Dankjewel! Het ging dit keer best goed!! Het duurde even maar toen had ik het eindelijk door. 'Durf te overdrijven', zei mijn instructeur steedsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:58 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Hi Fruitmix,
Succes! Laat je weten hoe het gegaan is? Over dat plat leggen en tegenleunen, ik vond dit een heel nuttig filmpje met goede uitleg over bochtentechniek in z'n algemeenheid.
http://www.youtube.com/user/gijsvanwijk1#p/u/2/IBbtSV5UueQ
Groetjes,
Dennis.
Eerste les meteen die rondjes gaan oefenen om te kijken hoe plat ik durfde, en wat de grens was, dusquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:01 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Dankjewel! Het ging dit keer best goed!! Het duurde even maar toen had ik het eindelijk door. 'Durf te overdrijven', zei mijn instructeur steedsUiteindelijk een paar achtjes achter elkaar binnen de 'lijntjes'. Dus ik ben blij en heb weer wat meer zelfvertrouwen gekregen!
Dat is inderdaad een goed filmpje. Daar heb jij dus ook wel het 1 en ander aan gehad?
En straks met je AVB de voetsteun aan de grondquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Eerste les meteen die rondjes gaan oefenen om te kijken hoe plat ik durfde, en wat de grens was, dushet hielp zeer zeker. Je kunt inderdaad lekker overdrijven op zo'n motor, niet teveel natuurlijk zoals hier:
De enige keer dat het mij lukte was tijdens het examenquote:Op woensdag 16 juni 2010 08:57 schreef Mickeys het volgende:
tja... probeerde het, maar is verplicht onderdeel en als je die knop weet te vinden die tussen mijn oren zit om 'm uit te schakelen... hoor ik het heeeel graag
Ik heb nu 12 jaar mijn A-rijbewijs maar als ik om de zoveel tijd een lege parkeerplaats opzoek om m'n AVB op te frissen moet ik ook eerst in het ritme komen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:33 schreef Miriampje het volgende:
Bij mij hielp ook dat ik de AVB oefeningen meer ging zien als dansen met de motor... hierdoor werd ik steeds soepeler en vond ik ook een ritme in de oefeningen
Heel veel succes!! Het is in elk geval goed weer!quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:14 schreef Mickeys het volgende:
Ik ga gewoon kijken waar het schip strand, als ik niet slaag dan mag ik 5 juli op herkansing dusse... als ik daar nou aan probeer te denken dat er niets verloren is als ik het niet haal, wie weet...
Alleen m'n handen shaken als een gek... sjugt.. Nog even nu een peukje doen, omkleden, tas inpakken en dan op naar de les en het examen.. I will let you know (zakdoeken voor het snotteren/grienen, zijn ook al ingepakt)
Dat klinkt als een goeie tip. Ga het volgende keer ook eens proberen zo te zien!quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:33 schreef Miriampje het volgende:
Bij mij hielp ook dat ik de AVB oefeningen meer ging zien als dansen met de motor... hierdoor werd ik steeds soepeler en vond ik ook een ritme in de oefeningen
http://www.cbr.nl/Vademecum/index.asp?pageid=80quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef Vinniiee het volgende:
God-ver-domme.
Had bloedneus gehad, en op me mouw van zomerjas terecht gekomen. Me ma me mouw schoongemaakt, was niet goed gelukt, dus HOPPA, jas in de wasmachine. Zie ik 'm net aan de waslijn hangen, schiet er in 1x door me heen: KUT, m'n theoriecertificaat zit er nog inHalf versnippert
Weet iemand of het geld kost (zo ja, hoeveel) als je een duplicaat aanvraagt?
Ow Mickeys jammer dat het je niet gelukt is! Maar houd de moed erin.. je blauwe plekken en tranen zullen beloond worden als alles straks soepel verloopt. Zijn er vaste momenten dat je omvalt of is het willekeurig? Zet 'm opquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef Mickeys het volgende:
I know I know, eerst ff uithuilen nu. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, wil er alleen na totaal 5 keer tijdens alle lessen te hebben gelegen, er toch niet een sport van maken om die trend door te gaan zetten..
(Sonja Barend zei altijd: en morgen gezond weer op!) Zonnetje in huis zijn morgen
Hey Mickey,quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef Mickeys het volgende:
I know I know, eerst ff uithuilen nu. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, wil er alleen na totaal 5 keer tijdens alle lessen te hebben gelegen, er toch niet een sport van maken om die trend door te gaan zetten..
(Sonja Barend zei altijd: en morgen gezond weer op!) Zonnetje in huis zijn morgen
Had het er net met mijn manneke over, 1 keer gevallen omdat ik in zijn 2 een kort bochtje wou maken wat in zijn 1 had gemoeten dus eigen schuld, De andere 4 keer waren eigenlijk altijd als ik stil ston of bijna stil stond(als je je voet dus aan de grond moet brengen). We hebben beide het vermoeden dat de motor te groot is voor me maar hij heeft geen verlaagde (ja een 250 cc maar ik wil niet voor een beperkt rijbewijs gaan). Toch eens volgende week er over hebben met de instructeur.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:11 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Ow Mickeys jammer dat het je niet gelukt is! Maar houd de moed erin.. je blauwe plekken en tranen zullen beloond worden als alles straks soepel verloopt. Zijn er vaste momenten dat je omvalt of is het willekeurig? Zet 'm op
Nou, ehm, gefocused op heel veel dingen, knie aan de tank houden (ben Rossi niet), armen ontspannen, niet knijpen in de handvatten wat nl toch niet helpt, snelheid maken en bochtenwerk... ik krijg de motor niet plat (maar dat is een tussen de oren prob dusse..) Tnx voor meeleven en de peptalk!quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:26 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Hey Mickey,
Je bent te gefocussed op het feit dat "het goed moet gaan" heb ik het idee. Daardoor wordt je te zenuwachtig en let je op de kleine details, terwijl je beter kunt focussen op de grote lijnen. Ik ken het gevoel wel van zenuwinzinkingen om die reden, maar deze brengen nooit veel goeds. Lekker rustig blijven dus en eerst lekker grof de grote lijnen in orde maken en vanaf dat punt gaan verfijnen. "Be brilliant in your basics" zoals de Amerikanen zeggen. Sneu dat het zo moet lopen, maar je komt er wel.. Als je nog meer peptalk nodig hebt hoor ik het wel
Je mag na 2 jaar 25kw gewoon alles rijden. Er is (tegenwoordig) een groot aanbod van afgevoerde motoren op 25kw.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:41 schreef Mickeys het volgende:
[..]
We hebben beide het vermoeden dat de motor te groot is voor me maar hij heeft geen verlaagde (ja een 250 cc maar ik wil niet voor een beperkt rijbewijs gaan).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |