel tot 8 of 9 gegaan, maar wel steeds pauze tussendoor
pi_78678120
ik ben nu deze aan het maken:

met deze draad:
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 3 maart 2010 @ 13:22:53 #198
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78679349
Ik ben ook een kat aan het haken, met wit. Maar ik heb dus alleen nog maar de bovenkant van zn kop.
pi_78679619
ik heb de kop af en het lijf bijna. ik moet nog de staart en de oortjes. ik wil eigenlijk ook van die oogjes en snorharen bestellen, zodat het er net wat mooier uitziet.
deze oogjes:

en deze snorharen:

ik had ze gezien op deze site, daar hebben ze echt een hoop leuke dingen om poppen (af) te maken
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:32:46 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78679751
chell, wat vervelend die kramp in je pols/handen. er moet vast een andere manier zijn om de dingen vast te houden, zodat je er minder last van hebt. succes!

leuk mijsje! al vind ik dat soort oogjes al gauw wat engig.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')