wie sven of de coach?? das de vraagquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:50 schreef Avey het volgende:
Ik vind het echt grappig, m'n huisgenoot werd helemaal gek
Wat een sukkel
coach geeft hem aanwijzingen die foutief zijn, sven gaat daardoor twijfelen en pakt de verkeerde baan. sven vertrouwt op zijn coach..... lijkt me duidelijk waar de fout ligtquote:
Yepquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:26 schreef wonderer het volgende:
Hey skunk. Al vooruitgang geboekt?
Ja, bij de schaatser. Die coach bestuurt zijn benen toch niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:02 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
coach geeft hem aanwijzingen die foutief zijn, sven gaat daardoor twijfelen en pakt de verkeerde baan. sven vertrouwt op zijn coach..... lijkt me duidelijk waar de fout ligt
Je moet toch gewoon op de coach kunnen vertrouwen? Dan kun jij je als schaatser gewoon bezighouden met schaatsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:33 schreef Avey het volgende:
[..]
Ja, bij de schaatser. Die coach bestuurt zijn benen toch niet?
Ja, dan kun je je dus bezighouden met het feit of je de binnen- of buitenbocht moet nemenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je moet toch gewoon op de coach kunnen vertrouwen? Dan kun jij je als schaatser gewoon bezighouden met schaatsen.
Waar hij dus inderdaad zelf over had nagedacht, getuige zijn aarzeling. Als je coach dan ineens gaat wijzen en zeggen dat je de binnenbocht moet nemen, dan doe je dat gewoon, dan ga je niet nadenken, want dan kun je goud sowieso vergeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:38 schreef Avey het volgende:
[..]
Ja, dan kun je je dus bezighouden met het feit of je de binnen- of buitenbocht moet nemen
Oh, details bitte?quote:
uhu maar zijn coach maakt hem aan het twijfelen en haalde hem uit zijn concentratie en ging er van uit dat de coach het misschien beter had bijgehouden dan hemzelf..... coach zegt wat hij moet doen, schaatser is alleen maar bezig met balans, verdeling energie en strategisch te denken van wanneer en kan ik versnellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:38 schreef Avey het volgende:
[..]
Ja, dan kun je je dus bezighouden met het feit of je de binnen- of buitenbocht moet nemen
quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:25 schreef Brittie het volgende:
[..]
Oh, details bitte?
En goedemorgen!
Ben nog ook steeds sad vanwege Sven hoor Qebbel
Vooral die laatse zinquote:Rouvoet wil homo's er niet bij
Minister Rouvoet wil de taak van oud-minister Plasterk als coördinerend bewindsman voor homo-emancipatie liefst niet voor zijn rekening nemen.
De politicus van de ChristenUnie heeft voorgesteld dat dit deel van zijn portefeuille zal worden overgeheveld naar staatssecretaris Van Bijsterveldt. Minister Rouvoet, die van de redactie van de Gay Krant al een uitnodiging had ontvangen in een interview zijn visie op de homo-emancipatie toe te lichten, liet gisteren aan politieke vrienden weten dat hij zijn 'handen niet aan homo-emancipatie wil branden', vooral omdat deze kwestie binnen zijn eigen partij gevoelig ligt.
In Pauw en Witteman zei politiek Frits Wester dat Rouvoet hem had gezegd dat hij het te druk heeft om zich over homo-emancipatie te buigen.
Geloof dat ik die reactie gemist heb...quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:29 schreef Knuffelzacht het volgende:
Mogguh
[..]
enhoe bob de jong reageert op sven.... te schandalig gewoon
rouvoet zien we nooit meer terugquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
Geloof dat ik die reactie gemist heb...
En idd Rouvoet... Tijd voor harder vallen na de val.
Claudia dr opmerking is super!
Ik hoop dat het nu eens voor jou gaat meezitten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:48 schreef Knuffelzacht het volgende:
nou duimen duimen, misschien maandag sollicitatie gesprek, maar wel eerlijk vtelt over me rug (voordat dat in me reet bijt)
Go youquote:Op woensdag 24 februari 2010 15:02 schreef lezzer het volgende:Het rotkarwei is af
![]()
En ja, ik heb heeeeel erg zin in de vakantie
hoop ik ookquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:28 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Ik hoop dat het nu eens voor jou gaat meezitten.
Wat voor functie is het?
Yay van de Ohra, dat scheelt je weer wat financiele zorgen!quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:15 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
eindelijk 1 lichtpuntje, ohra heeft mijn verzekering opgezegd en krijg mijn geld terug (lees net mailtje van tussen persoon)
-punt van vandaag is dat ik te horen heb gekregen dat ik waarschijnlijk over 2wkn het advies ga krijgen om weer te beginnen met anti depressiva
neen maar ik wil dus wat doen aan mijn adhd maar zoals het er nu uitziet (advies gesprek pas over 2wkn) ga ik daar geen medicijnen voor krijgen omdat ik op dit moment depressief ben en het enige wat mij door laat gaan is mijn adhd motor. Als ze die weghalen zijn ze bang dat ik dan in een heul heul heul diep gat ga vallen. dus tja....quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:32 schreef Brittie het volgende:
[..]
Yay van de Ohra, dat scheelt je weer wat financiele zorgen!
Wat die antidepressiva betreft - een advies is toch niet bindend neem ik aan?
zodat ik er alvast over kan nadenken of ik het wel of niet wil. Ik vind het niet positief want ik heb zo hard mijn best gedaan om er vanaf te komen. voor mij is het persoonlijk een setbackquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Dan klinkt het mij in de oren alsof het mogen beginnen met antidepressiva juist positief is.
Hoe komt het dat je nu al weet wat je waarschijnlijk over twee weken te horen krijgt?
waar zit dat knopje? die zoek ik ook nog steedsquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:54 schreef NanKing het volgende:
Moeilijk uit te leggen. Misschien zouden sommige mensen het een appifany noemen. Ergens is er een tijdje terug een knop om gegaan. Ik werd 's ochtends wakker en had genoeg van mezelf.
ik heb er al 1 gehad, dat was het moment dat ik hulp bij psychologische instanties ging zoeken..... toen zag ik in dat het echt echt echt niet meer goed ging...... das nu bijna 3 jaar geleden. nu nog de kunst van het loslaten vinden enzoquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:59 schreef NanKing het volgende:
Ik heb er ook jaren naar gezocht maar ik zocht ook altijd op de verkeerde plaatsen. Een hintje is wel dat het knopje niet van buitenaf in of uitgeschakeld kan worden.
Dat moment heb ik vorig jaar juli meegemaakt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:18 schreef NanKing het volgende:
Ik heb ook wel vaker gehad dat ik genoeg had van mijn eigen gedrag en wilde veranderen en dan ging het een weekje of twee weken redelijk en daarna verviel ik weer in mijn oude patroon.
Maar nu is het anders. Ik kan dingen écht los laten en voel me een heel ander mens. Of nou ja een ander mens ik voel me eindelijk mezelf.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:18 schreef NanKing het volgende:
Ik heb ook wel vaker gehad dat ik genoeg had van mijn eigen gedrag en wilde veranderen en dan ging het een weekje of twee weken redelijk en daarna verviel ik weer in mijn oude patroon.
Maar nu is het anders. Ik kan dingen écht los laten en voel me een heel ander mens. Of nou ja een ander mens ik voel me eindelijk mezelf.
Iemand zei ooit tegen mij: "jij wilt altijd een 10, maar ik ben tevreden met een 7".quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:49 schreef Vanyel het volgende:
Bij mij is dat het accepteren dat ik soms best iets niet perfect mag kunnen en daar niet dood aan ga.
Best lastig
"een 7 is geen -3 lezzer, een 7 is nog geen -3"quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:53 schreef lezzer het volgende:
Iemand zei ooit tegen mij: "jij wilt altijd een 10, maar ik ben tevreden met een 7".
Tegenwoordig ga ik voor een 8, want dat is voor hun meer dan een 10.
Tja, als het zo werkt....
Goeie film!quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb hier nog geen tvp. Closer is op tv. Met
Natalie Portman
.
Feestje ter ere van en uit naam van NanKingquote:Op woensdag 24 februari 2010 20:18 schreef NanKing het volgende:
Ik ben al bijna op het punt dat ik mij voeg in de organisatie, zo van "zo werkt het nou eenmaal hier".quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:06 schreef Vanyel het volgende:
Ja, ik voel me daar niet zo heel erg onderdeel van het geheel, dus ik probeer het gewoon te ontkennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga die echt nooit krijgen denk ik.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:17 schreef Vanyel het volgende:
Ach, sommige mensen doen dat al na een half jaar. Anderen weten het hun hele carriere te vermijden. Ik ken er eentje die het na jaaaren nog steeds nauwelijks doet. Respect waard!
Hengel jij naar promotie?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Als de baas meeleest: Lezzer is heel tof en werkt heel hard!!
Bonus? Weet je wel zeker dat jij bij de overheid werkt?quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:19 schreef lezzer het volgende:
Ik ga die echt nooit krijgen denk ik.
Vacaturestop all over the place en ik ben niet zo sterk in mezelf profileren.
Vorig jaar wel een bonus gehad
Zou tijd worden ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb er vandaag weer over getwijfeld. Of ik het zou afhalen of niet.quote:
Ik heb er geen hap van gehadquote:
Jawel hoor! Vind ik heel leuk! Das ook een beetje mijn doel uiteindelijk. Ik wil het voor anderen gaan doen en dan via internet te aanbieden enzo. Ieder z'n eigen wensen. Ben nu bezig met dat uit te werken en op te zetten. Website maken enzo. Dus als je dat wilt, vind ik dat superleuk hoor, maar dan moet je me even je wensen en zulks pm-en .quote:Op donderdag 25 februari 2010 01:10 schreef wonderer het volgende:
Met kaas maak je mij ook wel blijer, maar ik zou een stuk marsepein ook niet afslaanje hebt zeker geen zin om cupcakes te bakken voor mijn presentatie, huh?
Gdvr het is echt pieken en dalen hier. Ik was drie dagen superblij, nu is het weer allemaal onzeker.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:25 schreef Brittie het volgende:
[..]
Oh, details bitte?
En goedemorgen!
Ben nog ook steeds sad vanwege Sven hoor Qebbel
Wow!quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:48 schreef Qebbel het volgende:
Resultaat van mijn cupcakeworkshop vandaag![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zal ik eens doen, dat vindt ze leukquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:40 schreef NanKing het volgende:
Mrs lezzer
Doe dr eens de groetjes van me.
Wauw, da's echt een vrolijkmakend plaatje!quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:48 schreef Qebbel het volgende:
Resultaat van mijn cupcakeworkshop vandaag![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je er maar lol in hebt toch?quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:07 schreef Blue-eyes het volgende:
Leuk, die cupcakes. Ik krijg meteen zin om ook iets creatiefs te gaan doen. Helaas komt dat er nooit van. Ik ben nu eenmaal geen crea bea, bij mij mislukt het altijd
Hee als mijn carriere als linguist nou grandioos mislukt, kan ik dan instappen in jouw cateringbedrijf?quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:24 schreef Qebbel het volgende:
Thnx iedereen!![]()
[..]
Als je er maar lol in hebt toch?
Gezellig!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:56 schreef Brittie het volgende:
[..]
Hee als mijn carriere als linguist nou grandioos mislukt, kan ik dan instappen in jouw cateringbedrijf?ik weet nog wel een paar mensen die dat als alternatief hebben
Regenboogtaartenquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:54 schreef NanKing het volgende:
Hehehehe "voor al uw gay-weddings en feestjes"
Hi![]()
quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:58 schreef NanKing het volgende:
Oeh, als ik ga trouwen dan bel ik je.
Beter bel je mij ookquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:58 schreef NanKing het volgende:
Oeh, als ik ga trouwen dan bel ik je.
Oh, gewoon de mogelijkheden van cupcakes enzo.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:28 schreef NanKing het volgende:
Ah jij mag mijn bruidsmeisje zijn, Ewik.
* NanKing is nieuwsgierig naar die mail.
cute maar hoe oud is ze?? 21 of 22 ofzo??quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:37 schreef Avey het volgende:
Oooh, toch nog een reden om schaatsen te kijken
Hege Bokko
quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:26 schreef wonderer het volgende:
*wordt helemaal enthousiast van Qebbel's mail*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
't Was idd ook mijn eerste gedachte. Ze is niet lelijk, maar kinderen en ditquote:Op donderdag 25 februari 2010 19:37 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor
Ik heb ze liever wat ouder.
4 keer ouder ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:37 schreef Qebbel het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ben nu weer thuis, dus ga zo weer op jou reageren!
Zat gewoon te studeren, word ik opeens gebeld of ik zin had om naar het afscheid van Philip Freriks voor NOS medewerkers te komen, binnen 10min. Ik; okay... Stond ik opeens tussen Marga v Praag, Eva Jinek en Erwin Krol biertjes te drinken
![]()
. Beter dan tentamens leren!
Dat zijn toch best leuke dingen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Die is zelfs ronduit lelijkquote:Op donderdag 25 februari 2010 19:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Die Tsjechische die gisteren de 5000 meter won was niet bepaald moeders mooiste.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:41 schreef lezzer het volgende:
Eva Jinek!IK ZIE JE BORSTEN!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ijs_beer fan!
Jij 4x (das wel vet ouder dan jij toch?), Qebbel 3x.. Mag het ook 2,5x zo oud zijn? Dat vind ik nou wel een fijne leeftijd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:37 schreef lezzer het volgende:
Ik heb ze liever wat ouder.
4 keer ouder ofzo
Zij won toch brons toen Wust goud had? Toen zei serieus iemand tegen mij dat ze haar helemaal niet zo lelijk vond, alleen een beetje opvallende neus....quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
http://lh5.ggpht.com/_DBP(...)4/s640/Sablikova.jpg
Arme meid.
nu maar hopen dat ze hetero isquote:Op donderdag 25 februari 2010 19:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
http://lh5.ggpht.com/_DBP(...)4/s640/Sablikova.jpg
Arme meid.
Ja, ik dacht achteraf al dat het niet klopte wat ik zei.....quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij 4x (das wel vet ouder dan jij toch?), Qebbel 3x.. Mag het ook 2,5x zo oud zijn? Dat vind ik nou wel een fijne leeftijd.
Doe mij maar 1x dan.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij 4x (das wel vet ouder dan jij toch?), Qebbel 3x.. Mag het ook 2,5x zo oud zijn? Dat vind ik nou wel een fijne leeftijd.
Bestaan er eigenlijk wel pedopotten?quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen 12 bedoelt?
Nee, ze was toch 19?quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen 12 bedoelt?
Ah. No offense, maar ouder dan 25 is voor mij al te oud.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
We hadden het er over dat ze er als 12 uit zag.
Daar baseerde in ik ieder geval wel die 4x op
Zo geldt voor mij dat 19 wel echt heel erg jong is.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:08 schreef Avey het volgende:
[..]
Ah. No offense, maar ouder dan 25 is voor mij al te oud.
Ja, maar geen 4x19quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:21 schreef Vanyel het volgende:
Ja maar jij bent dan ook praktisch bejaard
Waarom?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:19 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zo geldt voor mij dat 19 wel echt heel erg jong is.
quote:
Bron gk.nlquote:RMP: 'homoseksualiteit bestrijden'
Homoseksualiteit is een afwijking en moet bestreden worden. Die uitspraak deed lijsttrekker Delano Felter van de Amsterdamse Republikeins Moderne Partij (RMP) voor de camera van AT5 na een verkiezingsdebat in de Rode Hoed.
"Het is niet meer normaal als je zegt een hekel te hebben aan homofielen", stelt Felter. "Nou, ik heb een hekel aan homofielen, ik ben hetero en katholiek. Dus als iedereen op mij stemt, sodemieter ik ze er allemaal uit. Amsterdam staat te snakken naar een heteroseksuele stad."
"Er zitten teveel homofielen in het bestuur. De regering Balkende is duidelijk niet normaal en ook de homofiele netwerken bij de politie, die moeten weg. Mensen met een seksuele afwijking moeten bestreden worden door de hetero's. Wij moeten gelijke kansen krijgen. Ik zag laatst op tv dat een homofiel aangifte deed tegen een dominee omdat die hem een hostie weigerde. Nou, ik denk dat die dominee aangifte had moeten doen wegens belediging."
COC Amsterdam gaat bij de politie aangifte doen van discriminatie door de RMP, ProGay deed een melding bij het politieteam 'Roze in Blauw'.
Iedereen die dat wil. ook als men niet in Amsterdam woont, kan eveneens direct digitaal een klacht tegen Felter indienen bij het Meldpunt Discriminatie Amsterdam.
Het Meldpunt heeft inmiddels het Openbaar Ministerie gevraagd om te beoordelen of deze uitspraken strafbaar zijn.
Filmpje van At5 met het interview
quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef wonderer het volgende:
Ja, hallo, wat hebben ze nou weer aan mijn adresgegevens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:58 schreef wonderer het volgende:
Ik zat erover te denken, ja
'k Heb het gedaan ook. Niet echt een melding, maar wel een mailtje.
Ik ben veel te relaxed om me hier boos over te maken, maar wat een afschuwelijke uitspraken zegquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:31 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Bron gk.nl
OMG, dat er zulke mensen bestaan! Ik vind dit bijna nog schokkender dan die weigerdominee. Ik heb aangifte gedaan. Belachelijk gewoon. Misschien moest hij eens wat leren over 'spread the love'!
Ik ben ook lekker zeiknatquote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:11 schreef NanKing het volgende:
Ik heb je tekst gejat, Qebbel. Melding van gemaakt.
Ik hoop echt dat ze iets aan die knuppel gaan doen!quote:Geachte mevrouw *********
Uw klacht is in goede orde ontvangen, waarvoor dank. Het MDRA heeft inmiddels het Openbaar Ministerie gevraagd om te beoordelen of deze uitspraken strafbaar zijn.
Wij houden u op de hoogte van de verder afhandeling.
Met vriendelijke groet,
ditoquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
![]()
Ik heb inmiddels antwoord gekregen:
[..]
Ik hoop echt dat ze iets aan die knuppel gaan doen!
Sandraquote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:41 schreef Knuffelzacht het volgende:
hmmm the proposal aan het kijken
sandra
Was ik maar zeiknat... We zitten zonder stroomquote:
Geen hout op voorraad om in elk geval eten en thee te maken en water te warmen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Was ik maar zeiknat... We zitten zonder stroomStroombedrijf zei dat ze zich opmaken voor meerdere dagen... Geen idee wat er mis is maar dat klinkt niet zo fijn (we hebben dus geen verwarming, geen warm water, geen internet en geen enkele manier om eten of thee te maken)...
quote:
En dat was spannend! Ik kon een juich niet onderdrukken toen ze wonquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:25 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
ohw en aangezien wij (nja de meeste van vrouwen houden)nicolien sauerbreij
100ste gouden olympische medaille en de eerste in sneeuw
[ afbeelding ]
ik zag net de laatste run op nos.nl wel handig dat je daar veel kan terugzienquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En dat was spannend! Ik kon een juich niet onderdrukken toen ze won.
jammer voor je ondanks dat het ok isquote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:23 schreef Seven. het volgende:
Nou. Ik heb mijn cutie de laatste weken amper gezien en we komen tot de conclusie dat we niet verliefd zijn op elkaar.maar het is ok.
Bronquote:DEN BOSCH - In de Sint-Jan in Den Bosch wordt zondagmorgen geen communie uitgereikt tijdens de mis van tien uur. Het kerkbestuur heeft daartoe besloten in overleg met het bisdom. Reden is de protestactie van homo's. PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen riep woensdag homo- en heteroseksuelen op zondagochtend de eucharistieviering in de Sint-Jan bij te wonen. Dit uit protest tegen de weigering van het bisdom om 'praktiserende' homo's de hostie te geven.
In de Sint-Jan in Den Bosch wordt zondagmorgen geen communie uitgereikt... Foto: Foto: Wikimedia Commons
Please Wait ...
De communie is een belangrijk onderdeel van de mis. Ter communie gaan betekent het ontvangen van een hostie (ongedesemd brood) die door de priester is geheiligd. Daardoor is de hostie geworden tot het lichaam van Christus.
Homobelangenorganisatie COC en de Gay Krant betitelen de actie van zondag als een smeekbede. Hoofdredacteur Henk Krol kondigde eerder aan dat hij de mis zou bijwonen, maar niet ter communie zou gaan omdat hij niet wilde provoceren. Ter communie gaan kan nu dus in elk geval al niet meer.
Het bisdom betreurt het dat de eucharistieviering voor dit doel gebruikt wordt en vraagt om respect voor het houden van de katholieke eredienst, liet een woordvoerder weten. „Niemand wordt uitgesloten van deelname aan de viering. Wel wordt gevraagd om respectvol aan de viering deel te nemen.”
Bisschop Antoon Hurkmans van Den Bosch herhaalde vrijdagochtend in een gesprek met COC Nederland en hoofdredacteur Henk Krol van de Gay Krant het verzoek van de rooms-katholieke kerk aan homo's om niet ter communie te gaan. Wel erkende de bisschop dat door de rel over de weigering van de hostie aan de openlijke homoseksuele prins carnaval in Reusel een open zenuw is geraakt.
Hurkmans vertelde na afloop van het gesprek aan de pers dat hij de pijn kan delen van mensen die het belangrijke sacrament niet kunnen ontvangen. Hij hoopt dat homoseksuelen de kerk niet loslaten. „De communie is maar een onderdeel van het geheel.”
De eigen verantwoordelijkheid van kerkgangers om de heilige communie te ontvangen en daarmee het geloof te onderschrijven is groot, benadrukte Hurkmans. Plebaan (pastoor) Geertjan van Rossem van de Sint-Jan in Den Bosch erkende dat de afgelopen jaren een zekere onzorgvuldigheid is geslopen in de uitreiking van de hostie en hij verwacht dat kerkgangers de komende tijd meer uitleg zullen krijgen over de betekenis ervan.
Partijen spraken over een open en vriendelijk gesprek. Vice-voorzitter Vera Bergkamp van COC Nederland noemde de boodschap van de bisschop echter 'verdrietig' en 'hard'.
We moeten eigenlijk ook een rolleyes smiley hebben voor zulke artikelen. This onequote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Hebben we deze al gehad hier:
[..]
Bron
Video NOS:quote:Homo's stappen kwaad op tijdens mis
Enkele honderden actievoerende homo's zijn vanochtend afgekomen op de mis in de Sint-Janskathedraal in Den Bosch.
Aanleiding voor het protest is de ophef rond de homoseksuele Prins Carnaval van Reusel. De pastoor weigerde hem tijdens de communie vanwege zijn openlijke homoseksualiteit.
Geen hostie
Bisschop Antoon Hurkmans van Den Bosch zei eergisteren nog vast te willen houden aan de standpunten van Rome om praktiserende homoseksuelen niet ter communie te laten gaan.
Homoseksuelen en sympathisanten wilden in de Sint-Jan de mis bijwonen. In overleg met het bisdom was besloten geen hostie uit te reiken.
Toen dit tijdens de mis nog eens werd gezegd, liep ongeveer de helft van de kerkgangers zingend en boe-roepend de kathedraal uit.
't Kwam op de aarde VOOR ONS ALLEMAAAAL!!!!!quote:Op zondag 28 februari 2010 13:30 schreef Vanyel het volgende:
Geweldig lied ook om te zingen als je net bent uitgekotst door de kerk.
Hoe bedoel je nekken? Dat heel NL de katholieke kerk straks de rug toekeert, omdat ze homofoob zijn? Lijkt me stug. Denk eerder dat er een grote verdeeldheid ontstaat, als dat er niet al is. En hopelijk komen er steeds meer kerken waar homoseksuelen gewoon gelijk zijn, zoals in de NL wet ook is voorgeschreven!quote:Op zondag 28 februari 2010 16:09 schreef lezzer het volgende:
Dit gaat de katholieke kerk dus nekken. Mark my words...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |