Het maakt natuurlijk wel ontzettend veel uit of je via een cooperatie (loterij om een huis te krijgen) of particulier huurt.quote:
Waar woon je in de tijd dat je aan het wachten bent of teveel verdient?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:59 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Het maakt natuurlijk wel ontzettend veel uit of je via een cooperatie (loterij om een huis te krijgen) of particulier huurt.
Ook de WBV's weten tegenwoorig wel hoe het puntensysteem werkt en vragen ook voor de meeste huizen van hun de maximale huur, maar veel huurders komen daardoor dan wel weer in aanmerking voor huurtoeslagquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:59 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Het maakt natuurlijk wel ontzettend veel uit of je via een cooperatie (loterij om een huis te krijgen) of particulier huurt.
het is een belastingkorting die je krijgt als je een hypotheek neemt om daarmee een huis te kopen. Niet verwarren het kopen van een huis en de financiering ervan.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is in wezen het onrechtvaardige van de HRA. Het is een belastingkorting die je alleen krijgt als je ervoor kiest een huis te kopen. Een beperking van je keuzevrijheid kun je het ook noemen. Of een stimuleringsmaatregel. Dat is in feite hetzelfde.
waarom niet een systeem van bouwsparen, zoals in Duitsland? Bevorder je ook nog eens mee dat mensen eerst wat weerstandsvermogen opbouwen voordat ze een dergelijke investering doen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef inXs het volgende:
klopt, maar als bezuinigingsmaatregel is het denk ik niet effectief genoeg, maar ik heb daar niet zo heel veel kijk op dus 'correct me if I'm wrong' ..... Is HRA niet beter te gebruiken als een eerste aanzet tot het kopen van een huis, starterssubsidie dus. Je koopt een huis van stel max 250000 euro, hierover krijg je 30jaar HRA (als je aflost). Als je dus doorgroeit naar bijvoorbeeld een huis van 500000 euro, dan verhoog je je hypotheek, maar je HRA blijft op max 250000 euro.
Ik weet overigens niet hoe je dit precies moet regelen, met maximale en minimale bedragen, maar ik denk wel dat het een aardig systeem kan zijn. In ieder geval wel eerlijker.
Ja de woningbouwverenigingen zijn druk met de marktwerking, ofwel het uitknijpen van de zittende huurders tot op het bot, de huurders kunnen toch niet weg.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook de WBV's weten tegenwoorig wel hoe het puntensysteem werkt en vragen ook voor de meeste huizen van hun de maximale huur, maar veel huurders komen daardoor dan wel weer in aanmerking voor huurtoeslag.
Als mensen een 100% aflossingsvrije hypotheek willen en de bank wil die verstrekken dan moet dat kunnen. Waarom zou je mensen willen verbieden om 50.000 euro aflossingsvrij te lenen met als onderpand een huis van 200.000 euro executiewaarde?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:59 schreef inXs het volgende:
Ik ben dan ook van mening dat een 100% aflossingsvrije hypotheek eigenlijk echt niet meer kan. Aflossen zou eigenlijk een voorwaarde moeten zijn bij het kopen van een huis, eventueel geindexeerd met de te verwachtte inflatie. Een beetje terug naar de annuïteiten en/of lineaire hypotheek. Gewoon simpele, transparante vormen en dan HRA tot een bepaald bedrag.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef dvr het volgende:
Hun huis is hun grootste aanschaf in het leven, een financiële molensteen waarvoor ze hun vrijheid hebben opgegeven, waar ze oud en kaal in zullen worden met een trol van een wijf en 2,25 koters aan hun zij, die dadelijk om dure scooters beginnen te zeuren. Dertig jaar ploeteren voor zo'n betonnen voorportaal van het bejaardenhuis!
Ja... met een beetje geluk kan je dan zelf 2 weken genieten van de rustquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:
Wel leuk voor de kinderen, op vakantie met de caravan in Frankrijk!
Denk dat Xeno alleen aan zichzelf denktquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:
Wel leuk voor de kinderen, op vakantie met de caravan in Frankrijk!
Ik heb een collega die zijn getrouwde bestaan met kinderen als een hel beschrijft, wel op een grappige manier natuurlijk. Ik lig regelmatig dubbel om zijn cynische grappen over zijn vrouw en kinderenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:56 schreef Sjabba het volgende:
Denk dat Xeno alleen aan zichzelf denkt![]()
En sowieso is er een volgende generatie nodig, als Xeno zo overtuigd is van zijn inzicht lijkt het me goed deze genen door te geven...
Hippies zijn een plaagquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef xenobinol het volgende:
ben ik niet van mening dat de mijne per se moeten overleven.
Als de rest van de straat dan inmiddels Islamtisch is, kun je misschien je huis slijten aan 'n kind wat uit huis gaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:58 schreef LXIV het volgende:
Bovendien, zonder kinderen, aan wie moet je over 30 jaar je huis dan verkopen!
All 'you' need is lovequote:
Hear Hear! Moet er zelf ook niet aan denken, huisje boompje beestje, vastzitten aan zo'n bouwkeet waar je na 20 jaar het huis uit wordt geschopt omdat je je vrouw je zat is en de kinderen uit huis zijnquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb een collega die zijn getrouwde bestaan met kinderen als een hel beschrijft, wel op een grappige manier natuurlijk. Ik lig regelmatig dubbel om zijn cynische grappen over zijn vrouw en kinderen![]()
In mijn visie zijn er al genoeg mensen op de wereld een beetje minder kan geen kwaad, gezien de genen die ik bezit in genoeg andere mensen te vinden zijn ben ik niet van mening dat de mijne per se moeten overleven.
Dan ben je gewoon stom bezig. Je moet zorgen dat je zelf je hut kunt blijven betalen, niet compleet afhankelijk bent van het inkomen van je vrouw en na een x-aantal jaren lasten hebt die je ook op latere leeftijd kunt dragen. Dan maar een keertje minder naar de Costa Brava.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hear Hear! Moet er zelf ook niet aan denken, huisje boompje beestje, vastzitten aan zo'n bouwkeet waar je na 20 jaar het huis uit wordt geschopt omdat je je vrouw je zat is en de kinderen uit huis zijn![]()
Er werd eind vorig jaar ook al eens over bericht, notarissen die in de financiele problemen zitten?quote:NOTARIS PLUNDERT DERDENREKENING
In het notariaat is opschudding ontstaan doordat een notaris een ‘veilige’ derdenrekening een jaar lang heeft gebruikt voor andere uitgaven. De notaris, die bijna 100.000 euro van cliënten heeft gebruikt, wordt desalniettemin niet uit zijn ambt gezet. Het betreft één van de acht notarissen die eerder door de financiële waakhond van het notariaat, het Bureau Financieel Toezicht (BFT), voor de tuchtrechter waren gedaagd omdat ze een greep hadden gedaan in de ‘heilige’ derdengelden. Op deze rekening staat geld van cliënten geparkeerd in afwachting van de afwikkeling van financiële verplichtingen. Het BFT heeft herhaaldelijk verklaard dat notarissen die aan het geld op de derdenrekening zitten, uit het ambt moeten worden gezet.
Tekort
De notaris om wie het nu gaat stond per 31 december voor 37.671 euro rood op de derdenrekening. Op 31 januari 2009 was het tekort zelfs opgelopen tot 95.321 euro. Het geld van cliënten was aan andere zaken opgegaan dan waar het voor bedoeld was. Het BFT heeft, zo blijkt uit de stukken, niet kunnen achterhalen waaraan het geld is opgegaan. Ook de Koninklijke Notariele Beroepsorganisatie (KNB) heeft herhaaldelijk verklaard dat er voor notarissen die van de derdenrekening snoepen geen plaats meer kan zijn omdat ze het vertrouwen in het ambt te zeer hebben geschaad. Toen de betreffende notaris er lucht van kreeg dat het BFT de tekorten had gesignaleerd, vulde hij de derdenrekening weer aan met 100.000 euro. De notaris stelt in zijn verweer bij de kamer van toezicht voor de notarissen in het arrondissement Den Bosch dat hij „adequaat heeft ingegrepen” om de ontstane situatie te herstellen. De kamer van toezicht stelt dat een derdenrekening „te allen tijde positief moet zijn”. Omdat de betreffende notaris zijn administratie niet op orde had, heeft het BFT ook niet kunnen achterhalen waar het geld van de cliënten dan wel voor is gebruikt. „Beide klachten betreffen zeer laakbare tekortkomingen van de notaris”, aldus het tuchtcollege. Het tuchtcollege vindt het voldoende om de notaris een berisping op te leggen. Hij mag zijn notarispraktijk gewoon blijven uitoefenen.
Bron: Telegraaf
Als na 20 jaar de kinderen het huis uit zijn heb je nog mazzelquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Hear Hear! Moet er zelf ook niet aan denken, huisje boompje beestje, vastzitten aan zo'n bouwkeet waar je na 20 jaar het huis uit wordt geschopt omdat je je vrouw je zat is en de kinderen uit huis zijn![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er werd eind vorig jaar ook al eens over bericht, notarissen die in de financiele problemen zitten?
Het zal je maar gebeuren dat je koop hierdoor in het geding komt![]()
Wat ik een kwalijke zaak vind is dat er geen voorbeeld word gesteld door de tuchtrechter. Dat werkt het vertrouwen natuurlijk niet in de hand.
Te belachelijk voor woorden dit, een notaris heeft een vertrouwenspositie, dit is een extreme breuk van dit vertrouwen, meteen uit het ambt zetten!quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat tuchtcollege ziet ze ook vliegen zeg. Een berisping, maar deze notaris mag wel gewoon doorgaan. Dat geeft aan hoe ziek het notariswereldje is. Een notaris die niet van zijn derdenrekening kan blijven... Dat dit kan in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |