abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 februari 2010 @ 09:25:29 #176
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78512741
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 07:15 schreef wonderer het volgende:
Stroom is weer terug

ohw en aangezien wij (nja de meeste van vrouwen houden)

nicolien sauerbreij

100ste gouden olympische medaille en de eerste in sneeuw
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 27 februari 2010 @ 09:57:51 #177
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_78513067
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:25 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

ohw en aangezien wij (nja de meeste van vrouwen houden)

nicolien sauerbreij

100ste gouden olympische medaille en de eerste in sneeuw
[ afbeelding ]
En dat was spannend! Ik kon een juich niet onderdrukken toen ze won .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 10:01:56 #178
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78513108
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:57 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

En dat was spannend! Ik kon een juich niet onderdrukken toen ze won .
ik zag net de laatste run op nos.nl wel handig dat je daar veel kan terugzien
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:23:19 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_78514433
Nou. Ik heb mijn cutie de laatste weken amper gezien en we komen tot de conclusie dat we niet verliefd zijn op elkaar. maar het is ok.
Resistance is futile.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:23:53 #180
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_78514444
Het kan dan wel ok zijn, maar leuk is anders toch?
Hoogachtend,
Erik.
pi_78515121
je voor Seven, ondanks dat je het okay vindt.
ijs_beer fan!
pi_78516233
Weet iemand nog een online shop voor normale t-shirts?
pi_78516262
ijs_beer fan!
pi_78516414
quote:
Die doet het heul nie
pi_78516435
O .

Hebben ze niets bij H&M ofzoot?
ijs_beer fan!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:09:14 #186
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78517211
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:23 schreef Seven. het volgende:
Nou. Ik heb mijn cutie de laatste weken amper gezien en we komen tot de conclusie dat we niet verliefd zijn op elkaar. maar het is ok.
jammer voor je ondanks dat het ok is
pi_78519248
Hebben we deze al gehad hier:
quote:
DEN BOSCH - In de Sint-Jan in Den Bosch wordt zondagmorgen geen communie uitgereikt tijdens de mis van tien uur. Het kerkbestuur heeft daartoe besloten in overleg met het bisdom. Reden is de protestactie van homo's. PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen riep woensdag homo- en heteroseksuelen op zondagochtend de eucharistieviering in de Sint-Jan bij te wonen. Dit uit protest tegen de weigering van het bisdom om 'praktiserende' homo's de hostie te geven.

In de Sint-Jan in Den Bosch wordt zondagmorgen geen communie uitgereikt... Foto: Foto: Wikimedia Commons
Please Wait ...

De communie is een belangrijk onderdeel van de mis. Ter communie gaan betekent het ontvangen van een hostie (ongedesemd brood) die door de priester is geheiligd. Daardoor is de hostie geworden tot het lichaam van Christus.

Homobelangenorganisatie COC en de Gay Krant betitelen de actie van zondag als een smeekbede. Hoofdredacteur Henk Krol kondigde eerder aan dat hij de mis zou bijwonen, maar niet ter communie zou gaan omdat hij niet wilde provoceren. Ter communie gaan kan nu dus in elk geval al niet meer.

Het bisdom betreurt het dat de eucharistieviering voor dit doel gebruikt wordt en vraagt om respect voor het houden van de katholieke eredienst, liet een woordvoerder weten. „Niemand wordt uitgesloten van deelname aan de viering. Wel wordt gevraagd om respectvol aan de viering deel te nemen.”

Bisschop Antoon Hurkmans van Den Bosch herhaalde vrijdagochtend in een gesprek met COC Nederland en hoofdredacteur Henk Krol van de Gay Krant het verzoek van de rooms-katholieke kerk aan homo's om niet ter communie te gaan. Wel erkende de bisschop dat door de rel over de weigering van de hostie aan de openlijke homoseksuele prins carnaval in Reusel een open zenuw is geraakt.

Hurkmans vertelde na afloop van het gesprek aan de pers dat hij de pijn kan delen van mensen die het belangrijke sacrament niet kunnen ontvangen. Hij hoopt dat homoseksuelen de kerk niet loslaten. „De communie is maar een onderdeel van het geheel.”

De eigen verantwoordelijkheid van kerkgangers om de heilige communie te ontvangen en daarmee het geloof te onderschrijven is groot, benadrukte Hurkmans. Plebaan (pastoor) Geertjan van Rossem van de Sint-Jan in Den Bosch erkende dat de afgelopen jaren een zekere onzorgvuldigheid is geslopen in de uitreiking van de hostie en hij verwacht dat kerkgangers de komende tijd meer uitleg zullen krijgen over de betekenis ervan.

Partijen spraken over een open en vriendelijk gesprek. Vice-voorzitter Vera Bergkamp van COC Nederland noemde de boodschap van de bisschop echter 'verdrietig' en 'hard'.
Bron
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_78520402
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Hebben we deze al gehad hier:
[..]

Bron
We moeten eigenlijk ook een rolleyes smiley hebben voor zulke artikelen. This one doesn't quite cover it anymore .

Ik ga maar eens gamen ofzo
Je weet toch zichzellef.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:48:46 #189
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_78523311
Ik wilde naar Pann 25+, is het uitverkocht
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_78525360
Dat zat er wel een beetje aan te komen he..
Maar wel zielig. Kaartjes van niet-opdagers aan de deur?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:18:28 #191
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_78527643
Nee daar doen ze dus ook niet aan . Vette pech. Dan maar weer naar de stamkroeg. Moet toch wat doen om het einde van de tentamens te vieren?

Wat is het rustig hier trouwens!
pi_78546479
zo, hele ochtend gewerkt.
Omdat ik er door de week niet aan toe kom
pi_78548007
Ik moet eigenlijk ook nog wat doen (ben net uit bed) maar heb daar zooo geen zin in.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:23:17 #194
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_78549724
quote:
Homo's stappen kwaad op tijdens mis

Enkele honderden actievoerende homo's zijn vanochtend afgekomen op de mis in de Sint-Janskathedraal in Den Bosch.

Aanleiding voor het protest is de ophef rond de homoseksuele Prins Carnaval van Reusel. De pastoor weigerde hem tijdens de communie vanwege zijn openlijke homoseksualiteit.

Geen hostie
Bisschop Antoon Hurkmans van Den Bosch zei eergisteren nog vast te willen houden aan de standpunten van Rome om praktiserende homoseksuelen niet ter communie te laten gaan.

Homoseksuelen en sympathisanten wilden in de Sint-Jan de mis bijwonen. In overleg met het bisdom was besloten geen hostie uit te reiken.

Toen dit tijdens de mis nog eens werd gezegd, liep ongeveer de helft van de kerkgangers zingend en boe-roepend de kathedraal uit.
Video NOS:
http://nos.nl/l/tcm:5-667307/

't Lijkt een steeds heftigere actie te worden! 't Is dat ik niks met religie heb, maar voor alle homoseksuelen die dit wel hebben is het . Ik hoop dat ze wat kunnen bereiken!
pi_78549977
Geweldig lied ook om te zingen als je net bent uitgekotst door de kerk.
pi_78554984
Zo, net op en neer naar Utrecht gereden....
Tering het waait hier hard zeg
  zondag 28 februari 2010 @ 16:06:07 #197
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_78555016
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:30 schreef Vanyel het volgende:
Geweldig lied ook om te zingen als je net bent uitgekotst door de kerk.
't Kwam op de aarde VOOR ONS ALLEMAAAAL!!!!!

!
Hoogachtend,
Erik.
pi_78555161
Dit gaat de katholieke kerk dus nekken. Mark my words...
  zondag 28 februari 2010 @ 16:10:57 #199
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_78555219
Ik vind het echt best tof dat de actie van één man (TheaterMaMa van FOK! ) zo'n gevolg heeft gekregen .
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:19:03 #200
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_78555546
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:09 schreef lezzer het volgende:
Dit gaat de katholieke kerk dus nekken. Mark my words...
Hoe bedoel je nekken? Dat heel NL de katholieke kerk straks de rug toekeert, omdat ze homofoob zijn? Lijkt me stug. Denk eerder dat er een grote verdeeldheid ontstaat, als dat er niet al is. En hopelijk komen er steeds meer kerken waar homoseksuelen gewoon gelijk zijn, zoals in de NL wet ook is voorgeschreven!

Btw, hoe langer je erover nadenkt, hoe gekker het wordt eigenlijk. Zie ik het verkeerd, of overtreedt die Buysel (of hoe heet die knakkert?) eigenlijk gewoon keihard de wet. Ik bedoel; volgens mij staat de wet toch nog steeds boven de kerk, of wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')