Picasaquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:01 schreef Alexxxxx het volgende:
je copyright is net zo lelijk als die van mij!
En nou denk jij dat die impressie van een Friese vlag de huisstijl van Qbuzz is?quote:
Dat zou in principe kunnen maar ik denk dat 't gewoon dezelfde streek Integro is die al vaker in Frieslân op Qliner 351 is ingezet. Zit ook een Wayfarer in maar ziet er verder niet uit. Alsof de vloer naden opnieuw met kauwgom zijn aangesmeerd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
XX heeft ook de 2791 naar fryslan gehaald geloof ik
Er zitten geen pompeblêden op de bus. Zoja, dan was het overduidelijk een Friese bus. Zo dom ben ik heus weer niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En nou denk jij dat die impressie van een Friese vlag de huisstijl van Qbuzz is?
Mja, het was wel duidelijk dat er eentje op gezeten heeftquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:43 schreef o.us het volgende:
[..]
Er zitten geen pompeblêden op de bus. Zoja, dan was het overduidelijk een Friese bus. Zo dom ben ik heus weer niet.
Weet ik, maar ze hebben volgens mij in Friesland met de concessie geen uiterlijkeisen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het was wel duidelijk dat er eentje op gezeten heeft
Insgelijks. Sterkte Marty, al weet ik niet of je hier meeleest.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bron touringcarteam-marcel:
[..]
Daar sluit ik me graag bij aan.
MAN 8849, met Wayfarer, is tegenwoordig inderdaad standaard op lijn 351 te vinden. Nuttiger dan hem steeds als reserve in Leeuwarden te houden, terwijl daar gewoon genoeg Integro's beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En nou denk jij dat die impressie van een Friese vlag de huisstijl van Qbuzz is?
[..]
Dat zou in principe kunnen maar ik denk dat 't gewoon dezelfde streek Integro is die al vaker in Frieslân op Qliner 351 is ingezet. Zit ook een Wayfarer in maar ziet er verder niet uit. Alsof de vloer naden opnieuw met kauwgom zijn aangesmeerd.
Is overigens wel meer een chauffeurs bus, hij rijdt een stuk pittiger dan de gemiddelde 2900 wagen.
Hij reed van 't weekend op 351 samen met een 8800 MANneke. We kwamen maandag op de Afsluitdijk ook nog een Ambassador tegen richting Fr. maar of die nou ook 350 reed?! Volgens mij waren we op Zurich nl compleet.
Tot m'n stomme verbazing dit weekend geen enkele 5600 Volvo tegen gekomen. Kennelijk zijn die toch echt reserve nu.
Had gewoon een 8100-Amba teruggestuurdquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
Laatst reed er ook een MAN van Alkmaar, de 8830 als ik me niet vergis, op lijn 350...
Idd. Heel veel sterktequote:Op woensdag 3 maart 2010 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Inderdaad, heel veel sterkte voor de familie Werkman...
Nuttig is om die teveel aan Integro's dan maar naar Joure te sturen en de reserve de reserve te laten zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
MAN 8849, met Wayfarer, is tegenwoordig inderdaad standaard op lijn 351 te vinden. Nuttiger dan hem steeds als reserve in Leeuwarden te houden, terwijl daar gewoon genoeg Integro's beschikbaar zijn.
De keuze van die gasten in Alkmaar wordt er niet beter op. Laatst ook al eens een 5100 Amba gehadquote:Laatst reed er ook een MAN van Alkmaar, de 8830 als ik me niet vergis, op lijn 350...
Magge niet hè, moet LED film display hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had gewoon een 8100-Amba teruggestuurd![]()
zeg alles beter dan fryskers en ambakrotten :pquote:Op donderdag 4 maart 2010 01:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nuttig is om die teveel aan Integro's dan maar naar Joure te sturen en de reserve de reserve te laten zijn.
[..]
De keuze van die gasten in Alkmaar wordt er niet beter op. Laatst ook al eens een 5100 Amba gehad![]()
Stuur dan een 3800 MANnetje, dat is tenminste een fatsoenlijke streekbus.
Wel raar trouwens, met 2 Volvo's als reserve en dan een 8800 MANnetje sturen.
Maar ja, alles rijdt overal tegenwoordig. Kwam zelfs ook al een 'Frijsker' in Castricum tegen.
[..]
Magge niet hè, moet LED film display hebben.
Hoort daar Duvedec 7807 ook bij?quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ivm inbouw ov-chipkaart opladers zijn er tijdelijk wat extra bussen.
Ach, er moet wel een wereldwonder gebeuren, wil de 351 uberhaupt nog bestaan volgend jaar...quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
MAN 8849, met Wayfarer, is tegenwoordig inderdaad standaard op lijn 351 te vinden. Nuttiger dan hem steeds als reserve in Leeuwarden te houden, terwijl daar gewoon genoeg Integro's beschikbaar zijn.
Snelbus 99 ! Wel halte bij Nijlân graag.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ach, er moet wel een wereldwonder gebeuren, wil de 351 uberhaupt nog bestaan volgend jaar...
Ik hoop het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef o.us het volgende:
Zit even op mijn iPhone dus sorry dat ik de OP er niet bij heb gedaan.![]()
Maar even terzake:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Het een en ander is veranderd nu Qbuzz rt is. Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.
Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt.
Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz.
In Johannesburg is overigens ondertussen een snelbuslijn die constant onder politiebewaking rijdt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:36 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou dat wordt nog wat met dat Wk Voetbal. Ik had begrepen dat er rond Kaapstad geen regulier busvervoer was, maar dat dit is opgezet vanwege komende kampioenschap. Dus ik stel voor: alle Fryskers naar de Kaap de Goede hoop en dan lekker stouwen met hooligans. Dat zal een feest worden met z'n honderd tweëen op een gepakt.
BRU-Amba's zijn genummerd van 3159 tot 3289.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Of een gele Utrecht-Amba (of zijn dat alleen de 32xx'en)?
Eentje moet als het goed is nog steeds in Oost-Groningen rijden. De andere heeft in Noord-Holland een bezoek aan de vissen gebracht.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar zijn die procity look-a-likes ( met dubbele achteras ) van arriva eiks beland
Die rijden gewoon hun rondjes door Delfzijl en Veendam.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar zijn die procity look-a-likes ( met dubbele achteras ) van arriva eiks beland
hmm k had t idee dattie hier nog reed inderdaad... onder wagenparknummer 6022... maar voor wiequote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eentje moet als het goed is nog steeds in Oost-Groningen rijden. De andere heeft in Noord-Holland een bezoek aan de vissen gebracht.
In principe voor de gemeente Delfzijl / Veendam, maar dan wel door Qbuzz neem ik aan.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm k had t idee dattie hier nog reed inderdaad... onder wagenparknummer 6022... maar voor wie:p
reed als extra buurtbusje
lepelen ze maar een nieuwe in!quote:Op zondag 7 maart 2010 16:59 schreef NoBody122 het volgende:
Er verschijnen steeds meer 82xx-MAN's bij Cxx in Fryslan.
De eerste met pech is ook reeds een feit; die is gisternacht op het station blijven staan met een kapotte startmotor
dan wassie wel verdwaaldquote:Op zondag 7 maart 2010 07:15 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In principe voor de gemeente Delfzijl / Veendam, maar dan wel door Qbuzz neem ik aan.
Trouwens: weer een gloednieuwe citaro uit Nijmegen (Breng) in de fik, dat is de tweede nu al. Nogal licht ontvlambaar die dingen (en foei lelijk met die gekke hoge bult op het dak):
http://112nijmegen.jalbum.net/Autobusbrand%20Nijmegen/index.html
[ afbeelding ]
Jij hebt geen recht meer van eisen, want ik las in een niet nader te noemen topic dat jij binnenkort voor je rijbewijs gaat, wat waarschijnlijk betekent dat je daarna niet veel meer in de bus te vinden bentquote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lepelen ze maar een nieuwe in!
8200 series
[..]
Dan nog mag ik nu wel sprekenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht meer van eisen, want ik las in een niet nader te noemen topic dat jij binnenkort voor je rijbewijs gaat, wat waarschijnlijk betekent dat je daarna niet veel meer in de bus te vinden bent
Gunst, wat een vrijgevig mens ben je toch ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dan nog mag ik nu wel spreken![]()
want like je gunt de ander passagiers toch ook wel wat he!))
quote:Op zondag 7 maart 2010 07:15 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
[]
Trouwens: weer een gloednieuwe citaro uit Nijmegen (Breng) in de fik, dat is de tweede nu al.
Nogal licht ontvlambaar die dingen
Wat weinig verschil meer maakt dankzij de meer dan walgelijke kleurstelling, maar idd, de ont-quote:(en foei lelijk met die gekke hoge bult op het dak):
ik voor zie een uittocht van procity's \o/ op naar lelystad er mee dusquote:Op maandag 8 maart 2010 19:01 schreef BastiaanL het volgende:
Het Ontwerp PvE voor IJsselmond is openbaar: http://www.overijssel.nl/(...)gen-ov/aanbesteding/
Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar een gemiddelde leeftijdseis van 8 jaar en een maximum leeftijd van 12 jaar. Voor de stadsdienst Lelystad is het maximum 8 jaar, wat vanaf juli 2015 kan worden verhoogd naar 12,5 jaar als het materieel binnen een bepaalde termijn wordt gerenoveerd. Verder gewoon milieunorm Euro 5 zonder aardgas of hybride fratsen.
Ook opvallend is dat er materieel van maximaal 10,8 meter wordt geëist voor de stadsdienst Lelystad. De minimale stahoogte is 2,05 meter, dus ik vraag me af of het verhoogde achterdeel van de Ambassadors hier aan voldoet.
Een ander opvallend puntje, maar verder niet busgerelateerd: het Regiotram-materieel moet nieuw zijn, dus het lijkt erop dat inzet van de A32-trams van Gouda-Alphen hiermee wordt uitgesloten.
quote:Op maandag 8 maart 2010 19:01 schreef BastiaanL het volgende:
Het Ontwerp PvE voor IJsselmond is openbaar: http://www.overijssel.nl/(...)gen-ov/aanbesteding/
Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar een gemiddelde leeftijdseis van 8 jaar en een maximum leeftijd van 12 jaar. Voor de stadsdienst Lelystad is het maximum 8 jaar, wat vanaf juli 2015 kan worden verhoogd naar 12,5 jaar als het materieel binnen een bepaalde termijn wordt gerenoveerd.
En daar gaat dan je leeftijdseis.quote:Verder gewoon milieunorm Euro 5 zonder aardgas of hybride fratsen.
Tenzij ze die (bestaande) Ambassadors een stukje korter gaan maken denk ik niet dat dat erg relevant isquote:Ook opvallend is dat er materieel van maximaal 10,8 meter wordt geëist voor de stadsdienst Lelystad.
De minimale stahoogte is 2,05 meter, dus ik vraag me af of het verhoogde achterdeel van de Ambassadors hier aan voldoet.
http://www.touringcarchauffeur.nl/nieuws/constructeurs_busbouwers_detail.php?nieuws_nr=334&pagina=2quote:Op maandag 8 maart 2010 19:14 schreef BastiaanL het volgende:
Vandaar de minimale stahoogte, anders wordt het voor Connexxion inderdaad een dumpplek voor Procity's
(1e alinia onder de foto.)quote:..... beschikt de ProCity over een vlakke vloer zonder obstakels waardoor de instaphoogte aan de voorkant slechts 265 mm is, terwijl de bus 21 passagiersstoelen heeft en de stahoogte in het hele voertuig 2100 mm is.
Kan ouder materieel niet gewoon aangepast worden? Dat hebben ze met de BRENG Amba's toch ook gedaan?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
En daar gaat dan je leeftijdseis.
Ik bedoelde ook niet de bestaande Ambassadors. Ze zouden ook nieuwe ALE108 kunnen inzetten. En geloof mij, als het druk is heb je ook achterin een Amba staanplaatsenquote:[..]
Tenzij ze die (bestaande) Ambassadors een stukje korter gaan maken denk ik niet dat dat erg relevant is![]()
Bovendien heb je achter in een Ambassador geen staanplaatsen, lijkt mij.
Oeiquote:[..]
http://www.touringcarchauffeur.nl/nieuws/constructeurs_busbouwers_detail.php?nieuws_nr=334&pagina=2
(1e alinia onder de foto.)
Maak je borst maar alvast nat.
en een volle tank diesel, en een poetsbeurtje binnen in en buitenom.. niemand die t verschil zietquote:Op maandag 8 maart 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
Is niet erg. Zijn wij ze kwijt. Strik er om?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |