abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78383809
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 03:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Seks is, naast eten en drinken, een primaire levensbehoefte. Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...

Wellicht is de CU of de SGP wat voor je?
Overigens over die primaire levensbehoefte ben ik het niet eens. Dat wordt vaak aangedragen omdat er anders geen kinderen meer op de wereld komen, maar als ik geen kinderen maak ga IK niet dood.
Al die dingen als eten en drinken zijn dingen die je individueel zelf nodig hebt om niet dood te gaan. Dat noem ik primaire levensbehoeftes. Sex is nodig voor de overleving van de soort, maar daarmee geen primaire levensbehoefte voor jezelf.

Je hebt ook (als het goed is) je hele kindertijd geleefd zonder sex, was je toen ongelukkig omdat je geen sex had?

Ik vind sex overrated en ik kan prima zonder en gelukkig zijn. Dat wil niet zeggen dat ik niet van sex kan genieten of dat het niet waardevol is. Het is heel waardevol maar niet vergelijkbaar met eten of drinken qua noodzaak.
zelfde als diginoob
pi_78383898
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij niet weet wat je mist.
Hoe weet jij of ik wel of geen seks heb?

Ik krijg soms het gevoel dat anderen niet weten wat ze missen omdat ze alleen maar seks aan een relatie kunnen linken en zonder seks een relatie meteen geen relatie meer is.
Je kan op een helehoop manieren intmiteit en diepgang in een relatie brengen en die worden nogal eens vergeten.
Dus wie mist hier nu wat.
zelfde als diginoob
pi_78393057
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:00 schreef stbabylon het volgende:
Ik zou niet kunnen trouwen met iemand zonder eerst vele malen uitgebreid seks te hebben met diegene (niet dat ik ooit zal trouwen). Seks is (even jatten van HeatWave) de cement van een relatie. Die MOET goed zijn. En ik wil er niet achter komen na de bruiloft dat het prut is.
Trouwen op zich lijkt me wel speciaal Is toch een verbintenis die je aflegt, maar ik vind niet dat dan pas je relatie echt kan beginnen.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:25 schreef diginoob2 het volgende:

Overigens over die primaire levensbehoefte ben ik het niet eens.
Naar mijn idee is voorplanting de enige reden waarom we op deze aarden zijn, als er al een reden zou zijn. Omdat dat er voor zorgt dat de soort blijft voort bestaan en vooral jouw genen. Voortplanting --> seks dus ons doel is seks , maar je kan inderdaad zonder seks blijven leven dus primaire levensbehoefte is het niet.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:28 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik krijg soms het gevoel dat anderen niet weten wat ze missen omdat ze alleen maar seks aan een relatie kunnen linken en zonder seks een relatie meteen geen relatie meer is.
Je kan op een helehoop manieren intmiteit en diepgang in een relatie brengen en die worden nogal eens vergeten.
Wat andere al eerder zeiden is dat seks een belangrijk onderdeel is en als dat onderdeel er niet is dat er toch iets belangrijks gemist wordt.
pi_78394240
quote:

[..]

Je posts laten dat duidelijk blijken
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78395552
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:09 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Je posts laten dat duidelijk blijken
Nergens op gebaseerd.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_78401187
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:00 schreef stbabylon het volgende:
Ik zou niet kunnen trouwen met iemand zonder eerst vele malen uitgebreid seks te hebben met diegene (niet dat ik ooit zal trouwen). Seks is (even jatten van HeatWave) de cement van een relatie. Die MOET goed zijn. En ik wil er niet achter komen na de bruiloft dat het prut is.
Nou, mijn vriendin is ook niet de beste, maar wat maakt dat uit.
Ze is wel de fijnste om sex mee te hebben.

Ik vind sex lekker, maar het lekkerste vind ik het heel dichtbij haar zijn en samen ervan genieten. Een meisje dat mijn eikel een gevoel kan geven wat ik nog nooit heb gevoeld en helemaal geweldig is, is me minder waard dan wanneer ik iets minder goede sex heb met het meisje waar ik van houdt.

Wat ben jij kortzichtig...
Maar ach, over 10 jaar zit jij met je vrouw in een sleur. Zij wil niet meer neuken(geloof me dit gebeurt iedereen) en voor jou is het dan direct geen relatie meer
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 25 februari 2010 @ 02:22:26 #57
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_78422168
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:52 schreef Ascendancy het volgende:
Maar ach, over 10 jaar zit jij met je vrouw in een sleur. Zij wil niet meer neuken(geloof me dit gebeurt iedereen) en voor jou is het dan direct geen relatie meer

Klopt, dan heet het huwelijk
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_78422350
quote:

[..]

Eens.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_78422583
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 03:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Sterker nog, puur technisch/biologisch gezien is het enige doel in dit leven het in stand houden van de menselijke soort...

Wellicht is de CU of de SGP wat voor je?
Meer iets voor jou dus.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_78435908
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 02:44 schreef Sneaf het volgende:

[..]

Je beschrijft het alsof er geen passie/gevoel bij zit en alleen maar de daad. Seks is veel meer dan dat, Seks is liefde, seks is genot en het meest intieme met elkaar delen. Het is toch heerlijk om na de daad in elkaars armen te liggen en elkaar in slaap knuffelen? Als seks zou zijn zoals jij het beschrijft zou ik je gelijk begrijpen.... zonder passie en gevoel..
Uhm, nee. Sex = Sex. Liefde = liefde. Sex != liefde.

Maar goed, een langdurige relatie zonder sex kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Volgens mij is sex iets wat bij een relatie hoort. Niet meteen vanaf dag 1 er op duiken, maar het is wel een wezenlijk onderdeel van je relatie.

Stel je voor dat je geen sex hebt voor je trouwen. Blijkt op de huwelijksnacht dat je beide totaal andere wensen en behoeftes hebt. Zit je daar mooi mee opgescheept voor de rest van je leven. Zo'n incompatibiliteit zal bijna zeker leiden tot ongelukkigheid en/of vreemdgaan.
pi_78436915
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Uhm, nee. Sex = Sex. Liefde = liefde. Sex != liefde.
Nee, okey, seks is geen liefde, maar wel iets wat je met je liefde wilt delen, beetje verkeert gezegd
pi_78437674
Hoe zeer je ook goed kan praten met iemand, kan lachen met iemand en kan opschieten met iemand: zonder sex heb je het dan over vriendschap en niet over een liefdesrelatie.
pi_78438701
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:59 schreef conleche het volgende:
Hoe zeer je ook goed kan praten met iemand, kan lachen met iemand en kan opschieten met iemand: zonder sex heb je het dan over vriendschap en niet over een liefdesrelatie.
Dus mensen die aseksueel zijn hebben alleen maar vriendschappen?
Grappig toch dat ze dat zelf anders zien.

Of als je een relatie hebt en je hebt een tijd geen seks, bijv. je partner heeft geen zin, of je hebt een of andere schimmelinfectie of je krijgt een ongeluk en ligt een tijd in het ziekenhuis, dan is je relatie dus geen relatie meer?
Of mensen die geen seks hebben voordat ze trouwen, die hebben dus ook niet een relatie maar een vriendschap? Met vrienden ga je toch niet trouwen of wel?
Oudere mensen die al jaren getrouwd zijn en geen behoefte meer hebben, die hebben dan ook een vriendschap?

Voor je partner voel je toch echt iets anders dan voor iemand waarmee je bevriend bent en dat zit m toch echt niet alleen in seks. Dan zou het alleen seks zijn dat wat een relatie definieert, dat wat de partners bindt.

Zonde zeg, dat mensen tegenwoordig alleen nog seks aan een relatie linken. Ik haal mijn diepgang uit een helehoop meer dingen/dimensies. Seks is fijn maar er is meer op de wereld hoor.
zelfde als diginoob
pi_78439084
Ik geef je helemaal gelijk in dat een relatie veel meer is dan vriendschap + seks, maar zou jij het niet vreselijk vinden als je partner geen seks wou omtrent zijn geloof en jij(neem ik aan) toch die behoefde hebt?
pi_78439087
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:20 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Dus mensen die aseksueel zijn hebben alleen maar vriendschappen?
Grappig toch dat ze dat zelf anders zien.

Of als je een relatie hebt en je hebt een tijd geen seks, bijv. je partner heeft geen zin, of je hebt een of andere schimmelinfectie of je krijgt een ongeluk en ligt een tijd in het ziekenhuis, dan is je relatie dus geen relatie meer?
Of mensen die geen seks hebben voordat ze trouwen, die hebben dus ook niet een relatie maar een vriendschap? Met vrienden ga je toch niet trouwen of wel?
Oudere mensen die al jaren getrouwd zijn en geen behoefte meer hebben, die hebben dan ook een vriendschap?

Voor je partner voel je toch echt iets anders dan voor iemand waarmee je bevriend bent en dat zit m toch echt niet alleen in seks. Dan zou het alleen seks zijn dat wat een relatie definieert, dat wat de partners bindt.

Zonde zeg, dat mensen tegenwoordig alleen nog seks aan een relatie linken. Ik haal mijn diepgang uit een helehoop meer dingen/dimensies. Seks is fijn maar er is meer op de wereld hoor.
Asexuele mensen zullen iets heel essentieels missen ja.

Als je tijdelijk geen sex hebt in een relatie om wat voor reden dan ook, dan is het wat anders. Sleutelwoord is hier wel tijdelijk.

Geen sex voor het huwelijk zou niet mijn cup of tea zijn, maar vaak spoken diegenen die daaraan doen wel van allerlei andere dingen uit en zijn ze wel degelijk sexueel bezig. In ieder geval: de wil tot sex is er.

Oudere mensen die geen behoefte meer hebben aan sex: dan is je liefdesrelatie uitgegroeid tot een (diepe) vriendschapsrelatie. Dan kan je je heel verbonden voelen hoor en ze zullen zeker ook erg van elkaar houden en ik zeg dan ook niet dat die mensen dan uit elkaar moeten gaan. Kan ook zijn dat ze alleen maar bij elkaar zijn uit gewoonte trouwens.

En ik zeg nergens dat een relatie uit alleen sex bestaat, hoe kóm je erbij? Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
pi_78439612
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef conleche het volgende:
Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
Dit is de sleutel.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_78445722
Sex is zeker belangrijk in een relatie en kan je beter naar mekaar laten toegroeien, is het het belangrijkste? Natuurlijk niet, er is wel meer...
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
pi_78448716
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Asexuele mensen zullen iets heel essentieels missen ja.

Als je tijdelijk geen sex hebt in een relatie om wat voor reden dan ook, dan is het wat anders. Sleutelwoord is hier wel tijdelijk.

Geen sex voor het huwelijk zou niet mijn cup of tea zijn, maar vaak spoken diegenen die daaraan doen wel van allerlei andere dingen uit en zijn ze wel degelijk sexueel bezig. In ieder geval: de wil tot sex is er.

Oudere mensen die geen behoefte meer hebben aan sex: dan is je liefdesrelatie uitgegroeid tot een (diepe) vriendschapsrelatie. Dan kan je je heel verbonden voelen hoor en ze zullen zeker ook erg van elkaar houden en ik zeg dan ook niet dat die mensen dan uit elkaar moeten gaan. Kan ook zijn dat ze alleen maar bij elkaar zijn uit gewoonte trouwens.

En ik zeg nergens dat een relatie uit alleen sex bestaat, hoe kóm je erbij? Ik zeg alleen dat het een onmisbaar element is.
Definieer rijdelijk.
Als sex een onmisbaar element is, jij kan immers niet verliefd worden op iemand zonder sex te hebben(anders voelt het immers voor jou als een vriendschap) dan is dat toch ook min of meer waar een relatie voor jou uit bestaat. Vriendschap+sex.
Wat dus ook impliceert dat jij dus met al je vrienden van het andere geslacht een relatie kan beginnen
pi_78449238
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Definieer rijdelijk.
Als sex een onmisbaar element is, jij kan immers niet verliefd worden op iemand zonder sex te hebben(anders voelt het immers voor jou als een vriendschap) dan is dat toch ook min of meer waar een relatie voor jou uit bestaat. Vriendschap+sex.
Wat dus ook impliceert dat jij dus met al je vrienden van het andere geslacht een relatie kan beginnen
Lijkt me nogal duidelijk wat ik met tijdelijk bedoel. Als in een bepaalde periode.

Wat een rare conclusies trek jij!! Natuurlijk kan ik wel verliefd worden op iemand, voordat ik er sex mee heb. Sterker nog: zo gaat het meestal. Andersom kan ook hoor, maar normaal gesproken word je eerst verliefd op iemand en dan krijg je -als het wederzijds is- een relatie en dan heb je sex. (en soms heb je eerst sex en dan een relatie )

Natuurlijk kan ik niet met al mijn vrienden sex of een relatie hebben. Waar lees je dat? Maar áls ik een relatie heb, dán wil ik sex. En behalve sex deel ik nog veel meer met diegene, mijn dromen, mijn gevoelens, mijn twijfels, mijn plannen voor de toekomst, noem maar op.
pi_78449349
En als die periode een half jaar is? Of langer?

Dus zodra degene waarop je verliefd bent, nog niet direct toe is aan sex, wat kan gebeuren, dan is het meteen exit. Damn
pi_78449499
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:

Dus zodra degene waarop je verliefd bent, nog niet direct toe is aan sex, wat kan gebeuren, dan is het meteen exit. Damn
Als iemand je geen sex kan geven, en je accepteerd dat niet, dan ben je niet verliefd. Dan ben je egoďstisch.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_78449607
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:08 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Als iemand je geen sex kan geven, en je accepteerd dat niet, dan ben je niet verliefd. Dan ben je egoďstisch.
Jah dat vind ik ook.
Als mijn vriendin het op dit moment echt niet meer zou willen voor say, een half jaar, dan vind ik dat moeilijk en ga ik twijfelen aan mezelf, maar daar gaat een relatie bij mij ECHT niet op stuk.
pi_78449678
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jah dat vind ik ook.
Als mijn vriendin het op dit moment echt niet meer zou willen voor say, een half jaar, dan vind ik dat moeilijk en ga ik twijfelen aan mezelf, maar daar gaat een relatie bij mij ECHT niet op stuk.
Op den duur gaat die twijfel waarschijnlijk wel je relatie breken. Maar als mijn vriendin het zo zou willen dan zij het zo. Al hoorde ik ze nooit klagen....
pi_78449742
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:

Als die periode een half jaar of zelfs langer is, dan wil ik daar best op wachten. Ben heus geen nymphomane, maar dat wil zeggen dat er een exterieure reden is voor geen sex. Ziekte of wat dan ook. Het is niet zo dat de interesse in sex weg is.

En ik ben geen 15 meer, dus als iemand niet klaar is voor sex, dan zou ik me wel achter mijn oren krabben ja, als dat langer dan een maand zou duren.

Dat geldt obviously niet voor tieners. Maar dan geldt weer: de interesse is er wel, maar ze zijn er niet klaar voor.
pi_78451828
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sneaf het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk in dat een relatie veel meer is dan vriendschap + seks, maar zou jij het niet vreselijk vinden als je partner geen seks wou omtrent zijn geloof en jij(neem ik aan) toch die behoefde hebt?
Ik zou het vooral oliedom vinden. 'Ja' zeggen tegen elkaar en er dan achter komen dat het seksueel geen enkele klik is. Kun je gelijk weer scheiden. (Want je gaat mij niet vertellen dat de liefde van beide partners sterk genoeg is om een monogame relatie zonder seks vol te houden.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')