abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78294402
Tjee, ik vertraag de boel vandaag zo goed, dat ik zelfs het bankje nog dichtgooi!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 22 februari 2010 @ 10:06:36 #2
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78294432

Mefke, moet je man naar het werk komen of krijgen jullie een telefoontje? Hoe laat is "het oordeel"?
Make love, not war ☮
pi_78294437
Mijn duimen draaien Mefke!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78294441
Samenvatting: Diaan had een lage keteldruk door een lekkende radiator en een tv die niet meer uit wilde. En ik heb vanochtend zo sloom mogelijk gedaan om tijd te rekken. Nog maar 45 40 minuten max en we weten of mijn man baanloos is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 10:07:39 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78294457
Spannend mefke, ik duim voor je hoor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78294467
Manlief moet op een vastgestelde tijd naar een outplacementbureau komen. Ze hebben het bedrijfsgebouw op slot gedaan, daar mag niemand in. En dan moet iedereen per afdeling bij het outplacementbureau komen voor het oordeel. En dat oordeel is tussen 10.15 en 10.45 uur.

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 22-02-2010 10:17:45 ]
pi_78294527
Oei spannend mefke... ik hoop het beste voor je!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 22 februari 2010 @ 10:13:00 #8
114177 Diaan73
pi_78294576
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:08 schreef mefke79 het volgende:
Manlief moet op een vastgestelde tijd naar een outplacementbureau komen. Ze hebben het bedrijfsgebouw op slot gedaan, daar mag niemand in. En dan moet iedereen per afdeling bij de outplacementbureau komen voor het oordeel. En dat oordeel is tussen 10.15 en 10.45 uur.
Pfff klinkt omslachtig... wat een spanning!! Ik duim mee voor goed bericht!!
Make love, not war ☮
pi_78294706
Succes Mefke!!
En Diaan ook natuurlijk
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78294716
Innepin, hoe gaat het met solliciteren?
En ja, Diaan, omslachtig. Maar ja, je moet wat als bijna de helft van de mensen ontslagen gaat worden.
pi_78294873
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:18 schreef mefke79 het volgende:
Innepin, hoe gaat het met solliciteren?
En ja, Diaan, omslachtig. Maar ja, je moet wat als bijna de helft van de mensen ontslagen gaat worden.
Net weer een brief de deur uit gedaan Misschien word ik wel YPPY's collega
En verder ehhhh hetzelfde. Veel brieven de deur uit, even zo veel afwijzingen - altijd zonder opgaaf van reden - terug.

Jeetje, de helft van alle werknemers... poeh. Is 't een groot bedrijf?
pi_78294925
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef innepin het volgende:

[..]

En verder ehhhh hetzelfde. Veel brieven de deur uit, even zo veel afwijzingen - altijd zonder opgaaf van reden - terug.

Zo irritant is dat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78294943
Innie, ik las net even terug en ik vind ook dat jij nu aan de beurt bent hoor!

Mefke, spannend, wanneer horen jullie ites? iets beter lezen. M'n duimen draaien hoor!
Lotte!
Noah!
pi_78295080
maar inne, als je yppy's colllega wordt werk je bij mij in de staaad
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78295089
Bah wat een onzekerheid allemaal mefke.
Hier ook onzekerheid wat betreft waar we gaan wonen als we dit huis uit moeten. Mijn schoonvader kwam met de
mededeling dat het contract met zijn huurders nog tot 1 sept loopt. En dan wil hij nog tegels eruit slopen en een nieuwe vloer leggen en de muren schoonmaken met een hogedruk spuit... Voordat we er dan in kunnen is het 1 okt. Maar hij ging vragen of de huurders naar iets anders willen gaan zoeken maar kan ze niet verplichten. Teveel onzekerheid dus vind ik, met seb zie ik dat niet zitten. Dus ik ga eens zoeken naar wat anders waar we meteen in kunnen in juni voor een
jaar.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 22 februari 2010 @ 10:32:27 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78295097
Diaan! Balen van alle tegenslag deze ochtend!

Mefke: Heel spannend! Wat veel mensen zonder baan/die hun baan verliezen op het moment. Niet leuk! En dan roepen de economen dat de crisis z'n dieptepunt gehad heeft
pi_78295109
Innepin, o, dat is zo stom, dat je dan niet eens een opgave van reden krijgt. Ook al gemerkt dat sommige hr-mensen niet zo bekend zijn met outlook. Dat je 1 mail maakt om iedereen af te wijzen, kan ik me voorstellen. Maar dat je dan raar kopieert en dus twee verschillende lettertypes en kleuren krijgt, dat snap ik dan weer niet.
Ik hoop dat ik na morgen van het solliciteren af ben en dat mijn man niet hoeft.

En groot bedrijf? Ongeveer 190 man geloof ik...
pi_78295148
Estrys, is het een idee om tijdelijk op een camping te gaan zitten ofzo? Of wil je naar een echt huis? En hoe zit het met het nieuwbouwproject? Is dat in B.? (jij woont toch in O?)
pi_78295180
* Muks zet de duimen in turbo stand
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_78295196
Hij mag blijven!!!!!
pi_78295201
oh mefke wat een opluchting
pi_78295231
pi_78295252
OHHHH Wat GOED mefke! Heerlijk!

Zeg, als je een mailtje terugkrijgt van de HR afdeling dat ze je mail hebben ontvangen, stuur je dan nog iets terug van dankuwel voor de snelle reactie?
pi_78295297
nah
  maandag 22 februari 2010 @ 10:40:23 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_78295306
mefke wat een opluchting!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_78295358
Innepin, ik doe dat nooit. Wat ik wel altijd doe is bij verzending van een mail de ontvangstbevestiging aan zetten. Als ik dan geen bevestiging krijg, heb ik altijd nog het bewijs dat de mail wel aangekomen is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 10:43:01 #27
13151 crew  Rewimo
pi_78295386
mefke wat fijn joh, wat een opluchting!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78295465
ik voel me spontaan 100 kilo lichter geloof ik.
Nou morgen nog mijn eigen assessment niet verklooien en dan laat de lente maar komen.
pi_78295601
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:42 schreef mefke79 het volgende:
Innepin, ik doe dat nooit. Wat ik wel altijd doe is bij verzending van een mail de ontvangstbevestiging aan zetten. Als ik dan geen bevestiging krijg, heb ik altijd nog het bewijs dat de mail wel aangekomen is.
Oh dat zou ik nou weer nooit doen, omdat ik het zelf bloedirritant vind als ik mailtjes krijg die om zo'n bevestiging vragen
  maandag 22 februari 2010 @ 10:50:37 #31
114177 Diaan73
pi_78295610
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:36 schreef mefke79 het volgende:
Hij mag blijven!!!!!
wat een goed nieuws!!

Succes morgen met je assessment!!

Estrys, dat is inderdaad allemaal wat onzeker.. zou ik ook niet fijn vinden. Misschien kun je particulier nog wat huren! Succes!!
Make love, not war ☮
pi_78295649
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Oh dat zou ik nou weer nooit doen, omdat ik het zelf bloedirritant vind als ik mailtjes krijg die om zo'n bevestiging vragen
Er wordt altijd gevraagd of je die wilt verzenden, en ik klik altijd op nee. Ik haat dat ook.
pi_78295685
Mefke wat onwijs fijn !!

en 100 kg lichter Dan blijft dr niks over van mij
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_78295764
Wat goed Mefke!

Innepin, ik kreeg om half 12 's avonds ofzo een ontvangstbevesting, persoonlijk, met mijn naam erin. Bizar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78295768
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er wordt altijd gevraagd of je die wilt verzenden, en ik klik altijd op nee. Ik haat dat ook.
Ik krijg die meldingen zelfs niet meer te zien omdat ik in mijn outlook heb aangegeven om nooit een bevestiging te versturen. Ik vind het zo irritant eigenlijk
pi_78296032
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef innepin het volgende:

[..]

of je krijgt te horen dat er zoooooooooooooooooveel aanmeldingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 februari 2010 @ 11:04:22 #37
114177 Diaan73
pi_78296072
Voor mijn werk moeten we soms gewoon weten of dingen ontvangen zijn, dus wij verzenden eigenlijk met ontvangstbevestiging, behalve mailings voor het hele bedrijf.. ik heb zelf aangegeven altijd een bevestiging te sturen, dus dat hoef ik niet meer te beantwoorden.

Wij sturen altijd een bevestigingsbrief per post naar mensen die gesolliciteerd hebben.. en als de brievenselectie is geweest, krijgen ze of een uitnodigings- of afwijzingsbrief. In de afwijzingsbrief staat nooit de reden waarom. Dat is ook bijna niet mogelijk, omdat we soms wel honderden brieven krijgen op een functie, dan is het bijna onmogelijk om die allemaal met motivatie af te schrijven.
Make love, not war ☮
pi_78296093
Superfijn Mefke!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78296223
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:55 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Mefke!

Innepin, ik kreeg om half 12 's avonds ofzo een ontvangstbevesting, persoonlijk, met mijn naam erin. Bizar.
Da's ook maf.
Ik kreeg 'm al twaalf minuten na het versturen van de brief
  maandag 22 februari 2010 @ 11:11:34 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78296316
Mefke gefeliciteerd!
  maandag 22 februari 2010 @ 11:11:36 #41
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78296317
Mefke! wat onwijs fijn!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_78296611
mefke wat een goed nieuws
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78296789
Ik vind het ook niet fijn, die ontvangstbevestiging, maar ik heb dus ooit gehad dat iemand beweerde mijn sollicitatiebrief niet gehad te hebben, terwijl ik em wel verstuurd had. Vandaar.
Zo en wij gaan de stad in om het te vieren . Ik ga zelf lekker niet meer werken, als het goed is moet ik toch mijn dagen opmaken en zo niet, dan heb ik straks nog dagen genoeg
Bedankt voor het duimen allemaal!
pi_78296977
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Estrys, is het een idee om tijdelijk op een camping te gaan zitten ofzo? Of wil je naar een echt huis? En hoe zit het met het nieuwbouwproject? Is dat in B.? (jij woont toch in O?)
De nieuwbouw is in B ja. Wij wonen nu inderdaad in O.
Camping kan maar heeft niet mijn voorkeur. Ik ga vanmiddag even de woningbouwstichting bellen over wanneer we in aanmerking zouden komen voor een huurhuis bij hen. Maar we hebben maar 5 woonjaren dus dat is niet heel veel. Particulier zijn er ook nog wel gewoon huizen te huur dus dat gaat vast goed komen. Maar het huis van mijn schoonvader kan dus wel maar dan moeten we 3 maanden ergens anders overbruggen en dat zie ik toch niet zo zitten met Seb. Met zijn tweeën had het me niks kunnen schelen maar ik wil graag wat regelmaat en rust. Het arme manneke weet straks helemaal niet meer waar ie aan toe is. En drie keer verhuizen in anderhalf jaar zie ik zelf eigenlijk ook steeds minder zitten
  maandag 22 februari 2010 @ 11:45:16 #45
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_78297517
Bijna middag
Ik ben vanochtend met échte vogelgeluiden wakker geworden. Het is over een maand al lente!

Omdat het regent gaan papa en ik binnen, klussen. (tuindeur maken).
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 22 februari 2010 @ 11:45:39 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_78297529
Mefke, wat fijn dat je man mag blijven
Het zal ook voor de overblijvers wel zwaar worden om met de helft minder verder te moeten. Het is nogal niet niks zeg

Estrys, ik heb ook in zo'n overgangssituatie gezeten jaren geleden. Dat is inderdaad niet zo fijn. De oplossing die wij hadden was ook allesbehalve ideaal. Mijn schoonzusje had zware schulden en ze vroeg ons of wij in haar flat wilden gaan en dan ging zij tijdelijk terug naar mijn schoonouders. Zo konden wij de lasten betalen en kreeg zij een mogelijkheid om haar schulden af te betalen. Wij wilden het eigenlijk liever niet, maar werden door mijn schoonouders onder druk gezet om mijn schoonzusje te helpen op deze manier. Het ging echter niet zo goed tussen mijn schoonouders en mijn schoonzus toen zij daar weer noodgedwongen ging wonen en uiteindelijk gaf iedereen ons de schuld van alles
Dus wij hebben wel geleerd dat we ons nooit meer op zo'n manier onder druk laten zetten. Als er familie bij betrokken is is het altijd lastiger is mijn ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 februari 2010 @ 11:51:36 #47
114177 Diaan73
pi_78297741
Estrys, groot gelijk hoor. Dat lijkt mij ook niets 3x verhuizen in anderhalf jaar... dan kun je beter een huurwoning proberen te krijgen totdat jullie huis klaar is. Hebben jullie het al gekocht trouwens?? Enne de bedenktijd is voorbij Toch??

Livelink, dat is ook wat zeg..

Mn vader belde net... er zit een nieuwe radiator aan, er is nieuw water opgezet en alle radiatoren zijn ontlucht Het is dus klaar... en het kost "maar" 65 euro. Kun je geen ellende voor hebben.
bedenk me net dat ze dus ook op onze slaapkamer zijn geweest.. daar is een bom aan kleding ontploft...
Make love, not war ☮
pi_78297762
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:45 schreef Oxymoron het volgende:
Bijna middag
Ik ben vanochtend met échte vogelgeluiden wakker geworden. Het is over een maand al lente!

Omdat het regent gaan papa en ik binnen, klussen. (tuindeur maken).
Ik geloof er niets van, dat het ooit nog lente gaat worden. Het is hier (Oslo) -14 en het sneeuw keihard... Grr... Moet gewoon eind februari een nieuwe muts gaan kopen omdat al mijn mutsen te koud zijn. Tis nie eerlijk...
pi_78297866
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
Mn vader belde net... er zit een nieuwe radiator aan, er is nieuw water opgezet en alle radiatoren zijn ontlucht Het is dus klaar... en het kost "maar" 65 euro. Kun je geen ellende voor hebben.
bedenk me net dat ze dus ook op onze slaapkamer zijn geweest.. daar is een bom aan kleding ontploft...
Dat laatste ben ik onlangs ook tegengekomen. Een berg kleren in onze slaapkamer en iemand die ons huis nog nooit had gezien en totaal onverwacht op bezoek kwam en het zo fijn zou vinden om eens een rondleiding te krijgen Toch een beetje een beschamend moment
Maar wat fijn dat het zo goedkoop is opgelost
  maandag 22 februari 2010 @ 11:58:27 #50
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78297969
mefke fijn dat hij mag blijven
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78298000
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:36 schreef mefke79 het volgende:
Hij mag blijven!!!!!
Woeeehoeee! Gefeliciteerd
  maandag 22 februari 2010 @ 11:59:49 #52
114177 Diaan73
pi_78298022
Ik neem me al een paar weken voor om onze slaapkamer nu toch eens goed te gaan opruimen, maar steeds komt er wat tussen.. ziek, visite, Lennon slaapt of gewoon geen zin. Donderdag ga ik het echt echt doen!! En gaat er een deel van de kleding gewoon de vuilniszak in en naar de kledingbak.

wij kennen een gepensioneerde loodgieter die af en toe nog wat bij klust en ook nog heel dicht bij ons woont... dat scheelt wel heel veel geld. Hij heeft ook de hele badkamer bij ons aangelegd en aangesloten.
Make love, not war ☮
pi_78298149
Onze slaapkamer heb ik zaterdagmiddag helemaal opgeruimd En eigenlijk is het niet zoveel werk, zeker niet als ik het altijd netjes zou bijhouden, maar idd, er komt zo vaak iets tussen.

En zo handig zo'n gepensioneerde loodgieter. Als ik zie wat voor een loodgieter wij hier hadden bij de bouw van ons huis. Man, zo'n vreselijke vent. Ik krijg er nog koude rillingen van als ik aan hem denk.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 12:14:45 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_78298517
Mefke wat goed, taart!

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_78298552
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, groot gelijk hoor. Dat lijkt mij ook niets 3x verhuizen in anderhalf jaar... dan kun je beter een huurwoning proberen te krijgen totdat jullie huis klaar is. Hebben jullie het al gekocht trouwens?? Enne de bedenktijd is voorbij Toch??

Livelink, dat is ook wat zeg..

Wat goed van die radiator

Wij hebben het nog niet gekocht, maar de optie loopt nog steeds en vrijdag krijgen we de offertes voor de hypotheek. Dus ik verwacht dat we volgende week tot koop over kunnen gaan.
De bedenktijd is vandaag de laatste dag. Maar ook daar verwacht ik geen problemen.

Ik heb net advies ingewonnen bij een tante en mijn moeder en die vond ook dat het niet alleen voor Seb maar ook voor mij beter is om rust te hebben en dus te gaan voor een andere huurwoning waar we per 1 juni in zouden kunnen zodat we daar kunnen blijven tot het huis af is. En nou mag mijn man dat aan zijn vader gaan vertellen
  maandag 22 februari 2010 @ 12:16:40 #56
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78298584
We hebben een nieuw kippenhok Hij is alleen zo enorm groot dat ik eens even goed moet nadenken waar ik dat moet laten
  maandag 22 februari 2010 @ 12:17:16 #57
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78298598
Dâg .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 22 februari 2010 @ 12:18:44 #58
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78298641
Môh!
pi_78298725
Hoi
pi_78298749
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij hebben het nog niet gekocht, maar de optie loopt nog steeds en vrijdag krijgen we de offertes voor de hypotheek. Dus ik verwacht dat we volgende week tot koop over kunnen gaan.
De bedenktijd is vandaag de laatste dag. Maar ook daar verwacht ik geen problemen.

Ik heb net advies ingewonnen bij een tante en mijn moeder en die vond ook dat het niet alleen voor Seb maar ook voor mij beter is om rust te hebben en dus te gaan voor een andere huurwoning waar we per 1 juni in zouden kunnen zodat we daar kunnen blijven tot het huis af is. En nou mag mijn man dat aan zijn vader gaan vertellen
Staat er in het contract een einddatum vermeld? Of maximum termijn dat het mag duren om te bouwen? Als ik zie hoe het bij ons is uitgelopen, mochten wij blij zijn dat we niet in een huurhuis zaten of we gingen serieus in de problemen gekomen zijn (oorspronkelijk was de oplevering in maart/april gepland en we zijn op 29 december verhuisd).
Het was bij ons natuurlijk wel een speciale situatie, maar ik hoor hier in België toch vaak dat een bouw durft uit te lopen.

En dat van jouw man die het aan zijn pa mag vertellen? Ah, het is ook zijn familie, hé
pi_78298750
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
We hebben een nieuw kippenhok Hij is alleen zo enorm groot dat ik eens even goed moet nadenken waar ik dat moet laten

Maarruhhh ERGENS op dat grote grasveld??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 12:22:25 #62
43556 miss_dynastie
pi_78298757
Goed nieuws Mefke
  maandag 22 februari 2010 @ 12:24:04 #63
14746 k_i_m
pi_78298813
Heb ik nog wat gemist? .
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 12:24:35 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78298824
wat fijn mefke!

even een vraagje voor de fietsters hier op een fiets met krattenrek.
waar hebben jullie een krat vandaan gehaald?
die bij de fietsenwinkel zijn verdorie bijna nog duurder dan mijn fiets
waar haal ik een merkloze, maar stevige krat vandaan voor een leuke prijs?
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 12:26:55 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_78298906
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
wat fijn mefke!

hema, of een wasmand bij xenos.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:26:56 #66
14746 k_i_m
pi_78298907
Blokker? Aldi? Action?
In my life
Why do I smile
  maandag 22 februari 2010 @ 12:27:29 #67
114177 Diaan73
pi_78298936
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Okay... nog even een paar dagen geduld dus vwb kopen van het huis...

Goed advies van je tante en moeder denk ik
Make love, not war ☮
pi_78298960
Mama mini? En dan een antieke
En dan hip versieren
  maandag 22 februari 2010 @ 12:30:24 #69
14746 k_i_m
pi_78299034
Oh, Estrys, zijn alle vergunningen voor jullie huis al afgegeven?
In my life
Why do I smile
pi_78299046
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Staat er in het contract een einddatum vermeld? Of maximum termijn dat het mag duren om te bouwen? Als ik zie hoe het bij ons is uitgelopen, mochten wij blij zijn dat we niet in een huurhuis zaten of we gingen serieus in de problemen gekomen zijn (oorspronkelijk was de oplevering in maart/april gepland en we zijn op 29 december verhuisd).
Het was bij ons natuurlijk wel een speciale situatie, maar ik hoor hier in België toch vaak dat een bouw durft uit te lopen.

En dat van jouw man die het aan zijn pa mag vertellen? Ah, het is ook zijn familie, hé
Nee dat staat nergens, ze verwachten het op te leveren in juni/juli 2011. We horen twee weken voor de oplevering wanneer we de sleutel krijgen. Maar het is projectbouw, ze bouwen dus de hele straat. Het kan altijd wel uitlopen maar er staat 300 werkbare dagen voor, dat is anderhalf jaar. Een en ander is afhankelijk van de hoeveelheid meer/minderwerk de kopers willen, dat duurt het langst.
Ze zijn blij dat ze iets te bouwen hebben moet ik zeggen. Ze zijn in december begonnen met de bouw maar ze hebben nog maar nauwelijks iets gedaan ivm de vorst. Bovendien kunnen ze nog niet beginnen aan de tweekapper waar wij willen gaan wonen omdat er maar 1 helft verkocht is. Onze nieuwe buren staan dan ook te springen dat iemand de andere kant koopt zei de makelaar. Maar het duurt dus altijd een jaar. Dus moeten we wel in een huurhuis want met een kind ga je toch niet zo makkelijk bij je ouders wonen, ik niet althans. En dan even kijken voor hoelang we het huren, daarom zou woningbouwstichting beter zijn want dan kun je makkelijker opzeggen.
pi_78299075
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef k_i_m het volgende:
Oh, Estrys, zijn alle vergunningen voor jullie huis al afgegeven?
Ja
  maandag 22 februari 2010 @ 12:33:51 #72
14746 k_i_m
pi_78299140
Beter. Bij ons blijft het op een of andere vergunning hangen, waardoor wij straks een boete moeten gaan betalen omdat de hypotheek niet binnen de gestelde termijn kan passeren. Hebben we daar al die haast voor gemaakt ook, stelletje hufters .
In my life
Why do I smile
pi_78299176
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef Estrys het volgende:

[..]
En dan even kijken voor hoelang we het huren, daarom zou woningbouwstichting beter zijn want dan kun je makkelijker opzeggen.
Ah, oké, dus je zou er langer kunnen blijven dan een jaar, zonder al te veel stress?
Eén van mijn collega's is terug naar zijn ouders moeten gaan wonen (twee weken voor zijn vrouw moest bevallen) omdat zijn huurcontract voorbij was en hij het niet meer kon verlengen (of het was direct voor 3 jaar). Maar als dat bij jullie geen probleem zou zijn, lijkt huren mij effectief de meest eenvoudige oplossing (met een kind bij je ouders wonen, lijkt me gigantisch zwaar, althans mijn collega is alleszins al op zoek naar een andere oplossing).
pi_78299349
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:33 schreef k_i_m het volgende:
Beter. Bij ons blijft het op een of andere vergunning hangen, waardoor wij straks een boete moeten gaan betalen omdat de hypotheek niet binnen de gestelde termijn kan passeren. Hebben we daar al die haast voor gemaakt ook, stelletje hufters .
Dat is klote.

Ik lees op de site van de woningbouw: om te slagen was in 2009 een gemiddelde woonduur van 12,9 jaar nodig Dussss ik denk dat het met 5 jaar een moeilijk verhaal gaat worden om enigszins in een huis te kunnen wat een beetje fatsoenlijk is en waar ik ook in de avond over straat durf
pi_78299385
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah, oké, dus je zou er langer kunnen blijven dan een jaar, zonder al te veel stress?
Eén van mijn collega's is terug naar zijn ouders moeten gaan wonen (twee weken voor zijn vrouw moest bevallen) omdat zijn huurcontract voorbij was en hij het niet meer kon verlengen (of het was direct voor 3 jaar). Maar als dat bij jullie geen probleem zou zijn, lijkt huren mij effectief de meest eenvoudige oplossing (met een kind bij je ouders wonen, lijkt me gigantisch zwaar, althans mijn collega is alleszins al op zoek naar een andere oplossing).
Ik heb geen idee hoor, maar dat moeten we dus gaan onderzoeken.
pi_78299434
ik smelt hier..
Amber is Tess een fles aan het geven en geeft kusjes op Tess' hoofd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 februari 2010 @ 12:43:17 #77
14746 k_i_m
pi_78299444
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:40 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is klote.

Ik lees op de site van de woningbouw: om te slagen was in 2009 een gemiddelde woonduur van 12,9 jaar nodig Dussss ik denk dat het met 5 jaar een moeilijk verhaal gaat worden om enigszins in een huis te kunnen wat een beetje fatsoenlijk is en waar ik ook in de avond over straat durf
Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgen .
In my life
Why do I smile
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 12:43:46 #78
13151 crew  Rewimo
pi_78299458
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef Vicky het volgende:
ik smelt hier..
Awwww
pi_78299506
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als je moeder met kind bent schuif je al snel naar boven met je aanmelding. Moet je alleen je man verzwijgen .
pi_78299534
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef Vicky het volgende:
ik smelt hier..
Ow
Zo heeft mijn zus dit weekend een filmpje gepost op Facebook hoe haar oudste zoon zijn broertje helpt bij zijn eerste stapjes en hem ook weer recht helpt als hij is gevallen. Mijn god... de tranen bingelden hier over mijn wangen en mijn man zich maar afvragen wat er scheelde
  maandag 22 februari 2010 @ 12:49:49 #81
14746 k_i_m
pi_78299671
Ik kreeg net weer een ouderwetse rolberoerte trouwens. Sta ik met kind in de badkamer, klaar om te douchen, hoor ik ineens "he-he" "zoooooja" achter me. Staat ze met het scheermesje van mijn man in de aanslag om over haar gezicht te harken . Net zoals papa .

Die legt dat namelijk -ondanks herhaalde preken van ondergetekende . - op het randje van de wasbak, waar mevrouw sinds twee weken nu wél bijkan. Ik kon me nog net inhouden om niet het hele huis bij elkaar te schreeuwen .
In my life
Why do I smile
pi_78299692
ik heb een stoofpotje van jamie in de oven staan
M'n zoon op schoot middagslaapjes doen alleen babies

Mefke wat goed
Vicky
TF veel plezier met het nieuwe kippenhok.
Estrys veel plezier met alle voorpret.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:51:43 #83
114177 Diaan73
pi_78299732
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Zo werkt dat in Enschede niet hoor maakt helemaal niets uit... Je moet je gewoon inschrijven en hopen dat je uitgeloot wordt. Ik had destijds met de scheiding wel geluk... een neef van mn moeder ging verhuizen en toen ben ik naar de woningbouw gegaan, situatie uitgelegd en dat ik wel graag dat huis wilde "overnemen"... en toen ze alles hadden bekeken, mocht ik daar gaan wonen. Echt geluk gehad.

Een particulier huurhuis kun je toch ook gewoon opzeggen? Of moet je minimaal een jaar blijven wonen? Maar dat gaat jullie denk ik wel lukken...

Enne Peaceman mailde net dat hij 65 euro duur vond
Make love, not war ☮
  maandag 22 februari 2010 @ 12:54:30 #84
14746 k_i_m
pi_78299841
Je moet ook wel urgentie aanvragen. Over het algemeen scoort een moeder met kind die binnenkort op straat komt te staan vrij hoog hier in het midden des lands. Er zijn zelfs mensen die expres gaan scheiden zodat ze een woningbouw huis krijgen voor wênag .
In my life
Why do I smile
pi_78299989
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Je moet ook wel urgentie aanvragen. Over het algemeen scoort een moeder met kind die binnenkort op straat komt te staan vrij hoog hier in het midden des lands. Er zijn zelfs mensen die expres gaan scheiden zodat ze een woningbouw huis krijgen voor wênag .
Nou ik ga niet scheiden om een huis. Hoewel nog een keer trouwen ook leuk is Maar nee, toch maar niet. We komen niet in aanmerking voor urgentie, dus particulier huren dan maar.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:58:08 #86
114177 Diaan73
pi_78300007
quote:
Weet ik.De huurverenigingen in Enschede doen niet aan urgentie... tenminste destijds niet (meer). Dat is 6 jaar geleden trouwens. Eigenlijk geen idee hoe het nu is.
Make love, not war ☮
pi_78300024
quote:
Dat meen je niet... Toch niet alleen om die reden?
  maandag 22 februari 2010 @ 13:03:32 #88
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_78300231
Estrys,
300 werkbare dagen kunnen langer duren dan dat,
dagend at er vorst is, veel regen, wind. te warm enz worden er allemaal vanaf getrokken
wij hadden toen ook ergens op gehoopt (november) en het werd veel later (februari)

Kan iemand me vertellen hoelang die diarree ed duurt?
We hebben er hier allemaal last van, de een wat ergeer dan de ander maar niemand is er echt ziek van. Het is meer eh gewoon vervelend
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 13:03:40 #89
7074 moussy
kuttekop
pi_78300239
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:58 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Weet ik.De huurverenigingen in Enschede doen niet aan urgentie... tenminste destijds niet (meer). Dat is 6 jaar geleden trouwens. Eigenlijk geen idee hoe het nu is.
hier ook niet, mijn dinnetje heeft met kind bijna 3 jr bij dr (stief) vader ingewoond.. Ene en juf van school zat al 2 jr met dr kinderen op zolder bij dr ex in huis
pi_78300444
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef ik80lll het volgende:
Estrys,
300 werkbare dagen kunnen langer duren dan dat,
dagend at er vorst is, veel regen, wind. te warm enz worden er allemaal vanaf getrokken
wij hadden toen ook ergens op gehoopt (november) en het werd veel later (februari)

Kan iemand me vertellen hoelang die diarree ed duurt?
We hebben er hier allemaal last van, de een wat ergeer dan de ander maar niemand is er echt ziek van. Het is meer eh gewoon vervelend
Ja daarom spreken ze ook van werkbare dagen. Dat zijn nooit 300 dagen achter elkaar, ze zijn in december begonnen maar ze hebben nu dus al iets van 2 maanden geen werkbare dagen gehad. 300 werkbare dagen is als het niet teveel tegenzit iets van 1,5 jaar. Het zijn allemaal verwachtingen, maar er is niks van te zeggen.
  maandag 22 februari 2010 @ 13:10:14 #91
114177 Diaan73
pi_78300511
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef moussy het volgende:

[..]

hier ook niet, mijn dinnetje heeft met kind bijna 3 jr bij dr (stief) vader ingewoond.. Ene en juf van school zat al 2 jr met dr kinderen op zolder bij dr ex in huis
Ik vind het eigenlijk belachelijk... voor dat soort gevallen, moet er toch een urgentie zijn....

@ik80... bij mij duurt het nu al een week... vorige week maandag mee begonnen en nog steeds niet helemaal goed.
Make love, not war ☮
pi_78300516
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:49 schreef k_i_m het volgende:
Ik kreeg net weer een ouderwetse rolberoerte trouwens. Sta ik met kind in de badkamer, klaar om te douchen, hoor ik ineens "he-he" "zoooooja" achter me. Staat ze met het scheermesje van mijn man in de aanslag om over haar gezicht te harken . Net zoals papa .

Die legt dat namelijk -ondanks herhaalde preken van ondergetekende . - op het randje van de wasbak, waar mevrouw sinds twee weken nu wél bijkan. Ik kon me nog net inhouden om niet het hele huis bij elkaar te schreeuwen .
Als die van mij het scheermes te pakken heeft gaat ze in de aanslag bij dr muts.. Dat heeft ze dus niet van papa
Oh en dat vindt ze ook fantastisch als het het beschermhoesje van een wegwerpding is.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 13:11:30 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_78300557
Het is echt afschuwelijk geweest, ze is opgestapt toen kind een maand of 6-7 was en hij is nu net 6 en ze woont net een half jaartje voor het eerst alleen met hem, daarvoor in brabant bij dr moeder een poging van 3 jr gedaan voor een huis en daarna dus hier...
  maandag 22 februari 2010 @ 13:37:48 #94
114177 Diaan73
pi_78301627
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:11 schreef moussy het volgende:
Het is echt afschuwelijk geweest, ze is opgestapt toen kind een maand of 6-7 was en hij is nu net 6 en ze woont net een half jaartje voor het eerst alleen met hem, daarvoor in brabant bij dr moeder een poging van 3 jr gedaan voor een huis en daarna dus hier...
Pfff verschrikkelijk zeg. Knap dat ze dat vol gehouden heeft, nou ja, ze had natuurlijk ook geen andere keus.
Make love, not war ☮
pi_78302530
Pffff dan ben ik blij dat hier stukken sneller gaat allemaal, je moet ook wel urgentie aanvragen, maar toch hier is het max 6 maand wachten ofzo.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:08:34 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78302842
Mefke, wat een fijn nieuws zeg!
pi_78302993
Mefke, wat fijn dat je man mag blijven
  maandag 22 februari 2010 @ 14:22:35 #98
3011 E.T.
pi_78303426
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
wat fijn mefke!

www.pimpjefiets.nl
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_78303586
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:22 schreef E.T. het volgende:

[..]

www.pimpjefiets.nl
aargh m'n bankrekening... Wat doe je?!
  maandag 22 februari 2010 @ 14:34:06 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78303870
Wat een leuke site
pi_78305252
Mefke wat goed!!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 februari 2010 @ 15:10:51 #102
114177 Diaan73
pi_78305404
Ow die site

Ik wil deze:

En deze:

Die staat geweldig bij mijn oranje fiets Vanavond even overleggen met Peaceman.
Make love, not war ☮
  maandag 22 februari 2010 @ 15:12:52 #103
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78305493
quote:
Of ze trouwen nooit en beweren dat ze niet samenleven... En dan nog urgentie aanvragen om te gaan wonen in de plaats waar nu je partner woont, omdat zogenaamd de ex uit de andere plaats je leven zuur maakt. Of ik even kon helpen met het schrijven van een goede brief.

Nee, dus!

Mefke, gefeliciteerd! Wat een opluchting!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 22 februari 2010 @ 16:02:56 #104
37150 livelink
pi_78307509
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:49 schreef k_i_m het volgende:

Oh, ik heb ooit meegemaakt dat mijn broertje een scheermes te pakken had. Dat was een enorm bloedbad, echt verschrikkelijk. Ik kan me de totale paniek nog goed herinneren
Echt zoals dat 'mopje' van een baby met een kaasschaaf. Gelukkig zag je het net op tijd.
  maandag 22 februari 2010 @ 16:52:57 #105
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78309502
Helleu .

Mefke, wat fijn joh, zal een last van je schouders zijn!

Kim, de mini hier had laatst zoiets met een Stanley (huhuh) mes .

En ik heb net mijn eerste echte werkdag achter de rug, gek en leuk wel!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator maandag 22 februari 2010 @ 17:16:07 #106
5428 crew  miss_sly
pi_78310400
Vief, je eerste werkdag al! Vertel!
  maandag 22 februari 2010 @ 17:29:25 #107
14746 k_i_m
pi_78310825
Oooh Vief, hoe was het??
In my life
Why do I smile
  maandag 22 februari 2010 @ 17:33:59 #108
14746 k_i_m
pi_78310992
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh, ik heb ooit meegemaakt dat mijn broertje een scheermes te pakken had. Dat was een enorm bloedbad, echt verschrikkelijk. Ik kan me de totale paniek nog goed herinneren
Echt zoals dat 'mopje' van een baby met een kaasschaaf. Gelukkig zag je het net op tijd.
Ik ken het mopje niet, en ik wil het ook niet weten denk ik . Vandaag niet althans. Is het wel weer goedgekomen??

Ik zag haar laatst ook al naar mijn grootste keukenmes grijpen wat ik voor een kind wel ver genoeg had weggelegd, maar niet voor een kind op een Ikea stoeltje . Maar dat moet je maar net een keer zien om erop te letten als het op een bepaalde afstand altijd veilig heeft gelegen.
In my life
Why do I smile
  maandag 22 februari 2010 @ 18:12:58 #109
37150 livelink
pi_78312157
Ja, het is uiteindelijk wel goedgekomen. Voor zover ik weet ook geen littekens. Maar het bloedde echt als een rund.

Vivi, hoe was je eerste werkdag? Ik vind het echt zo fijn voor je dat je een baan hebt en ook nog op zo'n stoere manier verkregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 22-02-2010 19:37:32 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 19:01:37 #110
13151 crew  Rewimo
pi_78313743
Oei, scheermesjes, wat eng!

Ik heb honger. Kind moest trainen dus we zijn nu pas thuis. Maar even iets snels verzinnen
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 19:45:29 #111
7074 moussy
kuttekop
pi_78315605
René heeft dr onderlip eens in de breedte ingesneden met een scheermesje emo dus, toen ál!
pi_78316457
Vivi, je eerste dag! Ging het goed wel?
  maandag 22 februari 2010 @ 20:06:18 #113
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78316678
Het was best raar, ik heb zo lang niet buitenshuis gewerkt! Ik heb een vergadering genotuleerd en morgen hebben we een training (ze gaan over op een nieuw computersysteem). Het was echt wel te merken dat ik bij een sofische instelling werk want de vergadering wordt geopend met een spreuk van Steiner en in het bedrijfrestaurant (genaamd " 't zonnepitje" ) serveren ze alleen maar biologisch eten en verantwoorde cola gemaakt uit bronwater en zulks . Maar iedereen is ontzettend aardig tot nu toe . En de tijden zijn echt ideaal, vooral als D. volgend jaar naar school gaat, ik werk elke dag tot 15.00 en op woensdag tot 13.00 .

Wat wel irritant is is dat ik ineens helemaal doof ben aan een oor, ben al een week vet verkouden en nu is mijn oor dichtgeklapt ofzo ! Ik heb er al olie ingegooid maar het helpt nog niet echt .n
pi_78317079
Wat een heerlijke werkdagen zeg, goed geregeld. En leuke collega's zijn erg belangrijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator maandag 22 februari 2010 @ 20:16:08 #115
5428 crew  miss_sly
pi_78317156
Fijn dat het goed ging en dat de collega's leuk zijn. Goede werkdagen idd
Hoop dat je oor gauw beter wordt, dat is niet handig natuurlijk!
pi_78317157
Aaaah, klinkt goed!
En ik heb altijd al geweten dat er een macrobiotisch kruiden- en paddestoelenheksje in je zit, dus je bent er vast helemaal thuis snel.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:26:37 #117
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78317706
Ja, ik ben een Pluisje in disguise .
pi_78317799
Fijn dat het zo goed voelt daar Vief!
On zeh laptop
  maandag 22 februari 2010 @ 21:04:02 #119
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78319636
Fijn Vivi! En ´t Zonnepitje klink geweldig!
Beterschap voor je oor, balen zo in je eerste week...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_78320329
Livelink, zoiets?

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 22 februari 2010 @ 21:25:50 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78320672
Hey dat vind ik nou echt leuk nieuws, Vivi!
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 22 februari 2010 @ 21:31:43 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78320996
Whahaha, het zonnepitje!
Sorry Viev, ik zie het even helemaal voor me, jij strak in de lak, je eigenschappen stevig hoog ingesnoerd en dan kom je bij zo'n club 'tofu-vreters' (zoals F. ze noemt) binnen.

Maar zonder dollen, ik vind het echt tof voor je en het gaat vast echt helemaal super zijn!
pi_78321115
Wat fijn Vivi! En het klinkt ideaal die tijden. En die spreuk.

Mefke, wat fijn nieuws!

Kim, wat een eng verhaal. Al tijdens mijn zwangerschap stond ik me onder de douche zorgen te maken over mijn scheermes dat misschien teveel voor het grijpen lag. Mijn vriend maakt zich ok aanzienlijk minder druk om dat soort dingen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 22 februari 2010 @ 21:38:12 #124
37150 livelink
pi_78321317
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:19 schreef McLaura het volgende:
Livelink, zoiets?

[ afbeelding ]

Dit evenaart in ieder geval het beeld van de baby met de kaasschaaf
  maandag 22 februari 2010 @ 21:39:47 #125
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_78321386
Vivi neusspray gebruiken om je oor open te krijgen wel in je neus spuiten
  maandag 22 februari 2010 @ 21:46:14 #126
14746 k_i_m
pi_78321711
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
Wat fijn Vivi! En het klinkt ideaal die tijden. En die spreuk.

Mefke, wat fijn nieuws!

Kim, wat een eng verhaal. Al tijdens mijn zwangerschap stond ik me onder de douche zorgen te maken over mijn scheermes dat misschien teveel voor het grijpen lag. Mijn vriend maakt zich ok aanzienlijk minder druk om dat soort dingen.
In de ogen van mijn moeder ben ik af en toe wel eens te makkelijk (zo mag mijn kind zelf brood afhappen, mandarijntjes eten en het dopje van haar knijpdanoontje vasthouden) maar dit ging mij ook net effe te ver .
In my life
Why do I smile
  maandag 22 februari 2010 @ 21:47:30 #127
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78321771
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Whahaha, het zonnepitje!
Sorry Viev, ik zie het even helemaal voor me, jij strak in de lak, je eigenschappen stevig hoog ingesnoerd en dan kom je bij zo'n club 'tofu-vreters' (zoals F. ze noemt) binnen.

Maar zonder dollen, ik vind het echt tof voor je en het gaat vast echt helemaal super zijn!
Ik heb mijn eigenschappen wel gedowngrade voor de gelegenheid natuurlijk, mijn hele looks eiks .
Die poppen vanzelf wel weer tevoorschijn na de proeftijd .

Thnx BE en jij ook Rocka

En alle anderen ook uiteraard .
  maandag 22 februari 2010 @ 21:50:16 #128
14746 k_i_m
pi_78321930
En vief, wat gaaf! Die proefmaand vliegt vast wel om voor je het weet!
In my life
Why do I smile
pi_78321947
Wat is een knijpdanoontje? Zo'n zakje yoghurt?
P. liet Ko gister in het zwembad los zitten, tussen zijn benen weliswaar, maar ik ben er nog niet aan gewend dat het kind los kan zitten, dus ik zat enorm spastisch net te doen alsof ik het niet eng vond.
En dan wel af en toe van die gilletjes slaken Pas op hij valt, Ojee, Wat eng etc.
Shit, ik ben een overbezorgde moederdoos!
  maandag 22 februari 2010 @ 21:51:53 #130
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78322029
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:39 schreef Rottdog het volgende:
Vivi neusspray gebruiken om je oor open te krijgen wel in je neus spuiten
, ik doe niet anders maar het helpt nakkes .
  maandag 22 februari 2010 @ 21:52:50 #131
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78322073
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef k_i_m het volgende:
En vief, wat gaaf! Die proefmaand vliegt vast wel om voor je het weet!
Alleen dat vroege opstaan .
  maandag 22 februari 2010 @ 21:55:39 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78322239
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef oeke het volgende:
Wat is een knijpdanoontje? Zo'n zakje yoghurt?
P. liet Ko gister in het zwembad los zitten, tussen zijn benen weliswaar, maar ik ben er nog niet aan gewend dat het kind los kan zitten, dus ik zat enorm spastisch net te doen alsof ik het niet eng vond.
En dan wel af en toe van die gilletjes slaken Pas op hij valt, Ojee, Wat eng etc.
Shit, ik ben een overbezorgde moederdoos!
Oh dat is hier dus andersom, Die man van mij is superoverbezorgd. Het valt hem dan ook zwaar dat ik volgende week al in Nederland zit, zonder hem.... Ben benieuwd of hij die weken een ebetje doorkomt.. Hij zal wel slecht slapen...
  maandag 22 februari 2010 @ 21:56:26 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78322284
Doet me denken aan de eerste keer met D. in het zwembad dat ie in zo'n Nijntje ring zat,,hij hupste vrolijk rond in het peuterbad maar hij sloeg dus om, (water was te ondiep bleek ) toen ik achterom keek zag ik ineens twee beentjes uit die ring omhoog steken .
  maandag 22 februari 2010 @ 21:57:57 #134
14746 k_i_m
pi_78322374
Ja, zegmaar zoiets;

maar dan van Danoontje.

En ze wil graag het dopje erop draaien als het op is. Aangezien ze eigenlijk nooit dingen in haar mond heeft gestopt mag zij dat best van mij als ik haar in de gaten kan houden.

Oh, dat klinkt bekend, de eerste keren zwembad zag ik mijn kind ook zo verzuipen. Zelfs met bandjes . Na een week elke dag in het zwembad had ze zelf door hoe ze moest blijven drijven met haar bandjes en wilde ze niet eens meer dat we haar vasthielden . Dan voel je je toch gelijk een stuk minder angstig als je ziet dat ze niet helemaal hulpeloos meer is .
In my life
Why do I smile
pi_78322408
OMG, dat is dus echt iets wat ik heel eng vind! Brrr,

Basboussa, arme man, een week met nachtmerries, en veel bellen en mailen denk ik zo.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:00:45 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78322541
haha vivi, ik vind 't wel een bak dat jij in zo'n tent terecht bent gekomen. veel succes en vooral ook veel plezier!
in de haak.
pi_78322551
Ik vind het heus niet eng zolang ik hem zelf vasthoud, maar het kind zit net een paar dagen echt stevig op zijn eigen en het water is best diep en en en...
  maandag 22 februari 2010 @ 22:01:19 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78322576
ieks dat zwembadverhaal had ik nog niet eens gelezen, jakkes!!!
in de haak.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:04:35 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78322741
Ik vind het varen ook eng! Ondanks mega-zwemvest .
  maandag 22 februari 2010 @ 22:09:56 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78323040
nou! dat is ook griezelig ja.
in de haak.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:10:38 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78323080
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:19 schreef McLaura het volgende:
Livelink, zoiets?

[ afbeelding ]
in de haak.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:12:01 #142
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78323159
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:58 schreef oeke het volgende:
OMG, dat is dus echt iets wat ik heel eng vind! Brrr,

Basboussa, arme man, een week met nachtmerries, en veel bellen en mailen denk ik zo.
2 hele weken, idd arme man. En zwemmen doet ze eigenlijk alleen met papa, net zoals in bad en onder de douche... Hij doet dat allemaal graag zelluf. Zijn prinsesje!

Vivi, fijn dat de eerste dag fijn was. Ideale tijden, trouwens!
  maandag 22 februari 2010 @ 22:55:22 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78325225
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:00 schreef trui het volgende:
haha vivi, ik vind 't wel een bak dat jij in zo'n tent terecht bent gekomen. veel succes en vooral ook veel plezier!
Gheghe, dat was idd het eerste dat ik tegen haar zei toen ze vertelde dat het een antroposofische instelling is.
Maar wat fijn Viefke, dat het tot nu toe goed is bevallen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78325547
Weet er iemand nog een leuke niet voor de hand liggende naam voor een baby kangoeroe?
  maandag 22 februari 2010 @ 23:08:46 #145
37150 livelink
pi_78325820
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Estrys het volgende:
Weet er iemand nog een leuke niet voor de hand liggende naam voor een baby kangoeroe?
Geen idee wat jij voor de hand liggend vindt. Ik vind Pollewop wel een leuke naam voor willekeurig welk springerig dier.
pi_78325913
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:08 schreef livelink het volgende:

[..]

Geen idee wat jij voor de hand liggend vindt. Ik vind Pollewop wel een leuke naam voor willekeurig welk springerig dier.
Pol maar daar is al een serie kinderboeken van

Het is voor een kinderverhaal voor peuters/kleuters

Wopke
  maandag 22 februari 2010 @ 23:12:00 #147
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78325953
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Estrys het volgende:
Champ. Naar de bijnaam voor Mohammed Ali, the Champ.
  maandag 22 februari 2010 @ 23:12:49 #148
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78325991
Noem 'r Trui, naar de onze!
Of Bea.
Johan.
Ben.
pi_78325993
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Champ. Naar de bijnaam voor Mohammed Ali, the Champ.
Dat bekt niet zo lekker bij het voorlezen denk ik.
  maandag 22 februari 2010 @ 23:13:20 #150
37150 livelink
pi_78326015
Oh ja, de boeken van Pol, die ken ik nog wel. Jeugdsentiment

Kobus de Kangaroe? Of gewoon Ko?
pi_78326031
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Lishe het volgende:
Noem 'r Trui, naar de onze!
Of Bea.
Johan.
Ben.
Ik zal de moeder Trui noemen en de vader Ben

Het is een jongetje overigens
pi_78326050
Kobus is ook leuk!

Mijn lief zegt: Bobke want als ie springt zegt hij steeds bob volgens hem
  maandag 22 februari 2010 @ 23:16:06 #153
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78326126
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat bekt niet zo lekker bij het voorlezen denk ik.
Oh ik weet ook helemaal niet waar het voor was! Ik vind het wel leuk als er een verwijzing naar een bokser in zit. Arnold dan? Naar Arnold Vanderlyde?
pi_78326166
Zeg.
Mijn kind is geen kangaroe!
Het is al genoeg dat de ezel van de kinderboerderij bij ons in de buurt Kobus heet.
pi_78326201
Even kort het plot vertellen:

... is een kangoeroe van 18 maanden en op een dag zegt zijn moeder dat hij een broertje of zusje gaat krijgen en dat hij dan op eigen benen moet staan buiten de buidel. Er is geen plaats voor 2 kinderen in de buidel. Dus gaat hij op zoek naar een andere 'buidel'
  maandag 22 februari 2010 @ 23:19:03 #156
37150 livelink
pi_78326256
Ik vind Kobus echt een hele leuke naam Oeke , maar door Kobus de Boswachtershow heb ik altijd nog wel een associatie met dieren om een of andere manier. Maar dieren mogen in boeken gewone mensennamen hebben.
pi_78326282
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:19 schreef livelink het volgende:
Ik vind Kobus echt een hele leuke naam Oeke , maar door Kobus de Boswachtershow heb ik altijd nog wel een associatie met dieren om een of andere manier. Maar dieren mogen in boeken gewone mensennamen hebben.
Dat was Ko de boswachter
  maandag 22 februari 2010 @ 23:20:30 #158
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_78326329
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:17 schreef Estrys het volgende:

... is een kangoeroe van 18 maanden en op een dag zegt zijn moeder dat hij een broertje of zusje gaat krijgen en dat hij dan op eigen benen moet staan buiten de buidel. Er is geen plaats voor 2 kinderen in de buidel. Dus gaat hij op zoek naar een andere 'buidel'
Het doet me erg aan de kleine kangaroe van Guido van Genechten. Behalve dan dat broertje of zusje
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_78326351
quote:

Ben jij dan het verhaaltje aan het schrijven Estrys?

Ik vind het stiekempjes een beetje een gemene plot
Zo van, nu is je broertje/zusje belangrijker dus schoppen we jou het huis uit
  maandag 22 februari 2010 @ 23:21:14 #160
37150 livelink
pi_78326364
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat was Ko de boswachter
Oops, mijn geheugen laat me in de steek. Je hebt gelijk, maar dat verandert helaas niks aan de associatie die ik dus op verkeerde gronden heb.
pi_78326366
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:20 schreef m@x het volgende:

[..]

Het doet me erg aan de kleine kangaroe van Guido van Genechten. Behalve dan dat broertje of zusje
Zit ik nou weer wat bestaand te verzinnen?
  maandag 22 februari 2010 @ 23:21:52 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78326400
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:20 schreef m@x het volgende:

[..]

Nou, ik zat het nét te denken toen ik nog even snel aan het bijlezen was.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78326407
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:20 schreef innepin het volgende:

[..]

Ben jij dan het verhaaltje aan het schrijven Estrys?

Ik vind het stiekempjes een beetje een gemene plot
Zo van, nu is je broertje/zusje belangrijker dus schoppen we jou het huis uit
Ik vertel het einde er niet bij geen nood, alles komt goed
  maandag 22 februari 2010 @ 23:22:39 #164
37150 livelink
pi_78326442
Ken je het boek van de kleine Kangaroe, Estrys? Die moet van zijn moeder ook uit de buidel, maar hij wil niet.
Dus het is wel iets anders dan jouw plot.
pi_78326463
Ik twijfel sowieso nog tussen een ander buideldier wombat dan maar?
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 23:24:06 #166
7074 moussy
kuttekop
pi_78326529
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:23 schreef Estrys het volgende:
Ik twijfel sowieso nog tussen een ander buideldier wombat dan maar?
ja!
pi_78326570
quote:

... is een wombat en op een dag zegt zijn moeder dat hij een broertje of zusje gaat krijgen en dat hij dan op eigen benen moet staan buiten de buidel. Er is geen plaats voor 2 kinderen in de buidel. Dus gaat hij op zoek naar een andere 'buidel'
De nadruk ligt in mijn verhaal op de zoektocht naar een andere buidel
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 23:25:54 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_78326618
ko de koala
  maandag 22 februari 2010 @ 23:27:00 #169
3142 m@x
pi_78326678
Willem de wombat
  maandag 22 februari 2010 @ 23:27:07 #170
37150 livelink
pi_78326685
Ja, een koala is echt het meest schattige buideldier
pi_78326692
koala kan ook, maar wombat is wel cooler
pi_78326703
pi_78326715
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:27 schreef m@x het volgende:
Willem de wombat
M@x is de winnaar
  maandag 22 februari 2010 @ 23:29:02 #174
3142 m@x
pi_78326774
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:27 schreef Estrys het volgende:

[..]

M@x is de winnaar
pi_78326823
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:29 schreef m@x het volgende:

[..]

Krijg jij een exemplaar als het boekje uitgegeven is
pi_78326862
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vertel het einde er niet bij geen nood, alles komt goed
Okee, ik ben benieuwd...
En wombats zijn awesome!
  maandag 22 februari 2010 @ 23:31:10 #177
3142 m@x
pi_78326871
Daar hou ik je aan. Ik kinderboeken
  maandag 22 februari 2010 @ 23:32:59 #178
3142 m@x
pi_78326950

Dat kan toch niemand weerstaan. Wat nou koala? Wombats rule
pi_78326964
Ik voorzie een hele serie van Willem de Wombat. Rugzakjes, shirts
  maandag 22 februari 2010 @ 23:34:11 #180
3142 m@x
pi_78327008
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:33 schreef Estrys het volgende:
Gehaakte knuffels
pi_78327027
Ga je ook zelf illustreren Estrys?
  maandag 22 februari 2010 @ 23:34:47 #182
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78327037
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:33 schreef Estrys het volgende:
Dora weg, Willem hot!

Ik ben voor!
  maandag 22 februari 2010 @ 23:35:47 #183
3142 m@x
pi_78327087
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:34 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Dora weg, Willem hot!

Ik ben voor!
Als Kai-Lan maar blijft want daar is mijn kleuter straalverliefd op. Hij gaat gewoon blozen als ze op tv is
  maandag 22 februari 2010 @ 23:37:22 #184
3142 m@x
pi_78327150
En nu: off to bed!

Trusten!
  maandag 22 februari 2010 @ 23:42:12 #185
37150 livelink
pi_78327333
Niks tegen de wombat natuurlijk, maar volgens mij wordt de coolheid van de Koala nu toch een beetje onderschat

pi_78327389
Precies! Ko de Koala!

Enne
  maandag 22 februari 2010 @ 23:43:25 #187
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78327390
Team Koala!

Alleen dat neusje van de wombat. <3
  maandag 22 februari 2010 @ 23:44:25 #188
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78327437
Proost MvD!
(mijn fles was nog niet leeg...)
pi_78327454
Mijnes ook nie!
  maandag 22 februari 2010 @ 23:48:19 #190
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78327610
(nu bijna ) mijn kinderen slapen op 1 kamer! Vind ik zo schattig!
En ik slaap daar ook.
Ik hou ervan als ze vakantie hebben.
En van kai die op Kailan is!
  maandag 22 februari 2010 @ 23:48:41 #191
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78327623
Koala's heten niet Ko, die heten Karel!
pi_78327691
Oeh, knap om ervan te houden als ze vakantie hebben. Ik heb altijd stress dan.
En wat leuk van dat samen op een kamer.
Soepmoeder met elke week verse snijbloemen.

Mijne is ook op. Ik ben gewoon echt een kléin beetje dronken in m'n uppie. Hoe grappig is dat nou weer?
  maandag 22 februari 2010 @ 23:53:29 #193
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78327790
Hier hetzelfde! Haha! Iedereen is naar bed en ik zit hier.

Kom, we gaan Basboussa toejuichen! Dat het lijkt alsof ze er altijd al was. Net als verse kippensoep.
pi_78327984
Uh oh, twee aangeschoten mama's in de SC?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:04:04 #195
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78328187
ik blijf nog ff op dan hoor
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:07:24 #196
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78328323
Ik heb een topic geopend! Over de moeders die ik benijd!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:10:33 #197
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78328434
Wie van hier moet zich aangesproken voelen?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:12:07 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78328491
Dar bespreken we elders .
Ik ben het niet iig.
Jij hebt een voorraad kast, toch? Mijnes bestaat uit lasagnebladen en pesto. Dus. Tips.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:13:11 #199
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78328529
Ik noem mijn kast C500 ja Maar dat komt eerder voort uit hebzucht hoor
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:15:02 #200
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78328572
Ik ga eerst naar bed trouwens, anders moet ik mijn dochter morgenochtend met haar broers naar de woonkamer sturen om Sponsbob te kijken zodat ik me nog even om kan draaien. Niet zo heel erg soepmoeder dus
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:16:22 #201
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78328613
Haha! Maar ik ben echt slecht daarin.
Ik ga naar bed, anders word ik emotioneel.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:16:40 #202
14746 k_i_m
pi_78328625
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ga eerst naar bed trouwens, anders moet ik mijn dochter morgenochtend met haar broers naar de woonkamer sturen om Sponsbob te kijken zodat ik me nog even om kan draaien. Niet zo heel erg soepmoeder dus
Okee, ik ben om. Ik moet meer kinderen krijgen om zelf langer te kunnen blijven liggen. En sponsbop dvd's kopen. Godverdomme, had je niet even eerder kunnen vertellen dat het allemaal zo makkelijk is? Had ik bijna een spiraal genomen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:17:52 #203
14746 k_i_m
pi_78328676
Oh, en ik heb vanavond soep staan maken, maar dat durf ik nu natuurlijk niet meer te vertellen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:17:56 #204
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78328679
Spongbot Snorebin noemt leentje die..... Net zo erg.
Truste!
Dag innepinneke!
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 07:13:29 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78331575
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:17 schreef k_i_m het volgende:
Oh, en ik heb vanavond soep staan maken, maar dat durf ik nu natuurlijk niet meer te vertellen .
ik heb zo'n zin in verse erwtensoep. (dat is nou net het enige dat mijn moeder goed kan maken)
ik ben alleen het recept kwijt

goede morgen trouwens allemaal.
ik heb besloten vandaag maar eens niet naar mijn vrijwilligerswerk te gaan.
pijn in mijn rug van gisteravond werken en dan trek ik het niet om vrijwillig op het luchtkussen te gaan staan springen.
en ik heb spierpijn in mijn bilpartij. ik ben mijn spartaanse zadel gewend en nu zit er op mijn nieuwe fiets zo'n luxe gelzadel

* lady-wrb gaat in een lekker warm bubbelbad vandaag

[ Bericht 33% gewijzigd door lady-wrb op 23-02-2010 07:18:50 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 07:20:17 #206
13151 crew  Rewimo
pi_78331603
Hou op over erwtensoep op de vroege morgen Yuk!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 07:24:50 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78331614
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 07:20 schreef Rewimo het volgende:
Hou op over erwtensoep op de vroege morgen Yuk!
erwtensoep is altijd lekker
babi pangang als ontbijt ook trouwens
  Jubileum moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 07:30:53 #208
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_78331648
Goedemorgen allemaal
weer een werkdag, kindjes zijn naar opa en oma en ik zit alweer in de trein.
het is koud! En glad! En ik moest krabben
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 07:33:10 #209
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78331661
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 07:30 schreef Lois het volgende:
Goedemorgen allemaal
weer een werkdag, kindjes zijn naar opa en oma en ik zit alweer in de trein.
het is koud! En glad! En ik moest krabben
glad? o gadver toch niet weer zeg
werk ze!
pi_78331842
OKe voor de koala fans zal ik naast Willem de Wombat ook een versie schrijven met Kai de Koala
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:18:21 #211
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78331941
mogguh allemaal,

Ik heb niets te melden.....ben een beetje moe
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:28:04 #212
3142 m@x
pi_78332045
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:06 schreef Estrys het volgende:
OKe voor de koala fans zal ik naast Willem de Wombat ook een versie schrijven met Kai de Koala

Kai
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:29:54 #213
3142 m@x
pi_78332059
Was alles ok met je zus KP of heb ik het berichtje daarover over het hoofd gezien?

Wij gaan vandaag naar het legermuseum. Lekker verantwoord je kind laten vechten, want dat is tenslotte wat ridders doen

Lishe, ik ben een soep in een zak moeder
pi_78332074
veel plezier m@x! Het legermuseum is leuk!!

Amber gaat vanavond logeren
Is ook wel ff fijn want gister zag ik dat de gordijnroede op haar kamer bijna van de muur af komt zetten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:31:33 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78332077
Ik twijfel nog steeds over Ikea vanavond.
We hoeven maar een paar lullige dingetjes te hebben, maar we zouden deze maand de rem er eens op houden om dan volgende maand iets meer ruimte voor keuzes te hebben.
pi_78332122
Ik zou eerst meegaan naar Ikea, maar het gordijn is even wat belangrijker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:44:50 #217
3142 m@x
pi_78332264
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik twijfel nog steeds over Ikea vanavond.
We hoeven maar een paar lullige dingetjes te hebben, maar we zouden deze maand de rem er eens op houden om dan volgende maand iets meer ruimte voor keuzes te hebben.
Je kan ook gewoon mee voor de gezelligheid en een prinsessentaartje
pi_78332335
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:44 schreef m@x het volgende:

[..]

ssstttt zeg nou niks over dat prinsessentaartje....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:51:07 #219
3142 m@x
pi_78332357
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

ssstttt zeg nou niks over dat prinsessentaartje....
Tja, jij vind je gordijnroede belangrijker
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:52:27 #220
279126 anjelieren
wees blij met alles wat je heb
pi_78332379
recept erwtensoep. een pond spliterwten, 4 schoudercarbonaden, 1 zak voorgesneden erwtensoepgroenten, 2 groentebouillontableten.

erwten wassen en samen met schoudercarbonaden in een pan met 2 liter water + bouillontableten koken.1 uur.
dan carbonaden er uit vissen en in kleine stukjes snijden dan weer in de pan en zak groenten erbij.Weer laten koken ongeveer half uur. Even proeven of er nog zout bij moet.Dat is het. Eet smakelijk.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:53:17 #221
3142 m@x
pi_78332385
PRINSESSENTAARTJE

dinsdag 23 februari 2010 @ 08:53:56 #222
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78332395
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:29 schreef m@x het volgende:
Was alles ok met je zus KP of heb ik het berichtje daarover over het hoofd gezien?
Aardig van je, dat je ernaar vraagt.
Gelukkig geen bloedpropjes in haar lijf. Wel verhoogde waarden van haar lever. Dat was voor haar operatie vorige week in orde. Ze denken dat haar lever misschien beschadigd is tijdens de operatie. Morgen krijgt ze een mri scan en weten we meer.

Vanmiddag maar even naar Utrecht om wat lekkers enzo te brengen.
pi_78332453
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:51 schreef m@x het volgende:

[..]

Tja, jij vind je gordijnroede belangrijker
ja duhhh hij moet niet op Ambers hoofd vallen...

Vriendinnetje van me wordt vandaag ingeleid
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:57:19 #224
3142 m@x
pi_78332456
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:53 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Aardig van je, dat je ernaar vraagt.
Gelukkig geen bloedpropjes in haar lijf. Wel verhoogde waarden van haar lever. Dat was voor haar operatie vorige week in orde. Ze denken dat haar lever misschien beschadigd is tijdens de operatie. Morgen krijgt ze een mri scan en weten we meer.

Vanmiddag maar even naar Utrecht om wat lekkers enzo te brengen.
Stomme galblaasoperaties
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:09:27 #225
114177 Diaan73
pi_78332683
Goedemorgen

Gisterenavond flinke hoofdpijn gehad en al vroeg op de bank in slaap gevallen. Vandaag een relaxdagje en net lekker uitgeslapen....Lennon werkte ook mee. Twan wil nu nog even doornroosje zien en daarna gaan we naar het museum.
Make love, not war ☮
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:10:06 #226
3011 E.T.
pi_78332697
Ik
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:53 schreef m@x het volgende:
PRINSESSENTAARTJE

[ afbeelding ]
ik heb dus nog nooit zo'n taartje op en zelfs nog nooit gezien bij Ikea
pi_78332726
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef E.T. het volgende:
Ik
[..]

echt niet??
in een van de eerste vitrines in het restaurant!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:14:55 #228
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78332798
Lady-wrb, waarom zet je je oude zadel niet over op je nieuwe fiets?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:17:11 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78332839
ik ken die prinsessentaartjes ook niet!

goeiemorgen. wij gaan zo naar 't nijntje-museum.

en ET, nog gefeliciteerd met je 6-jarige!
in de haak.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:18:56 #230
114177 Diaan73
pi_78332866
Die taart heb ik laatst bij vrienden gehad, die is echt lekker Ik kende die eigenlijk nog niet.
Make love, not war ☮
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:19:38 #231
3142 m@x
pi_78332884
quote:
Ik
[..]

Ik heb het ook nog nooit gegeten hoor. Ik houd helemaal niet zo van taart en ben ook niet van plan er eentje te eten, maar iedereen is er zo enthousiast over dat ik niet achter kan blijven
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:20:51 #232
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_78332909
Volgens mij ben ik de enige die niet bij IKea komt
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:21:33 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78332934
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:44 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik ga het toch even in de groep gooien bij F... Wat kosten 3 theeglazen en 4 kussentjes nou...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:22:40 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78332965
quote:
Ik
[..]

Ik ook niet!
  Jubileum moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 09:23:20 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_78332984
Nijntje museum Wat een leuk idee! Wij zoeken nog iets leuks voor morgen, om te doen.
Ik ga even google-en
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:25:13 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78333038
Mijn moeder is met mijn nichtje geweest, schijnt echt heel leuk te zijn.

m@x, ik kom hoor! Weet nog niet of ik ook kom eten alleen, moet even kijken hoe dat logistiek uit komt. F. kan wel vroeg thuis zijn, maar dan nog.
Delft neem ik aan? Hoe laat zijn jullie van plan daar te zijn?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:26:26 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_78333083
Vicky ben je morgen thuis?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 09:26:59 #238
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78333091
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Lady-wrb, waarom zet je je oude zadel niet over op je nieuwe fiets?
ga ik ook doen, maar het was steeds van dat rotweer.
de ene dag sneeuw en de andere dag zwaar regenweer.
maar het is er al af en het ligt te wachten tot ik aangekleed ben
heb ik natuurlijk weer. heb ik eens een flodderdag en loop ik in mijn badjas met mijn haar in een haarmasker, wordt er aangebeld. daar sta ik dan in vol ornaat met mijn haar in een turbie-towel
de mannen van de pakketdienst zullen ook wel gedacht hebben...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:28:38 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78333132
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
dat weet ik nog, toen waren wij er ook.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 09:28:41 #240
13151 crew  Rewimo
pi_78333134
Hebben die ook een goeie dag, joh
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 09:29:35 #241
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78333167
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef Vicky het volgende:

[..]

echt niet??
in een van de eerste vitrines in het restaurant!
wij waren van het weekend in ikea delft. wat een fluttent zeg. amsterdam is veel leuker. maar de prinsessentaartjes waren weer heerlijk
ze zijn alleen zo klein. ze zijn zo op
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:29:47 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78333173
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
de mannen van de pakketdienst zullen ook wel gedacht hebben...
ze dachten vast alleen maar 'had ik maar eens zo'n lekker flodderdagje en tijd voor een haarmasker!'
enjoy!
in de haak.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:30:27 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78333192
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:28 schreef trui het volgende:

[..]

dat weet ik nog, toen waren wij er ook.
Oh ja, idd ja!
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 09:31:02 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78333213
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:28 schreef Rewimo het volgende:
Hebben die ook een goeie dag, joh
c. wel, want zijn stofzuiger is binnen
en de eerste opdrachten ook trouwens
pi_78333229
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:26 schreef Saffier het volgende:
Vicky ben je morgen thuis?
yep, ik ben er
alleen Amber is er niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 09:32:42 #246
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78333257
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:29 schreef trui het volgende:

[..]

ze dachten vast alleen maar 'had ik maar eens zo'n lekker flodderdagje en tijd voor een haarmasker!'
enjoy!
ik heb er eigenlijk ook geen tijd voor, maar nu heb ik er maar eens tijd voor gemaakt.
ik ga het zo maar eens uitspoelen. dat warme bad wordt toch niks, ik weet niet hoe ik met die pijn in mijn rug er lekker in zou moeten liggen. zou een ibuprofennetje helpen?
pi_78333265
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:29 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wij waren van het weekend in ikea delft. wat een fluttent zeg. amsterdam is veel leuker. maar de prinsessentaartjes waren weer heerlijk
ze zijn alleen zo klein. ze zijn zo op
Delft is om de hoek dus ik ga niet naar Amsterdam rijden
Heel soms doen we wel eens Utrecht.
en idd die taartjes zijn veel te klein!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:35:19 #248
114177 Diaan73
pi_78333322
Ik denk dat een ibuprofennetje wel kan helpen Balen dat je zo'n last van je rug hebt.
Make love, not war ☮
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:38:27 #249
3142 m@x
pi_78333423
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:25 schreef Brighteyes het volgende:

m@x, ik kom hoor! Weet nog niet of ik ook kom eten alleen, moet even kijken hoe dat logistiek uit komt. F. kan wel vroeg thuis zijn, maar dan nog.
Delft neem ik aan? Hoe laat zijn jullie van plan daar te zijn?
Leuk

Kai wordt tussen zes en half zeven opgehaald en Chell en ik vertrekken daarna naar de Ikea voor dinner & (beheerst) shopping
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:40:41 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78333500
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:38 schreef m@x het volgende:

[..]

Leuk

Kai wordt tussen zes en half zeven opgehaald en Chell en ik vertrekken daarna naar de Ikea voor dinner & (beheerst) shopping
Ik eet nog even thuis, heb gisteren een mega-pan spaghettisaus gemaakt, kan ik F. nog even helpen met 2 kinders en dan rij ik zo rond half 7 weg, ben ik om 7 uur bij Ikea. Bellen we wel dan. Leuk!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:41:08 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78333516
Zeg BE, kan dit niet via de PM, irritant gedoe zeg!
Ja juf...
pi_78333707
ik stoor me er niet aan hoor. Gezellig toch om af te spreken.. Helaas kan ik niet mee... M. heeft darten ( ) en ik ga niet met Jen zeulen, die moet gewoon naar bedje. Het was een zware nacht zeg maar.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:48:43 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78333738
Jammer, was wel gezellig geweest. Als heus hinnikend meidenclubje door de Ikea, what more fun can you want!
pi_78333768
e komt vast nog wel een Ikeauitje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 09:49:59 #255
13151 crew  Rewimo
pi_78333778
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:31 schreef lady-wrb het volgende:
c. wel, want zijn stofzuiger is binnen
en de eerste opdrachten ook trouwens
Dat is goed nieuws
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 09:51:13 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78333817
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik denk dat een ibuprofennetje wel kan helpen Balen dat je zo'n last van je rug hebt.
collega en ik moesten gisteren een bewoner van de huiskamer naar zijn kamer zien te krijgen.
de goede man lag onderuitgezakt in een stoel en we kregen hem met geen mogelijkheid rechtop in de stoel (en daar ging mijn rug al voor de eerste keer) en andere bewoonster vond het nodig om een baaldag te hebben en die dag dus ook aan mijn rug te hangen bij het naar bed helpen. ik heb haar zelfs 3 x achter elkaar naar bed geholpen omdat ze toen ze eenmaal lag besloot dat ze moest plassen en toen ze daarna weer lag nog even een grote boodschap moest
toen was mijn rug er klaar mee.

maar goed, haar is nu uitgespoeld en ik ga zo maar eens op pad voor de boodschapsels.

ik heb trouwens een klapkrat gekocht bij de action. zwart met ptt-groene rand. en grasmatjes ipv bloemen eraan. nu die er nog even opfreubelen en ik heb weer een hippe fiets
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 09:52:43 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78333852
zijn er ook mensen voor een ikea-amsterdam-uitje? daar krijg je je prinsessentaartje wel op een schoteltje ipv zo'n kartonnetje
pi_78333889
Ja ik vind ikea ook wel leuk! Maar ik denk dat ik er gewoon even niet moet komen, tot de belasting teruggave zeg maar. En dan nieuwe spulletjes!! (Die we vorig jaar al zouden kopen, maar toen kwam er een ketel enzo ) (Oh maar door de nieuwe ketel -50% gasverbruik ivm vorig jaar )

Maar we gaan, volgens de plannen, best wat doen aan het huisje. We moeten er toch nog een jaar of 3 wonen dus we gaan toch maar wat doen:
Plafond woonkamer, 1 gipsplaatsvervangen en verven
Vloer hele huis
Muren woonkamer
Vensterbanken en verwarmingen woonkamer
Muren slaapkamer
Nieuw kozijn badkamer

En dan is het geld denk ik op..
pi_78333960
Dan ben ik jaloers op jullie belasting teruggave, Ticootje als je er zoveel kunt mee doen

Hier zal het nu toch eventjes moeten ophouden, vrees ik. Binnenkort komen ze de eetkamer brengen, morgen gaan we waarschijnlijk de nieuwe wagen ophalen en dan komt er ook nog een garagepoort. Ik denk dat we er dan zo ongeveer zijn voor eventjes
pi_78334083
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:56 schreef leonieke het volgende:
Dan ben ik jaloers op jullie belasting teruggave, Ticootje als je er zoveel kunt mee doen

Hier zal het nu toch eventjes moeten ophouden, vrees ik. Binnenkort komen ze de eetkamer brengen, morgen gaan we waarschijnlijk de nieuwe wagen ophalen en dan komt er ook nog een garagepoort. Ik denk dat we er dan zo ongeveer zijn voor eventjes
Hier heb je een regeling dat heet hypotheekrente aftrek. Ik weet niet of belgie dat ook kent, het si zeg maar een reden dat de huizenprijzen zo hoog zijn. Je krijgt van de betaalde rente van je hypotheek bijna de helft terug van de regering. Dat kun je maandelijks laten uitbetalen, maar dat doen wij niet. Wij vragen het hele bedrag terug bij de belastingaangifte die je voor 1 april moet doen. Dan komt er nog een beetje bij wat je teveel aan loonheffing hebt betaald, dan komen wij inderdaad op een aardig bedrag uit.
pi_78334084
nog een hoop plannen dus Tico!

Ik wil een nieuwe badkamer, nieuw laminaat in het hele huis en vooral een nieuw bankstel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78334143
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier heb je een regeling dat heet hypotheekrente aftrek. Ik weet niet of belgie dat ook kent, het si zeg maar een reden dat de huizenprijzen zo hoog zijn. Je krijgt van de betaalde rente van je hypotheek bijna de helft terug van de regering. Dat kun je maandelijks laten uitbetalen, maar dat doen wij niet. Wij vragen het hele bedrag terug bij de belastingaangifte die je voor 1 april moet doen. Dan komt er nog een beetje bij wat je teveel aan loonheffing hebt betaald, dan komen wij inderdaad op een aardig bedrag uit.
Wij kunnen een deel van de rente aftrekken via de belastingen, maar zitten wel met een ander systeem van hypotheken dus het zal sowieso wel minder zijn (de huizenprijzen liggen hier ook lager, dus het zal hoogstwaarschijnlijk op het einde van de rit op hetzelfde uitkomen ).
Maar het moet wel tof zijn als je zo op een bepaald moment zo'n bedrag op je rekening krijgt. Ik zou me zo rijk voelen dan
pi_78334145
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:00 schreef Vicky het volgende:
nog een hoop plannen dus Tico!

Ik wil een nieuwe badkamer, nieuw laminaat in het hele huis en vooral een nieuw bankstel!
De badkamer moet even wachten. Die is ook echt aan vervanging toe, onhandig met bad in een veel te kleine badkamer enzo. Maar we moeten het kozijn echt vervangen, anders gaat het rotten door vocht. We hebben de vloer in de badkamer al gedaan, maar we willen toch allebei het bad eruit en een inloopdouche. Maar dat gaat gewoon weer een hoop kosten + je badkamer verbouwen is gewoon kut.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:03:07 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78334148
Dat zijn behoorlijke plannen Ticootje!
Onze belastingcentjes gaan zo linea recta naar de lening waar we vorig jaar de tuin mee gedaan hebben. Dan zijn we daar in 1 klap bijna vanaf! Beetje achterstevoren gedaan dus, maar hij moest echt vorig jaar gedaan.
pi_78334184
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Onze belastingcentjes gaan zo linea recta naar de lening waar we vorig jaar de tuin mee gedaan hebben. Dan zijn we daar in 1 klap bijna vanaf! Beetje achterstevoren gedaan dus, maar hij moest echt vorig jaar gedaan.
hier gaan de belastingcentjes naar opa en oma.. daar hebben we geld van geleend voor de ketel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78334203
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Oh dat ken ik ook hoor. Wij hebben dat 3 jaar geleden met onze caravan gedaan. Ook eerst gekocht, met in het vooruitzicht dat we de lening meteen konden afbetalen door de teruggave.

Oh, tuin zou hier ook wel een beurt kunnen gebruiken, maar voorlopig vind ik het prima zo.
pi_78334279
Oh en ik kan dingen!!!!

Ik ben 2 dagen bezig geweest met een probleem, maar het lijtk me nu toch gelukt! En dat maakt mij altijd blij!
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 10:08:15 #268
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78334288
wij hebben een keuken gekocht. maar daar hebben we gewoon braaf voor gespaard.
pi_78334362
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
Keuken is vorig jaar gedaan van marktplaats gehaald
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:12:34 #270
3142 m@x
pi_78334408
Ik heb ook nog zo'n fijne schuld. Mijn deel van de restschuld die overbleef na de verkoop van ons vorige huis. Die is never nooit in één keer terug te betalen, dus dan maar braaf maandelijks geld overmaken De hypotheekrente aftrek laat ik nu nog maandelijks uitbetalen. Denk dat ik vanaf volgend jaar overstap naar jaarlijkse uitbetaling.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:12:39 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78334410
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik kan dingen!!!!

Ik ben 2 dagen bezig geweest met een probleem, maar het lijtk me nu toch gelukt! En dat maakt mij altijd blij!
Lekker he!

Nog even terugkomend op het speeltuinbankje over het financiele huishouden en meerdere bankrekeningen, zoals we het nu ingedeeld hebben lijkt te werken! Iig geeft het ons allebei heel veel rust te weten dat er een rekening is voor de vaste lasten en dat we daar echt niet aankomen. Dat gaat gewoon altijd wel goed dus. En dan van de boodschappenrekening gewoon leven!
pi_78334415
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
normaal gesproken sparen we ook eerst maar een ketel kan je gewoon niet zonder... dus dat geld moest ergens vandaan komen en M's opa heeft genoeg geld..
di ehebben maandelijks een water rekening van maar 6 euro! ..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:13:19 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78334434
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:12 schreef m@x het volgende:
Ik heb ook nog zo'n fijne schuld. Mijn deel van de restschuld die overbleef na de verkoop van ons vorige huis. Die is never nooit in één keer terug te betalen, dus dan maar braaf maandelijks geld overmaken De hypotheekrente aftrek laat ik nu nog maandelijks uitbetalen. Denk dat ik vanaf volgend jaar overstap naar jaarlijkse uitbetaling.
Oh naar he... dat had ik idd ook toen T en ik uit elkaar gingen. Gelukkig ging dat maar om 4000 euro dus dat was te behappen en is inmiddels weg, maar toch...
pi_78334456
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:12 schreef m@x het volgende:
Ja lekker is dat he

M. bleef ook met een rest zitten van 18000... En dat is echt veel geld.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:16:55 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78334521
fijn is dat hè BE! wij hebben naar aanleiding van dat bankje ook weer wat dingen aangepast en dat werkt ook fijner! nu hou is tenminste iets voor mijzelf over. En dat ik dan ook eens kleren voor mijzelf kan kopen enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78334640
hmmm, misschien wel een idee om onze zich vervelende tweede rekening voor boodschappen te gaan gebruiken inderdaad

Met ons inkomen zou elke vorm van lenen ontzettend stom zijn, dus als wij iets willen doen we een poging tot sparen of doen we het idd na een extraatje.
pi_78334666
als ik eindelijk weer een baan heb gaan wij ook maar eens wat wijzigingen in de rekeningen aanbrengen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:24:22 #278
114177 Diaan73
pi_78334736
Ik had na de scheiding juist geld over Ruim 20.000 euro We hadden een finke overwaarde op het huis.... Het was na ong. 5 jaar op.... vond ik nog best lang gezien wat ik er allemaal van gedaan heb.

Wij gaan de keuken aanpakken van het belastinggeld, dat is ook echt nodig!!
Make love, not war ☮
pi_78334737
Ik vind dat we het nu aardig op orde hebben, maar een aparte boodschappen rekening vind ik nog wel wat. Rekeningen zat, dus kwestie van pinpas zoeken en de code ergens vandaan pluizen...

M. heeft een eigen rekening en daarop dus zijn geld, maar van de week kwam ik dus op onze rekening en zie ik dat ie weer eens geld van de rekening heeft gehaald... Ja en daar reken ik dus niet op en dat vind ik gewoon storend. "Ja maar mijn geld is op"... ZEG DAT DAN!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:26:15 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78334783
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:16 schreef debuurvrouw het volgende:
fijn is dat hè BE! wij hebben naar aanleiding van dat bankje ook weer wat dingen aangepast en dat werkt ook fijner! nu hou is tenminste iets voor mijzelf over. En dat ik dan ook eens kleren voor mijzelf kan kopen enzo.
Nu is het idd ook zo dat wat er op mijn rekening over blijft na het overmaken naar die 2 rekeningen geheel voor mij is om uit te geven. HEerlijk! Alleen jammer dat het zo hard gaat.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:26:22 #281
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78334786
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:27:21 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78334812
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:24 schreef Diaan73 het volgende:
Ik had na de scheiding juist geld over Ruim 20.000 euro We hadden een finke overwaarde op het huis.... Het was na ong. 5 jaar op.... vond ik nog best lang gezien wat ik er allemaal van gedaan heb.

Wow, dat is lekker!
Wij hadden ons huis simpelweg nog te kort. Gekocht in sept 2002, uit elkaar in aug 2003 en uiteindelijk verkocht in mei 2004. Daar maak je dan echt niet genoeg winst op om de kk eruit te halen.
pi_78334871
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wow, dat is lekker!
Wij hadden ons huis simpelweg nog te kort. Gekocht in sept 2002, uit elkaar in aug 2003 en uiteindelijk verkocht in mei 2004. Daar maak je dan echt niet genoeg winst op om de kk eruit te halen.
M kocht in januari en ze gingen uitelkaar in feb.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:29:24 #284
114177 Diaan73
pi_78334881
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wow, dat is lekker!
Yeps, wij hadden het huis in 1998 gekocht en wij zijn in 2004 uit elkaar gegaan. Het bedrag waarvoor wij het in guldens hadden gekocht, was het huis in 2004 waard in euro's. Dat schiet lekker op, mn ex heeft mij toen uitgekocht...

En nu gaan we naar het museum!! : W
Make love, not war ☮
pi_78334929
Ik heb alleen mijn studieschuld van 4.000 verder schulden vrij
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:30:49 #286
3142 m@x
pi_78334932
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:24 schreef Diaan73 het volgende:

Dat had me echt heerlijk geleken. Nu voelde het alsof ik een deel van de rekening mocht betalen terwijl het niet mijn keus was. Wij woonden er pas 2 jaar en de woningmarkt was net flink aan het inzakken toen we het moesten verkopen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:31:01 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78334938
Enjoy! Ik ga aan het werk.
Creche belde net, Oscar is helemaal zichzelf niet. Huilenhuilenhuilen.
Mijn moeder gaat hem nu halen, maar het voelt niet fijn dat zij straks de hele dag met een huilende baby zit, dus mss ga ik toch nog wel wat eerder weg... 't Is niet anders dan...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:31:51 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78334964
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:30 schreef m@x het volgende:

[..]

Dat had me echt heerlijk geleken. Nu voelde het alsof ik een deel van de rekening mocht betalen terwijl het niet mijn keus was. Wij woonden er pas 2 jaar en de woningmarkt was net flink aan het inzakken toen we het moesten verkopen.
Heel naar lijkt me dat idd. Zeker als het idd niet jou keuze was, dan moet je tegen je zin in ook nog eens daar jarenlang voor betalen.
Tico, da's ook niet echt prettig!
pi_78334966
Wij wonen hier in maart 5 jaar maar moeten er ook geld bijleggen helaas
pi_78335024
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

M kocht in januari en ze gingen uitelkaar in feb.
Toen ik bij de notaris werkte was er zelfs een koppel dat uit elkaar was voor de aankoopakte ondertekend werd. En dan krijg je volgende gang van zaken:
- kredietopening samen
- aankoop samen
- kredietopening jongen die het huis gaat overhouden
- afstand waarbij het meisje haar 50% afstaat aan haar ex
Wat de aktekosten betreft: een heel dure zaak voor die jongen.
pi_78335039
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:32 schreef Estrys het volgende:
Wij wonen hier in maart 5 jaar maar moeten er ook geld bijleggen helaas
Veel ?

wij wonen er nu 4 jaar, maar als we verkopen, dan moeten we ook bijleggen. We hebben het grootste deel van de restschuld van M. kunnen onderbrengen in onze hypotheek.
pi_78335074
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Veel ?

wij wonen er nu 4 jaar, maar als we verkopen, dan moeten we ook bijleggen. We hebben het grootste deel van de restschuld van M. kunnen onderbrengen in onze hypotheek.
valt mee, 6000 of zo
pi_78335110
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:35 schreef Estrys het volgende:

[..]

valt mee, 6000 of zo
Kun je dat in je nieuwe hypotheek meenemen? Ik vind 6000 zo even neertellen, best een hoop geld zeg maar.
pi_78335168
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je dat in je nieuwe hypotheek meenemen? Ik vind 6000 zo even neertellen, best een hoop geld zeg maar.
Dat weten we nog niet, hangt er een beetje vanaf. Aangezien het een nieuwbouwhuis is en dat geld in een bouwdepot moet. Moet daar iets voor geregeld worden, ik weet het niet precies. Horen we vrijdag.
pi_78335185
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Veel ?

Wij ook. Wij krijgen nooit 2 ton voor dit huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78335259
We moeten volgende week waarschijnlijk gaan tekenen voor ons nieuwe huis
pi_78335315
Spannend Estrys
Toen wij moesten tekenen voor de bouwgrond zat ik daar echt met knikkende knieën (terwijl ik perfect wist wat er ging gebeuren want ik had twee jaar die job gedaan )
pi_78335339
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wij ook. Wij krijgen nooit 2 ton voor dit huis.
De prijzen voor vergelijkbare huizen liggen nu wel rond de hypotheekwaarde die wij hebben afgesloten. Net iets eronder... Dus dan nog met onderhandelen enz. dan zouden we toch nog best wat bij moeten leggen.. Daar heb ik geen zin in, ik neem liever geen restschuld mee.

Bij een volgend huis kan ik wel deze hypotheek meenemen, dan hoef ik nog maar een deel onder te brengen in een nieuwe hypotheek...

Wij kijken wel rond hoor, tot de 250.000. Maar waar dat huis dan uiteindelijk staat is de vraag. Blijven we in de randstad, of gaan we naar gelderland? Tja! .....
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:44:14 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78335359
'wij' hebben dit huis gekocht voor 90.000 gulden en t is nu 275.000 waard
pi_78335408
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:44 schreef pinquit het volgende:
'wij' hebben dit huis gekocht voor 90.000 gulden en t is nu 275.000 waard
Mijn opa en oma hebben hun huis gekocht voor 18.000 gulden, dat is nu 2 ton waard...
Maar ja die wonen er ook al echt heeeeeeeel lang. Maar er is ook best veel "in orginele staat". Daar moet echt veel aan verbouwd worden.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:46:16 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78335418
Ben jij mede eigenaar Pinq?

Volgens de WOZ moeten we wel winst kunnen maken op dit huis, een beetje dan zeg maar, maar IRL denk ik niet dat het gaat gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')