abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 21:23:29 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78610362
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Door een korting te geven op de belasting, zodat je mensen die deze korting niet genieten er voor op laat draaien. Als we de HRA afschaffen kunnen de belastingtarieven omlaag, uiteraard gaat dat niet gebeuren maar als alternatief hoeven de belastingen dan ook niet verhoogt te worden
Inderdaad. Dat is in wezen het onrechtvaardige van de HRA. Het is een belastingkorting die je alleen krijgt als je ervoor kiest een huis te kopen. Een beperking van je keuzevrijheid kun je het ook noemen. Of een stimuleringsmaatregel. Dat is in feite hetzelfde.
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 21:24:42 #162
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78610459
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die deeltijd-WW is in feite belasting op succesvolle bedrijven om niet-succesvolle bedrijven op de been te houden. Economische waanzin.

Bovendien zorgt het ervoor dat werknemer X die bij het slechte bedrijf A niks te doen heeft niet gaat solliciteren bij het goede bedrijf B. Dubbel slecht dus.
Uitstel van executie dus.
censuur :O
pi_78610514
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uitstel van executie dus.
Binnenkort zullen alle bedrijven die deeltijd WW aangevraagd hebben wel failliet gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 maart 2010 @ 21:25:37 #164
141482 Q.
JurassiQ
pi_78610521
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die deeltijd-WW is in feite belasting op succesvolle bedrijven om niet-succesvolle bedrijven op de been te houden. Economische waanzin.
Het klinkt als het Deposito Garantie Stelsel. Dat werkt ook zo. De goeden draaien op voor de slechten. Onze hele economie lijkt daar tegenwoordig op gebaseerd.
For great justice!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:26:23 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78610571
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Door een korting te geven op de belasting, zodat je mensen die deze korting niet genieten er voor op laat draaien. Als we de HRA afschaffen kunnen de belastingtarieven omlaag, uiteraard gaat dat niet gebeuren maar als alternatief hoeven de belastingen dan ook niet verhoogt te worden
Combineer dit met de huurtoeslag... Mensen die een van de 2 ontvangen profiteren, degenen die daadwerkelijk alle kosten draaien, zitten in het (relatief kleine) groepje mensen zonder HRA of HT!
Zeer oneerlijk dus, een klein groepje laten opdraaien voor de winst van velen.
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Het klinkt als het Deposito Garantie Stelsel. Dat werkt ook zo. De goeden draaien op voor de slechten. Onze hele economie lijkt daar tegenwoordig op gebaseerd.
Hoe anders wil je garantie stellen? Dan kan je hetzelfde zeggen van schuldsanering, uitkeringen, etc.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:30:51 #166
141482 Q.
JurassiQ
pi_78610852
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe anders wil je garantie stellen? Dan kan je hetzelfde zeggen van schuldsanering, uitkeringen, etc.
Zoals in de USA met de FDIC. Een collectieve verzekering met een hogere premie naarmate je risicoprofiel groter is. Één van de weinige dingen die we hier van de USA kunnen leren.
For great justice!
pi_78610974
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_78611956
Hahahahahha, of was het geen grap?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78612408
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hahahahahha, of was het geen grap?
Het is in ieder geval vermaeck
I'll sing you a lullaby.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:03:53 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78612940
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:30 schreef Q. het volgende:

[..]

Zoals in de USA met de FDIC. Een collectieve verzekering met een hogere premie naarmate je risicoprofiel groter is. Één van de weinige dingen die we hier van de USA kunnen leren.
Terwijl juist de banken met hoge ratings hier zijn omgevallen en enorme staatssteun nodig hebben gehad...
  maandag 1 maart 2010 @ 22:21:38 #171
141482 Q.
JurassiQ
pi_78614126
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Terwijl juist de banken met hoge ratings hier zijn omgevallen en enorme staatssteun nodig hebben gehad...
Oh? Icesave? DSB? Andere banken zijn niet omgevallen.
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:12:07 #172
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_78620207
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Hoeveel procent gaat de totale huizenmarkt dalen in 2010?
2: Waarom komt er een daling? Onderbouw je mening!!!!
3: Op welke feiten heb je het gebasseerd?

Game on, al zal er wel niemand antwoord geven
Nou als ik de gemeenteambtenaar belast met de Wet WOZ mag geloven dan stijgt de huizenprijs bij ons in de straat met 13.6%.
Bezwaar is onderweg. Maar er komt geen daling gewoon omdat de woningmarkt zo goed als stil ligt.
Mensen stellen het doorstromen uit en alleen de starters en de bejaarden zijn in beweging op de woningmarkt.

Feiten, collega's die als starter toch moeilijk een woning kunnen vinden. Collega's die blijven wonen waar ze wonen ook al is het minder geschikt voor de koters. En een idiote WOZ beschikking.
pi_78620285
Ik ken iemand die een WOZ waarde heeft van 20%
pi_78620676
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De olieprijs is een slecht voorbeeld, deze wordt bepaald door een kartel.
Verder is alles "eindig", dus dat argument gaat ook niet op. Feit is dat er te weinig moningen zijn, en te veel mensen.
Goed, je bent het dus met me eens, maar wilt nog even je punt maken en mijn voorbeelden letterlijk nemen

Het waren illustraties, ik hoop dat je het nu daarvan kunt begrijpen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78620773
Het valt trouwens op hoe dit onderwerp mensen aan het hart ligt. Dit is momenteel waarschijnlijk het meest onmogelijke topic van AEX. Jammer eigenlijk, want het is een leuk onderwerp en eentje waar je op zich een open discussie over zou moeten kunnen voeren.

Maar goed, ligt vastgoed mensen dan nader aan het hart dan aandelen, etc?
pi_78621280
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:31 schreef Drive-r het volgende:

Maar goed, ligt vastgoed mensen dan nader aan het hart dan aandelen, etc?
Beroepsdeformatie?

In een aandeel kun je niet wonen. Alhoewel in de vorige eeuw veel mensen aan hun aandelen in de Russische Spoorwegen nog een aardig behangetje hebben overgehouden.

Ik ben voor afbouwen van de HRA, maar het zou de politiek sieren als ze daar ook een afbouw van bijvoorbeeld de BTW tegenover stellen (fat chance).
  dinsdag 2 maart 2010 @ 06:59:51 #177
141482 Q.
JurassiQ
pi_78623011
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:58 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik ben voor afbouwen van de HRA, maar het zou de politiek sieren als ze daar ook een afbouw van bijvoorbeeld de BTW tegenover stellen (fat chance).
Dat enorme gat in de begroting moet toch ergens mee worden gevuld.
For great justice!
pi_78624583
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:58 schreef dvr het volgende:

[..]

Beroepsdeformatie?

In een aandeel kun je niet wonen. Alhoewel in de vorige eeuw veel mensen aan hun aandelen in de Russische Spoorwegen nog een aardig behangetje hebben overgehouden.

Zo bedoel ik het niet (en voor de duidelijkheid: ik heb zelf nog nooit een aandeel in mijn bezit gehad). Wat ik eerder aan wilde geven (en wat je trouwens op een bewonderingswaardige wijze volledig uit context trekt), is dat mensen nogal emotioneel reageren in dit topic.
pi_78625833
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet (en voor de duidelijkheid: ik heb zelf nog nooit een aandeel in mijn bezit gehad). Wat ik eerder aan wilde geven (en wat je trouwens op een bewonderingswaardige wijze volledig uit context trekt), is dat mensen nogal emotioneel reageren in dit topic.
Klopt ben ik het zelf helemaal mee eens. Je zult vastgoed ook moeten benaderen vanuit een aantal factoren, want er wordt ook aardig wat belegd in vastgoed.
pi_78627918
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:15 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Klopt ben ik het zelf helemaal mee eens. Je zult vastgoed ook moeten benaderen vanuit een aantal factoren, want er wordt ook aardig wat belegd in vastgoed.
Ik denk toch dat de meest reageerders hier een woning hebben om in te wonen, en niet om mee te speculeren. Verder verwacht ik eigenlijk niet dat bij de reageerders huisjesmelkers/speculanten zitten.
pi_78630888
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat de meest reageerders hier een woning hebben om in te wonen, en niet om mee te speculeren. Verder verwacht ik eigenlijk niet dat bij de reageerders huisjesmelkers/speculanten zitten.
Ik denk dat professionele speculanten zich geen zorgen zullen maken over een daling van pak 'm beet 15%.
Die kopen bij executieveilingen nog goedkoper in.
De angst zit hem meer bij mensen die de afgelopen jaren, zonder eigen geld, een woning hebben gefinancierd en hun geldschieters.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_78632100
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zoals welke subsidies?
Startersleningen en wie weet wat voor zooi er nog zit aan te komen in de toekomst.

België doet er ook aan mee trouwens, ik noem maar een maatregel, 7500 euro korting bij aankoop, enige regel is kopen tussen 1/1/2009 en 31/03/2010. Zulke maatregel hebben een directe invloed op verkoopprijzen. Bovendien ook ineens is er een "groene" lening in het leven geroepen. Dat houd in, jij kan gaan lenen aan pakweg 3% (voor groene investeringen, maar hier valt echt enorm veel onder). De overheid betaald lekker 1,5% van die rente. Je kan je ineens ook gratis verzekeren tegen inkomstenverlies... dat is gewoon rechtstreeks het systeem onderstutten.

Zo zijn er echt meer dan 8 maatregelen in het leven geroepen, allemaal sinds het laatste jaar. Sommige van deze maatregel, past Nederland ook toe, of er is sprake van geweest. Mooi begin zou bij jullie alleszins de HRA beperken en afbouwen. Leuk begin lijkt mij die te cappen op 500.000 euro in 2012. Daarna stilaan afbouwen naar een lagere waarde van laat ons zeggen 300.000 (reële waarde) over bijvoorbeeld 10 jaar.

[ Bericht 40% gewijzigd door Emu op 02-03-2010 12:57:18 ]
pi_78632223
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:19 schreef Prutzenberg het volgende:

De angst zit hem meer bij mensen die de afgelopen jaren, zonder eigen geld, een woning hebben gefinancierd en hun geldschieters.
Ik vraag me af of geldschieters wel bang moeten zijn, de overheid bailt hun toch wel out. En zelfs de mensen met vreemde financieringen gaan ook door onze overheid geholpen worden, zoals we al uit veel berichten hebben mogen vernemen. Allemaal dus koud water vrees van die partijen, de partijen die echt boos zouden moeten worden zijn juist de partijen die wel hun zaakjes netjes geregeld hebben en gewoon wel aan alles blijven voldoen, die worden dubbel genaaid want van hun belasting geld worden de banken en de onverstandige burgers ook weer gered.
pi_78633057
Ja het lastige in onze samenleving is denk ik alleen, dat wanneer je alle onverstandige mensen keihard op hun bek laat gaan, zo ineens, dat het alleen maar erger wordt. Ook zal de kloof tussen arm en rijk dan flink toenemen.
pi_78634962
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:31 schreef capricia het volgende:
Het blijft natuurlijk heel persoonlijk..is het glas halfleeg of halfvol.
Meer als je bijv. een afweging doet van de ontwikkelingen die je nu kunt zien in Nederland:
- Er is minder werkloosheid dan verwacht
- Eind 2010 zullen we economisch weer boven de 0-lijn stijgen.
- Of Jan Modaal en zijn Modaal-huis last gaat krijgen van een eventueel beperking van de HRA, valt ook nog maar te bezien.

Het kan dit jaar allemaal nog verslechteren, maar het ziet er al met al beter uit dan men een jaar geleden voorspelde bij het CPB en aanverwante bureaus.
Een nul lijn zegt zo weinig. De vraag is of een voorspelde groei van 0.4% in 2010 van het BNP opweegt tegen een begrotingstekort van 6% in 2010 (0,21% van het bnp met huidige gunstige rente) waarover jaarlijks rente betaald moet worden. Is deze groei wel permanent of eenmalig veroorzaakt door de extra overheidsuitgaven...

Of om nu te stellen dat één kwartaal van 5% economische groei in Amerika een begrotingstekort van 12% compenseert is veel te makkelijk.
pi_78635201
Als ze nu 5 jaar een sollicitatiestop invoert bij de overheid, dan heb je over 5 jaar pak hem beet 20% minder personeel en dat zonder ontslagen
pi_78635312
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:26 schreef Drive-r het volgende:

Wat ik eerder aan wilde geven (en wat je trouwens op een bewonderingswaardige wijze volledig uit context trekt), is dat mensen nogal emotioneel reageren in dit topic.
Ja, maar dat spreekt toch voor zich? Hun huis is hun grootste aanschaf in het leven, een financiële molensteen waarvoor ze hun vrijheid hebben opgegeven, waar ze oud en kaal in zullen worden met een trol van een wijf en 2,25 koters aan hun zij, die dadelijk om dure scooters beginnen te zeuren. Dertig jaar ploeteren voor zo'n betonnen voorportaal van het bejaardenhuis! De enige troost die ze hierbij hadden was de permanente waardestijging die iedereen ze voorhield, en het feit dat via de HRA de dommere helft (want zij waren SLIM!) van Nederland aan hun particuliere vermogensopbouw zou meebetalen. En nu? Ze zien hun waarde verdampen en de HRA wordt op termijn afgeschaft! Ach, vergelijk zo'n lot, zo'n commitment eens met de aanschaf van een simpel aandeeltje, dat je met een druk op de muisknop weer van de hand doet. Neen, de huizenbezitter is fucked, en dat gaat begrijpelijkerwijs met enige emotie gepaard.

Hoera voor huren!
pi_78635792
beetje zielige reactie, maar dat terzijde. Een slimme huizenkoper (ja die zijn er ook nog), koopt een huis niet om winst te maken. Huren stijgen elk jaar met een bepaald bedrag. Een hypotheek blijft 30 jaar hetzelfde. Als je dan ook nog goed aflost heb je over 30 jaar nauwelijks woonkosten (behalve onderhoud). Daar zit je dan met je huurwoning voor 1200 euro per maand...

Ofwel voor beide is wat te zeggen. Ik ben het geheel eens met je dat je een woning moet kunnen betalen zonder HRA, winst maken is ook niet een must en sommige mensen willen ook helemaal niet om de 3 jaar verhuizen...
pi_78635937
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:24 schreef inXs het volgende:

Ofwel voor beide is wat te zeggen. Ik ben het geheel eens met je dat je een woning moet kunnen betalen zonder HRA, winst maken is ook niet een must en sommige mensen willen ook helemaal niet om de 3 jaar verhuizen...
Wanneer je om de 3 jaar wilt verhuizen moet je helemaal niets kopen met die 6% overdrachtsbelasting die onze overheid rekent.

Maar je moet toch wel zeggen dat onze overheid op 2 benen springt , ze willen van de ene kant dat mensen makkelijker voor hun werk verhuizen maar van de andere kant is er niets betaalbaars op korte termijn te huur, of betaal je een hoofdprijs als je weer je huis verkoopt.
pi_78636311
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer je om de 3 jaar wilt verhuizen moet je helemaal niets kopen met die 6% overdrachtsbelasting die onze overheid rekent.

Maar je moet toch wel zeggen dat onze overheid op 2 benen springt , ze willen van de ene kant dat mensen makkelijker voor hun werk verhuizen maar van de andere kant is er niets betaalbaars op korte termijn te huur, of betaal je een hoofdprijs als je weer je huis verkoopt.
Klopt, ze springen ook op 2 benen. Het is ook allemaal best tweeledig, het wordt namelijk ook naar mijn idee steeds minder echt nodig om masaal voor je werk te moeten verhuizen in verband met de toenemende mate van mobiliteit. Als de techniek een beetje de kans krijgt, wordt dit alleen maar beter. In dit opzicht pleit ikzelf altijd voor juist meer woonkwaliteit, flexibiliteit op je eigen kavel, ofwel een wat langere standplaats en dus niet de behoefte om te moeten verhuizen.

En het is verder precies wat jij zegt, particuliere huur is de snelste vorm om aan een huurwoning te komen, alleen zijn deze best prijzig, soms duurder dan een hypotheek en al helemaal als je het dus over 30 jaar ziet. Huren via een corporatie brengt vaak lange wachtlijsten met zich mee, is dus ook niet zo praktisch. Ik zou het echt een prima optie vinden om de HRA snel aan te pakken de overdrachtsbelasting er ook uit te gooien.
pi_78636486
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja, maar dat spreekt toch voor zich? Hun huis is hun grootste aanschaf in het leven, een financiële molensteen waarvoor ze hun vrijheid hebben opgegeven, waar ze oud en kaal in zullen worden met een trol van een wijf en 2,25 koters aan hun zij, die dadelijk om dure scooters beginnen te zeuren. Dertig jaar ploeteren voor zo'n betonnen voorportaal van het bejaardenhuis! De enige troost die ze hierbij hadden was de permanente waardestijging die iedereen ze voorhield, en het feit dat via de HRA de dommere helft (want zij waren SLIM!) van Nederland aan hun particuliere vermogensopbouw zou meebetalen. En nu? Ze zien hun waarde verdampen en de HRA wordt op termijn afgeschaft! Ach, vergelijk zo'n lot, zo'n commitment eens met de aanschaf van een simpel aandeeltje, dat je met een druk op de muisknop weer van de hand doet. Neen, de huizenbezitter is fucked, en dat gaat begrijpelijkerwijs met enige emotie gepaard.

Hoera voor huren!
Wat een slechte troll
pi_78636576
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:37 schreef inXs het volgende:
Ik zou het echt een prima optie vinden om de HRA snel aan te pakken de overdrachtsbelasting er ook uit te gooien.
De HRA moet terug gaan naar waar die primair voor bedoelt is en dat was om mensen een huis te laten bezitten. Dus wat mij betreft alleen nog maar HRA voor het hypotheek gedeelte wat ook daadwerkelijk wordt afgelost in 30 jaar.
pi_78637503
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De HRA moet terug gaan naar waar die primair voor bedoelt is en dat was om mensen een huis te laten bezitten. Dus wat mij betreft alleen nog maar HRA voor het hypotheek gedeelte wat ook daadwerkelijk wordt afgelost in 30 jaar.
Ook prima, maar dan vind ik HRA op bijvoorbeeld een huis van 8ton een beetje overdreven... (fictief bedrag)
pi_78637704
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:04 schreef inXs het volgende:

[..]

Ook prima, maar dan vind ik HRA op bijvoorbeeld een huis van 8ton een beetje overdreven... (fictief bedrag)
Zolang die mensen het kunnen betalen en die hypotheek netjes wordt afgelost in 30 jaar zie ik daar geen probleem in, vooral niet met het getrapte belasting stelsel wat we nu nog hebben.
pi_78639304
klopt, maar als bezuinigingsmaatregel is het denk ik niet effectief genoeg, maar ik heb daar niet zo heel veel kijk op dus 'correct me if I'm wrong' ..... Is HRA niet beter te gebruiken als een eerste aanzet tot het kopen van een huis, starterssubsidie dus. Je koopt een huis van stel max 250000 euro, hierover krijg je 30jaar HRA (als je aflost). Als je dus doorgroeit naar bijvoorbeeld een huis van 500000 euro, dan verhoog je je hypotheek, maar je HRA blijft op max 250000 euro.

Ik weet overigens niet hoe je dit precies moet regelen, met maximale en minimale bedragen, maar ik denk wel dat het een aardig systeem kan zijn. In ieder geval wel eerlijker.
pi_78640733
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:24 schreef inXs het volgende:
beetje zielige reactie, maar dat terzijde. Een slimme huizenkoper (ja die zijn er ook nog), koopt een huis niet om winst te maken. Huren stijgen elk jaar met een bepaald bedrag. Een hypotheek blijft 30 jaar hetzelfde. Als je dan ook nog goed aflost heb je over 30 jaar nauwelijks woonkosten (behalve onderhoud). Daar zit je dan met je huurwoning voor 1200 euro per maand...

Als bij een woningcorporatie huurt kan je, in bepaalde gevallen, over een tijdsbestek van 30 jaar goedkoper uit zijn dan als je een vergelijkbare woning koopt, mits je het verschil tussen de totale hypotheeklasten en de huur gaat sparen. Zelfs als je particulier huurt voor een redelijke prijs is dat nog mogelijk.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_78641178
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:21 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Als bij een woningcorporatie huurt kan je, in bepaalde gevallen, over een tijdsbestek van 30 jaar goedkoper uit zijn dan als je een vergelijkbare woning koopt, mits je het verschil tussen de totale hypotheeklasten en de huur gaat sparen. Zelfs als je particulier huurt voor een redelijke prijs is dat nog mogelijk.
Met als verschil dat wanneer je aflost, je met een koopwoning ineens met veel lagere lasten zit. Ik heb nu een hypotheek van 2ton, op een nieuwbouwwoning. Deze heb ik na 30 jaar met mijn huidige maandbedrag voor 80% afgelost (20% aflossingsvrij dus), de rest spaar ik er wel bij. Ik heb na HRA aftrek een maandbedrag (incl. de extra verzekeringen) van ongeveer 920 euro. Dit heb ik (met even simpel genomen, gelijkblijvende rente) de komende 30 jaar. Daarna is het dus 'klaar' .... Hier in Amersfoort, als je een woning particulier huurt, kom je al makkelijk aan de 900 euro per maand...... Dit wordt per jaar alleen maar hoger. Ook via de corporatie betaal je nu 600 euro voor een rijwoning aan huur, over 30 jaar is dit na inflatiecorrectie rond de 1200 euro.. Dus voor de simpele ziel, gemiddeld 90 euro per maand, met als verschil dat je niets aflost en na die 30 jaar gewoon door blijft betalen. Dit is overigens puur in mijn geval, ik ben ook niet de grootste verhuizer en het huis is groot genoeg om nog 2 kinderen te kunnen herbergen.

Ook is het volgens mij praktisch onmogelijk om een 2 onder 1 kapper of vrijstaande woning te huren.
pi_78641210
Overheden propageren huiseigenaarschap graag omdat je er brave, betrokken burgers van krijgt die goed op hun buurt passen en die iets te verliezen hebben, zodat ze zich verantwoordelijker en voorspelbaarder gedragen.

Ik vind zelf dat het herverdeelcultuurtje van hoge belastingen enerzijds en allerlei aftrekposten en toelagen anderzijds zijn beste tijd gehad heeft. Laat burgers zelf bepalen wat goed voor ze is, daar hebben ze steeds minder een overheid voor nodig en die overheid kost alleen maar klauwen vol geld.

Maar als er dan toch met geld gesmeten moet worden, dan zou ik zeggen: Geef iedere Nederlander op zijn 18e verjaardag een investeringstegoed van 40.000 euro. Dan kan hij zelf kijken of hij daarmee een wereldreis maakt, zijn opleiding bekostigt, een aanbetaling op een huis doet, een uitzet en een autootje koopt of een eigen bedrijf begint. Het lijkt mij een mooi welkom in de wereld der volwassenheid, die iedereen een kans biedt om zelfstandig iets duurzaams en/of leerzaams te beginnen, en het zou iets aan het probleem doen dat we in de vitaalste jaren van ons leven geen cent hebben, terwijl we er van bulken als we oud en versleten zijn en er niets meer aan hebben. Bovendien zou het een eerlijkere vorm van herverdeling zijn, want iedereen krijgt evenveel.
pi_78642239
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:31 schreef inXs het volgende:

[..]

Met als verschil dat wanneer je aflost, je met een koopwoning ineens met veel lagere lasten zit. Ik heb nu een hypotheek van 2ton, op een nieuwbouwwoning. Deze heb ik na 30 jaar met mijn huidige maandbedrag voor 80% afgelost (20% aflossingsvrij dus), de rest spaar ik er wel bij. Ik heb na HRA aftrek een maandbedrag (incl. de extra verzekeringen) van ongeveer 920 euro. Dit heb ik (met even simpel genomen, gelijkblijvende rente) de komende 30 jaar. Daarna is het dus 'klaar' .... Hier in Amersfoort, als je een woning particulier huurt, kom je al makkelijk aan de 900 euro per maand...... Dit wordt per jaar alleen maar hoger. Ook via de corporatie betaal je nu 600 euro voor een rijwoning aan huur, over 30 jaar is dit na inflatiecorrectie rond de 1200 euro.. Dus voor de simpele ziel, gemiddeld 90 euro per maand, met als verschil dat je niets aflost en na die 30 jaar gewoon door blijft betalen. Dit is overigens puur in mijn geval, ik ben ook niet de grootste verhuizer en het huis is groot genoeg om nog 2 kinderen te kunnen herbergen.

Ook is het volgens mij praktisch onmogelijk om een 2 onder 1 kapper of vrijstaande woning te huren.
Als je je hypotheek aflost ben je na ongeveer 25 jaar goedkoper uit dan als je huurt. Als je dat niet doet dan maakt huren of kopen niet zo veel uit.
pi_78642307
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Als je je hypotheek aflost ben je na ongeveer 25 jaar goedkoper uit dan als je huurt. Als je dat niet doet dan maakt huren of kopen niet zo veel uit.
Veel eerder
pi_78642415
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Veel eerder
Het maakt natuurlijk wel ontzettend veel uit of je via een cooperatie (loterij om een huis te krijgen) of particulier huurt.
pi_78642438
Ik ben dan ook van mening dat een 100% aflossingsvrije hypotheek eigenlijk echt niet meer kan. Aflossen zou eigenlijk een voorwaarde moeten zijn bij het kopen van een huis, eventueel geindexeerd met de te verwachtte inflatie. Een beetje terug naar de annuïteiten en/of lineaire hypotheek. Gewoon simpele, transparante vormen en dan HRA tot een bepaald bedrag.
pi_78642476
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:59 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk wel ontzettend veel uit of je via een cooperatie (loterij om een huis te krijgen) of particulier huurt.
Waar woon je in de tijd dat je aan het wachten bent of teveel verdient?
pi_78642497
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:59 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ook de WBV's weten tegenwoorig wel hoe het puntensysteem werkt en vragen ook voor de meeste huizen van hun de maximale huur, maar veel huurders komen daardoor dan wel weer in aanmerking voor huurtoeslag .
pi_78643032
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is in wezen het onrechtvaardige van de HRA. Het is een belastingkorting die je alleen krijgt als je ervoor kiest een huis te kopen. Een beperking van je keuzevrijheid kun je het ook noemen. Of een stimuleringsmaatregel. Dat is in feite hetzelfde.
het is een belastingkorting die je krijgt als je een hypotheek neemt om daarmee een huis te kopen. Niet verwarren het kopen van een huis en de financiering ervan.
pi_78643169
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef inXs het volgende:
klopt, maar als bezuinigingsmaatregel is het denk ik niet effectief genoeg, maar ik heb daar niet zo heel veel kijk op dus 'correct me if I'm wrong' ..... Is HRA niet beter te gebruiken als een eerste aanzet tot het kopen van een huis, starterssubsidie dus. Je koopt een huis van stel max 250000 euro, hierover krijg je 30jaar HRA (als je aflost). Als je dus doorgroeit naar bijvoorbeeld een huis van 500000 euro, dan verhoog je je hypotheek, maar je HRA blijft op max 250000 euro.

Ik weet overigens niet hoe je dit precies moet regelen, met maximale en minimale bedragen, maar ik denk wel dat het een aardig systeem kan zijn. In ieder geval wel eerlijker.
waarom niet een systeem van bouwsparen, zoals in Duitsland? Bevorder je ook nog eens mee dat mensen eerst wat weerstandsvermogen opbouwen voordat ze een dergelijke investering doen?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:58:27 #207
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78644700
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook de WBV's weten tegenwoorig wel hoe het puntensysteem werkt en vragen ook voor de meeste huizen van hun de maximale huur, maar veel huurders komen daardoor dan wel weer in aanmerking voor huurtoeslag .
Ja de woningbouwverenigingen zijn druk met de marktwerking, ofwel het uitknijpen van de zittende huurders tot op het bot, de huurders kunnen toch niet weg.

Je zou haast denken dat het hun eigen geld is
pi_78644802
Schijnbaar dus toch geen 25 jaar
pi_78646960
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:59 schreef inXs het volgende:
Ik ben dan ook van mening dat een 100% aflossingsvrije hypotheek eigenlijk echt niet meer kan. Aflossen zou eigenlijk een voorwaarde moeten zijn bij het kopen van een huis, eventueel geindexeerd met de te verwachtte inflatie. Een beetje terug naar de annuïteiten en/of lineaire hypotheek. Gewoon simpele, transparante vormen en dan HRA tot een bepaald bedrag.
Als mensen een 100% aflossingsvrije hypotheek willen en de bank wil die verstrekken dan moet dat kunnen. Waarom zou je mensen willen verbieden om 50.000 euro aflossingsvrij te lenen met als onderpand een huis van 200.000 euro executiewaarde?

Wel zou het niet aflossen op de lening niet langer het probleem van de belastingbetaler moeten zijn. Maak de HRA dus annuitair, waarbij je de looptijd beetje bij beetje af gaat bouwen. Je begint bijvoorbeeld bij 30 en gaat per jaar 1 jaar terug. Dan ben je binnen 30 jaar van de HRA af. Sneller is wat mij betreft ook bespreekbaar.
pi_78649074
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef dvr het volgende:

Hun huis is hun grootste aanschaf in het leven, een financiële molensteen waarvoor ze hun vrijheid hebben opgegeven, waar ze oud en kaal in zullen worden met een trol van een wijf en 2,25 koters aan hun zij, die dadelijk om dure scooters beginnen te zeuren. Dertig jaar ploeteren voor zo'n betonnen voorportaal van het bejaardenhuis!

Serieus... ik ben wel eens zwetend wakker geworden, had een nachtmerrie waarin in getrouwd was, kinderen had en een koopwoning, het werd pas echt eng toen de vrouw begon over de de aanschaf van een sleurhut waarmee we vakantie zouden gaan naar Frankrijk.

I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:56:47 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78649753
Wel leuk voor de kinderen, op vakantie met de caravan in Frankrijk!
The End Times are wild
pi_78650012
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:
Ja... met een beetje geluk kan je dan zelf 2 weken genieten van de rust
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:56:02 #213
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_78653258
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:
Denk dat Xeno alleen aan zichzelf denkt

En sowieso is er een volgende generatie nodig, als Xeno zo overtuigd is van zijn inzicht lijkt het me goed deze genen door te geven...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:58:25 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78653373
Bovendien, zonder kinderen, aan wie moet je over 30 jaar je huis dan verkopen!
The End Times are wild
pi_78654704
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:56 schreef Sjabba het volgende:

Denk dat Xeno alleen aan zichzelf denkt

En sowieso is er een volgende generatie nodig, als Xeno zo overtuigd is van zijn inzicht lijkt het me goed deze genen door te geven...
Ik heb een collega die zijn getrouwde bestaan met kinderen als een hel beschrijft, wel op een grappige manier natuurlijk. Ik lig regelmatig dubbel om zijn cynische grappen over zijn vrouw en kinderen

In mijn visie zijn er al genoeg mensen op de wereld een beetje minder kan geen kwaad, gezien de genen die ik bezit in genoeg andere mensen te vinden zijn ben ik niet van mening dat de mijne per se moeten overleven.
I'll sing you a lullaby.
pi_78654868
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef xenobinol het volgende:
ben ik niet van mening dat de mijne per se moeten overleven.
Hippies zijn een plaag
pi_78694548
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:58 schreef LXIV het volgende:
Bovendien, zonder kinderen, aan wie moet je over 30 jaar je huis dan verkopen!
Als de rest van de straat dan inmiddels Islamtisch is, kun je misschien je huis slijten aan 'n kind wat uit huis gaat.
pi_78697159
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Hippies zijn een plaag
All 'you' need is love
I'll sing you a lullaby.
pi_78697580
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb een collega die zijn getrouwde bestaan met kinderen als een hel beschrijft, wel op een grappige manier natuurlijk. Ik lig regelmatig dubbel om zijn cynische grappen over zijn vrouw en kinderen

In mijn visie zijn er al genoeg mensen op de wereld een beetje minder kan geen kwaad, gezien de genen die ik bezit in genoeg andere mensen te vinden zijn ben ik niet van mening dat de mijne per se moeten overleven.
Hear Hear! Moet er zelf ook niet aan denken, huisje boompje beestje, vastzitten aan zo'n bouwkeet waar je na 20 jaar het huis uit wordt geschopt omdat je je vrouw je zat is en de kinderen uit huis zijn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78697803
Wat ga je zelf doen?
pi_78697812
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hear Hear! Moet er zelf ook niet aan denken, huisje boompje beestje, vastzitten aan zo'n bouwkeet waar je na 20 jaar het huis uit wordt geschopt omdat je je vrouw je zat is en de kinderen uit huis zijn
Dan ben je gewoon stom bezig. Je moet zorgen dat je zelf je hut kunt blijven betalen, niet compleet afhankelijk bent van het inkomen van je vrouw en na een x-aantal jaren lasten hebt die je ook op latere leeftijd kunt dragen. Dan maar een keertje minder naar de Costa Brava.
pi_78698022
quote:
NOTARIS PLUNDERT DERDENREKENING

In het notariaat is opschudding ontstaan doordat een notaris een ‘veilige’ derdenrekening een jaar lang heeft gebruikt voor andere uitgaven. De notaris, die bijna 100.000 euro van cliënten heeft gebruikt, wordt desalniettemin niet uit zijn ambt gezet. Het betreft één van de acht notarissen die eerder door de financiële waakhond van het notariaat, het Bureau Financieel Toezicht (BFT), voor de tuchtrechter waren gedaagd omdat ze een greep hadden gedaan in de ‘heilige’ derdengelden. Op deze rekening staat geld van cliënten geparkeerd in afwachting van de afwikkeling van financiële verplichtingen. Het BFT heeft herhaaldelijk verklaard dat notarissen die aan het geld op de derdenrekening zitten, uit het ambt moeten worden gezet.

Tekort

De notaris om wie het nu gaat stond per 31 december voor 37.671 euro rood op de derdenrekening. Op 31 januari 2009 was het tekort zelfs opgelopen tot 95.321 euro. Het geld van cliënten was aan andere zaken opgegaan dan waar het voor bedoeld was. Het BFT heeft, zo blijkt uit de stukken, niet kunnen achterhalen waaraan het geld is opgegaan. Ook de Koninklijke Notariele Beroepsorganisatie (KNB) heeft herhaaldelijk verklaard dat er voor notarissen die van de derdenrekening snoepen geen plaats meer kan zijn omdat ze het vertrouwen in het ambt te zeer hebben geschaad. Toen de betreffende notaris er lucht van kreeg dat het BFT de tekorten had gesignaleerd, vulde hij de derdenrekening weer aan met 100.000 euro. De notaris stelt in zijn verweer bij de kamer van toezicht voor de notarissen in het arrondissement Den Bosch dat hij „adequaat heeft ingegrepen” om de ontstane situatie te herstellen. De kamer van toezicht stelt dat een derdenrekening „te allen tijde positief moet zijn”. Omdat de betreffende notaris zijn administratie niet op orde had, heeft het BFT ook niet kunnen achterhalen waar het geld van de cliënten dan wel voor is gebruikt. „Beide klachten betreffen zeer laakbare tekortkomingen van de notaris”, aldus het tuchtcollege. Het tuchtcollege vindt het voldoende om de notaris een berisping op te leggen. Hij mag zijn notarispraktijk gewoon blijven uitoefenen.

Bron: Telegraaf

Er werd eind vorig jaar ook al eens over bericht, notarissen die in de financiele problemen zitten?
Het zal je maar gebeuren dat je koop hierdoor in het geding komt
Wat ik een kwalijke zaak vind is dat er geen voorbeeld word gesteld door de tuchtrechter. Dat werkt het vertrouwen natuurlijk niet in de hand.
I'll sing you a lullaby.
pi_78698112
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:

Als na 20 jaar de kinderen het huis uit zijn heb je nog mazzel
I'll sing you a lullaby.
pi_78698232
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er werd eind vorig jaar ook al eens over bericht, notarissen die in de financiele problemen zitten?
Het zal je maar gebeuren dat je koop hierdoor in het geding komt
Wat ik een kwalijke zaak vind is dat er geen voorbeeld word gesteld door de tuchtrechter. Dat werkt het vertrouwen natuurlijk niet in de hand.

Dat tuchtcollege ziet ze ook vliegen zeg. Een berisping, maar deze notaris mag wel gewoon doorgaan. Dat geeft aan hoe ziek het notariswereldje is. Een notaris die niet van zijn derdenrekening kan blijven... Dat dit kan in Nederland.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:27:00 #225
141482 Q.
JurassiQ
pi_78698494
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat tuchtcollege ziet ze ook vliegen zeg. Een berisping, maar deze notaris mag wel gewoon doorgaan. Dat geeft aan hoe ziek het notariswereldje is. Een notaris die niet van zijn derdenrekening kan blijven... Dat dit kan in Nederland.
Te belachelijk voor woorden dit, een notaris heeft een vertrouwenspositie, dit is een extreme breuk van dit vertrouwen, meteen uit het ambt zetten!
For great justice!
pi_78698886
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon stom bezig. Je moet zorgen dat je zelf je hut kunt blijven betalen, niet compleet afhankelijk bent van het inkomen van je vrouw en na een x-aantal jaren lasten hebt die je ook op latere leeftijd kunt dragen. Dan maar een keertje minder naar de Costa Brava.
Het was ook maar een voorbeeldje Ik moet er gewoon niet aan denken, het huisje boompje beestje gebeuren. In mijn optiek op het moment kost het alleen maar geld, op korte en lange termijn. En mocht het wel zo ver komen zorg ik er wel voor dat ik geen alimentatie meer hoef te betalen, we trouwen met een prenup etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_78698929
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het was ook maar een voorbeeldje Ik moet er gewoon niet aan denken, het huisje boompje beestje gebeuren. In mijn optiek op het moment kost het alleen maar geld, op korte en lange termijn. En mocht het wel zo ver komen zorg ik er wel voor dat ik geen alimentatie meer hoef te betalen, we trouwen met een prenup etc.
Huren kost ook geld. Als je een huis voor een goede prijs koopt, kun je het altijd wel weer leuk verkopen of verhuren.
pi_78698989
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alimentatie moet je sws betalen
pi_78699086
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:34 schreef Halcon het volgende:

Huren kost ook geld. Als je een huis voor een goede prijs koopt, kun je het altijd wel weer leuk verkopen of verhuren.
Momenteel ken ik alleen maar gescheiden stelletjes die hun gezamenlijk bezit niet verkocht krijgen
I'll sing you a lullaby.
pi_78699128
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Huren is voor mij de betere optie. Heb het geld niet om iets te kopen Besides, ik woon vooral in grote steden en daar is het op dit moment nogal overpriced. Het is wachten tot de volgende huizen bubble in China gaat barsten, misschien ga ik daar dan wat kopen wil die kant toch op in de toekomst.
pi_78699133
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Momenteel ken ik alleen maar gescheiden stelletjes die hun gezamenlijk bezit niet verkocht krijgen
Dan hebben ze het te duur gekocht en kunnen ze het alleen samen betalen. Da's niet zo slim.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:40:20 #232
141482 Q.
JurassiQ
pi_78699247
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan hebben ze het te duur gekocht en kunnen ze het alleen samen betalen. Da's niet zo slim.
Klopt, maar het was de laatste jaren wel zo ongeveer de enige manier om nog een beetje een huis te kopen. Blij dat ik alleen in een relatief goedkoop flatje zit.
For great justice!
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:42:37 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78699374
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Klopt, maar het was de laatste jaren wel zo ongeveer de enige manier om nog een beetje een huis te kopen. Blij dat ik alleen in een relatief goedkoop flatje zit.
Als de huizenprijzen tóch stijgen maakt het ook niet zoveel uit. Wanneer zo'n relatie dan na 3 jaar weer uit elkaar ging dan had men sowieso de KK eruit, en vaak ook nog een kleine winst. Zolang de prijzen stegen werkte het systeem perfect. Iedereen kon gratis rijk worden.

Die situatie is nu voorbij.
The End Times are wild
pi_78699377
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:38 schreef Halcon het volgende:

Volgens mij zitten heel veel mensen in die situatie. Wat ik met mijn ene salaris kan kopen is een vrijstaande kartonnen doos in een prachtwijk
I'll sing you a lullaby.
pi_78699447
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij zitten heel veel mensen in die situatie. Wat ik met mijn ene salaris kan kopen is een vrijstaande kartonnen doos in een prachtwijk
Met ongeveer 22.000 euro bruto koop je zo'n stapelcontainer in een prachtwijk. Je huurt met zo'n inkomen elders natuurlijk geen villa.
pi_78699518
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de huizenprijzen tóch stijgen maakt het ook niet zoveel uit. Wanneer zo'n relatie dan na 3 jaar weer uit elkaar ging dan had men sowieso de KK eruit, en vaak ook nog een kleine winst. Zolang de prijzen stegen werkte het systeem perfect. Iedereen kon gratis rijk worden.

Die situatie is nu voorbij.
Maar komt vanzelf weer terug als men er niks tegen gaat doen. Zie de huizenprijzen in China. Die stijgen als nooit tevoren nadat ze naar beneden gekelderd zijn tijdens de crisis.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:45:47 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78699570
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In grote delen van Nederland moet je eigenlijk al met z'n tweeen zijn inderdaad. Voor een modaal huisje van 270K (300K incl. KK) heb je een inkomen nodig van 65K. Nu verdient iedereen op FOK! minstens het dubbele, maar voor de rest van alleenstaand Nederland is dit meestal moeilijk te bereiken.
The End Times are wild
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:47:30 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78699698
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar komt vanzelf weer terug als men er niks tegen gaat doen. Zie de huizenprijzen in China. Die stijgen als nooit tevoren nadat ze naar beneden gekelderd zijn tijdens de crisis.
In China was natuurlijk nog lang niet het bubble-niveau bereikt van Nederland. Hier loopt het gewoon vast omdat het niet meer financierbaar is. De mensen willen soms nog wel, maar het lukt gewoon niet. Dan zie ik niet in waar die "stijging als nooit tevoren"' hier vandaan moet komen. Wie gaat er dan meer voor huizen betalen als ooit tevoren?
The End Times are wild
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:49:00 #239
141482 Q.
JurassiQ
pi_78699797
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu verdient iedereen op FOK! minstens het dubbele
!
For great justice!
pi_78699884
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:49 schreef Q. het volgende:

[..]

!
Als je het salaristopic leest en het gelooft dan klopt dit wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')