abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:58:36 #126
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_78642401
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Reflectionne het volgende:
Ik heb een boekje van de bieb en ik heb al 4 rijen gemaakt (ik kon eerst alleen een ketting) Whoei!
Woehoe, go reflectionne
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:07 schreef Reflectionne het volgende:
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
Niet dat ik weet... Maar misschien kun je een soort quilt maken van je lapjes en daar een kussenhoesje van maken?
Of begin met een telefoontasje ofzo, dat is niet zo moeilijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 16:59:39 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78642445
quote:
Euhm, zijn er ook ergens patronen van knuffeltjes die gewoon met lapjes gemaakt zijn? Gewoon heen en weer langs een lapje?
volgens mij niet, maar als je een lapje kunt, kun je ook rond gaan
wat je dan moet doen is ipv t lapje omdraaien je naald in de eerste steek aan t begin doen, draadje doorhalen, en ook meteen doorhalen door t lusje dat op de naald zit. dat is een slipstitch. en zo kun je rondjes blijven maken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:17:46 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78643202
Ik heb eindelijk een geslaagd slofje (de vorige was echt poppenformaat geworden )

Heb uiteindelijk dit patroon gebruikt, was makkelijk te volgen

pi_78643324
quote:

die zijn er wel moet ff zoeken waar maar ik heb er een paar (of eigenlijk alicia heb er een paar) Ze zijn eigenlijk voor te breien, maar zolang je maar op de aantal cm komt kun je hem ook van stof of van een haaksel in elkaar zetten. Moet nu eerst koken, etc etc zal dan ff zoeken

edit: ow ze zijn overigens wel minder leuk dan de knuffels die direct in model gehaakt worden
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:37:02 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78643953
natuurlijk zijn die patroontjes er wel. ik weet bijv. een heel leuk boekje van 'knippie' met allerlei leuke zelfmaakpatroontjes voor kinderspeelgoed, waaronder een aantal knuffels van stof. heb je er in de bieb ook al naar gezocht? daar moeten ze vast wel 't een en ander hebben. en anders de slegte, de witte boekhandel, of een andere boekwinkel of hobbyzaak.
in de haak.
pi_78649761
Ook ik haak ondertussen driftig verder, met dit als resultaat:

dinsdag 2 maart 2010 @ 20:02:18 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78650072
Dat konijntje!
pi_78650190
Oh Arual, wat een schatjes! Ze zijn echt superleuk en cute!
En Vicky, je cactus is ook erg mooi geworden (beetje late reactie )
Kon het vandaag weer niet laten om even bij de handwerkwinkel hier in de stad langs te gaan, paar nieuwe kleurtjes erbij
pi_78651058
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:20 schreef knorretje het volgende:

[..]

die zijn er wel moet ff zoeken waar maar ik heb er een paar (of eigenlijk alicia heb er een paar) Ze zijn eigenlijk voor te breien, maar zolang je maar op de aantal cm komt kun je hem ook van stof of van een haaksel in elkaar zetten. Moet nu eerst koken, etc etc zal dan ff zoeken

edit: ow ze zijn overigens wel minder leuk dan de knuffels die direct in model gehaakt worden
Hm oke, ik oefen nog wel even verder!
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:37 schreef trui het volgende:
natuurlijk zijn die patroontjes er wel. ik weet bijv. een heel leuk boekje van 'knippie' met allerlei leuke zelfmaakpatroontjes voor kinderspeelgoed, waaronder een aantal knuffels van stof. heb je er in de bieb ook al naar gezocht? daar moeten ze vast wel 't een en ander hebben. en anders de slegte, de witte boekhandel, of een andere boekwinkel of hobbyzaak.
Ik kan zelf niet naar de bieb, dus moet mensen voor me laten gaan dat is al lastiger Maar heb "Het nieuwe haken" waarvan ik het lapje maken heb geleerd.

Het is wel een leuk idee om een kussenhoes te maken van verschillende lapjes
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:31:57 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78651835
dat boekje waar ik 't over had was deze: het knippie baby creatief boek, maar dat is niet meer leverbaar zag ik. maar er moeten lijkt mij toch wel tal van dat soort patronen / boekjes zijn. anders is 't een gat in de markt!
in de haak.
pi_78652446
Ik zit naar een Japans schema te kijken en ik word echt helemaal gek.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:44:16 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78652528
arual, aan mij heb je niks voor wat betreft japanse schema's, sorry. maar wat een leuke poppetjes heb je gemaakt zeg! en zo veel!
in de haak.
pi_78652608
Ik geloof dat mijn man zich nogal aangestaard voelt door al die leipo's naast 'm
pi_78652610
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 20:46:30 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78652676
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef _Arual_ het volgende:
doe eens een plaatje
want als t zo'n tekentjes schema is, dan kan ik je misschien helpen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78652713
ok, ff kijken hoe ik dat het gemakkelijkst plaats hier...
pi_78652751
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

doe eens een plaatje
want als t zo'n tekentjes schema is, dan kan ik je misschien helpen
Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.
pi_78652934
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die schemaatjes vind ik juist heel overzichtelijk.
Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.

Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Wat gebeurt er in de vijfde toer?

Zeehond
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:52:03 #144
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78653014
Dat konijntje, te schattig gewoon!

Mijn eerste echte project gaat een etui worden. Vandaag is er namelijk wat katoen bezorgd. De hoofdkleur wordt (hoe verrassend) roze. Met streepjes. Ik heb namelijk ook wit en rood en roze. Dan kan ik iets maken dat ik gedeeltelijk aan kan (de vasten) en ondertussen iets nieuws leren (een rondje maken en stokjes).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78653202
Ik had het patroon van dat konijntje eigenlijk om moeten schrijven, bedenk ik me nu...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:55:48 #146
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_78653241
Mooie haakfamilie Arual .
En zie ik daar op de achtergrond van die papieren sterretjes?? Verslavend he om die te maken! haha ik heb er ook een hele pot vol van!
klerkje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 maart 2010 @ 20:59:19 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78653421
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat zijn ze in principe ook wel, maar ik ben een beginnend haker, en dan mis je gewoon de context.

Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Wat gebeurt er in de vijfde toer?

Zeehond
5e toer
4 vasten, 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek
2 vasten 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek
3 vasten 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek
3 vasten 2 vasten meerderen *dus twee in in een vorige steek

volgens mij

met dat schemaatje ernaast kun je zien hoeveel je er moet meerderen/minderen lijkt me
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78653474
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:55 schreef Spiegelei het volgende:
Mooie haakfamilie Arual .
En zie ik daar op de achtergrond van die papieren sterretjes?? Verslavend he om die te maken! haha ik heb er ook een hele pot vol van!

Ik ben van het nerveuze type, geloof ik.

Ik heb ook ergens enkele tientallen scoubidoucreaties liggen, en van de week weer nieuwe touwtjes gekocht. En dan borduur ik ook nog. En ik maak bentoboxen.

Ik wil eigenlijk gewoon een boek schrijven
pi_78653540
Op deze website staat een vertaalschema voor Japanse haakschema's (sorry, direct linken naar het schema gaat niet). Die is misschien handig om erbij te houden
pi_78653555
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

5e toer
4 vasten, 2 vasten meerderen *ddus twee in in een vakje
2 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen
3 vasten 2 vasten meerderen

volgens mij
Ja, maar waar begin je dan? Je haakt hier blijkbaar niet gewoon verder. En de achtste rij zit op de plek van de vijfde, aan de bovenkant? Of moet je dan steeds aan- en afhechten!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')