abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78357789
TS is een regelmatige poster op Fok en heeft voor eigene redene een troll aangemaakt voor dit topic.

Het volgende:
Een paar maanden geleden heb ik bij mijn studie een erg leuk meisje ontmoet. Alhoewel ik mij op het eerste gezicht niet aangetrokken voelde tot haar (ze is erg klein, 150cm, terwijl ik 192cm ben) hadden we erg veel dingen met elkaar gemeen. Ongeveer een maand geleden merkte ik dat ik haar toch wel leuk vond en zij mij ook. Aangezien ik al eerder te hard van stapel ben gegaan met andere meisjes en dit tot nu toe altijd verkeerd is afgelopen met de nodige consequenties, wilde ik het met haar anders aanpakken en het dus rustig aan doen. Omdat ik niet zeker wist of ik haar wel echte wilde, heb ik dus eerst een maand lopen flirten met positivie reacties van het meisje. Een week geleden had ik besloten om toch maar de stap te wagen en wilde ik haar deze week bij een speciale gelegenheid om een date vragen.

Mooi niet dus.

Afgelopen weekend deed ze nogal afstandelijk en ik zag haar veel praten met een goed vriend van mij. Op de een of andere manier gaf mijn intuitie al aan dat dit fout zat en, ja hoor, zondagavond wilde deze vriend even met mij praten. Deze vriend wist dat ik het desbetreffend meisje leuk vond. Hij vertelde mij dat hij haar ook al een langere tijd leuk vond en dat hij een aantal conversaties had gehad met haar. Hoewel hij zich erg schuldig voelde en ook heeft toegegeven dat ie een klootzak is, vertelde hij mij doodleuk dat er nu wat gaande was tussen hem en het meisje. Alhoewel dit voor mij erg hard aankwam, ben ik niet iemand die hierom helemaal gek wordt. Ik vertelde mijn vriend dat ik het niet goedkeur, maar dat ik het natuurlijk ook niet kan stoppen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij haar leuk vind (geld immers ook voor mij) en ik heb eigenlijk ookwel respect voor hem dat hij het mij gewoon man tot man heeft verteld, ondanks dat hij er vandoor gaat met mijn meisje.

Waar ik nu mee in mijn maag zit is het meisje in kwestie. In dit soort situaties ben ik, waarschijnlijk met veel mensen hier, geneigd om "Vieze hoer" te zeggen tegen haar. Hoe kan iemand in godsnaam de ene week nog in de armen van iemand liggen en de volgende week ervandoor gaan met een ander? Alhoewel ik me in het begin behoorlijk kut voelde door dit hele gedoe, ben ik er al aardig over heen gekomen. Ik praat mezelf aan dat het maar goed ook is want als ze dit soort dingen in een relatie zou doen, dan zou het nooit wat worden tussen ons. Maar toch knaagt er iets in mij. De vriend vertelde mij dat zij heeft gezegd dat ik te langzaam was. Dit klopt natuurlijk ook, aangezien ik al eerder aangaf dat ik afwachtend was. Maar als ik te afwachtend was, waarom ondernam zij dan geen actie? We leven in de 21e eeuw; een vrouw mag ook best het initiatief nemen. Als zij mij echt leuk vond dan gaat ze er toch niet vandoor met een ander? Is alles van afgelopen maand dan een schijnvertoning geweest?

En dan nog iets. In de twee dagen dat ik haar nu heb gezien doet ze alsof er niks aan het handje is. Ze heeft zelf nog niks gezegd over de hele situatie. Voor mijn gevoel is ze een verontschuldiging aan mij waard en als het ook nog meezit een uitleg. Ik ben hier redelijk zwart-wit in en vind dat deze verontschuldiging vanuit haarzelf moet komen. Het kost mij teveel eer om dat aan haar te gaan vragen. Ik hoop dat ze uit haar zelf naar mij toe komt om het een en ander uit te legen, maar ik ben bang van niet.

Mijn vraag is hoe ik het beste om kan gaan met deze situatie. Moet ik zelf naar haar toestappen voor een uitleg? Of gewoon alles laten voor wat het is een doorgaan met het dagelijkse leven? Zijn er nog ander tips of reacties?

Alvast bedankt voor je aandacht en alle (serieuze) reacties zijn welkom.
pi_78357928
Wat een rotsituatie! Advies kan ik je niet echt geven, succes ermee iig. Heb zelf precies zoiets meegemaakt.
pi_78357931
Gun het die twee als een echte vriend betaamt!
pi_78357940
Zij zich verontschuldigen? Waarom in godsnaam, jullie hadden toch helemaal niks - of vind jij flirten 'iets'?
pi_78358030
Je kan lang wachten op de sorry, ze hoeft zich namelijk niet te verontschuldigen tegenover jou.

Eigen schuld, had je maar niet zo langzaam moeten zijn.
pi_78358033
Ja vervelend, maar waarom moet zij excuses aanbieden? Jullie hadden toch niets, of heb ik iets gemist?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:11:03 #7
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_78358070
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Thomass het volgende:
Zij zich verontschuldigen? Waarom in godsnaam, jullie hadden toch helemaal niks - of vind jij flirten 'iets'?
Zij heeft aan andere mensen om mij heen aangegeven dat zij mij wel zag zitten. Valse hoop dus. Vind ik wel een verontschuldiging waard.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 februari 2010 @ 20:12:00 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78358104
Ik mis het stuk waar ze in jouw armen gelegen heeft...

Waarom zou ze zich tegenover jou moeten verontschuldigen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78358139
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:11 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Zij heeft aan andere mensen om mij heen aangegeven dat zij mij wel zag zitten. Valse hoop dus. Vind ik wel een verontschuldiging waard.
En toen kwam je vriend en die zag ze meer zitten, erg vervelend, maar dat niets waarvoor zij zich moet verontschuldigen vind ik. Ik zou ook niet blij zijn, daar niet van hoor.
pi_78358159
quote:

[..]

Dan had je er op in moeten gaan. Met alleen flirten kom je er niet.
pi_78358203
Vriend of jongen die je een beetje kent?
pi_78358223
TS is nogal bezitterig
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78358234
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dan had je er op in moeten gaan. Met alleen flirten kom je er niet.
Heb je mijn stuk gelezen? Ik wilde daar ook op ingaan, alleen net een paar dagen te laat.
pi_78358258
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:13 schreef Adames het volgende:
Vriend of jongen die je een beetje kent?
Vriend
pi_78358313

Daarbij was de interesse van die meid niet echt oprecht als je te langzaam was...of je moet er 3 jaar over gedaan hebben...dan nog had zij ook wat initiatief kunnen tonen natuurlijk. Oftewel, ze vindt je niet echt leuk anders had ze die maat van je wel afgewezen
Doe eens lief!
pi_78358336
Geloof er niks van dat je de boot mist doordat je een paar dagen te laat was, btw. VOORAF GEPLAND VAN HAAR.
pi_78358382
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Thomass het volgende:
Eens. Haar valt niets te verwijten.

Je vriend daarentegen komt hier niet heel netjes uit de hoek. Hij had haar óf met rust moeten laten óf hij had eerder aan moeten geven haar ook leuk te vinden en dat hij er ook voor zou gaan. Om er op deze manier achter te komen dat hij haar ook stiekem leuk vond is niet erg prettig. Jij had al duidelijk laten weten haar wel te zien zitten. Ook was het niet dat jij volledig kansloos was bij haar. De enige die iets kwalijk te nemen valt is die vriend. Al mag je het jezelf ook wel verwijten dat je zo langzaam was. Voor hetzelfde geld was het een totaal andere gozer geweest die er met haar vandoor was gegaan.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_78358394
Be a man about it, take your loss and move on.
pi_78358425
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Geloof er niks van dat je de boot mist doordat je een paar dagen te laat was, btw. VOORAF GEPLAND VAN HAAR.
Dat dacht ik dus ook. Dan is een sorry wel zo geplaatst. Of niet?
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 20:18:00 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_78358458
Ja, vervelend, maar je hebt alleen maar een beetje lopen flirten zeg je, misschien dacht zij wel dat je verder geen interesse had. Na een maand zou ik ook denken, bekijk het maar. En zij had ook het initiatief kunnen nemen zeg je, maar ja, dat geldt ook voor jou, dus dat is een beetje de pot verwijt de ketel.

En ze heeft tegen andere mensen gezegd dat ze je "wel zag zitten", maar niet tegen jou, dus waarom zou ze zich moeten verontschuldigen? Omdat jij iets gehoord hebt van andere mensen?
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Hoezo een paar dagen te laat? Waar staat dat? Paar dagen te laat voor wat? Ze vond die vriend gewoon leuker en die vriend heeft haar mee uitgevraagd, simpel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78358481
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:17 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Want ze had al een contract bij je getekend?
Doe eens lief!
pi_78358527
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:17 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Jullie hadden toch niets? Als zij dan wil kijken welke van de 2 jongens het leukst is moet ze dat toch zelf weten. Ik vind een sorry helemaal niet zo op de plaats van haar kant.
pi_78358541
Ja, met concurrentiebeding!
pi_78358564
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:18 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Want ze had al een contract bij je getekend?
Dat noem ik een beetje respect tonen tegenover je medemens
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:20:00 #26
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_78358582
quote:

[..]

Als zij je ziet zitten en jer gebeurt verder niks dan gaat ze natuurlijk kijken of een ander wel geïntersseerd is, je hebt te lang gewacht dus en je hebt nu vette pech.
Dat ze nu iets met die vriend van je heeft is wel lullig van hem omdat ie wist dat jij interesse had in haar, maar ook daar geldt weer dat je te lang hebt gewacht en daardoor kwam die vriend van je ook in een situatie waarin hij het niet meer kon negeren.
Het had net zogoed een vreemde van je kunnen zijn.
pi_78358611
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:19 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Blijkbaar hanteren jij en zij andere normen en waarden, nog steeds geen reden om je excuses aan te bieden.
pi_78358652
Geen excuus, maar een boete zoals vermeld in de clausule!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 februari 2010 @ 20:21:11 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78358660
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:19 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat jij je verontschuldiging aan haar moet aanbieden, dat je haar zolang aan het lijntje gehouden hebt en zij uiteindelijk toch maar voor die vriend gegaan is...
pi_78358665
Ho's for Bro's!

Bij die vriend dan
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_78358681
Stel een trio voor?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_78358699
Ze hoeft zich denk ik niet te verontschuldigen maar het is wel een beetje flauw dat ze net doet alsof er niets aan de hand is. Ze weet dondersgoed dat jij haar leuk vind en het zou wel zo netjes zijn als ze gewoon zegt dat ze meer interesse in je vriend heeft. Maar zoals je zelf al zegt ben je er aardig overheen dus waarom maak je je nog druk.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_78358748
Mooi gezegd Lotje, opgelost dus?
pi_78358799
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat jij je verontschuldiging aan haar moet aanbieden, dat je haar zolang aan het lijntje gehouden hebt en zij uiteindelijk toch maar voor die vriend gegaan is...
Of zij hield mij aan het lijntje. Het is maar hoe je het bekijkt
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 februari 2010 @ 20:24:37 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78358876
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:23 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Of zij hield mij aan het lijntje. Het is maar hoe je het bekijkt
Neuh... jij bent degene die flirt en vervolgens geen stappen meer zet. Ze zal je heus leuk vinden, maar waarschijnlijk net niet leuk genoeg om op te wachten. Gevalletje pech gehad...
pi_78358880
ik ben het met je eens hoor, of ze is behoorlijk wanhopig of het is een slet. Wees maar blij dat je niks met der hebt
pi_78358974
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:14 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Heb je mijn stuk gelezen? Ik wilde daar ook op ingaan, alleen net een paar dagen te laat.
Ja, dat heb ik.
Je hebt genoeg tijd gehad.
pi_78359012
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:22 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ze hoeft zich denk ik niet te verontschuldigen maar het is wel een beetje flauw dat ze net doet alsof er niets aan de hand is. Ze weet dondersgoed dat jij haar leuk vind en het zou wel zo netjes zijn als ze gewoon zegt dat ze meer interesse in je vriend heeft. Maar zoals je zelf al zegt ben je er aardig overheen dus waarom maak je je nog druk.
Op die uitleg hoop ik dus, maar ben bang dat die niet komt.

Ik ben er idd wel aardig overheen, maar ergens zit er nog een beetje hoop.
pi_78359020
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:24 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik ben het met je eens hoor, of ze is behoorlijk wanhopig of het is een slet. Wees maar blij dat je niks met der hebt
Of ze realiseerde zich dat ze het zat is dat hij niks doet, en is verder gaan kijken.
pi_78359059
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neuh... jij bent degene die flirt en vervolgens geen stappen meer zet. Ze zal je heus leuk vinden, maar waarschijnlijk net niet leuk genoeg om op te wachten. Gevalletje pech gehad...
Het flirten kwam niet van één kant.
pi_78359110
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Of ze realiseerde zich dat ze het zat is dat hij niks doet, en is verder gaan kijken.
daar ben ik het niet mee eens, dan vond ze hem waarschijnlijk niet leuk genoeg, dan verklaart het het wel dat ze naar die vriend gegaan is.
pi_78359114
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:26 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Op die uitleg hoop ik dus, maar ben bang dat die niet komt.

Ik ben er idd wel aardig overheen, maar ergens zit er nog een beetje hoop.
Gast, kabouters zijn niet te vertrouwen!
Ga nou gewoon lekker verder, wat moet je nou met iemand die binnen een week van de 1 naar de ander hopt?
Doe eens lief!
pi_78359120
Misschien kun je nog vrienden worden met haar.
pi_78359134
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Dan nog, sinds wanneer staat flirten gelijk aan exclusieve relatie?
pi_78359227
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

pi_78359243
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:28 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens, dan vond ze hem waarschijnlijk niet leuk genoeg, dan verklaart het het wel dat ze naar die vriend gegaan is.
Ja, dat kan ook. Maar dan hoeft zij alsnog geen sorry te zeggen.

Ik denk het trouwens niet, want ze heeft tegen zijn vrienden gezegd dat ze hem wel zag zitten.
pi_78359251
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:28 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Gast, kabouters zijn niet te vertrouwen!
Ga nou gewoon lekker verder, wat moet je nou met iemand die binnen een week van de 1 naar de ander hopt?
juist en over die vriend valt al helemaal niks goeds te zeggen
pi_78359259
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

So fucking what? Echt, wat kan jij iemand claimen zeg.
pi_78359325
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:30 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
So fucking what? Echt, wat kan jij iemand claimen zeg.
Eensch met bovenstaande.
pi_78359336
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook. Maar dan hoeft zij alsnog geen sorry te zeggen.

Ik denk het trouwens niet, want ze heeft tegen zijn vrienden gezegd dat ze hem wel zag zitten.
ja zag zitten staat niet gelijk aan heel erg leuk vinden anders had ze die vriend van hem niet eens zien staan en had ze zelf wel een stap gezet. Maar van mij hoeft ze ook geen sorry te zeggen hoor,geeft alleen maar meer aan wat voor type meisje het is
pi_78359424
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb ik dat dan gezegd? Ik heb er toch ook vrede mee dat ze nu wat heeft met iemand anders.

Ik vind het persoonlijk nogal raar wanneer je eerst loopt te verkondigen dat je iemand erg leukt vindt een week later er met iemand anders vandoor gaat.

Het grootste probleem voor mij is dat, omdat ik haar dagelijks zie en ze doet alsof er niks aan de hand is, ze op zijn minst wel iets mag uitleggen.
pi_78359472
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:34 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Heb ik dat dan gezegd? Ik heb er toch ook vrede mee dat ze nu wat heeft met iemand anders.

Ik vind het persoonlijk nogal raar wanneer je eerst loopt te verkondigen dat je iemand erg leukt vindt een week later er met iemand anders vandoor gaat.

Het grootste probleem voor mij is dat, omdat ik haar dagelijks zie en ze doet alsof er niks aan de hand is, ze op zijn minst wel iets mag uitleggen.
gaat niet gebeuren hoor...
pi_78359512
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:34 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Nee, maar zo reageer je wel, ja ze vond jou misschien leuk, maar ze vond die andere gast leuker. Waarom moet ze nu sorry zeggen?
pi_78359529
Als je open staat voor een relatie kan het zijn dat je meerdere mensen leuk vind en accepteert. Zij hebben ook niks, ze daten alleen voor zover ik het begrijp. Kan alsnog zijn dat het snel stopt.
pi_78359532
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:34 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

gaat niet gebeuren hoor...
Daar was ik al bang voor, ja.
pi_78359712
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, maar zo reageer je wel, ja ze vond jou misschien leuk, maar ze vond die andere gast leuker. Waarom moet ze nu sorry zeggen?
Omdat ze iemand valse hoop heeft gegeven. Dat vind ik persoonlijk wel een excuses waard, maar het blijkt dat ik hier de enige ben die zo denkt.

Ik ben oubollig en ik weet het.
pi_78359786
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:39 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Omdat ze iemand valse hoop heeft gegeven. Dat vind ik persoonlijk wel een excuses waard, maar het blijkt dat ik hier de enige ben die zo denkt.

jup
en het maakt je in dit geval zeker niet aantrekkelijker voor de volgende.
Doe eens lief!
pi_78359803
quote:

[..]

Als je eerder 'je move' had gemaakt was jij nu misschien met haar ipv die vriend. Heeft dus denk ik weinig met valse hoop te maken.

En dat jij oubollig bent is nog geen reden voor haar om dat ook zijn, vandaar ook mijn eerdere reactie over verschillende normen en waarden.
pi_78359859
quote:

[..]

Ik ben het wel met je eens. En het desbetreffende meisje is het zich bewust. Dus die excuses zijn netjes.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_78359873
quote:

Heeft niet zoveel met oubolligheid te maken, wel des te meer met 'claim' gedrag.
pi_78359930
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je eerder 'je move' had gemaakt was jij nu misschien met haar ipv die vriend. Heeft dus denk ik weinig met valse hoop te maken.

En dat jij oubollig bent is nog geen reden voor haar om dat ook zijn, vandaar ook mijn eerdere reactie over verschillende normen en waarden.
of als hij eerder zijn move had gemaakt had ze nu beide jongens gehad en was ze alweer met de derde bezig terwijl de twee zware ruzie hebben
pi_78359949
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:42 schreef Techno het volgende:

[..]

Heeft niet zoveel met oubolligheid te maken, wel des te meer met 'claim' gedrag.
Claim? Als ik haar claimde dan had ik die vriend een stomp op zijn neus gegeven en gezegd dat hij van eraf moet blijven.

Staat de verwachting van een verontschuldiging gelijk aan een claim?
pi_78360009
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:44 schreef trolleinzwei het volgende:
Claim? Als ik haar claimde dan had ik die vriend een stomp op zijn neus gegeven en gezegd dat hij van eraf moet blijven.

Ja. Althans in dit geval wel.
pi_78360012
quote:

[..]

het verwachten van een verontschuldiging loopt alleen maar uit op ellende
Doe eens lief!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 februari 2010 @ 20:46:07 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78360054
quote:

[..]

Euh ja... jij verwacht iets van haar, iets wat niet binnen een normaal verwachtingspatroon valt.
pi_78360083
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:45 schreef Techno het volgende:

[..]

Ja. Althans in dit geval wel.
Leg mij dat maar eens uit. Of claim ik jou nu ook al?
pi_78360155
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:46 schreef trolleinzwei het volgende:
Leg mij dat maar eens uit. Of claim ik jou nu ook al?
Zie reactie van Sjeen hierboven.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:50:21 #68
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_78360310
Ze probeert je jaloers te krijgen zodat je eindelijk eens actie onderneemt.

De rede dat je geen excuses krijgt is omdat ze wilt dat je haar ouderwets veroverd en dus afpakt van die 'vriend' en d'r meesleept naar je grot..

Maargoed je kan ook gewoon blijven wachten en hopen en mss struikel je wel over een dame die ook zit te wachten en hopen en kunnen jullie dat (terwijl jullie beide op de ware wachten) 'samen' doen..

pi_78360455
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Euh ja... jij verwacht iets van haar, iets wat niet binnen een normaal verwachtingspatroon valt.
Is even zeggen "Sorry, ik vond je leuk, maar ik vind hem eigenlijk leuker" dan echt teveel gevraagd?

Dan zal het wel aan mij liggen.
pi_78360560
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:52 schreef trolleinzwei het volgende:
Is even zeggen "Sorry, ik vond je leuk, maar ik vind hem eigenlijk leuker" dan echt teveel gevraagd?

Gezien de reacties in dit topic zal het dat laatste wel zijn ja.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 februari 2010 @ 20:55:02 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78360598
quote:

[..]

Ja, eigenlijk wel... Ze heeft nooit direct aan jou gezegd dat ze je zag zitten, waarom dan wel direct aan jou zeggen 'he sorry, ik zie hem net effe meer zitten'?

Ze is geen verantwoording aan jou verschuldigd, hoe lullig de situatie ook is.
pi_78360622
quote:

[..]

Ja, het is te veel gevraagd. Ze is je niet echt iets verplicht. Je was toch slechts een vriend. In dit geval moet je blij zijn met wat je krijgt, denk ik. (niet bot bedoeld)
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_78360690
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:55 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Ja, het is te veel gevraagd. Ze is je niet echt iets verplicht. Je was toch slechts een vriend. In dit geval moet je blij zijn met wat je krijgt, denk ik. (niet bot bedoeld)
blij zijn met niks
pi_78360717
quote:

[..]

Ze is je totaal geen antwoord verplicht.
pi_78360877
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:05 schreef trolleinzwei het volgende:
Mijn vraag is hoe ik het beste om kan gaan met deze situatie. Moet ik zelf naar haar toestappen voor een uitleg? Of gewoon alles laten voor wat het is een doorgaan met het dagelijkse leven? Zijn er nog ander tips of reacties?
Denk niet dat er heel veel anders op zit. Je kan proberen haar te veroveren, maar de kans is groot dat het verspilde moeite is. Ze heeft tenslotte voor hem gekozen.
pi_78360898
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel... Ze heeft nooit direct aan jou gezegd dat ze je zag zitten, waarom dan wel direct aan jou zeggen 'he sorry, ik zie hem net effe meer zitten'?

Ze is geen verantwoording aan jou verschuldigd, hoe lullig de situatie ook is.
Opzich zie ik je punt dat ze geen verplichtingen heeft, maar het probleem voor mij is dat ze doet alsof alles koek en ei tussen ons is en bijna verwacht dat we gewoon vrienden kunnen zijn, zonder er maar ook iets over te zeggen.
pi_78360990
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:59 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Opzich zie ik je punt dat ze geen verplichtingen heeft, maar het probleem voor mij is dat ze doet alsof alles koek en ei tussen ons is en bijna verwacht dat we gewoon vrienden kunnen zijn, zonder er maar ook iets over te zeggen.
Kan het zijn dat er voor haar t.o.v. jou als persoon ook niets veranderd is? Of heb ik iets gemist?
pi_78361026
quote:
TS is een regelmatige poster op Fok en heeft voor eigene redene een troll aangemaakt voor dit topic.

Het volgende:
Een paar maanden geleden heb ik bij mijn studie een erg leuk meisje ontmoet. Alhoewel ik mij op het eerste gezicht niet aangetrokken voelde tot haar (ze is erg klein, 150cm, terwijl ik 192cm ben) hadden we erg veel dingen met elkaar gemeen. Ongeveer een maand geleden merkte ik dat ik haar toch wel leuk vond en zij mij ook. Aangezien ik al eerder te hard van stapel ben gegaan met andere meisjes en dit tot nu toe altijd verkeerd is afgelopen met de nodige consequenties, wilde ik het met haar anders aanpakken en het dus rustig aan doen. Omdat ik niet zeker wist of ik haar wel echte wilde, heb ik dus eerst een maand lopen flirten met positivie reacties van het meisje. Een week geleden had ik besloten om toch maar de stap te wagen en wilde ik haar deze week bij een speciale gelegenheid om een date vragen.

Mooi niet dus.

Afgelopen weekend deed ze nogal afstandelijk en ik zag haar veel praten met een goed vriend van mij. Op de een of andere manier gaf mijn intuitie al aan dat dit fout zat en, ja hoor, zondagavond wilde deze vriend even met mij praten. Deze vriend wist dat ik het desbetreffend meisje leuk vond. Hij vertelde mij dat hij haar ook al een langere tijd leuk vond en dat hij een aantal conversaties had gehad met haar. Hoewel hij zich erg schuldig voelde en ook heeft toegegeven dat ie een klootzak is, vertelde hij mij doodleuk dat er nu wat gaande was tussen hem en het meisje.
Ja, dus? En dat maakt hem een klootzak?
quote:
Alhoewel dit voor mij erg hard aankwam, ben ik niet iemand die hierom helemaal gek wordt. Ik vertelde mijn vriend dat ik het niet goedkeur, maar dat ik het natuurlijk ook niet kan stoppen.
Niet goedkeur?! Dude, wat heb jij daarover te zeggen?
quote:
Ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij haar leuk vind (geld immers ook voor mij) en ik heb eigenlijk ookwel respect voor hem dat hij het mij gewoon man tot man heeft verteld, ondanks dat hij er vandoor gaat met mijn meisje.
"Jouw meisje"? Mis ik hier iets?
quote:
Waar ik nu mee in mijn maag zit is het meisje in kwestie. In dit soort situaties ben ik, waarschijnlijk met veel mensen hier, geneigd om "Vieze hoer" te zeggen tegen haar.
WTF!?!??!?!?!
quote:
Hoe kan iemand in godsnaam de ene week nog in de armen van iemand liggen en de volgende week ervandoor gaan met een ander?
Lag ze in jouw armen dan??
quote:
Alhoewel ik me in het begin behoorlijk kut voelde door dit hele gedoe, ben ik er al aardig over heen gekomen. Ik praat mezelf aan dat het maar goed ook is want als ze dit soort dingen in een relatie zou doen, dan zou het nooit wat worden tussen ons.

Maar toch knaagt er iets in mij. De vriend vertelde mij dat zij heeft gezegd dat ik te langzaam was. Dit klopt natuurlijk ook, aangezien ik al eerder aangaf dat ik afwachtend was. Maar als ik te afwachtend was, waarom ondernam zij dan geen actie? We leven in de 21e eeuw; een vrouw mag ook best het initiatief nemen. Als zij mij echt leuk vond dan gaat ze er toch niet vandoor met een ander? Is alles van afgelopen maand dan een schijnvertoning geweest?
Dude, je bent gewoon te langzaam geweest. Get over it.
quote:
En dan nog iets. In de twee dagen dat ik haar nu heb gezien doet ze alsof er niks aan het handje is. Ze heeft zelf nog niks gezegd over de hele situatie. Voor mijn gevoel is ze een verontschuldiging aan mij waard en als het ook nog meezit een uitleg. Ik ben hier redelijk zwart-wit in en vind dat deze verontschuldiging vanuit haarzelf moet komen.
Een verontschuldiging? Wie denk jij wel niet dat je bent?
quote:
Het kost mij teveel eer om dat aan haar te gaan vragen. Ik hoop dat ze uit haar zelf naar mij toe komt om het een en ander uit te legen, maar ik ben bang van niet.
Dat is geen eer, dat is een te groot ego dat nu gekwetst is en omdat het zoveel ruimte inneemt, heel erg voelbaar is.
quote:

Alvast bedankt voor je aandacht en alle (serieuze) reacties zijn welkom.
Ik zou doorgaan met het dagelijks leven ja. En je voortaan wat anders opstellen. Zolang zij geen relatie met je heeft mag zij ervandoor gaan met wie ze wil.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_78361251
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Kan het zijn dat er voor haar t.o.v. jou als persoon ook niets veranderd is? Of heb ik iets gemist?
Hoe bedoel je? Als in haar gedrag?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:05:26 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78361285
Lieve TS, zolang jullie geen afspraken gemaakt hebben, er niet over gesproken is of jullie wel of niet wat met elkaar hebben,er geen zoenen en beloftes zijn uitgewisseld is het meisje jou niets verplicht.
Dat jij nu je nu belazerd voelt heeft misschien meer te maken met je eigen verwachtingspatroon dan met verplichtingen van haar naar jou toe.

Mijn tip: spreek haar eens aan en vertel haar eerlijk hoe je je voelt, dat je haar uit wilde vragen en het jammer vindt dat je achter het net vist. Misschien voelt ze wel hetzelfde voor jou, ondanks dat ze iets met je vriend is begonnen. Als je haar gaat claimen of in dit stadium bezitterig reageert zal je sowieso nooit meer een kans maken en is ze alleen maar blij dat het nooit wat tussen jullie geworden is.

En om heel eerlijk te zijn; stel je eens voor dat de situatie andersom zou zijn en een meisje reageert zo naar jou toe, zou je haar niet heel eng en claimend vinden?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_78361309
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:04 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Nee, je bent voor haar nog steeds hetzelfde, een vriend. Lijkt me redelijk duidelijk.
pi_78361321
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef Domensino het volgende:

Ja, dus? En dat maakt hem een klootzak?

Niet goedkeur?! Dude, wat heb jij daarover te zeggen?

"Jouw meisje"? Mis ik hier iets?

WTF!?!??!?!?!

Lag ze in jouw armen dan??

Dude, je bent gewoon te langzaam geweest. Get over it.

Een verontschuldiging? Wie denk jij wel niet dat je bent?

Dat is geen eer, dat is een te groot ego dat nu gekwetst is en omdat het zoveel ruimte inneemt, heel erg voelbaar is.

Ik zou doorgaan met het dagelijks leven ja. En je voortaan wat anders opstellen. Zolang zij geen relatie met je heeft mag zij ervandoor gaan met wie ze wil.
En dankjewel. Mss mag jij je ook wat anders gaan opstellen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 februari 2010 @ 21:06:32 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78361352
quote:

[..]

Nee, in haar gevoel, lijkt me. Dat ze je nog steeds gewoon een leuke vent vind
pi_78361378
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:06 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk, het feit alleen al dat je over 'jouw meisje' praat zegt denk ik al genoeg over het claimen.
pi_78361572
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:05 schreef Tinkepink het volgende:
Lieve TS, zolang jullie geen afspraken gemaakt hebben, er niet over gesproken is of jullie wel of niet wat met elkaar hebben,er geen zoenen en beloftes zijn uitgewisseld is het meisje jou niets verplicht.
Dat jij nu je nu belazerd voelt heeft misschien meer te maken met je eigen verwachtingspatroon dan met verplichtingen van haar naar jou toe.

Mijn tip: spreek haar eens aan en vertel haar eerlijk hoe je je voelt, dat je haar uit wilde vragen en het jammer vindt dat je achter het net vist. Misschien voelt ze wel hetzelfde voor jou, ondanks dat ze iets met je vriend is begonnen. Als je haar gaat claimen of in dit stadium bezitterig reageert zal je sowieso nooit meer een kans maken en is ze alleen maar blij dat het nooit wat tussen jullie geworden is.

En om heel eerlijk te zijn; stel je eens voor dat de situatie andersom zou zijn en een meisje reageert zo naar jou toe, zou je haar niet heel eng en claimend vinden?
Het zal inderdaad wel aan mijn verwachtingspatroon liggen.

Mss dat ik haar wel deze week even aanspreek, maar ik weet eigenlijk niet of ik na dit gedoe wel iets met haar zou willen hebben.

Als de situatie andersom zou zijn geweest, zou ik mijn verontschuldiging aanbieden aangezien dat in mijn verwachtingspatroon zit en ik dat dus van mijzelf zou verwachten.
pi_78361710
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:06 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Vriend, dat meisje is toch niet jouw bezit?

Ik probeerde je gewoon een reality-check te geven.
Ik was nogal verontwaardigd door jouw idee dat je überhaupt het recht zou hebben haar een "vieze hoer" te noemen. Zij weet dat jij er bent, als zij jou leuker had gevonden was ze niets begonnen met die andere jongen. En als ze écht vindt dat jij gewoon te langzaam was en ze daarom, en daarom alleen iets met die andere jongen is begonnen, dan is ze een opportunist, en dan heb je ook niets verloren. Maar ik denk dat dat absoluut niet de enige reden was, ik denk dat dat jouw geketste ego is dat zichzelf dat wijsmaakt uit troost.
And that is my honest opinion.
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
pi_78361718
quote:

[..]

Weet zij wat jij voelt?
pi_78361728
quote:
. Omdat ik niet zeker wist of ik haar wel echte wilde, heb ik dus eerst een maand lopen flirten met positivie reacties van het meisje. Een week geleden had ik besloten om toch maar de stap te wagen en wilde ik haar deze week bij een speciale gelegenheid om een date vragen.

Hoe kan iemand in godsnaam de ene week nog in de armen van iemand liggen en de volgende week ervandoor gaan met een ander?

Voor mijn gevoel is ze een verontschuldiging aan mij waard en als het ook nog meezit een uitleg. Ik ben hier redelijk zwart-wit in en vind dat deze verontschuldiging vanuit haarzelf moet komen.

Je hebt geflirt met haar, en dus nog niet eens effectief een eerste date gehad.
Ze is je dus echt geen verontschuldiging schuldig.

Als je 4 dates achter de rug had en ze niet had gezegd dat ze er geen toekomst in zag, dan was het niet eerlijk geweest van haar.
Ze kan nu net zo goed gewoon aardig tegen je geweest zijn.
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_78361828
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:06 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk, het feit alleen al dat je over 'jouw meisje' praat zegt denk ik al genoeg over het claimen.
Het feit dat ik haar mijn meisje noemde in dat stukje, was meer om duidelijk te maken dat de vriend er vandoor ging met het meisje waarvan hij wist dit ik haar leuk vond.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:14:24 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78361877
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:09 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Mss dat ik haar wel deze week even aanspreek, maar ik weet eigenlijk niet of ik na dit gedoe wel iets met haar zou willen hebben.

Als de situatie andersom zou zijn geweest, zou ik mijn verontschuldiging aanbieden aangezien dat in mijn verwachtingspatroon zit en ik dat dus van mijzelf zou verwachten.
Nee, maar stel je eens voor dat jij in in een vergelijkbare situatie als zij zit: Je hebt met een meisje lopen flirten, je vindt haar wel leuk, maar er gebeurt maar niets.Een ander meisje filrt ook met je en zij zet wel een move in jouw richting. Haar vind je ook leuk (misschien nog wel iets leuker) en jullie krijgen samen wat. Voel je je dan verplicht aan dat andere meisje je verontschuldigingen aan te bieden. Nee toch?
pi_78362012
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:09 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

TS, geef nou gewoon toe dat je gewoon een megagekwetst ego hebt.
Geeft niks, hebben we allemaal wel eens. Echt, ik meen het, ik bedoel er niks lulligs mee.

Maar ga niet eerst toegeven door te zeggen dat het aan jouw verwachtingspatroon ligt en dan het verhaal alsnog zó omdraaien dat zij had moeten anticiperen op jouw verwachtingspatroon en weet ik veel wat. Zij hoeft jou geen excuses aan te bieden, en het is geen "slecht meisje" waarover je maar blij moet zijn dat je haar niet hebt gekregen, neen. Je hebt gestreden, je hebt verloren, je hebt domme pech gehad en het was allemaal leuker geweest als je haar wel had gekregen maar het is nu eenmaal anders gelopen.

Het is een kwestie van jammer maar helaas.
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
pi_78362030
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:11 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Weet zij wat jij voelt?
Dat ik haar wel zag zitten? Ja dat wist zij.

Wat ik nu voel? Zeer waarschijnlijk niet, alhoewel ik altijd wel makkelijk te 'lezen' ben.
pi_78362150
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, maar stel je eens voor dat jij in in een vergelijkbare situatie als zij zit: Je hebt met een meisje lopen flirten, je vindt haar wel leuk, maar er gebeurt maar niets.Een ander meisje filrt ook met je en zij zet wel een move in jouw richting. Haar vind je ook leuk (misschien nog wel iets leuker) en jullie krijgen samen wat. Voel je je dan verplicht aan dat andere meisje je verontschuldigingen aan te bieden. Nee toch?
Ja, daar zou ik mij wel verplicht toe voelen, aangezien ik haar dan valse hoop heb gegeven.
pi_78362163
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:17 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Dat ik haar wel zag zitten? Ja dat wist zij.

Wat ik nu voel? Zeer waarschijnlijk niet, alhoewel ik altijd wel makkelijk te 'lezen' ben.
Ik ben bang dat je het toch los zult moeten laten dan. Probeer haar even te ontwijken voor een tijdje. Dan zie je het daarna wel weer. Zij is op dit moment waarschijnlijk toch meer met haar hoofd bij hem. En wat jij voelt zal haar niet echt boeien. Anders had ze nu bij jou gezeten.

Het is lullig, maar de realiteit.
pi_78362235
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:16 schreef Domensino het volgende:

[..]

TS, geef nou gewoon toe dat je gewoon een megagekwetst ego hebt.
Geeft niks, hebben we allemaal wel eens. Echt, ik meen het, ik bedoel er niks lulligs mee.

Maar ga niet eerst toegeven door te zeggen dat het aan jouw verwachtingspatroon ligt en dan het verhaal alsnog zó omdraaien dat zij had moeten anticiperen op jouw verwachtingspatroon en weet ik veel wat. Zij hoeft jou geen excuses aan te bieden, en het is geen "slecht meisje" waarover je maar blij moet zijn dat je haar niet hebt gekregen, neen. Je hebt gestreden, je hebt verloren, je hebt domme pech gehad en het was allemaal leuker geweest als je haar wel had gekregen maar het is nu eenmaal anders gelopen.

Het is een kwestie van jammer maar helaas.
Mss heb je wel gelijk.

Maar toch hoop ik nog op die verontschuldiging.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:20:55 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78362275
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:18 schreef trolleinzwei het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik mij wel verplicht toe voelen, aangezien ik haar dan valse hoop heb gegeven.
Maar dat weet ze toch niet? Ze heeft toch niets in die richting tegen jou gezegd? Ze heeft alleen maar met je geflirt, geen beloftes gedaan. Dan heeft ze je toch geen valse hoop gegeven?
pi_78362291
Met een bloemetje erbij?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:21:50 #98
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_78362323
All is permitted in love, war and public transport
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_78362391
Volgende keer toch maar wel weer vaart maken.
pi_78362414
Ja, en KEIHARD geven.
pi_78362512
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar dat weet ze toch niet? Ze heeft toch niets in die richting tegen jou gezegd? Ze heeft alleen maar met je geflirt, geen beloftes gedaan. Dan heeft ze je toch geen valse hoop gegeven?
Ik heb al eerder aangegeven dat ze tegen andere mensen heeft gezegd dat ze mij wel zag zitten. Naar mijn mening is dit dan hoop voor mij. Maar ik zal wederom wel weer fout zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')