Hi Blossom,quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Okee duidelijk!
Ik ga verhuizen naar die andere stad zodra ik daar werk heb gevonden, maar ben er nu al elke halve week, dus voor mij is de rijles daar een goede manier om de stad te leren kennen.
Er zullen inderdaad veel mensen zijn die nu even snel hun papiertje willen halen. Nouja, ik heb geen haast. Het zou leuk zijn als het lukt voor de zomervakantie, en anders niet.![]()
Dankjewel!
[..]
Tnx!
[..]
Geeft niks, als ik er wel baat bij heb is het mooi meegenomen. Ik denk zelf dat ik toch iets meer verkeersinzicht heb dan iemand van 18 die begint met een motorrijbewijs, maar natuurlijk zijn de regels anders e.d.
Ik heb trouwens nog nooit op een brommer/scooter of wat dan ook gereden.
In elk geval: 9 juni is mijn eerste les!!!
Nu weet je ook hoe het voelt om in de regen te rijden, dan weet je dat alvast. En dat alles in één keer: dat komt vanzelf wel, je moet niet focussen op één ding, maar gewoon je hele omgeving in je opnemen. Je hoeft niet te zien welke kleur die auto van rechts heeft, maar dat er een auto van rechts komt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:36 schreef Fruitmix het volgende:
Al met al een leuke eerste ervaring maar ik was gebroken erna! Ik kon ook voor mijn gevoel lang niet op alles tegelijk letten, is dat een bekend verschijnsel zo aan het begin? Of moet ik maar weer gaan fietsen?
Het was een les van 3 uur. Begonnen met optrekken, remmen, optrekken remmen. Ging wel okee.quote:
Gewoon proberen om niet te veel met je rechterduim te knijpen en de koppeling lekker laten slippen, het zijn toch niet jouw koppelingsplatenquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:22 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ik vind vooral het gasgeven lastig, ik draai altijd veel met mijn polsen, en dat is niet handig op de motor. Ik kan ook niet zo goed gedoseerd gasgeven. En als ik lawaai hoor tijdens het gasgeven schrik ik.
En schakelen vind ik lastig.
Niks om voor te schamenquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:53 schreef bodylotion het volgende:
ik moet nog AVD doen, maar heb net een 600RR gekocht![]()
2003, een rood/zwartequote:Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Niks om voor te schamenUit welk jaar
?
Imo het mooiste modelquote:
Dit dusquote:
valt wel mee. mijn AVB oefeningen gingen ook altijd beter als ik een tijd niet gelest hadquote:Op maandag 14 juni 2010 13:36 schreef NutKees het volgende:
22 juni pas... 10 dagen tussen je rijlessen? Lijkt me niet verstandig. Ik pompte er zo'n 4 lesuren per week doorheen.
Op gegeven moment ben je zo gefustreerd en geforceerd dat je gewoon moet stoppen hehequote:Op maandag 14 juni 2010 16:04 schreef Miriampje het volgende:
Ik werd vaak gefrustreerd als ik kort achter elkaar moest lessen en het niet veel beter ging.
Maar het duurt wel langer met veel tijd er tussen. Mooi rustig aan doen is ook prima.
Ben ik met je eens, daarna is ook de bedoeling dat we achter elkaar verder plannen, ff kijken tussendoor of we na die dubbele les AVB kunnen doen enzo. Maar ben niet bang dat ik alles vergeten ben, heb nogal een olifantengeheugenquote:Op maandag 14 juni 2010 17:45 schreef NutKees het volgende:
Ah, dat lijkt er meer op. Iedereen zijn eigen tempo natuurlijk maar je sleept er naar mijn idee meer voordeel uit als je niet te lange tussenpauzes neemt.
whoa well ff rust nemen op tijd... zeker als je ogen dicht vallen! mja, wel een uitdaging zo'n rit, zou er ook voor gaan...quote:Op maandag 14 juni 2010 22:15 schreef NutKees het volgende:
Ik heb gisteren zelf overigens de vuurdoop gehad zoals men het noemde. 400 km Belgische Ardennen, ging helemaal geweldig tot pakweg de laatste 2 etappes (±75 km). Op het laatste terrasje vielen me bijna de ogen dicht en moest ik me heel erg concentreren om nog goed te blijven rijden. Erg intensief voor iemand die net 3 maanden zijn papiertje heeft, en onderweg nog een zwaar motor-ongeluk gezien. Dat moet ook niet te vaak gebeuren...
Hi Fruitmix,quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:18 schreef Fruitmix het volgende:
Ik mag einde middag weer, mijn derde les.. Hoop dat de achtjes/kleine bochtjes nu wat beter gaan.. Vorige keer had ik het gevoel van tegenleunen nog niet bepaald (of ehm, bepaald niet) Het voelt zo gek. Nou ja, ik ga ervoor, heb twee uur de tijd om iets fatsoenlijks te laten zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |