Het was ook maar een voorbeeldjequote:Op woensdag 3 maart 2010 20:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon stom bezig. Je moet zorgen dat je zelf je hut kunt blijven betalen, niet compleet afhankelijk bent van het inkomen van je vrouw en na een x-aantal jaren lasten hebt die je ook op latere leeftijd kunt dragen. Dan maar een keertje minder naar de Costa Brava.
Huren kost ook geld. Als je een huis voor een goede prijs koopt, kun je het altijd wel weer leuk verkopen of verhuren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het was ook maar een voorbeeldjeIk moet er gewoon niet aan denken, het huisje boompje beestje gebeuren. In mijn optiek op het moment kost het alleen maar geld, op korte en lange termijn. En mocht het wel zo ver komen zorg ik er wel voor dat ik geen alimentatie meer hoef te betalen, we trouwen met een prenup etc.
Alimentatie moet je sws betalenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het was ook maar een voorbeeldjeIk moet er gewoon niet aan denken, het huisje boompje beestje gebeuren. In mijn optiek op het moment kost het alleen maar geld, op korte en lange termijn. En mocht het wel zo ver komen zorg ik er wel voor dat ik geen alimentatie meer hoef te betalen, we trouwen met een prenup etc.
Momenteel ken ik alleen maar gescheiden stelletjes die hun gezamenlijk bezit niet verkocht krijgenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:34 schreef Halcon het volgende:
Huren kost ook geld. Als je een huis voor een goede prijs koopt, kun je het altijd wel weer leuk verkopen of verhuren.
Huren is voor mij de betere optie. Heb het geld niet om iets te kopenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Huren kost ook geld. Als je een huis voor een goede prijs koopt, kun je het altijd wel weer leuk verkopen of verhuren.
Dan hebben ze het te duur gekocht en kunnen ze het alleen samen betalen. Da's niet zo slim.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Momenteel ken ik alleen maar gescheiden stelletjes die hun gezamenlijk bezit niet verkocht krijgen
Klopt, maar het was de laatste jaren wel zo ongeveer de enige manier om nog een beetje een huis te kopen. Blij dat ik alleen in een relatief goedkoop flatje zit.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan hebben ze het te duur gekocht en kunnen ze het alleen samen betalen. Da's niet zo slim.
Als de huizenprijzen tóch stijgen maakt het ook niet zoveel uit. Wanneer zo'n relatie dan na 3 jaar weer uit elkaar ging dan had men sowieso de KK eruit, en vaak ook nog een kleine winst. Zolang de prijzen stegen werkte het systeem perfect. Iedereen kon gratis rijk worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Klopt, maar het was de laatste jaren wel zo ongeveer de enige manier om nog een beetje een huis te kopen. Blij dat ik alleen in een relatief goedkoop flatje zit.
Volgens mij zitten heel veel mensen in die situatie. Wat ik met mijn ene salaris kan kopen is een vrijstaande kartonnen doos in een prachtwijkquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:38 schreef Halcon het volgende:
Dan hebben ze het te duur gekocht en kunnen ze het alleen samen betalen. Da's niet zo slim.
Met ongeveer 22.000 euro bruto koop je zo'n stapelcontainer in een prachtwijk. Je huurt met zo'n inkomen elders natuurlijk geen villa.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij zitten heel veel mensen in die situatie. Wat ik met mijn ene salaris kan kopen is een vrijstaande kartonnen doos in een prachtwijk
Maar komt vanzelf weer terug als men er niks tegen gaat doen. Zie de huizenprijzen in China. Die stijgen als nooit tevoren nadat ze naar beneden gekelderd zijn tijdens de crisis.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de huizenprijzen tóch stijgen maakt het ook niet zoveel uit. Wanneer zo'n relatie dan na 3 jaar weer uit elkaar ging dan had men sowieso de KK eruit, en vaak ook nog een kleine winst. Zolang de prijzen stegen werkte het systeem perfect. Iedereen kon gratis rijk worden.
Die situatie is nu voorbij.
In grote delen van Nederland moet je eigenlijk al met z'n tweeen zijn inderdaad. Voor een modaal huisje van 270K (300K incl. KK) heb je een inkomen nodig van 65K. Nu verdient iedereen op FOK! minstens het dubbele, maar voor de rest van alleenstaand Nederland is dit meestal moeilijk te bereiken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij zitten heel veel mensen in die situatie. Wat ik met mijn ene salaris kan kopen is een vrijstaande kartonnen doos in een prachtwijk
In China was natuurlijk nog lang niet het bubble-niveau bereikt van Nederland. Hier loopt het gewoon vast omdat het niet meer financierbaar is. De mensen willen soms nog wel, maar het lukt gewoon niet. Dan zie ik niet in waar die "stijging als nooit tevoren"' hier vandaan moet komen. Wie gaat er dan meer voor huizen betalen als ooit tevoren?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar komt vanzelf weer terug als men er niks tegen gaat doen. Zie de huizenprijzen in China. Die stijgen als nooit tevoren nadat ze naar beneden gekelderd zijn tijdens de crisis.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu verdient iedereen op FOK! minstens het dubbele
Dat is de salaris-versie van mijn-piemel-is-groter-dan-die-van-jou.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je het salaristopic leest en het gelooft dan klopt dit wel.
Dat valt wel mee natuurlijk. FOK! is immers ook geen goede afspiegeling van de gemiddelde Nederlander? Dus is het ook niet verbazingwekkend dat de FOK!ker bovengemiddeld verdient.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is de salaris-versie van mijn-piemel-is-groter-dan-die-van-jou.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is de salaris-versie van mijn-piemel-is-groter-dan-die-van-jou.
De gemiddelde FOK!ker is niet heel houd en verdient meestal niet zo heel veel hoor, ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt. In die salaris-topics komen alleen mensen die willen patsen met hun loon.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat valt wel mee natuurlijk. FOK! is immers ook geen goede afspiegeling van de gemiddelde Nederlander? Dus is het ook niet verbazingwekkend dat de FOK!ker bovengemiddeld verdient.
Ik geloof er weinig van dat de gemiddelde Fokker een bovengemiddeld salaris geniet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat valt wel mee natuurlijk. FOK! is immers ook geen goede afspiegeling van de gemiddelde Nederlander? Dus is het ook niet verbazingwekkend dat de FOK!ker bovengemiddeld verdient.
Jij bent teveel op de beurs bezig....quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In deze topic zeker nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geloof er weinig van dat de gemiddelde Fokker een bovengemiddeld salaris geniet.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:57 schreef Q. het volgende:
[..]
De gemiddelde FOK!ker is niet heel houd en verdient meestal niet zo heel veel hoor, ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt. In die salaris-topics komen alleen mensen die willen patsen met hun loon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |