Hi Blossom,quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Okee duidelijk!
Ik ga verhuizen naar die andere stad zodra ik daar werk heb gevonden, maar ben er nu al elke halve week, dus voor mij is de rijles daar een goede manier om de stad te leren kennen.
Er zullen inderdaad veel mensen zijn die nu even snel hun papiertje willen halen. Nouja, ik heb geen haast. Het zou leuk zijn als het lukt voor de zomervakantie, en anders niet.![]()
Dankjewel!
[..]
Tnx!
[..]
Geeft niks, als ik er wel baat bij heb is het mooi meegenomen. Ik denk zelf dat ik toch iets meer verkeersinzicht heb dan iemand van 18 die begint met een motorrijbewijs, maar natuurlijk zijn de regels anders e.d.
Ik heb trouwens nog nooit op een brommer/scooter of wat dan ook gereden.
In elk geval: 9 juni is mijn eerste les!!!
Nu weet je ook hoe het voelt om in de regen te rijden, dan weet je dat alvast. En dat alles in één keer: dat komt vanzelf wel, je moet niet focussen op één ding, maar gewoon je hele omgeving in je opnemen. Je hoeft niet te zien welke kleur die auto van rechts heeft, maar dat er een auto van rechts komt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:36 schreef Fruitmix het volgende:
Al met al een leuke eerste ervaring maar ik was gebroken erna! Ik kon ook voor mijn gevoel lang niet op alles tegelijk letten, is dat een bekend verschijnsel zo aan het begin? Of moet ik maar weer gaan fietsen?
Het was een les van 3 uur. Begonnen met optrekken, remmen, optrekken remmen. Ging wel okee.quote:
Gewoon proberen om niet te veel met je rechterduim te knijpen en de koppeling lekker laten slippen, het zijn toch niet jouw koppelingsplatenquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:22 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ik vind vooral het gasgeven lastig, ik draai altijd veel met mijn polsen, en dat is niet handig op de motor. Ik kan ook niet zo goed gedoseerd gasgeven. En als ik lawaai hoor tijdens het gasgeven schrik ik.
En schakelen vind ik lastig.
Niks om voor te schamenquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:53 schreef bodylotion het volgende:
ik moet nog AVD doen, maar heb net een 600RR gekocht![]()
2003, een rood/zwartequote:Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Niks om voor te schamenUit welk jaar
?
Imo het mooiste modelquote:
Dit dusquote:
valt wel mee. mijn AVB oefeningen gingen ook altijd beter als ik een tijd niet gelest hadquote:Op maandag 14 juni 2010 13:36 schreef NutKees het volgende:
22 juni pas... 10 dagen tussen je rijlessen? Lijkt me niet verstandig. Ik pompte er zo'n 4 lesuren per week doorheen.
Op gegeven moment ben je zo gefustreerd en geforceerd dat je gewoon moet stoppen hehequote:Op maandag 14 juni 2010 16:04 schreef Miriampje het volgende:
Ik werd vaak gefrustreerd als ik kort achter elkaar moest lessen en het niet veel beter ging.
Maar het duurt wel langer met veel tijd er tussen. Mooi rustig aan doen is ook prima.
Ben ik met je eens, daarna is ook de bedoeling dat we achter elkaar verder plannen, ff kijken tussendoor of we na die dubbele les AVB kunnen doen enzo. Maar ben niet bang dat ik alles vergeten ben, heb nogal een olifantengeheugenquote:Op maandag 14 juni 2010 17:45 schreef NutKees het volgende:
Ah, dat lijkt er meer op. Iedereen zijn eigen tempo natuurlijk maar je sleept er naar mijn idee meer voordeel uit als je niet te lange tussenpauzes neemt.
whoa well ff rust nemen op tijd... zeker als je ogen dicht vallen! mja, wel een uitdaging zo'n rit, zou er ook voor gaan...quote:Op maandag 14 juni 2010 22:15 schreef NutKees het volgende:
Ik heb gisteren zelf overigens de vuurdoop gehad zoals men het noemde. 400 km Belgische Ardennen, ging helemaal geweldig tot pakweg de laatste 2 etappes (±75 km). Op het laatste terrasje vielen me bijna de ogen dicht en moest ik me heel erg concentreren om nog goed te blijven rijden. Erg intensief voor iemand die net 3 maanden zijn papiertje heeft, en onderweg nog een zwaar motor-ongeluk gezien. Dat moet ook niet te vaak gebeuren...
Hi Fruitmix,quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:18 schreef Fruitmix het volgende:
Ik mag einde middag weer, mijn derde les.. Hoop dat de achtjes/kleine bochtjes nu wat beter gaan.. Vorige keer had ik het gevoel van tegenleunen nog niet bepaald (of ehm, bepaald niet) Het voelt zo gek. Nou ja, ik ga ervoor, heb twee uur de tijd om iets fatsoenlijks te laten zien
Dankjewel! Het ging dit keer best goed!! Het duurde even maar toen had ik het eindelijk door. 'Durf te overdrijven', zei mijn instructeur steedsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:58 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Hi Fruitmix,
Succes! Laat je weten hoe het gegaan is? Over dat plat leggen en tegenleunen, ik vond dit een heel nuttig filmpje met goede uitleg over bochtentechniek in z'n algemeenheid.
http://www.youtube.com/user/gijsvanwijk1#p/u/2/IBbtSV5UueQ
Groetjes,
Dennis.
Eerste les meteen die rondjes gaan oefenen om te kijken hoe plat ik durfde, en wat de grens was, dusquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:01 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Dankjewel! Het ging dit keer best goed!! Het duurde even maar toen had ik het eindelijk door. 'Durf te overdrijven', zei mijn instructeur steedsUiteindelijk een paar achtjes achter elkaar binnen de 'lijntjes'. Dus ik ben blij en heb weer wat meer zelfvertrouwen gekregen!
Dat is inderdaad een goed filmpje. Daar heb jij dus ook wel het 1 en ander aan gehad?
En straks met je AVB de voetsteun aan de grondquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Eerste les meteen die rondjes gaan oefenen om te kijken hoe plat ik durfde, en wat de grens was, dushet hielp zeer zeker. Je kunt inderdaad lekker overdrijven op zo'n motor, niet teveel natuurlijk zoals hier:
De enige keer dat het mij lukte was tijdens het examenquote:Op woensdag 16 juni 2010 08:57 schreef Mickeys het volgende:
tja... probeerde het, maar is verplicht onderdeel en als je die knop weet te vinden die tussen mijn oren zit om 'm uit te schakelen... hoor ik het heeeel graag
Ik heb nu 12 jaar mijn A-rijbewijs maar als ik om de zoveel tijd een lege parkeerplaats opzoek om m'n AVB op te frissen moet ik ook eerst in het ritme komen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:33 schreef Miriampje het volgende:
Bij mij hielp ook dat ik de AVB oefeningen meer ging zien als dansen met de motor... hierdoor werd ik steeds soepeler en vond ik ook een ritme in de oefeningen
Heel veel succes!! Het is in elk geval goed weer!quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:14 schreef Mickeys het volgende:
Ik ga gewoon kijken waar het schip strand, als ik niet slaag dan mag ik 5 juli op herkansing dusse... als ik daar nou aan probeer te denken dat er niets verloren is als ik het niet haal, wie weet...
Alleen m'n handen shaken als een gek... sjugt.. Nog even nu een peukje doen, omkleden, tas inpakken en dan op naar de les en het examen.. I will let you know (zakdoeken voor het snotteren/grienen, zijn ook al ingepakt)
Dat klinkt als een goeie tip. Ga het volgende keer ook eens proberen zo te zien!quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:33 schreef Miriampje het volgende:
Bij mij hielp ook dat ik de AVB oefeningen meer ging zien als dansen met de motor... hierdoor werd ik steeds soepeler en vond ik ook een ritme in de oefeningen
http://www.cbr.nl/Vademecum/index.asp?pageid=80quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef Vinniiee het volgende:
God-ver-domme.
Had bloedneus gehad, en op me mouw van zomerjas terecht gekomen. Me ma me mouw schoongemaakt, was niet goed gelukt, dus HOPPA, jas in de wasmachine. Zie ik 'm net aan de waslijn hangen, schiet er in 1x door me heen: KUT, m'n theoriecertificaat zit er nog inHalf versnippert
Weet iemand of het geld kost (zo ja, hoeveel) als je een duplicaat aanvraagt?
Ow Mickeys jammer dat het je niet gelukt is! Maar houd de moed erin.. je blauwe plekken en tranen zullen beloond worden als alles straks soepel verloopt. Zijn er vaste momenten dat je omvalt of is het willekeurig? Zet 'm opquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef Mickeys het volgende:
I know I know, eerst ff uithuilen nu. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, wil er alleen na totaal 5 keer tijdens alle lessen te hebben gelegen, er toch niet een sport van maken om die trend door te gaan zetten..
(Sonja Barend zei altijd: en morgen gezond weer op!) Zonnetje in huis zijn morgen
Hey Mickey,quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef Mickeys het volgende:
I know I know, eerst ff uithuilen nu. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, wil er alleen na totaal 5 keer tijdens alle lessen te hebben gelegen, er toch niet een sport van maken om die trend door te gaan zetten..
(Sonja Barend zei altijd: en morgen gezond weer op!) Zonnetje in huis zijn morgen
Had het er net met mijn manneke over, 1 keer gevallen omdat ik in zijn 2 een kort bochtje wou maken wat in zijn 1 had gemoeten dus eigen schuld, De andere 4 keer waren eigenlijk altijd als ik stil ston of bijna stil stond(als je je voet dus aan de grond moet brengen). We hebben beide het vermoeden dat de motor te groot is voor me maar hij heeft geen verlaagde (ja een 250 cc maar ik wil niet voor een beperkt rijbewijs gaan). Toch eens volgende week er over hebben met de instructeur.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:11 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Ow Mickeys jammer dat het je niet gelukt is! Maar houd de moed erin.. je blauwe plekken en tranen zullen beloond worden als alles straks soepel verloopt. Zijn er vaste momenten dat je omvalt of is het willekeurig? Zet 'm op
Nou, ehm, gefocused op heel veel dingen, knie aan de tank houden (ben Rossi niet), armen ontspannen, niet knijpen in de handvatten wat nl toch niet helpt, snelheid maken en bochtenwerk... ik krijg de motor niet plat (maar dat is een tussen de oren prob dusse..) Tnx voor meeleven en de peptalk!quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:26 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Hey Mickey,
Je bent te gefocussed op het feit dat "het goed moet gaan" heb ik het idee. Daardoor wordt je te zenuwachtig en let je op de kleine details, terwijl je beter kunt focussen op de grote lijnen. Ik ken het gevoel wel van zenuwinzinkingen om die reden, maar deze brengen nooit veel goeds. Lekker rustig blijven dus en eerst lekker grof de grote lijnen in orde maken en vanaf dat punt gaan verfijnen. "Be brilliant in your basics" zoals de Amerikanen zeggen. Sneu dat het zo moet lopen, maar je komt er wel.. Als je nog meer peptalk nodig hebt hoor ik het wel
Je mag na 2 jaar 25kw gewoon alles rijden. Er is (tegenwoordig) een groot aanbod van afgevoerde motoren op 25kw.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:41 schreef Mickeys het volgende:
[..]
We hebben beide het vermoeden dat de motor te groot is voor me maar hij heeft geen verlaagde (ja een 250 cc maar ik wil niet voor een beperkt rijbewijs gaan).
I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Je mag na 2 jaar 25kw gewoon alles rijden. Er is (tegenwoordig) een groot aanbod van afgevoerde motoren op 25kw.
Na een stuk of 12 snelle en exotische motoren te hebben gehad kan ik je vertellen dat je de grootste lol niet in een motor moet zoeken maar in het rijden zelf.
Ik heb mijn AVB ook op een lichte motor gereden. Met duo-lessen wisselt het ook nog wel eens tussen licht en zwaar. Als je met je examen maar op een zware motor rijdtquote:Op donderdag 17 juni 2010 08:50 schreef Mickeys het volgende:
[..]
I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).
Ik wil gewoon gaan overleggen met de rijschoolhouder of het mogelijk is om bijvoorbeeld, als het niet te duur is, 1 motor voor mijn lengte aan te passen/te verlagen. Als ik het niet vraag weet ik zeker dat het niet gebeurd.
Anders bedienen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 08:50 schreef Mickeys het volgende:
[..]
I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).
Als je op een 250 een halve draai links of rechtom doet, dan zul je die in zijn 2 doen. Probeer dat maar eens op een 500cc.. zeker weten dat je op je m**l gaat. Dus ja, dat is anders bedienen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:22 schreef BertV het volgende:
[..]
Anders bedienen?![]()
Je kunt natuurlijk proberen om het (heel) goed onder de knie te krijgen op een cb250.
Vervolgens herhaal je hetzelfde kunstje vrij makkelijk op een cb500, zelfs al is ie te groot.
CB is gewoon een type Honda.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Als je op een 250 een halve draai links of rechtom doet, dan zul je die in zijn 2 doen. Probeer dat maar eens op een 500cc.. zeker weten dat je op je m**l gaat. Dus ja, dat is anders bedienen.
Gefeliciteerd!!! op naar je AVDquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:22 schreef Jac0bus het volgende:
AVB gehaald vannochtendRedelijk eenvoudig ook nog.
Zekers, vanaf nu geen saai pionnetjes meer en alleen maar de weg opquote:
Niet te vergeten: ultieme pech tijdens je afrijden. Zal je altijd zienquote:Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef NutKees het volgende:
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
Inzicht geen probleem, al meerdere keren gehoord van de instructeur dat ik de zaken soms nog eerder door heb dan hijzelf (fractie eerder dus)quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef NutKees het volgende:
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
Jah, tuurlijk is een pakket handig. Dat had ik bij mijn auto ook. Ik kreeg een soort 'voorkeursbehandeling' over mensen die geen pakket hadden. Gewoon omdat je al betaald heb. Maar ik ben gewoon heel erg bang dat ik voor meer lessen ga betalen als dat ik misschien nodig heb. Hoe bedoel je dat ervaring met autorijden in je nadeel kan werken?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:53 schreef Mickeys het volgende:
@cmck een pakket is wel handig, maar hoeveel lessen je nodig zult hebben staat niet van te voren vast. Bij mijn rijschool kun je ook een pakket kopen. Welke maakt niet uit. Als ik minder lessen nodig zou hebben, dan zou ik geld terug krijgen (42 euro per uur) en als ik meer nodig heb betaal ik bij (ook 42 euro per uur). Normaal zou een uurles 46 euro kosten. Het kan dus heel schappelijk geregeld worden. Helaas zit deze rijschool voor jou in Lelystad, maar er zullen ook wel rijscholen te vinden zijn in Haarlem die bij jouw behoeften aansluiten.
Motorrijden is idd 'totaal' anders dan autorijden, maar als je al ervaring hebt met autorijden, dan kan dat je wel ietwat helpen, maar ook in je nadeel werken.
Tijdens de lessen kun je gebruik maken van de kleding en andere attributen van de rijschool. Dat behoort bij je lesgeld in te zitten.
Als je geslaagd bent, dan is het je persoonlijke voorkeur voor wat voor motor je wilt hebben. Dat is niet op de voorhand te zeggen. De een wil een sportieve en een andere een toerfiets. Dat is wat jij prettig vind.
Succes iig!!
Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:34 schreef cmck het volgende:
- In hoeverre moet je die verkooppraatjes van rijscholen geloven? Ik heb nu bijvoorbeeld iets meer dan 3 jaar mijn B-rijbewijs + ruim 80.00 km rij-ervaring en ik lees op sommige sites dat dit niets uitmaakt omdat motorrijden totaal iets anders is dan autorijden en dat je toch echt wel een volledig 25 lessen pakket moet kopen. Klinkt aan een kant logisch, maar aan de andere kant: een voorrangsbord blifjt een voorrangsbord en een rood stoplicht blijft nog steeds stoppen.
- Moet je tijdens het lessen zelf zorgen voor uitrusting (laarzen, pak, helm etc.)
- Als je geslaagd ben kan ik een motor kopen (). Nu zijn er zware motors, lichte motors, motors waarbij je wat naar voren leunt, of niet, huis-tuin-keuken motors, tourmotors. Maar wat is nou eigenlijk een goede 'startmotor'. Daarmee bedoel ik gewoon een soort verkapte 'all-round' motor die van alles een beetje wat heeft en die je eigenlijk een beetje kan gebruiken om uit te zoeken wat bij je past.
Groetjes,
cmck
Inzicht bijvoorbeeld. Als je in een auto bijvoorbeeld een rotonde neemt, dan weet je bijna zeker dat iemand anders de rotonde niet op rijd als jij er aankomt in een auto. Als je op een motor zit, ben je stukken kwetsbaarder en vermoedelijk slechter te zien en scheurt die andere autorijder gewoon de rotonde op. Heb het zelf meegemaakt op de motor, vraagt ander inzicht dan als je auto rijdt. Maar dat is slecht 1 voorbeeld. Zo zijn er denk ik wel veel meer te bedenken, maar dat kan je rijschoolinstructeur je beter uitleggen. Mijn instructeur gaf aan dat het in je voordeel maar ook in je nadeel kan werken als je al een autorijbewijs hebt en ik denk dat die daar echt wel gelijk in heeft.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:37 schreef cmck het volgende:
[..]
-knip-
Hoe bedoel je dat ervaring met autorijden in je nadeel kan werken?
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:11 schreef Miriampje het volgende:
Ongemerkt leer je dingen verkeerd aan tijdens het autorijden die je weer opnieuw goed moet aanleren tijdens je motor lessen. Wat ook wel weer je auto rijden verbeterd. Ik kwam er zo achter dat ik bijna niet meer in de dode hoek keek. De meeste lessen heb ik besteed aan motorgevoel en bijzondere verrichtingen. Ik had nog nooit op een scooter oid gereden dus daar moest ik veel aan werken. Ook was ik soms te voorzichtig of angstig en dat kan er alleen met goede ervaringen eruit gehaald worden.
Ik heb dit weekend de Suzuki Gs500e gekocht. Voor mij de motor die voldoend aan de eisen van een startmotor: licht, wendbaar, degelijk en niet te duur.
[ afbeelding ]
Paar weken geleden me rijbewijs gehaald. Vorige week me eerste motor opgehaaldquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:11 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Voor iedereen die een motor koopt na het halen van z'n rijbewijs: oefen de avb-oefeningen nog eens, 8-jes draaien met een supersport is toch wel apart in vergelijking met een cb500'tje
leuke beginners bikequote:Op woensdag 30 juni 2010 22:58 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Paar weken geleden me rijbewijs gehaald. Vorige week me eerste motor opgehaald
[ afbeelding ]
Zal ze eens oefenen
Ik zag op marktplaats dat MB'tjes ook al een soort van klassiekerstatus hebben, gezien de vraagprijs van velenquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk![]()
Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.
Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Een motor bedienen is de moeite niet, dat heb je inderdaad zo onder de knie. En een brommer weegt misschien wel 100 kg minderquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk![]()
Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.
Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Totaal nutteloos. Schakelen heb je zo geleerd en kwa verrichtingen is het echt appels en peren. Niet doen dus.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
Is het aan te raden een cheape schakelbrommer te kopen en daar alvast die verrichtingen/schakelen op te gaan oefenen om dat lesgeld uit te sparenOf is dat verkeerd bezuinigen/nutteloos
nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef retuow82 het volgende:
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:
In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
Dan had je de vraag helemaal niet mogen beantwoorden!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef BertV het volgende:
[..]
nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.![]()
Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ikquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:37 schreef Meddo het volgende:
Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niksM
Ik was er wel foutloos mee geslaagd hoorquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ikGewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaalquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:12 schreef oshiro het volgende:
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
Thanks voor je advies!quote:Op maandag 28 juni 2010 13:37 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.
Het is ook een erg mooie motor om naar je eigen smaak te upgraden en 'versieren'. Vergeleken met een Yamaha Fazer heeft ie nog meer pit ook (en veel betere remmen).
Hier de mijne
[ afbeelding ]
en een wat oudere:
[ afbeelding ]
Ook geschikt voor de iPod Touch? Niet alles blijkt op elkaar te passen... maar voor het geval ik toch weer theorie moet gaan doen.. kan het handig zijnquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Balhoofd zit in het stuurkolom, Bandit stuurt denk ik wat scherper. Een supersport is toch een stuk stijver en moet je meer met je lichaam werken heb ik gemerktquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:17 schreef cmck het volgende:
[..]
Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek![]()
![]()
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.
Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
Dit geeft toch in de praktijk geen problemen? Volgens mij heeft de instructeur het niet eens in de gaten.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:02 schreef Blossom86 het volgende:
En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.
Misschien als ik wat meer rust in mijn hoofd heb.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:55 schreef Meddo het volgende:
Oh jammer![]()
Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |