quote:Op zondag 28 februari 2010 18:57 schreef m@x het volgende:
Ah, die hamster is wel heel zoet. Leuke kleurtjes ook. Doet me een beetje aan Snertje denken.
Ik ben dus weer veilig thuis (met dank aan Chell). Het was echt heel gezellig en lekker ongedwongen en niemand keek raar als er een haakwerkje tevoorschijn werd gehaald. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Nog bedankt voor de gastvrijheid Trui (en leuk om Jut en Jul op het eind nog even te zien. Wat zijn ze groot geworden zeg).
Dan shoppen we gewoon een lekker hip haakbaardje om je anoniem te houdenquote:Op zondag 28 februari 2010 19:15 schreef m@x het volgende:
Vast welEr zijn foto's gemaakt, alleen niet door mij en ik wil ook niet met mijn snuit op internet. Stel dat iemand me ziet haken. Daar gaat mijn image
ah, had je het in zijn hoofd verstopt, niet handig!! die kerststal komt er dus welquote:Op zondag 28 februari 2010 19:30 schreef Lemijn het volgende:
Het was gezellig, én ik heb mn haak-enthousiasme teruggevonden tussen het vulsel van charlie's hoofd!
Dank je wel voor het compliment. Moet zeggen dat ik toch wel erg fan ben van jouw Snertje. Heb net ook het boek besteld waar ie in staat.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:29 schreef Wampi het volgende:
ook hier weer veilig thuisgekomen. ik vond het erg gezellig, en idd voor herhaling vatbaar! leuk om iedereen eens in het echt te zien, elkaars haakwerkjes te bewonderen
. ik vind de sjaal van m@x toch vooral noemenswaardig, héél erg mooi wordt ie!
trui, dank je wel!
Ja! Help je me herinneren van de herfst?quote:Op zondag 28 februari 2010 19:31 schreef Wampi het volgende:
ah, had je het in zijn hoofd verstopt, niet handig!! die kerststal komt er dus wel
Kijk, daarom wil ik dus niet met mn hoofd online. Als mn vrienden dit lezen word ik dus irl ontvriendquote:Op zondag 28 februari 2010 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Zeker voor herhaling vatbaar, gewoon lekker kleppen en trutten!
Ja, die was van mij idd.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:14 schreef Chell het volgende:
In welk boek stond snertje? Die is leuk! En er lag nog zo'n leuk boek.. was dat van jou BE? Hippe dingen haken ofzo?
5 bolletjesquote:Op zondag 28 februari 2010 21:34 schreef trui het volgende:
M@x je sjaal is inderdaad geweldig!ik wil 'm ook! (hoe lang was je er nu ook alweer mee bezig?
)
ik ookquote:Op zondag 28 februari 2010 21:37 schreef YPPY het volgende:
Ik vond het trouwens erg leuk dat er nieuwe mensen waren die ik nog niet had ontmoet.
Ik ben er nu een week of 3 mee bezig maar heb er niet heel fanatiek aan gewerkt. Op zich gaat het door de grote lussen tussendoor vrij snel. En er zitten 4 bollen in. Vlak voor de meet heb ik de 5e bol er aan gehangen. Mocht ik er ooit nog eentje maken dan zou ik alleen niet weer voor dat dikke katoen kiezen. Denk dat ik dan voor 2,5/3 katoen zal gaan. Dat maakt de sjaal wat minder massief en zwaar denk ik.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:34 schreef trui het volgende:
M@x je sjaal is inderdaad geweldig!ik wil 'm ook! (hoe lang was je er nu ook alweer mee bezig?
)
wow Yppy, deze is net zo leuk als je luiertje!!!quote:Op zondag 28 februari 2010 19:53 schreef YPPY het volgende:
Ik vond het ook erg gezellig, al was ik duidelijk de amateur uit het geheel. Ik heb inmiddels wel ook al de halve vaste geleerd en het netjes minderen van trui. Dat was iets lastiger dan ik dacht, maar het is gelukt,
Mijn kunstwerk tot nu toe, met de halve vaste ergens tussen:
[ afbeelding ]
-knip-
quote:Op zondag 28 februari 2010 21:53 schreef Ynske het volgende:
kijk nou
[ afbeelding ]
een gehaakte stapeltoren
quote:Op maandag 1 maart 2010 09:16 schreef trui het volgende:
knor, ik zag je kussenhoesjes op ravelry, wat zijn ze leuk! ik ben wel benieuwd naar de patronen van die andere! jij maakt ze dus ook eenzijdig, begrijp ik.
quote:
quote:Op maandag 1 maart 2010 12:27 schreef trui het volgende:
ik snap 'm ook net niet knor, vooral dan dat '2 stokjes gepakt om het stokje eronder' (ze zien er zo gedraaid uit, ik snap niet helemaal hoe je dat doet). en die kettingsteek op de terugweg: de kettingsteek, dat zijn toch 'lossen'? maar ik neem aan dat je ze wel vast haakt aan de rest van 't werk? dus ik ben benieuwd hoe je die kettingsteek dan maakt.
dat kuikenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Deze zijn leuk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(het konijn doet me alleen iets aan een varkentje denken...)
Volgens het patroon wel: "Len the Bunny in an Easter egg"quote:Op maandag 1 maart 2010 12:51 schreef trui het volgende:
haha ophelia, moet dat een konijn voorstellen dan?
quote:
quote:Op maandag 1 maart 2010 14:31 schreef trui het volgende:
die gedachte kon ik ook niet helemaal onderdrukken.misschien kan troel hier ook even een condoom voor haken. nu ze toch bezig is.
of anders een sterdeken van ynske.
Gehaakt condoom? Lijkt me weinig effectiefquote:Op maandag 1 maart 2010 14:31 schreef trui het volgende:
die gedachte kon ik ook niet helemaal onderdrukken.misschien kan troel hier ook even een condoom voor haken. nu ze toch bezig is.
of anders een sterdeken van ynske.
net als die tamponsquote:Op maandag 1 maart 2010 15:52 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Gehaakt condoom? Lijkt me weinig effectief![]()
Misschien heb je iets aan deze plaatjes?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:55 schreef Reflectionne het volgende:
Aah! ik heb geprobeerd te haken, maar ik vind het nergens duidelijk hoe je de bepaalde steken maakt. Ik kan alleen gewoon 1 draadje maken..
Ik vind het overal zo onduidelijk!
Ik heb die platjes al eens gezien ja, vind het ook niet zo duidelijk ofzo.. :Squote:Op maandag 1 maart 2010 16:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
Misschien heb je iets aan deze plaatjes?
http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp
daar staan de basissteken
en anders ff op youtube zoeken naar crochet.
en anders eens kijken of er iemand bij je in de buurt woont die je wat op weg kan helpen
tuurlijk welquote:Op maandag 1 maart 2010 17:00 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ik heb die platjes al eens gezien ja, vind het ook niet zo duidelijk ofzo.. :S
Volgens mij ben ik niet gemaakt om te haken oid.. en ik ben zo hard opzoek naar een hobby. Pff
Oost.. heb een paar keer een filmpje gekeken, maar ik weet niet, daarmee lukte het niet echt, misschien niet het goede filmpje gezien nog dan..quote:Op maandag 1 maart 2010 17:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
tuurlijk weliedereen kan t leren.
heb je t ook al geprobeerd met filmpjes?
waar ergens in NL woon je?
quote:Op maandag 1 maart 2010 17:13 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Oost.. heb een paar keer een filmpje gekeken, maar ik weet niet, daarmee lukte het niet echt, misschien niet het goede filmpje gezien nog dan..
rondje is niet moeilijkquote:Op maandag 1 maart 2010 17:51 schreef Reflectionne het volgende:
Ik was 't aan het proberen, maar waar ze zo'n rondje maakt raak ik alweer in de knoop (les 2)..
Ga het filmpje nog een keer proberen met de uitleg van jou. (Al die termen moet ik ook onthouden zegquote:Op maandag 1 maart 2010 17:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
rondje is niet moeilijk
eerst een rijtje lossen.
als je genoeg steken hebt je naald door t eerste steekje van t draadje doen, draad erdoor halen en ook door die wat op je naald zit.
dan ga je vasten maken om t touwtje van lossen die je gemaakt hebt.
naald door t grote gat (dus onderlangs het rijtje lossen) steken, draad om naald en terug naar boven halen. dan weer een draadje om naald en door de twee lusjes op je naald halen.
zo het rondje rond gaan
is dat duidelijker?
Of een hoedjequote:Op maandag 1 maart 2010 21:19 schreef Wampi het volgende:
misschien ook maar een bloem op je cactus haken vikcy?![]()
mijn polswarmers zijn af, jeuj! nu eerst wat half afgeronde projecten afmaken, en dan weer met allerlei nieuwe dingen beginnen
Ik zie alleen maar fruitspiesjes in de handquote:Op zondag 28 februari 2010 20:46 schreef trui het volgende:
klein fotootje, als bewijs dat 't echt gebeurd is.![]()
is 't onherkenbaar genoeg voor de mensen die dat wilden?
[ afbeelding ]
ik vond 't ook heel gezellig. en zo grappig dat we gewoon echt gingen zitten haken!dat had ik niet zo heel erg verwacht eigenlijk.
Haha ja, ik probeer het ook steeds weer, het lijkt me zo leuk om die dingen te maken die jullie doen. En ik wil wat te doen hebben (zit met een gebroken en geopereerde enkel thuis, moet m'n been hoog houden). Maar ik word helemaal gek van die vage filmpjes en plaatjes. Hopelijk vindt moeders morgen een boek in de bieb met duidelijke plaatjes.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:26 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar fruitspiesjes in de hand![]()
Reflectionne: niet opgeven hoor! Het is zo'n leuke hobby!
Vicky: Wat een lieve meneer cactus!. Hij is leuk geworden.
Trui: ik vind je vrolijke eend geweldig!
Eigenmijsje: hebben ze je kunnen helpen met je sjaal? Ik snap um inmiddels. Het is heel erg verslavendIk ben aan een grijze en zwarte begonnen maar ik kon de juiste wol meer niet vinden. Er gaan heel veel bollen in zitten.
Ik vind die paashaas in ei lief! Komt die van ravelry? Even zoeken...Hebbes!
ooh er blijven steeds minder grannysquaremaagden over!quote:Op zondag 28 februari 2010 23:56 schreef Wampi het volgende:
Leuk Spiegelei!!
Ik heb net, tijdens de ijshockeyfinale waarom kijk ik er uberhaupt naarmijn 4 eerste Granny Squares gehaakt. Ik hoef voortaan niet meer na te denken als ik gewoon even iets snels en makkelijks wil haken
ik zat net even die balletjes te proberen en 't begint te lukken geloof ik.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:43 schreef knorretje het volgende:
die met die balletjes is een variatie daar op, heengaande toeren zijn vasten en om de 6 vasten zit een bolletje (5 samengehaakte vasten in een steek) teruggaande toer allemaal stokjes) (na 12 rijen stokjes verder gegaan met de volgende kleur. Ben inmiddels met de derde kleur bezig en zal vanaaf wel af zijn)
die van Attic24, summer garden GSquote:Op maandag 1 maart 2010 22:40 schreef trui het volgende:
[..]
ooh er blijven steeds minder grannysquaremaagden over!welk patroon heb je gekozen ervoor?
Kleurtjes zijn goed!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:33 schreef Chell het volgende:
Ik heb via Marktplaats een partijtje katoen gescoord voor 8 euroVerschillende kleurtjes (twee tinten groen, twee tinten geel, drie tinten blauw, drie tinten roze, wit) en best veel bollen (stuk of 18, wel een paar ook kleinere restjes). Hopelijk morgen ofzo ophalen, dan kan ik tenminste ook wat doen!
En dan volgende maand bij Robbelien nog wat bestellen denk ik
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:35 schreef knorretje het volgende:
http://oompaloompawereld.(...)ussenhoesje-met.html staat de uitleg van het hoesje met de gekruisde stokjes / kabeltje.
die met de bolletjes ga ik nu doen
Ja! Duidelijke tutorials voor een beginner als ik..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:59 schreef knorretje het volgende:
leuk dat iedereen zo enthousiast is over de hoesjes overigens
Het maken van de tutorial was best leuk om te doen, dus zal kijken of ik dat vaker kan doen, ik haak al zo giga lang dat het merendeel wat ik vind op het net wel te doen is voor me en ik misschien net op een andere makkelijkere manier gefotografeerd uitgelegd krijgt.
Ik ben voor de verandering ook maar eens begonnen aan dat amigurumi haken, ik haak eigenlijk van alles, kleden, kleding, ook wel knuffels. maar tot op heden stond daar nooit amigurumi bij. Is er een regel wanneer het een 'doodnormale' knuffel is en wanneer het onder de noemer amigurumi valt ??
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:17 schreef Wampi het volgende:
amigurumi is volgens mij vooral dat poppetjes relatief grote ledematen en hoofd hebben
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Ik heb een boekje van de bieb en ik heb al 4 rijen gemaakt (ik kon eerst alleen een ketting) Whoei!
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Ik heb een boekje van de bieb en ik heb al 4 rijen gemaakt (ik kon eerst alleen een ketting) Whoei!
Woehoe, go reflectionnequote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Niet dat ik weet... Maar misschien kun je een soort quilt maken van je lapjes en daar een kussenhoesje van maken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
volgens mij niet, maar als je een lapje kunt, kun je ook rond gaanquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Hm oke, ik oefen nog wel even verder!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:20 schreef knorretje het volgende:
[..]
die zijn er wel moet ff zoeken waar maar ik heb er een paar (of eigenlijk alicia heb er een paar) Ze zijn eigenlijk voor te breien, maar zolang je maar op de aantal cm komt kun je hem ook van stof of van een haaksel in elkaar zetten. Moet nu eerst koken, etc etc zal dan ff zoeken
edit: ow ze zijn overigens wel minder leuk dan de knuffels die direct in model gehaakt worden
Ik kan zelf niet naar de bieb, dus moet mensen voor me laten gaan dat is al lastigerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:37 schreef trui het volgende:
natuurlijk zijn die patroontjes er wel. ik weet bijv. een heel leuk boekje van 'knippie' met allerlei leuke zelfmaakpatroontjes voor kinderspeelgoed, waaronder een aantal knuffels van stof. heb je er in de bieb ook al naar gezocht? daar moeten ze vast wel 't een en ander hebben. en anders de slegte, de witte boekhandel, of een andere boekwinkel of hobbyzaak.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zit naar een Japans schema te kijken en ik word echt helemaal gek.
doe eens een plaatjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zit naar een Japans schema te kijken en ik word echt helemaal gek.
Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
doe eens een plaatje
want als t zo'n tekentjes schema is, dan kan ik je misschien helpen
Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.
5e toerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.
Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Wat gebeurt er in de vijfde toer?
Zeehond
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:55 schreef Spiegelei het volgende:
Mooie haakfamilie Arual.
En zie ik daar op de achtergrond van die papieren sterretjes?? Verslavend he om die te maken! haha ik heb er ook een hele pot vol van!
Ja, maar waar begin je dan? Je haakt hier blijkbaar niet gewoon verder. En de achtste rij zit op de plek van de vijfde, aan de bovenkant? Of moet je dan steeds aan- en afhechten!?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
5e toer
4 vasten, 2 vasten meerderen *ddus twee in in een vakje
2 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen
volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |