Lange termijn meet agendaquote:Vergunning ingebruikname openbare grond voor het plaatsen van een kokosmat van 3 bij 2 meter in het voetgangersgebied langs de Rotte t.h.v. het Noordplein en 2 schemerlampen op de hoek Zaagmolenstraat en 1e Pijnackerstraat aan de bestaande lantaarnpaal op ca. 5 meter hoogte. De schemerlampen branden in de avond en nacht. De vergunning is verleend voor de periode 1 maart 2009 tot en met 30 juni 2010
Wie andersquote:(huidig) (vorige) 21 feb 2010 21:46 TJDoornbos (Overleg | bijdragen) (5.440 bytes) (ongedaan maken)
goed héquote:
Een referendum is denk ik nog de netste manier. Ik vind zelf een autovrije Coolsingel overigens waanzin. Je haalt een stuk van de dynamiek uit de stad daarmee.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik kon nergens een standpunt van D66 vinden tov. de autovrije Coolsingel. Uiteindelijk kwam ik tegen dat ze daar een referendum over willen houden, wat steun van de SP kreeg.
Waarom? Gebeurt er dan wel eens iets na 20.00?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:37 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
goed hé
maar na 20.00 paar bewakers in metro is goed plan. Coolsingel autovrij alleen als je goede alternatieven bied.
Ik denk juist dat je een heel stuk dynamiek creeert op die manier. Maak er een mooie (!) wandelroute van, met inderdaad terrassen, kioskjes etc. Bromvrij-fietspad er langs, ideaal.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een referendum is denk ik nog de netste manier. Ik vind zelf een autovrije Coolsingel overigens waanzin. Je haalt een stuk van de dynamiek uit de stad daarmee.
volgens sommige RET-ers wel. Geen ervaring mee, of je moet blowen in metro bedoelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom? Gebeurt er dan wel eens iets na 20.00?
Laat die RET-ers zich dan eerst zelf maar eens gaan gedragen..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
volgens sommige RET-ers wel. Geen ervaring mee, of je moet blowen in metro bedoelen.
Dan wordt het eerder een soort dorpachtig tafereeltje dan iets stedelijks imo..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk juist dat je een heel stuk dynamiek creeert op die manier. Maak er een mooie (!) wandelroute van, met inderdaad terrassen, kioskjes etc. Bromvrij-fietspad er langs, ideaal.
Een continu dichtgeslibde verkeersader is ook niet alles en wegverbreding zit er niet echt in.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan wordt het eerder een soort dorpachtig tafereeltje dan iets stedelijks imo..
Volgens mij hebben die bij de Nettomarkt aan de pleinweg gestaan om te flyeren. Toen ik boodschappen ging doen stonden er 2, en later op 3FM hoorde ik Pastors zeggen dat ie in Rotterdam ergens stond waar een bulldozer stond. Klopt wel redelijk, want die T-splitsing ligt helemaal open. Helemaal drab nu met die regen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toenstraks kwam er trouwens een omroepwagen van Leefbaar Rotterdam langsMet maar half verstaanbaar gebler dr uit, gevolgd door patriotistische muziek
Dichtgeslibde verkeersader? Ik heb er nooit echt last van moet ik je eerlijk zeggen. Ja, op sommige tijden doe je er iets langer over, maar als we alle wegen moeten gaan sluiten waar je er iets langer over doet tijdens drukte blijft er maar heel weinig wegennet over.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een continu dichtgeslibde verkeersader is ook niet alles en wegverbreding zit er niet echt in.
das ook soms een probleem.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laat die RET-ers zich dan eerst zelf maar eens gaan gedragen..
Vandaag toch? Tenminste ik wel. Maar ik heb zo'n lesrooster dat ik pas woensdag naar school hoefquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:24 schreef rubje het volgende:
vraag: Wanneer is die voorjaars?vakantie voor die scholieren afgelopen?
Ik win, ik werk op hofplein en blaak.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:33 schreef junkiexp het volgende:
Nee het gaat niet om de Spaanse Polder ansich, maar omdat ik dan met een kwartier thuis ben
Dat is nog beter iddquote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik win, ik werk op hofplein en blaak.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik win, ik werk op hofplein en blaak.
Hier was het ding gewoon verstaanbaar en kwam er draaiorgelmuziek uit. Niets bijzonders aan, andere partijen hadden de vorige verkiezingen die dingen ook. Behalde de SP en PvdA, die stonden met megafoons op het Binnenwegpleinquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toenstraks kwam er trouwens een omroepwagen van Leefbaar Rotterdam langsMet maar half verstaanbaar gebler dr uit, gevolgd door patriotistische muziek
Over welke straat of singel heb je het nuquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:45 schreef Isegrim het volgende:
Een continu dichtgeslibde verkeersader is ook niet alles en wegverbreding zit er niet echt in.
De Coolsingel. Ik heb zelf natuurlijk geen auto, maar al die keren dat ik met iemand meegereden ben, vond ik het een ramp. Je doet regelmatig een kwartier over het stukje van Hofplein naar Vasteland en vice versa.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Over welke straat of singel heb je het nu
Fallout 3 wel eens gespeeld?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hier was het ding gewoon verstaanbaar en kwam er draaiorgelmuziek uit. Niets bijzonders aan, andere partijen hadden de vorige verkiezingen die dingen ook. Behalde de SP en PvdA, die stonden met megafoons op het Binnenwegplein
Er zitten er twee hè? Ben je bij die bij de ingang van het gebouw of die direct naast de Jumbo geweest?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:50 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind dat ie toko bij de Jumbo wel een lekker broodje verkoop hoor Jeroen
Althans, het broodje kip-kerrie was erg lekker
Gelijk bij die ingang van het entrepot, die chinees.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zitten er twee hè? Ben je bij die bij de ingang van het gebouw of die direct naast de Jumbo geweest?
Coolquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:47 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben bij de Lidl een plantenkas gekocht voor op het balkon.
[ afbeelding ]
Dan is het wel dezelfde als waar wij zijn geweest. En toen was het heel vies...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Gelijk bij die ingang van het entrepot, die chinees.
Die andere is een javaan geloof ik.
Tuurlijk, wiet telen doe je op een balkon, vól in het zicht. Gekke buren.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:25 schreef Isegrim het volgende:
Nou, de kas staat. Het is nu afwachten hoe lang het duurt totdat de politie voor de deur staat omdat één van de buren ze heeft gebeld dat er mogelijk wiet gekweekt wordt hier.
Waarom niet? Mijn broer doet het in zijn tuin.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:50 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Tuurlijk, wiet telen doe je op een balkon, vól in het zicht. Gekke buren.
Als je niet op de Coolsingel of een van de zijstraten er van hoeft te zijn, is het doorgaans idd sneller om niet over de Coolsingel te rijden. Dichtgeslibd zou ik het echter niet willen noemen, er is best redelijk door te komen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:39 schreef Isegrim het volgende:
De Coolsingel. Ik heb zelf natuurlijk geen auto, maar al die keren dat ik met iemand meegereden ben, vond ik het een ramp. Je doet regelmatig een kwartier over het stukje van Hofplein naar Vasteland en vice versa.
Wiet telen mag gewoon. Als je maar niet vijf of meer planten hebt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:50 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Tuurlijk, wiet telen doe je op een balkon, vól in het zicht. Gekke buren.
Wiet telen mag niet. Wanneer je minder dan 5 planten hebt wordt er echter doorgaans geen zaak aanhangig gemaakt (maar ben je de plantjes wel kwijt).quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wiet telen mag gewoon. Als je maar niet vijf of meer planten hebt.
Het wordt dan toch gedoogd.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wiet telen mag niet. Wanneer je minder dan 5 planten hebt wordt er echter doorgaans geen zaak aanhangig gemaakt (maar ben je de plantjes wel kwijt).
Deze post werd verzorgd door "A"
Ja, whatever. Het mag.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wiet telen mag niet. Wanneer je minder dan 5 planten hebt wordt er echter doorgaans geen zaak aanhangig gemaakt (maar ben je de plantjes wel kwijt).
Deze post werd verzorgd door "A"
Bij mn ouders twee stuks in de tuin gehad, mn opa en oma hebben wat planten in de tuin gehad, en mn oom en tante, en mn nichtje had er ook een stel staanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom niet? Mijn broer doet het in zijn tuin.
en terechtquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:54 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Het wordt dan toch gedoogd.
Kijkt er iemand CNN nu? Live verslag van een mogelijke tsunami bij Hawaii, en er zijn daar mensen die in het water liggen op een surfboard, wachtend op de golven
ik zat bij Bennie Beer en daar kwam het op het grote scherm in plaats van de reclame die er normaal staat.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:54 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Het wordt dan toch gedoogd.
Kijkt er iemand CNN nu? Live verslag van een mogelijke tsunami bij Hawaii, en er zijn daar mensen die in het water liggen op een surfboard, wachtend op de golven
Misschien moet iemand ze dan vertellen dat een Tsunami pas bij het naderen van de kust omhoog komt, en dat het daarvoor meer een zeer krachtige stroming onderwater isquote:
Het gedoogbeleid houdt in dat je zaak niet voor de rechter komt wanneer je afstand doet van je plantjes. Kortom, die ben je dus alsnog kwijt.quote:
Ook één plantje mag niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:00 schreef Isegrim het volgende:
We waren wel van plan om één plantje neer te zetten.
In eerste instantie komen er tomaten, basilicum en dergelijke in te staan. Ik weet hier in Rotterdam niet hoe aan stekjes te komen, en volgens mij is het voor kiemen van zaad al veel te laatquote:Op maandag 1 maart 2010 11:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gedoogbeleid houdt in dat je zaak niet voor de rechter komt wanneer je afstand doet van je plantjes. Kortom, die ben je dus alsnog kwijt.
Er moet dan én iemand gaan klagen, en de politie moet ook reden hebben te denken dat er werkelijk een plant staat. Als iemand naar de NSB lijn van de politie belt, zegt dat er een plant op het balkon staat, en ik de agent bij de deur een zak tomaatzaad kan overhandigen, dan is het aan die agent om met een geldige reden te komen voor ik hem op mn balkon laat :-)quote:Op maandag 1 maart 2010 11:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het mag dus niet. Dat probeer ik duidelijk te maken.
Deze instructies volgen.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In eerste instantie komen er tomaten, basilicum en dergelijke in te staan. Ik weet hier in Rotterdam niet hoe aan stekjes te komen, en volgens mij is het voor kiemen van zaad al veel te laat
lol.quote:
Nop. Die had het denk ik te druk met het rouwverwerkingsproces mbt. zijn stofzuiger.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:33 schreef TJDoornbos het volgende:
heeft JJDJ jou geen kaart gestuurd? Die zou het allemaal regelen.
Rijnmond.nl:quote:Felle brand in paardenstal Rotterdam
Uitgegeven: 1 maart 2010 15:56
Laatst gewijzigd: 1 maart 2010 15:59
AMSTERDAM – In Rotterdam woedt in een paardenstal een felle brand. Brandweerlieden zijn op dit moment bezig de paarden uit de stal te halen.
Felle brand in paardenstalslideshow Dat meldt RTV Rijnmond maandagmiddag.
Volgens de omroep zou er ook een persoon brandwonden hebben opgelopen. Over de oorzaak is niets bekend.
quote:Brand in stal in Rotterdam
1 maart 2010
In een stal aan de Bergse Linker Rottekade in Rotterdam woedt een felle uitslaande brand. De boer heeft zijn twaalf koeien uit de stal weten te halen, maar liep daarbij wel brandwonden op. Hij is naar het ziekenhuis gebracht.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Meer volgt.
dus?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:08 schreef JJdJ1984 het volgende:
ja TOEK ik had eind oktober al een mailtje met een google uitnodiging
De paarden zijn BBQ'ed, maar 12 koeien zijn wel uit een stal gehaald. Niet uit een brandende stal en ergens anders dus.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De typiste van nu.nl moet een keer een basic biologiecursusje gaan volgen.
Nu.nl:
[..]
Rijnmond.nl:
[..]
De VVD had een tram gehuurd dit weekend. Op de voorkant stond 'Buiten Dienst'quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Fallout 3 wel eens gespeeld?Dergelijke muziek schalde er uit.
*kliklijn beltquote:Op maandag 1 maart 2010 17:41 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga trouwens ook wiet kweken op het dakterras
De VVD had ook een busje. Oranje bus, als er geen VVD op stond, zou je denken dat er een stel Bulgaren in rond reden. Ook deze had opvallend rijgedragquote:Op maandag 1 maart 2010 17:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De VVD had een tram gehuurd dit weekend. Op de voorkant stond 'Buiten Dienst'
Dat is niet specifiek voor VVD busjes, dat doen zo'n beetje alle busjes.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nog een reden om de Coolsingel autovrij te maken: VVD busjes die fietsers afsnijden zodra ze uit de richting van het politiebureau komen
spoor 3 en 4 is nu geslooptquote:Op zondag 28 februari 2010 09:47 schreef DutchTrain het volgende:
Ik zag vannacht dat er ook al een deel van oude overkapping van het station is gesloopt nu.
Ik dacht al iemand te zien bij het stembureau die op jou leekquote:
quote:
Voor de deelgemeente hebben ze best een goed programma en ze hadden een hele goede wethouder. Beetje jammer dat die door de eigen partij weggestuurd is...quote:
Ik kreeg gisteren een rood potlood van Google op het station. De appels van het CDA, de rozen van de PvdA en de andere zooi kreeg ik niet eens aangeboden. Zag er blijkbaar niet uit als de doelgroep.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik niet. JJdJ1984 is de ander die gestemd heeft. En jij op D66. Drie maal raden wie![]()
[ afbeelding ]
Zeker weten dat de rozen van de PvdA waren?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren een rood potlood van Google op het station. De appels van het CDA, de rozen van de PvdA en de andere zooi kreeg ik niet eens aangeboden. Zag er blijkbaar niet uit als de doelgroep.
GL niet vanwege dat doordrukken van de tram door Blijdorp à 900.000 euro, ofwel ruim 10 euro per reizigerquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
It depends. Vandaag mag je Links-Progresief stemmen (GL / D66 / SP / PvdA), morgen op de overige partijen
Dat was dan een feesttram of een gehuurde tram, want deze tram rijdt niet na 20.00 en ook pas sinds de 22e.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zag die tram laast rond een uur of negen s' avonds redelijk vol voorbij rijden trouwens. Dus zo'n flop is dat denk ik niet (ik zou ook de tram boven de bus verkiezen..). T' is alleen wel wennen dat je daar eerst blind de trambaan kon oversteken, en nu dus niet meer
DT?quote:
Wat is/was er mis met CDA in het gemeentebestuur, op de ruzie met Geluk na?quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tweemaal CDAhet moet niet gekker worden hier!
quote:
Ik ben tegen jouquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben sowieso principieel tegen gelovige partijen. Dan heb je sowieso als politicus meervoudig dubbele belangen.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:23 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb voor zowel de gemeente als de deelgemeente op D66 gestemd.
Ik zie anders weinig verschil tussen de manier waarop partijen gebaseerd op een geloof hun standpunten een partij aan de man brengen en partijen die op basis van een ideaal als democratie of vrijheid werken. Ook de D66 extremisten lieten mij bij het winkelcentrum niet zomaar weglopen en schreeuwden in naam van 'de democratie' om te gaan stemmen. Net als de PvdA adventisten die het sociaal vonden om bij iedereen aan te bellen en ongevraagd hun mening over de drempel te gooien, de Leefbaar Rotterdam discipelen die in een busje met luidspreker het woord van de Leefbaarheid verkondigden en de LSD die hun Liberale messias prominent op de verkiezingsposter hebben geplaatst.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben sowieso principieel tegen gelovige partijen. Dan heb je sowieso als politicus meervoudig dubbele belangen.
quote:
Vergeleken met andere Nederlandse steden is Rotterdam echt waardeloos om te fietsen. Het centrum valt nog wel mee (op al die onoplettende provincialen op de coolsingel die ineens voor je op een fietspad springen na danquote:Op woensdag 3 maart 2010 15:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Fietsen een crime in Rotterdam?Volop fietspaden, zolang je de grote routes volgt de meeste verkeerslichten mee, op veel plekken voorrang, gratis bewaakte stallingen, volop fietsenrekken, en behoorlijk lage fietsdiefstal en relatief weinig vernielingen ....
Ik ben van mening dat GL hier (of eigenlijk altijd..) wat meer uitgesproken is dan D66. Neem als voorbeeld de autovrije Coolsingel. D66 wil daar een referendum over, GL is er "gewoon" voor.
Als je over ieder dergelijk besluit een referendum wilt, dan staan we iedere week bij de stembus. Ik kies voor GL, dus ik weet dat ik dan ook kies voor een autovrije Coolsingel.
Als ik voor D66 zou kiezen, dan zou ik dus niet weten of ik voor of tegen een autovrije Coolsingel stem. Die zullen daar ook, als er geen referendum komt, hun voor of tegen moeten geven.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:35 schreef TJDoornbos het volgende:
GL is tegen Bavaria City Racing dus valt af simpel.
Dat lijkt me wel essentieel voor de toekomst van Rotterdam ja.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:35 schreef TJDoornbos het volgende:
GL is tegen Bavaria City Racing dus valt af simpel.
Logisch, want wie rijden er op de West-Kruiskade? ....quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:51 schreef Isegrim het volgende:
West-Kruiskade is gewoon verkeer zoals in Afrika.
Een soort 2e lijnbaan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En wbt. de Coolsingel, ik hoop het. Lijkt mij echt geweldig.
Meer een soort Westersingel / Mauritsweg, maar dan in het centrum en met plek voor terras :-)quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Logisch, want wie rijden er op de West-Kruiskade? ....
Zelfde als Zuid.
Vanuit Vagabond, Binnenweg, een keer mogen aanschouwen hoe iemand die tussen twee auto's stond vooruit-achteruit-vooruit-achteruit reed om uit het vak te komen. Bij iedere beweging werd een auto geraakt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:07 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Kruiskade is verschrikkelijk ja. Ze rijden daar als gekken. Maar het meest irritante vind ik het dubbelparkeren dat vooral veel op de Nieuwe Binnenweg gebeurt, zeg maar op dat stuk na de Claes de Vrieselaan. Dan moet je als fietser helemaal over de trambaan slingeren (want anders zit je wiel in de trambaan = fail) om langs zo'n kansloze pauper te komen. Of hele files die achter een tram staan die moet wachten voor zo'n figuur die 'effe snel wiet gaat halen'![]()
Ook wel eens gezien dat iemand op de Binnenweg doodleuk z'n portier open smeet. Gevolg: fietser tegen deur en ik moest vol in de ankers....
Dat soort problemen wordt juist alleen maar erger naar mate je meer rijbaan gaat sluiten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:07 schreef WHATSHESAID het volgende:
Kruiskade is verschrikkelijk ja. Ze rijden daar als gekken. Maar het meest irritante vind ik het dubbelparkeren dat vooral veel op de Nieuwe Binnenweg gebeurt, zeg maar op dat stuk na de Claes de Vrieselaan. Dan moet je als fietser helemaal over de trambaan slingeren (want anders zit je wiel in de trambaan = fail) om langs zo'n kansloze pauper te komen. Of hele files die achter een tram staan die moet wachten voor zo'n figuur die 'effe snel wiet gaat halen'![]()
Fail.quote:Ook wel eens gezien dat iemand op de Binnenweg doodleuk z'n portier open smeet. Gevolg: fietser tegen deur en ik moest vol in de ankers....
Bij het afsluiten van de Coolsingel kunnen mensen alleen niet meer op de Coolsingel komen. Daar wordt het op West echt niet drukker van hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat soort problemen wordt juist alleen maar erger naar mate je meer rijbaan gaat sluiten.
[..]
Fail.
Laat me raden: er zaten in beide gevallen vrouwen achter het stuur?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vanuit Vagabond, Binnenweg, een keer mogen aanschouwen hoe iemand die tussen twee auto's stond vooruit-achteruit-vooruit-achteruit reed om uit het vak te komen. Bij iedere beweging werd een auto geraakt.
Een auto die in het parkeervak ineens vol gas geeft en tegen een stalen omheining rond een boom knalt.
En nog wel meer van dat soort stunts.
Maar de Coolsingel is ook een doorgaande weg. Dat verkeer gaat dus vervolgens elders heen. Nu heeft de Coolsingel verder niet veel parkeergelegenheid, maar gebrek aan parkeergelegenheid is een belangrijke reden om een auto dubbel te parkeren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij het afsluiten van de Coolsingel kunnen mensen alleen niet meer op de Coolsingel komen. Daar wordt het op West echt niet drukker van hoor.
Nee, want het verkeer gaat dan niet via de Westersingel en Heemraadsingel, maar iedereen stapt plotseling op de fiets zodra ze de Erasmusbrug over zijn. Behalve op zondag, want dan is autorijden verboden natuurlijk. En door de week is dan al het OV gratis en kun je elke avond rolschaatsen tussen de huppelende konijntjes op de Blaak. En de hele stad ruikt naar dennenappels, laurier en orchidee. En er is een bron met schoon water en goud op het Hofplein, elke dag schijnt de zon en af en toe komt sneeuwwitje op bezoek en laat de zeven dwergen de stad opruimen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij het afsluiten van de Coolsingel kunnen mensen alleen niet meer op de Coolsingel komen. Daar wordt het op West echt niet drukker van hoor.
Nee, dat doet Assepoester.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:29 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, want het verkeer gaat dan niet via de Westersingel en Heemraadsingel, maar iedereen stapt plotseling op de fiets zodra ze de Erasmusbrug over zijn. Behalve op zondag, want dan is autorijden verboden natuurlijk. En door de week is dan al het OV gratis en kun je elke avond rolschaatsen tussen de huppelende konijntjes op de Blaak. En de hele stad ruikt naar dennenappels, laurier en orchidee. En er is een bron met schoon water en goud op het Hofplein, elke dag schijnt de zon en af en toe komt sneeuwwitje op bezoek en laat de zeven dwergen de stad opruimen.
Wmb. de Metrotunnel breder maken, en van de Erasmus in twee stroken naar beneden, één voor Noord, en één voor CS. En dan alleen verkeer dat in het centrum moet zijn, door het centrum heen. En anders sjees je er mooi onderdoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, want het verkeer gaat dan niet via de Westersingel en Heemraadsingel, maar iedereen stapt plotseling op de fiets zodra ze de Erasmusbrug over zijn. Behalve op zondag, want dan is autorijden verboden natuurlijk. En door de week is dan al het OV gratis en kun je elke avond rolschaatsen tussen de huppelende konijntjes op de Blaak. En de hele stad ruikt naar dennenappels, laurier en orchidee. En er is een bron met schoon water en goud op het Hofplein, elke dag schijnt de zon en af en toe komt sneeuwwitje op bezoek en laat de zeven dwergen de stad opruimen.
Mijn oma wel, die heeft de brandweer moeten bellen om daar weg te geraken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen idee, ik ben niet gehandicapt.
Als ze er kan komen, kan ze er toch ook weer uit?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:43 schreef Karzai het volgende:
[..]
Mijn oma wel, die heeft de brandweer moeten bellen om daar weg te geraken.
Het arme mens was helemaal in paniek.
Misschien was de lift tijdens haar verblijf kapot gegaan. Maar in een rolstoel kun je toch ook via die schuine baan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ze er kan komen, kan ze er toch ook weer uit?
je bent zwaar gehandicapt toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen idee, ik ben niet gehandicapt.
Kun je de komende vier jaar tenminste iedereen behalve jezelf de schuld geven van gestegen gemeentebelastingen, overlastgevende evenementen en verpaupering van je buurtquote:
Klopt, maar mijn OZB is gedaald met 30K, evenementen heb ik geen last van en ik ik woon in een hele goede buurtquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kun je de komende vier jaar tenminste iedereen behalve jezelf de schuld geven van gestegen gemeentebelastingen, overlastgevende evenementen en verpaupering van je buurt
Alsof wel stemmen die zaken oplost. Ik stem wel, maar ik heb niet de illusie dat het werkelijk iets uitmaakt. De verschillen zijn marginaal.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kun je de komende vier jaar tenminste iedereen behalve jezelf de schuld geven van gestegen gemeentebelastingen, overlastgevende evenementen en verpaupering van je buurt
Nou inderdaad. Wilders zit regelmatig op 1 lijn met Halsema en Pechtold. En als die ooit aan de macht komt, dan zullen we daar heus niets van merken!quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alsof wel stemmen die zaken oplost. Ik stem wel, maar ik heb niet de illusie dat het werkelijk iets uitmaakt. De verschillen zijn marginaal.
Wat heb ik gemist? Doen Wilders, Halsema en Pechthold ineens mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nou inderdaad. Wilders zit regelmatig op 1 lijn met Halsema en Pechtold. En als die ooit aan de macht komt, dan zullen we daar heus niets van merken!
Ik doelde meer op stemmen in het algemeenquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist? Doen Wilders, Halsema en Pechthold ineens mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam?
Mompelt iets over coalities en poldermodel. Ik merk er als burger concreet maar weinig van wie er aan de macht is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Wilders zit regelmatig op 1 lijn met Halsema en Pechtold. En als die ooit aan de macht komt, dan zullen we daar heus niets van merken!
Het mag wel, maar het gebeurt alleen nooit.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:40 schreef Isegrim het volgende:
En een absolute meerderheid bij 1 partij mag in ons land sowieso niet.
Maandag is de eerste paal geslagen voor het stationsgebouw en is begonnen met de sloop van de eerste sporen. Dus afhankelijk van waar je moet zijn in de stad, kun je misschien beter overstappen op Schiedam of uitstappen op Blaak.quote:Op donderdag 4 maart 2010 01:06 schreef Karzai het volgende:
Ik kom morgen met de trein naar Rotterdam, is het centraal station al een beetje opgeruimd?
als NU.nl gelijk heeft snap ik de LR welquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:49 schreef DutchTrain het volgende:
[ afbeelding ]
Officieuze uitlsag, LR wil een hertelling.
Ik denk dat iemand je voor het lapje aan het houden is. Rotterdam heeft ten slotte al jaren geen centraal station.quote:Op donderdag 4 maart 2010 01:06 schreef Karzai het volgende:
Ik kom morgen met de trein naar Rotterdam, is het centraal station al een beetje opgeruimd?
want?quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
als NU.nl gelijk heeft snap ik de LR wel
Ik dacht dat het vanaf WOII bij wet verboden was?quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het mag wel, maar het gebeurt alleen nooit.
Je hebt toch helemaal geen last van het feit dat het station wordt verbouwd?quote:Op donderdag 4 maart 2010 01:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maandag is de eerste paal geslagen voor het stationsgebouw en is begonnen met de sloop van de eerste sporen. Dus afhankelijk van waar je moet zijn in de stad, kun je misschien beter overstappen op Schiedam of uitstappen op Blaak.
Maar als het niet regent en je niet op een bus moet stappen, dan is het centraal station best goed te belopen.
als er echt stemhokken zo stonden dat er door iedereen op je vingers gekeken kon worden en als er echt 2 man instonden ipv de ene die er toegestaan is. En dat kan dus (ik zeg niet dat dat gebeurd) invloed op de uitslag krijgen.quote:
heb idd meer last van die bijdehandjes die nog nooit op een groot station geweest zijn en van links naar rechts zwalken e.d.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt toch helemaal geen last van het feit dat het station wordt verbouwd?Ik reis dagelijks vanaf CS en het heeft me nog nooit gestoord...
maar wat heeft dat met het tellen te maken?quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
als er echt stemhokken zo stonden dat er door iedereen op je vingers gekeken kon worden en als er echt 2 man instonden ipv de ene die er toegestaan is. En dat kan dus (ik zeg niet dat dat gebeurd) invloed op de uitslag krijgen.
Abou neemt niet voor niks rigoreuze maatregelen
...behalve dan dat ze nu alle verkeer van spoor 3 en 4 over spoor 1 laten lopen...waardoor je 's ochtend soms een half uur of langer op je trein moet wachten...quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt toch helemaal geen last van het feit dat het station wordt verbouwd?Ik reis dagelijks vanaf CS en het heeft me nog nooit gestoord...
ik vind dat die stemmen er tussenuit moeten uit Feijenoord en Delfshaven. Net als Pastors.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
maar wat heeft dat met het tellen te maken?
Zodat - geheel toevallig - de wijken waar Pastors niet populair is niet worden geteld?quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:09 schreef TJDoornbos het volgende:
ik vind dat die stemmen er tussenuit moeten uit Feijenoord en Delfshaven. Net als Pastors.
checkquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:51 schreef DutchTrain het volgende:
Konden jullie bij het stemmen overigens ook makkelijk zien wat anderen aan het stemmen waren? Geen gordijntje en hele brede stemhokjes met de open kant naar de ingang?
Dat vroeg ik mij ook al af jaquote:Op donderdag 4 maart 2010 08:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
maar wat heeft dat met het tellen te maken?
En Centrum. Ook daar waren de hokjes breed. Maar daar hoeft dit natuurlijk niet, want daar heeft Pastors wél aanhang zitten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ik vind dat die stemmen er tussenuit moeten uit Feijenoord en Delfshaven. Net als Pastors.
dat van Pastors dat weet ik niet. Heb geen exacte cijfers. Maar heel rotterdam opnieuw laten stemmen kan ook.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zodat - geheel toevallig - de wijken waar Pastors niet populair is niet worden geteld?
Je zou hooguit kunnen zeggen dat de verkiezingen over moeten in een dergelijk geval.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:01 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
dat van Pastors dat weet ik niet. Heb geen exacte cijfers. Maar heel rotterdam opnieuw laten stemmen kan ook.
Hmm.. misstandjes in een stemhokje.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vraag me wel af over wat voor misstanden Pastors het heeft, in de stemhokjes.
ze mogen toch niet IN die hokjes komen of wat?quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vraag me wel af over wat voor misstanden Pastors het heeft, in de stemhokjes.
Iemand op rijnmond.nl had het er over dat ze op zuid toch wel heel hulpvaardig waren, en dat er zelfs werd uitgelegd hoe het hokje ingevuld moest worden, en dat "nog net niet" werd aangewezen welk hokje.
Ja, dan gebeurt er dus helemaal niets verkeerd, daar zitten die mensen voor.
Ik denk niet omdat Pastors een huillie is maar omdat Abou ingegrepen heeft en daar ongetwijfeld goede redenen voor heeft.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat Pastors er niet tegen kan dat hij niet de grootste is geworden?
Dat stond er niet. Er stond dat meerdere mensen in 1 hokje stonden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:59 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ze mogen toch niet IN die hokjes komen of wat?
quote:In de wijk Bospolder in het Rotterdamse Delfshaven gaven de stembureauleden toe dat zij het samen stemmen soms toestonden omdat zij er 'geen kwade bedoelingen' inzagen. De sfeer werd grimmig toen leden van Leefbaar Rotterdam, die een kijkje namen bij twintig lokalen in wijken met veel Turken en Marokkanen, het stembureau op de fouten wezen.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:36 schreef DutchTrain het volgende:
Gelukkig begrijpt het AD de genuanceerde opmerkingen van LR wel en neemt deze dan ook gewoon over
Afrikaanse toestanden in Rotterdamse stemhokjes
Beetje jammer dat LR er dan weer voor zorgt dat er duurbetaalde toezichthouders de orde moeten komen herstellen
[..]
Oftewel, LR had er baat bij de niet-westerse analfabeten nu dus niet te laten stemmen. Als ze dit s' ochtends al gedaan hebben, dan zou het ze wel eens een zetel kunnen opleveren.quote:In de loop van de middag werden bij meerdere stembureaus stadswachten te hulp geroepen om te voorkomen dat mensen samen in één stemhokje stonden, wat in de Kieswet is verboden. Vaak ging het om oude allochtonen die hulp kregen van familie, omdat ze analfabeet zijn en slecht Nederlands spreken. ,,Maar het mag nooit, om beïnvloeding uit te sluiten,'' zegt Buijt. ,,We zagen zelfs nog stembureauleden die hielpen.''
Hebben jullie nu voor Noord of Centrum gestemd?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat stond er niet. Er stond dat meerdere mensen in 1 hokje stonden.
Dat wordt dus een PvdA-GL-D66 combiquote:
PvdA
van 8
naar 5
Leefbaar Rotterdam
van 4
naar 3
CDA
van 1
naar 1
VVD
van 1
naar 2
GroenLinks
van 4
naar 5
D66
van 1
naar 3
Partij Sociaal Nederland
0
0
hoe oud was je toen? Wet is wet, gedoogen is fout.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat stond er niet. Er stond dat meerdere mensen in 1 hokje stonden.
Ik heb vroeger ook wel eens de vakjes ingekleurd, SP bij mn moeder en D66 bij mn vader. Stonden we er ook met zn 2e. Boohoo, fraude, huilhuil.
Natuurlijk, net als dat PvdA er baat bij had dat alle imams bij het wekelijks gebed opriepen om PvdA te gaan stemmen. Wat mij weer terug brengt op het dunne verschil tussen religie en politiek.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oftewel, LR had er baat bij de niet-westerse analfabeten nu dus niet te laten stemmen. Als ze dit s' ochtends al gedaan hebben, dan zou het ze wel eens een zetel kunnen opleveren.
Maar dat heeft niks met tellen te maken. Hertelling betekent alleen maar "alles opnieuw tellen". En wat schieten we daar mee op?quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Noord, bij het gemeente Archiefquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hebben jullie nu voor Noord of Centrum gestemd?
Uitslag voor Noord:
[..]
Dat wordt dus een PvdA-GL-D66 combi
8 ofzo. En wet is wet is onzin, Nederlandse bejaarden zullen ook vaak zat moeite hebben met het invullen van het vakje (daarvoor was misschien de stemcomputer juist ideaal). Alleen staat er dan geen rechts-populist achter ze te roepen dat het fraude is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:53 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
hoe oud was je toen? Wet is wet, gedoogen is fout.
De thaise toko nabij de meent had een VVD poster hangen. Derde die een politieke partij aanprijzen, moeten dat zelf weten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Natuurlijk, net als dat PvdA er baat bij had dat alle imams bij het wekelijks gebed opriepen om PvdA te gaan stemmen. Wat mij weer terug brengt op het dunne verschil tussen religie en politiek.
En dat alles wordt bewaakt om de ordnung te bewaren. Alleen omdat -zodra op negen juni Geert wat zetels er bij krijgt - het aantal ambtenaren gehalveerd moet worden, gebeurt dit niet door de politie maar door vrijwillige jonge stadscommando's.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:14 schreef SingleCoil het volgende:
die moeten binnenkort ook allemaal een gele ster op van Marco, en mogen ook geen zitplaatsen gebruike in het OV.
En de Coolsingel wordt ook islam-vrij, heb ik gehoord, met mooie brede grasstroken enzo. Het wordt echt prachtig! Midden in de fontijn op het Hoffpleinkomt een groot stambeeld van Pim en we hernoemen het naar onze nieuwe grote leider: PastoorPlaza!
Het worden interessante tijden!
D66 wil er een referendum over, want het alternatieve plan is om het hoofdkantoor van de Verenigde Naties naar Rotterdam te halen (in plaats van een Nieuwe Kuip en de Olympische Spelen), de Coolsingel alleen toegankelijk te maken voor BMW 3 serie en Mercedessen van voor 1996. De naam wordt dan Laan van de Integratie en op de hoeken van het Hofplein komen minaretten van 250 meter hoog om elke vrijdag de stad en haven op te roepen het werk stil te leggen. En je kan elke dag gratis thee komen drinken in alle overheidsgebouwen, mits je je schoenen uit doet (net als in het OV).quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:14 schreef SingleCoil het volgende:
die moeten binnenkort ook allemaal een gele ster op van Marco, en mogen ook geen zitplaatsen gebruike in het OV.
En de Coolsingel wordt ook islam-vrij, heb ik gehoord, met mooie brede grasstroken enzo. Het wordt echt prachtig! Midden in de fontijn op het Hoffpleinkomt een groot stambeeld van Pim en we hernoemen het naar onze nieuwe grote leider: PastoorPlaza!
Het worden interessante tijden!
gewoon heel delfshaven en feijenoord niet meerekenen en dan hertellenquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Maar dat heeft niks met tellen te maken. Hertelling betekent alleen maar "alles opnieuw tellen". En wat schieten we daar mee op?
En hoe weet je welke stemmen dat waren dan? Die zijn toch anoniem? Dan de hele verkiezingen maar over doen, misschien zijn er voldoende PVDAers wakker geschrokken
Gegeven het feit dat zovelen kennelijk hulp behoeven bij het uitbrengen van hun stem voldoet de inrichting van het lokaal, het stemhokje en/of stembiljet dus onvoldoende aan het uitgangspunt dat iedere burger in staat gesteld moet worden zijn stem ongehinderd uit te brengen. Wie weet hoeveel stemmen er daardoor ongewild op het vakje van Marco zijn terecht gekomen? Dus inderdaad graag nieuwe verkiezingen, mét een dusdanige aanpassing dat de nu hulpbehoevenden straks ook hun stem zelfstandig uit kunnen brengenquote:Op donderdag 4 maart 2010 12:33 schreef Reya het volgende:
De klacht is wel terecht, maar het is de vraag of een hertelling werkelijk verschil zal maken; de redenering is dan dat onregelmatigheden tijdens de kiesgang mogelijk een indicator vormen voor onregelmatigheden tijdens de telling. De regel dat je hoe dan ook niet in het bijzijn van andere personen je stembiljet mag invullen lijkt me prima, dat is de enige manier om het stemgeheim te waarborgen.
mwah ik wil helemaal niks op het moment. Beide (LR als PVDA) maken al jaren een zooitje al vind ik de plannen van LR soms beter, uitvoering is gewoon slecht.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:42 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ja het is wel duidelijk wie je aan de macht wil hebben
Dat verklaart een hoop.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb vroeger ook wel eens de vakjes ingekleurd, SP bij mn moeder
Ik zie het stemgeheim als een recht, niet als een plicht. Als mijn opa hulp nodig heeft ivm. bijna blind, en mijn oma loopt mee, en er staan dan ineens twee LR-commando's te toeteren dat dat niet mag en hun stem dus ongeldig is (niet dat de SGP dat zou merken), dan is dat een beetje triest.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:33 schreef Reya het volgende:
De klacht is wel terecht, maar het is de vraag of een hertelling werkelijk verschil zal maken; de redenering is dan dat onregelmatigheden tijdens de kiesgang mogelijk een indicator vormen voor onregelmatigheden tijdens de telling. De regel dat je hoe dan ook niet in het bijzijn van andere personen je stembiljet mag invullen lijkt me prima, dat is de enige manier om het stemgeheim te waarborgen.
Dat zou pastors wel graag willen ja. Laten we dat maar niet doen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:41 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
gewoon heel delfshaven en feijenoord niet meerekenen en dan hertellen
Dat zou Pastors in dit geval wel eens een zetel kunnen kosten ja.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:45 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Gegeven het feit dat zovelen kennelijk hulp behoeven bij het uitbrengen van hun stem voldoet de inrichting van het lokaal, het stemhokje en/of stembiljet dus onvoldoende aan het uitgangspunt dat iedere burger in staat gesteld moet worden zijn stem ongehinderd uit te brengen. Wie weet hoeveel stemmen er daardoor ongewild op het vakje van Marco zijn terecht gekomen? Dus inderdaad graag nieuwe verkiezingen, mét een dusdanige aanpassing dat de nu hulpbehoevenden straks ook hun stem zelfstandig uit kunnen brengen
Daarvoor bestaat het volmacht.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zie het stemgeheim als een recht, niet als een plicht. Als mijn opa hulp nodig heeft ivm. bijna blind, en mijn oma loopt mee, en er staan dan ineens twee LR-commando's te toeteren dat dat niet mag en hun stem dus ongeldig is (niet dat de SGP dat zou merken), dan is dat een beetje triest.
De moeder van mijn oma gaf nooit een volmacht aan haar beste vriendin, "want dat was een rooie". Ik kan mij voorstellen dat mensen liever zelf het vakje inkleuren, met iemand er bij die ze daarbij helpt.quote:
tsja als je oneerlijk verliest of de schijn er is blijft dat denk ik in de weg staan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat zou pastors wel graag willen ja. Laten we dat maar niet doen.
Ik las net op mn Facebook dat mn moeder en ik wel beide op GL hebben gestemdquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
LHO luistert goed naar z'n moeder ?
1. Hij heeft niet verlorenquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:18 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
tsja als je oneerlijk verliest of de schijn er is blijft dat denk ik in de weg staan.
Het stemgeheim is niet zozeer een recht als wel een onlosmakelijk onderdeel van vrije en faire verkiezingen; het voorkomt dat er sprake is van vormen van intimidatie - op welke manier dan ook - bij het uitbrengen van een stem. Daar wordt in alle redelijkheid aan tegemoet gekomen door gebruik van volmachtstemmen; waarbij dan ook nog eens geldt dat eenieder via volmacht op de partij kan stemmen waar hij/zij op wenst te stemmen, omdat je altijd de betreffende lokale afdeling van een partij kunt bellen om jouw volmacht op te halen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zie het stemgeheim als een recht, niet als een plicht. Als mijn opa hulp nodig heeft ivm. bijna blind, en mijn oma loopt mee, en er staan dan ineens twee LR-commando's te toeteren dat dat niet mag en hun stem dus ongeldig is (niet dat de SGP dat zou merken), dan is dat een beetje triest.
Hoe zou jij analfabeten hun stem willen laten uitbrengen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:45 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Gegeven het feit dat zovelen kennelijk hulp behoeven bij het uitbrengen van hun stem voldoet de inrichting van het lokaal, het stemhokje en/of stembiljet dus onvoldoende aan het uitgangspunt dat iedere burger in staat gesteld moet worden zijn stem ongehinderd uit te brengen. Wie weet hoeveel stemmen er daardoor ongewild op het vakje van Marco zijn terecht gekomen? Dus inderdaad graag nieuwe verkiezingen, mét een dusdanige aanpassing dat de nu hulpbehoevenden straks ook hun stem zelfstandig uit kunnen brengen
Gelukkig niet mijn probleem, maar in Iran lukt het toch ook aardig?quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe zou jij analfabeten hun stem willen laten uitbrengen?
Volgens mij zijn de onregelmatigheden vooral veroorzaakt door het handelen van LR.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:49 schreef Reya het volgende:
Maar goed, ik kan me alsnog niet aan de indruk onttrekken dat Leefbaar Rotterdam toch vooral reageert vanuit een teleurstelling rondom de verkiezingsuitslag, die hen nou niet meteen in een ideale situatie brengt voor eventuele collegevorming. Er lijken nou ook niet meteen aanwijzingen te zijn voor structurele onregelmatigheden in de verkiezingsuitslag zelf.
Door "controlleurs" van LR naar de stemkantoren te sturen, welke zich gingen bemoeien met de wijze waarop mensen hun stem gingen uitbrengen.quote:
Ook dan kan je je afvragen of ik daarmee het stemgedrag beinvloed.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:37 schreef Reya het volgende:
Dat is niet verboden. Jij of ik kan evengoed naar een willekeurig stembureau gaan, daar de hele dag blijven rondhangen, en alle gebeurtenissen die we als afwijkend beschouwen bekritiseren.
ze hebben er maar veertien pannekoekquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:20 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben voor het ontnemen van zestien zetels van LR door deze handelswijze
Die andere 2 zijn voor de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:02 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ze hebben er maar veertien pannekoek
Een politieke partij die invloed wil uitvoeren op iemands stemgedrag, nu moet het toch niet veel gekker worden; daarnaast, het is verboden om in of rond een stembureau campagne te voeren, en tot het tegendeel is bewezen ga ik er niet vanuit dat de betreffende personen op enige wijze het stemgeheim hebben gebroken, noch dat ze tot hinder zijn geweest bij het vaststellen van de verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook dan kan je je afvragen of ik daarmee het stemgedrag beinvloed.
Alleen in het geval van LR gaat het om een politieke partij, en is het dus aannemelijk dat dit met de gedachte is om het stemgedrag te sturen.
Zeker gezien de deelgemeenten waarin dit gebeurde.
Het is een recht dat elke kiezer toekomt; ongeacht diens verdere affiliatie. Voorts is het uiteraard verboden om nog in het stembureau te trachten invloed uit te oefenen op iemands stemkeuze, maar enkel iemands aanwezigheid is daar nog geen voldoende voorwaarde voor.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:40 schreef SingleCoil het volgende:
Vermits als burger, niet als lid van een vereniging of partij. Dat laatste kan immers gemakkelijk als intimederen geinterpreteerd worden. En is wél wat er gebeurd is, als ik het goed begrijp.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Een politieke partij die invloed wil uitvoeren op iemands stemgedrag, nu moet het toch niet veel gekker worden; daarnaast, het is verboden om in of rond een stembureau campagne te voeren, en tot het tegendeel is bewezen ga ik er niet vanuit dat de betreffende personen op enige wijze het stemgeheim hebben gebroken, noch dat ze tot hinder zijn geweest bij het vaststellen van de verkiezingsuitslag.
Zie vooral ook de linkquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:36 schreef DutchTrain het volgende:
Gelukkig begrijpt het AD de genuanceerde opmerkingen van LR wel en neemt deze dan ook gewoon over
Afrikaanse toestanden in Rotterdamse stemhokjes
Beetje jammer dat LR er dan weer voor zorgt dat er duurbetaalde toezichthouders de orde moeten komen herstellen
[..]
Buijt is van LR.quote:In de loop van de middag werden bij meerdere stembureaus stadswachten te hulp geroepen om te voorkomen dat mensen samen in één stemhokje stonden, wat in de Kieswet is verboden. Vaak ging het om oude allochtonen die hulp kregen van familie, omdat ze analfabeet zijn en slecht Nederlands spreken. ,,Maar het mag nooit, om beïnvloeding uit te sluiten,'' zegt Buijt. ,,We zagen zelfs nog stembureauleden die hielpen.''
In de wijk Bospolder in het Rotterdamse Delfshaven gaven de stembureauleden toe dat zij het samen stemmen soms toestonden omdat zij er 'geen kwade bedoelingen' inzagen. De sfeer werd grimmig toen leden van Leefbaar Rotterdam, die een kijkje namen bij twintig lokalen in wijken met veel Turken en Marokkanen, het stembureau op de fouten wezen.
Ze zijn 20 stembureau's in de gekleurde wijken afgegaan, waarbij een grimmige sfeer is ontstaan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:11 schreef Reya het volgende:
Die heeft het stembureau gewezen op onregelmatigheden, ik zie niet in wat daar verkeerd aan is? Het is niet dat lidmaatschap van een partij plots iemand het recht aanmerkingen te hebben op de kiesgang ontzegt.
Het zijn geen observanten, dat is juist het hele probleem.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:22 schreef Reya het volgende:
Ik zie niet in wat daar fout aan is; het is wellicht opportunistisch, maar dan geldt dat de eerste politicus die niet opportunistisch is nog geboren moet worden. Het gaat uiteindelijk om een groep burgers die in een aantal stembureaus post heeft gevat en daar aanmerkingen heeft gemaakt op de stemgang. Blijkbaar is er op sommige plaatsen een grimmige sfeer ontstaan, maar ik lees nergens dat dat welbewust zou zijn geinitieerd door de welbewuste observanten.
...maar wel zodra men zich als groep manifesteert natuurlijk...quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is een recht dat elke kiezer toekomt; ongeacht diens verdere affiliatie. Voorts is het uiteraard verboden om nog in het stembureau te trachten invloed uit te oefenen op iemands stemkeuze, maar enkel iemands aanwezigheid is daar nog geen voldoende voorwaarde voor.
lul nou niet net zolang door tot we je gelijk geven want dan zitten we hier topic 666 nog over te ouwehoeren.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het zijn geen observanten, dat is juist het hele probleem.
Bij een observant denk ik aan een neutraal persoon die daar de gang van zaken waarneemt. Niet aan een rellende populist die allochtonen wil treiteren.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:31 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
lul nou niet net zolang door tot we je gelijk geven want dan zitten we hier topic 666 nog over te ouwehoeren.
Ik heb mezelf gemeld bij de SP als lijsttrekker.
En wie is nu de haatzaaiende demoniserende populist die een geheel eigen draai aan een krantenbericht geeft?quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij een observant denk ik aan een neutraal persoon die daar de gang van zaken waarneemt. Niet aan een rellende populist die allochtonen wil treiteren.
Ik gok dat als er mensen van de PvdA in deze wijken gingen "observeren", de wereld voor Pastors te klein zou zijn. Die lui hebben niets te zoeken in de stembureau's, het is gewoon erg merkwaardig dat ze daar zijn. En vooral omdat die onzinnige "onregelmatigheden" volgens hen redenen zijn om hele wijken uit te sluiten van de telling. En dat zijn niet de wittere wijken van Rotterdam.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En wie is nu de haatzaaiende demoniserende populist die een geheel eigen draai aan een krantenbericht geeft?
Of moeten we het weer over het je Jumbofetish gaan hebben?
ok, niet te adviseren als je niet van die jengel muziek houd die ze draaien dusquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:38 schreef TJDoornbos het volgende:
ja spangen is een normale buurt in Marokko
wie is dan wel de juiste persoon om mij die info te geven?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zou TJ nou niet echt gebruiken als genuanceerde bron
hoe wil je het dan daar willen noemen behalve PvdAllochtone wijk?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zou TJ nou niet echt gebruiken als genuanceerde bron
Nouja, wat verwacht je, wat is je budget, en wat wil je absoluut niet?Spangen is een gekleurde wijk, staat geloof ik ook redelijk hoog op de kanswijkenlijst. Zelfde voor delen van Feijenoord en delen van Charlois.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:44 schreef dikke_donder het volgende:
[..]
wie is dan wel de juiste persoon om mij die info te geven?
Centrum, Noord, Kralingen, ....quote:
mijn vriendin zit nu anti-kraak vlakbij de erasmusbrug. er is veel gekleurd maar niet veel gezeik daar. een gekleurde buurt vind ik niet erg, maar ik wil niet om de avond sirenes horen omdat er een rel aan de gang is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nouja, wat verwacht je, wat is je budget, en wat wil je absoluut niet?Spangen is een gekleurde wijk, staat geloof ik ook redelijk hoog op de kanswijkenlijst. Zelfde voor delen van Feijenoord en delen van Charlois.
ja delfshaven, daar zit me vriendin nu en dat vind ik geen verkeerde buurt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Centrum, Noord, Kralingen, ....
Of zuid/Delfshaven. Ook prima hoor, veel "tropische" winkeltjes (en tropische mensen). En zomers iedere avond een steeldrum-band door de straat heeft ook wel wat.
Die laatste zijn juist de 'mindere' buurten. Ik heb zelf anderhalf jaar op een 'hotspot' gewoond, en daar gebeurt wel van alles maar het is zeker niet onleefbaar. Het heeft ook wel wat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:30 schreef dikke_donder het volgende:
[..]
mijn vriendin zit nu anti-kraak vlakbij de erasmusbrug. er is veel gekleurd maar niet veel gezeik daar. een gekleurde buurt vind ik niet erg, maar ik wil niet om de avond sirenes horen omdat er een rel aan de gang is.
qua budget ben ik niet echt bezig geweest. eerst wil ik weten wat een goeie buurt is voordat ik echt ga kijken naar prijzen e.d. omdat het voornamelijk voor mezelf is hoef ik geen kasteel van een huis/appartement. iets van minimaal 60m2 vind ik netjes om in te wonen.
[..]
ja delfshaven, daar zit me vriendin nu en dat vind ik geen verkeerde buurt.
als dat de betere buurten zijn dan zal ik een beetje in die richting gaan zoeken. bedankt voor de info
Volgens mij is Blijdorp nog niet genoemd. Dicht bij het centrum en betaalbaar. Noordereiland is ook wel charmant, maar ook iets duurder.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:34 schreef dikke_donder het volgende:
ik ben bezig met een huizenjacht en me oog is gevallen op rotterdam omdat mijn werk daar dichtbij is en me familie ook redelijk (maar niet te)
de huizen in rotterdam hebben mooie prijzen vergeleken met andere steden in de randstad. maar ik wil wel in een normale buurt wonen natuurlijk
wie kan me vertellen wat de 'goeie' buurten zijn om in te wonen? is spangen een normale buurt?
Stond Peter Koelewijn er te zingen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Tijdstip : 06:53:36 - 05-03-10
Melding : A1 AMBU mmt 606 Poging suicide InHolland Posthumalaan 120 3072AG Rotterdam rt bon 18290
Regio : Landelijk - Traumaheli / Mobiel Medisch Team (Rotterdam Rijnmond)
Urgentie : Hoog
Uw adres : 3072AP
Bron : http://112meldingen.nl/
Ik had Noord al laten vallenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Volgens mij is Blijdorp nog niet genoemd. Dicht bij het centrum en betaalbaar. Noordereiland is ook wel charmant, maar ook iets duurder.
niet gehoordquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stond Peter Koelewijn er te zingen?
Die heb ik niet zien staan. Wel een groepje politiemensen rond 9.00 nog. Maar die waren even daarna ook weer weg.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stond Peter Koelewijn er te zingen?
ja alles is inmiddels vrijquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:02 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Die heb ik niet zien staan. Wel een groepje politiemensen rond 9.00 nog. Maar die waren even daarna ook weer weg.
Een klasgenootje van mij die vanaf metro Maashaven kwam, mocht er gewoon door, richting INHolland.
Waar LHO en ik wonen voldoet wel zo'n beetje aan je eisen. Heliportcomplex, staan regelmatig appartementen te koop voor erg nette prijzen, je zit midden in de stad en toch woon je erg rustig.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:34 schreef dikke_donder het volgende:
ik ben bezig met een huizenjacht en me oog is gevallen op rotterdam omdat mijn werk daar dichtbij is en me familie ook redelijk (maar niet te)
de huizen in rotterdam hebben mooie prijzen vergeleken met andere steden in de randstad. maar ik wil wel in een normale buurt wonen natuurlijk
wie kan me vertellen wat de 'goeie' buurten zijn om in te wonen? is spangen een normale buurt?
D_D wil huren, maar zn pm box doet het nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waar LHO en ik wonen voldoet wel zo'n beetje aan je eisen. Heliportcomplex, staan regelmatig appartementen te koop voor erg nette prijzen, je zit midden in de stad en toch woon je erg rustig.
Graaf Balderikstraat, Gravin Adélastraat, Stroveer, Vriendenlaan...
Als je mij stuurt wat je hem stuurt lever ik het af in zijn pmboxquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
D_D wil huren, maar zn pm box doet het niet
Er is zoveel te krijgen, dat je altijd wel iets kan vinden dat bij je past; wil je een oude jaren 30 woning omdat je een fantastische klusser bent, een hoekig jaren 80 huis of juist een modern onderhoudsvrij nieuwbouwappartement? En budget en de tijd dat je ergens wilt wonen maken natuurlijk veel uit.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:30 schreef dikke_donder het volgende:
qua budget ben ik niet echt bezig geweest. eerst wil ik weten wat een goeie buurt is voordat ik echt ga kijken naar prijzen e.d. omdat het voornamelijk voor mezelf is hoef ik geen kasteel van een huis/appartement. iets van minimaal 60m2 vind ik netjes om in te wonen.
ben je er zelf wel eens geweest? Rondom het Sparta stadion is een hele nieuwbouwwijk, het aanliggende Bospolder / Tussendijken is half gesloopt en half opgeknapt door particulier huizenbezitters en Charlois heeft een stuk met de duurste huizen van Rotterdamquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Spangen/Charlois moet je gewoon niet wezen.
Dat maakt een linkse populist er zelf van. Dat staat nergens.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
. En vooral omdat die onzinnige "onregelmatigheden" volgens hen redenen zijn om hele wijken uit te sluiten van de telling. En dat zijn niet de wittere wijken van Rotterdam.
Ben wel eens bij Sparta geweest vorig jaar maar van Marconiplein naar stadion vind ik niet de meest veilige stratenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ben je er zelf wel eens geweest? Rondom het Sparta stadion is een hele nieuwbouwwijk, het aanliggende Bospolder / Tussendijken is half gesloopt en half opgeknapt door particulier huizenbezitters en Charlois heeft een stuk met de duurste huizen van Rotterdam
PvdA/D66/GL/SP. Links liberaal progresief.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:53 schreef DutchTrain het volgende:
De definitieve uitslag is bekend:
http://rotterdam.nl/defin(...)rkiezingen_rotterdam
Betekent altijd een coalitie met vier partijen en die is op basis van de programma's alleen mogelijk met PvdA, VVD of CDA, D'66 en GL...
je moet ook uitkijken bij het overstekenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:23 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ben wel eens bij Sparta geweest vorig jaar maar van Marconiplein naar stadion vind ik niet de meest veilige straten
mooi landelijk voorbeeldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
PvdA/D66/GL/SP. Links liberaal progresief.
iemand z'n tekkel weggelopen wrs.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:14 schreef thomasss het volgende:
Iemand die weet wat er aan de hand is in Rotterdam Kralingen? 10 minuten helikopter en een dozijn aan politie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |