Aangezien ik in Rotterdam woon heb je jammer genoeg in alle bussen die OV-chipkaartlezers.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
niks mis met Qbuzz ZOF / GD .. alleen jammer dat ze nog geen OV faalhaaskaartlezers hebben.. en nog een bussentekort
verder weinig te klagen :p
oh! inleveren!quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:54 schreef o.us het volgende:
[..]
Aangezien ik in Rotterdam woon heb je jammer genoeg in alle bussen die OV-chipkaartlezers.Soms zie ik de Friese Qbuzz bussen hier rijden in Rotterdam.
Bij Qbuzz zijn merendeel connexxion chauffeurs overgenomen in regio Rotterdam, dus als de chauffeurs stom zijn, waren ze dat bij connexxion ook al.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef o.us het volgende:
Zit even op mijn iPhone dus sorry dat ik de OP er niet bij heb gedaan.![]()
Maar even terzake:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Het een en ander is veranderd nu Qbuzz rt is. Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.
Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt.
Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz.
Ssst.quote:Op donderdag 25 februari 2010 01:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
....
.... En eerst schrijf je: ik vind het wel prima, maar dan is het weer niet zo goed ?? ......
....
Laten ze eerst hun nooit afgenomen en vervolgens maar verpatste zilveren MANnetjes maar 's terug halen.quote:
Als je tenminste begrijpt waar 't over gaat dan hè.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Goed topic.
Altijd toch? Inleidinkje (in woord en/of beeld), vermelding van vorige topics en wat dies meer zij?quote:Hadden we een OP dan trouwens?
die zilveren mannetjes krijgen ze niet meer terug toch? die rijden toch intussen bij XX?quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ssst.
En een tvp plaatsen en vervolgens nog geen 3 minuten later een tirade afsteken is verkwisting van de berichten pot. Er zitten er ook maar al slechts 300 in, die zijn zo op hè![]()
[..]
Laten ze eerst hun nooit afgenomen en vervolgens maar verpatste zilveren MANnetjes maar 's terug halen.
[..]
Als je tenminste begrijpt waar 't over gaat dan hè.
De OP was zo warrig dat dat niet bij iedereen is overgekomen heb ik de indruk.
[..]
Altijd toch? Inleidinkje (in woord en/of beeld), vermelding van vorige topics en wat dies meer zij?
Gaslapen.quote:
Waarschijnlijk niet nee.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die zilveren mannetjes krijgen ze niet meer terug toch?
En Drenthe Tours en wie weet waar nog meer.quote:die rijden toch intussen bij XX?
Terwijl de gas vervangende Volvo 8700's net weer waren afgestoten, (als ik het goed begrepen heb).quote:nja net als er nog een vloot witte kubussen rijden ( ex BBA meuk ofzo ) die er weer uit moetne nog
Dat gebeurt mij ook wel eens als ik een bericht wil veranderen en dan per ongeluk op quote druk ipv wijzigen, grrrr. Dan zit je na afloop -na correctie- ook met een leeg bericht. En wat ik ook heel vervelend vind is dat de cursor zo z'n eigen willetje heeft en niet staat waar ik denk dat ie had moeten staan aan de hand van waar ik geklikt heb en zo hele woorden op de verkeerde plaats typ of nog erger, weghaal. Je moet wel goed blijven opletten met dat FOK!.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:07 schreef marcel.nl het volgende:
[.tvp.]
Gniffel gniffel.
Ik had een bericht getikt, toen verscheen er een leeg bericht. Toen deed ik backspace, verscheen het typveld weer, en toen ik dat bevestigde (invoeren) stonden er ineens twee. Dus heb ik in die lege maar tvp gezet.
Waarschijnlijk dus teveel getypt, ging heel fok over zijn nek.
mja die 8700 volvo's waren waarschijnlijk voor heel 2009 gehuurt bij womy?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee.
[..]
En Drenthe Tours en wie weet waar nog meer.
[..]
Terwijl de gas vervangende Volvo 8700's net weer waren afgestoten, (als ik het goed begrepen heb).
De wegen van een Qubus zijn nogal mistig.
[..]
Dat gebeurt mij ook wel eens als ik een bericht wil veranderen en dan per ongeluk op quote druk ipv wijzigen, grrrr. Dan zit je na afloop -na correctie- ook met een leeg bericht. En wat ik ook heel vervelend vind is dat de cursor zo z'n eigen willetje heeft en niet staat waar ik denk dat ie had moeten staan aan de hand van waar ik geklikt heb en zo hele woorden op de verkeerde plaats typ of nog erger, weghaal. Je moet wel goed blijven opletten met dat FOK!.
Oh, en als de OP niet opschiet kan ie straks niet meer bij zijn OP om de vorige recente topics er bij te zetten.
Nou dat wordt nog wat met dat Wk Voetbal. Ik had begrepen dat er rond Kaapstad geen regulier busvervoer was, maar dat dit is opgezet vanwege komende kampioenschap. Dus ik stel voor: alle Fryskers naar de Kaap de Goede hoop en dan lekker stouwen met hooligans. Dat zal een feest worden met z'n honderd tweëen op een gepakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
Busje met 102 passagiers van weg geplukt
en dan klagen we hier over veevervoer
dan moeten ze bij VDL er eerst een extra achteras onder lepelenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:36 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou dat wordt nog wat met dat Wk Voetbal. Ik had begrepen dat er rond Kaapstad geen regulier busvervoer was, maar dat dit is opgezet vanwege komende kampioenschap. Dus ik stel voor: alle Fryskers naar de Kaap de Goede hoop en dan lekker stouwen met hooligans. Dat zal een feest worden met z'n honderd tweëen op een gepakt.
Mja, ach, het zijn maar Frsykers. Ik bedoel, misschien dat we ze daarna als verloren moeten beschouwen. Althans, verloren ? Ach, ze zijn er niet meer, laten we het daar op houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan moeten ze bij VDL er eerst een extra achteras onder lepelen
1 keer springen en de as is gebrokenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan moeten ze bij VDL er eerst een extra achteras onder lepelen
waarom tref ik nou nooit zo`n geyl ding als versterking hier :|quote:Op zondag 28 februari 2010 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Saurer
Eigenaar: Jan Hofstra
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Damwoude
Datum: 6 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: rijdt elke werkdag nog steeds lijndienstversterking...
Omdat lijn 60 niet door Joure gaat.quote:Op zondag 28 februari 2010 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom tref ik nou nooit zo`n geyl ding als versterking hier :|
nou enquote:Op zondag 28 februari 2010 22:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat lijn 60 niet door Joure gaat.
heb je dr aandelen van ofzo?quote:Op zondag 28 februari 2010 23:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Neeeeeeeeeeee hoe meer koopmans hoe beter!
Heb je die bij Birwa genomen? Lijkt erop in ieder gevalquote:Op zondag 28 februari 2010 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Saurer
Eigenaar: Jan Hofstra
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Damwoude
Datum: 6 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: rijdt elke werkdag nog steeds lijndienstversterking...
Als ik daar uitspraken over ga doen krijg ik dat meteen weer op mn bord, de firma koopmans leest meequote:
Correctquote:Op maandag 1 maart 2010 22:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb je die bij Birwa genomen? Lijkt erop in ieder geval
Gisteren heb ik Alliance 2800 weer gezien, alleen niet op de lijn helaas. Hij stond in Dokkum geparkeerd op het terrein van Mollema (schuin, zeer schuin, tegenover het busstation), waar Connexxion vroeger de Dokkumse Fryskers had staan en waar nu alleen nog die van de NOF staan. Kan het zijn, dat de 2800 nu alleen nog doordeweeks rijdt? Zo niet, dan staat hij daar waarschijnlijk te wachten om afgevoerd te worden ofzo
mischien gaan ze voor bieslook de 22 er mee rijdenquote:Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ik daar uitspraken over ga doen krijg ik dat meteen weer op mn bord, de firma koopmans leest mee
[..]
Correct![]()
En kan het niet zijn dat NOF die dan gekocht heeft?
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Zouden de NOF-chauffeurs waarschijnlijk wel blij mee zijn ook, kunnen die ook eens op een echte bus rijdenquote:Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ik daar uitspraken over ga doen krijg ik dat meteen weer op mn bord, de firma koopmans leest mee
[..]
Correct![]()
En kan het niet zijn dat NOF die dan gekocht heeft?
zolang dat maar niet betekend dat er weer meer nep bussen hier terecht komen :wquote:Op dinsdag 2 maart 2010 02:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Zouden de NOF-chauffeurs waarschijnlijk wel blij mee zijn ook, kunnen die ook eens op een echte bus rijden
die DO viel me vanochtend ook op, ga er eigenlijk van uit dat die bus alleen gebruikt wordt voor de cursussen die in dokkum worden gegeven.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 02:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Zouden de NOF-chauffeurs waarschijnlijk wel blij mee zijn ook, kunnen die ook eens op een echte bus rijden
Qbuzz praktijken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ze krijgen nu dus een deel van Overijssel en het aansluitende deel in Gelderland. Ben benieuwd.
Dat mag ik hopen, hè, anders heb je nl. je naam onder iemand anders z'n foto gezetquote:
Hier in NH-N verschijnen er op 't ogenblik van die oranje "blobs" in de bussen waar ze nog niet inzitten,quote:In Zwolle rijdt een Procity op lijn 5 Westenholte en in Deventer rijdt er eentje voornamelijk op 7 Kloosterlanden maar ook andere lijnen. Dit is slechts tijdelijk, omdat er telkens een standaardbus uit dienst moet voor de inbouw van een afhaalmachine. Dat is een blauw kastje dat ter hoogte van de uitstapdeur is opgehangen en waarmee je ín de bus reisproducten op je kaart kan laden.
Tsja, ook daar raken ze een keertje op. Zo te zien specials, voor op vliegvelden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Kijk eens aan wat er in Dubai te koop staat?
http://www.rbauction.com/auction_catalog/catalog_results.jsp?auction_id=2010111&industry_id=2&class_cd=BUS&Search_type=Advanced
Bij het GVU en Connexxion Utrecht e.o. hebben ze die OV-chipkaart ophaal-kastjes ook al in de bussen hangen. Weet alleen niet zeker of dat in alle bussen al zo is, want zo vaak ga ik daar niet met de bus. Bij Cxx zijn het in ieder geval de 92xx Citaro G's en bij het GVU de 18m en 24m van Hool'squote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen, hè, anders heb je nl. je naam onder iemand anders z'n foto gezet![]()
En wat een kokkerd ook, die foto, die past vast wel bijna op een lucifer doos![]()
[..]
Hier in NH-N verschijnen er op 't ogenblik van die oranje "blobs" in de bussen waar ze nog niet inzitten,
tot nog toe boven een van de wielkasten voorin. Mogelijk zijn dat de bevestigings punten waar zo'n apparaat opgeklikt kan worden. Nu lijken 't nog supersized broodtrommels, zonder enige functie.
Bij de 3800 (Streek) MANnetjes zitten de apparaten er wel al enige tijd in, maar dan ook achter, bij de uitgang. Mogelijk zelfs al van dat ze nog in de buurt van Uithoorn reden.
Bussen worden strax gewoon staplaats only :wquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het jammer dat ze die gevallen in de bus neerzetten, want het kost toch weer enkele zitplaatsen. En zoveel zijn er al niet in een bus ....
Merkwaardig, die bus is 2 jaar en 8 maanden geleden ook al eens van eigenaar gewisseld.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[.cXX 2800.]
En kan het niet zijn dat NOF die dan gekocht heeft?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het jammer dat ze die gevallen in de bus neerzetten,
Nee hoor.quote:want het kost toch weer enkele zitplaatsen.
quote:En zoveel zijn er al niet in een bus ....
quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Openbaar vervoer in Boskoop ligt nu stil. Het spijt me te lezen dat het heel slecht gaat met de vrouw van Marty, voor hem moet het ook erg zwaar zijn in deze tijd.
Daar sluit ik me graag bij aan.quote:Op 27 februari is helaas Mar Werkman , echtgenote van Marty Werkman ( OV in Boskoop ) op
slechts 57 jarige leeftijd overleden we wensen Marty en familie veel sterkte toe in deze moeilijke tijden.
Picasaquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:01 schreef Alexxxxx het volgende:
je copyright is net zo lelijk als die van mij!
En nou denk jij dat die impressie van een Friese vlag de huisstijl van Qbuzz is?quote:
Dat zou in principe kunnen maar ik denk dat 't gewoon dezelfde streek Integro is die al vaker in Frieslân op Qliner 351 is ingezet. Zit ook een Wayfarer in maar ziet er verder niet uit. Alsof de vloer naden opnieuw met kauwgom zijn aangesmeerd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
XX heeft ook de 2791 naar fryslan gehaald geloof ik
Er zitten geen pompeblêden op de bus. Zoja, dan was het overduidelijk een Friese bus. Zo dom ben ik heus weer niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En nou denk jij dat die impressie van een Friese vlag de huisstijl van Qbuzz is?
Mja, het was wel duidelijk dat er eentje op gezeten heeftquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:43 schreef o.us het volgende:
[..]
Er zitten geen pompeblêden op de bus. Zoja, dan was het overduidelijk een Friese bus. Zo dom ben ik heus weer niet.
Weet ik, maar ze hebben volgens mij in Friesland met de concessie geen uiterlijkeisen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het was wel duidelijk dat er eentje op gezeten heeft
Insgelijks. Sterkte Marty, al weet ik niet of je hier meeleest.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bron touringcarteam-marcel:
[..]
Daar sluit ik me graag bij aan.
MAN 8849, met Wayfarer, is tegenwoordig inderdaad standaard op lijn 351 te vinden. Nuttiger dan hem steeds als reserve in Leeuwarden te houden, terwijl daar gewoon genoeg Integro's beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En nou denk jij dat die impressie van een Friese vlag de huisstijl van Qbuzz is?
[..]
Dat zou in principe kunnen maar ik denk dat 't gewoon dezelfde streek Integro is die al vaker in Frieslân op Qliner 351 is ingezet. Zit ook een Wayfarer in maar ziet er verder niet uit. Alsof de vloer naden opnieuw met kauwgom zijn aangesmeerd.
Is overigens wel meer een chauffeurs bus, hij rijdt een stuk pittiger dan de gemiddelde 2900 wagen.
Hij reed van 't weekend op 351 samen met een 8800 MANneke. We kwamen maandag op de Afsluitdijk ook nog een Ambassador tegen richting Fr. maar of die nou ook 350 reed?! Volgens mij waren we op Zurich nl compleet.
Tot m'n stomme verbazing dit weekend geen enkele 5600 Volvo tegen gekomen. Kennelijk zijn die toch echt reserve nu.
Had gewoon een 8100-Amba teruggestuurdquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
Laatst reed er ook een MAN van Alkmaar, de 8830 als ik me niet vergis, op lijn 350...
Idd. Heel veel sterktequote:Op woensdag 3 maart 2010 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Inderdaad, heel veel sterkte voor de familie Werkman...
Nuttig is om die teveel aan Integro's dan maar naar Joure te sturen en de reserve de reserve te laten zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
MAN 8849, met Wayfarer, is tegenwoordig inderdaad standaard op lijn 351 te vinden. Nuttiger dan hem steeds als reserve in Leeuwarden te houden, terwijl daar gewoon genoeg Integro's beschikbaar zijn.
De keuze van die gasten in Alkmaar wordt er niet beter op. Laatst ook al eens een 5100 Amba gehadquote:Laatst reed er ook een MAN van Alkmaar, de 8830 als ik me niet vergis, op lijn 350...
Magge niet hè, moet LED film display hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had gewoon een 8100-Amba teruggestuurd![]()
zeg alles beter dan fryskers en ambakrotten :pquote:Op donderdag 4 maart 2010 01:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nuttig is om die teveel aan Integro's dan maar naar Joure te sturen en de reserve de reserve te laten zijn.
[..]
De keuze van die gasten in Alkmaar wordt er niet beter op. Laatst ook al eens een 5100 Amba gehad![]()
Stuur dan een 3800 MANnetje, dat is tenminste een fatsoenlijke streekbus.
Wel raar trouwens, met 2 Volvo's als reserve en dan een 8800 MANnetje sturen.
Maar ja, alles rijdt overal tegenwoordig. Kwam zelfs ook al een 'Frijsker' in Castricum tegen.
[..]
Magge niet hè, moet LED film display hebben.
Hoort daar Duvedec 7807 ook bij?quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ivm inbouw ov-chipkaart opladers zijn er tijdelijk wat extra bussen.
Ach, er moet wel een wereldwonder gebeuren, wil de 351 uberhaupt nog bestaan volgend jaar...quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
MAN 8849, met Wayfarer, is tegenwoordig inderdaad standaard op lijn 351 te vinden. Nuttiger dan hem steeds als reserve in Leeuwarden te houden, terwijl daar gewoon genoeg Integro's beschikbaar zijn.
Snelbus 99 ! Wel halte bij Nijlân graag.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ach, er moet wel een wereldwonder gebeuren, wil de 351 uberhaupt nog bestaan volgend jaar...
Ik hoop het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef o.us het volgende:
Zit even op mijn iPhone dus sorry dat ik de OP er niet bij heb gedaan.![]()
Maar even terzake:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Het een en ander is veranderd nu Qbuzz rt is. Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.
Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt.
Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz.
In Johannesburg is overigens ondertussen een snelbuslijn die constant onder politiebewaking rijdt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:36 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou dat wordt nog wat met dat Wk Voetbal. Ik had begrepen dat er rond Kaapstad geen regulier busvervoer was, maar dat dit is opgezet vanwege komende kampioenschap. Dus ik stel voor: alle Fryskers naar de Kaap de Goede hoop en dan lekker stouwen met hooligans. Dat zal een feest worden met z'n honderd tweëen op een gepakt.
BRU-Amba's zijn genummerd van 3159 tot 3289.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Of een gele Utrecht-Amba (of zijn dat alleen de 32xx'en)?
Eentje moet als het goed is nog steeds in Oost-Groningen rijden. De andere heeft in Noord-Holland een bezoek aan de vissen gebracht.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar zijn die procity look-a-likes ( met dubbele achteras ) van arriva eiks beland
Die rijden gewoon hun rondjes door Delfzijl en Veendam.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar zijn die procity look-a-likes ( met dubbele achteras ) van arriva eiks beland
hmm k had t idee dattie hier nog reed inderdaad... onder wagenparknummer 6022... maar voor wiequote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eentje moet als het goed is nog steeds in Oost-Groningen rijden. De andere heeft in Noord-Holland een bezoek aan de vissen gebracht.
In principe voor de gemeente Delfzijl / Veendam, maar dan wel door Qbuzz neem ik aan.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm k had t idee dattie hier nog reed inderdaad... onder wagenparknummer 6022... maar voor wie:p
reed als extra buurtbusje
lepelen ze maar een nieuwe in!quote:Op zondag 7 maart 2010 16:59 schreef NoBody122 het volgende:
Er verschijnen steeds meer 82xx-MAN's bij Cxx in Fryslan.
De eerste met pech is ook reeds een feit; die is gisternacht op het station blijven staan met een kapotte startmotor
dan wassie wel verdwaaldquote:Op zondag 7 maart 2010 07:15 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In principe voor de gemeente Delfzijl / Veendam, maar dan wel door Qbuzz neem ik aan.
Trouwens: weer een gloednieuwe citaro uit Nijmegen (Breng) in de fik, dat is de tweede nu al. Nogal licht ontvlambaar die dingen (en foei lelijk met die gekke hoge bult op het dak):
http://112nijmegen.jalbum.net/Autobusbrand%20Nijmegen/index.html
[ afbeelding ]
Jij hebt geen recht meer van eisen, want ik las in een niet nader te noemen topic dat jij binnenkort voor je rijbewijs gaat, wat waarschijnlijk betekent dat je daarna niet veel meer in de bus te vinden bentquote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lepelen ze maar een nieuwe in!
8200 series
[..]
Dan nog mag ik nu wel sprekenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht meer van eisen, want ik las in een niet nader te noemen topic dat jij binnenkort voor je rijbewijs gaat, wat waarschijnlijk betekent dat je daarna niet veel meer in de bus te vinden bent
Gunst, wat een vrijgevig mens ben je toch ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dan nog mag ik nu wel spreken![]()
want like je gunt de ander passagiers toch ook wel wat he!))
quote:Op zondag 7 maart 2010 07:15 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
[]
Trouwens: weer een gloednieuwe citaro uit Nijmegen (Breng) in de fik, dat is de tweede nu al.
Nogal licht ontvlambaar die dingen
Wat weinig verschil meer maakt dankzij de meer dan walgelijke kleurstelling, maar idd, de ont-quote:(en foei lelijk met die gekke hoge bult op het dak):
ik voor zie een uittocht van procity's \o/ op naar lelystad er mee dusquote:Op maandag 8 maart 2010 19:01 schreef BastiaanL het volgende:
Het Ontwerp PvE voor IJsselmond is openbaar: http://www.overijssel.nl/(...)gen-ov/aanbesteding/
Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar een gemiddelde leeftijdseis van 8 jaar en een maximum leeftijd van 12 jaar. Voor de stadsdienst Lelystad is het maximum 8 jaar, wat vanaf juli 2015 kan worden verhoogd naar 12,5 jaar als het materieel binnen een bepaalde termijn wordt gerenoveerd. Verder gewoon milieunorm Euro 5 zonder aardgas of hybride fratsen.
Ook opvallend is dat er materieel van maximaal 10,8 meter wordt geëist voor de stadsdienst Lelystad. De minimale stahoogte is 2,05 meter, dus ik vraag me af of het verhoogde achterdeel van de Ambassadors hier aan voldoet.
Een ander opvallend puntje, maar verder niet busgerelateerd: het Regiotram-materieel moet nieuw zijn, dus het lijkt erop dat inzet van de A32-trams van Gouda-Alphen hiermee wordt uitgesloten.
quote:Op maandag 8 maart 2010 19:01 schreef BastiaanL het volgende:
Het Ontwerp PvE voor IJsselmond is openbaar: http://www.overijssel.nl/(...)gen-ov/aanbesteding/
Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar een gemiddelde leeftijdseis van 8 jaar en een maximum leeftijd van 12 jaar. Voor de stadsdienst Lelystad is het maximum 8 jaar, wat vanaf juli 2015 kan worden verhoogd naar 12,5 jaar als het materieel binnen een bepaalde termijn wordt gerenoveerd.
En daar gaat dan je leeftijdseis.quote:Verder gewoon milieunorm Euro 5 zonder aardgas of hybride fratsen.
Tenzij ze die (bestaande) Ambassadors een stukje korter gaan maken denk ik niet dat dat erg relevant isquote:Ook opvallend is dat er materieel van maximaal 10,8 meter wordt geëist voor de stadsdienst Lelystad.
De minimale stahoogte is 2,05 meter, dus ik vraag me af of het verhoogde achterdeel van de Ambassadors hier aan voldoet.
http://www.touringcarchauffeur.nl/nieuws/constructeurs_busbouwers_detail.php?nieuws_nr=334&pagina=2quote:Op maandag 8 maart 2010 19:14 schreef BastiaanL het volgende:
Vandaar de minimale stahoogte, anders wordt het voor Connexxion inderdaad een dumpplek voor Procity's
(1e alinia onder de foto.)quote:..... beschikt de ProCity over een vlakke vloer zonder obstakels waardoor de instaphoogte aan de voorkant slechts 265 mm is, terwijl de bus 21 passagiersstoelen heeft en de stahoogte in het hele voertuig 2100 mm is.
Kan ouder materieel niet gewoon aangepast worden? Dat hebben ze met de BRENG Amba's toch ook gedaan?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
En daar gaat dan je leeftijdseis.
Ik bedoelde ook niet de bestaande Ambassadors. Ze zouden ook nieuwe ALE108 kunnen inzetten. En geloof mij, als het druk is heb je ook achterin een Amba staanplaatsenquote:[..]
Tenzij ze die (bestaande) Ambassadors een stukje korter gaan maken denk ik niet dat dat erg relevant is![]()
Bovendien heb je achter in een Ambassador geen staanplaatsen, lijkt mij.
Oeiquote:[..]
http://www.touringcarchauffeur.nl/nieuws/constructeurs_busbouwers_detail.php?nieuws_nr=334&pagina=2
(1e alinia onder de foto.)
Maak je borst maar alvast nat.
en een volle tank diesel, en een poetsbeurtje binnen in en buitenom.. niemand die t verschil zietquote:Op maandag 8 maart 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
Is niet erg. Zijn wij ze kwijt. Strik er om?
Kan geregeld worden:quote:Op maandag 8 maart 2010 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
.. mischien moeten ze t dak nog even omhoog krikken dan! )
net als sommige ambas?quote:Op maandag 8 maart 2010 21:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Totdat ze met een spliksplinter nieuw strijkplankje erin weer terug keren.
Tenzij hij gelijk door gaat voor Dquote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht meer van eisen, want ik las in een niet nader te noemen topic dat jij binnenkort voor je rijbewijs gaat, wat waarschijnlijk betekent dat je daarna niet veel meer in de bus te vinden bent
mjaquote:Op maandag 8 maart 2010 21:26 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Tenzij hij gelijk door gaat voor D![]()
*Verheugt zich op morgen* Twee uurtjes lesrijden op een B96
Gaat het om de kleurstelling of hoe zit het?quote:Op maandag 8 maart 2010 22:19 schreef Rian. het volgende:
Ligt het aan mij of heeft alleen de RET mooie bussen hier in Rotterdam?
Natuurlijk, aan wie zou 't anders moeten liggen.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:19 schreef Rian. het volgende:
Ligt het aan mij
quote:of heeft alleen de RET mooie bussen hier in Rotterdam?
Wie de mooiste kleur zilver heeft. "De" RET, natuurlijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat het om de kleurstelling of hoe zit het?
Het complete plaatje.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat het om de kleurstelling of hoe zit het?
Of we daar nu blij mee moeten zijn ...quote:Busfoto meldt:
Ik kan eraan toevoegen dat er voor een periode van een jaar, één Citea voor Connexxion in Friesland gaat rijden. De apparatuur voor de Viatag is al door Connexxion naar VDL verstuurd.
Hangt er vanaf wàt voor een Citea.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
Busfotoman zal het hier misschien ook wel komen melden, maar op een ander forum las ik het volgende:
[..]
Of we daar nu blij mee moeten zijn ...
deze?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wàt voor een Citea.
Waar is 'hier'?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanmorgen na een tandarts bezoek maar even gekeken wat er op de XX stalling stond hierbedroevend weinig.. dus ook geen pics
1 maal een 3700
2 maal een 1700
1 maal een 5700
1 maal een 2900
en t stond nog kris kras op t terein ook
qliners?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waar is 'hier'?
Bij mijn weten hebben we in Fryslân geen 2900's en 5700's. Maar elders hebben ze weer amper 1700's -en- 3700's
Dat was ik in elk geval niet hoor...quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
Busfotoman zal het hier misschien ook wel komen melden, maar op een ander forum las ik het volgende:
[..]
Of we daar nu blij mee moeten zijn ...
Dan was het iemand die zich voor Busfoto uitgeeft.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:53 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Dat was ik in elk geval niet hoor...
ik ben ze nog niet tegengekomen op de 351quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Rijden die Regio's nog wel eens op 351 of is dat ook al weer verleden tijd?
daar reed gister een in XX huisstijl gekleurde Integro op :pquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik ben ze nog niet tegengekomen op de 351
niet iedereen kan alles weten / onthouden :pquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh ja... De Integro's en de 15m MAN's natuurlijk
Never mind
ehe.. oepsiequote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:05 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.regio15.nl/act(...)-wegdek-in-naaldwijk
Dat zei je al, Ou: Bussentopic #31 - De kleintjes proberen groot te worden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar reed gister een in XX huisstijl gekleurde Integro op :p
( dus niet in Qliner blauw / interliner grijsachtig :p )
Dat was toen 351 nog op Bolsward reed en sommige omlopen van 315 in Heerenveen als 351 doorreden naar Bolsward en daarna terug naar Groningen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik ben ze nog niet tegengekomen op de 351.
oh dat komt wel.. maar mischien was er hier iemand die t kon verklarenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Zal wel iets met verschillende kilometers en eventueel een afwijkend opstaptarief per concessie te maken hebben.
ja dat kan wel wezen..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Wederom verschil in kilometers, de routes heen en terug zijn niet exact aan elkaar gelijk. Denk maar aan rotonde of de route in Groningen.
Die rijden nog gewoon rond hoor. Vandaag waren ze beide aan het pendelen tussen de Rengerslaan en het busstation.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt het trouwens dat de Citaro G 9165 en 9167 niet meer in Leeuwarden zijn? Heb ze al een hele tijd niet meer gezien namelijk ...
laat me raden...quote:Op zondag 14 maart 2010 12:15 schreef Gnittoo het volgende:
ondertussen in duitsland:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Totaal gezien over de hele rit is het wel weer gelijk, maar op deeltrajectniveau dus niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja dat kan wel wezen..
maar dan nog verklaard dat niet waarom die ritten WEL even duur zijn
ja en dat is dus niet logischquote:Op maandag 15 maart 2010 08:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Totaal gezien over de hele rit is het wel weer gelijk, maar op deeltrajectniveau dus niet.
Vandaag idd de 9165 weer eens zien rijden. Was al een hele poos geleden.quote:Op zondag 14 maart 2010 00:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die rijden nog gewoon rond hoor. Vandaag waren ze beide aan het pendelen tussen de Rengerslaan en het busstation.
Wel is de 9165 ontdaan van zijn blauwe jasje
Met studenten kaart, aldus 9292OVquote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
oh nog even wat..
waarom is als ik vanaf Joure, Rotonde naar Heerenveen Station het ritje met de 315 slechts 1,54..
met de 351 wel 35 CT GOEDKOPER namelijk 1,19
wil ik echter terug met de 315.. dan betaal ik ineens 1,60?!
en neem ik de 351, dan mag ik ineens 1,24 betalen?
quote:Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Met studenten kaart, aldus 9292OV
Ik vermoed dat 351 met het standaard streektarief rijdt (en misschien ook nog wel steeds het
Friese actietarief) en 315 en 335 met het HOV tarief, dat kan tot 4.5 cent per kilometer schelen.
Klopt, 351 behoort dan ook gewoon tot de concessie Noord en Zuidwest Friesland, de 315 en 335 tot de concessie Q315.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Met studenten kaart, aldus 9292OV
Ik vermoed dat 351 met het standaard streektarief rijdt (en misschien ook nog wel steeds het
Friese actietarief) en 315 en 335 met het HOV tarief, dat kan tot 4.5 cent per kilometer schelen.
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom Qliner 351 vwb OVchip op standaard OVtarief rijdt.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Klopt, 351 behoort dan ook gewoon tot de concessie Noord en Zuidwest Friesland, de 315 en 335 tot de concessie Q315.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:33 schreef Gnittoo het volgende:
[.connexxion 2800.]
die DO viel me vanochtend ook op, ga er eigenlijk van uit dat die bus alleen gebruikt wordt voor de cursussen die in dokkum worden gegeven.
Dan stond die het afgelopen weekend op de -zoals we allen weten- niet bestaande overdekte stalling aan de Workumertrekweg (hè, busfotoman) in Bolsward.quote:kwam tussen leeuwarden en marssum nog een witte DO tegen van E&R.
meer foto's is altijd goed toch?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten er nog foto's van Qbussen in Groningen komen?
( Weet alleen niet of ik als een sjaak over kom als ik zomaar foto's van bussen ga nemen en of de buschauffeur het wel zo leuk vind)
faalkaart bedoel jequote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Och, dat is die Friese OV-josti die de chipkaart moet promoten
Je valt niet op, zijn zoveel jostis die bussen op de foto zetten...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten er nog foto's van Qbussen in Groningen komen?
( Weet alleen niet of ik als een sjaak over kom als ik zomaar foto's van bussen ga nemen en of de buschauffeur het wel zo leuk vind)
Heb ik afgelopen weekend anders niks van gemerkt.quote:
Zelfs voertuig-fotografen, zowaar. 'k Zou nog maar geen patent aanvragen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je valt niet op, zijn zoveel jostis die bussen op de foto zetten...
Jij vindt een Amba beter dan een 88xx-MAN?quote:
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zelfs voertuig-fotografen, zowaar. 'k Zou nog maar geen patent aanvragen.
Is dat wat er mee bedoeld werd? Jeezzz.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij vindt een Amba beter dan een 88xx-MAN?
Is ook allemaal prut.quote:Mijn voorkeur: man 8800 > amba > man 8200.
Bus vestigingen in aflopende concessies geven in de regel nooit hun beste bussen 't eerst weg, tenzij ze natuurlijk nodig zijn voor een nieuwe concessie. Dus krijg je de afdankertjes.quote:Belangrijkste reden: de retarder bij de 82xx-MAN's, of iig die paar die ik tot nu toe tegen ben gekomen, werkt irritant; hij remt of niet, of meteen vrij stevig vanaf het begin.
Die ene 31xx-MAN, die momenteel in Fryslan rondrijdt, heb ik nog niet kunnen testen op rijgedragquote:Op woensdag 17 maart 2010 01:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is dat wat er mee bedoeld werd? Jeezzz.
Ik dacht de verdeling qua aantallen.
[..]
Is ook allemaal prut.
MAN 3800 serie (Cxx) en dus ook die van Kubus waaronder de ex-kubus 3147, dat begint ergens op te lij-
ken, ook al blijven ook die rijdende voetbal tribunes. Rijden ten eerste stiller en ten tweede minder hoekig.
[..]
Bus vestigingen in aflopende concessies geven in de regel nooit hun beste bussen 't eerst weg, tenzij ze natuurlijk nodig zijn voor een nieuwe concessie. Dus krijg je de afdankertjes.
Mja, niet verwonderlijk denk ik, want Berkhof zal de onderdelen wel op voorraad hebben gehad omdat de order voor Dubai vertraagd is. Daarnaast is dit het uiterlijk van de Citea's wel gewoon. Door de kleurstelling zal het wat meer opvallen denk ik.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
http://forum.busfreaks.nl/showthread.php?tid=807&pid=63556#pid63556
Opvallend dat ook deze de kop heeft van de Dubai Citea's.
Als 't een complete (Dubai) bus zou zijn dan zou 't zin maken maar dit is toch echt een ander type (2 deurs).quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, niet verwonderlijk denk ik, want Berkhof zal de onderdelen wel op voorraad hebben gehad omdat de order voor Dubai vertraagd is.
Ik heb geen idee waar je 't over hebt.quote:Daarnaast is dit het uiterlijk van de Citea's wel gewoon.
Wat meer opvallen?quote:Door de kleurstelling zal het wat meer opvallen denk ik.
Omdat Dubai nog allerlei rekeningen moet betalen. Dat emiraat heeft lange tijd op te grote voet geleefd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, niet verwonderlijk denk ik, want Berkhof zal de onderdelen wel op voorraad hebben gehad omdat de order voor Dubai vertraagd is.
Omdat het zo modulair is kun je vele combi's makenquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als 't een complete (Dubai) bus zou zijn dan zou 't zin maken maar dit is toch echt een ander type (2 deurs).
Jij bestudeert alle details van alle bussen nauwgezet? Ik hou het bij de grote lijnen. Dat de kop er in meerdere uitvoeringen is prima, maar die hele filmpet interesseert me niet.quote:[..]
Ik heb geen idee waar je 't over hebt.
Wat meer opvallen?
Door de donkerder kleuren valt die film pet juist eerder minder direkt op dan bij spier wit.
* Ofyles2 nu ook kijkt...quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Nu op Net2 : Labyrint
Er wordt gedemonstreerd dat het heel goed mogelijk is om de OV-chipkaart te hacken en uit te lezen.
Mja, jij wilt gelijk hebben.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:51 schreef BeefRWijker het volgende:
Leuk zoals jij altijd reageert als je je weer eens vast gelult hebt, PSM
* NoBody122 niet, want het zal inmiddels al wel weer afgelopen zijn..quote:
uitzending gemist?quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
* NoBody122 niet, want het zal inmiddels al wel weer afgelopen zijn..
Samenvatting, iemand?
De RFID-chip, daar ging het vooral over.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
* NoBody122 niet, want het zal inmiddels al wel weer afgelopen zijn..
Samenvatting, iemand?
Jep, was eigenlijk nogal een afknapper.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De RFID-chip, daar ging het vooral over.
Fijn dat je je oorspronkelijke geneuzel over toevallig op voorraad hebben liggen en nog meer geneuzel over kleurstelling hiermee totaal hebt ontkracht.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, jij wilt gelijk hebben.
Het is echter zo dat met die tegenwoordige modulaire concepten van de bussen ze veelal alleen op details anders zijn. Je kunt vele opties bestellen nu, alleen de basis en de productietechnieken blijven hetzelfde. Hoe je het ook wendt of keert.
Ik wil jou helemaal niks doen geloven. Het was slechts een vaststelling, niet meer en ook niet minder.quote:Dus een RET Citea heeft meer overeenkomsten met een Dubai Citea dan jij me wilt doen geloven.
vertelquote:Op donderdag 18 maart 2010 17:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo. Binnen een week heeft Friesland er een heuse sneldienst bij, op de lijnfilm dan wel te verstaan.
Lijn 50?quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo. Binnen een week heeft Friesland er een heuse sneldienst bij, op de lijnfilm dan wel te verstaan.
oh lijn 50S!quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijn 50?
Dat was in vroegere tijden ook een sneldienst, volgens de lijnfilmen van toen
bron: Trouwquote:(Novum/AP) - Deutsche Bahn (DB AG) wil het Britse vervoersconcern Arriva overnemen. Een woordvoerder van de Duitse spoorwegmaatschappij bevestigde donderdag desgevraagd berichten daarover van de Süddeutsche Zeitung en de Financial Times Deutschland. Hij gaf verder geen bijzonderheden.
Volgt nog, lijn 70 wordt St. Annaparochie Sneldienst, uiteraard nog wel doorrijdend naar die hele mooie paal.quote:
Je zou verwachten dat je die mensen kunt verstaan omdat de commentaarstem in het duits is, maar wat die chauffeur en die locals nou allemaal brabbelen...quote:
Afgelopen maandag ook. Tot nog toe de 5614 alleen maar op de garage zien staan.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag zat Alkmaars' 5615 weer op lijn 350
Mogelijk. In Alkmaar zit natuurlijk veel expertise voor de 56xx'enquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Afgelopen maandag ook. Tot nog toe de 5614 alleen maar op de garage zien staan.
Misschien dat ie daar enkel voor onderhoud was?!
Ex-Alkmaar-Exex-Zaanstreekquote:Op zondag 21 maart 2010 23:36 schreef NoBody122 het volgende:
Maxx' Amba's 8200 en 8203
quote:(die er vandaag even op uit is geweest buiten de stad) zijn inmiddels voorzien van een OV-chipkaart oplader, die tevens in staat is om producten op te halen. Dit heb ik gisteren voor de grap eens uitgeprobeerd met mijn eigen OV-chipkaart (waarop ik nooit het 'normale' OV-week abo gezet heb) en kreeg keurig te zien dat er een week-OV 'abo' voor me klaar staat.
Waarachtig? Hoe is't toch mogelijk.quote:Lijkt dus nog te werken ook
Weet je zeker dat die TCR-Integro op visite was op Waarderpolder?quote:Op maandag 22 maart 2010 19:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ex-Alkmaar-Exex-Zaanstreek
[..]
[..]
Waarachtig? Hoe is't toch mogelijk.
[ afbeelding ]
Voor een reserve Qliner, even bellen met Haarlem.
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ex-Alkmaar-Exex-Zaanstreek
[..]
[..]
Waarachtig? Hoe is't toch mogelijk.
[ afbeelding ]
Voor een reserve Qliner, even bellen met Haarlem.
Nee, jij wel? Ik denk dat ie zich eentje vertelt heeft met de plaatjes uit Heerenveen.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat die TCR-Integro op visite was op Waarderpolder?
Klopt. Hij heeft er 4 in Heerenveen geplaat. Kun je in het plaatje met de TCR-qliner ook wel zien, want er staat een lijn 99 naar Harlingen naastquote:Op maandag 22 maart 2010 21:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nee, jij wel? Ik denk dat ie zich eentje verteld heeft met de plaatjes uit Heerenveen.
vast ergens waar arriva de reizigers mag pesten :pquote:Op dinsdag 23 maart 2010 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
Ik dacht even dat het die van Arriva was die een nieuw jasje had gekregen, maar nee, de kenteken komt niet overeen. Waar is dat ding trouwens gebleven ?
En zoals Integro's er uit horen te zien. Die nieuwen daar is visueel iets mis mee.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:23 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
integro
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En zoals Integro's er uit horen te zien. Die nieuwen daar is visueel iets mis mee.
Alsof ze per ongeluk een stukje geplet zijn.
Heb je daar ook foto's van?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En zoals Integro's er uit horen te zien. Die nieuwen daar is visueel iets mis mee.
Alsof ze per ongeluk een stukje geplet zijn.
Kijk 's om je heen.quote:
Blijkbaar niet met Qbuzz Integro's.quote:Worden ze al gebruikt door vervoerders? ( Ik reis zelf met Connexxion en Qbus )
Jammer ook dat Qbuzz zo nodig weer de algemeen in Nederland bekende Citaro kop op hun Citaro LE's moestquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:50 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik vond het oude uiterlijk van de Integro top, citaro redelijk.
Qua nieuwe vind ik Integro niets, maar vind ik citaro mooier. Maar weer lang niet zo mooi als oude uiterlijk van de Integro.
Ik heb er voor de rest geen verstand van. Maar dit topic is bij mijn weten dan ook niet alleen voor professionals bedoeld. Ik heb een aantal plaatjes op de vorige pagina bekeken en ik herken die integro van de Qliner waar ik weleens in rijd. Maar of dat de nieuwe is, geen flauw idee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Kijk 's om je heen.
[..]
Blijkbaar niet met Qbuzz Integro's.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
Welke zijn de nieuwe en welke de oude?
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
Welke zijn de nieuwe en welke de oude?
SPOILER: voor degenen die te lui zijn om te gaan kijkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Inderdaad. Dit zijn bussen uit de nieuwe serie Integro's:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:
@Viper86: De Integro II?
Die worden ingezet door TCR en Qbuzz. Connexxion heeft zelfs exemplaren doorverkocht/verhuurd aan Pouw Vervoer, Betuwe Express en Kassing Tours.
denk dat er ook wel weer wat EX-BBA meuter blijft hangen..quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:25 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Klopt. Nog niet alle bestelde bussen van Qbuzz zijn af, daarom hebben ze als ik mij niet vergis 24 bussen gehuurd. En dat zijn witte ex-BBA Citaro I bussen. Als het goed is komt binnenkort weer een nieuwe serie bussen, dan zullen deze bussen ook weer gedumpt worden.
Volgens mij was het eerst de bedoeling dat ze alleen maar/ zoveel mogelijk versterking zouden rijden, maar gaat niet helemaal goed geloof ik. Dus zie je ze nu ook regelmatig op lijndienst. Als je bv. op Zernike kijkt zie je er elke dag wel eentje rijden.
geen ideequote:Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe lost QBuzz dat in ZOF op dan? Afgezien van een heel enkele GD-Citaro (12m) zie ik eigenlijk nooit apart QBuzz-materieel rijden.
Dat kan echter ook komen, omdat ik alleen in de weekends op de bus zit en daarbuiten praktisch nooit in Leeuwarden ben
Alles naar Groningen wordt nu voor het grootste gedeelte al met GD-wagens gereden ipv Friese wagens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen ideemischien de doorgaande ritten van GD <> ZOF met de GD bussen rijden
om zo een paar wagens extra te krijgen die binnen ZOF blijven
Nou, heel bizonder.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:00 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oh ja, ik had zelf ook wat foto's beloofd van Qbus in Groningen, bij deze 3 foto's,
Doe toch maar niet.quote:kan binnenkort weleens wat meer maken:
quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe lost QBuzz dat in ZOF op dan? Afgezien van een heel enkele GD-Citaro (12m) zie ik eigenlijk nooit apart QBuzz-materieel rijden.
Dat zal 't zijn. In 't weekend zijn er geen tekorten.quote:Dat kan echter ook komen, omdat ik alleen in de weekends op de bus zit en daarbuiten praktisch nooit in Leeuwarden ben
Maar dat kan natuurlijk niet zo blijven. Dat zal Piet niet leuk vinden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles naar Groningen wordt nu voor het grootste gedeelte al met GD-wagens gereden ipv Friese wagens.
quote:Daarnaast heb je natuurlijk nog de TCR inhuur.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou, heel bizonder.
[..]
Doe toch maar niet.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sjongejonge zeg, wat een hulpvaardig stelletje navelstaarders hierSPOILER: voor degenen die te lui zijn om te gaan kijkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sjongejonge zeg, wat een hulpvaardig stelletje navelstaarders hier
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Thanks.SPOILER: voor degenen die te lui zijn om te gaan kijkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een absolute leek wat bussen betreft. Vind ze gewoon wel mooi en het lijkt me wel leuk om ooit eens een bus te besturen.
Die nieuwe Integro's zien er idd wel een stuk platter uit, maar ik vind ze niet superlelijk ofzo.
Oke.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:
@Viper86: De Integro II?
Die worden ingezet door TCR en Qbuzz. Connexxion heeft zelfs exemplaren doorverkocht/verhuurd aan Pouw Vervoer, Betuwe Express en Kassing Tours.
Ik zal er eens op letten.
Ik kom zelf nooit op het hoofdstation van Groningen, maar op Zernike rijden er ook genoeg.
Leuk hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:19 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit zijn bussen uit de nieuwe serie Integro's:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=801
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=879
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-9887
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-11214
![]()
Ik kan me nog wel herinneren dat zo'n bus bij ons in de buurt de sloot / vaart in was gereden, buschauffeuse was helaas overleden. Tsja, zelfs zo'n grote bus kan je dan niet meer beschermen...Heb ik gezegd dat het bijzondere foto's zijn.quote:Weleens over nagedacht om een vriendin te nemen?quote:Doe toch maar niet.
[..]
Oh ja:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten er nog foto's van Qbussen in Groningen komen?
quote:
![]()
![]()
![]()
Nothing is what it seems
Oh god, nee hè, nog een maffe Fries in Groningen. En ook nog 's een postbode. What are the odds.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:44 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat zo'n bus bij ons in de buurt de sloot / vaart in was gereden, buschauffeuse was helaas overleden. Tsja, zelfs zo'n grote bus kan je dan niet meer beschermen...
[..]
eerder Citaro. Integro's komen er nauwelijks in dat gebiedquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
16:29:03 24-03-10 1 BRAN Pr 1 AUTOBRAND (lijnbus) KIEVITSWEG GRIJPSKERK (soort voertuig: autobus) 534
0401998 BRW Groningen ( Monitorcode )
0401759 BRW Grijpskerk ( Kazerne Techniek )
0401758 BRW Grijpskerk ( Kazernealarm )
0401731 BRW Grijpskerk ( TS-534 )
en daar gaat weer een Integro?
Dat bedoel ik dus.quote:
Right !quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eerder Citaro. Integro's komen er nauwelijks in dat gebied
oplappen zal t niet worden nee.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Ja, die is behoorlijk heet geweest dat zelfs de stoelen voorin spontaan zijn ontbrand.
Dat wordt een slopertje, vrees ik.
Dit doet met denken aan Londen en Barcelona.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
Toeval of niet. Er zijn voor Kubus in GD nieuwe bussen naar Nederland gekomen de afgelopen dagen. Als het goed is staan er nu enkele nieuwe streek Citaro's bij Evobus in Nijkerk
Zal nog wel binnen de garantie vallen, dus ik verwacht dat de serie nog met een verlengd wordt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Ja, die is behoorlijk heet geweest dat zelfs de stoelen voorin spontaan zijn ontbrand.
Dat wordt een slopertje, vrees ik.
gewoon hernummerenquote:Op donderdag 25 maart 2010 01:11 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Zal nog wel binnen de garantie vallen, dus ik verwacht dat de serie nog met een verlengd wordt.
Extra comfort voor de Ambassador streekbusquote:Op donderdag 25 maart 2010 06:15 schreef marcel.nl het volgende:
Helaas kiest Syntus weer voor de nieuwe concessie voor de geijkte ambras-sador.
quote:Ov-campagne normen en waarden op komst
DEN HAAG - Er is een publiekscampagne in de maak om normen en waarden in het openbaar vervoer (ov) te stimuleren. Dat heeft demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag gezegd in een overleg in de Tweede Kamer over de spoorsector.
''De tijd dat we vervelend gedrag in het ov als onschuldig kenschetsten is voorbij'', hield hij de Kamerleden voor.
Hij noemt het absurd wat hij de afgelopen periode als minister heeft gehoord op het gebied van incidenten in het openbaar vervoer.
Molesteren
''Zo hoorde ik een tijdje geleden van een man die stond te urineren in een trein. Een conducteur in burger sprak hem daar op aan en die werd vervolgens gemolesteerd en zo het ziekenhuis in geslagen.''
De campagne is al langer in voorbereiding. ''In april gaan we de puntjes op de i zetten en kort na die maand beginnen we ermee'', beloofde hij de parlementariërs.
Bron: nu.nl
oftewel die stopcontacten staan altijd uitquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Extra comfort voor de Ambassador streekbus
De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Extra comfort voor de Ambassador streekbus
De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
Die uitvoering heeft 5 stoelen minder dan de standaard uitvoering, dat is raar. Je zou toch 4 of 8 verwachten.quote:
De streekuitvoering heeft 35 zitplaatsen in een 2+2 opstelling, 2 klapstoelen en 43 staanplaatsen.
Zojuist terwijl ik de posts van vandaag lees op dit forum tuft er weer een witte citaro voorbij richting Delfzijl op lijn 119.quote:Op woensdag 24 maart 2010 06:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Trouwens:
Ik zie hier in Noord Groningen steeds meer van die oude, witte citaro's van BBA regio Eindhoven op de gewone lijnen rijden. Appingedam-Groningen, Appingedam-Loppersum en Delfzijl-Winschoten zag ik in ieder geval.
Een spanjool: Unicar U92, een one-off op SB220 chassis.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:55 schreef marcel.nl het volgende:
Eens was er Pieper uit Schoonebeek nabij Emmen.
Iemand die mij kan zeggen wat voor bus dit is /was ? Lijkt qua koplampen Berkhof, maar de rest van carrosserie niet.
[ afbeelding ]
Extra comfort? Is dat er ooit geweest dan? Die verschrikkelijke ambassadors maken mij het meest blij met m'n auto. In Luxemburg zijn bijna alle streekbussen Mercedes Integro's. Dan wordt het pas aantrekkelijk om het OV te overwegen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Extra comfort voor de Ambassador streekbus
De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
Nou hartelijk dank voor de info. Ik kon het zo snel niet vinden, hier is het dan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een spanjool: Unicar U92, een one-off op SB220 chassis.
Kijk ook even hier: phototrans
komt omdat alles hier (op de HOV lijnen na geloof ik ) tegenwoordig laagvloers moet zijn..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:07 schreef SvMp het volgende:
[..]
Extra comfort? Is dat er ooit geweest dan? Die verschrikkelijke ambassadors maken mij het meest blij met m'n auto. In Luxemburg zijn bijna alle streekbussen Mercedes Integro's. Dan wordt het pas aantrekkelijk om het OV te overwegen.
De Nederlandse streekbussen zijn eigenlijk gewoon stadsbussen.
Neequote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:34 schreef o.us het volgende:
Zijn er ook gelede MAN Lion City's van Qbuzz?
Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.quote:In Rotterdam heb ik die nog nog nooit gezien, wel een gelede rode Citaro uit Drenthe.
maar de city's van kubus rijden wel erg lekkerquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee
[..]
Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.
Die ene in R'dam is vast dichterbij. Voor gelede Lion's Citys moet ie naar Eindhoven.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee
[..]
Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.
... en het bittere eind van een Frysker:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:51 schreef BeefRWijker het volgende:Het prille begin van een Citea
Precies, Ou. Heb je nou al 's een ritje met een gasbrommer gemaakt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar de city's van kubus rijden wel erg lekker
motoren klinken ook gewoon tevreden
Is goed.quote:
Ik ga altijd eerst voor 't kenteken, als 't leesbaar is.quote:Ik kon het zo snel niet vinden, hier is het dan.
Eerder Zuid Amerikaans dan Zuid Europees zou ik zeggen maar volgens RDW is ie al die tijd hierquote:Ik vind het wel een aparte bus. Ziet er stevig uit.
Misschien is daar 't geld van Novem wel heen gegaan, wie weetquote:En wat betreft Ambassadors, die zijn volgens mij naar een concept van playmobil uit de begin jaren 90. Lekker licht, niet stevig en snel aan vervanging toe.
neehquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Precies, Ou. Heb je nou al 's een ritje met een gasbrommer gemaakt?
[..]
Is goed.
[..]
Ik ga altijd eerst voor 't kenteken, als 't leesbaar is.
Eerst langs de RDW en dan langs Goegel als de RDW 't niet weet.
[..]
Eerder Zuid Amerikaans dan Zuid Europees zou ik zeggen maar volgens RDW is ie al die tijd hier
geweest en Chili is toch wel heel ver weg.
[..]
Misschien is daar 't geld van Novem wel heen gegaan, wie weet![]()
Ambassador in RTL Transportwereld
De eerste halve minuut is kostelijk.
quote:Weer grote busorder VDL
* LC | Gepubliceerd op 26 maart 2010, 17:00
HEERENVEEN -
Voor de tweede maal in een week heeft VDL Bus & Coach, moederbedrijf van VDL Berkhof in Heerenveen, een grote busorder in de wacht gesleept. De komende drie jaar neemt het Belgische vervoersbedrijf TEC in Namen 217 Citea's af. De 12 meter lange stadsbussen worden gemaakt bij Jonckheere in Roeselare.
Eerder deze week kreeg VDL van de Nederlandse busvervoerder Syntus de opdracht voor de levering van 106 VDL Ambassadors. Die zullen in Heerenveen worden gemaakt. VDL Berkhof werkt nog aan een order van 518 Citea's voor Dubai.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet spreken met de chauffeur op straffe van onthoofding.
De lage 8200's zijn anders al aan hun 3e concessie bezig. Ook bussen die maar 1 concessie blijven gaan daarna nog niet meteen naar de sloper. En lichter bouwen is niet per definitie goedkoper.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:17 schreef 2cv het volgende:
Ik heb begrepen dat die Berkhofs van die rammelbakken zijn omdat ze maar 1 consessie mee hoeven te gaan. Dan kan alles lichter gebouwd worden en is de bus dus goedkoper.
Iemand een idee hoe die bus een linkse bocht neemt?quote:
8200-'tje (MAN Caetano) op 98/99? Die had ik afgelopen maandag. Die klonk behoorlijk bassig, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
k had vanmiddag t gevoel als ik in zo`n oude DAF zat..
volgens mij was dat MAN wagentje wat dempings materiaal kwijt rond de motor
ik dacht een 88xx lions cityquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De lage 8200's zijn anders al aan hun 3e concessie bezig. Ook bussen die maar 1 concessie blijven gaan daarna nog niet meteen naar de sloper. En lichter bouwen is niet per definitie goedkoper.
[..]
Iemand een idee hoe die bus een linkse bocht neemt?
[..]
8200-'tje (MAN Caetano) op 98/99? Die had ik afgelopen maandag. Die klonk behoorlijk bassig, inderdaad.
Had overigens op 167 Alkmaar/BeefRWijk een 8800-'tje (MAN A78) dat naar omstandigheden bijna beschaafd klonk. Die harde ratel van die dingen was bij deze bijna geheel afwezig.
En op Qliner 350 een stijgerende 5615 (Volvo 8700BLE). De knielinrichting van die bus had zo een eigen willetje ontwikkeld: elke 10 seconden op en neer. Tijdens de rit bleef ie 't ook doen, zij 't op een lager tempo.
ambakrotten zijn ook jankbakkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:35 schreef NoBody122 het volgende:
Viel mij bij de 8200 MAN Caetano's op, dat het geluid verdacht veel lijkt op dat van de gemiddelde Ambassador..
Dat dacht ik eigenlijk ook (zij 't dan zonder dat hoge gejank), vandaar m'n verbazing.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:35 schreef NoBody122 het volgende:
Viel mij bij de 8200 MAN Caetano's op, dat het geluid verdacht veel lijkt op dat van de gemiddelde Ambassador..
Waar vandaan?quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik zag vanmiddag een MAN Lion's Regio (uit Friesland) rijden bij Qbuzz in Zoetermeer, naar alle waarschijnlijkheid als dienstwagen! Opvallende inzet.
Zo eentje dus (foto uit Heerenveen)
[ afbeelding ]
Zal dat niet zijn voor de Zo-Ro lijn, een HOV verbinding die er moet komen/zijn tussen Zoetermeer en de Berkel => aansluiting randstadrail Rotterdam (ZOetermeer-ROtterdam) ?quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik zag vanmiddag een MAN Lion's Regio (uit Friesland) rijden bij Qbuzz in Zoetermeer, naar alle waarschijnlijkheid als dienstwagen! Opvallende inzet.
Zo eentje dus (foto uit Heerenveen)
[ afbeelding ]
hm vandaar dat er TCR wagens op de 310 zitten :/quote:Op donderdag 1 april 2010 06:20 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zal dat niet zijn voor de Zo-Ro lijn, een HOV verbinding die er moet komen/zijn tussen Zoetermeer en de Berkel => aansluiting randstadrail Rotterdam (ZOetermeer-ROtterdam) ?
mja, daarvan was er ook al eentje nodig hoor, omdat ze sinds december in een hogere frequentie rijden en dus meer bussen nodig hebben.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm vandaar dat er TCR wagens op de 310 zitten :/
1tje ja.. geen 2quote:Op donderdag 1 april 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daarvan was er ook al eentje nodig hoor, omdat ze sinds december in een hogere frequentie rijden en dus meer bussen nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |