ooh er blijven steeds minder grannysquaremaagden over!quote:Op zondag 28 februari 2010 23:56 schreef Wampi het volgende:
Leuk Spiegelei!!
Ik heb net, tijdens de ijshockeyfinale waarom kijk ik er uberhaupt naarmijn 4 eerste Granny Squares gehaakt. Ik hoef voortaan niet meer na te denken als ik gewoon even iets snels en makkelijks wil haken
ik zat net even die balletjes te proberen en 't begint te lukken geloof ik.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:43 schreef knorretje het volgende:
die met die balletjes is een variatie daar op, heengaande toeren zijn vasten en om de 6 vasten zit een bolletje (5 samengehaakte vasten in een steek) teruggaande toer allemaal stokjes) (na 12 rijen stokjes verder gegaan met de volgende kleur. Ben inmiddels met de derde kleur bezig en zal vanaaf wel af zijn)
die van Attic24, summer garden GSquote:Op maandag 1 maart 2010 22:40 schreef trui het volgende:
[..]
ooh er blijven steeds minder grannysquaremaagden over!welk patroon heb je gekozen ervoor?
Kleurtjes zijn goed!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:33 schreef Chell het volgende:
Ik heb via Marktplaats een partijtje katoen gescoord voor 8 euroVerschillende kleurtjes (twee tinten groen, twee tinten geel, drie tinten blauw, drie tinten roze, wit) en best veel bollen (stuk of 18, wel een paar ook kleinere restjes). Hopelijk morgen ofzo ophalen, dan kan ik tenminste ook wat doen!
En dan volgende maand bij Robbelien nog wat bestellen denk ik
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:35 schreef knorretje het volgende:
http://oompaloompawereld.(...)ussenhoesje-met.html staat de uitleg van het hoesje met de gekruisde stokjes / kabeltje.
die met de bolletjes ga ik nu doen
Ja! Duidelijke tutorials voor een beginner als ik..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:59 schreef knorretje het volgende:
leuk dat iedereen zo enthousiast is over de hoesjes overigens
Het maken van de tutorial was best leuk om te doen, dus zal kijken of ik dat vaker kan doen, ik haak al zo giga lang dat het merendeel wat ik vind op het net wel te doen is voor me en ik misschien net op een andere makkelijkere manier gefotografeerd uitgelegd krijgt.
Ik ben voor de verandering ook maar eens begonnen aan dat amigurumi haken, ik haak eigenlijk van alles, kleden, kleding, ook wel knuffels. maar tot op heden stond daar nooit amigurumi bij. Is er een regel wanneer het een 'doodnormale' knuffel is en wanneer het onder de noemer amigurumi valt ??
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:17 schreef Wampi het volgende:
amigurumi is volgens mij vooral dat poppetjes relatief grote ledematen en hoofd hebben
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Ik heb een boekje van de bieb en ik heb al 4 rijen gemaakt (ik kon eerst alleen een ketting) Whoei!
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Ik heb een boekje van de bieb en ik heb al 4 rijen gemaakt (ik kon eerst alleen een ketting) Whoei!
Woehoe, go reflectionnequote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Niet dat ik weet... Maar misschien kun je een soort quilt maken van je lapjes en daar een kussenhoesje van maken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
volgens mij niet, maar als je een lapje kunt, kun je ook rond gaanquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Hm oke, ik oefen nog wel even verder!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:20 schreef knorretje het volgende:
[..]
die zijn er wel moet ff zoeken waar maar ik heb er een paar (of eigenlijk alicia heb er een paar) Ze zijn eigenlijk voor te breien, maar zolang je maar op de aantal cm komt kun je hem ook van stof of van een haaksel in elkaar zetten. Moet nu eerst koken, etc etc zal dan ff zoeken
edit: ow ze zijn overigens wel minder leuk dan de knuffels die direct in model gehaakt worden
Ik kan zelf niet naar de bieb, dus moet mensen voor me laten gaan dat is al lastigerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:37 schreef trui het volgende:
natuurlijk zijn die patroontjes er wel. ik weet bijv. een heel leuk boekje van 'knippie' met allerlei leuke zelfmaakpatroontjes voor kinderspeelgoed, waaronder een aantal knuffels van stof. heb je er in de bieb ook al naar gezocht? daar moeten ze vast wel 't een en ander hebben. en anders de slegte, de witte boekhandel, of een andere boekwinkel of hobbyzaak.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zit naar een Japans schema te kijken en ik word echt helemaal gek.
doe eens een plaatjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zit naar een Japans schema te kijken en ik word echt helemaal gek.
Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
doe eens een plaatje
want als t zo'n tekentjes schema is, dan kan ik je misschien helpen
Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.
5e toerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.
Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Wat gebeurt er in de vijfde toer?
Zeehond
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:55 schreef Spiegelei het volgende:
Mooie haakfamilie Arual.
En zie ik daar op de achtergrond van die papieren sterretjes?? Verslavend he om die te maken! haha ik heb er ook een hele pot vol van!
Ja, maar waar begin je dan? Je haakt hier blijkbaar niet gewoon verder. En de achtste rij zit op de plek van de vijfde, aan de bovenkant? Of moet je dan steeds aan- en afhechten!?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
5e toer
4 vasten, 2 vasten meerderen *ddus twee in in een vakje
2 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen
volgens mij
Ah, fenkjoe, kan wel eens handig zijn inderdaad!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Yachiru het volgende:
Op deze website staat een vertaalschema voor Japanse haakschema's (sorry, direct linken naar het schema gaat niet). Die is misschien handig om erbij te houden
de achtste rij moet je er later aan vast makenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, maar waar begin je dan? Je haakt hier blijkbaar niet gewoon verder. En de achtste rij zit op de plek van de vijfde, aan de bovenkant? Of moet je dan steeds aan- en afhechten!?
Maar je haakt hier dus niet steeds in spiralen verder? Je hecht af, en begint linksboven dan met de vijfde 'toer' die niet helemaal rondloopt, maar rechtsboven weer wordt afgehecht. Een hoefijzervorm dus. Zo ook met rij zes en zeven. Snap ik het dan goed?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
de achtste rij moet je er later aan vast maken
je begint de rij bij t nummertje 5
wat ik meestal doe is eerst 1 losse, dan beginnen met die vaste. dan zie je nl heel netjes de nieuwe regel
je hecht niet af. je maakt steeds t rondje compleetquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar je haakt hier dus niet steeds in spiralen verder? Je hecht af, en begint linksboven dan met de vijfde 'toer' die niet helemaal rondloopt, maar rechtsboven weer wordt afgehecht. Een hoefijzervorm dus. Zo ook met rij zes en zeven. Snap ik het dan goed?
die is vet gaaf!!!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:09 schreef Yachiru het volgende:
Bentooo!![]()
Kijk wat ik vanmiddag tegenkwam op Ravelry: =O
Ongeveer, ik denk dat ik er gewoon een keer aan moet beginnen. Dus je draait eigenlijk om en haakt de andere kant op?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
je hecht niet af. je maakt steeds t rondje compleet
dus doet een rondje haken, dan met een slipstitch (lusje door de eerste steek halen en meteen ook door de lus op de naald) maak je het rondje af. ik doen dan een losse en op de eerste steek van de vorige ronde een vaste
wanneer je een hoefijzer maakt lijkt t me makkelijker om heen te gaan tot de laastst steek, een losse omdraaien en terug gaan
snap je?
Er zitten zelfs edamames bij! Die had ik vandaag toevalligquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:09 schreef Yachiru het volgende:
Bentooo!![]()
Kijk wat ik vanmiddag tegenkwam op Ravelry: =O
Lucky stars paper.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:10 schreef Wampi het volgende:
ladyblack wat een lief slofje!!
arual, goed bezig, wat een suuuperlieve beestjes! die konijntjes, en plons de gekke kikker. en wat zijn in vredesnaam die gevouwen sterretjes? waar vind je dat ?
ja maar goed iedere dag een boterhamkaas gaat ook vervelenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:11 schreef Yachiru het volgende:
Met echt eten?Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben niet zo'n makkelijke eter helaas, en een beetje variatie is wel nodig geloof ik
als ik nu nog eens kijk kom ik daar idd op uitquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ongeveer, ik denk dat ik er gewoon een keer aan moet beginnen. Dus je draait eigenlijk om en haakt de andere kant op?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:11 schreef Yachiru het volgende:
Met echt eten?Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben niet zo'n makkelijke eter helaas, en een beetje variatie is wel nodig geloof ik
Ah, nu moet het toch goedkomen. En anders verzin ik maar wat, dat heb ik bij kikker ook gedaan, en dat lijkt nog heel wat ook.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:15 schreef Ynske het volgende:
j
[..]
ja maar goed iedere dag een boterhamkaas gaat ook vervelen
[..]
als ik nu nog eens kijk kom ik daar idd op uit
eerst een losse (dat 0 ding)
dan de vasten x
meerderen is X met \/ eronder
en aan t teinde idd omdraaien en de andere kant op terug haken
Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde meer, omdat ik bijna geen groente lustquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:15 schreef Ynske het volgende:
j
[..]
ja maar goed iedere dag een boterhamkaas gaat ook vervelen
[..]
OMG die moet ik leegkopenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:15 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Lucky stars paper.
Ik koop het altijd hier: http://www.mostcutest.nl/
voor mij is het niet goed dat ik t wel heb, ook a 6 euro 2 paar lego oorbellen gekochtquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:51 schreef Ynske het volgende:
tis toch zo goed voor mij dat ik geen paypall heb
Een paar patroontjes zegt ze danquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een paar patroontjes gevonden, voor wie zich verveelt ;-)
Haken is toch nuttig scoubidouen voor volwassenen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:00 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben van het nerveuze type, geloof ik.
Ik heb ook ergens enkele tientallen scoubidoucreaties liggen, en van de week weer nieuwe touwtjes gekocht. En dan borduur ik ook nog. En ik maak bentoboxen.![]()
Ik wil eigenlijk gewoon een boek schrijven
welk garen is het dat je nodig hebt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:46 schreef mmascha het volgende:
[..]
Haken is toch nuttig scoubidouen voor volwassenen?Ik vond dat ook zo leuk maar mijn man vond die touwtjes stinken en meer dan een sleutelhanger maken kon je er ook niet mee.
Ik ben met mijn sjaal al aan bol 4 begonnen maar ik heb er nog meer nodig. Maar ik ben al in 3 Zeemannen geweest en daar hebben ze het niet meer! Nog 2 Zeemannen te gaan, maar dan heb ik toch echt wel een probleem.
Het heeft niet zo'n haast. Anders ben ik al 6,50 kwijt aan pakketpost en dat vind ik eigenlijk ook een beetje zonde als ik het hier straks tegenkom.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef Troel het volgende:
Vertel liever alvast, want vandaag is de enige dag dat ik kan kijkenTerugbrengen heb je wat langer de tijd voor
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een paar patroontjes gevonden, voor wie zich verveelt ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |