abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78357376
1 goede avond.

Ik had laatst een discussie met een gelovige(vrijgemaakt) over seks en waarom wel/niet daar aan te doen in een relatie.(voor het huwelijk).

Daar mee kwam de vraag eigenlijk op hoeverre seks in een relatie belangrijk is en dat de diepgang vergroot.
Onder seks versta ik ook naakt tegen elkaar aan liggen in bed, immers als gelovige betekend geen seks ook niet elkaar naakt zien

Mijn mening was eigenlijk dat ik seks in een relatie heel belangrijk vond en dat zonder de seks je toch een hoop mist, en er een hoop frustraties ontstaan aan beide kanten.

Haar mening was dat seks in een relatie helemaal niet nodig was en dat de relatie de zelfde diepgang kon hebben als een relatie met seks. Ik kon me dat dus niet voorstellen.

Even ter informatie, die vriendin heeft vaak genoeg seks gehad alleen heeft haar leven "gebeterd" dus weet precies wat seks inhoud.

Mijn vraag aan jullie; in hoeverre denken jullie dat seks de diepgang in een relatie vergroot? en kan een relatie de zelfde diepgang hebben zonder seks als in met seks?
pi_78357645
Ik zou echt, maar dan ook echt, niet een liefdesrelatie kunnen hebben met iemand zonder dat daar seks bij komt kijken.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_78357987
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:03 schreef nightsleeper het volgende:
Ik zou echt, maar dan ook echt, niet een liefdesrelatie kunnen hebben met iemand zonder dat daar seks bij komt kijken.
dat dus.
Ein Zwei POLIZEI!!1!!!Nomnom!!!Nom!!11!Einz!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:11:47 #4
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_78358093
Sex = oxytocine
Oxytocine = hechtingshormoon

1 + 1 = 2

Neuken
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:13:49 #5
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_78358211
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:57 schreef Sneaf het volgende:
Even ter informatie, die vriendin heeft vaak genoeg seks gehad alleen heeft haar leven "gebeterd" dus weet precies wat seks inhoud.
OMG wat heb ik medelijden met haar (toekomstige) vriend: weten dat je vriendin plenty piemels heeft gehad, maar er zelf níet op mogen
pi_78358267
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:11 schreef TGVkopper het volgende:
Sex = oxytocine

1 + 1 = 2

Neuken
Jup, slotje

Nee maar, ik vraag me toch af hoe de christelijke en moslims op dit forum er over denken
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:13 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

OMG wat heb ik medelijden met haar (toekomstige) vriend: weten dat je vriendin plenty piemels heeft gehad, maar er zelf níet op mogen
Als die zelf christelijk is zou dat niet uit mogen maken? Al snap ik ook niet hoe je het volhoud
pi_78358694
Diepgaande relaties met goede gesprekken en zonder sex heb ik met mijn beste vrienden en niet met mijn vriendin, daar hoort gewoon de sex bij.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_78358994
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:21 schreef Spooky4u het volgende:
Diepgaande relaties met goede gesprekken en zonder sex heb ik met mijn beste vrienden en niet met mijn vriendin, daar hoort gewoon de sex bij.
Is de liefde bedrijven niet ook gewoon een uiting van dat je van elkaar houdt? Ik vind dat het wel hoort bij een liefdesrelatie.

Of ben ik te romantisch....
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_78359102
Een relatie zonder seks is als een auto zonder wielen.
pi_78359168
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:26 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Is de liefde bedrijven niet ook gewoon een uiting van dat je van elkaar houdt? Ik vind dat het wel hoort bij een liefdesrelatie.

Of ben ik te romantisch....
Sex kun je ook hebben zonder van iemand te houden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:29:32 #11
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78359185
Een relatie zonder sex bestaat niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:29:42 #12
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78359202
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:28 schreef Techno het volgende:
Een relatie zonder seks is als een auto zonder wielen.
Of een techno-plaat zonder percussie.
pi_78359267
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:29 schreef Morgenrood het volgende:
Of een techno-plaat zonder percussie.
Of als reggae zonder bas.
pi_78359290
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:29 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Sex kun je ook hebben zonder van iemand te houden.
Mee eens. Al ben ik nog nooit zo ver gegaan.

Maar toch, in een relatie bedoel ik dan. Niet met een scharreltje o.i.d.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:31:49 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78359303
Ik vrees dat ik hier toch een beetje afhaak... diepgang enzo.

Kan iemand dat even uitspecificeren?
Intelligent, but fucked up.
pi_78359305
quote:
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78359328
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik vrees dat ik hier toch een beetje afhaak... diepgang enzo.

Kan iemand dat even uitspecificeren?
gezegend met een kleintje?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_78359343
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Een relatie zonder sex bestaat niet.
Een relatie zonder sex op de lange duur bestaat niet. Je hoeft toch niet meteen na twee dates met iemand in bed te duiken. Of is dat de eis van vandaag?
pi_78359347
Een relatie zonder seks is gewoon vriendschap.
pi_78359374
Volgens mij is naakt tegen elkaar aan liggen best toegestaan, maar dat terzijde.

Ik begrijp het standpunt best, seks kan immers redelijk snel de prioriteit krijgen en je ligt al snel te neuken terwijl je ook een goed gesprek kan hebben. Ik zou het echter niet kunnen omdat ik seks (of seksualiteit in z'n geheel, dus het naakte lijf van m'n partner, onze reacties op elkaar, voorkeuren etc) zie als een deel van ieder persoon, en als ik een relatie heb wil ik alles kunnen delen met mijn partner, dus ook seks. Ik zou het maar vreemd vinden om één bepaald lichaamsdeel van m'n partner niet te mogen aanraken omdat dat toevallig z'n piemel is, terwijl dat net als een arm gewoon hoort bij z'n lichaam, en ik wil dat verkennen.

Ik weet overigens niet of de persoon met wie je heb gepraat daadwerkelijk meent dat je zonder seks een diepgaande relatie hebt. Of nouja, wel diepgaand, maar niet compleet. Die seks komt er namelijk bij haar na het huwelijk uiteindelijk ook bij kijken, en wordt zelfs gezien als zo bijzonder dat je het maar met één persoon mag delen. Dat seks zo op een voetstuk geplaatst wordt zegt al dat het een heel belangrijk onderdeel is van een relatie.
pi_78359393
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:32 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Een relatie zonder sex op de lange duur bestaat niet. Je hoeft toch niet meteen na twee dates met iemand in bed te duiken. Of is dat de eis van vandaag?
Dat noem ik geen relatie
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:34:25 #22
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78359445
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:57 schreef Sneaf het volgende:

Haar mening was dat seks in een relatie helemaal niet nodig was en dat de relatie de zelfde diepgang kon hebben als een relatie met seks.
Nee, dat is onzin. Is ze uberhaubt wel eens goed klaargekomen tijdens een hete sekssessie? Dan zou ze het verschil wel weten.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_78359752
Moet wel bekennen: de liefde bedrijven is wel een toevoeging aan een relatie. Dus ik denk dat het wel meer diepgang oplevert.
pi_78359918
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:33 schreef Kieswiel het volgende:
Volgens mij is naakt tegen elkaar aan liggen best toegestaan, maar dat terzijde.
Vast wel, alleen gebeurd het niet echt omdat dat de grenzen dat te vaag worden
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:33 schreef Kieswiel het volgende:
Ik weet overigens niet of de persoon met wie je heb gepraat daadwerkelijk meent dat je zonder seks een diepgaande relatie hebt. Of nouja, wel diepgaand, maar niet compleet. Die seks komt er namelijk bij haar na het huwelijk uiteindelijk ook bij kijken, en wordt zelfs gezien als zo bijzonder dat je het maar met één persoon mag delen. Dat seks zo op een voetstuk geplaatst wordt zegt al dat het een heel belangrijk onderdeel is van een relatie.
Goed punt, maar voordat je trouwt ben je al gauw een jaar of meer samen! ik zou me nooit zo lang kunnen inhouden.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:34 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin. Is ze uberhaubt wel eens goed klaargekomen tijdens een hete sekssessie? Dan zou ze het verschil wel weten.
Ze is mijn ex, ik heb wel gezorgd dat ze weet wat seks/klaarkomen is (Vraag maar niet waar door het uit is gegaan )
pi_78360061
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:43 schreef Sneaf het volgende:
(Vraag maar niet waar door het uit is gegaan )
Bij deze....
pi_78360298
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:46 schreef Techno het volgende:

[..]

Bij deze....
Omdat we geen we niks gemeen hadden , zij stemde CU, ik VVD, zij leestde het Nederlands dagblad, ik de Telegraaf, haar kinderen zouden christelijk opgevoed worden en die van mij dus niet he.

En elke zondag naar de kerk he, na 2x naar dood en verderf luisteren en ik had het wel gezien.

We hadden niet eens de zelfde hobbys.
pi_78360484
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:50 schreef Sneaf het volgende:
Omdat we geen we niks gemeen hadden , zij stemde CU, ik VVD, zij leestde het Nederlands dagblad, ik de Telegraaf, haar kinderen zouden christelijk opgevoed worden en die van mij dus niet he.

En elke zondag naar de kerk he, na 2x naar dood en verderf luisteren en ik had het wel gezien.

We hadden niet eens de zelfde hobbys.
Leestde?

Maar oké, dat is inderdaad een geval van 'dit wordt hem niet'.
pi_78360634
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:53 schreef Techno het volgende:

[..]

Leestde?

Slecht gevalletje dyslectici + een spelling controle die mij niet wilt verbeteren?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:56:33 #29
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_78360692
quote:
pi_78360708
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:55 schreef Sneaf het volgende:

[..]

Slecht gevalletje dyslectici + een spelling controle die mij niet wilt verbeteren?
That's life
pi_78370778
Volgens mij kan diepgang in een heleboel dingen zitten, daar is seks niet perse voor nodig. Je kan ook heel intiem met iemand knuffelen, of intieme gesprekken hebben, je aan elkaar hechten, samen koken, weet ik veel wat. Diepgang kan ook d.m.v seks, maar seks is geen vereiste wat mij betreft.
zelfde als diginoob
pi_78371538
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:00 schreef diginoob2 het volgende:
Volgens mij kan diepgang in een heleboel dingen zitten, daar is seks niet perse voor nodig. Je kan ook heel intiem met iemand knuffelen, of intieme gesprekken hebben, je aan elkaar hechten, samen koken, weet ik veel wat. Diepgang kan ook d.m.v seks, maar seks is geen vereiste wat mij betreft.
Al die zaken kun je ook met (goede) vrienden. Alleen heb je daar ook geen seks danwel een relatie mee.
pi_78372257
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:32 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Een relatie zonder seks is gewoon vriendschap.
Dat ben ik niet met je eens.
Sex is voor mij niet de reden dat ik me anders voel bij mijn vriendin als bij gewone vriendinnen.

De liefde was er, ook bij jou neem ik aan, voor de sex er was.
En dat maakt het dan toch al verschillend.

Sex is fijn, maar niet het belangrijkste. Als ik mijn vriendin zie lachen dan ben ik gelukkig
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78374244
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens.
Sex is voor mij niet de reden dat ik me anders voel bij mijn vriendin als bij gewone vriendinnen.

Sex is fijn, maar niet het belangrijkste. Als ik mijn vriendin zie lachen dan ben ik gelukkig
Niet het belangrijkste vind ik ook ja Alleen helemaal geen seks voor het huwelijk zou er toch iets aan me gaan knagen
pi_78374411
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:
Jij wacht tot er echte liefde is voordat je seks hebt? Voordat ik echt van iemand hou ben je toch wel wat maandjes verder en zo lang ga ik in ieder geval niet wachten.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:37:38 #36
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_78374424
quote:
Idem.
pi_78378081
Mijn vriendin kende een gelovige die wel seks heeft gehad met dr vriendje en toen besloot tot het huwelijk opeens geen sex meer te hebben. (dit hielden ze drie weken vol).. dus denk niet dat het gaat werken.
pi_78379581
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:00 schreef diginoob2 het volgende:

Hoe ik het opvat; seks is een manier van verdiepen in elkaar op een manier die je met samen koken, knuffelen of praten niet kan vervangen. Het is een op zichzelf staand iets. Hoe kan je elkaar nou echt kennen als je niet weet hoe het gezicht van je partner eruitziet als die klaarkomt, waar die van geniet, welke geluiden die maakt, wat de textuur van zijn balzak is als die net uit een koude douche komt o.i.d. Ik wens mijn partner te kennen op elk gebied, geestelijk en lichamelijk, dát is voor mij verdieping. Diepgang is niet óf praten/knufelen/samen koken, óf seks, het is én praten/knuffelen/samen koken én seks.
pi_78379646
Sex. een beetje aan aan dingen likken en zuigen waar normaal pis langsloopt wat vingeren en ballen kneden. Een beetje jeuk waarbij mannen en vrouwen de goorste taal uit slaan. Elkaars tenen en anus likken . Dan keihard die vleesboom door dat natte gat heen jassen en daarna buiten adem zijn.

En wat blijkt als je primitief geil bent neuk je nog je debiele buurmeisje van 150 kg. Sex, leuk maar overgewaardeerd. En ja ik heb het allemaal gedaan, ik heb geen frustraties, noch blauwtjes opgelopen, stond overal voor open, maar als ik er op terugkijk lekker belangrijk dat beetje jeuk.

Game on.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_78380079
Typisch weer iets voor een vrouw, om dat te zeggen.
Relatie zonder seks is ook niet aan mij besteed.
pi_78380314
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:39 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Hoe ik het opvat; seks is een manier van verdiepen in elkaar op een manier die je met samen koken, knuffelen of praten niet kan vervangen. Het is een op zichzelf staand iets. Hoe kan je elkaar nou echt kennen als je niet weet hoe het gezicht van je partner eruitziet als die klaarkomt, waar die van geniet, welke geluiden die maakt, wat de textuur van zijn balzak is als die net uit een koude douche komt o.i.d. Ik wens mijn partner te kennen op elk gebied, geestelijk en lichamelijk, dát is voor mij verdieping. Diepgang is niet óf praten/knufelen/samen koken, óf seks, het is én praten/knuffelen/samen koken én seks.
Ik had het niet mooier kunnen zeggen!

Toch zou ik graag het ook van de andere kant willen horen(moslim/christelijk) en wat hun beargumentatie/gedachte daar over is.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:43 schreef boekenplank het volgende:
Sex. een beetje aan aan dingen likken en zuigen waar normaal pis langsloopt wat vingeren en ballen kneden. Een beetje jeuk waarbij mannen en vrouwen de goorste taal uit slaan. Elkaars tenen en anus likken . Dan keihard die vleesboom door dat natte gat heen jassen en daarna buiten adem zijn.
Je beschrijft het alsof er geen passie/gevoel bij zit en alleen maar de daad. Seks is veel meer dan dat, Seks is liefde, seks is genot en het meest intieme met elkaar delen. Het is toch heerlijk om na de daad in elkaars armen te liggen en elkaar in slaap knuffelen? Als seks zou zijn zoals jij het beschrijft zou ik je gelijk begrijpen.... zonder passie en gevoel..
quote:
En wat blijkt als je primitief geil bent neuk je nog je debiele buurmeisje van 150 kg. Sex, leuk maar overgewaardeerd. En ja ik heb het allemaal gedaan, ik heb geen frustraties, noch blauwtjes opgelopen, stond overal voor open, maar als ik er op terugkijk lekker belangrijk dat beetje jeuk.
Primitief geil? Debiele buurmeisje van 150 kg? What about a girlfriend waar je mee gaat en van elkaar houd? Heb een beetje het idee dat je seks had om de seks en nooit het gevoel er om heen hebt ontwikkelt. Seks is meer dan een beetje jeuk naar mijn inzien.
pi_78380329
quote:
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:11 schreef TGVkopper het volgende:
Sex = oxytocine

1 + 1 = 2

Neuken
pi_78380508
quote:

Game on.
Seks is, naast eten en drinken, een primaire levensbehoefte. Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...

Wellicht is de CU of de SGP wat voor je?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 03:14:37 ]
pi_78380701
Vind seks belangrijk, daar kun je toch op een andere manier je genegenheid, liefde aan je partner laten zien/voelen enzovoorts
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 24 februari 2010 @ 03:51:46 #45
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78380703
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 03:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vind seks belangrijk, daar kun je toch op een andere manier je genegenheid, liefde aan je partner laten zien/voelen enzovoorts
Je kunt toch ook gewoon soms een bosje bloemen meenemen?
pi_78381018
Ik zou niet kunnen trouwen met iemand zonder eerst vele malen uitgebreid seks te hebben met diegene (niet dat ik ooit zal trouwen). Seks is (even jatten van HeatWave) de cement van een relatie. Die MOET goed zijn. En ik wil er niet achter komen na de bruiloft dat het prut is.
pi_78382852
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:31 schreef Techno het volgende:

[..]

Of als reggae zonder bas.
Als Jazz zonder improvisatie.
Beneath the gold, bitter steel
pi_78383652
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef Techno het volgende:

[..]

Al die zaken kun je ook met (goede) vrienden. Alleen heb je daar ook geen seks danwel een relatie mee.
De meeste mensen hebben niet het intieme knuffelen en de gesprekken in een vriendschap waar ik het over heb.
Met een vriendin kan je best intiem praten, maar in een relatie gaat dat verder.

Ik kan me niet voorstellen dat sex het enige is wat een relatie van een vriendschap onderscheidt.
zelfde als diginoob
pi_78383725
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:39 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik me dus wel kan voorstellen is dat je als je een relatie met iemand hebt iemand op alle mogelijke manieren wilt leren kennen, dus ook op het gebied van seks.
Dat wil alleen niet zeggen dat sex nodig is voor diepgang, het is een bepaalde vorm van diepgang, net zoals je ´diepgaand´ kan praten.
zelfde als diginoob
pi_78383749
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:18 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben niet het intieme knuffelen en de gesprekken in een vriendschap waar ik het over heb.
Met een vriendin kan je best intiem praten, maar in een relatie gaat dat verder.

Ik kan me niet voorstellen dat sex het enige is wat een relatie van een vriendschap onderscheidt.
Dat komt omdat jij niet weet wat je mist.
pi_78383809
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 03:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Seks is, naast eten en drinken, een primaire levensbehoefte. Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...

Overigens over die primaire levensbehoefte ben ik het niet eens. Dat wordt vaak aangedragen omdat er anders geen kinderen meer op de wereld komen, maar als ik geen kinderen maak ga IK niet dood.
Al die dingen als eten en drinken zijn dingen die je individueel zelf nodig hebt om niet dood te gaan. Dat noem ik primaire levensbehoeftes. Sex is nodig voor de overleving van de soort, maar daarmee geen primaire levensbehoefte voor jezelf.

Je hebt ook (als het goed is) je hele kindertijd geleefd zonder sex, was je toen ongelukkig omdat je geen sex had?

Ik vind sex overrated en ik kan prima zonder en gelukkig zijn. Dat wil niet zeggen dat ik niet van sex kan genieten of dat het niet waardevol is. Het is heel waardevol maar niet vergelijkbaar met eten of drinken qua noodzaak.
zelfde als diginoob
pi_78383898
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij niet weet wat je mist.
Hoe weet jij of ik wel of geen seks heb?

Ik krijg soms het gevoel dat anderen niet weten wat ze missen omdat ze alleen maar seks aan een relatie kunnen linken en zonder seks een relatie meteen geen relatie meer is.
Je kan op een helehoop manieren intmiteit en diepgang in een relatie brengen en die worden nogal eens vergeten.
Dus wie mist hier nu wat.
zelfde als diginoob
pi_78393057
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:00 schreef stbabylon het volgende:
Ik zou niet kunnen trouwen met iemand zonder eerst vele malen uitgebreid seks te hebben met diegene (niet dat ik ooit zal trouwen). Seks is (even jatten van HeatWave) de cement van een relatie. Die MOET goed zijn. En ik wil er niet achter komen na de bruiloft dat het prut is.
Trouwen op zich lijkt me wel speciaal Is toch een verbintenis die je aflegt, maar ik vind niet dat dan pas je relatie echt kan beginnen.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:25 schreef diginoob2 het volgende:

Overigens over die primaire levensbehoefte ben ik het niet eens.
Naar mijn idee is voorplanting de enige reden waarom we op deze aarden zijn, als er al een reden zou zijn. Omdat dat er voor zorgt dat de soort blijft voort bestaan en vooral jouw genen. Voortplanting --> seks dus ons doel is seks , maar je kan inderdaad zonder seks blijven leven dus primaire levensbehoefte is het niet.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:28 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik krijg soms het gevoel dat anderen niet weten wat ze missen omdat ze alleen maar seks aan een relatie kunnen linken en zonder seks een relatie meteen geen relatie meer is.
Je kan op een helehoop manieren intmiteit en diepgang in een relatie brengen en die worden nogal eens vergeten.
Wat andere al eerder zeiden is dat seks een belangrijk onderdeel is en als dat onderdeel er niet is dat er toch iets belangrijks gemist wordt.
pi_78394240
quote:

[..]

Je posts laten dat duidelijk blijken
pi_78395552
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:09 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Je posts laten dat duidelijk blijken
Nergens op gebaseerd.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_78401187
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:00 schreef stbabylon het volgende:
Nou, mijn vriendin is ook niet de beste, maar wat maakt dat uit.
Ze is wel de fijnste om sex mee te hebben.

Ik vind sex lekker, maar het lekkerste vind ik het heel dichtbij haar zijn en samen ervan genieten. Een meisje dat mijn eikel een gevoel kan geven wat ik nog nooit heb gevoeld en helemaal geweldig is, is me minder waard dan wanneer ik iets minder goede sex heb met het meisje waar ik van houdt.

Wat ben jij kortzichtig...
Maar ach, over 10 jaar zit jij met je vrouw in een sleur. Zij wil niet meer neuken(geloof me dit gebeurt iedereen) en voor jou is het dan direct geen relatie meer
  donderdag 25 februari 2010 @ 02:22:26 #57
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_78422168
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:52 schreef Ascendancy het volgende:
Maar ach, over 10 jaar zit jij met je vrouw in een sleur. Zij wil niet meer neuken(geloof me dit gebeurt iedereen) en voor jou is het dan direct geen relatie meer

Klopt, dan heet het huwelijk
pi_78422350
quote:

[..]

Eens.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_78422583
quote:

[..]

Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...

Meer iets voor jou dus.
pi_78435908
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 02:44 schreef Sneaf het volgende:

[..]

Je beschrijft het alsof er geen passie/gevoel bij zit en alleen maar de daad. Seks is veel meer dan dat, Seks is liefde, seks is genot en het meest intieme met elkaar delen. Het is toch heerlijk om na de daad in elkaars armen te liggen en elkaar in slaap knuffelen? Als seks zou zijn zoals jij het beschrijft zou ik je gelijk begrijpen.... zonder passie en gevoel..
Uhm, nee. Sex = Sex. Liefde = liefde. Sex != liefde.

Maar goed, een langdurige relatie zonder sex kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Volgens mij is sex iets wat bij een relatie hoort. Niet meteen vanaf dag 1 er op duiken, maar het is wel een wezenlijk onderdeel van je relatie.

Stel je voor dat je geen sex hebt voor je trouwen. Blijkt op de huwelijksnacht dat je beide totaal andere wensen en behoeftes hebt. Zit je daar mooi mee opgescheept voor de rest van je leven. Zo'n incompatibiliteit zal bijna zeker leiden tot ongelukkigheid en/of vreemdgaan.
pi_78436915
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nee, okey, seks is geen liefde, maar wel iets wat je met je liefde wilt delen, beetje verkeert gezegd
pi_78437674
Hoe zeer je ook goed kan praten met iemand, kan lachen met iemand en kan opschieten met iemand: zonder sex heb je het dan over vriendschap en niet over een liefdesrelatie.
pi_78438701
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:59 schreef conleche het volgende:
Hoe zeer je ook goed kan praten met iemand, kan lachen met iemand en kan opschieten met iemand: zonder sex heb je het dan over vriendschap en niet over een liefdesrelatie.
Dus mensen die aseksueel zijn hebben alleen maar vriendschappen?
Grappig toch dat ze dat zelf anders zien.

Of als je een relatie hebt en je hebt een tijd geen seks, bijv. je partner heeft geen zin, of je hebt een of andere schimmelinfectie of je krijgt een ongeluk en ligt een tijd in het ziekenhuis, dan is je relatie dus geen relatie meer?
Of mensen die geen seks hebben voordat ze trouwen, die hebben dus ook niet een relatie maar een vriendschap? Met vrienden ga je toch niet trouwen of wel?
Oudere mensen die al jaren getrouwd zijn en geen behoefte meer hebben, die hebben dan ook een vriendschap?

Voor je partner voel je toch echt iets anders dan voor iemand waarmee je bevriend bent en dat zit m toch echt niet alleen in seks. Dan zou het alleen seks zijn dat wat een relatie definieert, dat wat de partners bindt.

Zonde zeg, dat mensen tegenwoordig alleen nog seks aan een relatie linken. Ik haal mijn diepgang uit een helehoop meer dingen/dimensies. Seks is fijn maar er is meer op de wereld hoor.
zelfde als diginoob
pi_78439084
Ik geef je helemaal gelijk in dat een relatie veel meer is dan vriendschap + seks, maar zou jij het niet vreselijk vinden als je partner geen seks wou omtrent zijn geloof en jij(neem ik aan) toch die behoefde hebt?
pi_78439087
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:20 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Dus mensen die aseksueel zijn hebben alleen maar vriendschappen?
Grappig toch dat ze dat zelf anders zien.

Of als je een relatie hebt en je hebt een tijd geen seks, bijv. je partner heeft geen zin, of je hebt een of andere schimmelinfectie of je krijgt een ongeluk en ligt een tijd in het ziekenhuis, dan is je relatie dus geen relatie meer?
Of mensen die geen seks hebben voordat ze trouwen, die hebben dus ook niet een relatie maar een vriendschap? Met vrienden ga je toch niet trouwen of wel?
Oudere mensen die al jaren getrouwd zijn en geen behoefte meer hebben, die hebben dan ook een vriendschap?

Voor je partner voel je toch echt iets anders dan voor iemand waarmee je bevriend bent en dat zit m toch echt niet alleen in seks. Dan zou het alleen seks zijn dat wat een relatie definieert, dat wat de partners bindt.

Zonde zeg, dat mensen tegenwoordig alleen nog seks aan een relatie linken. Ik haal mijn diepgang uit een helehoop meer dingen/dimensies. Seks is fijn maar er is meer op de wereld hoor.
Asexuele mensen zullen iets heel essentieels missen ja.

Als je tijdelijk geen sex hebt in een relatie om wat voor reden dan ook, dan is het wat anders. Sleutelwoord is hier wel tijdelijk.

Geen sex voor het huwelijk zou niet mijn cup of tea zijn, maar vaak spoken diegenen die daaraan doen wel van allerlei andere dingen uit en zijn ze wel degelijk sexueel bezig. In ieder geval: de wil tot sex is er.

Oudere mensen die geen behoefte meer hebben aan sex: dan is je liefdesrelatie uitgegroeid tot een (diepe) vriendschapsrelatie. Dan kan je je heel verbonden voelen hoor en ze zullen zeker ook erg van elkaar houden en ik zeg dan ook niet dat die mensen dan uit elkaar moeten gaan. Kan ook zijn dat ze alleen maar bij elkaar zijn uit gewoonte trouwens.

En ik zeg nergens dat een relatie uit alleen sex bestaat, hoe kóm je erbij? Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
pi_78439612
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef conleche het volgende:
Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
Dit is de sleutel.
pi_78445722
Sex is zeker belangrijk in een relatie en kan je beter naar mekaar laten toegroeien, is het het belangrijkste? Natuurlijk niet, er is wel meer...
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
pi_78448716
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Asexuele mensen zullen iets heel essentieels missen ja.

Als je tijdelijk geen sex hebt in een relatie om wat voor reden dan ook, dan is het wat anders. Sleutelwoord is hier wel tijdelijk.

Geen sex voor het huwelijk zou niet mijn cup of tea zijn, maar vaak spoken diegenen die daaraan doen wel van allerlei andere dingen uit en zijn ze wel degelijk sexueel bezig. In ieder geval: de wil tot sex is er.

Oudere mensen die geen behoefte meer hebben aan sex: dan is je liefdesrelatie uitgegroeid tot een (diepe) vriendschapsrelatie. Dan kan je je heel verbonden voelen hoor en ze zullen zeker ook erg van elkaar houden en ik zeg dan ook niet dat die mensen dan uit elkaar moeten gaan. Kan ook zijn dat ze alleen maar bij elkaar zijn uit gewoonte trouwens.

En ik zeg nergens dat een relatie uit alleen sex bestaat, hoe kóm je erbij? Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
Definieer rijdelijk.
Als sex een onmisbaar element is, jij kan immers niet verliefd worden op iemand zonder sex te hebben(anders voelt het immers voor jou als een vriendschap) dan is dat toch ook min of meer waar een relatie voor jou uit bestaat. Vriendschap+sex.
Wat dus ook impliceert dat jij dus met al je vrienden van het andere geslacht een relatie kan beginnen
pi_78449238
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Definieer rijdelijk.
Als sex een onmisbaar element is, jij kan immers niet verliefd worden op iemand zonder sex te hebben(anders voelt het immers voor jou als een vriendschap) dan is dat toch ook min of meer waar een relatie voor jou uit bestaat. Vriendschap+sex.
Wat dus ook impliceert dat jij dus met al je vrienden van het andere geslacht een relatie kan beginnen
Lijkt me nogal duidelijk wat ik met tijdelijk bedoel. Als in een bepaalde periode.

Wat een rare conclusies trek jij!! Natuurlijk kan ik wel verliefd worden op iemand, voordat ik er sex mee heb. Sterker nog: zo gaat het meestal. Andersom kan ook hoor, maar normaal gesproken word je eerst verliefd op iemand en dan krijg je -als het wederzijds is- een relatie en dan heb je sex. (en soms heb je eerst sex en dan een relatie )

Natuurlijk kan ik niet met al mijn vrienden sex of een relatie hebben. Waar lees je dat? Maar áls ik een relatie heb, dán wil ik sex. En behalve sex deel ik nog veel meer met diegene, mijn dromen, mijn gevoelens, mijn twijfels, mijn plannen voor de toekomst, noem maar op.
pi_78449349
En als die periode een half jaar is? Of langer?

Dus zodra degene waarop je verliefd bent, nog niet direct toe is aan sex, wat kan gebeuren, dan is het meteen exit. Damn
pi_78449499
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:

Dus zodra degene waarop je verliefd bent, nog niet direct toe is aan sex, wat kan gebeuren, dan is het meteen exit. Damn
Als iemand je geen sex kan geven, en je accepteerd dat niet, dan ben je niet verliefd. Dan ben je egoïstisch.
pi_78449607
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:08 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Als iemand je geen sex kan geven, en je accepteerd dat niet, dan ben je niet verliefd. Dan ben je egoïstisch.
Jah dat vind ik ook.
Als mijn vriendin het op dit moment echt niet meer zou willen voor say, een half jaar, dan vind ik dat moeilijk en ga ik twijfelen aan mezelf, maar daar gaat een relatie bij mij ECHT niet op stuk.
pi_78449678
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jah dat vind ik ook.
Als mijn vriendin het op dit moment echt niet meer zou willen voor say, een half jaar, dan vind ik dat moeilijk en ga ik twijfelen aan mezelf, maar daar gaat een relatie bij mij ECHT niet op stuk.
Op den duur gaat die twijfel waarschijnlijk wel je relatie breken. Maar als mijn vriendin het zo zou willen dan zij het zo. Al hoorde ik ze nooit klagen....
pi_78449742
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:

Als die periode een half jaar of zelfs langer is, dan wil ik daar best op wachten. Ben heus geen nymphomane, maar dat wil zeggen dat er een exterieure reden is voor geen sex. Ziekte of wat dan ook. Het is niet zo dat de interesse in sex weg is.

En ik ben geen 15 meer, dus als iemand niet klaar is voor sex, dan zou ik me wel achter mijn oren krabben ja, als dat langer dan een maand zou duren.

Dat geldt obviously niet voor tieners. Maar dan geldt weer: de interesse is er wel, maar ze zijn er niet klaar voor.
pi_78451828
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sneaf het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk in dat een relatie veel meer is dan vriendschap + seks, maar zou jij het niet vreselijk vinden als je partner geen seks wou omtrent zijn geloof en jij(neem ik aan) toch die behoefde hebt?
Ik zou het vooral oliedom vinden. 'Ja' zeggen tegen elkaar en er dan achter komen dat het seksueel geen enkele klik is. Kun je gelijk weer scheiden. (Want je gaat mij niet vertellen dat de liefde van beide partners sterk genoeg is om een monogame relatie zonder seks vol te houden.)
pi_78451993
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:08 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Nou nou nou Dit is wel heel kort door de bocht
pi_78452152
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jah dat vind ik ook.
Ik denk dat de reden van je vriendin ook wel uitmaakt. Als zij zegt: "Goh niet zo'n zin meer, ga maar een half jaar trekken!" dan verandert dat je relatie met haar wel. En dan kun je nog zo verliefd op d'r zijn, het zou mij niet verbazen als je dan uit elkaar gaat.
pi_78452295
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Nou nou nou Dit is wel heel kort door de bocht
Als ik verliefd zou zijn op iemand die om een of andere reden voor bepaalde tijd geen sex zou kunnen hebben, dan zou ik daar mijn vrede mee kunnen hebben. Ja, de duur maakt uit. Maar gelukkig is het niet het enige waar een relatie om draait.
pi_78452535
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:00 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Als ik verliefd zou zijn op iemand die om een of andere reden voor bepaalde tijd geen sex zou kunnen hebben, dan zou ik daar mijn vrede mee kunnen hebben. Ja, de duur maakt uit. Maar gelukkig is het niet het enige waar een relatie om draait.
Ah wacht, ik had het verkeerd gelezen. Je zegt ´kán geven´. Dan gaat het om situaties met overmacht. Dat moet je accepteren idd.
pi_78452598
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:04 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ah wacht, ik had het verkeerd gelezen. Je zegt ´kán geven´. Dan gaat het om situaties met overmacht. Dat moet je accepteren idd.
Ook als het haar keuze zou zijn, zou je het moeten kunnen accepteren. Met mate natuurlijk. (dus met een reden die ergens op slaat)

[ Bericht 3% gewijzigd door Xanthas op 25-02-2010 21:15:30 ]
pi_78453037
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:06 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Ook als het haar keuze zou zijn, zou je het moeten kunnen accepteren. Met mate natuurlijk.
Oneens. Het onthouden van seks aan je partner binnen een monogame relatie zonder goede reden zou je ook als egoïstisch kunnen zien.
pi_78453104
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:14 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Oneens. Het onthouden van seks aan je partner binnen een monogame relatie zonder goede reden zou je ook als egoïstisch kunnen zien.
Aangepast
pi_78453425
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:15 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Aangepast
En dan begint het gezeur natuurlijk wat een goede reden is, dat hoeft voor beide niet hetzelfde te zijn.
pi_78456388
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:21 schreef VonHinten het volgende:

[..]

En dan begint het gezeur natuurlijk wat een goede reden is, dat hoeft voor beide niet hetzelfde te zijn.
Als je je vriend(in) respecteert, dan is elke reden die zij opgeeft toch een goede reden. Zolang hij niet kwetsend is voor jou. "Ik wil geen sex meer want met jou is het niet leuk" is natuurlijk geen reden.
pi_78459243
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sneaf het volgende:
Zou ik niet zo tof vinden nee.
Maar ik was niet aan t beargumenteren waarom het wel of niet leuker is met of zonder sex.
Sex is imo niet onbelangrijk, en gruwelijk lekker, maar niet het enige op de wereld en niet het enige wat een relatie een relatie maakt.
zelfde als diginoob
pi_78459459
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:14 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Kan inderdaad. Maar in de praktijk is het een beetje moeilijk om seks te hebben met iemand en daar beiden van te genieten als de één eigenlijk niet wil. Ik bedoel, je kan wel gaan acteren, maar dat werkt natuurlijk niet.

(alhoewel je daardoor misschien wel weer seksueel verlangen kan krijgen)

Dus uiteindelijk moet toch weer diegene die seks wil zich aanpassen aan diegene die dat niet wilt.
zelfde als diginoob
pi_78460639
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:14 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Als je je vriend(in) respecteert, dan is elke reden die zij opgeeft toch een goede reden. Zolang hij niet kwetsend is voor jou. "Ik wil geen sex meer want met jou is het niet leuk" is natuurlijk geen reden.
Maar als de reden nou is dat ze het niet wilt omdat je niet getrouwd bent met haar? Geldige reden voor haar maar ik zou er niet mee kunnen leven.
pi_78460754
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:25 schreef Sneaf het volgende:

[..]

Maar als de reden nou is dat ze het niet wilt omdat je niet getrouwd bent met haar? Geldige reden voor haar maar ik zou er niet mee kunnen leven.
Dan is er ook geen basis voor een relatie. Als jij haar wens niet kan respecteren.
pi_78462675
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:28 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Dan is er ook geen basis voor een relatie. Als jij haar wens niet kan respecteren.
Denk dat veel mensen dat niet zouden kunnen, en daarom een relatie tussen een streng gelovige en niet gelovige onder andere bijna nooit goed zou kunnen gaan.
Zou jij een wens als dat kunnen respecteren?
pi_78464127
quote:

[..]

Ik reageerde op je antwoord door te stellen dat jij wellicht een grotere CU of SGP stemmer bent dan ik.
"Het enige doel in dit leven is het in stand houden van de menselijke soort" hoe SGP kan je zijn.
pi_78464938
een liefdesrelatie is anders dan een vriendschapsrelatie

bij liefde wordt die ander echt deel van je leven: zoveel mogelijk dingen samen doen, samen dingen beslissen, je leven indelen samen met de ander

bij vriendschap doe je dat niet, tenminste niet op dezelfde manier

ik kan seks prima loskoppelen van de rest van de relatie, maar ik heb waarschijnlijk andere ideeën over een liefdesrelatie dan andere mensen
pi_78465065
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:44 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Ik reageerde op je antwoord door te stellen dat jij wellicht een grotere CU of SGP stemmer bent dan ik.
"Het enige doel in dit leven is het in stand houden van de menselijke soort" hoe SGP kan je zijn.

de meeste christenen geloven dat seks deel uitmaakt van het huwelijk en dat je seksleven een stuk mooier is als je het met één partner doet, dat betekent niet dat seks vies is of alleen bedoelt is om kinderen te verwekken

je hebt ook christenen die het niet 'bewaren' tot ze getrouwd zijn en meerdere partners hebben gehad

het is hoe je in het geloof staat op welke manier je hier mee om gaat, want er zijn inderdaad nog steeds mensen die geloven dat seks alleen voor voortplanting bedoeld is, waarschijnlijk zijn dat mensen die ook als ze geen geloof hadden niet veel aan seks zouden doen omdat ze daar geen behoefte aan hebben
pi_78465326
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:14 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Ik denk dat het moeilijk is om verliefd te blijven als je een jaar lang "Ik heb geen zin" hoort.
pi_78465436
Damn, wat een heftige vraag!
Seks hoeft de relatie niet te verdiepen, maar het kan wel! Niemand weet van te voren of het zo is.
Wie is er niet ooit verliefd geweest (met de meest mooie ideen) en kwam er later achter dat het vrijen tegen viel?
Alsof je er later achterkomt dat iemand toch echt geen witlof of spruitjes lust, en dat het jouw lievelingsgroente is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78465828
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:42 schreef capricia het volgende:
Alsof je er later achterkomt dat iemand toch echt geen witlof of spruitjes lust, en dat het jouw lievelingsgroente is.
WUT?!
pi_78466353
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 02:02 schreef VonHinten het volgende:

[..]

WUT?!
Laat ik het zo zeggen: Jij wil bijv.wel oraal verwend worden want dat is voor jou het toppunt, maar het is niet het lievelingsgerecht van je partner... Kan gebeuren, toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78470130
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Stel je voor dat je geen sex hebt voor je trouwen. Blijkt op de huwelijksnacht dat je beide totaal andere wensen en behoeftes hebt. Zit je daar mooi mee opgescheept voor de rest van je leven. Zo'n incompatibiliteit zal bijna zeker leiden tot ongelukkigheid en/of vreemdgaan.
Wat het eerste betreft; het mogen 2 verschillende dingen zijn, maar je ziet/merkt wel verschil tussen de manier waarop seks bedreven wordt tussen mensen die van elkaar houden en mensen die dat niet doen. De eersten doen aan voorspel, kijken elkaar in de ogen, zeggen lieve dingen tegen elkaar, houden rekening met elkaar, willen elkaar bevredigen enz. In het tweede geval is het min of meer wat je op porno ziet. Erop en eraf, even lekker je ding doen, minder op elkaar ingespeeld.

En wat betreft geen seks voor het trouwen, ik vind het ook geen goed plan maar het is ook te simpel gezegd dat het op de huwelijksnacht ineens zou blijken. Seks is net als met alles iets wat kan groeien en hoe vaker je het met iemand doet, hoe leuker het wordt, in het algemeen. Als je zoveel van iemand houd dat je met iemand wilt trouwen (ervan uitgaande dat je iemand ook aantrekkelijk vind) kán het voorkomen dat de ander andere wensen heeft, maar je kunt elkaar wel veel leren en aan elkaar ontdekken enz. Je kunt ook over je wensen en behoeftes praten voor het huwelijk lijkt mij. Maar de huwelijksnacht lijkt me niet echt een graadmeter: we weten allemaal hoe de eerste keer was....niet zoals de 50ste.
zelfde als diginoob
pi_78470451
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:33 schreef Kieswiel het volgende:Dat seks zo op een voetstuk geplaatst wordt zegt al dat het een heel belangrijk onderdeel is van een relatie.
Juist.
pi_78470567
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nou, mijn vriendin is ook niet de beste, maar wat maakt dat uit.
Ze is wel de fijnste om sex mee te hebben.

Ik vind sex lekker, maar het lekkerste vind ik het heel dichtbij haar zijn en samen ervan genieten. Een meisje dat mijn eikel een gevoel kan geven wat ik nog nooit heb gevoeld en helemaal geweldig is, is me minder waard dan wanneer ik iets minder goede sex heb met het meisje waar ik van houdt.

Wat ben jij kortzichtig...
Ze hoeft ook niet de beste te zijn, maar de seks moet niet belaberd zijn.

En jij bent hier de kortzichtige, dat je dat soort dingen denkt te kunnen halen uit mijn post.
pi_78470684
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:56 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Wat het eerste betreft; het mogen 2 verschillende dingen zijn, maar je ziet/merkt wel verschil tussen de manier waarop seks bedreven wordt tussen mensen die van elkaar houden en mensen die dat niet doen. De eersten doen aan voorspel, kijken elkaar in de ogen, zeggen lieve dingen tegen elkaar, houden rekening met elkaar, willen elkaar bevredigen enz. In het tweede geval is het min of meer wat je op porno ziet. Erop en eraf, even lekker je ding doen, minder op elkaar ingespeeld.
Nou, ONS kan ook met behoorlijk wat voorspel & met het doel om elkaar te bevredigen hoor . Het verschil zit m, volgens mij, in het feit dat je beiden weet dat het niets meer is dan sex. Kun je je lusten botvieren, zonder alles wat bij een relatie komt kijken.
quote:
En wat betreft geen seks voor het trouwen, ik vind het ook geen goed plan maar het is ook te simpel gezegd dat het op de huwelijksnacht ineens zou blijken. Seks is net als met alles iets wat kan groeien en hoe vaker je het met iemand doet, hoe leuker het wordt, in het algemeen. Als je zoveel van iemand houd dat je met iemand wilt trouwen (ervan uitgaande dat je iemand ook aantrekkelijk vind) kán het voorkomen dat de ander andere wensen heeft, maar je kunt elkaar wel veel leren en aan elkaar ontdekken enz. Je kunt ook over je wensen en behoeftes praten voor het huwelijk lijkt mij. Maar de huwelijksnacht lijkt me niet echt een graadmeter: we weten allemaal hoe de eerste keer was....niet zoals de 50ste.
Het was wellicht wat te gechargeerd, maar in essentie klopt het wel. Capric zei het hierboven heel treffend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')