Pfff klinkt omslachtig... wat een spanning!! Ik duim mee voor goed bericht!!quote:Op maandag 22 februari 2010 10:08 schreef mefke79 het volgende:
Manlief moet op een vastgestelde tijd naar een outplacementbureau komen. Ze hebben het bedrijfsgebouw op slot gedaan, daar mag niemand in. En dan moet iedereen per afdeling bij de outplacementbureau komen voor het oordeel. En dat oordeel is tussen 10.15 en 10.45 uur.
Net weer een brief de deur uit gedaanquote:Op maandag 22 februari 2010 10:18 schreef mefke79 het volgende:
Innepin, hoe gaat het met solliciteren?
En ja, Diaan, omslachtig. Maar ja, je moet wat als bijna de helft van de mensen ontslagen gaat worden.
Zo irritant is dat.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef innepin het volgende:
[..]
Net weer een brief de deur uit gedaanMisschien word ik wel YPPY's collega
![]()
![]()
En verder ehhhh hetzelfde. Veel brieven de deur uit, even zo veel afwijzingen - altijd zonder opgaaf van reden - terug.![]()
Jeetje, de helft van alle werknemers... poeh. Is 't een groot bedrijf?
Oh dat zou ik nou weer nooit doen, omdat ik het zelf bloedirritant vind als ik mailtjes krijg die om zo'n bevestiging vragenquote:Op maandag 22 februari 2010 10:42 schreef mefke79 het volgende:
Innepin, ik doe dat nooit. Wat ik wel altijd doe is bij verzending van een mail de ontvangstbevestiging aan zetten. Als ik dan geen bevestiging krijg, heb ik altijd nog het bewijs dat de mail wel aangekomen is.
quote:
Er wordt altijd gevraagd of je die wilt verzenden, en ik klik altijd op nee. Ik haat dat ook.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Oh dat zou ik nou weer nooit doen, omdat ik het zelf bloedirritant vind als ik mailtjes krijg die om zo'n bevestiging vragen
Ik krijg die meldingen zelfs niet meer te zien omdat ik in mijn outlook heb aangegeven om nooit een bevestiging te versturen. Ik vind het zo irritant eigenlijkquote:Op maandag 22 februari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er wordt altijd gevraagd of je die wilt verzenden, en ik klik altijd op nee. Ik haat dat ook.
of je krijgt te horen dat er zoooooooooooooooooveel aanmeldingenquote:Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef innepin het volgende:
[..]
Net weer een brief de deur uit gedaanMisschien word ik wel YPPY's collega
![]()
![]()
En verder ehhhh hetzelfde. Veel brieven de deur uit, even zo veel afwijzingen - altijd zonder opgaaf van reden - terug.![]()
Jeetje, de helft van alle werknemers... poeh. Is 't een groot bedrijf?
quote:Op maandag 22 februari 2010 10:55 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Mefke!
Innepin, ik kreeg om half 12 's avonds ofzo een ontvangstbevesting, persoonlijk, met mijn naam erin. Bizar.
De nieuwbouw is in B ja. Wij wonen nu inderdaad in O.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Estrys, is het een idee om tijdelijk op een camping te gaan zitten ofzo? Of wil je naar een echt huis? En hoe zit het met het nieuwbouwproject? Is dat in B.? (jij woont toch in O?)
Ik geloof er niets van, dat het ooit nog lente gaat worden. Het is hier (Oslo) -14 en het sneeuw keihard... Grr... Moet gewoon eind februari een nieuwe muts gaan kopen omdat al mijn mutsen te koud zijn. Tis nie eerlijk...quote:Op maandag 22 februari 2010 11:45 schreef Oxymoron het volgende:
Bijna middag![]()
Ik ben vanochtend met échte vogelgeluiden wakker geworden. Het is over een maand al lente!![]()
Omdat het regentgaan papa en ik binnen, klussen. (tuindeur maken).
Dat laatste ben ik onlangs ook tegengekomen. Een berg kleren in onze slaapkamer en iemand die ons huis nog nooit had gezien en totaal onverwacht op bezoek kwam en het zo fijn zou vinden om eens een rondleiding te krijgenquote:Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
Mn vader belde net... er zit een nieuwe radiator aan, er is nieuw water opgezet en alle radiatoren zijn ontlucht![]()
Het is dus klaar... en het kost "maar" 65 euro. Kun je geen ellende voor hebben.
bedenk me net dat ze dus ook op onze slaapkamer zijn geweest..daar is een bom aan kleding ontploft...
Wat goed van die radiatorquote:Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, groot gelijk hoor. Dat lijkt mij ook niets 3x verhuizen in anderhalf jaar... dan kun je beter een huurwoning proberen te krijgen totdat jullie huis klaar is. Hebben jullie het al gekocht trouwens?? Enne de bedenktijd is voorbijToch??
Livelink, dat is ook wat zeg..![]()
Mn vader belde net... er zit een nieuwe radiator aan, er is nieuw water opgezet en alle radiatoren zijn ontlucht![]()
Het is dus klaar... en het kost "maar" 65 euro. Kun je geen ellende voor hebben.
bedenk me net dat ze dus ook op onze slaapkamer zijn geweest..daar is een bom aan kleding ontploft...
Staat er in het contract een einddatum vermeld? Of maximum termijn dat het mag duren om te bouwen? Als ik zie hoe het bij ons is uitgelopen, mochten wij blij zijn dat we niet in een huurhuis zaten of we gingen serieus in de problemen gekomen zijn (oorspronkelijk was de oplevering in maart/april gepland en we zijn op 29 december verhuisd).quote:Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wat goed van die radiator![]()
Wij hebben het nog niet gekocht, maar de optie loopt nog steeds en vrijdag krijgen we de offertes voor de hypotheek. Dus ik verwacht dat we volgende week tot koop over kunnen gaan.
De bedenktijd is vandaag de laatste dag. Maar ook daar verwacht ik geen problemen.
Ik heb net advies ingewonnen bij een tante en mijn moeder en die vond ook dat het niet alleen voor Seb maar ook voor mij beter is om rust te hebben en dus te gaan voor een andere huurwoning waar we per 1 juni in zouden kunnen zodat we daar kunnen blijven tot het huis af is. En nou mag mijn man dat aan zijn vader gaan vertellen
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
We hebben een nieuw kippenhokHij is alleen zo enorm groot dat ik eens even goed moet nadenken waar ik dat moet laten
hema, of een wasmand bij xenos.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
wat fijn mefke!
even een vraagje voor de fietsters hier op een fiets met krattenrek.
waar hebben jullie een krat vandaan gehaald?
die bij de fietsenwinkel zijn verdorie bijna nog duurder dan mijn fiets
waar haal ik een merkloze, maar stevige krat vandaan voor een leuke prijs?
Okay... nog even een paar dagen geduld dus vwb kopen van het huis...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wat goed van die radiator![]()
Wij hebben het nog niet gekocht, maar de optie loopt nog steeds en vrijdag krijgen we de offertes voor de hypotheek. Dus ik verwacht dat we volgende week tot koop over kunnen gaan.
De bedenktijd is vandaag de laatste dag. Maar ook daar verwacht ik geen problemen.
Ik heb net advies ingewonnen bij een tante en mijn moeder en die vond ook dat het niet alleen voor Seb maar ook voor mij beter is om rust te hebben en dus te gaan voor een andere huurwoning waar we per 1 juni in zouden kunnen zodat we daar kunnen blijven tot het huis af is. En nou mag mijn man dat aan zijn vader gaan vertellen
Nee dat staat nergens, ze verwachten het op te leveren in juni/juli 2011. We horen twee weken voor de oplevering wanneer we de sleutel krijgen. Maar het is projectbouw, ze bouwen dus de hele straat. Het kan altijd wel uitlopen maar er staat 300 werkbare dagen voor, dat is anderhalf jaar. Een en ander is afhankelijk van de hoeveelheid meer/minderwerk de kopers willen, dat duurt het langst.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Staat er in het contract een einddatum vermeld? Of maximum termijn dat het mag duren om te bouwen? Als ik zie hoe het bij ons is uitgelopen, mochten wij blij zijn dat we niet in een huurhuis zaten of we gingen serieus in de problemen gekomen zijn (oorspronkelijk was de oplevering in maart/april gepland en we zijn op 29 december verhuisd).
Het was bij ons natuurlijk wel een speciale situatie, maar ik hoor hier in België toch vaak dat een bouw durft uit te lopen.
En dat van jouw man die het aan zijn pa mag vertellen? Ah, het is ook zijn familie, hé
Jaquote:Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef k_i_m het volgende:
Oh, Estrys, zijn alle vergunningen voor jullie huis al afgegeven?
Ah, oké, dus je zou er langer kunnen blijven dan een jaar, zonder al te veel stress?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
En dan even kijken voor hoelang we het huren, daarom zou woningbouwstichting beter zijn want dan kun je makkelijker opzeggen.
Dat is klote.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:33 schreef k_i_m het volgende:
Beter. Bij ons blijft het op een of andere vergunning hangen, waardoor wij straks een boete moeten gaan betalen omdat de hypotheek niet binnen de gestelde termijn kan passeren. Hebben we daar al die haast voor gemaakt ook, stelletje hufters.
Ik heb geen idee hoor, maar dat moeten we dus gaan onderzoeken.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, oké, dus je zou er langer kunnen blijven dan een jaar, zonder al te veel stress?
Eén van mijn collega's is terug naar zijn ouders moeten gaan wonen (twee weken voor zijn vrouw moest bevallen) omdat zijn huurcontract voorbij was en hij het niet meer kon verlengen (of het was direct voor 3 jaar). Maar als dat bij jullie geen probleem zou zijn, lijkt huren mij effectief de meest eenvoudige oplossing (met een kind bij je ouders wonen, lijkt me gigantisch zwaar, althans mijn collega is alleszins al op zoek naar een andere oplossing).
Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:40 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is klote.
Ik lees op de site van de woningbouw: om te slagen was in 2009 een gemiddelde woonduur van 12,9 jaar nodigDussss ik denk dat het met 5 jaar een moeilijk verhaal gaat worden om enigszins in een huis te kunnen wat een beetje fatsoenlijk is en waar ik ook in de avond over straat durf
Awwwwquote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef Vicky het volgende:ik smelt hier..
Amber is Tess een fles aan het geven en geeft kusjes op Tess' hoofd
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgen.
Owquote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef Vicky het volgende:
ik smelt hier..
Amber is Tess een fles aan het geven en geeft kusjes op Tess' hoofd
Zo werkt dat in Enschede niet hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgen.
Nou ik ga niet scheiden om een huis. Hoewel nog een keer trouwen ook leuk isquote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Je moet ook wel urgentie aanvragen. Over het algemeen scoort een moeder met kind die binnenkort op straat komt te staan vrij hoog hier in het midden des lands. Er zijn zelfs mensen die expres gaan scheiden zodat ze een woningbouw huis krijgen voor wênag.
Weet ik.De huurverenigingen in Enschede doen niet aan urgentie... tenminste destijds niet (meer). Dat is 6 jaar geleden trouwens. Eigenlijk geen idee hoe het nu is.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Je moet ook wel urgentie aanvragen. Over het algemeen scoort een moeder met kind die binnenkort op straat komt te staan vrij hoog hier in het midden des lands. Er zijn zelfs mensen die expres gaan scheiden zodat ze een woningbouw huis krijgen voor wênag.
Dat meen je niet...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
hier ook niet, mijn dinnetje heeft met kind bijna 3 jr bij dr (stief) vader ingewoond.. Ene en juf van school zat al 2 jr met dr kinderen op zolder bij dr ex in huisquote:Op maandag 22 februari 2010 12:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Weet ik.De huurverenigingen in Enschede doen niet aan urgentie... tenminste destijds niet (meer). Dat is 6 jaar geleden trouwens. Eigenlijk geen idee hoe het nu is.
Ja daarom spreken ze ook van werkbare dagen. Dat zijn nooit 300 dagen achter elkaar, ze zijn in december begonnen maar ze hebben nu dus al iets van 2 maanden geen werkbare dagen gehad. 300 werkbare dagen is als het niet teveel tegenzit iets van 1,5 jaar. Het zijn allemaal verwachtingen, maar er is niks van te zeggen.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef ik80lll het volgende:
Estrys,
300 werkbare dagen kunnen langer duren dan dat,
dagend at er vorst is, veel regen, wind. te warm enz worden er allemaal vanaf getrokken![]()
wij hadden toen ook ergens op gehoopt (november) en het werd veel later (februari)
Kan iemand me vertellen hoelang die diarree ed duurt?
We hebben er hier allemaal last van, de een wat ergeer dan de ander maar niemand is er echt ziek van. Het is meer eh gewoon vervelend
Ik vind het eigenlijk belachelijk... voor dat soort gevallen, moet er toch een urgentie zijn....quote:Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef moussy het volgende:
[..]
hier ook niet, mijn dinnetje heeft met kind bijna 3 jr bij dr (stief) vader ingewoond.. Ene en juf van school zat al 2 jr met dr kinderen op zolder bij dr ex in huis
Als die van mij het scheermes te pakken heeft gaat ze in de aanslag bij dr muts.. Dat heeft ze dus niet van papaquote:Op maandag 22 februari 2010 12:49 schreef k_i_m het volgende:
Ik kreeg net weer een ouderwetse rolberoerte trouwens. Sta ik met kind in de badkamer, klaar om te douchen, hoor ik ineens "he-he" "zoooooja" achter me. Staat ze met het scheermesje van mijn man in de aanslag om over haar gezicht te harken. Net zoals papa
.
Die legt dat namelijk -ondanks herhaalde preken van ondergetekende. - op het randje van de wasbak, waar mevrouw sinds twee weken nu wél bijkan. Ik kon me nog net inhouden om niet het hele huis bij elkaar te schreeuwen
.
Pfff verschrikkelijk zeg. Knap dat ze dat vol gehouden heeft, nou ja, ze had natuurlijk ook geen andere keus.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:11 schreef moussy het volgende:
Het is echt afschuwelijk geweest, ze is opgestapt toen kind een maand of 6-7 was en hij is nu net 6 en ze woont net een half jaartje voor het eerst alleen met hem, daarvoor in brabant bij dr moeder een poging van 3 jr gedaan voor een huis en daarna dus hier...
www.pimpjefiets.nlquote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
wat fijn mefke!
even een vraagje voor de fietsters hier op een fiets met krattenrek.
waar hebben jullie een krat vandaan gehaald?
die bij de fietsenwinkel zijn verdorie bijna nog duurder dan mijn fiets
waar haal ik een merkloze, maar stevige krat vandaan voor een leuke prijs?
Of ze trouwen nooit en beweren dat ze niet samenleven... En dan nog urgentie aanvragen om te gaan wonen in de plaats waar nu je partner woont, omdat zogenaamd de ex uit de andere plaats je leven zuur maakt. Of ik even kon helpen met het schrijven van een goede brief.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik heb ooit meegemaakt dat mijn broertje een scheermes te pakken had. Dat was een enorm bloedbad, echt verschrikkelijk. Ik kan me de totale paniek nog goed herinnerenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:49 schreef k_i_m het volgende:
Ik kreeg net weer een ouderwetse rolberoerte trouwens. Sta ik met kind in de badkamer, klaar om te douchen, hoor ik ineens "he-he" "zoooooja" achter me. Staat ze met het scheermesje van mijn man in de aanslag om over haar gezicht te harken. Net zoals papa
.
Die legt dat namelijk -ondanks herhaalde preken van ondergetekende. - op het randje van de wasbak, waar mevrouw sinds twee weken nu wél bijkan. Ik kon me nog net inhouden om niet het hele huis bij elkaar te schreeuwen
.
Ik ken het mopje niet, en ik wil het ook niet weten denk ikquote:Op maandag 22 februari 2010 16:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, ik heb ooit meegemaakt dat mijn broertje een scheermes te pakken had. Dat was een enorm bloedbad, echt verschrikkelijk. Ik kan me de totale paniek nog goed herinneren![]()
Echt zoals dat 'mopje' van een baby met een kaasschaaf. Gelukkig zag je het net op tijd.
quote:
In de ogen van mijn moeder ben ik af en toe wel eens te makkelijk (zo mag mijn kind zelf brood afhappen, mandarijntjes eten en het dopje van haar knijpdanoontje vasthouden) maar dit ging mij ook net effe te verquote:Op maandag 22 februari 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
Wat fijn Vivi! En het klinkt ideaal die tijden. En die spreuk.![]()
Mefke, wat fijn nieuws!
Kim, wat een eng verhaal. Al tijdens mijn zwangerschap stond ik me onder de douche zorgen te maken over mijn scheermes dat misschien teveel voor het grijpen lag.Mijn vriend maakt zich ok aanzienlijk minder druk om dat soort dingen.
Ik heb mijn eigenschappen wel gedowngrade voor de gelegenheid natuurlijk, mijn hele looks eiksquote:Op maandag 22 februari 2010 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Whahaha, het zonnepitje!![]()
Sorry Viev, ik zie het even helemaal voor me, jij strak in de lak, je eigenschappen stevig hoog ingesnoerd en dan kom je bij zo'n club 'tofu-vreters' (zoals F. ze noemt) binnen.
Maar zonder dollen, ik vind het echt tof voor je en het gaat vast echt helemaal super zijn!![]()
quote:Op maandag 22 februari 2010 21:39 schreef Rottdog het volgende:
Vivineusspray gebruiken om je oor open te krijgen wel in je neus spuiten
Alleen dat vroege opstaanquote:Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef k_i_m het volgende:
En vief, wat gaaf! Die proefmaand vliegt vast wel om voor je het weet!
Oh dat is hier dus andersom,quote:Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef oeke het volgende:
Wat is een knijpdanoontje? Zo'n zakje yoghurt?
P. liet Ko gister in het zwembad los zitten, tussen zijn benen weliswaar, maar ik ben er nog niet aan gewend dat het kind los kan zitten, dus ik zat enorm spastisch net te doen alsof ik het niet eng vond.
En dan wel af en toe van die gilletjes slaken Pas op hij valt, Ojee, Wat eng etc.
Shit, ik ben een overbezorgde moederdoos!
2 hele weken,quote:Op maandag 22 februari 2010 21:58 schreef oeke het volgende:
OMG, dat is dus echt iets wat ik heel eng vind! Brrr,![]()
Basboussa, arme man, een week met nachtmerries, en veel bellen en mailen denk ik zo.
Gheghe, dat was idd het eerste dat ik tegen haar zei toen ze vertelde dat het een antroposofische instelling is.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:00 schreef trui het volgende:
haha vivi, ik vind 't wel een bak dat jij in zo'n tent terecht bent gekomen. veel succes en vooral ook veel plezier!
Geen idee wat jij voor de hand liggend vindt. Ik vind Pollewop wel een leuke naam voor willekeurig welk springerig dier.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Estrys het volgende:
Weet er iemand nog een leuke niet voor de hand liggende naam voor een baby kangoeroe?
Polquote:Op maandag 22 februari 2010 23:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen idee wat jij voor de hand liggend vindt. Ik vind Pollewop wel een leuke naam voor willekeurig welk springerig dier.
Champ. Naar de bijnaam voor Mohammed Ali, the Champ.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Estrys het volgende:
Weet er iemand nog een leuke niet voor de hand liggende naam voor een baby kangoeroe?
Dat bekt niet zo lekker bij het voorlezen denk ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Champ. Naar de bijnaam voor Mohammed Ali, the Champ.
Ik zal de moeder Trui noemen en de vader Benquote:Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Lishe het volgende:
Noem 'r Trui, naar de onze!
Of Bea.
Johan.
Ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |