Met studenten kaart, aldus 9292OVquote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
oh nog even wat..
waarom is als ik vanaf Joure, Rotonde naar Heerenveen Station het ritje met de 315 slechts 1,54..
met de 351 wel 35 CT GOEDKOPER namelijk 1,19
wil ik echter terug met de 315.. dan betaal ik ineens 1,60?!
en neem ik de 351, dan mag ik ineens 1,24 betalen?
quote:Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Met studenten kaart, aldus 9292OV
Ik vermoed dat 351 met het standaard streektarief rijdt (en misschien ook nog wel steeds het
Friese actietarief) en 315 en 335 met het HOV tarief, dat kan tot 4.5 cent per kilometer schelen.
Klopt, 351 behoort dan ook gewoon tot de concessie Noord en Zuidwest Friesland, de 315 en 335 tot de concessie Q315.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Met studenten kaart, aldus 9292OV
Ik vermoed dat 351 met het standaard streektarief rijdt (en misschien ook nog wel steeds het
Friese actietarief) en 315 en 335 met het HOV tarief, dat kan tot 4.5 cent per kilometer schelen.
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom Qliner 351 vwb OVchip op standaard OVtarief rijdt.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Klopt, 351 behoort dan ook gewoon tot de concessie Noord en Zuidwest Friesland, de 315 en 335 tot de concessie Q315.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:33 schreef Gnittoo het volgende:
[.connexxion 2800.]
die DO viel me vanochtend ook op, ga er eigenlijk van uit dat die bus alleen gebruikt wordt voor de cursussen die in dokkum worden gegeven.
Dan stond die het afgelopen weekend op de -zoals we allen weten- niet bestaande overdekte stalling aan de Workumertrekweg (hè, busfotoman) in Bolsward.quote:kwam tussen leeuwarden en marssum nog een witte DO tegen van E&R.
meer foto's is altijd goed toch?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten er nog foto's van Qbussen in Groningen komen?
( Weet alleen niet of ik als een sjaak over kom als ik zomaar foto's van bussen ga nemen en of de buschauffeur het wel zo leuk vind)
faalkaart bedoel jequote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Och, dat is die Friese OV-josti die de chipkaart moet promoten
Je valt niet op, zijn zoveel jostis die bussen op de foto zetten...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten er nog foto's van Qbussen in Groningen komen?
( Weet alleen niet of ik als een sjaak over kom als ik zomaar foto's van bussen ga nemen en of de buschauffeur het wel zo leuk vind)
Heb ik afgelopen weekend anders niks van gemerkt.quote:
Zelfs voertuig-fotografen, zowaar. 'k Zou nog maar geen patent aanvragen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je valt niet op, zijn zoveel jostis die bussen op de foto zetten...
Jij vindt een Amba beter dan een 88xx-MAN?quote:
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zelfs voertuig-fotografen, zowaar. 'k Zou nog maar geen patent aanvragen.
Is dat wat er mee bedoeld werd? Jeezzz.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij vindt een Amba beter dan een 88xx-MAN?
Is ook allemaal prut.quote:Mijn voorkeur: man 8800 > amba > man 8200.
Bus vestigingen in aflopende concessies geven in de regel nooit hun beste bussen 't eerst weg, tenzij ze natuurlijk nodig zijn voor een nieuwe concessie. Dus krijg je de afdankertjes.quote:Belangrijkste reden: de retarder bij de 82xx-MAN's, of iig die paar die ik tot nu toe tegen ben gekomen, werkt irritant; hij remt of niet, of meteen vrij stevig vanaf het begin.
Die ene 31xx-MAN, die momenteel in Fryslan rondrijdt, heb ik nog niet kunnen testen op rijgedragquote:Op woensdag 17 maart 2010 01:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is dat wat er mee bedoeld werd? Jeezzz.
Ik dacht de verdeling qua aantallen.
[..]
Is ook allemaal prut.
MAN 3800 serie (Cxx) en dus ook die van Kubus waaronder de ex-kubus 3147, dat begint ergens op te lij-
ken, ook al blijven ook die rijdende voetbal tribunes. Rijden ten eerste stiller en ten tweede minder hoekig.
[..]
Bus vestigingen in aflopende concessies geven in de regel nooit hun beste bussen 't eerst weg, tenzij ze natuurlijk nodig zijn voor een nieuwe concessie. Dus krijg je de afdankertjes.
Mja, niet verwonderlijk denk ik, want Berkhof zal de onderdelen wel op voorraad hebben gehad omdat de order voor Dubai vertraagd is. Daarnaast is dit het uiterlijk van de Citea's wel gewoon. Door de kleurstelling zal het wat meer opvallen denk ik.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
http://forum.busfreaks.nl/showthread.php?tid=807&pid=63556#pid63556
Opvallend dat ook deze de kop heeft van de Dubai Citea's.
Als 't een complete (Dubai) bus zou zijn dan zou 't zin maken maar dit is toch echt een ander type (2 deurs).quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, niet verwonderlijk denk ik, want Berkhof zal de onderdelen wel op voorraad hebben gehad omdat de order voor Dubai vertraagd is.
Ik heb geen idee waar je 't over hebt.quote:Daarnaast is dit het uiterlijk van de Citea's wel gewoon.
Wat meer opvallen?quote:Door de kleurstelling zal het wat meer opvallen denk ik.
Omdat Dubai nog allerlei rekeningen moet betalen. Dat emiraat heeft lange tijd op te grote voet geleefd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, niet verwonderlijk denk ik, want Berkhof zal de onderdelen wel op voorraad hebben gehad omdat de order voor Dubai vertraagd is.
Omdat het zo modulair is kun je vele combi's makenquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als 't een complete (Dubai) bus zou zijn dan zou 't zin maken maar dit is toch echt een ander type (2 deurs).
Jij bestudeert alle details van alle bussen nauwgezet? Ik hou het bij de grote lijnen. Dat de kop er in meerdere uitvoeringen is prima, maar die hele filmpet interesseert me niet.quote:[..]
Ik heb geen idee waar je 't over hebt.
Wat meer opvallen?
Door de donkerder kleuren valt die film pet juist eerder minder direkt op dan bij spier wit.
* Ofyles2 nu ook kijkt...quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Nu op Net2 : Labyrint
Er wordt gedemonstreerd dat het heel goed mogelijk is om de OV-chipkaart te hacken en uit te lezen.
Mja, jij wilt gelijk hebben.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:51 schreef BeefRWijker het volgende:
Leuk zoals jij altijd reageert als je je weer eens vast gelult hebt, PSM
* NoBody122 niet, want het zal inmiddels al wel weer afgelopen zijn..quote:
uitzending gemist?quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
* NoBody122 niet, want het zal inmiddels al wel weer afgelopen zijn..
Samenvatting, iemand?
De RFID-chip, daar ging het vooral over.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
* NoBody122 niet, want het zal inmiddels al wel weer afgelopen zijn..
Samenvatting, iemand?
Jep, was eigenlijk nogal een afknapper.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De RFID-chip, daar ging het vooral over.
Fijn dat je je oorspronkelijke geneuzel over toevallig op voorraad hebben liggen en nog meer geneuzel over kleurstelling hiermee totaal hebt ontkracht.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, jij wilt gelijk hebben.
Het is echter zo dat met die tegenwoordige modulaire concepten van de bussen ze veelal alleen op details anders zijn. Je kunt vele opties bestellen nu, alleen de basis en de productietechnieken blijven hetzelfde. Hoe je het ook wendt of keert.
Ik wil jou helemaal niks doen geloven. Het was slechts een vaststelling, niet meer en ook niet minder.quote:Dus een RET Citea heeft meer overeenkomsten met een Dubai Citea dan jij me wilt doen geloven.
vertelquote:Op donderdag 18 maart 2010 17:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo. Binnen een week heeft Friesland er een heuse sneldienst bij, op de lijnfilm dan wel te verstaan.
Lijn 50?quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo. Binnen een week heeft Friesland er een heuse sneldienst bij, op de lijnfilm dan wel te verstaan.
oh lijn 50S!quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijn 50?
Dat was in vroegere tijden ook een sneldienst, volgens de lijnfilmen van toen
bron: Trouwquote:(Novum/AP) - Deutsche Bahn (DB AG) wil het Britse vervoersconcern Arriva overnemen. Een woordvoerder van de Duitse spoorwegmaatschappij bevestigde donderdag desgevraagd berichten daarover van de Süddeutsche Zeitung en de Financial Times Deutschland. Hij gaf verder geen bijzonderheden.
Volgt nog, lijn 70 wordt St. Annaparochie Sneldienst, uiteraard nog wel doorrijdend naar die hele mooie paal.quote:
Je zou verwachten dat je die mensen kunt verstaan omdat de commentaarstem in het duits is, maar wat die chauffeur en die locals nou allemaal brabbelen...quote:
Afgelopen maandag ook. Tot nog toe de 5614 alleen maar op de garage zien staan.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag zat Alkmaars' 5615 weer op lijn 350
Mogelijk. In Alkmaar zit natuurlijk veel expertise voor de 56xx'enquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Afgelopen maandag ook. Tot nog toe de 5614 alleen maar op de garage zien staan.
Misschien dat ie daar enkel voor onderhoud was?!
Ex-Alkmaar-Exex-Zaanstreekquote:Op zondag 21 maart 2010 23:36 schreef NoBody122 het volgende:
Maxx' Amba's 8200 en 8203
quote:(die er vandaag even op uit is geweest buiten de stad) zijn inmiddels voorzien van een OV-chipkaart oplader, die tevens in staat is om producten op te halen. Dit heb ik gisteren voor de grap eens uitgeprobeerd met mijn eigen OV-chipkaart (waarop ik nooit het 'normale' OV-week abo gezet heb) en kreeg keurig te zien dat er een week-OV 'abo' voor me klaar staat.
Waarachtig? Hoe is't toch mogelijk.quote:Lijkt dus nog te werken ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |