abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:26:58 #201
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82564511
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Okee duidelijk!
Ik ga verhuizen naar die andere stad zodra ik daar werk heb gevonden, maar ben er nu al elke halve week, dus voor mij is de rijles daar een goede manier om de stad te leren kennen.

Er zullen inderdaad veel mensen zijn die nu even snel hun papiertje willen halen. Nouja, ik heb geen haast. Het zou leuk zijn als het lukt voor de zomervakantie, en anders niet.
Dankjewel!
[..]

Tnx!
[..]

Geeft niks, als ik er wel baat bij heb is het mooi meegenomen. Ik denk zelf dat ik toch iets meer verkeersinzicht heb dan iemand van 18 die begint met een motorrijbewijs, maar natuurlijk zijn de regels anders e.d.
Ik heb trouwens nog nooit op een brommer/scooter of wat dan ook gereden.


In elk geval: 9 juni is mijn eerste les!!!
Hi Blossom,

Hoe is het gegeaan?
pi_82623074
Ik heb vandaag mijn theorie gehaald in 1 keer!! Vond het nog best pittig maar gelukkig toch binnen!

Gisteren voor het eerst op de openbare weg, in de stromende regen na slechts 1 echte les op het parkeerterrein. Jup, dat was spannend

Het ging opzich wel goed, pakte op een gegeven moment alleen een stoepje omdat ik de bocht toch niet helemaal goed inkeek.. Ai. Nou ja, commentaar in mijn oortje toen ik weer rustig van de stoep de weg op reed: waar ging jij nou heen?

Al met al een leuke eerste ervaring maar ik was gebroken erna! Ik kon ook voor mijn gevoel lang niet op alles tegelijk letten, is dat een bekend verschijnsel zo aan het begin? Of moet ik maar weer gaan fietsen?

Leven, ja!
pi_82623447
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:36 schreef Fruitmix het volgende:

Al met al een leuke eerste ervaring maar ik was gebroken erna! Ik kon ook voor mijn gevoel lang niet op alles tegelijk letten, is dat een bekend verschijnsel zo aan het begin? Of moet ik maar weer gaan fietsen?


Nu weet je ook hoe het voelt om in de regen te rijden, dan weet je dat alvast. En dat alles in één keer: dat komt vanzelf wel, je moet niet focussen op één ding, maar gewoon je hele omgeving in je opnemen. Je hoeft niet te zien welke kleur die auto van rechts heeft, maar dat er een auto van rechts komt.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  donderdag 10 juni 2010 @ 16:51:40 #204
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82624006
Jeeeej net mijn AVD examen gehaald!! Morgenvroeg naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen. Zodat ik volgende week kan gaan winkelen

Het alles tegelijk doen gaat elke keer wel makkelijker. Hoewel ik het vandaag ook wel weer lastig vond.. waarschijnlijk helpt de spanning niet helemaal mee bij een goede focus.
pi_82624950
Gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat je heel blij bent!

Ik dacht inderdaad al dat het met de keer beter gaat.. Goed motorrijden is een kwestie van uren maken, hoor ik wel eens.. En ja, het verkeer blijft druk en onvoorspelbaar, dus een zekere mate van inspanning zal het altijd wel vergen!

Geniet van je rijbewijs! Wat gaat het worden?
Leven, ja!
pi_82641478
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:26 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Hi Blossom,

Hoe is het gegeaan?
Het was een les van 3 uur. Begonnen met optrekken, remmen, optrekken remmen. Ging wel okee.
Daarna rondjes over de parkeerplaats met instructeur achterop. schakelen naar 3, in de bocht naar 2 enz. En af en toe remmen tot stilstand.
Eerst ging het wel redelijk, maar na een tijdje ging ik teveel nadenken, en haalde ik alles door de war, verkeerde kant op schakelen, koppeling te snel loslaten, motor af laten slaan met starten.
Bestwel frustrerend, ik kan er namelijk niet zo goed tegen als iets niet in een keer lukt.

Ik vind vooral het gasgeven lastig, ik draai altijd veel met mijn polsen, en dat is niet handig op de motor. Ik kan ook niet zo goed gedoseerd gasgeven. En als ik lawaai hoor tijdens het gasgeven schrik ik.
En schakelen vind ik lastig.

Hij zei 'denk maar gewoon aan de auto, het koppelen en schakelen lijkt er best op!' Hmm.. ik rij al 3 jaar in een automaat, zou niet eens meer weten hoe ik moet schakelen..

Maar goed hij zei dat ik wel mooie bochtjes maak... das toch iets.


Ik weet nu wel weer waarom ik autorijles niet leuk vond. Maar ja.. daar moet ik maar doorheen.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:33:41 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82642069
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:22 schreef Blossom86 het volgende:

[..]


Ik vind vooral het gasgeven lastig, ik draai altijd veel met mijn polsen, en dat is niet handig op de motor. Ik kan ook niet zo goed gedoseerd gasgeven. En als ik lawaai hoor tijdens het gasgeven schrik ik.
En schakelen vind ik lastig.

Gewoon proberen om niet te veel met je rechterduim te knijpen en de koppeling lekker laten slippen, het zijn toch niet jouw koppelingsplaten
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82642687
Goedenavond

Ik ben vorige week vrijdag begonnen met lessen. Morgen om 11.00 eerste AVB les Zal mijn ervaringen van morgen wel posten

Gegevens voor in OP:
Vinniiiee
Eerste rijles: 04-06-2010
Theorie: 27-05-2010
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Frank Schuurman, Apeldoorn
Lesmotor: Honda CB500

Overigens, voor licht rijbewijs. Ben van plan om een XT350/XT500/XS650 te kopen en er een streettracker van te maken:


[ Bericht 16% gewijzigd door Vinniiee op 10-06-2010 22:52:30 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:53:41 #209
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82643163
ik moet nog AVD doen, maar heb net een 600RR gekocht
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82643203
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:53 schreef bodylotion het volgende:
ik moet nog AVD doen, maar heb net een 600RR gekocht
Niks om voor te schamen Uit welk jaar ?
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:18:34 #211
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82644398
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Niks om voor te schamen Uit welk jaar ?
2003, een rood/zwarte
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82650809
Pics
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_82668285
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

2003, een rood/zwarte
Imo het mooiste model
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:18 schreef crossover het volgende:
Pics
Dit dus

Vanmorgen rijles gehad, eerst naar de parkeerplaats gereden wat al best wel goed ging. Koppeling had ik hiermee wel redelijk goed onder controle. Toen we op de parkeerplaats aankwamen moest ik eerst de langzame slalom doen. Ging eerst wat ongemakkelijk, daarna een paar keer goed. Hierna heb ik het achtje gedaan. Wat is dat een kut oefening zeg Achterrem grijpt vet laat aan (pedaal stamp ik voor m'n gevoel het asfalt in ) en als ik te wijd ga, dan neem ik gas terug, terwijl ik dan juist extra bij moet remmen. Linksom gaat ook beter dan rechtsom. Waarom? Geen flauw idee, misschien een kwestie van links/rechtshandigen (rechtshandig hier) ? Maargoed, dinsdag mag ik weer
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:44:14 #214
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82699566
@Mirjampje: Feli! nu maar sjoppen voor een leuke fiets

Donderdag eerste les gehad, ging redelijk maar kwam ook omdat mijn kleding niet lekker zat, niet helemaal meer geconcentreerd aan het eind van de (werk) dag en het asfalt was nat, beetje motregen. Heb al eens een arm gebroken door zo'n grap, dus was iets te voorzichtig.

Net terug van de 2e les, deze ging een stuk beter. Durfde ook meer omdat het droog was en op een gegeven moment voelde ik wel goed aan wat de motor van je vraagt en wat jij van de motor wilt.

Geoefend:

Remproef en precisiestop. ging redelijk, maar moeten vloeiender .
Noodstop: eerste keer terug geschakeld, daarna niet meer
Grote slalom
Uitwijkoefening
Stapvoets rijden
Heen en terug naar de rijschool


Volgende les: 22 juni.
pi_82784582
22 juni pas... 10 dagen tussen je rijlessen? Lijkt me niet verstandig. Ik pompte er zo'n 4 lesuren per week doorheen.
  maandag 14 juni 2010 @ 14:28:29 #216
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82786598
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:36 schreef NutKees het volgende:
22 juni pas... 10 dagen tussen je rijlessen? Lijkt me niet verstandig. Ik pompte er zo'n 4 lesuren per week doorheen.
valt wel mee. mijn AVB oefeningen gingen ook altijd beter als ik een tijd niet gelest had
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 14 juni 2010 @ 16:04:46 #217
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82791432
Ik werd vaak gefrustreerd als ik kort achter elkaar moest lessen en het niet veel beter ging.
Maar het duurt wel langer met veel tijd er tussen. Mooi rustig aan doen is ook prima.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:03:11 #218
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82793972
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:04 schreef Miriampje het volgende:
Ik werd vaak gefrustreerd als ik kort achter elkaar moest lessen en het niet veel beter ging.
Maar het duurt wel langer met veel tijd er tussen. Mooi rustig aan doen is ook prima.
Op gegeven moment ben je zo gefustreerd en geforceerd dat je gewoon moet stoppen hehe
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:31:36 #219
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82795049
Het is niet anders, instructeur is op vakantie die week, dus helaas. Maar daarna weer de 23e, de 26e, 2 juli en 3 juli een dubbele les. Dat tikt lekker aan
pi_82795515
Ah, dat lijkt er meer op. Iedereen zijn eigen tempo natuurlijk maar je sleept er naar mijn idee meer voordeel uit als je niet te lange tussenpauzes neemt.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:06:45 #221
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82796317
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:45 schreef NutKees het volgende:
Ah, dat lijkt er meer op. Iedereen zijn eigen tempo natuurlijk maar je sleept er naar mijn idee meer voordeel uit als je niet te lange tussenpauzes neemt.
Ben ik met je eens, daarna is ook de bedoeling dat we achter elkaar verder plannen, ff kijken tussendoor of we na die dubbele les AVB kunnen doen enzo. Maar ben niet bang dat ik alles vergeten ben, heb nogal een olifantengeheugen

Groet,
Dennis.
pi_82810640
Ik heb gisteren zelf overigens de vuurdoop gehad zoals men het noemde. 400 km Belgische Ardennen, ging helemaal geweldig tot pakweg de laatste 2 etappes (±75 km). Op het laatste terrasje vielen me bijna de ogen dicht en moest ik me heel erg concentreren om nog goed te blijven rijden. Erg intensief voor iemand die net 3 maanden zijn papiertje heeft, en onderweg nog een zwaar motor-ongeluk gezien. Dat moet ook niet te vaak gebeuren...
  maandag 14 juni 2010 @ 22:44:33 #223
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82812510
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:15 schreef NutKees het volgende:
Ik heb gisteren zelf overigens de vuurdoop gehad zoals men het noemde. 400 km Belgische Ardennen, ging helemaal geweldig tot pakweg de laatste 2 etappes (±75 km). Op het laatste terrasje vielen me bijna de ogen dicht en moest ik me heel erg concentreren om nog goed te blijven rijden. Erg intensief voor iemand die net 3 maanden zijn papiertje heeft, en onderweg nog een zwaar motor-ongeluk gezien. Dat moet ook niet te vaak gebeuren...
whoa well ff rust nemen op tijd... zeker als je ogen dicht vallen! mja, wel een uitdaging zo'n rit, zou er ook voor gaan...
pi_82821251
Ik mag einde middag weer, mijn derde les.. Hoop dat de achtjes/kleine bochtjes nu wat beter gaan.. Vorige keer had ik het gevoel van tegenleunen nog niet bepaald (of ehm, bepaald niet ) Het voelt zo gek. Nou ja, ik ga ervoor, heb twee uur de tijd om iets fatsoenlijks te laten zien
Leven, ja!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:58:18 #225
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82843754
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:18 schreef Fruitmix het volgende:
Ik mag einde middag weer, mijn derde les.. Hoop dat de achtjes/kleine bochtjes nu wat beter gaan.. Vorige keer had ik het gevoel van tegenleunen nog niet bepaald (of ehm, bepaald niet ) Het voelt zo gek. Nou ja, ik ga ervoor, heb twee uur de tijd om iets fatsoenlijks te laten zien
Hi Fruitmix,

Succes! Laat je weten hoe het gegaan is? Over dat plat leggen en tegenleunen, ik vond dit een heel nuttig filmpje met goede uitleg over bochtentechniek in z'n algemeenheid.

http://www.youtube.com/user/gijsvanwijk1#p/u/2/IBbtSV5UueQ

Groetjes,
Dennis.
pi_82852425
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:58 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Hi Fruitmix,

Succes! Laat je weten hoe het gegaan is? Over dat plat leggen en tegenleunen, ik vond dit een heel nuttig filmpje met goede uitleg over bochtentechniek in z'n algemeenheid.

http://www.youtube.com/user/gijsvanwijk1#p/u/2/IBbtSV5UueQ

Groetjes,
Dennis.
Dankjewel! Het ging dit keer best goed!! Het duurde even maar toen had ik het eindelijk door. 'Durf te overdrijven', zei mijn instructeur steeds Uiteindelijk een paar achtjes achter elkaar binnen de 'lijntjes'. Dus ik ben blij en heb weer wat meer zelfvertrouwen gekregen!

Dat is inderdaad een goed filmpje. Daar heb jij dus ook wel het 1 en ander aan gehad?
Leven, ja!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 22:47:32 #227
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82860110
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:01 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Dankjewel! Het ging dit keer best goed!! Het duurde even maar toen had ik het eindelijk door. 'Durf te overdrijven', zei mijn instructeur steeds Uiteindelijk een paar achtjes achter elkaar binnen de 'lijntjes'. Dus ik ben blij en heb weer wat meer zelfvertrouwen gekregen!

Dat is inderdaad een goed filmpje. Daar heb jij dus ook wel het 1 en ander aan gehad?
Eerste les meteen die rondjes gaan oefenen om te kijken hoe plat ik durfde, en wat de grens was, dus het hielp zeer zeker. Je kunt inderdaad lekker overdrijven op zo'n motor, niet teveel natuurlijk zoals hier:


  dinsdag 15 juni 2010 @ 23:17:15 #228
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82861692
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:47 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Eerste les meteen die rondjes gaan oefenen om te kijken hoe plat ik durfde, en wat de grens was, dus het hielp zeer zeker. Je kunt inderdaad lekker overdrijven op zo'n motor, niet teveel natuurlijk zoals hier:



En straks met je AVB de voetsteun aan de grond
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 16 juni 2010 @ 00:33:51 #229
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82864750
Bij mij hielp ook dat ik de AVB oefeningen meer ging zien als dansen met de motor... hierdoor werd ik steeds soepeler en vond ik ook een ritme in de oefeningen
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:28:39 #230
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82868290
vandaag AVB examen... of ik er klaar voor ben? geen idee, ben bloedje nerveus. Zo eerst nog lesje en dan door naar examen. Gisteren ook les gehad. Waar de langzame slalom altijd goed ging maar gisteren niet 1 keer goed van de 10 pogingen.. grmbl!

Dansen met de motor... ik zal die tip even in mijn hoofd plaatsen nu!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_82868696
Tip: zet die langzame slalom uit je hoofd en concentreer je op de andere oefeningen. Ik reed hem ook prima tijdens de lessen, maar op het examen gingen er 3 en 4 pionnen om. Maar de rest ging perfect en dan is er dus niets aan het handje.
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:57:00 #232
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82868816
tja... probeerde het, maar is verplicht onderdeel en als je die knop weet te vinden die tussen mijn oren zit om 'm uit te schakelen... hoor ik het heeeel graag
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:06:46 #233
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82869015
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 08:57 schreef Mickeys het volgende:
tja... probeerde het, maar is verplicht onderdeel en als je die knop weet te vinden die tussen mijn oren zit om 'm uit te schakelen... hoor ik het heeeel graag
De enige keer dat het mij lukte was tijdens het examen

Gewoon zo langzaam mogelijk rijden en voor je uit blijven kijken. Dat laatste is het aller belangrijkste. Je kunt wel even naar een pion kijken, maar kijk daarna ook weer direct omhoog. Dan houd je jezelf in balans namelijk
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:14:56 #234
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82869157
Ik ga gewoon kijken waar het schip strand, als ik niet slaag dan mag ik 5 juli op herkansing dusse... als ik daar nou aan probeer te denken dat er niets verloren is als ik het niet haal, wie weet...

Alleen m'n handen shaken als een gek... sjugt.. Nog even nu een peukje doen, omkleden, tas inpakken en dan op naar de les en het examen.. I will let you know (zakdoeken voor het snotteren/grienen, zijn ook al ingepakt)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:25:03 #235
37248 BertV
Klei indiaan
pi_82869366
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 00:33 schreef Miriampje het volgende:
Bij mij hielp ook dat ik de AVB oefeningen meer ging zien als dansen met de motor... hierdoor werd ik steeds soepeler en vond ik ook een ritme in de oefeningen
Ik heb nu 12 jaar mijn A-rijbewijs maar als ik om de zoveel tijd een lege parkeerplaats opzoek om m'n AVB op te frissen moet ik ook eerst in het ritme komen.

Het is idd het soort "zwieren" wat je te weinig in normale situaties gebruikt.
In het saaie NL moet je het hebben van minirotondes, klaverbladen en snelweg op-/ afritten.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_82869825
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:14 schreef Mickeys het volgende:
Ik ga gewoon kijken waar het schip strand, als ik niet slaag dan mag ik 5 juli op herkansing dusse... als ik daar nou aan probeer te denken dat er niets verloren is als ik het niet haal, wie weet...

Alleen m'n handen shaken als een gek... sjugt.. Nog even nu een peukje doen, omkleden, tas inpakken en dan op naar de les en het examen.. I will let you know (zakdoeken voor het snotteren/grienen, zijn ook al ingepakt)
Heel veel succes!! Het is in elk geval goed weer!
Leven, ja!
pi_82869849
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 00:33 schreef Miriampje het volgende:
Bij mij hielp ook dat ik de AVB oefeningen meer ging zien als dansen met de motor... hierdoor werd ik steeds soepeler en vond ik ook een ritme in de oefeningen
Dat klinkt als een goeie tip. Ga het volgende keer ook eens proberen zo te zien!
Leven, ja!
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:50:19 #238
37248 BertV
Klei indiaan
pi_82869994
yup, het voorkomt het "verkrampen" en promoot sturen vanuit de heupen.
Nu nog kijken waar je heen moet en het kan niet meer mis gaan.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:25:01 #239
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82882066
Helaas pindakaas. Tijdens de les ging ik lekker liggen met de motor dus nu blauwe linkerkant, tijdens examen ook liggen met de motor maar nu een blauwe rechterkant. Loop ik iig in evenwicht. Op naar een volgend AVB examen tenzij ik me bedenk en er mee kap
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_82885767
Ben je helemaal gek, ermee kappen
Vallen en opstaan verdomme.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:41:28 #241
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82886134
I know I know, eerst ff uithuilen nu. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, wil er alleen na totaal 5 keer tijdens alle lessen te hebben gelegen, er toch niet een sport van maken om die trend door te gaan zetten..

(Sonja Barend zei altijd: en morgen gezond weer op!) Zonnetje in huis zijn morgen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_82887269
God-ver-domme.
Had bloedneus gehad, en op me mouw van zomerjas terecht gekomen. Me ma me mouw schoongemaakt, was niet goed gelukt, dus HOPPA, jas in de wasmachine. Zie ik 'm net aan de waslijn hangen, schiet er in 1x door me heen: KUT, m'n theoriecertificaat zit er nog in Half versnippert
Weet iemand of het geld kost (zo ja, hoeveel) als je een duplicaat aanvraagt?
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:47:07 #243
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82889810
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef Vinniiee het volgende:
God-ver-domme.
Had bloedneus gehad, en op me mouw van zomerjas terecht gekomen. Me ma me mouw schoongemaakt, was niet goed gelukt, dus HOPPA, jas in de wasmachine. Zie ik 'm net aan de waslijn hangen, schiet er in 1x door me heen: KUT, m'n theoriecertificaat zit er nog in Half versnippert
Weet iemand of het geld kost (zo ja, hoeveel) als je een duplicaat aanvraagt?
http://www.cbr.nl/Vademecum/index.asp?pageid=80
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_82891603
En het kost je ¤19,30
You dream it, I live it.
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:11:43 #245
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82897248
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef Mickeys het volgende:
I know I know, eerst ff uithuilen nu. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, wil er alleen na totaal 5 keer tijdens alle lessen te hebben gelegen, er toch niet een sport van maken om die trend door te gaan zetten..

(Sonja Barend zei altijd: en morgen gezond weer op!) Zonnetje in huis zijn morgen
Ow Mickeys jammer dat het je niet gelukt is! Maar houd de moed erin.. je blauwe plekken en tranen zullen beloond worden als alles straks soepel verloopt. Zijn er vaste momenten dat je omvalt of is het willekeurig? Zet 'm op
pi_82897439
@Mickeys & Meddo: Beiden bedankt
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:26:20 #247
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82897920
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef Mickeys het volgende:
I know I know, eerst ff uithuilen nu. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, wil er alleen na totaal 5 keer tijdens alle lessen te hebben gelegen, er toch niet een sport van maken om die trend door te gaan zetten..

(Sonja Barend zei altijd: en morgen gezond weer op!) Zonnetje in huis zijn morgen
Hey Mickey,

Je bent te gefocussed op het feit dat "het goed moet gaan" heb ik het idee. Daardoor wordt je te zenuwachtig en let je op de kleine details, terwijl je beter kunt focussen op de grote lijnen. Ik ken het gevoel wel van zenuwinzinkingen om die reden, maar deze brengen nooit veel goeds. Lekker rustig blijven dus en eerst lekker grof de grote lijnen in orde maken en vanaf dat punt gaan verfijnen. "Be brilliant in your basics" zoals de Amerikanen zeggen . Sneu dat het zo moet lopen, maar je komt er wel.. Als je nog meer peptalk nodig hebt hoor ik het wel
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:41:12 #248
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82898652
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:11 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Ow Mickeys jammer dat het je niet gelukt is! Maar houd de moed erin.. je blauwe plekken en tranen zullen beloond worden als alles straks soepel verloopt. Zijn er vaste momenten dat je omvalt of is het willekeurig? Zet 'm op
Had het er net met mijn manneke over, 1 keer gevallen omdat ik in zijn 2 een kort bochtje wou maken wat in zijn 1 had gemoeten dus eigen schuld, De andere 4 keer waren eigenlijk altijd als ik stil ston of bijna stil stond(als je je voet dus aan de grond moet brengen). We hebben beide het vermoeden dat de motor te groot is voor me maar hij heeft geen verlaagde (ja een 250 cc maar ik wil niet voor een beperkt rijbewijs gaan). Toch eens volgende week er over hebben met de instructeur.

Wel moet ik gaan oefenen op mijn swing/swung en langzame slalom en wegrijden uit stilstand, wat een drama. De examinator was trouwens wel een toffe peer. Heel goed uitleggen na die tijd en bij de herkansing ook nog vertellen hoe je het beter kan doen. Niets op aan te merken dus.

Inmiddels rijzen de blauwe plekken allemaal naar de oppervlakte, schouder, beide benen onder, pols erg gevoelig en mijn rug begint mega stijf te worden. Heb al een heet bad genomen, maar voel me niet echt beter nog, zal morgen helemaal lachen worden.... Ik zou er over kunnen denken om als quasimodo naar het werk te gaan in dat geval woehahaha (gelukkig kan ik alweer wat lachen)

Deze dame (van 43) gaat het voor nu ffkes rustig aan doen, even koppie thee en wat tv kijken. Vandaag qua uitslag snel vergeten dus. Tnx voor het meeleven!!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:43:53 #249
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82898812
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:26 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Hey Mickey,

Je bent te gefocussed op het feit dat "het goed moet gaan" heb ik het idee. Daardoor wordt je te zenuwachtig en let je op de kleine details, terwijl je beter kunt focussen op de grote lijnen. Ik ken het gevoel wel van zenuwinzinkingen om die reden, maar deze brengen nooit veel goeds. Lekker rustig blijven dus en eerst lekker grof de grote lijnen in orde maken en vanaf dat punt gaan verfijnen. "Be brilliant in your basics" zoals de Amerikanen zeggen . Sneu dat het zo moet lopen, maar je komt er wel.. Als je nog meer peptalk nodig hebt hoor ik het wel
Nou, ehm, gefocused op heel veel dingen, knie aan de tank houden (ben Rossi niet), armen ontspannen, niet knijpen in de handvatten wat nl toch niet helpt, snelheid maken en bochtenwerk... ik krijg de motor niet plat (maar dat is een tussen de oren prob dusse..) Tnx voor meeleven en de peptalk!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:13:41 #250
37248 BertV
Klei indiaan
pi_82900276
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:41 schreef Mickeys het volgende:

[..]
We hebben beide het vermoeden dat de motor te groot is voor me maar hij heeft geen verlaagde (ja een 250 cc maar ik wil niet voor een beperkt rijbewijs gaan).
Je mag na 2 jaar 25kw gewoon alles rijden. Er is (tegenwoordig) een groot aanbod van afgevoerde motoren op 25kw.

Na een stuk of 12 snelle en exotische motoren te hebben gehad kan ik je vertellen dat je de grootste lol niet in een motor moet zoeken maar in het rijden zelf.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 17 juni 2010 @ 08:50:17 #251
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82917559
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:13 schreef BertV het volgende:

[..]

Je mag na 2 jaar 25kw gewoon alles rijden. Er is (tegenwoordig) een groot aanbod van afgevoerde motoren op 25kw.

Na een stuk of 12 snelle en exotische motoren te hebben gehad kan ik je vertellen dat je de grootste lol niet in een motor moet zoeken maar in het rijden zelf.
I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).

Ik wil gewoon gaan overleggen met de rijschoolhouder of het mogelijk is om bijvoorbeeld, als het niet te duur is, 1 motor voor mijn lengte aan te passen/te verlagen. Als ik het niet vraag weet ik zeker dat het niet gebeurd.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:54:31 #252
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82923792
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:50 schreef Mickeys het volgende:

[..]

I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).

Ik wil gewoon gaan overleggen met de rijschoolhouder of het mogelijk is om bijvoorbeeld, als het niet te duur is, 1 motor voor mijn lengte aan te passen/te verlagen. Als ik het niet vraag weet ik zeker dat het niet gebeurd.
Ik heb mijn AVB ook op een lichte motor gereden. Met duo-lessen wisselt het ook nog wel eens tussen licht en zwaar. Als je met je examen maar op een zware motor rijdt
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82924623
Voor iedereen die een motor koopt na het halen van z'n rijbewijs: oefen de avb-oefeningen nog eens, 8-jes draaien met een supersport is toch wel apart in vergelijking met een cb500'tje
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:22:49 #254
37248 BertV
Klei indiaan
pi_82925167
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:50 schreef Mickeys het volgende:

[..]

I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).
Anders bedienen?

Je kunt natuurlijk proberen om het (heel) goed onder de knie te krijgen op een cb250.
Vervolgens herhaal je hetzelfde kunstje vrij makkelijk op een cb500, zelfs al is ie te groot.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:52:45 #255
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82926442
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:22 schreef BertV het volgende:

[..]

Anders bedienen?

Je kunt natuurlijk proberen om het (heel) goed onder de knie te krijgen op een cb250.
Vervolgens herhaal je hetzelfde kunstje vrij makkelijk op een cb500, zelfs al is ie te groot.
Als je op een 250 een halve draai links of rechtom doet, dan zul je die in zijn 2 doen. Probeer dat maar eens op een 500cc.. zeker weten dat je op je m**l gaat. Dus ja, dat is anders bedienen.

en cb staat voor Honda of zo? (ben blond in dat soort aanduidingen). Die 250cc op de rijschool is een heel ander model dan de 500cc en ik ben voor zulke wijzigingen erg gevoelig (tussendeoortjes probleem)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:06:04 #256
37248 BertV
Klei indiaan
pi_82927085
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Als je op een 250 een halve draai links of rechtom doet, dan zul je die in zijn 2 doen. Probeer dat maar eens op een 500cc.. zeker weten dat je op je m**l gaat. Dus ja, dat is anders bedienen.
CB is gewoon een type Honda.
CB is (was) toer, CBR is sport
Bijv. CB500 = toer Honda met 500cc

Het zit echt tussen de oren.
Met mijn vorige CBR1100 kon ik in de 1e versnelling een achtje draaien, maar met extreme nauwkeurigheid met gas geven. Met mijn woon-werk CB250 kon het ook, maar dan komt het allemaal wat minder nauw.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_82934150
AVB gehaald vannochtend Redelijk eenvoudig ook nog.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:39:31 #258
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82934935
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:22 schreef Jac0bus het volgende:
AVB gehaald vannochtend Redelijk eenvoudig ook nog.
Gefeliciteerd!!! op naar je AVD
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_82936692
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:39 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! op naar je AVD
Zekers, vanaf nu geen saai pionnetjes meer en alleen maar de weg op Kan niet wachten tot ik het roze pasje opnieuw kan aanvragen!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_82937249
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
pi_82973496
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef NutKees het volgende:
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
Niet te vergeten: ultieme pech tijdens je afrijden. Zal je altijd zien
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:46:29 #262
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_82976996
Eerlijk gezegd vond ik AVB en AVD beide niet zoveel voorstellen.
Het is gewoon kwestie van je kop gebruiken en geen rare dingen doen die je niet geleerd hebt
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:37:33 #263
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82987597
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef NutKees het volgende:
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
Inzicht geen probleem, al meerdere keren gehoord van de instructeur dat ik de zaken soms nog eerder door heb dan hijzelf (fractie eerder dus)

besluitvaardig ben ik ook

voertuigcontrole komt mijn avb bij om de hoek kijken dus zolang ik die niet heb gehaald kan ik daar mega aan blijven trekken

als ik dezelfde examinator krijg als woensdag waarbij ik gezakt was voor mijn AVB is er niets aan de hand. Vond hem zeer geschikt en eerlijk.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 27 juni 2010 @ 10:55:09 #264
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_83351057
Het was een intensief motor weekje. 6 uren gelest totaal en AVB is voor me gereserveerd.; 19 juli wordt het.

Zaterdag langzame slalom geoefend. Zo'n 10 x gedaan, totaal gingen er 4 pionnen om Best lastig, ff oefenen nog dus... Komende zaterdag nog maar een paar x. Met remmen heb ik de neiging de linkervoet als standbeen te nemen, dat is ook een tick die eruit moet. Komt door autorijles, waar je geleerd wordt je rechtervoet op de rem te houden als je stilstaat. Best een kloteprobleem, want als je je op het laatste moment bedenkt bij de remproeven, wordt dat geïnterpreteerd als onbalans. Gaat meestal wel goed overigens.

-Snelle slalom: met de handen op de rug en geblinddoekt (nou ja bijna dan)
-Remproeven: gaan beter
-Korte draai: geen probleem
-Achtje: te weining geoefend nog, maar die keren dat ik hem deed, deed ik hem met cirkels van 4 meter, te klein dus.
-Uitwijkoefening: geen probleem
-Wegrijden uit parkeervak: geen probleem
-stapvoets rijden: geen probleem
-kleine slalom: redelijk, moet een nog wat constantere snelheid worden en preciezer.

Al met al gaat het de goede kant op, begin echt het gevoel te krijgen dat het roze papiertje dichterbij komt
pi_83390417
Ik ben nieuw hier

Ik ben al een tijdje van plan om mijn motorrijbewijs te halen en nu heb ik eindelijk genoeg geld om het te doen
Ik heb al op internet lopen zoeken naar informatie omtrent het motorjiden, maar jammer genoeg leverde me dat in plaats van antwoorden alleen maar meer vragen op.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen..

- Weten jullie toevalling een goed rijschool in de buurt van Haarlem / Hoofddorp.
- In hoeverre moet je die verkooppraatjes van rijscholen geloven? Ik heb nu bijvoorbeeld iets meer dan 3 jaar mijn B-rijbewijs + ruim 80.00 km rij-ervaring en ik lees op sommige sites dat dit niets uitmaakt omdat motorrijden totaal iets anders is dan autorijden en dat je toch echt wel een volledig 25 lessen pakket moet kopen. Klinkt aan een kant logisch, maar aan de andere kant: een voorrangsbord blifjt een voorrangsbord en een rood stoplicht blijft nog steeds stoppen.
- Moet je tijdens het lessen zelf zorgen voor uitrusting (laarzen, pak, helm etc.)
- Als je geslaagd ben kan ik een motor kopen ( ). Nu zijn er zware motors, lichte motors, motors waarbij je wat naar voren leunt, of niet, huis-tuin-keuken motors, tourmotors. Maar wat is nou eigenlijk een goede 'startmotor'. Daarmee bedoel ik gewoon een soort verkapte 'all-round' motor die van alles een beetje wat heeft en die je eigenlijk een beetje kan gebruiken om uit te zoeken wat bij je past.

Groetjes,
cmck
  maandag 28 juni 2010 @ 11:53:34 #266
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83393666
@cmck een pakket is wel handig, maar hoeveel lessen je nodig zult hebben staat niet van te voren vast. Bij mijn rijschool kun je ook een pakket kopen. Welke maakt niet uit. Als ik minder lessen nodig zou hebben, dan zou ik geld terug krijgen (42 euro per uur) en als ik meer nodig heb betaal ik bij (ook 42 euro per uur). Normaal zou een uurles 46 euro kosten. Het kan dus heel schappelijk geregeld worden. Helaas zit deze rijschool voor jou in Lelystad, maar er zullen ook wel rijscholen te vinden zijn in Haarlem die bij jouw behoeften aansluiten.

Motorrijden is idd 'totaal' anders dan autorijden, maar als je al ervaring hebt met autorijden, dan kan dat je wel ietwat helpen, maar ook in je nadeel werken.

Tijdens de lessen kun je gebruik maken van de kleding en andere attributen van de rijschool. Dat behoort bij je lesgeld in te zitten.

Als je geslaagd bent, dan is het je persoonlijke voorkeur voor wat voor motor je wilt hebben. Dat is niet op de voorhand te zeggen. De een wil een sportieve en een andere een toerfiets. Dat is wat jij prettig vind.

Succes iig!!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83395294
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:53 schreef Mickeys het volgende:
@cmck een pakket is wel handig, maar hoeveel lessen je nodig zult hebben staat niet van te voren vast. Bij mijn rijschool kun je ook een pakket kopen. Welke maakt niet uit. Als ik minder lessen nodig zou hebben, dan zou ik geld terug krijgen (42 euro per uur) en als ik meer nodig heb betaal ik bij (ook 42 euro per uur). Normaal zou een uurles 46 euro kosten. Het kan dus heel schappelijk geregeld worden. Helaas zit deze rijschool voor jou in Lelystad, maar er zullen ook wel rijscholen te vinden zijn in Haarlem die bij jouw behoeften aansluiten.

Motorrijden is idd 'totaal' anders dan autorijden, maar als je al ervaring hebt met autorijden, dan kan dat je wel ietwat helpen, maar ook in je nadeel werken.

Tijdens de lessen kun je gebruik maken van de kleding en andere attributen van de rijschool. Dat behoort bij je lesgeld in te zitten.

Als je geslaagd bent, dan is het je persoonlijke voorkeur voor wat voor motor je wilt hebben. Dat is niet op de voorhand te zeggen. De een wil een sportieve en een andere een toerfiets. Dat is wat jij prettig vind.

Succes iig!!
Jah, tuurlijk is een pakket handig. Dat had ik bij mijn auto ook. Ik kreeg een soort 'voorkeursbehandeling' over mensen die geen pakket hadden. Gewoon omdat je al betaald heb. Maar ik ben gewoon heel erg bang dat ik voor meer lessen ga betalen als dat ik misschien nodig heb. Hoe bedoel je dat ervaring met autorijden in je nadeel kan werken?
pi_83397803
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:34 schreef cmck het volgende:
- In hoeverre moet je die verkooppraatjes van rijscholen geloven? Ik heb nu bijvoorbeeld iets meer dan 3 jaar mijn B-rijbewijs + ruim 80.00 km rij-ervaring en ik lees op sommige sites dat dit niets uitmaakt omdat motorrijden totaal iets anders is dan autorijden en dat je toch echt wel een volledig 25 lessen pakket moet kopen. Klinkt aan een kant logisch, maar aan de andere kant: een voorrangsbord blifjt een voorrangsbord en een rood stoplicht blijft nog steeds stoppen.
- Moet je tijdens het lessen zelf zorgen voor uitrusting (laarzen, pak, helm etc.)
- Als je geslaagd ben kan ik een motor kopen ( ). Nu zijn er zware motors, lichte motors, motors waarbij je wat naar voren leunt, of niet, huis-tuin-keuken motors, tourmotors. Maar wat is nou eigenlijk een goede 'startmotor'. Daarmee bedoel ik gewoon een soort verkapte 'all-round' motor die van alles een beetje wat heeft en die je eigenlijk een beetje kan gebruiken om uit te zoeken wat bij je past.

Groetjes,
cmck
Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.
Het is ook een erg mooie motor om naar je eigen smaak te upgraden en 'versieren'. Vergeleken met een Yamaha Fazer heeft ie nog meer pit ook (en veel betere remmen).

Hier de mijne

en een wat oudere:
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 28 juni 2010 @ 13:58:52 #269
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83398782
quote:
Op maandag 28 juni 2010 12:37 schreef cmck het volgende:

[..]

-knip-
Hoe bedoel je dat ervaring met autorijden in je nadeel kan werken?
Inzicht bijvoorbeeld. Als je in een auto bijvoorbeeld een rotonde neemt, dan weet je bijna zeker dat iemand anders de rotonde niet op rijd als jij er aankomt in een auto. Als je op een motor zit, ben je stukken kwetsbaarder en vermoedelijk slechter te zien en scheurt die andere autorijder gewoon de rotonde op. Heb het zelf meegemaakt op de motor, vraagt ander inzicht dan als je auto rijdt. Maar dat is slecht 1 voorbeeld. Zo zijn er denk ik wel veel meer te bedenken, maar dat kan je rijschoolinstructeur je beter uitleggen. Mijn instructeur gaf aan dat het in je voordeel maar ook in je nadeel kan werken als je al een autorijbewijs hebt en ik denk dat die daar echt wel gelijk in heeft.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 28 juni 2010 @ 20:11:57 #270
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_83413879
Ongemerkt leer je dingen verkeerd aan tijdens het autorijden die je weer opnieuw goed moet aanleren tijdens je motor lessen. Wat ook wel weer je auto rijden verbeterd. Ik kwam er zo achter dat ik bijna niet meer in de dode hoek keek. De meeste lessen heb ik besteed aan motorgevoel en bijzondere verrichtingen. Ik had nog nooit op een scooter oid gereden dus daar moest ik veel aan werken. Ook was ik soms te voorzichtig of angstig en dat kan er alleen met goede ervaringen eruit gehaald worden.

Ik heb dit weekend de Suzuki Gs500e gekocht. Voor mij de motor die voldoend aan de eisen van een startmotor: licht, wendbaar, degelijk en niet te duur.

pi_83500060
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:11 schreef Miriampje het volgende:
Ongemerkt leer je dingen verkeerd aan tijdens het autorijden die je weer opnieuw goed moet aanleren tijdens je motor lessen. Wat ook wel weer je auto rijden verbeterd. Ik kwam er zo achter dat ik bijna niet meer in de dode hoek keek. De meeste lessen heb ik besteed aan motorgevoel en bijzondere verrichtingen. Ik had nog nooit op een scooter oid gereden dus daar moest ik veel aan werken. Ook was ik soms te voorzichtig of angstig en dat kan er alleen met goede ervaringen eruit gehaald worden.

Ik heb dit weekend de Suzuki Gs500e gekocht. Voor mij de motor die voldoend aan de eisen van een startmotor: licht, wendbaar, degelijk en niet te duur.

[ afbeelding ]
Ik heb een blauwe uit 2003
pi_83513241
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:11 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Voor iedereen die een motor koopt na het halen van z'n rijbewijs: oefen de avb-oefeningen nog eens, 8-jes draaien met een supersport is toch wel apart in vergelijking met een cb500'tje
Paar weken geleden me rijbewijs gehaald. Vorige week me eerste motor opgehaald



Zal ze eens oefenen
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:40:04 #273
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83515259
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:58 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Paar weken geleden me rijbewijs gehaald. Vorige week me eerste motor opgehaald

[ afbeelding ]

Zal ze eens oefenen
leuke beginners bike

ik ben begonnen op een CBR 600 RR en zat te schelden in de helm toen ik in de 2 het gas vol open trok tot 15.000 rpm
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:43:23 #274
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83515428
Oja, check deze video:



Heb ik vandaag een beetje mee geoefend. Je kunt dan bij wijze van spreken zonder handen een bocht doorkomen.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83516322
Is het aan te raden een cheape schakelbrommer te kopen en daar alvast die verrichtingen/schakelen op te gaan oefenen om dat lesgeld uit te sparen Of is dat verkeerd bezuinigen/nutteloos
pi_83516655
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
You dream it, I live it.
pi_83516736
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Ik zag op marktplaats dat MB'tjes ook al een soort van klassiekerstatus hebben, gezien de vraagprijs van velen

onzinnig plan dus
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:18:57 #278
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83516888
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Een motor bedienen is de moeite niet, dat heb je inderdaad zo onder de knie. En een brommer weegt misschien wel 100 kg minder
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83521068
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
Is het aan te raden een cheape schakelbrommer te kopen en daar alvast die verrichtingen/schakelen op te gaan oefenen om dat lesgeld uit te sparen Of is dat verkeerd bezuinigen/nutteloos
Totaal nutteloos. Schakelen heb je zo geleerd en kwa verrichtingen is het echt appels en peren. Niet doen dus.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:12:56 #280
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_83521527
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_83522153
Tip: naar de bibliotheek gaan en daar leren. Voordelen: gratis, airco(?), geen afleiding, meerdere boeken. Zoek wel de laatste jaargangen natuurlijk.
pi_83526151
Ik vind de boeken van Verjo het fijnst Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niks Misschien dat dat nu al wel verbeterd is
You dream it, I live it.
pi_83527962
Heeft enig idee tot hoeveel kW het mogelijk is om te begrenzen naar 25kW? Heb er niet echt veel verstand van maar ben wel benieuwd..1

Edit: Zoals een Kawa zx-6r, of een Kawa Z750. Rijd dat nog fijn als je die begrensd?
Verwijder het achterwiel niet.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:24:02 #284
168121 retuow82
Het is friet!
pi_83528024
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:

In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:25:01 #285
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83528066
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef retuow82 het volgende:
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:

In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:27:29 #286
168121 retuow82
Het is friet!
pi_83528161
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef BertV het volgende:

[..]

nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.
Dan had je de vraag helemaal niet mogen beantwoorden!

Maar toch bedankt, ik had het al gevraagd aan meerdere motorvriendjes en die wisten het ook niet...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_83529293
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:37 schreef Meddo het volgende:
Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niks M
Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ik Gewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_83529402
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ik Gewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
Ik was er wel foutloos mee geslaagd hoor Heb er alleen wel het verjo autoboek bij gehouden
You dream it, I live it.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:18:16 #289
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83544414
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:12 schreef oshiro het volgende:
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83561792
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:37 schreef crossover het volgende:

[..]

Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.
Het is ook een erg mooie motor om naar je eigen smaak te upgraden en 'versieren'. Vergeleken met een Yamaha Fazer heeft ie nog meer pit ook (en veel betere remmen).

Hier de mijne
[ afbeelding ]
en een wat oudere:
[ afbeelding ]
Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.

Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:24:51 #291
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83562017
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Ook geschikt voor de iPod Touch? Niet alles blijkt op elkaar te passen... maar voor het geval ik toch weer theorie moet gaan doen.. kan het handig zijn
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83562126
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:17 schreef cmck het volgende:

[..]

Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.

Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
Balhoofd zit in het stuurkolom, Bandit stuurt denk ik wat scherper. Een supersport is toch een stuk stijver en moet je meer met je lichaam werken heb ik gemerkt

Ik heb in warm weer en in koud weer gelest. In de zomer gewoon met een leren motor jas rijden en in de winter een 4-seizoen pak over je normale kleding aantrekken
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:36:28 #293
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83562372


De hoek hiervan is heel bepalend voor het feit of je een zenuwachtig sturende sportmotor, een relaxte rechtuit shopper, of iets er tussenin hebt.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_83566795
Ach zo!
Tjah, volgens mij leer je dit soort dingen allemaal bij je theorie. Maar toch wel fijn dat ik er nu al iets van weet. Zeker omdat ik geen idee heb wat voor soort motorrijder ik ben en dus ook niet weet wat bij me past.

Ik denk dat ik dan maar alvast moet wennen aan een kleine / neutrale. Ik vind die echte choppers namelijk niet zo mooi om te zien

Thanks trouwens
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:58:54 #295
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_83567265
Voor degene die nog een theorie boek zoeken, heb nieuwste editie ANWB hier nog over. Een keer gebruikt is dus als nieuw.

¤13,50 incl. verzenden, speciale prijs voor de lessers in dit topic. Nieuwprijs bij ANWB is 19 euro.

Morgen trouwens een dubbele les zal wel afzien worden met die hitte, maar heb er zoals altijd weer heel veel zin in.

Met dit weer heb ik zo veel zin om alleen te gaan touren, zucht... Nog ff geduld hebben helaas
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:45:22 #296
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_83582957
lang geleden dat ik hier gepost heb


ik ben gestopt met lessen.
ik heb gemerkt dat ik veel te veel met andere dingen bezig ben onder het rijden en dat de aandacht voor het rijden echt op een van de laatste plaatsen komt.
Voor mijn eigen veiligheid en andermans veiligheid leek het me beter niet verder te gaan
pi_83594547
Oh jammer

Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
You dream it, I live it.
pi_83594815
Ik had afgelopen woensdag mijn tweede les! Mocht dit keer wel op de zware motor.
Dat was echt veel fijner, reed prettiger, reageerde beter.

Het rijden ging ook wel beter, vooral schakelen en ik reed gewoon al soepeler.

Maar ik had wel weer na 3 kwartier ongeveer dat ik het een beetje gehad had, en daardoor niet meer concentreerde, en steeds meer fouten ging maken, ging schakelen zonder koppeling enzo...
Uiteindelijk zei hij dat ik maar even moest stoppen, en dat ik dat zelf ook moet aangeven als ik pauze wil.
Baal daar wel van.

En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.

En GimmeGore: Jammer dat je gestopt bent, maar goed dat je gewoon die beslissing hebt genomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blossom86 op 03-07-2010 09:08:27 ]
  zaterdag 3 juli 2010 @ 08:54:57 #299
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83599527
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:02 schreef Blossom86 het volgende:

En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.
Dit geeft toch in de praktijk geen problemen? Volgens mij heeft de instructeur het niet eens in de gaten.
In z'n 4 doet ie alles vlot genoeg wat normaal in de 3 zou gaan.
Of ben ik nu 900cc gewend?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  zaterdag 3 juli 2010 @ 09:01:14 #300
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_83599577
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:55 schreef Meddo het volgende:
Oh jammer

Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
Misschien als ik wat meer rust in mijn hoofd heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')