dat dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:03 schreef nightsleeper het volgende:
Ik zou echt, maar dan ook echt, niet een liefdesrelatie kunnen hebben met iemand zonder dat daar seks bij komt kijken.
OMG wat heb ik medelijden met haar (toekomstige) vriend: weten dat je vriendin plenty piemels heeft gehad, maar er zelf níet op mogenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:57 schreef Sneaf het volgende:
Even ter informatie, die vriendin heeft vaak genoeg seks gehad alleen heeft haar leven "gebeterd" dus weet precies wat seks inhoud.
Jup, slotjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:11 schreef TGVkopper het volgende:
Sex = oxytocine
Oxytocine = hechtingshormoon
1 + 1 = 2Neuken
Als die zelf christelijk is zou dat niet uit mogen maken? Al snap ik ook niet hoe je het volhoudquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:13 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
OMG wat heb ik medelijden met haar (toekomstige) vriend: weten dat je vriendin plenty piemels heeft gehad, maar er zelf níet op mogen
Is de liefde bedrijven niet ook gewoon een uiting van dat je van elkaar houdt? Ik vind dat het wel hoort bij een liefdesrelatie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:21 schreef Spooky4u het volgende:
Diepgaande relaties met goede gesprekken en zonder sex heb ik met mijn beste vrienden en niet met mijn vriendin, daar hoort gewoon de sex bij.
Sex kun je ook hebben zonder van iemand te houden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:26 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Is de liefde bedrijven niet ook gewoon een uiting van dat je van elkaar houdt? Ik vind dat het wel hoort bij een liefdesrelatie.
Of ben ik te romantisch....
Of een techno-plaat zonder percussie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:28 schreef Techno het volgende:
Een relatie zonder seks is als een auto zonder wielen.
Of als reggae zonder bas.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:29 schreef Morgenrood het volgende:
Of een techno-plaat zonder percussie.
Mee eens. Al ben ik nog nooit zo ver gegaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:29 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Sex kun je ook hebben zonder van iemand te houden.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:03 schreef nightsleeper het volgende:
Ik zou echt, maar dan ook echt, niet een liefdesrelatie kunnen hebben met iemand zonder dat daar seks bij komt kijken.
gezegend met een kleintje?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik vrees dat ik hier toch een beetje afhaak... diepgang enzo.
Kan iemand dat even uitspecificeren?
Een relatie zonder sex op de lange duur bestaat niet. Je hoeft toch niet meteen na twee dates met iemand in bed te duiken. Of is dat de eis van vandaag?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Een relatie zonder sex bestaat niet.
Dat noem ik geen relatiequote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:32 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Een relatie zonder sex op de lange duur bestaat niet. Je hoeft toch niet meteen na twee dates met iemand in bed te duiken. Of is dat de eis van vandaag?
Nee, dat is onzin. Is ze uberhaubt wel eens goed klaargekomen tijdens een hete sekssessie? Dan zou ze het verschil wel weten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:57 schreef Sneaf het volgende:
Haar mening was dat seks in een relatie helemaal niet nodig was en dat de relatie de zelfde diepgang kon hebben als een relatie met seks.
Vast wel, alleen gebeurd het niet echt omdat dat de grenzen dat te vaag wordenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:33 schreef Kieswiel het volgende:
Volgens mij is naakt tegen elkaar aan liggen best toegestaan, maar dat terzijde.
Goed punt, maar voordat je trouwt ben je al gauw een jaar of meer samen! ik zou me nooit zo lang kunnen inhouden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:33 schreef Kieswiel het volgende:
Ik weet overigens niet of de persoon met wie je heb gepraat daadwerkelijk meent dat je zonder seks een diepgaande relatie hebt. Of nouja, wel diepgaand, maar niet compleet. Die seks komt er namelijk bij haar na het huwelijk uiteindelijk ook bij kijken, en wordt zelfs gezien als zo bijzonder dat je het maar met één persoon mag delen. Dat seks zo op een voetstuk geplaatst wordt zegt al dat het een heel belangrijk onderdeel is van een relatie.
Ze is mijn ex, ik heb wel gezorgd dat ze weet wat seks/klaarkomen isquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. Is ze uberhaubt wel eens goed klaargekomen tijdens een hete sekssessie? Dan zou ze het verschil wel weten.
Bij deze....quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:43 schreef Sneaf het volgende:
(Vraag maar niet waar door het uit is gegaan)
Omdat we geen we niks gemeen hadden , zij stemde CU, ik VVD, zij leestde het Nederlands dagblad, ik de Telegraaf, haar kinderen zouden christelijk opgevoed worden en die van mij dus niet he.quote:
Leestde?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:50 schreef Sneaf het volgende:
Omdat we geen we niks gemeen hadden , zij stemde CU, ik VVD, zij leestde het Nederlands dagblad, ik de Telegraaf, haar kinderen zouden christelijk opgevoed worden en die van mij dus niet he.
En elke zondag naar de kerk he, na 2x naar dood en verderf luisteren en ik had het wel gezien.
We hadden niet eens de zelfde hobbys.
That's lifequote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:55 schreef Sneaf het volgende:
[..]
Slecht gevalletje dyslectici + een spelling controle die mij niet wilt verbeteren?
Al die zaken kun je ook met (goede) vrienden. Alleen heb je daar ook geen seks danwel een relatie mee.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:00 schreef diginoob2 het volgende:
Volgens mij kan diepgang in een heleboel dingen zitten, daar is seks niet perse voor nodig. Je kan ook heel intiem met iemand knuffelen, of intieme gesprekken hebben, je aan elkaar hechten, samen koken, weet ik veel wat. Diepgang kan ook d.m.v seks, maar seks is geen vereiste wat mij betreft.
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:32 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Een relatie zonder seks is gewoon vriendschap.
Niet het belangrijkste vind ik ook jaquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens.
Sex is voor mij niet de reden dat ik me anders voel bij mijn vriendin als bij gewone vriendinnen.
De liefde was er, ook bij jou neem ik aan, voor de sex er was.
En dat maakt het dan toch al verschillend.
Sex is fijn, maar niet het belangrijkste. Als ik mijn vriendin zie lachen dan ben ik gelukkig
Jij wacht tot er echte liefde is voordat je seks hebt? Voordat ik echt van iemand hou ben je toch wel wat maandjes verder en zo lang ga ik in ieder geval niet wachten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:
De liefde was er, ook bij jou neem ik aan, voor de sex er was.
En dat maakt het dan toch al verschillend.
Idem.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:03 schreef nightsleeper het volgende:
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:00 schreef diginoob2 het volgende:
Volgens mij kan diepgang in een heleboel dingen zitten, daar is seks niet perse voor nodig. Je kan ook heel intiem met iemand knuffelen, of intieme gesprekken hebben, je aan elkaar hechten, samen koken, weet ik veel wat. Diepgang kan ook d.m.v seks, maar seks is geen vereiste wat mij betreft.
Ik had het niet mooier kunnen zeggen!quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:39 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Hoe ik het opvat; seks is een manier van verdiepen in elkaar op een manier die je met samen koken, knuffelen of praten niet kan vervangen. Het is een op zichzelf staand iets. Hoe kan je elkaar nou echt kennen als je niet weet hoe het gezicht van je partner eruitziet als die klaarkomt, waar die van geniet, welke geluiden die maakt, wat de textuur van zijn balzak is als die net uit een koude douche komt o.i.d. Ik wens mijn partner te kennen op elk gebied, geestelijk en lichamelijk, dát is voor mij verdieping. Diepgang is niet óf praten/knufelen/samen koken, óf seks, het is én praten/knuffelen/samen koken én seks.
Je beschrijft het alsof er geen passie/gevoel bij zit en alleen maar de daad. Seks is veel meer dan dat, Seks is liefde, seks is genot en het meest intieme met elkaar delen. Het is toch heerlijk om na de daad in elkaars armen te liggen en elkaar in slaap knuffelen? Als seks zou zijn zoals jij het beschrijft zou ik je gelijk begrijpen.... zonder passie en gevoel..quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:43 schreef boekenplank het volgende:
Sex. een beetje aan aan dingen likken en zuigen waar normaal pis langsloopt wat vingeren en ballen kneden. Een beetje jeuk waarbij mannen en vrouwen de goorste taal uit slaan. Elkaars tenen en anus likken. Dan keihard die vleesboom door dat natte gat heen jassen en daarna buiten adem zijn.
Primitief geil? Debiele buurmeisje van 150 kg? What about a girlfriend waar je mee gaat en van elkaar houd? Heb een beetje het idee dat je seks had om de seks en nooit het gevoel er om heen hebt ontwikkelt. Seks is meer dan een beetje jeuk naar mijn inzien.quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:43 schreef boekenplank het volgende:
En wat blijkt als je primitief geil bent neuk je nog je debiele buurmeisje van 150 kg. Sex, leuk maar overgewaardeerd. En ja ik heb het allemaal gedaan, ik heb geen frustraties, noch blauwtjes opgelopen, stond overal voor open, maar als ik er op terugkijk lekker belangrijk dat beetje jeuk.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:11 schreef TGVkopper het volgende:
Sex = oxytocine
Oxytocine = hechtingshormoon
1 + 1 = 2Neuken
Seks is, naast eten en drinken, een primaire levensbehoefte. Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:43 schreef boekenplank het volgende:
Sex. een beetje aan aan dingen likken en zuigen waar normaal pis langsloopt wat vingeren en ballen kneden. Een beetje jeuk waarbij mannen en vrouwen de goorste taal uit slaan. Elkaars tenen en anus likken. Dan keihard die vleesboom door dat natte gat heen jassen en daarna buiten adem zijn.
En wat blijkt als je primitief geil bent neuk je nog je debiele buurmeisje van 150 kg. Sex, leuk maar overgewaardeerd. En ja ik heb het allemaal gedaan, ik heb geen frustraties, noch blauwtjes opgelopen, stond overal voor open, maar als ik er op terugkijk lekker belangrijk dat beetje jeuk.
Game on.
Je kunt toch ook gewoon soms een bosje bloemen meenemen?quote:Op woensdag 24 februari 2010 03:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vind seks belangrijk, daar kun je toch op een andere manier je genegenheid, liefde aan je partner laten zien/voelen enzovoorts
De meeste mensen hebben niet het intieme knuffelen en de gesprekken in een vriendschap waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Al die zaken kun je ook met (goede) vrienden. Alleen heb je daar ook geen seks danwel een relatie mee.
Nou ja, wat ik me dus wel kan voorstellen is dat je als je een relatie met iemand hebt iemand op alle mogelijke manieren wilt leren kennen, dus ook op het gebied van seks.quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:39 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Hoe ik het opvat; seks is een manier van verdiepen in elkaar op een manier die je met samen koken, knuffelen of praten niet kan vervangen. Het is een op zichzelf staand iets. Hoe kan je elkaar nou echt kennen als je niet weet hoe het gezicht van je partner eruitziet als die klaarkomt, waar die van geniet, welke geluiden die maakt, wat de textuur van zijn balzak is als die net uit een koude douche komt o.i.d. Ik wens mijn partner te kennen op elk gebied, geestelijk en lichamelijk, dát is voor mij verdieping. Diepgang is niet óf praten/knufelen/samen koken, óf seks, het is én praten/knuffelen/samen koken én seks.
Dat komt omdat jij niet weet wat je mist.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:18 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben niet het intieme knuffelen en de gesprekken in een vriendschap waar ik het over heb.
Met een vriendin kan je best intiem praten, maar in een relatie gaat dat verder.
Ik kan me niet voorstellen dat sex het enige is wat een relatie van een vriendschap onderscheidt.
Overigens over die primaire levensbehoefte ben ik het niet eens. Dat wordt vaak aangedragen omdat er anders geen kinderen meer op de wereld komen, maar als ik geen kinderen maak ga IK niet dood.quote:Op woensdag 24 februari 2010 03:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Seks is, naast eten en drinken, een primaire levensbehoefte. Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...
Wellicht is de CU of de SGP wat voor je?![]()
Hoe weet jij of ik wel of geen seks heb?quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij niet weet wat je mist.
Trouwen op zich lijkt me wel speciaalquote:Op woensdag 24 februari 2010 07:00 schreef stbabylon het volgende:
Ik zou niet kunnen trouwen met iemand zonder eerst vele malen uitgebreid seks te hebben met diegene (niet dat ik ooit zal trouwen). Seks is (even jatten van HeatWave) de cement van een relatie. Die MOET goed zijn. En ik wil er niet achter komen na de bruiloft dat het prut is.
Naar mijn idee is voorplanting de enige reden waarom we op deze aarden zijn, als er al een reden zou zijn. Omdat dat er voor zorgt dat de soort blijft voort bestaan en vooral jouw genen. Voortplanting --> seks dus ons doel is seksquote:Op woensdag 24 februari 2010 10:25 schreef diginoob2 het volgende:
Overigens over die primaire levensbehoefte ben ik het niet eens.
Wat andere al eerder zeiden is dat seks een belangrijk onderdeel is en als dat onderdeel er niet is dat er toch iets belangrijks gemist wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:28 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Hoe weet jij of ik wel of geen seks heb?
Ik krijg soms het gevoel dat anderen niet weten wat ze missen omdat ze alleen maar seks aan een relatie kunnen linken en zonder seks een relatie meteen geen relatie meer is.
Je kan op een helehoop manieren intmiteit en diepgang in een relatie brengen en die worden nogal eens vergeten.
Dus wie mist hier nu wat.
Je posts laten dat duidelijk blijkenquote:Op woensdag 24 februari 2010 10:28 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Nergens op gebaseerd.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:09 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je posts laten dat duidelijk blijken
Nou, mijn vriendin is ook niet de beste, maar wat maakt dat uit.quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:00 schreef stbabylon het volgende:
Ik zou niet kunnen trouwen met iemand zonder eerst vele malen uitgebreid seks te hebben met diegene (niet dat ik ooit zal trouwen). Seks is (even jatten van HeatWave) de cement van een relatie. Die MOET goed zijn. En ik wil er niet achter komen na de bruiloft dat het prut is.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:52 schreef Ascendancy het volgende:
Maar ach, over 10 jaar zit jij met je vrouw in een sleur. Zij wil niet meer neuken(geloof me dit gebeurt iedereen) en voor jou is het dan direct geen relatie meer
Eens.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:28 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Ik krijg soms het gevoel dat anderen niet weten wat ze missen omdat ze alleen maar seks aan een relatie kunnen linken en zonder seks een relatie meteen geen relatie meer is.
Je kan op een helehoop manieren intmiteit en diepgang in een relatie brengen en die worden nogal eens vergeten.
Dus wie mist hier nu wat.
Meer iets voor jou dus.quote:Op woensdag 24 februari 2010 03:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...
Uhm, nee. Sex = Sex. Liefde = liefde. Sex != liefde.quote:Op woensdag 24 februari 2010 02:44 schreef Sneaf het volgende:
[..]
Je beschrijft het alsof er geen passie/gevoel bij zit en alleen maar de daad. Seks is veel meer dan dat, Seks is liefde, seks is genot en het meest intieme met elkaar delen. Het is toch heerlijk om na de daad in elkaars armen te liggen en elkaar in slaap knuffelen? Als seks zou zijn zoals jij het beschrijft zou ik je gelijk begrijpen.... zonder passie en gevoel..
Nee, okey, seks is geen liefde, maar wel iets wat je met je liefde wilt delen, beetje verkeert gezegdquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm, nee. Sex = Sex. Liefde = liefde. Sex != liefde.
Dus mensen die aseksueel zijn hebben alleen maar vriendschappen?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:59 schreef conleche het volgende:
Hoe zeer je ook goed kan praten met iemand, kan lachen met iemand en kan opschieten met iemand: zonder sex heb je het dan over vriendschap en niet over een liefdesrelatie.
Asexuele mensen zullen iets heel essentieels missen ja.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:20 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Dus mensen die aseksueel zijn hebben alleen maar vriendschappen?
Grappig toch dat ze dat zelf anders zien.
Of als je een relatie hebt en je hebt een tijd geen seks, bijv. je partner heeft geen zin, of je hebt een of andere schimmelinfectieof je krijgt een ongeluk en ligt een tijd in het ziekenhuis, dan is je relatie dus geen relatie meer?
Of mensen die geen seks hebben voordat ze trouwen, die hebben dus ook niet een relatie maar een vriendschap? Met vrienden ga je toch niet trouwen of wel?
Oudere mensen die al jaren getrouwd zijn en geen behoefte meer hebben, die hebben dan ook een vriendschap?
Voor je partner voel je toch echt iets anders dan voor iemand waarmee je bevriend bent en dat zit m toch echt niet alleen in seks. Dan zou het alleen seks zijn dat wat een relatie definieert, dat wat de partners bindt.
Zonde zeg, dat mensen tegenwoordig alleen nog seks aan een relatie linken. Ik haal mijn diepgang uit een helehoop meer dingen/dimensies. Seks is fijn maar er is meer op de wereld hoor.
Dit is de sleutel.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef conleche het volgende:
Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
Definieer rijdelijk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Asexuele mensen zullen iets heel essentieels missen ja.
Als je tijdelijk geen sex hebt in een relatie om wat voor reden dan ook, dan is het wat anders. Sleutelwoord is hier wel tijdelijk.
Geen sex voor het huwelijk zou niet mijn cup of tea zijn, maar vaak spoken diegenen die daaraan doen wel van allerlei andere dingen uit en zijn ze wel degelijk sexueel bezig. In ieder geval: de wil tot sex is er.
Oudere mensen die geen behoefte meer hebben aan sex: dan is je liefdesrelatie uitgegroeid tot een (diepe) vriendschapsrelatie. Dan kan je je heel verbonden voelen hoor en ze zullen zeker ook erg van elkaar houden en ik zeg dan ook niet dat die mensen dan uit elkaar moeten gaan. Kan ook zijn dat ze alleen maar bij elkaar zijn uit gewoonte trouwens.
En ik zeg nergens dat een relatie uit alleen sex bestaat, hoe kóm je erbij?Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
Lijkt me nogal duidelijk wat ik met tijdelijk bedoel. Als in een bepaalde periode.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Definieer rijdelijk.
Als sex een onmisbaar element is, jij kan immers niet verliefd worden op iemand zonder sex te hebben(anders voelt het immers voor jou als een vriendschap) dan is dat toch ook min of meer waar een relatie voor jou uit bestaat. Vriendschap+sex.
Wat dus ook impliceert dat jij dus met al je vrienden van het andere geslacht een relatie kan beginnen
Als iemand je geen sex kan geven, en je accepteerd dat niet, dan ben je niet verliefd. Dan ben je egoïstisch.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:
En als die periode een half jaar is? Of langer?
Dus zodra degene waarop je verliefd bent, nog niet direct toe is aan sex, wat kan gebeuren, dan is het meteen exit. Damn
Jah dat vind ik ook.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:08 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Als iemand je geen sex kan geven, en je accepteerd dat niet, dan ben je niet verliefd. Dan ben je egoïstisch.
Op den duur gaat die twijfel waarschijnlijk wel je relatie breken. Maar als mijn vriendin het zo zou willen dan zij het zo. Al hoorde ik ze nooit klagen....quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jah dat vind ik ook.
Als mijn vriendin het op dit moment echt niet meer zou willen voor say, een half jaar, dan vind ik dat moeilijk en ga ik twijfelen aan mezelf, maar daar gaat een relatie bij mij ECHT niet op stuk.
Als die periode een half jaar of zelfs langer is, dan wil ik daar best op wachten. Ben heus geen nymphomane, maar dat wil zeggen dat er een exterieure reden is voor geen sex. Ziekte of wat dan ook. Het is niet zo dat de interesse in sex weg is.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:
En als die periode een half jaar is? Of langer?
Dus zodra degene waarop je verliefd bent, nog niet direct toe is aan sex, wat kan gebeuren, dan is het meteen exit. Damn
Ik zou het vooral oliedom vinden. 'Ja' zeggen tegen elkaar en er dan achter komen dat het seksueel geen enkele klik is. Kun je gelijk weer scheiden. (Want je gaat mij niet vertellen dat de liefde van beide partners sterk genoeg is om een monogame relatie zonder seks vol te houden.)quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sneaf het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk in dat een relatie veel meer is dan vriendschap + seks, maar zou jij het niet vreselijk vinden als je partner geen seks wou omtrent zijn geloof en jij(neem ik aan) toch die behoefde hebt?
Nou nou nouquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:08 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Als iemand je geen sex kan geven, en je accepteerd dat niet, dan ben je niet verliefd. Dan ben je egoïstisch.
Ik denk dat de reden van je vriendin ook wel uitmaakt. Als zij zegt: "Goh niet zo'n zin meer, ga maar een half jaar trekken!" dan verandert dat je relatie met haar wel. En dan kun je nog zo verliefd op d'r zijn, het zou mij niet verbazen als je dan uit elkaar gaat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jah dat vind ik ook.
Als mijn vriendin het op dit moment echt niet meer zou willen voor say, een half jaar, dan vind ik dat moeilijk en ga ik twijfelen aan mezelf, maar daar gaat een relatie bij mij ECHT niet op stuk.
Als ik verliefd zou zijn op iemand die om een of andere reden voor bepaalde tijd geen sex zou kunnen hebben, dan zou ik daar mijn vrede mee kunnen hebben. Ja, de duur maakt uit. Maar gelukkig is het niet het enige waar een relatie om draait.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Nou nou nouDit is wel heel kort door de bocht
Ah wacht, ik had het verkeerd gelezen. Je zegt ´kán geven´. Dan gaat het om situaties met overmacht. Dat moet je accepteren idd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:00 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Als ik verliefd zou zijn op iemand die om een of andere reden voor bepaalde tijd geen sex zou kunnen hebben, dan zou ik daar mijn vrede mee kunnen hebben. Ja, de duur maakt uit. Maar gelukkig is het niet het enige waar een relatie om draait.
Ook als het haar keuze zou zijn, zou je het moeten kunnen accepteren. Met mate natuurlijk. (dus met een reden die ergens op slaat)quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:04 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ah wacht, ik had het verkeerd gelezen. Je zegt ´kán geven´. Dan gaat het om situaties met overmacht. Dat moet je accepteren idd.
Oneens. Het onthouden van seks aan je partner binnen een monogame relatie zonder goede reden zou je ook als egoïstisch kunnen zien.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:06 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ook als het haar keuze zou zijn, zou je het moeten kunnen accepteren. Met mate natuurlijk.
Aangepastquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:14 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Oneens. Het onthouden van seks aan je partner binnen een monogame relatie zonder goede reden zou je ook als egoïstisch kunnen zien.
En dan begint het gezeur natuurlijk wat een goede reden is, dat hoeft voor beide niet hetzelfde te zijn.quote:
Als je je vriend(in) respecteert, dan is elke reden die zij opgeeft toch een goede reden. Zolang hij niet kwetsend is voor jou. "Ik wil geen sex meer want met jou is het niet leuk" is natuurlijk geen reden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:21 schreef VonHinten het volgende:
[..]
En dan begint het gezeur natuurlijk wat een goede reden is, dat hoeft voor beide niet hetzelfde te zijn.
Zou ik niet zo tof vinden nee.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sneaf het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk in dat een relatie veel meer is dan vriendschap + seks, maar zou jij het niet vreselijk vinden als je partner geen seks wou omtrent zijn geloof en jij(neem ik aan) toch die behoefde hebt?
Kan inderdaad. Maar in de praktijk is het een beetje moeilijk om seks te hebben met iemand en daar beiden van te genieten als de één eigenlijk niet wil. Ik bedoel, je kan wel gaan acteren, maar dat werkt natuurlijk niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:14 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Oneens. Het onthouden van seks aan je partner binnen een monogame relatie zonder goede reden zou je ook als egoïstisch kunnen zien.
Maar als de reden nou is dat ze het niet wilt omdat je niet getrouwd bent met haar? Geldige reden voor haar maar ik zou er niet mee kunnen leven.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:14 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Als je je vriend(in) respecteert, dan is elke reden die zij opgeeft toch een goede reden. Zolang hij niet kwetsend is voor jou. "Ik wil geen sex meer want met jou is het niet leuk" is natuurlijk geen reden.
Dan is er ook geen basis voor een relatie. Als jij haar wens niet kan respecteren.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:25 schreef Sneaf het volgende:
[..]
Maar als de reden nou is dat ze het niet wilt omdat je niet getrouwd bent met haar? Geldige reden voor haar maar ik zou er niet mee kunnen leven.
Denk dat veel mensen dat niet zouden kunnen, en daarom een relatie tussen een streng gelovige en niet gelovige onder andere bijna nooit goed zou kunnen gaan.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:28 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Dan is er ook geen basis voor een relatie. Als jij haar wens niet kan respecteren.
Ik reageerde op je antwoord door te stellen dat jij wellicht een grotere CU of SGP stemmer bent dan ik.quote:Op woensdag 24 februari 2010 03:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Seks is, naast eten en drinken, een primaire levensbehoefte. Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:44 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik reageerde op je antwoord door te stellen dat jij wellicht een grotere CU of SGP stemmer bent dan ik.
"Het enige doel in dit leven is het in stand houden van de menselijke soort" hoe SGP kan je zijn.
Ik denk dat het moeilijk is om verliefd te blijven als je een jaar lang "Ik heb geen zin" hoort.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:14 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Als je je vriend(in) respecteert, dan is elke reden die zij opgeeft toch een goede reden. Zolang hij niet kwetsend is voor jou. "Ik wil geen sex meer want met jou is het niet leuk" is natuurlijk geen reden.
WUT?!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:42 schreef capricia het volgende:
Alsof je er later achterkomt dat iemand toch echt geen witlof of spruitjes lust, en dat het jouw lievelingsgroente is.
Laat ik het zo zeggen: Jij wil bijv.wel oraal verwend worden want dat is voor jou het toppunt, maar het is niet het lievelingsgerecht van je partner...quote:
Wat het eerste betreft; het mogen 2 verschillende dingen zijn, maar je ziet/merkt wel verschil tussen de manier waarop seks bedreven wordt tussen mensen die van elkaar houden en mensen die dat niet doen. De eersten doen aan voorspel, kijken elkaar in de ogen, zeggen lieve dingen tegen elkaar, houden rekening met elkaar, willen elkaar bevredigen enz. In het tweede geval is het min of meer wat je op porno ziet. Erop en eraf, even lekker je ding doen, minder op elkaar ingespeeld.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm, nee. Sex = Sex. Liefde = liefde. Sex != liefde.
Stel je voor dat je geen sex hebt voor je trouwen. Blijkt op de huwelijksnacht dat je beide totaal andere wensen en behoeftes hebt. Zit je daar mooi mee opgescheept voor de rest van je leven. Zo'n incompatibiliteit zal bijna zeker leiden tot ongelukkigheid en/of vreemdgaan.
Juist.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:33 schreef Kieswiel het volgende:Dat seks zo op een voetstuk geplaatst wordt zegt al dat het een heel belangrijk onderdeel is van een relatie.
Ze hoeft ook niet de beste te zijn, maar de seks moet niet belaberd zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou, mijn vriendin is ook niet de beste, maar wat maakt dat uit.
Ze is wel de fijnste om sex mee te hebben.
Ik vind sex lekker, maar het lekkerste vind ik het heel dichtbij haar zijn en samen ervan genieten. Een meisje dat mijn eikel een gevoel kan geven wat ik nog nooit heb gevoeld en helemaal geweldig is, is me minder waard dan wanneer ik iets minder goede sex heb met het meisje waar ik van houdt.
Wat ben jij kortzichtig...
Maar ach, over 10 jaar zit jij met je vrouw in een sleur. Zij wil niet meer neuken(geloof me dit gebeurt iedereen) en voor jou is het dan direct geen relatie meer
Nou, ONS kan ook met behoorlijk wat voorspel & met het doel om elkaar te bevredigen hoorquote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:56 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Wat het eerste betreft; het mogen 2 verschillende dingen zijn, maar je ziet/merkt wel verschil tussen de manier waarop seks bedreven wordt tussen mensen die van elkaar houden en mensen die dat niet doen. De eersten doen aan voorspel, kijken elkaar in de ogen, zeggen lieve dingen tegen elkaar, houden rekening met elkaar, willen elkaar bevredigen enz. In het tweede geval is het min of meer wat je op porno ziet. Erop en eraf, even lekker je ding doen, minder op elkaar ingespeeld.
Het was wellicht wat te gechargeerd, maar in essentie klopt het wel. Capric zei het hierboven heel treffendquote:En wat betreft geen seks voor het trouwen, ik vind het ook geen goed plan maar het is ook te simpel gezegd dat het op de huwelijksnacht ineens zou blijken. Seks is net als met alles iets wat kan groeien en hoe vaker je het met iemand doet, hoe leuker het wordt, in het algemeen. Als je zoveel van iemand houd dat je met iemand wilt trouwen (ervan uitgaande dat je iemand ook aantrekkelijk vind) kán het voorkomen dat de ander andere wensen heeft, maar je kunt elkaar wel veel leren en aan elkaar ontdekken enz. Je kunt ook over je wensen en behoeftes praten voor het huwelijk lijkt mij. Maar de huwelijksnacht lijkt me niet echt een graadmeter: we weten allemaal hoe de eerste keer was....niet zoals de 50ste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |