abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:26:58 #201
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_82564511
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Okee duidelijk!
Ik ga verhuizen naar die andere stad zodra ik daar werk heb gevonden, maar ben er nu al elke halve week, dus voor mij is de rijles daar een goede manier om de stad te leren kennen.

Er zullen inderdaad veel mensen zijn die nu even snel hun papiertje willen halen. Nouja, ik heb geen haast. Het zou leuk zijn als het lukt voor de zomervakantie, en anders niet.
Dankjewel!
[..]

Tnx!
[..]

Geeft niks, als ik er wel baat bij heb is het mooi meegenomen. Ik denk zelf dat ik toch iets meer verkeersinzicht heb dan iemand van 18 die begint met een motorrijbewijs, maar natuurlijk zijn de regels anders e.d.
Ik heb trouwens nog nooit op een brommer/scooter of wat dan ook gereden.

In elk geval: 9 juni is mijn eerste les!!!
Hi Blossom,

Hoe is het gegeaan?
pi_82623074
Ik heb vandaag mijn theorie gehaald in 1 keer!! Vond het nog best pittig maar gelukkig toch binnen!

Gisteren voor het eerst op de openbare weg, in de stromende regen na slechts 1 echte les op het parkeerterrein. Jup, dat was spannend

Het ging opzich wel goed, pakte op een gegeven moment alleen een stoepje omdat ik de bocht toch niet helemaal goed inkeek.. Ai. Nou ja, commentaar in mijn oortje toen ik weer rustig van de stoep de weg op reed: waar ging jij nou heen?

Al met al een leuke eerste ervaring maar ik was gebroken erna! Ik kon ook voor mijn gevoel lang niet op alles tegelijk letten, is dat een bekend verschijnsel zo aan het begin? Of moet ik maar weer gaan fietsen?

Leven, ja!
pi_82623447
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:36 schreef Fruitmix het volgende:

Al met al een leuke eerste ervaring maar ik was gebroken erna! Ik kon ook voor mijn gevoel lang niet op alles tegelijk letten, is dat een bekend verschijnsel zo aan het begin? Of moet ik maar weer gaan fietsen?

Nu weet je ook hoe het voelt om in de regen te rijden, dan weet je dat alvast. En dat alles in één keer: dat komt vanzelf wel, je moet niet focussen op één ding, maar gewoon je hele omgeving in je opnemen. Je hoeft niet te zien welke kleur die auto van rechts heeft, maar dat er een auto van rechts komt.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  donderdag 10 juni 2010 @ 16:51:40 #204
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82624006
Jeeeej net mijn AVD examen gehaald!! Morgenvroeg naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen. Zodat ik volgende week kan gaan winkelen

Het alles tegelijk doen gaat elke keer wel makkelijker. Hoewel ik het vandaag ook wel weer lastig vond.. waarschijnlijk helpt de spanning niet helemaal mee bij een goede focus.
pi_82624950
Gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat je heel blij bent!

Ik dacht inderdaad al dat het met de keer beter gaat.. Goed motorrijden is een kwestie van uren maken, hoor ik wel eens.. En ja, het verkeer blijft druk en onvoorspelbaar, dus een zekere mate van inspanning zal het altijd wel vergen!

Geniet van je rijbewijs! Wat gaat het worden?
Leven, ja!
pi_82641478
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:26 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Hi Blossom,

Hoe is het gegeaan?
Het was een les van 3 uur. Begonnen met optrekken, remmen, optrekken remmen. Ging wel okee.
Daarna rondjes over de parkeerplaats met instructeur achterop. schakelen naar 3, in de bocht naar 2 enz. En af en toe remmen tot stilstand.
Eerst ging het wel redelijk, maar na een tijdje ging ik teveel nadenken, en haalde ik alles door de war, verkeerde kant op schakelen, koppeling te snel loslaten, motor af laten slaan met starten.
Bestwel frustrerend, ik kan er namelijk niet zo goed tegen als iets niet in een keer lukt.

Ik vind vooral het gasgeven lastig, ik draai altijd veel met mijn polsen, en dat is niet handig op de motor. Ik kan ook niet zo goed gedoseerd gasgeven. En als ik lawaai hoor tijdens het gasgeven schrik ik.
En schakelen vind ik lastig.

Hij zei 'denk maar gewoon aan de auto, het koppelen en schakelen lijkt er best op!' Hmm.. ik rij al 3 jaar in een automaat, zou niet eens meer weten hoe ik moet schakelen..

Maar goed hij zei dat ik wel mooie bochtjes maak... das toch iets.

Ik weet nu wel weer waarom ik autorijles niet leuk vond. Maar ja.. daar moet ik maar doorheen.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:33:41 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82642069
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:22 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Ik vind vooral het gasgeven lastig, ik draai altijd veel met mijn polsen, en dat is niet handig op de motor. Ik kan ook niet zo goed gedoseerd gasgeven. En als ik lawaai hoor tijdens het gasgeven schrik ik.
En schakelen vind ik lastig.

Gewoon proberen om niet te veel met je rechterduim te knijpen en de koppeling lekker laten slippen, het zijn toch niet jouw koppelingsplaten
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82642687
Goedenavond

Ik ben vorige week vrijdag begonnen met lessen. Morgen om 11.00 eerste AVB les Zal mijn ervaringen van morgen wel posten

Gegevens voor in OP:
Vinniiiee
Eerste rijles: 04-06-2010
Theorie: 27-05-2010
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Frank Schuurman, Apeldoorn
Lesmotor: Honda CB500

Overigens, voor licht rijbewijs. Ben van plan om een XT350/XT500/XS650 te kopen en er een streettracker van te maken:

[ Bericht 16% gewijzigd door Vinniiee op 10-06-2010 22:52:30 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:53:41 #209
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82643163
ik moet nog AVD doen, maar heb net een 600RR gekocht
pi_82643203
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:53 schreef bodylotion het volgende:
ik moet nog AVD doen, maar heb net een 600RR gekocht
Niks om voor te schamen Uit welk jaar ?
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:18:34 #211
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82644398
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Niks om voor te schamen Uit welk jaar ?
2003, een rood/zwarte
pi_82650809
Pics
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_82668285
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

2003, een rood/zwarte
Imo het mooiste model
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:18 schreef crossover het volgende:
Pics
Dit dus

Vanmorgen rijles gehad, eerst naar de parkeerplaats gereden wat al best wel goed ging. Koppeling had ik hiermee wel redelijk goed onder controle. Toen we op de parkeerplaats aankwamen moest ik eerst de langzame slalom doen. Ging eerst wat ongemakkelijk, daarna een paar keer goed. Hierna heb ik het achtje gedaan. Wat is dat een kut oefening zeg Achterrem grijpt vet laat aan (pedaal stamp ik voor m'n gevoel het asfalt in ) en als ik te wijd ga, dan neem ik gas terug, terwijl ik dan juist extra bij moet remmen. Linksom gaat ook beter dan rechtsom. Waarom? Geen flauw idee, misschien een kwestie van links/rechtshandigen (rechtshandig hier) ? Maargoed, dinsdag mag ik weer
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:44:14 #214
283395 HeetBoven
pi_82699566
@Mirjampje: Feli! nu maar sjoppen voor een leuke fiets

Donderdag eerste les gehad, ging redelijk maar kwam ook omdat mijn kleding niet lekker zat, niet helemaal meer geconcentreerd aan het eind van de (werk) dag en het asfalt was nat, beetje motregen. Heb al eens een arm gebroken door zo'n grap, dus was iets te voorzichtig.

Net terug van de 2e les, deze ging een stuk beter. Durfde ook meer omdat het droog was en op een gegeven moment voelde ik wel goed aan wat de motor van je vraagt en wat jij van de motor wilt.

Geoefend:

Remproef en precisiestop. ging redelijk, maar moeten vloeiender .
Noodstop: eerste keer terug geschakeld, daarna niet meer
Grote slalom
Uitwijkoefening
Stapvoets rijden
Heen en terug naar de rijschool

Volgende les: 22 juni.
pi_82784582
22 juni pas... 10 dagen tussen je rijlessen? Lijkt me niet verstandig. Ik pompte er zo'n 4 lesuren per week doorheen.
  maandag 14 juni 2010 @ 14:28:29 #216
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82786598
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:36 schreef NutKees het volgende:
22 juni pas... 10 dagen tussen je rijlessen? Lijkt me niet verstandig. Ik pompte er zo'n 4 lesuren per week doorheen.
valt wel mee. mijn AVB oefeningen gingen ook altijd beter als ik een tijd niet gelest had
  maandag 14 juni 2010 @ 16:04:46 #217
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82791432
Ik werd vaak gefrustreerd als ik kort achter elkaar moest lessen en het niet veel beter ging.
Maar het duurt wel langer met veel tijd er tussen. Mooi rustig aan doen is ook prima.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:03:11 #218
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82793972
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:04 schreef Miriampje het volgende:
Ik werd vaak gefrustreerd als ik kort achter elkaar moest lessen en het niet veel beter ging.
Maar het duurt wel langer met veel tijd er tussen. Mooi rustig aan doen is ook prima.
Op gegeven moment ben je zo gefustreerd en geforceerd dat je gewoon moet stoppen hehe
  maandag 14 juni 2010 @ 17:31:36 #219
283395 HeetBoven
pi_82795049
Het is niet anders, instructeur is op vakantie die week, dus helaas. Maar daarna weer de 23e, de 26e, 2 juli en 3 juli een dubbele les. Dat tikt lekker aan
pi_82795515
Ah, dat lijkt er meer op. Iedereen zijn eigen tempo natuurlijk maar je sleept er naar mijn idee meer voordeel uit als je niet te lange tussenpauzes neemt.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:06:45 #221
283395 HeetBoven
pi_82796317
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:45 schreef NutKees het volgende:
Ah, dat lijkt er meer op. Iedereen zijn eigen tempo natuurlijk maar je sleept er naar mijn idee meer voordeel uit als je niet te lange tussenpauzes neemt.
Ben ik met je eens, daarna is ook de bedoeling dat we achter elkaar verder plannen, ff kijken tussendoor of we na die dubbele les AVB kunnen doen enzo. Maar ben niet bang dat ik alles vergeten ben, heb nogal een olifantengeheugen

Groet,
Dennis.
pi_82810640
Ik heb gisteren zelf overigens de vuurdoop gehad zoals men het noemde. 400 km Belgische Ardennen, ging helemaal geweldig tot pakweg de laatste 2 etappes (±75 km). Op het laatste terrasje vielen me bijna de ogen dicht en moest ik me heel erg concentreren om nog goed te blijven rijden. Erg intensief voor iemand die net 3 maanden zijn papiertje heeft, en onderweg nog een zwaar motor-ongeluk gezien. Dat moet ook niet te vaak gebeuren...
  maandag 14 juni 2010 @ 22:44:33 #223
283395 HeetBoven
pi_82812510
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:15 schreef NutKees het volgende:
Ik heb gisteren zelf overigens de vuurdoop gehad zoals men het noemde. 400 km Belgische Ardennen, ging helemaal geweldig tot pakweg de laatste 2 etappes (±75 km). Op het laatste terrasje vielen me bijna de ogen dicht en moest ik me heel erg concentreren om nog goed te blijven rijden. Erg intensief voor iemand die net 3 maanden zijn papiertje heeft, en onderweg nog een zwaar motor-ongeluk gezien. Dat moet ook niet te vaak gebeuren...
whoa well ff rust nemen op tijd... zeker als je ogen dicht vallen! mja, wel een uitdaging zo'n rit, zou er ook voor gaan...
pi_82821251
Ik mag einde middag weer, mijn derde les.. Hoop dat de achtjes/kleine bochtjes nu wat beter gaan.. Vorige keer had ik het gevoel van tegenleunen nog niet bepaald (of ehm, bepaald niet ) Het voelt zo gek. Nou ja, ik ga ervoor, heb twee uur de tijd om iets fatsoenlijks te laten zien
Leven, ja!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:58:18 #225
283395 HeetBoven
pi_82843754
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:18 schreef Fruitmix het volgende:
Ik mag einde middag weer, mijn derde les.. Hoop dat de achtjes/kleine bochtjes nu wat beter gaan.. Vorige keer had ik het gevoel van tegenleunen nog niet bepaald (of ehm, bepaald niet ) Het voelt zo gek. Nou ja, ik ga ervoor, heb twee uur de tijd om iets fatsoenlijks te laten zien
Hi Fruitmix,

Succes! Laat je weten hoe het gegaan is? Over dat plat leggen en tegenleunen, ik vond dit een heel nuttig filmpje met goede uitleg over bochtentechniek in z'n algemeenheid.

http://www.youtube.com/user/gijsvanwijk1#p/u/2/IBbtSV5UueQ

Groetjes,
Dennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')