abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78721918
Ik vraag me wel af over wat voor misstanden Pastors het heeft, in de stemhokjes.

Iemand op rijnmond.nl had het er over dat ze op zuid toch wel heel hulpvaardig waren, en dat er zelfs werd uitgelegd hoe het hokje ingevuld moest worden, en dat "nog net niet" werd aangewezen welk hokje.

Ja, dan gebeurt er dus helemaal niets verkeerd, daar zitten die mensen voor.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:58:27 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78721934
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vraag me wel af over wat voor misstanden Pastors het heeft, in de stemhokjes.
Hmm.. misstandjes in een stemhokje.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:59:38 #203
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78721991
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Iemand op rijnmond.nl had het er over dat ze op zuid toch wel heel hulpvaardig waren, en dat er zelfs werd uitgelegd hoe het hokje ingevuld moest worden, en dat "nog net niet" werd aangewezen welk hokje.

Ja, dan gebeurt er dus helemaal niets verkeerd, daar zitten die mensen voor.
ze mogen toch niet IN die hokjes komen of wat?
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:00:23 #204
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78722014
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Omdat Pastors er niet tegen kan dat hij niet de grootste is geworden?
Ik denk niet omdat Pastors een huillie is maar omdat Abou ingegrepen heeft en daar ongetwijfeld goede redenen voor heeft.
pi_78722458
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:59 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

ze mogen toch niet IN die hokjes komen of wat?
Dat stond er niet. Er stond dat meerdere mensen in 1 hokje stonden.

Ik heb vroeger ook wel eens de vakjes ingekleurd, SP bij mn moeder en D66 bij mn vader. Stonden we er ook met zn 2e. Boohoo, fraude, huilhuil.
pi_78723604
Gelukkig begrijpt het AD de genuanceerde opmerkingen van LR wel en neemt deze dan ook gewoon over

Afrikaanse toestanden in Rotterdamse stemhokjes

Beetje jammer dat LR er dan weer voor zorgt dat er duurbetaalde toezichthouders de orde moeten komen herstellen
quote:
In de wijk Bospolder in het Rotterdamse Delfshaven gaven de stembureauleden toe dat zij het samen stemmen soms toestonden omdat zij er 'geen kwade bedoelingen' inzagen. De sfeer werd grimmig toen leden van Leefbaar Rotterdam, die een kijkje namen bij twintig lokalen in wijken met veel Turken en Marokkanen, het stembureau op de fouten wezen.
pi_78724177
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:36 schreef DutchTrain het volgende:
Gelukkig begrijpt het AD de genuanceerde opmerkingen van LR wel en neemt deze dan ook gewoon over

Beetje jammer dat LR er dan weer voor zorgt dat er duurbetaalde toezichthouders de orde moeten komen herstellen
[..]

quote:
In de loop van de middag werden bij meerdere stembureaus stadswachten te hulp geroepen om te voorkomen dat mensen samen in één stemhokje stonden, wat in de Kieswet is verboden. Vaak ging het om oude allochtonen die hulp kregen van familie, omdat ze analfabeet zijn en slecht Nederlands spreken. ,,Maar het mag nooit, om beïnvloeding uit te sluiten,'' zegt Buijt. ,,We zagen zelfs nog stembureauleden die hielpen.''
Oftewel, LR had er baat bij de niet-westerse analfabeten nu dus niet te laten stemmen. Als ze dit s' ochtends al gedaan hebben, dan zou het ze wel eens een zetel kunnen opleveren.
pi_78724251
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Hebben jullie nu voor Noord of Centrum gestemd?

Uitslag voor Noord:
quote:

PvdA
van 8
naar 5

Leefbaar Rotterdam
van 4
naar 3

CDA
van 1
naar 1

VVD
van 1
naar 2

GroenLinks
van 4
naar 5

D66
van 1
naar 3

Partij Sociaal Nederland
0
0
Dat wordt dus een PvdA-GL-D66 combi
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:53:13 #209
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78724375
quote:

[..]

Ik heb vroeger ook wel eens de vakjes ingekleurd, SP bij mn moeder en D66 bij mn vader. Stonden we er ook met zn 2e. Boohoo, fraude, huilhuil.
hoe oud was je toen? Wet is wet, gedoogen is fout.
pi_78724423
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oftewel, LR had er baat bij de niet-westerse analfabeten nu dus niet te laten stemmen. Als ze dit s' ochtends al gedaan hebben, dan zou het ze wel eens een zetel kunnen opleveren.
Natuurlijk, net als dat PvdA er baat bij had dat alle imams bij het wekelijks gebed opriepen om PvdA te gaan stemmen. Wat mij weer terug brengt op het dunne verschil tussen religie en politiek.
pi_78724535
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:09 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

ik vind dat die stemmen er tussenuit moeten uit Feijenoord en Delfshaven. Net als Pastors.
Maar dat heeft niks met tellen te maken. Hertelling betekent alleen maar "alles opnieuw tellen". En wat schieten we daar mee op?
En hoe weet je welke stemmen dat waren dan? Die zijn toch anoniem? Dan de hele verkiezingen maar over doen, misschien zijn er voldoende PVDAers wakker geschrokken
Mu!
pi_78724607
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hebben jullie nu voor Noord of Centrum gestemd?

Uitslag voor Noord:
[..]

Dat wordt dus een PvdA-GL-D66 combi
Noord, bij het gemeente Archief
pi_78724656
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:53 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

hoe oud was je toen? Wet is wet, gedoogen is fout.
8 ofzo. En wet is wet is onzin, Nederlandse bejaarden zullen ook vaak zat moeite hebben met het invullen van het vakje (daarvoor was misschien de stemcomputer juist ideaal). Alleen staat er dan geen rechts-populist achter ze te roepen dat het fraude is.
pi_78724765
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Natuurlijk, net als dat PvdA er baat bij had dat alle imams bij het wekelijks gebed opriepen om PvdA te gaan stemmen. Wat mij weer terug brengt op het dunne verschil tussen religie en politiek.
De thaise toko nabij de meent had een VVD poster hangen. Derde die een politieke partij aanprijzen, moeten dat zelf weten.

Alleen LR is het bewust moeilijk aan het maken voor een bepaalde groep minderheden (oudere laag opgeleide niet-westerse allochtonen) om te stemmen.

En laat nou net die groep over het algemeen niet op LR stemmen.
pi_78725351
die moeten binnenkort ook allemaal een gele ster op van Marco, en mogen ook geen zitplaatsen gebruike in het OV.

En de Coolsingel wordt ook islam-vrij, heb ik gehoord, met mooie brede grasstroken enzo. Het wordt echt prachtig! Midden in de fontijn op het Hoffpleinkomt een groot stambeeld van Pim en we hernoemen het naar onze nieuwe grote leider: PastoorPlaza!

Het worden interessante tijden!
Mu!
pi_78725937
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:14 schreef SingleCoil het volgende:
die moeten binnenkort ook allemaal een gele ster op van Marco, en mogen ook geen zitplaatsen gebruike in het OV.

En de Coolsingel wordt ook islam-vrij, heb ik gehoord, met mooie brede grasstroken enzo. Het wordt echt prachtig! Midden in de fontijn op het Hoffpleinkomt een groot stambeeld van Pim en we hernoemen het naar onze nieuwe grote leider: PastoorPlaza!

En dat alles wordt bewaakt om de ordnung te bewaren. Alleen omdat -zodra op negen juni Geert wat zetels er bij krijgt - het aantal ambtenaren gehalveerd moet worden, gebeurt dit niet door de politie maar door vrijwillige jonge stadscommando's.

Laten we deze stadscommando's "de jeugd van Wilders" noemen. Deze WildersJeugd zorgt er dan voor dat potentiele onrustschoppers, zoals allochtonen, niet in de buurt kunnen komen van al dit moois.
pi_78726054
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:14 schreef SingleCoil het volgende:

D66 wil er een referendum over, want het alternatieve plan is om het hoofdkantoor van de Verenigde Naties naar Rotterdam te halen (in plaats van een Nieuwe Kuip en de Olympische Spelen), de Coolsingel alleen toegankelijk te maken voor BMW 3 serie en Mercedessen van voor 1996. De naam wordt dan Laan van de Integratie en op de hoeken van het Hofplein komen minaretten van 250 meter hoog om elke vrijdag de stad en haven op te roepen het werk stil te leggen. En je kan elke dag gratis thee komen drinken in alle overheidsgebouwen, mits je je schoenen uit doet (net als in het OV).
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:33:32 #218
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78726128
De klacht is wel terecht, maar het is de vraag of een hertelling werkelijk verschil zal maken; de redenering is dan dat onregelmatigheden tijdens de kiesgang mogelijk een indicator vormen voor onregelmatigheden tijdens de telling. De regel dat je hoe dan ook niet in het bijzijn van andere personen je stembiljet mag invullen lijkt me prima, dat is de enige manier om het stemgeheim te waarborgen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:41:21 #219
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78726408
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:56 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Maar dat heeft niks met tellen te maken. Hertelling betekent alleen maar "alles opnieuw tellen". En wat schieten we daar mee op?
En hoe weet je welke stemmen dat waren dan? Die zijn toch anoniem? Dan de hele verkiezingen maar over doen, misschien zijn er voldoende PVDAers wakker geschrokken
gewoon heel delfshaven en feijenoord niet meerekenen en dan hertellen
pi_78726458
Ja het is wel duidelijk wie je aan de macht wil hebben
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_78726552
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:33 schreef Reya het volgende:
De klacht is wel terecht, maar het is de vraag of een hertelling werkelijk verschil zal maken; de redenering is dan dat onregelmatigheden tijdens de kiesgang mogelijk een indicator vormen voor onregelmatigheden tijdens de telling. De regel dat je hoe dan ook niet in het bijzijn van andere personen je stembiljet mag invullen lijkt me prima, dat is de enige manier om het stemgeheim te waarborgen.
Gegeven het feit dat zovelen kennelijk hulp behoeven bij het uitbrengen van hun stem voldoet de inrichting van het lokaal, het stemhokje en/of stembiljet dus onvoldoende aan het uitgangspunt dat iedere burger in staat gesteld moet worden zijn stem ongehinderd uit te brengen. Wie weet hoeveel stemmen er daardoor ongewild op het vakje van Marco zijn terecht gekomen? Dus inderdaad graag nieuwe verkiezingen, mét een dusdanige aanpassing dat de nu hulpbehoevenden straks ook hun stem zelfstandig uit kunnen brengen
Mu!
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:01:00 #222
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78727085
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:42 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ja het is wel duidelijk wie je aan de macht wil hebben
mwah ik wil helemaal niks op het moment. Beide (LR als PVDA) maken al jaren een zooitje al vind ik de plannen van LR soms beter, uitvoering is gewoon slecht.
pi_78727116
quote:
Ik heb vroeger ook wel eens de vakjes ingekleurd, SP bij mn moeder
Dat verklaart een hoop.
pi_78727396
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:33 schreef Reya het volgende:
Ik zie het stemgeheim als een recht, niet als een plicht. Als mijn opa hulp nodig heeft ivm. bijna blind, en mijn oma loopt mee, en er staan dan ineens twee LR-commando's te toeteren dat dat niet mag en hun stem dus ongeldig is (niet dat de SGP dat zou merken), dan is dat een beetje triest.

En dat is hier dus wel het geval, maar niet met mijn opa en oma, maar met allcohtonen. In gekleurde wijken. Dhr. Pastors probeert dus bewust stemmers van bepaalde bevolkingsgroepen te weren.
pi_78727420
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:41 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

gewoon heel delfshaven en feijenoord niet meerekenen en dan hertellen
Dat zou pastors wel graag willen ja. Laten we dat maar niet doen.
pi_78727491
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Gegeven het feit dat zovelen kennelijk hulp behoeven bij het uitbrengen van hun stem voldoet de inrichting van het lokaal, het stemhokje en/of stembiljet dus onvoldoende aan het uitgangspunt dat iedere burger in staat gesteld moet worden zijn stem ongehinderd uit te brengen. Wie weet hoeveel stemmen er daardoor ongewild op het vakje van Marco zijn terecht gekomen? Dus inderdaad graag nieuwe verkiezingen, mét een dusdanige aanpassing dat de nu hulpbehoevenden straks ook hun stem zelfstandig uit kunnen brengen
Dat zou Pastors in dit geval wel eens een zetel kunnen kosten ja.
pi_78727496
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop.
Er stond ook iets over D66 geloof ik.
pi_78727681
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik zie het stemgeheim als een recht, niet als een plicht. Als mijn opa hulp nodig heeft ivm. bijna blind, en mijn oma loopt mee, en er staan dan ineens twee LR-commando's te toeteren dat dat niet mag en hun stem dus ongeldig is (niet dat de SGP dat zou merken), dan is dat een beetje triest.

Daarvoor bestaat het volmacht.
pi_78727720
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef Isegrim het volgende:
Dat verklaart een hoop.
LHO luistert goed naar z'n moeder ?
pi_78727738
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Daarvoor bestaat het volmacht.
De moeder van mijn oma gaf nooit een volmacht aan haar beste vriendin, "want dat was een rooie". Ik kan mij voorstellen dat mensen liever zelf het vakje inkleuren, met iemand er bij die ze daarbij helpt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:18:04 #231
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78727759
quote:

[..]

Dat zou pastors wel graag willen ja. Laten we dat maar niet doen.
tsja als je oneerlijk verliest of de schijn er is blijft dat denk ik in de weg staan.
pi_78727780
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

LHO luistert goed naar z'n moeder ?
Ik las net op mn Facebook dat mn moeder en ik wel beide op GL hebben gestemd

Alleen is de SP niet actief in Leusden, enkel een "Werkgroep SP Leusden" in Amersfoort.
pi_78727813
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:18 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

tsja als je oneerlijk verliest of de schijn er is blijft dat denk ik in de weg staan.
1. Hij heeft niet verloren
2. Hij is de gene die probeerde door mensen naar de stembureau's te sturen, het stemgedrag te manipuleren.
3. Hij creeert de schijn dat er iets mis is.
pi_78728685
Waar kan ik de uitslagen van de deelgemeentes vinden?
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:30:03 #235
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78730506
quote:

[..]

Het stemgeheim is niet zozeer een recht als wel een onlosmakelijk onderdeel van vrije en faire verkiezingen; het voorkomt dat er sprake is van vormen van intimidatie - op welke manier dan ook - bij het uitbrengen van een stem. Daar wordt in alle redelijkheid aan tegemoet gekomen door gebruik van volmachtstemmen; waarbij dan ook nog eens geldt dat eenieder via volmacht op de partij kan stemmen waar hij/zij op wenst te stemmen, omdat je altijd de betreffende lokale afdeling van een partij kunt bellen om jouw volmacht op te halen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:32:01 #236
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78730572
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hoe zou jij analfabeten hun stem willen laten uitbrengen?
pi_78730628
Met een koptelefoon voorgelezen
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:41:04 #238
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78730952
Mits het probleem groot genoeg is om een dergelijk middel te rechtvaardigen, zou ik dat nog wel een acceptabele oplossing vinden
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:49:39 #239
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78731279
Maar goed, ik kan me alsnog niet aan de indruk onttrekken dat Leefbaar Rotterdam toch vooral reageert vanuit een teleurstelling rondom de verkiezingsuitslag, die hen nou niet meteen in een ideale situatie brengt voor eventuele collegevorming. Er lijken nou ook niet meteen aanwijzingen te zijn voor structurele onregelmatigheden in de verkiezingsuitslag zelf.
pi_78731858
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Hoe zou jij analfabeten hun stem willen laten uitbrengen?
Gelukkig niet mijn probleem, maar in Iran lukt het toch ook aardig?
Mu!
pi_78732263
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:49 schreef Reya het volgende:
Maar goed, ik kan me alsnog niet aan de indruk onttrekken dat Leefbaar Rotterdam toch vooral reageert vanuit een teleurstelling rondom de verkiezingsuitslag, die hen nou niet meteen in een ideale situatie brengt voor eventuele collegevorming. Er lijken nou ook niet meteen aanwijzingen te zijn voor structurele onregelmatigheden in de verkiezingsuitslag zelf.
Volgens mij zijn de onregelmatigheden vooral veroorzaakt door het handelen van LR.
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:19:24 #242
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78732519
Op welke manier?
pi_78732550
Ik ben voor het ontnemen van zestien zetels van LR door deze handelswijze
pi_78733124
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:19 schreef Reya het volgende:
Op welke manier?
Door "controlleurs" van LR naar de stemkantoren te sturen, welke zich gingen bemoeien met de wijze waarop mensen hun stem gingen uitbrengen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:37:29 #245
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78733240
Dat is niet verboden. Jij of ik kan evengoed naar een willekeurig stembureau gaan, daar de hele dag blijven rondhangen, en alle gebeurtenissen die we als afwijkend beschouwen bekritiseren.
pi_78733319
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:37 schreef Reya het volgende:
Dat is niet verboden. Jij of ik kan evengoed naar een willekeurig stembureau gaan, daar de hele dag blijven rondhangen, en alle gebeurtenissen die we als afwijkend beschouwen bekritiseren.
Ook dan kan je je afvragen of ik daarmee het stemgedrag beinvloed.

Alleen in het geval van LR gaat het om een politieke partij, en is het dus aannemelijk dat dit met de gedachte is om het stemgedrag te sturen.

Zeker gezien de deelgemeenten waarin dit gebeurde.
pi_78733345
Vermits als burger, niet als lid van een vereniging of partij. Dat laatste kan immers gemakkelijk als intimederen geinterpreteerd worden. En is wél wat er gebeurd is, als ik het goed begrijp.
Mu!
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:02:50 #248
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78734298
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:20 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben voor het ontnemen van zestien zetels van LR door deze handelswijze
ze hebben er maar veertien pannekoek
pi_78734321
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:02 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

ze hebben er maar veertien pannekoek
Die andere 2 zijn voor de volgende verkiezingen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:04:01 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78734343
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ook dan kan je je afvragen of ik daarmee het stemgedrag beinvloed.

Alleen in het geval van LR gaat het om een politieke partij, en is het dus aannemelijk dat dit met de gedachte is om het stemgedrag te sturen.

Zeker gezien de deelgemeenten waarin dit gebeurde.
Een politieke partij die invloed wil uitvoeren op iemands stemgedrag, nu moet het toch niet veel gekker worden; daarnaast, het is verboden om in of rond een stembureau campagne te voeren, en tot het tegendeel is bewezen ga ik er niet vanuit dat de betreffende personen op enige wijze het stemgeheim hebben gebroken, noch dat ze tot hinder zijn geweest bij het vaststellen van de verkiezingsuitslag.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:07:10 #251
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78734465
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:40 schreef SingleCoil het volgende:
Vermits als burger, niet als lid van een vereniging of partij. Dat laatste kan immers gemakkelijk als intimederen geinterpreteerd worden. En is wél wat er gebeurd is, als ik het goed begrijp.
Het is een recht dat elke kiezer toekomt; ongeacht diens verdere affiliatie. Voorts is het uiteraard verboden om nog in het stembureau te trachten invloed uit te oefenen op iemands stemkeuze, maar enkel iemands aanwezigheid is daar nog geen voldoende voorwaarde voor.
pi_78734495
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:04 schreef Reya het volgende:

[..]

Een politieke partij die invloed wil uitvoeren op iemands stemgedrag, nu moet het toch niet veel gekker worden; daarnaast, het is verboden om in of rond een stembureau campagne te voeren, en tot het tegendeel is bewezen ga ik er niet vanuit dat de betreffende personen op enige wijze het stemgeheim hebben gebroken, noch dat ze tot hinder zijn geweest bij het vaststellen van de verkiezingsuitslag.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zie vooral ook de link

Quote:
quote:
In de loop van de middag werden bij meerdere stembureaus stadswachten te hulp geroepen om te voorkomen dat mensen samen in één stemhokje stonden, wat in de Kieswet is verboden. Vaak ging het om oude allochtonen die hulp kregen van familie, omdat ze analfabeet zijn en slecht Nederlands spreken. ,,Maar het mag nooit, om beïnvloeding uit te sluiten,'' zegt Buijt. ,,We zagen zelfs nog stembureauleden die hielpen.''

In de wijk Bospolder in het Rotterdamse Delfshaven gaven de stembureauleden toe dat zij het samen stemmen soms toestonden omdat zij er 'geen kwade bedoelingen' inzagen. De sfeer werd grimmig toen leden van Leefbaar Rotterdam, die een kijkje namen bij twintig lokalen in wijken met veel Turken en Marokkanen, het stembureau op de fouten wezen.
Buijt is van LR.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:11:21 #253
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78734632
Die heeft het stembureau gewezen op onregelmatigheden, ik zie niet in wat daar verkeerd aan is? Het is niet dat lidmaatschap van een partij plots iemand het recht aanmerkingen te hebben op de kiesgang ontzegt.
pi_78734801
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:11 schreef Reya het volgende:
Die heeft het stembureau gewezen op onregelmatigheden, ik zie niet in wat daar verkeerd aan is? Het is niet dat lidmaatschap van een partij plots iemand het recht aanmerkingen te hebben op de kiesgang ontzegt.
Ze zijn 20 stembureau's in de gekleurde wijken afgegaan, waarbij een grimmige sfeer is ontstaan.

Ze zijn niet in Kralingen of Centrum de bureau's afgegaan. Simpelweg omdat het dan hinder voor hun eigen aanhang zou betekenen, ipv. hinder voor de aanhang van de tegenpartij.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:22:49 #255
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78735083
Ik zie niet in wat daar fout aan is; het is wellicht opportunistisch, maar dan geldt dat de eerste politicus die niet opportunistisch is nog geboren moet worden. Het gaat uiteindelijk om een groep burgers die in een aantal stembureaus post heeft gevat en daar aanmerkingen heeft gemaakt op de stemgang. Blijkbaar is er op sommige plaatsen een grimmige sfeer ontstaan, maar ik lees nergens dat dat welbewust zou zijn geinitieerd door de welbewuste observanten.
pi_78735363
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:22 schreef Reya het volgende:
Ik zie niet in wat daar fout aan is; het is wellicht opportunistisch, maar dan geldt dat de eerste politicus die niet opportunistisch is nog geboren moet worden. Het gaat uiteindelijk om een groep burgers die in een aantal stembureaus post heeft gevat en daar aanmerkingen heeft gemaakt op de stemgang. Blijkbaar is er op sommige plaatsen een grimmige sfeer ontstaan, maar ik lees nergens dat dat welbewust zou zijn geinitieerd door de welbewuste observanten.
Het zijn geen observanten, dat is juist het hele probleem.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:55:31 #257
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78736578
Ze zijn aanwezig in het stembureau, en ze observeren de stemgang. Dat maakt ze observanten.
pi_78738462
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:07 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is een recht dat elke kiezer toekomt; ongeacht diens verdere affiliatie. Voorts is het uiteraard verboden om nog in het stembureau te trachten invloed uit te oefenen op iemands stemkeuze, maar enkel iemands aanwezigheid is daar nog geen voldoende voorwaarde voor.
...maar wel zodra men zich als groep manifesteert natuurlijk...
Mu!
pi_78743876
Leuk cursusmiddag gehad in Madurodam, veel ex-collega's aanwezig, beetje bijgebabbeld.
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:31:46 #260
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78745913
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het zijn geen observanten, dat is juist het hele probleem.
lul nou niet net zolang door tot we je gelijk geven want dan zitten we hier topic 666 nog over te ouwehoeren.

Ik heb mezelf gemeld bij de SP als lijsttrekker.
pi_78749469
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:31 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

lul nou niet net zolang door tot we je gelijk geven want dan zitten we hier topic 666 nog over te ouwehoeren.

Ik heb mezelf gemeld bij de SP als lijsttrekker.
Bij een observant denk ik aan een neutraal persoon die daar de gang van zaken waarneemt. Niet aan een rellende populist die allochtonen wil treiteren.
pi_78750363
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij een observant denk ik aan een neutraal persoon die daar de gang van zaken waarneemt. Niet aan een rellende populist die allochtonen wil treiteren.
En wie is nu de haatzaaiende demoniserende populist die een geheel eigen draai aan een krantenbericht geeft?

Of moeten we het weer over het je Jumbofetish gaan hebben?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:00:09 #263
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78762629
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En wie is nu de haatzaaiende demoniserende populist die een geheel eigen draai aan een krantenbericht geeft?

Of moeten we het weer over het je Jumbofetish gaan hebben?
Ik gok dat als er mensen van de PvdA in deze wijken gingen "observeren", de wereld voor Pastors te klein zou zijn. Die lui hebben niets te zoeken in de stembureau's, het is gewoon erg merkwaardig dat ze daar zijn. En vooral omdat die onzinnige "onregelmatigheden" volgens hen redenen zijn om hele wijken uit te sluiten van de telling. En dat zijn niet de wittere wijken van Rotterdam.

Sowieso vraag ik mij af hoe hij dat bedacht had, aangezien stemmen anoniem is. En ik hoop toch echt dat alle stemmen op de grote hoop verdwijnen.
pi_78762822
ik ben bezig met een huizenjacht en me oog is gevallen op rotterdam omdat mijn werk daar dichtbij is en me familie ook redelijk (maar niet te)

de huizen in rotterdam hebben mooie prijzen vergeleken met andere steden in de randstad. maar ik wil wel in een normale buurt wonen natuurlijk

wie kan me vertellen wat de 'goeie' buurten zijn om in te wonen? is spangen een normale buurt?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:38:24 #266
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78762903
ja spangen is een normale buurt in Marokko
pi_78762939
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:38 schreef TJDoornbos het volgende:
ja spangen is een normale buurt in Marokko
ok, niet te adviseren als je niet van die jengel muziek houd die ze draaien dus

maar welke buurten zijn dan wel normaal voor een blanke waar ik niet gelijk uitspring omdat ik de enige in een straal van 5km ben?
pi_78762991
Ik zou TJ nou niet echt gebruiken als genuanceerde bron
pi_78763074
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
wie is dan wel de juiste persoon om mij die info te geven?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:45:26 #270
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78763097
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
hoe wil je het dan daar willen noemen behalve PvdAllochtone wijk?

Spangen/Charlois moet je gewoon niet wezen.
pi_78764080
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:44 schreef dikke_donder het volgende:

[..]

wie is dan wel de juiste persoon om mij die info te geven?
Nouja, wat verwacht je, wat is je budget, en wat wil je absoluut niet?Spangen is een gekleurde wijk, staat geloof ik ook redelijk hoog op de kanswijkenlijst. Zelfde voor delen van Feijenoord en delen van Charlois.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:23:05 #272
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_78764368
Schiedam dus
Mu!
pi_78764489
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:23 schreef SingleCoil het volgende:
Schiedam dus
Centrum, Noord, Kralingen, ....

Of zuid/Delfshaven. Ook prima hoor, veel "tropische" winkeltjes (en tropische mensen ). En zomers iedere avond een steeldrum-band door de straat heeft ook wel wat.
pi_78764638
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nouja, wat verwacht je, wat is je budget, en wat wil je absoluut niet?Spangen is een gekleurde wijk, staat geloof ik ook redelijk hoog op de kanswijkenlijst. Zelfde voor delen van Feijenoord en delen van Charlois.
mijn vriendin zit nu anti-kraak vlakbij de erasmusbrug. er is veel gekleurd maar niet veel gezeik daar. een gekleurde buurt vind ik niet erg, maar ik wil niet om de avond sirenes horen omdat er een rel aan de gang is.

qua budget ben ik niet echt bezig geweest. eerst wil ik weten wat een goeie buurt is voordat ik echt ga kijken naar prijzen e.d. omdat het voornamelijk voor mezelf is hoef ik geen kasteel van een huis/appartement. iets van minimaal 60m2 vind ik netjes om in te wonen.
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Centrum, Noord, Kralingen, ....

Of zuid/Delfshaven. Ook prima hoor, veel "tropische" winkeltjes (en tropische mensen ). En zomers iedere avond een steeldrum-band door de straat heeft ook wel wat.
ja delfshaven, daar zit me vriendin nu en dat vind ik geen verkeerde buurt.

als dat de betere buurten zijn dan zal ik een beetje in die richting gaan zoeken. bedankt voor de info
pi_78764971
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:30 schreef dikke_donder het volgende:

[..]

mijn vriendin zit nu anti-kraak vlakbij de erasmusbrug. er is veel gekleurd maar niet veel gezeik daar. een gekleurde buurt vind ik niet erg, maar ik wil niet om de avond sirenes horen omdat er een rel aan de gang is.

qua budget ben ik niet echt bezig geweest. eerst wil ik weten wat een goeie buurt is voordat ik echt ga kijken naar prijzen e.d. omdat het voornamelijk voor mezelf is hoef ik geen kasteel van een huis/appartement. iets van minimaal 60m2 vind ik netjes om in te wonen.
[..]

ja delfshaven, daar zit me vriendin nu en dat vind ik geen verkeerde buurt.

als dat de betere buurten zijn dan zal ik een beetje in die richting gaan zoeken. bedankt voor de info
Die laatste zijn juist de 'mindere' buurten. Ik heb zelf anderhalf jaar op een 'hotspot' gewoond, en daar gebeurt wel van alles maar het is zeker niet onleefbaar. Het heeft ook wel wat.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:44:57 #276
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78765175
Nu jij er weg bent is het stuk gezelliger............

Op de posthumalaan (InHolland) is het uren afgezet geweest, iets met zelfmoord aldus 112meldingen.nl
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:47:59 #277
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78765287
Tijdstip : 06:53:36 - 05-03-10
Melding : A1 AMBU mmt 606 Poging suicide InHolland Posthumalaan 120 3072AG Rotterdam rt bon 18290
Regio : Landelijk - Traumaheli / Mobiel Medisch Team (Rotterdam Rijnmond)
Urgentie : Hoog
Uw adres : 3072AP
Bron : http://112meldingen.nl/
pi_78765486
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:34 schreef dikke_donder het volgende:
ik ben bezig met een huizenjacht en me oog is gevallen op rotterdam omdat mijn werk daar dichtbij is en me familie ook redelijk (maar niet te)

de huizen in rotterdam hebben mooie prijzen vergeleken met andere steden in de randstad. maar ik wil wel in een normale buurt wonen natuurlijk

wie kan me vertellen wat de 'goeie' buurten zijn om in te wonen? is spangen een normale buurt?
Volgens mij is Blijdorp nog niet genoemd. Dicht bij het centrum en betaalbaar. Noordereiland is ook wel charmant, maar ook iets duurder.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_78765490
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Tijdstip : 06:53:36 - 05-03-10
Melding : A1 AMBU mmt 606 Poging suicide InHolland Posthumalaan 120 3072AG Rotterdam rt bon 18290
Regio : Landelijk - Traumaheli / Mobiel Medisch Team (Rotterdam Rijnmond)
Urgentie : Hoog
Uw adres : 3072AP
Bron : http://112meldingen.nl/
Stond Peter Koelewijn er te zingen?
pi_78765525
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Volgens mij is Blijdorp nog niet genoemd. Dicht bij het centrum en betaalbaar. Noordereiland is ook wel charmant, maar ook iets duurder.
Ik had Noord al laten vallen

Noordereiland is inderdaad erg schattig. Niet eens bizar duur volgens mij.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:59:57 #281
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78765733
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

niet gehoord
pi_78765821
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die heb ik niet zien staan. Wel een groepje politiemensen rond 9.00 nog. Maar die waren even daarna ook weer weg.
Een klasgenootje van mij die vanaf metro Maashaven kwam, mocht er gewoon door, richting INHolland.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:04:53 #283
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78765919
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:02 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Die heb ik niet zien staan. Wel een groepje politiemensen rond 9.00 nog. Maar die waren even daarna ook weer weg.
Een klasgenootje van mij die vanaf metro Maashaven kwam, mocht er gewoon door, richting INHolland.
ja alles is inmiddels vrij
pi_78767800
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:34 schreef dikke_donder het volgende:

Waar LHO en ik wonen voldoet wel zo'n beetje aan je eisen. Heliportcomplex, staan regelmatig appartementen te koop voor erg nette prijzen, je zit midden in de stad en toch woon je erg rustig.

Graaf Balderikstraat, Gravin Adélastraat, Stroveer, Vriendenlaan...
pi_78768857
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:50 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waar LHO en ik wonen voldoet wel zo'n beetje aan je eisen. Heliportcomplex, staan regelmatig appartementen te koop voor erg nette prijzen, je zit midden in de stad en toch woon je erg rustig.

Graaf Balderikstraat, Gravin Adélastraat, Stroveer, Vriendenlaan...
D_D wil huren, maar zn pm box doet het niet

edit: Althans, dat begreep ik er uit, maar zie ik nu niet staan.... D_D, wil je kopen of huren?
pi_78768922
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

D_D wil huren, maar zn pm box doet het niet
Als je mij stuurt wat je hem stuurt lever ik het af in zijn pmbox
pi_78770118
De definitieve uitslag is bekend:

http://rotterdam.nl/defin(...)rkiezingen_rotterdam

Betekent altijd een coalitie met vier partijen en die is op basis van de programma's alleen mogelijk met PvdA, VVD of CDA, D'66 en GL...
pi_78770341
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:30 schreef dikke_donder het volgende:

Er is zoveel te krijgen, dat je altijd wel iets kan vinden dat bij je past; wil je een oude jaren 30 woning omdat je een fantastische klusser bent, een hoekig jaren 80 huis of juist een modern onderhoudsvrij nieuwbouwappartement? En budget en de tijd dat je ergens wilt wonen maken natuurlijk veel uit.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de huizen in 'Het Potlood' (zoek op funda op Kolk, 3011MD) voor betaalbare niet al te grote appartementen midden in de stad of naar de verkoop van de (relatief nieuwe) huurhuizen op de Laan op Zuid of de appartementen rondom het Stadhoudersplein (Nolensstraat, Noorderhavenkade) in Blijdorp. Dan krijg je een beetje een idee wat je aanspreekt
pi_78770404
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Spangen/Charlois moet je gewoon niet wezen.
ben je er zelf wel eens geweest? Rondom het Sparta stadion is een hele nieuwbouwwijk, het aanliggende Bospolder / Tussendijken is half gesloopt en half opgeknapt door particulier huizenbezitters en Charlois heeft een stuk met de duurste huizen van Rotterdam
pi_78770452
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
. En vooral omdat die onzinnige "onregelmatigheden" volgens hen redenen zijn om hele wijken uit te sluiten van de telling. En dat zijn niet de wittere wijken van Rotterdam.
Dat maakt een linkse populist er zelf van. Dat staat nergens.

En op de noordpool ga je ook geen ijs verkopen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:23:35 #291
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78771251
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

ben je er zelf wel eens geweest? Rondom het Sparta stadion is een hele nieuwbouwwijk, het aanliggende Bospolder / Tussendijken is half gesloopt en half opgeknapt door particulier huizenbezitters en Charlois heeft een stuk met de duurste huizen van Rotterdam
Ben wel eens bij Sparta geweest vorig jaar maar van Marconiplein naar stadion vind ik niet de meest veilige straten
pi_78771408
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:53 schreef DutchTrain het volgende:
De definitieve uitslag is bekend:

http://rotterdam.nl/defin(...)rkiezingen_rotterdam

Betekent altijd een coalitie met vier partijen en die is op basis van de programma's alleen mogelijk met PvdA, VVD of CDA, D'66 en GL...
PvdA/D66/GL/SP. Links liberaal progresief.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:01:23 #293
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_78773027
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:23 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ben wel eens bij Sparta geweest vorig jaar maar van Marconiplein naar stadion vind ik niet de meest veilige straten
je moet ook uitkijken bij het oversteken
Mu!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:02:23 #294
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_78773083
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

PvdA/D66/GL/SP. Links liberaal progresief.
mooi landelijk voorbeeld
Mu!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:09:40 #295
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78773373
Tot nu toe zo'n beetje de hele ochtend aan de telefoon gezeten en tussendoor nog collega's die allerlei vragen stellen. Pffff, het lijkt verdomme wel of ik werk heb vandaag.
pi_78773554
Iemand die weet wat er aan de hand is in Rotterdam Kralingen? 10 minuten helikopter en een dozijn aan politie!
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:27:49 #297
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_78774091
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:14 schreef thomasss het volgende:
Iemand die weet wat er aan de hand is in Rotterdam Kralingen? 10 minuten helikopter en een dozijn aan politie!
iemand z'n tekkel weggelopen wrs.
Mu!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:28:29 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_78774130
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:27 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

iemand z'n tekkel weggelopen wrs.
Ik denk eerder dat het een chihuahua is.
pi_78774341
Het was een roofoverval hoor ik net
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:45:50 #300
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78774858
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:33 schreef thomasss het volgende:
Het was een roofoverval hoor ik net
Maar die was al om half 12.. En ze hebben daarbij ook een dader gegrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')