Pfff klinkt omslachtig... wat een spanning!! Ik duim mee voor goed bericht!!quote:Op maandag 22 februari 2010 10:08 schreef mefke79 het volgende:
Manlief moet op een vastgestelde tijd naar een outplacementbureau komen. Ze hebben het bedrijfsgebouw op slot gedaan, daar mag niemand in. En dan moet iedereen per afdeling bij de outplacementbureau komen voor het oordeel. En dat oordeel is tussen 10.15 en 10.45 uur.
Net weer een brief de deur uit gedaanquote:Op maandag 22 februari 2010 10:18 schreef mefke79 het volgende:
Innepin, hoe gaat het met solliciteren?
En ja, Diaan, omslachtig. Maar ja, je moet wat als bijna de helft van de mensen ontslagen gaat worden.
Zo irritant is dat.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef innepin het volgende:
[..]
Net weer een brief de deur uit gedaanMisschien word ik wel YPPY's collega
![]()
![]()
En verder ehhhh hetzelfde. Veel brieven de deur uit, even zo veel afwijzingen - altijd zonder opgaaf van reden - terug.![]()
Jeetje, de helft van alle werknemers... poeh. Is 't een groot bedrijf?
Oh dat zou ik nou weer nooit doen, omdat ik het zelf bloedirritant vind als ik mailtjes krijg die om zo'n bevestiging vragenquote:Op maandag 22 februari 2010 10:42 schreef mefke79 het volgende:
Innepin, ik doe dat nooit. Wat ik wel altijd doe is bij verzending van een mail de ontvangstbevestiging aan zetten. Als ik dan geen bevestiging krijg, heb ik altijd nog het bewijs dat de mail wel aangekomen is.
quote:
Er wordt altijd gevraagd of je die wilt verzenden, en ik klik altijd op nee. Ik haat dat ook.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Oh dat zou ik nou weer nooit doen, omdat ik het zelf bloedirritant vind als ik mailtjes krijg die om zo'n bevestiging vragen
Ik krijg die meldingen zelfs niet meer te zien omdat ik in mijn outlook heb aangegeven om nooit een bevestiging te versturen. Ik vind het zo irritant eigenlijkquote:Op maandag 22 februari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er wordt altijd gevraagd of je die wilt verzenden, en ik klik altijd op nee. Ik haat dat ook.
of je krijgt te horen dat er zoooooooooooooooooveel aanmeldingenquote:Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef innepin het volgende:
[..]
Net weer een brief de deur uit gedaanMisschien word ik wel YPPY's collega
![]()
![]()
En verder ehhhh hetzelfde. Veel brieven de deur uit, even zo veel afwijzingen - altijd zonder opgaaf van reden - terug.![]()
Jeetje, de helft van alle werknemers... poeh. Is 't een groot bedrijf?
quote:Op maandag 22 februari 2010 10:55 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Mefke!
Innepin, ik kreeg om half 12 's avonds ofzo een ontvangstbevesting, persoonlijk, met mijn naam erin. Bizar.
De nieuwbouw is in B ja. Wij wonen nu inderdaad in O.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Estrys, is het een idee om tijdelijk op een camping te gaan zitten ofzo? Of wil je naar een echt huis? En hoe zit het met het nieuwbouwproject? Is dat in B.? (jij woont toch in O?)
Ik geloof er niets van, dat het ooit nog lente gaat worden. Het is hier (Oslo) -14 en het sneeuw keihard... Grr... Moet gewoon eind februari een nieuwe muts gaan kopen omdat al mijn mutsen te koud zijn. Tis nie eerlijk...quote:Op maandag 22 februari 2010 11:45 schreef Oxymoron het volgende:
Bijna middag![]()
Ik ben vanochtend met échte vogelgeluiden wakker geworden. Het is over een maand al lente!![]()
Omdat het regentgaan papa en ik binnen, klussen. (tuindeur maken).
Dat laatste ben ik onlangs ook tegengekomen. Een berg kleren in onze slaapkamer en iemand die ons huis nog nooit had gezien en totaal onverwacht op bezoek kwam en het zo fijn zou vinden om eens een rondleiding te krijgenquote:Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
Mn vader belde net... er zit een nieuwe radiator aan, er is nieuw water opgezet en alle radiatoren zijn ontlucht![]()
Het is dus klaar... en het kost "maar" 65 euro. Kun je geen ellende voor hebben.
bedenk me net dat ze dus ook op onze slaapkamer zijn geweest..daar is een bom aan kleding ontploft...
Wat goed van die radiatorquote:Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, groot gelijk hoor. Dat lijkt mij ook niets 3x verhuizen in anderhalf jaar... dan kun je beter een huurwoning proberen te krijgen totdat jullie huis klaar is. Hebben jullie het al gekocht trouwens?? Enne de bedenktijd is voorbijToch??
Livelink, dat is ook wat zeg..![]()
Mn vader belde net... er zit een nieuwe radiator aan, er is nieuw water opgezet en alle radiatoren zijn ontlucht![]()
Het is dus klaar... en het kost "maar" 65 euro. Kun je geen ellende voor hebben.
bedenk me net dat ze dus ook op onze slaapkamer zijn geweest..daar is een bom aan kleding ontploft...
Staat er in het contract een einddatum vermeld? Of maximum termijn dat het mag duren om te bouwen? Als ik zie hoe het bij ons is uitgelopen, mochten wij blij zijn dat we niet in een huurhuis zaten of we gingen serieus in de problemen gekomen zijn (oorspronkelijk was de oplevering in maart/april gepland en we zijn op 29 december verhuisd).quote:Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wat goed van die radiator![]()
Wij hebben het nog niet gekocht, maar de optie loopt nog steeds en vrijdag krijgen we de offertes voor de hypotheek. Dus ik verwacht dat we volgende week tot koop over kunnen gaan.
De bedenktijd is vandaag de laatste dag. Maar ook daar verwacht ik geen problemen.
Ik heb net advies ingewonnen bij een tante en mijn moeder en die vond ook dat het niet alleen voor Seb maar ook voor mij beter is om rust te hebben en dus te gaan voor een andere huurwoning waar we per 1 juni in zouden kunnen zodat we daar kunnen blijven tot het huis af is. En nou mag mijn man dat aan zijn vader gaan vertellen
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
We hebben een nieuw kippenhokHij is alleen zo enorm groot dat ik eens even goed moet nadenken waar ik dat moet laten
hema, of een wasmand bij xenos.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
wat fijn mefke!
even een vraagje voor de fietsters hier op een fiets met krattenrek.
waar hebben jullie een krat vandaan gehaald?
die bij de fietsenwinkel zijn verdorie bijna nog duurder dan mijn fiets
waar haal ik een merkloze, maar stevige krat vandaan voor een leuke prijs?
Okay... nog even een paar dagen geduld dus vwb kopen van het huis...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wat goed van die radiator![]()
Wij hebben het nog niet gekocht, maar de optie loopt nog steeds en vrijdag krijgen we de offertes voor de hypotheek. Dus ik verwacht dat we volgende week tot koop over kunnen gaan.
De bedenktijd is vandaag de laatste dag. Maar ook daar verwacht ik geen problemen.
Ik heb net advies ingewonnen bij een tante en mijn moeder en die vond ook dat het niet alleen voor Seb maar ook voor mij beter is om rust te hebben en dus te gaan voor een andere huurwoning waar we per 1 juni in zouden kunnen zodat we daar kunnen blijven tot het huis af is. En nou mag mijn man dat aan zijn vader gaan vertellen
Nee dat staat nergens, ze verwachten het op te leveren in juni/juli 2011. We horen twee weken voor de oplevering wanneer we de sleutel krijgen. Maar het is projectbouw, ze bouwen dus de hele straat. Het kan altijd wel uitlopen maar er staat 300 werkbare dagen voor, dat is anderhalf jaar. Een en ander is afhankelijk van de hoeveelheid meer/minderwerk de kopers willen, dat duurt het langst.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Staat er in het contract een einddatum vermeld? Of maximum termijn dat het mag duren om te bouwen? Als ik zie hoe het bij ons is uitgelopen, mochten wij blij zijn dat we niet in een huurhuis zaten of we gingen serieus in de problemen gekomen zijn (oorspronkelijk was de oplevering in maart/april gepland en we zijn op 29 december verhuisd).
Het was bij ons natuurlijk wel een speciale situatie, maar ik hoor hier in België toch vaak dat een bouw durft uit te lopen.
En dat van jouw man die het aan zijn pa mag vertellen? Ah, het is ook zijn familie, hé
Jaquote:Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef k_i_m het volgende:
Oh, Estrys, zijn alle vergunningen voor jullie huis al afgegeven?
Ah, oké, dus je zou er langer kunnen blijven dan een jaar, zonder al te veel stress?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
En dan even kijken voor hoelang we het huren, daarom zou woningbouwstichting beter zijn want dan kun je makkelijker opzeggen.
Dat is klote.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:33 schreef k_i_m het volgende:
Beter. Bij ons blijft het op een of andere vergunning hangen, waardoor wij straks een boete moeten gaan betalen omdat de hypotheek niet binnen de gestelde termijn kan passeren. Hebben we daar al die haast voor gemaakt ook, stelletje hufters.
Ik heb geen idee hoor, maar dat moeten we dus gaan onderzoeken.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, oké, dus je zou er langer kunnen blijven dan een jaar, zonder al te veel stress?
Eén van mijn collega's is terug naar zijn ouders moeten gaan wonen (twee weken voor zijn vrouw moest bevallen) omdat zijn huurcontract voorbij was en hij het niet meer kon verlengen (of het was direct voor 3 jaar). Maar als dat bij jullie geen probleem zou zijn, lijkt huren mij effectief de meest eenvoudige oplossing (met een kind bij je ouders wonen, lijkt me gigantisch zwaar, althans mijn collega is alleszins al op zoek naar een andere oplossing).
Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:40 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is klote.
Ik lees op de site van de woningbouw: om te slagen was in 2009 een gemiddelde woonduur van 12,9 jaar nodigDussss ik denk dat het met 5 jaar een moeilijk verhaal gaat worden om enigszins in een huis te kunnen wat een beetje fatsoenlijk is en waar ik ook in de avond over straat durf
Awwwwquote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef Vicky het volgende:ik smelt hier..
Amber is Tess een fles aan het geven en geeft kusjes op Tess' hoofd
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgen.
Owquote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef Vicky het volgende:
ik smelt hier..
Amber is Tess een fles aan het geven en geeft kusjes op Tess' hoofd
Zo werkt dat in Enschede niet hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgen.
Nou ik ga niet scheiden om een huis. Hoewel nog een keer trouwen ook leuk isquote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Je moet ook wel urgentie aanvragen. Over het algemeen scoort een moeder met kind die binnenkort op straat komt te staan vrij hoog hier in het midden des lands. Er zijn zelfs mensen die expres gaan scheiden zodat ze een woningbouw huis krijgen voor wênag.
Weet ik.De huurverenigingen in Enschede doen niet aan urgentie... tenminste destijds niet (meer). Dat is 6 jaar geleden trouwens. Eigenlijk geen idee hoe het nu is.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Je moet ook wel urgentie aanvragen. Over het algemeen scoort een moeder met kind die binnenkort op straat komt te staan vrij hoog hier in het midden des lands. Er zijn zelfs mensen die expres gaan scheiden zodat ze een woningbouw huis krijgen voor wênag.
Dat meen je niet...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
hier ook niet, mijn dinnetje heeft met kind bijna 3 jr bij dr (stief) vader ingewoond.. Ene en juf van school zat al 2 jr met dr kinderen op zolder bij dr ex in huisquote:Op maandag 22 februari 2010 12:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Weet ik.De huurverenigingen in Enschede doen niet aan urgentie... tenminste destijds niet (meer). Dat is 6 jaar geleden trouwens. Eigenlijk geen idee hoe het nu is.
Ja daarom spreken ze ook van werkbare dagen. Dat zijn nooit 300 dagen achter elkaar, ze zijn in december begonnen maar ze hebben nu dus al iets van 2 maanden geen werkbare dagen gehad. 300 werkbare dagen is als het niet teveel tegenzit iets van 1,5 jaar. Het zijn allemaal verwachtingen, maar er is niks van te zeggen.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef ik80lll het volgende:
Estrys,
300 werkbare dagen kunnen langer duren dan dat,
dagend at er vorst is, veel regen, wind. te warm enz worden er allemaal vanaf getrokken![]()
wij hadden toen ook ergens op gehoopt (november) en het werd veel later (februari)
Kan iemand me vertellen hoelang die diarree ed duurt?
We hebben er hier allemaal last van, de een wat ergeer dan de ander maar niemand is er echt ziek van. Het is meer eh gewoon vervelend
Ik vind het eigenlijk belachelijk... voor dat soort gevallen, moet er toch een urgentie zijn....quote:Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef moussy het volgende:
[..]
hier ook niet, mijn dinnetje heeft met kind bijna 3 jr bij dr (stief) vader ingewoond.. Ene en juf van school zat al 2 jr met dr kinderen op zolder bij dr ex in huis
Als die van mij het scheermes te pakken heeft gaat ze in de aanslag bij dr muts.. Dat heeft ze dus niet van papaquote:Op maandag 22 februari 2010 12:49 schreef k_i_m het volgende:
Ik kreeg net weer een ouderwetse rolberoerte trouwens. Sta ik met kind in de badkamer, klaar om te douchen, hoor ik ineens "he-he" "zoooooja" achter me. Staat ze met het scheermesje van mijn man in de aanslag om over haar gezicht te harken. Net zoals papa
.
Die legt dat namelijk -ondanks herhaalde preken van ondergetekende. - op het randje van de wasbak, waar mevrouw sinds twee weken nu wél bijkan. Ik kon me nog net inhouden om niet het hele huis bij elkaar te schreeuwen
.
Pfff verschrikkelijk zeg. Knap dat ze dat vol gehouden heeft, nou ja, ze had natuurlijk ook geen andere keus.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:11 schreef moussy het volgende:
Het is echt afschuwelijk geweest, ze is opgestapt toen kind een maand of 6-7 was en hij is nu net 6 en ze woont net een half jaartje voor het eerst alleen met hem, daarvoor in brabant bij dr moeder een poging van 3 jr gedaan voor een huis en daarna dus hier...
www.pimpjefiets.nlquote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
wat fijn mefke!
even een vraagje voor de fietsters hier op een fiets met krattenrek.
waar hebben jullie een krat vandaan gehaald?
die bij de fietsenwinkel zijn verdorie bijna nog duurder dan mijn fiets
waar haal ik een merkloze, maar stevige krat vandaan voor een leuke prijs?
Of ze trouwen nooit en beweren dat ze niet samenleven... En dan nog urgentie aanvragen om te gaan wonen in de plaats waar nu je partner woont, omdat zogenaamd de ex uit de andere plaats je leven zuur maakt. Of ik even kon helpen met het schrijven van een goede brief.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik heb ooit meegemaakt dat mijn broertje een scheermes te pakken had. Dat was een enorm bloedbad, echt verschrikkelijk. Ik kan me de totale paniek nog goed herinnerenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:49 schreef k_i_m het volgende:
Ik kreeg net weer een ouderwetse rolberoerte trouwens. Sta ik met kind in de badkamer, klaar om te douchen, hoor ik ineens "he-he" "zoooooja" achter me. Staat ze met het scheermesje van mijn man in de aanslag om over haar gezicht te harken. Net zoals papa
.
Die legt dat namelijk -ondanks herhaalde preken van ondergetekende. - op het randje van de wasbak, waar mevrouw sinds twee weken nu wél bijkan. Ik kon me nog net inhouden om niet het hele huis bij elkaar te schreeuwen
.
Ik ken het mopje niet, en ik wil het ook niet weten denk ikquote:Op maandag 22 februari 2010 16:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, ik heb ooit meegemaakt dat mijn broertje een scheermes te pakken had. Dat was een enorm bloedbad, echt verschrikkelijk. Ik kan me de totale paniek nog goed herinneren![]()
Echt zoals dat 'mopje' van een baby met een kaasschaaf. Gelukkig zag je het net op tijd.
quote:
In de ogen van mijn moeder ben ik af en toe wel eens te makkelijk (zo mag mijn kind zelf brood afhappen, mandarijntjes eten en het dopje van haar knijpdanoontje vasthouden) maar dit ging mij ook net effe te verquote:Op maandag 22 februari 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
Wat fijn Vivi! En het klinkt ideaal die tijden. En die spreuk.![]()
Mefke, wat fijn nieuws!
Kim, wat een eng verhaal. Al tijdens mijn zwangerschap stond ik me onder de douche zorgen te maken over mijn scheermes dat misschien teveel voor het grijpen lag.Mijn vriend maakt zich ok aanzienlijk minder druk om dat soort dingen.
Ik heb mijn eigenschappen wel gedowngrade voor de gelegenheid natuurlijk, mijn hele looks eiksquote:Op maandag 22 februari 2010 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Whahaha, het zonnepitje!![]()
Sorry Viev, ik zie het even helemaal voor me, jij strak in de lak, je eigenschappen stevig hoog ingesnoerd en dan kom je bij zo'n club 'tofu-vreters' (zoals F. ze noemt) binnen.
Maar zonder dollen, ik vind het echt tof voor je en het gaat vast echt helemaal super zijn!![]()
quote:Op maandag 22 februari 2010 21:39 schreef Rottdog het volgende:
Vivineusspray gebruiken om je oor open te krijgen wel in je neus spuiten
Alleen dat vroege opstaanquote:Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef k_i_m het volgende:
En vief, wat gaaf! Die proefmaand vliegt vast wel om voor je het weet!
Oh dat is hier dus andersom,quote:Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef oeke het volgende:
Wat is een knijpdanoontje? Zo'n zakje yoghurt?
P. liet Ko gister in het zwembad los zitten, tussen zijn benen weliswaar, maar ik ben er nog niet aan gewend dat het kind los kan zitten, dus ik zat enorm spastisch net te doen alsof ik het niet eng vond.
En dan wel af en toe van die gilletjes slaken Pas op hij valt, Ojee, Wat eng etc.
Shit, ik ben een overbezorgde moederdoos!
2 hele weken,quote:Op maandag 22 februari 2010 21:58 schreef oeke het volgende:
OMG, dat is dus echt iets wat ik heel eng vind! Brrr,![]()
Basboussa, arme man, een week met nachtmerries, en veel bellen en mailen denk ik zo.
Gheghe, dat was idd het eerste dat ik tegen haar zei toen ze vertelde dat het een antroposofische instelling is.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:00 schreef trui het volgende:
haha vivi, ik vind 't wel een bak dat jij in zo'n tent terecht bent gekomen. veel succes en vooral ook veel plezier!
Geen idee wat jij voor de hand liggend vindt. Ik vind Pollewop wel een leuke naam voor willekeurig welk springerig dier.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Estrys het volgende:
Weet er iemand nog een leuke niet voor de hand liggende naam voor een baby kangoeroe?
Polquote:Op maandag 22 februari 2010 23:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen idee wat jij voor de hand liggend vindt. Ik vind Pollewop wel een leuke naam voor willekeurig welk springerig dier.
Champ. Naar de bijnaam voor Mohammed Ali, the Champ.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Estrys het volgende:
Weet er iemand nog een leuke niet voor de hand liggende naam voor een baby kangoeroe?
Dat bekt niet zo lekker bij het voorlezen denk ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Champ. Naar de bijnaam voor Mohammed Ali, the Champ.
Ik zal de moeder Trui noemen en de vader Benquote:Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Lishe het volgende:
Noem 'r Trui, naar de onze!
Of Bea.
Johan.
Ben.
Oh ik weet ook helemaal niet waar het voor was!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat bekt niet zo lekker bij het voorlezen denk ik.
Dat was Ko de boswachterquote:Op maandag 22 februari 2010 23:19 schreef livelink het volgende:
Ik vind Kobus echt een hele leuke naam Oeke, maar door Kobus de Boswachtershow heb ik altijd nog wel een associatie met dieren om een of andere manier. Maar dieren mogen in boeken gewone mensennamen hebben.
Het doet me erg aan de kleine kangaroe van Guido van Genechten. Behalve dan dat broertje of zusjequote:Op maandag 22 februari 2010 23:17 schreef Estrys het volgende:
Even kort het plot vertellen:
... is een kangoeroe van 18 maanden en op een dag zegt zijn moeder dat hij een broertje of zusje gaat krijgen en dat hij dan op eigen benen moet staan buiten de buidel. Er is geen plaats voor 2 kinderen in de buidel. Dus gaat hij op zoek naar een andere 'buidel'
Ben jij dan het verhaaltje aan het schrijven Estrys?quote:Op maandag 22 februari 2010 23:17 schreef Estrys het volgende:
... is een kangoeroe van 18 maanden en op een dag zegt zijn moeder dat hij een broertje of zusje gaat krijgen en dat hij dan op eigen benen moet staan buiten de buidel. Er is geen plaats voor 2 kinderen in de buidel. Dus gaat hij op zoek naar een andere 'buidel'
Oops, mijn geheugen laat me in de steek. Je hebt gelijk, maar dat verandert helaas niks aan de associatie die ik dus op verkeerde gronden heb.quote:
Zit ik nou weer wat bestaand te verzinnen?quote:Op maandag 22 februari 2010 23:20 schreef m@x het volgende:
[..]
Het doet me erg aan de kleine kangaroe van Guido van Genechten. Behalve dan dat broertje of zusje
Nou, ik zat het nét te denken toen ik nog even snel aan het bijlezen was.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:20 schreef m@x het volgende:
[..]
Het doet me erg aan de kleine kangaroe van Guido van Genechten. Behalve dan dat broertje of zusje
Ik vertel het einde er niet bijquote:Op maandag 22 februari 2010 23:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Ben jij dan het verhaaltje aan het schrijven Estrys?
Ik vind het stiekempjes een beetje een gemene plot![]()
Zo van, nu is je broertje/zusje belangrijker dus schoppen we jou het huis uit
ja!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:23 schreef Estrys het volgende:
Ik twijfel sowieso nog tussen een ander buideldierwombat dan maar?
De nadruk ligt in mijn verhaal op de zoektocht naar een andere buidelquote:Op maandag 22 februari 2010 23:17 schreef Estrys het volgende:
... is een wombat en op een dag zegt zijn moeder dat hij een broertje of zusje gaat krijgen en dat hij dan op eigen benen moet staan buiten de buidel. Er is geen plaats voor 2 kinderen in de buidel. Dus gaat hij op zoek naar een andere 'buidel'
quote:
quote:Op maandag 22 februari 2010 23:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik vertel het einde er niet bijgeen nood, alles komt goed
Gehaakte knuffelsquote:Op maandag 22 februari 2010 23:33 schreef Estrys het volgende:
Ik voorzie een hele serie van Willem de Wombat. Rugzakjes, shirts
Dora weg, Willem hot!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:33 schreef Estrys het volgende:
Ik voorzie een hele serie van Willem de Wombat. Rugzakjes, shirts
Als Kai-Lan maar blijft want daar is mijn kleuter straalverliefd op. Hij gaat gewoon blozen als ze op tv isquote:Op maandag 22 februari 2010 23:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Dora weg, Willem hot!
Ik ben voor!
Okee, ik ben om. Ik moet meer kinderen krijgen om zelf langer te kunnen blijven liggen. En sponsbop dvd's kopen. Godverdomme, had je niet even eerder kunnen vertellen dat het allemaal zo makkelijk is? Had ik bijna een spiraal genomenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ga eerst naar bed trouwens, anders moet ik mijn dochter morgenochtend met haar broers naar de woonkamer sturen om Sponsbob te kijken zodat ik me nog even om kan draaien. Niet zo heel erg soepmoeder dus
ik heb zo'n zin in verse erwtensoep. (dat is nou net het enige dat mijn moeder goed kan maken)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:17 schreef k_i_m het volgende:
Oh, en ik heb vanavond soep staan maken, maar dat durf ik nu natuurlijk niet meer te vertellen.
erwtensoep is altijd lekkerquote:Op dinsdag 23 februari 2010 07:20 schreef Rewimo het volgende:
Hou op over erwtensoep op de vroege morgenYuk!
glad?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 07:30 schreef Lois het volgende:
Goedemorgen allemaal
weer een werkdag, kindjes zijn naar opa en oma en ik zit alweer in de trein.
het is koud! En glad! En ik moest krabben
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:06 schreef Estrys het volgende:
OKe voor de koala fans zal ik naast Willem de Wombat ook een versie schrijven met Kai de Koala
Je kan ook gewoon mee voor de gezelligheid en een prinsessentaartjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik twijfel nog steeds over Ikea vanavond.![]()
![]()
We hoeven maar een paar lullige dingetjes te hebben, maar we zouden deze maand de rem er eens op houden om dan volgende maand iets meer ruimte voor keuzes te hebben.
ssstttt zeg nou niks over dat prinsessentaartje....quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:44 schreef m@x het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon mee voor de gezelligheid en een prinsessentaartje
Tja, jij vind je gordijnroede belangrijkerquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
ssstttt zeg nou niks over dat prinsessentaartje....
Aardig van je, dat je ernaar vraagt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:29 schreef m@x het volgende:
Was alles ok met je zus KP of heb ik het berichtje daarover over het hoofd gezien?
ja duhhh hij moet niet op Ambers hoofd vallen...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Tja, jij vind je gordijnroede belangrijker
Stomme galblaasoperatiesquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:53 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Aardig van je, dat je ernaar vraagt.
Gelukkig geen bloedpropjes in haar lijf. Wel verhoogde waarden van haar lever. Dat was voor haar operatie vorige week in orde. Ze denken dat haar lever misschien beschadigd is tijdens de operatie. Morgen krijgt ze een mri scan en weten we meer.
Vanmiddag maar even naar Utrecht om wat lekkers enzo te brengen.
ik heb dus nog nooit zo'n taartje op en zelfs nog nooit gezien bij Ikeaquote:
echt niet??quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef E.T. het volgende:
Ik
[..]
ik heb dus nog nooit zo'n taartje op en zelfs nog nooit gezien bij Ikea
Ik heb het ook nog nooit gegeten hoor. Ik houd helemaal niet zo van taart en ben ook niet van plan er eentje te eten, maar iedereen is er zo enthousiast over dat ik niet achter kan blijvenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef E.T. het volgende:
Ik
[..]
Ik ga het toch even in de groep gooien bij F... Wat kosten 3 theeglazen en 4 kussentjes nou...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:44 schreef m@x het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon mee voor de gezelligheid en een prinsessentaartje
Ik ook niet!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef E.T. het volgende:
Ik
[..]
ga ik ook doen, maar het was steeds van dat rotweer.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Lady-wrb, waarom zet je je oude zadel niet over op je nieuwe fiets?
dat weet ik nog, toen waren wij er ook.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn moeder is met mijn nichtje geweest, schijnt echt heel leuk te zijn.
wij waren van het weekend in ikea delft. wat een fluttent zeg. amsterdam is veel leuker. maar de prinsessentaartjes waren weer heerlijkquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
echt niet??
in een van de eerste vitrines in het restaurant!
ze dachten vast alleen maar 'had ik maar eens zo'n lekker flodderdagje en tijd voor een haarmasker!'quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
de mannen van de pakketdienst zullen ook wel gedacht hebben...
Oh ja, idd ja!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:28 schreef trui het volgende:
[..]
dat weet ik nog, toen waren wij er ook.
yep, ik ben erquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:26 schreef Saffier het volgende:
Vicky ben je morgen thuis?
ik heb er eigenlijk ook geen tijd voor, maar nu heb ik er maar eens tijd voor gemaakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:29 schreef trui het volgende:
[..]
ze dachten vast alleen maar 'had ik maar eens zo'n lekker flodderdagje en tijd voor een haarmasker!'
enjoy!
Delft is om de hoek dus ik ga niet naar Amsterdam rijdenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wij waren van het weekend in ikea delft. wat een fluttent zeg. amsterdam is veel leuker. maar de prinsessentaartjes waren weer heerlijk
ze zijn alleen zo klein. ze zijn zo op
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn moeder is met mijn nichtje geweest, schijnt echt heel leuk te zijn.
m@x, ik kom hoor!Weet nog niet of ik ook kom eten alleen, moet even kijken hoe dat logistiek uit komt. F. kan wel vroeg thuis zijn, maar dan nog.
Delft neem ik aan? Hoe laat zijn jullie van plan daar te zijn?
Ik eet nog even thuis, heb gisteren een mega-pan spaghettisaus gemaakt, kan ik F. nog even helpen met 2 kinders en dan rij ik zo rond half 7 weg, ben ik om 7 uur bij Ikea. Bellen we wel dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:38 schreef m@x het volgende:
[..]Leuk
Kai wordt tussen zes en half zeven opgehaald en Chell en ik vertrekken daarna naar de Ikea voor dinner & (beheerst) shopping
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:31 schreef lady-wrb het volgende:
c. wel, want zijn stofzuiger is binnen
en de eerste opdrachten ook trouwens
collega en ik moesten gisteren een bewoner van de huiskamer naar zijn kamer zien te krijgen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik denk dat een ibuprofennetje wel kan helpenBalen dat je zo'n last van je rug hebt.
Hier heb je een regeling dat heet hypotheekrente aftrek. Ik weet niet of belgie dat ook kent, het si zeg maar een reden dat de huizenprijzen zo hoog zijn. Je krijgt van de betaalde rente van je hypotheek bijna de helft terug van de regering. Dat kun je maandelijks laten uitbetalen, maar dat doen wij niet. Wij vragen het hele bedrag terug bij de belastingaangifte die je voor 1 april moet doen. Dan komt er nog een beetje bij wat je teveel aan loonheffing hebt betaald, dan komen wij inderdaad op een aardig bedrag uit.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:56 schreef leonieke het volgende:
Dan ben ik jaloers op jullie belasting teruggave, Ticootje als je er zoveel kunt mee doen![]()
Hier zal het nu toch eventjes moeten ophouden, vrees ik. Binnenkort komen ze de eetkamer brengen, morgen gaan we waarschijnlijk de nieuwe wagen ophalen en dan komt er ook nog een garagepoort. Ik denk dat we er dan zo ongeveer zijn voor eventjes
Wij kunnen een deel van de rente aftrekken via de belastingen, maar zitten wel met een ander systeem van hypotheken dus het zal sowieso wel minder zijn (de huizenprijzen liggen hier ook lager, dus het zal hoogstwaarschijnlijk op het einde van de rit op hetzelfde uitkomenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier heb je een regeling dat heet hypotheekrente aftrek. Ik weet niet of belgie dat ook kent, het si zeg maar een reden dat de huizenprijzen zo hoog zijn. Je krijgt van de betaalde rente van je hypotheek bijna de helft terug van de regering. Dat kun je maandelijks laten uitbetalen, maar dat doen wij niet. Wij vragen het hele bedrag terug bij de belastingaangifte die je voor 1 april moet doen. Dan komt er nog een beetje bij wat je teveel aan loonheffing hebt betaald, dan komen wij inderdaad op een aardig bedrag uit.
De badkamer moet even wachten. Die is ook echt aan vervanging toe, onhandig met bad in een veel te kleine badkamer enzo. Maar we moeten het kozijn echt vervangen, anders gaat het rotten door vocht. We hebben de vloer in de badkamer al gedaan, maar we willen toch allebei het bad eruit en een inloopdouche. Maar dat gaat gewoon weer een hoop kosten + je badkamer verbouwen is gewoon kut.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:00 schreef Vicky het volgende:
nog een hoop plannen dus Tico!
Ik wil een nieuwe badkamer, nieuw laminaat in het hele huis en vooral een nieuw bankstel!
hier gaan de belastingcentjes naar opa en oma.. daar hebben we geld van geleend voor de ketelquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zijn behoorlijke plannen Ticootje!
Onze belastingcentjes gaan zo linea recta naar de lening waar we vorig jaar de tuin mee gedaan hebben. Dan zijn we daar in 1 klap bijna vanaf!Beetje achterstevoren gedaan dus, maar hij moest echt vorig jaar gedaan.
Oh dat ken ik ook hoor. Wij hebben dat 3 jaar geleden met onze caravan gedaan. Ook eerst gekocht, met in het vooruitzicht dat we de lening meteen konden afbetalen door de teruggave.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zijn behoorlijke plannen Ticootje!
Onze belastingcentjes gaan zo linea recta naar de lening waar we vorig jaar de tuin mee gedaan hebben. Dan zijn we daar in 1 klap bijna vanaf!Beetje achterstevoren gedaan dus, maar hij moest echt vorig jaar gedaan.
Keuken is vorig jaar gedaanquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
wij hebben een keuken gekocht. maar daar hebben we gewoon braaf voor gespaard.
Lekker he!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik kan dingen!!!!
Ik ben 2 dagen bezig geweest met een probleem, maar het lijtk me nu toch gelukt! En dat maakt mij altijd blij!
normaal gesproken sparen we ook eerst maar een ketel kan je gewoon niet zonder... dus dat geld moest ergens vandaan komen en M's opa heeft genoeg geld..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
wij hebben een keuken gekocht. maar daar hebben we gewoon braaf voor gespaard.
Oh naar he... dat had ik idd ook toen T en ik uit elkaar gingen. Gelukkig ging dat maar om 4000 euro dus dat was te behappen en is inmiddels weg, maar toch...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:12 schreef m@x het volgende:
Ik heb ook nog zo'n fijne schuld. Mijn deel van de restschuld die overbleef na de verkoop van ons vorige huis. Die is never nooit in één keer terug te betalen, dus dan maar braaf maandelijks geld overmakenDe hypotheekrente aftrek laat ik nu nog maandelijks uitbetalen. Denk dat ik vanaf volgend jaar overstap naar jaarlijkse uitbetaling.
Ja lekker is dat hequote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:12 schreef m@x het volgende:
Ik heb ook nog zo'n fijne schuld. Mijn deel van de restschuld die overbleef na de verkoop van ons vorige huis. Die is never nooit in één keer terug te betalen, dus dan maar braaf maandelijks geld overmakenDe hypotheekrente aftrek laat ik nu nog maandelijks uitbetalen. Denk dat ik vanaf volgend jaar overstap naar jaarlijkse uitbetaling.
Nu is het idd ook zo dat wat er op mijn rekening over blijft na het overmaken naar die 2 rekeningen geheel voor mij is om uit te geven. HEerlijk!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:16 schreef debuurvrouw het volgende:
fijn is dat hè BE! wij hebben naar aanleiding van dat bankje ook weer wat dingen aangepast en dat werkt ook fijner!nu hou is tenminste iets voor mijzelf over. En dat ik dan ook eens kleren voor mijzelf kan kopen enzo.
Wow, dat is lekker!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:24 schreef Diaan73 het volgende:
Ik had na de scheiding juist geld overRuim 20.000 euro We hadden een finke overwaarde op het huis.... Het was na ong. 5 jaar op.... vond ik nog best lang gezien wat ik er allemaal van gedaan heb.
Wij gaan de keuken aanpakken van het belastinggeld, dat is ook echt nodig!!
M kocht in januari en ze gingen uitelkaar in feb.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wow, dat is lekker!
Wij hadden ons huis simpelweg nog te kort. Gekocht in sept 2002, uit elkaar in aug 2003 en uiteindelijk verkocht in mei 2004. Daar maak je dan echt niet genoeg winst op om de kk eruit te halen.
Yeps, wij hadden het huis in 1998 gekocht en wij zijn in 2004 uit elkaar gegaan. Het bedrag waarvoor wij het in guldens hadden gekocht, was het huis in 2004 waard in euro's. Dat schiet lekker op, mn ex heeft mij toen uitgekocht...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wow, dat is lekker!
Wij hadden ons huis simpelweg nog te kort. Gekocht in sept 2002, uit elkaar in aug 2003 en uiteindelijk verkocht in mei 2004. Daar maak je dan echt niet genoeg winst op om de kk eruit te halen.
Dat had me echt heerlijk geleken. Nu voelde het alsof ik een deel van de rekening mocht betalen terwijl het niet mijn keus was. Wij woonden er pas 2 jaar en de woningmarkt was net flink aan het inzakken toen we het moesten verkopen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:24 schreef Diaan73 het volgende:
Ik had na de scheiding juist geld overRuim 20.000 euro We hadden een finke overwaarde op het huis.... Het was na ong. 5 jaar op.... vond ik nog best lang gezien wat ik er allemaal van gedaan heb.
Wij gaan de keuken aanpakken van het belastinggeld, dat is ook echt nodig!!
Heel naar lijkt me dat idd. Zeker als het idd niet jou keuze was, dan moet je tegen je zin in ook nog eens daar jarenlang voor betalen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:30 schreef m@x het volgende:
[..]
Dat had me echt heerlijk geleken. Nu voelde het alsof ik een deel van de rekening mocht betalen terwijl het niet mijn keus was. Wij woonden er pas 2 jaar en de woningmarkt was net flink aan het inzakken toen we het moesten verkopen.
Toen ik bij de notaris werkte was er zelfs een koppel dat uit elkaar was voor de aankoopakte ondertekend werd. En dan krijg je volgende gang van zaken:quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
M kocht in januari en ze gingen uitelkaar in feb.
Veel ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:32 schreef Estrys het volgende:
Wij wonen hier in maart 5 jaar maar moeten er ook geld bijleggen helaas
valt mee, 6000 of zoquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Veel ?![]()
wij wonen er nu 4 jaar, maar als we verkopen, dan moeten we ook bijleggen. We hebben het grootste deel van de restschuld van M. kunnen onderbrengen in onze hypotheek.
Kun je dat in je nieuwe hypotheek meenemen? Ik vind 6000 zo even neertellen, best een hoop geld zeg maar.quote:
Dat weten we nog niet, hangt er een beetje vanaf. Aangezien het een nieuwbouwhuis is en dat geld in een bouwdepot moet. Moet daar iets voor geregeld worden, ik weet het niet precies. Horen we vrijdag.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je dat in je nieuwe hypotheek meenemen? Ik vind 6000 zo even neertellen, best een hoop geld zeg maar.
Wij ook. Wij krijgen nooit 2 ton voor dit huis.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Veel ?![]()
wij wonen er nu 4 jaar, maar als we verkopen, dan moeten we ook bijleggen. We hebben het grootste deel van de restschuld van M. kunnen onderbrengen in onze hypotheek.
De prijzen voor vergelijkbare huizen liggen nu wel rond de hypotheekwaarde die wij hebben afgesloten. Net iets eronder... Dus dan nog met onderhandelen enz. dan zouden we toch nog best wat bij moeten leggen.. Daar heb ik geen zin in, ik neem liever geen restschuld mee.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij ook. Wij krijgen nooit 2 ton voor dit huis.
Mijn opa en oma hebben hun huis gekocht voor 18.000 gulden, dat is nu 2 ton waard...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:44 schreef pinquit het volgende:
'wij' hebben dit huis gekocht voor 90.000 guldenen t is nu 275.000 waard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |