Die teller wordt gestuurd, om onder de 200.000 te blijvenquote:Op zondag 21 februari 2010 10:42 schreef LXIV het volgende:
Wat is de statistische kans dat die teller zo opeens een flatline wordt?
Ik had beter van je verwachtquote:Op zondag 21 februari 2010 10:50 schreef LXIV het volgende:
10.000 op 200.000 klopt!
Heb je daar een bron van?quote:Op zondag 21 februari 2010 11:46 schreef Henktay het volgende:
[..]
Die teller wordt gestuurd, om onder de 200.000 te blijven
Dat moet wel, iedere maand kwam er 1000 woningen bij en net onder de 200.000 staat ie nu al 6 maandquote:
Waarom moet dat dan? Toon eens iets aan...quote:Op zondag 21 februari 2010 13:18 schreef Henktay het volgende:
[..]
Dat moet wel, iedere maand kwam er 1000 woningen bij en net onder de 200.000 staat ie nu al 6 maand
OMDAT HET EEN COMPLOT IS EINZ!!!quote:Op zondag 21 februari 2010 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom moet dat dan? Toon eens iets aan...
zal wel een psychologische grens zijn, of een onderlinge afspraak van de NVM om het aanbod te regulerenquote:Op zondag 21 februari 2010 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom moet dat dan? Toon eens iets aan...
Een zin die begint met 'zal wel' levert doorgaans geen bewijs...quote:Op zondag 21 februari 2010 14:57 schreef Henktay het volgende:
[..]
zal wel een psychologische grens zijn, of een onderlinge afspraak van de NVM om het aanbod te reguleren
kweet niet, wat is de statische kans dat de AEX zich beweegt tussen 300 en 360 waarop jouw strategie gebaseerd is, gegeven de daling van de koersen en daarna het agressieve herstel?quote:Op zondag 21 februari 2010 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ongeveer een jaar geleden opende ik het topic fundateller #1. De teller van het aantal te koop staande huizen had toen de 190K doorbroken en de verwachting was dat binnen enkele weken de 200.000 doorbroken zou worden.
Opmerkelijk genoeg heeft die teller zich sindsdien heel strak bewogen tussen de 190.000 en de 200.000. Één of twee keer heeft de teller een paar uurtjes boven de 200K gestaan, hier zijn screenshots van gemaakt. Maar in principe bleef de teller dus binnen die 0,5% marge.
Het vreemde hieraan vind ik dat deze marge zo klein is en dat hij hier zo precies tussenblijft. Niet dat die teller nu per se verder zou moeten stijgen, hij had ook kunnen dalen, maar gezien de volatiliteit van de voorgaande periode, waarin een stijging zat van 100% is het wel op zijn minst opmerkelijk te noemen dat vanaf dat moment die teller zo goed als gelijk bleef.
Stand op dit moment: Zoek in 199.571 koopwoningen
Wat is de statistische kans dat die teller zo opeens een flatline wordt?
Ik heb vast een andere Funda.nl dan jij:quote:Op zondag 21 februari 2010 13:18 schreef Henktay het volgende:
[..]
Dat moet wel, iedere maand kwam er 1000 woningen bij en net onder de 200.000 staat ie nu al 6 maand
Het gaat alleen om koopwoningen. In jouw cijfer zitten ook de huurwoningen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:54 schreef Light het volgende:
Ik heb vast een andere Funda.nl dan jij:
www.DiegoArmandoMaradonaisdead.comquote:Op maandag 22 februari 2010 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
www.elvisisstillalive.com
Wat een lolquote:Op maandag 22 februari 2010 17:57 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
www.DiegoArmandoMaradonaisdead.com
Ze houden hem bewust op 199.999 vanwege de psychologische grensquote:
Ik denk dat het een complot is om meer huizen te verkopenquote:Op maandag 22 februari 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet of dat gebeurt. Het valt me echter wél op dat de teller iedere keer op 199.9nogiets precies afketst. Een soort weerstandsniveau zeg maar.
Het is de schuld van Den Haag, die koopt al die sub-prime hypotheken op. Volgend jaar komt de gemeente Den Haag weer 1 Miljard te kort die ze dan gaan ophalen bij de rest van de Nederlanders. Is vaker gebeurt, dus waarom nu ook weer niet.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet of dat gebeurt. Het valt me echter wél op dat de teller iedere keer op 199.9nogiets precies afketst. Een soort weerstandsniveau zeg maar.
Er zal wel een syteembeheerder/ uploadmanager bij Funda zijn die dat als zijn extra taak zietquote:Op maandag 22 februari 2010 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot is om meer huizen te verkopen
Het is je perceptie. Je hoopt zo graag dat iedereen huizen in de uitverkoop doet, dat je overal naar 'bewijs' daarvoor zoekt. De teleurstelling is des te groter als de huizenmarkt vele malen inflexibeler blijkt als jij denkt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:20 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 199.728 koopwoningen
En toch blijf ik het vreemd vinden dat een volatiel iets als zo'n teller in deze dynamische tijd ongeveer een flatline blijft volgen. Nu alweer een maand tussen de 199.000 en de 200.000.
Als nu 272 mensen hun huis te koop zouden zetten zouden we over de 200K heen moeten gaan. maar dat gebeurt dus niet!
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Uiteraard staat ieder huis op Funda. Alleen betwijfel ik of die teller het totale aantal huizen op de site aangeeft. Het afgelopen jaar heb ik zo vaak het getal 199.XXX voorbij zien komen, dat is wel heel toevallig. Jij snapt toch ook wel dat de statistische kans hierop heel erg klein is. Waarom zou het totale aantal huizen te koop bij NVM in Nederland precies onder die 200K blijven? Dat aantal is afhankelijk van zo'n enorm aantal vrij toevallige factoren.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 04:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is je perceptie. Je hoopt zo graag dat iedereen huizen in de uitverkoop doet, dat je overal naar 'bewijs' daarvoor zoekt. De teleurstelling is des te groter als de huizenmarkt vele malen inflexibeler blijkt als jij denkt.
Er komen huizen bij, er gaan er vanaf. Ik ken geen voorbeelden van panden waarmee 'gemanipuleerd' wordt, jij wel? Als er structureel gestuurd wordt, zou jij ze moeten kennen.
Keer het om.
Als jij een pand in de verkoop geeft, zou jij dan controleren op het op funda staat? Wat is dan de kans dat er panden vanaf gehouden worden?
Als jij een makelaar bent, zou jij dan een pand van funda afhouden? Een makelaar interesseert de prijs niet zo, als er maar verkocht wordt. Die hebben dus een belang bij een zo groot mogelijk aanbod. Wat is dan de kans dat er panden van funda af gehouden worden?
Kortom, dit is de realiteit. Deal with it
Er zit een opdracht in / IIF teller 200.000 -10 dan teller- 483quote:Op zaterdag 27 februari 2010 04:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is je perceptie. Je hoopt zo graag dat iedereen huizen in de uitverkoop doet, dat je overal naar 'bewijs' daarvoor zoekt. De teleurstelling is des te groter als de huizenmarkt vele malen inflexibeler blijkt als jij denkt.
en dat zijn geeneens alleen de huizen die bij de NVM te koop staanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 08:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Uiteraard staat ieder huis op Funda. Alleen betwijfel ik of die teller het totale aantal huizen op de site aangeeft. Het afgelopen jaar heb ik zo vaak het getal 199.XXX voorbij zien komen, dat is wel heel toevallig. Jij snapt toch ook wel dat de statistische kans hierop heel erg klein is. Waarom zou het totale aantal huizen te koop bij NVM in Nederland precies onder die 200K blijven? Dat aantal is afhankelijk van zo'n enorm aantal vrij toevallige factoren.
Niet dat ik de moeite wil nemen om alle huizen op de site te tellen hoor, maar toch.
koop er een putoptie opquote:Op zondag 28 februari 2010 09:23 schreef LXIV het volgende:
Kijk, nu staat 'ie op "Zoek in 199.912 koopwoningen"
Het kan best zijn dat hij nog even doorloopt tot de 199.996 ofzo, en dan weer netjes naar beneden komt. Zo is het het afgelopen jaar al tientallen keren gegaan. Maar ik vind dat raar. Want al die huizen hangen niet met elkaar samen en het totaal is een som van heel veel willekeurige factoren. En tóch gebeurt het. Let maar op, nu zo goed als 99% kans dat we gaan zakken.
Als ik op de beurs zo'n duidelijke weerstand had!
is dat omdat er huizen opstaan die er niet meer op horen te staan, of omdat er huizen niet opstaan die er op horen te staan?quote:Op zondag 28 februari 2010 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.huizenhype.nl/funda-indicator/ geeft een leuk overzichtje... Vooral dat er af en toe een scherpe sprong gemaakt wordt naar beneden, na jaren van stijging... typisch.
zeer onbetrouwbaar tellertjequote:Op zondag 28 februari 2010 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.huizenhype.nl/funda-indicator/ geeft een leuk overzichtje... Vooral dat er af en toe een scherpe sprong gemaakt wordt naar beneden, na jaren van stijging... typisch.
quote:Bert:
en ineens weer een sprong naar beneden van 199.500 naar 196.500 => zeker een goede verkoopdag? of wordt er toch heel hard geprobeerd om niet door de 200.000 te gaan?
February 18th, 2010 | 13:5
TS heeft gelijk!quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:25 schreef Henktay het volgende:
Zoek in 199.514 koopwoningen
we kunnen weer omlaag
Dat zou best kunnen hoor! Dat er opeens 4000 afgaat aan het einde van de werkweek vind ik nog wel verklaarbaar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:09 schreef vive_la_france het volgende:
Complottheorieen daargelaten, zou het niet mogelijk zijn dat de teller bijvoorbeeld elke vrijdagavond de makelaars-sites opnieuw indexeert ofzo?
Echtpaar: man wil een andere prijs dan vrouw, en ze zitten om en om achter de computerquote:Op zondag 14 maart 2010 00:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Over huizen gesproken, waarom zou iemand de prijs van een huis verlagen en hem dan de volgende dag weer naar de oude prijs omhoog opschroeven en dat dan een aantal keer?
http://www.miljoenhuizen.nl/details/propnl/983473/
Eigenlijk moeten we eens mail of 10 sturen en vragen om een reactie. Misschien kan iemand een stukje voor de frontpage schrijven over de magische Funda Teller. Riekt naar shit iigquote:Op maandag 15 maart 2010 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
196.108 vandaag
Iemand Funda al eens gemaild voor een reactie?
[..]
Echtpaar: man wil een andere prijs dan vrouw, en ze zitten om en om achter de computer![]()
vraag maar aan pberends, die is niet vies van wat suggestieve shit.lquote:Op maandag 15 maart 2010 19:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we eens mail of 10 sturen en vragen om een reactie. Misschien kan iemand een stukje voor de frontpage schrijven over de magische Funda Teller. Riekt naar shit iig
196.147
Inderdaad erg boeiendquote:Op maandag 15 maart 2010 19:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we eens mail of 10 sturen en vragen om een reactie. Misschien kan iemand een stukje voor de frontpage schrijven over de magische Funda Teller. Riekt naar shit iig
196.147
Je zult dan toch wat moeten onderbouwen en dat lukt tot nu toe nog niet echt.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
196.147
Interessant fenomeen, log jij de teller stand dagelijk?quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:23 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 199.265 koopwoningen
Nog een stuk of 700 woningen en er kunnen er weer 4000 afgeklapt worden.
dus nu omlaagquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:58 schreef MacDennis het volgende:
199.825
Dit is wel omlaagquote:Op donderdag 25 maart 2010 00:24 schreef hero13 het volgende:
[..]
dus nu omlaag
Zoek in 199.829 koopwoningen
Daar zijn best wel oorzaken voor aan te wijzen. Als iemand een woning niet verkocht krijgt, dan kan diegene de woning ook best uit de verkoop halen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:42 schreef inXs het volgende:
Vind het toch een grappig ding die teller, blijf het lastig geloven dat het 'toevallig' zo gaat...
Veel eenvoudiger: de teller telt niet daadwerkelijk wat er in de Funda-database voorkomt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:09 schreef Emu het volgende:
Verklaring: NVM stuurt rondzendbrief uit naar alle makelaars om de teller niet over de 200.000 te laten gaan, want dit is slecht voor het sentiment. Dat gebeurt op volgende manier. De makelaar plaatst woningen op de website. Als woningen verkocht worden, laten ze deze gewoon nog staan op Funda. Als de teller over de 200.000 dreigt te gaan, worden deze panden massaal verwijderd. Ineens gaan dus een 2.000 tal panden van de website af... het zou mij overigens ook niet verbazen, dat een deel van de panden te koop, niet op Funda wordt geplaatst, maar enkel in het krantje of de vitrine van de makelaar terecht komt.
Andere verklaring kan gewoon Funda zelf zijn. Huizen worden verkocht, en door de verkopende partij op status verkocht worden gezet, maar Funda laat deze lekker meetellen. Ze gaan dan de statistieken pas aanpassen als er over bij benadering 200.000 stuks te koop zijn. Kan vanalles redenen hebben, zoals servers minder belasten, of database kleiner willen krijgen, weet ik veel.
Al bij al, dit kan in geen geval toeval zijn!
Scaryquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:09 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 199.969 koopwoningen
Een mooi getal, met die 6 ertussen (omgekeerde 9)
Nog maar maximaal 30 woningen en dan klappen er toevallig juist op dat moment weer 4000 af.
Krijg je ook visioenen binnen over wanneer je buurvrouw dood gaat?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:17 schreef LXIV het volgende:
Het grappige is dat ik bij het begin van dit topic postte dat de teller tot 199996 zou gaan en dan snel naar beneden, en dat dit exact zo gebeurde.
Scary!!
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Krijg je ook visioenen binnen over wanneer je buurvrouw dood gaat?
quote:Op zondag 28 februari 2010 09:23 schreef LXIV het volgende:
Kijk, nu staat 'ie op "Zoek in 199.912 koopwoningen"
Het kan best zijn dat hij nog even doorloopt tot de 199.996 ofzo, en dan weer netjes naar beneden komt. Zo is het het afgelopen jaar al tientallen keren gegaan. Maar ik vind dat raar. Want al die huizen hangen niet met elkaar samen en het totaal is een som van heel veel willekeurige factoren. En tóch gebeurt het. Let maar op, nu zo goed als 99% kans dat we gaan zakken.
Als ik op de beurs zo'n duidelijke weerstand had!
En diezelfde avond klapte er in 4 uurtjes ff 4000 woningen af!quote:
De teller sluit netjes aan bij het aantal aangeboden woningen. Als er al opgeschoond wordt, dan worden er daadwerkelijk (terecht of onterecht) vermeldingen gewist.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:21 schreef hero13 het volgende:
nou ook dom, zo een teller die dus echt niet klopt
Cool man, jij bent echt het licht in het donkerquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen schreef ik:
[..]
[..]
En diezelfde avond klapte er in 4 uurtjes ff 4000 woningen af!
Kan nooit lang duren!quote:Op zondag 28 maart 2010 10:21 schreef MacDennis het volgende:
Zoek in 200.013 koopwoningen
Ga je gang! Pak je fiets en begin te turven.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:06 schreef Sjabba het volgende:
Waarom tenlt hier niemand het dan even na? Al dat suggestive gedoe.....
Ik vind dat ieder zijn eigen stad moet doen en dat hier posten.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ga je gang! Pak je fiets en begin te turven.
Als je op http://www.funda.nl/koop/bladeren/ kijkt sluit het allemaal netjes aan hoor..quote:Op zondag 28 maart 2010 11:06 schreef Sjabba het volgende:
Waarom tenlt hier niemand het dan even na? Al dat suggestive gedoe.....
kunt het verdelen per postcodegroepquote:Op zondag 28 maart 2010 13:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik vind dat ieder zijn eigen stad moet doen en dat hier posten.
Best interessant. Alleen jammer dat er geen percentage van totaal aantal koopwoningen bij staat.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:08 schreef Giro het volgende:
[..]
Als je op http://www.funda.nl/koop/bladeren/ kijkt sluit het allemaal netjes aan hoor..
Verdorie! Dat had je wel eerder kunnen posten. Ben ik voor niks door het hele dorp gefietst met een tellertje in mijn hand.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:08 schreef Giro het volgende:
[..]
Als je op http://www.funda.nl/koop/bladeren/ kijkt sluit het allemaal netjes aan hoor..
Geweldige pagina trouwens! Ik dacht altijd dat je alleen per plaats of regio kon zoeken, maar hier dus gewoon door heel Nederland.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:25 schreef LXIV het volgende:
Verdorie! Dat had je wel eerder kunnen posten. Ben ik voor niks door het hele dorp gefietst met een tellertje in mijn hand.
Dat is nog zoiets. Hoe krom is het beleid dat je bepaalde woningen niet permanent mag bewonen terwijl er een aantoonbaar tekort is aan (betaal)bare woningen?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:44 schreef dvr het volgende:
[..]
Geweldige pagina trouwens! Ik dacht altijd dat je alleen per plaats of regio kon zoeken, maar hier dus gewoon door heel Nederland.
Dus ik mijn ideale huis opzoeken:
Aan water
Aan bosrand
Woonhuis
Vrijstaand
Met tuin
..Blijkt tot mijn genoegen dat er zelfs in de prijs klasse 100.000-200.000 vanalles te koop is!
Klik ik op Zoeken om al die goedkope vrijstaande huizen aan het water en langs het bos te bekijken, zijn het gvd allemaal recreatieketen!!
Belangen he, belangen...quote:Op zondag 28 maart 2010 23:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoe krom is het beleid dat je bepaalde woningen niet permanent mag bewonen terwijl er een aantoonbaar tekort is aan (betaal)bare woningen?
Vergeet niet te melden dat je voor de helft van de "normale" prijs twee keer zoveel grond krijgt in een bosrijke omgeving of aan het water. Ik denk er wel eens over om mijn huurhut aan te houden en een recreatiewoning aan te schaffen.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:18 schreef LXIV het volgende:
Temeer omdat die recreatiewoningen tegenwoordig van alle gemakken voorzien zijn die een huis op bouwgrond zo duur maken, zoals riolering, electriciteit en kabeltv.
Weet je meteen wat een huis zo ongeveer zou kosten zonder strikt RO beleid in Nederland.
Het komt ook wel eens voor dat permanente bewoning toch toegestaan wordt. Je huurwoning aanhouden is zonde van het geld. Je kunt beter dan bij je ouders een postadres nemen.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vergeet niet te melden dat je voor de helft van de "normale" prijs twee keer zoveel grond krijgt in een bosrijke omgeving of aan het water. Ik denk er wel eens over om mijn huurhut aan te houden en een recreatiewoning aan te schaffen.
1. er is geen tekort aan betaalbare woningen... Het is alleen dat de wensen van de kopers nogal hoog zijn.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat is nog zoiets. Hoe krom is het beleid dat je bepaalde woningen niet permanent mag bewonen terwijl er een aantoonbaar tekort is aan (betaal)bare woningen?
Volgens mij heeft iemand die permanent woont in een recratiewoning minder ruimtebeslag dan iemand die er een recreatiewoning naast zijn gewone legale woning op na houdt. Het is toch te gek dat je wel mag kraken, wel een huis kan kopen met een uitkering, als kamper wel gratis een stuk grond krijgt voor je "woonwagen" maar niet in je zelfbetaalde recreatiewoning mag wonen als je dat graag wil?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:35 schreef Goverman het volgende:
[..]
1. er is geen tekort aan betaalbare woningen... Het is alleen dat de wensen van de kopers nogal hoog zijn.
2. dat een recreatiewoning niet permanent bewoond mag worden heeft te maken met de bestemming van de grond. Dat klinkt als een open deur, maar er zit een gedachte achter. Ruimte is in Nederland schaars en dat betekent dat er een stevige sturing nodig is om alle belangen een plaats te geven in dit land. Dus niet alleen plaats voor goed renderende woningen en bedrijvenparken, maar ook natuur, recreatie etc.
Wat er is dan mis met het permanent bewonen van vakantiehuisjes? Juist... je 'pakt' ruimte af van recreatie en/of natuur. Nu kun je dat natuurlijk prima vinden, maar als we dat met alle huisjes gaan doen, dan is er geen recreatieruimte meer over. Is dat dan erg? Tja, dat hangt van je eigen denkbeelden af, maar dat is niet het enige. Mensen komen in dergelijke parken om te recreëren (vakantie vieren, tot rust komen etc.) en bij permanente bewoning neemt de overlast hierop toe. De druk op de kampweggetjes is groter, er is meer lawaai en de sfeer wordt anders.
Daarnaast is er voor recreatiewoningen nooit belasting betaald en hoeft er ook geen OZB, rioolheffing etc. te worden betaald. Normaal niet zo'n probleem: de kampbeheerder betaalt dat (en berekent dat door), maar natuurlijk wel voor VEEL minder eenheden dan bij permanente bewoning. Eigenlijk parasiteren dergelijke bewoners dus op publieke voorzieningen als ruimte, afvalophaaldienst, droge voeten, onderhouden wegen en rioolzuivering. Allemaal zaken die 'normale' huiseigenaren wel betalen en die iedereen ook vanzelfsprekend vindt.
Je ZOU er voor kunnen kiezen om een deel van de recreatiewoningen permanent te laten bewonen. Dat zou op zich kunnen, MITS er dan ook wordt betaald alsof het een normale woning is. En dan blijkt het ineens wat minder aantrekkelijk te zijn...
Wat overigens nog wel een aardig idee zou zijn: een hele grote kiet kopen en de losse kamertjes verhuren voor 100 euro per maand. Aan mensen die gewoon een postadres nodig hebben en verder op een recreatiewoning wonen. Helaas vrees ik dat zo'n constructie ook allerlei illegaliteit aan zal trekken.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:36 schreef LXIV het volgende:
Of een heel klein kamertje huren ergens diep in een provincie voor 100 euro per maand. Als je er maar post kunt ontvangen.
De overdracht belasting is er niets bij....quote:Op zondag 28 maart 2010 23:18 schreef LXIV het volgende:
Temeer omdat die recreatiewoningen tegenwoordig van alle gemakken voorzien zijn die een huis op bouwgrond zo duur maken, zoals riolering, electriciteit en kabeltv.
Weet je meteen wat een huis zo ongeveer zou kosten zonder strikt RO beleid in Nederland.
?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:35 schreef Goverman het volgende:
[..]
1. er is geen tekort aan betaalbare woningen... Het is alleen dat de wensen van de kopers nogal hoog zijn.
2. dat een recreatiewoning niet permanent bewoond mag worden heeft te maken met de bestemming van de grond. Dat klinkt als een open deur, maar er zit een gedachte achter. Ruimte is in Nederland schaars en dat betekent dat er een stevige sturing nodig is om alle belangen een plaats te geven in dit land. Dus niet alleen plaats voor goed renderende woningen en bedrijvenparken, maar ook natuur, recreatie etc.
Wat er is dan mis met het permanent bewonen van vakantiehuisjes? Juist... je 'pakt' ruimte af van recreatie en/of natuur. Nu kun je dat natuurlijk prima vinden, maar als we dat met alle huisjes gaan doen, dan is er geen recreatieruimte meer over. Is dat dan erg? Tja, dat hangt van je eigen denkbeelden af, maar dat is niet het enige. Mensen komen in dergelijke parken om te recreëren (vakantie vieren, tot rust komen etc.) en bij permanente bewoning neemt de overlast hierop toe. De druk op de kampweggetjes is groter, er is meer lawaai en de sfeer wordt anders.
Daarnaast is er voor recreatiewoningen nooit belasting betaald en hoeft er ook geen OZB, rioolheffing etc. te worden betaald. Normaal niet zo'n probleem: de kampbeheerder betaalt dat (en berekent dat door), maar natuurlijk wel voor VEEL minder eenheden dan bij permanente bewoning. Eigenlijk parasiteren dergelijke bewoners dus op publieke voorzieningen als ruimte, afvalophaaldienst, droge voeten, onderhouden wegen en rioolzuivering. Allemaal zaken die 'normale' huiseigenaren wel betalen en die iedereen ook vanzelfsprekend vindt.
Je ZOU er voor kunnen kiezen om een deel van de recreatiewoningen permanent te laten bewonen. Dat zou op zich kunnen, MITS er dan ook wordt betaald alsof het een normale woning is. En dan blijkt het ineens wat minder aantrekkelijk te zijn...
veel mensen wonen er wel het hele jaar en gaan twee weken per jaar op vakantiequote:Op zondag 28 maart 2010 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat overigens nog wel een aardig idee zou zijn: een hele grote kiet kopen en de losse kamertjes verhuren voor 100 euro per maand. Aan mensen die gewoon een postadres nodig hebben en verder op een recreatiewoning wonen. Helaas vrees ik dat zo'n constructie ook allerlei illegaliteit aan zal trekken.
Je moet geloof ik 25 weken ergens anders zijn, ofzo. En je hebt natuurlijk wel een postadres nodig voor de belasting plus een inschrijfadres voor de gemeente. Zo gemakkelijk is het niet hoor!quote:Op zondag 28 maart 2010 23:58 schreef hero13 het volgende:
[..]
veel mensen wonen er wel het hele jaar en gaan twee weken per jaar op vakantie
25 dagenquote:Op zondag 28 maart 2010 23:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet geloof ik 25 weken ergens anders zijn, ofzo. En je hebt natuurlijk wel een postadres nodig voor de belasting plus een inschrijfadres voor de gemeente. Zo gemakkelijk is het niet hoor!
^^ Dat dus. Het verhaal van Goverman is nogal overdreven, net alsof toeristen de maatschappij geld kosten... Op je recreatiewoning betaal je trouwens ook gewoon toeristenbelasting, en alle andere kosten worden door de beheerder betaald. Slecht argument dus.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand die permanent woont in een recratiewoning minder ruimtebeslag dan iemand die er een recreatiewoning naast zijn gewone legale woning op na houdt. Het is toch te gek dat je wel mag kraken, wel een huis kan kopen met een uitkering, als kamper wel gratis een stuk grond krijgt voor je "woonwagen" maar niet in je zelfbetaalde recreatiewoning mag wonen als je dat graag wil?
Hell, koop 2 recreatiewoningenquote:Op zondag 28 maart 2010 23:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet geloof ik 25 weken ergens anders zijn, ofzo. En je hebt natuurlijk wel een postadres nodig voor de belasting plus een inschrijfadres voor de gemeente. Zo gemakkelijk is het niet hoor!
Nietquote:Op zondag 28 maart 2010 23:35 schreef Goverman het volgende:
Daarnaast is er voor recreatiewoningen nooit belasting betaald en hoeft er ook geen OZB, rioolheffing etc. te worden betaald.
Het zal wel druk zijn bij de chinees.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:49 schreef hero13 het volgende:
Zoek in 200.332 koopwoningen
Verrek de systeembeheerder bij Funda is ziek![]()
lijkt een valse uitbraak te zijnquote:Op maandag 29 maart 2010 19:42 schreef dvr het volgende:
Maak me wakker als jullie een hoofd-schouder patroon ontdekken.
quote:Op maandag 29 maart 2010 18:11 schreef Prutzenberg het volgende:
Of ze laten de teller nu oplopen zodat de NVM kan aantonen dat alleen al discussiëren over de HRA slecht is voor de huizenmarkt. Je weet het niet...
Waarom zou meer aanbod slecht zijn voor de markt? Als AH van 70 naar 150 soorten brood gaat is dat toch ook niet slecht?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:11 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Of ze laten de teller nu oplopen zodat de NVM kan aantonen dat alleen al discussiëren over de HRA slecht is voor de huizenmarkt. Je weet het niet...
Nee, maar het gaat ook niet om de soorten brood die worden aangeboden, het gaat er om dat van de dagelijkse voorraad van 1000 broden er nu elke dag 100 onverkocht overblijven, terwijl ze eerst op gingen of er maar een paar bleven liggen.. En daar wordt de vergelijking met broden wel een beetje lastig. Want als je de vergelijking doortrekt, blijven die onverkochte broden van gisteren liggen en komen er vandaag weer 1000 bij, waarvan er weer een groot aantal niet verkocht worden, enz. enz.. En zo vormt zich een zogenaamde 'broodberg'.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou meer aanbod slecht zijn voor de markt? Als AH van 70 naar 150 soorten brood gaat is dat toch ook niet slecht?
M.a.w. de markt corrigeert vanzelf. Wat is dan het probleem als de brood prijs (of de huizenprijs) daalt?quote:En zo vormt zich een zogenaamde 'broodberg'. En daar waar overschot is, daalt de prijs.
En met huizen is het juist lange tijd geweest dat er een groot tekort was. Dat tekort is er trouwens nog steeds, er zijn alleen minder mensen die teveel willen betalen voor een klein huis.quote:Als AH wil voorkomen dat door het overschot de prijs daalt, zullen ze de berg proberen uit het zicht te houden en doen alsof brood toch nog een heel gewild artikel is.
betaalbaarheidquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. de markt corrigeert vanzelf. Wat is dan het probleem als de brood prijs (of de huizenprijs) daalt?
[..]
En met huizen is het juist lange tijd geweest dat er een groot tekort was. Dat tekort is er trouwens nog steeds, er zijn alleen minder mensen die teveel willen betalen voor een klein huis.
Oh nee, daar is ook geen probleem mee. Maar niet iedereen is die mening toegedaan natuurlijk. Voor veel mensen blijkt het nu ook echt een probleem. Veel mensen hebben lang in de illusie geleefd dat huizenprijzen alleen maar konden stijgen en zijn met dat idee verplichtingen aangegaan. Maar zo werkt geen enkele markt. Alleen proberen sommige partijen in dit geheel ook nu nog met man en macht de suggestie te wekken dat er niks aan de hand is en dat je er nog steeds met een gerust hart vanuit kunt gaan dat de waarde van je huis alleen maar zal stijgen. En dat je dus moet kopen, KOPEN, NU!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. de markt corrigeert vanzelf. Wat is dan het probleem als de brood prijs (of de huizenprijs) daalt?
.
Ja precies. Maar hoe achterlijk moet iemand zijn, om te denken dat z'n kippehok steeds meer waard wordt, en dat dat eeuwig doorgaat? Ik kan er werkelijk geen medelijden mee hebben hoor, deze mensen en dit hele denkbeeld zijn juist de oorzaak van de prijsstijgingen geweest.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh nee, daar is ook geen probleem mee. Maar niet iedereen is die mening toegedaan natuurlijk. Voor veel mensen blijkt het nu ook echt een probleem. Veel mensen hebben lang in de illusie geleefd dat huizenprijzen alleen maar konden stijgen en zijn met dat idee verplichtingen aangegaan. Maar zo werkt geen enkele markt. Alleen proberen sommige partijen in dit geheel ook nu nog met man en macht de suggestie te wekken dat er niks aan de hand is en dat je er nog steeds met een gerust hart vanuit kunt gaan dat de waarde van je huis alleen maar zal stijgen. En dat je dus moet kopen, KOPEN, NU!
Vandaag weer een ziekmeldingquote:Op maandag 29 maart 2010 16:49 schreef hero13 het volgende:
Zoek in 200.332 koopwoningen
Verrek de systeembeheerder bij Funda is ziek![]()
Hier verbouwt de corporatie zijn hoofdkantoor, "past beter bij de huidige organisatie"quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:27 schreef hero13 het volgende:
Momenteel probeert men wel flink om de modale mens uit zijn huurwoning te jagen, in de hoop dat die er een afgeleefde ex-corporatieflat voor gaat kopen, die komen de laatste jaren volop op de koopmarkt terecht.
Ik vraag me af wat die corporatiekoningen met al dat geld doen, ik vermoed dat het niet in de schatkist terecht komt.
veel corporaties zitten tegenwoordig ook fors in grond, en of dit nu zo een goed idee isquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:24 schreef du_ke het volgende:
In kas Remcodelft? Heb je daar ook een linkje van? Want ze hebben wel veel vermogen maar dat zit voor een groot deel vast in stenen en is dus niet zomaar vrij te besteden.
Het zal niet direct in kas zitten, maar ik neem aan dat "vermogen in stenen" niet meetelt, 10.000 euro per huis is wat weinig namelijk.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:24 schreef du_ke het volgende:
In kas Remcodelft? Heb je daar ook een linkje van? Want ze hebben wel veel vermogen maar dat zit voor een groot deel vast in stenen en is dus niet zomaar vrij te besteden.
quote:De woningcorporaties krijgen steeds meer binnen door de jaarlijkse huurverhogingen en de verkoop van huurwoningen. Daarentegen dalen hun uitgaven doordat de rentelasten door de lage rente zijn gedaald en er minder nieuwe huizen gebouwd worden eerder was afgesproken.
dan kunne ze mooi de staatsschuld financieren, maar er zijn ook wel corporaties waar problemen zijn door fraude was of mismanagement, zoals Woonbron en derg.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zal niet direct in kas zitten, maar ik neem aan dat "vermogen in stenen" niet meetelt, 10.000 euro per huis is wat weinig namelijk.
Een van de eerste Google-hits: http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2004/60702
Verder mag je zelf googlenLinkje is uit 2004 maar zal nu nog wel gelden:
[..]
quote:Vermogen woningcorporaties steeds groter
De Nederlandse woningcorporaties hebben vorig jaar ongeveer een miljard euro aan hun vermogen kunnen toevoegen. Dat meldt De Volkskrant op basis van schattingen van het Centraal Fonds Volkshuisvesting (CFV), dat toezicht houdt op de corporaties. Hun vermogen kan de komende tien jaar nog verder groeien naar een bedrag van 23 miljard euro.
De woningcorporaties krijgen steeds meer binnen door de jaarlijkse huurverhogingen en de verkoop van huurwoningen. Daarentegen dalen hun uitgaven doordat de rentelasten door de lage rente zijn gedaald en er minder nieuwe huizen gebouwd worden eerder was afgesproken.
Zijn het er al eens zoveel geweest?quote:Zoek in 200.705 koopwoningen
of zouden er toch geen demonische krachten achter zitten?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:10 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 200.938 koopwoningen
Een nieuw record. Laten ze die teller nu oplopen om de politiek te overtuigen van de problemen in de woningmarkt ofzo?
quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Er is vast nog een jubeltopic over te vinden
Ik heb het toch vrij goed bijgehouden, maar kan me eigenlijk alleen heel kortstondige standen boven de 200K herinneren. Dat was dan 's avonds en de volgende dag gelijk weer onder de 200Kquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
of zouden er toch geen demonische krachten achter zitten?
geen record trouwens, het kreng heeft in 2009 al een keer op 203k/204k gestaan. Er is vast nog een jubeltopic over te vinden
Het is wel toevallig jaquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:10 schreef LXIV het volgende:
Een nieuw record. Laten ze die teller nu oplopen om de politiek te overtuigen van de problemen in de woningmarkt ofzo?
Tijd voor een mooi hoedje van aluminium?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:10 schreef LXIV het volgende:
Het is anders wel erg toevallig allemaal, op naar de 220.000quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tijd voor een mooi hoedje van aluminium?
Wat heeft het feit dat de starterssubsidie op is te maken met meer woningen te koop? Of bedoel je dat er minder verkocht gaan worden? Sowieso is gebleken dat de teller een beetje 'raar' is, dus ik denk dat we er niet teveel aan moeten koppelen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:00 schreef Emu het volgende:
Schatting eind 2010 ergens tussen 212.000 en 215.000 woningen te koop. De starterssubsidie is op, en als deze niet verlengd zal worden kan het wel wat gaan oplopen. Volgens mij wel geen al te grote veranderingen. Capitulatie van de verkopers zal volgens mij plaatsvinden begin 2011 waar we even een "forse" daling van de prijs gaan zien.
Dit jaar gaat er 4% af de prijs, in 2011 nog eens 6%, dan hebben we het volgens mij gehad, tenzij er vervroegd aan de HRA zal worden gesleutelt.
Er kan voor deze prijzen nog steeds goed gebouwd worden als er genoeg vergunningen afkomen, en de gemeentes krijgen minder geld dus dat zal voor hen een inkomsten bron zijnquote:Op vrijdag 2 april 2010 23:32 schreef fedsingularity het volgende:
Als die subsidie wegvalt neemt voor een bepaalde groep de betaalbaarheid af.
Het zou dan logisch zijn dat er meer huizen te koop blijven staan, of de prijzen moeten even met 20K zakken.
De doorstroming zal ook minder worden als het lage segment niet meer koopt dus voorlopig gaat er een groot slot op de huizenmarkt.
Precies, de trend was dure huizen bouwen voor de doorstromers, nu word het weer huizen bouwen voor wie er nog geen eentje gekocht heeft.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:35 schreef hero13 het volgende:
[..]
Er kan voor deze prijzen nog steeds goed gebouwd worden als er genoeg vergunningen afkomen, en de gemeentes krijgen minder geld dus dat zal voor hen een inkomsten bron zijn
quote:Zoek in 201.348 koopwoningen
De gemeentes gaan fungeren als verkoopkantoorquote:Op zaterdag 3 april 2010 02:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, de trend was dure huizen bouwen voor de doorstromers, nu word het weer huizen bouwen voor wie er nog geen eentje gekocht heeft.
jaap.nl:quote:Op zondag 28 maart 2010 11:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zoek in 200.013 koopwoningen
jaap.nl:
236.274 Koophuizen
Aha ook al een fan van aluminium hoedjes?quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel we kunnen beter Jaap aanhouden dan Funda
Nu trouwens 236.143 ... Ziet er meer uit alsof deze teller realtime uit de database komt, dan die POLITIEKE teller van funda.
Hoe voelt dat nou dat je huizenprijzen niet meer tot in de hemel groeien?quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha ook al een fan van aluminium hoedjes?
Hoe voelt dat nou wanneer al je paranoïde doemscenario's niet uitkomen?
Ja dat kan niet anders, als de ene teller stopt een heel jaar net onder de 200.000 en de andere doortelt, dat is gewoon gekquote:Op zaterdag 3 april 2010 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha ook al een fan van aluminium hoedjes?
Hoe voelt dat nou wanneer al je paranoïde doemscenario's niet uitkomen?
Prima hoor, zolang mijn woning maar minstens zoveel waars is als op het moment dat ik het kocht. En dat lukt prima ondanks dat ik op de top van de markt heb gekochtquote:Op zaterdag 3 april 2010 11:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou dat je huizenprijzen niet meer tot in de hemel groeien?
Komt vanzelf. Wedje?quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Prima hoor, zolang mijn woning maar minstens zoveel waars is als op het moment dat ik het kocht. En dat lukt prima ondanks dat ik op de top van de markt heb gekocht. Als je in een beetje gangbaar deel van de huizenmarkt zit is er namelijk nog niks aan de hand.
Voor mijn woning durf ik dat voor de komende jaren wel aan. De markt in het starterssegment is hier nog altijd flink overspannenquote:
volgens mij laten ze hem gewoon een tijdje boven de 200k staan omdat ze dit topic bij fok nu gelezen hebben en het tegendeel willen bewijzenquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:38 schreef Halcon het volgende:
Zoek in 201.348 koopwoningen
Kan het geouwehoer over manipulatie van die teller stoppen dus.
Dat kan haast niet anders inderdaadquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:11 schreef rogert1 het volgende:
[..]
volgens mij laten ze hem gewoon een tijdje boven de 200k staan omdat ze dit topic bij fok nu gelezen hebben en het tegendeel willen bewijzen
Jaap:quote:Zoek in 201.844 koopwoningen
Allebei gestegen t.o.v. vorige week, volgens mij.quote:237.900 Koophuizen
Ik zag net een lekker wijf op TV, mijn zaakje begone met ongeveer 1 cm per minuut te groeien Als da zo doorgaat dan is diequote:Op zaterdag 10 april 2010 19:26 schreef LXIV het volgende:
Er komen er nu ca. 100 per dag bij.
Dat wil zeggen (als het in dit tempo blijft stijgen, waar geen enkele aanwijzing voor is, disclaim)
medio 2010: 212.000
eind 2010: 224.000
eind 2011: 260.000
Goeie!quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:35 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zag net een lekker wijf op TV, mijn zaakje begone met ongeveer 1 cm per minuut te groeien Als da zo doorgaat dan is die
einde van de avond 240cm
morgenochtend 820cm
en na het weekend ruim 20 meter !!!einz!!!1111LOL
Hahaquote:Op zaterdag 10 april 2010 19:35 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zag net een lekker wijf op TV, mijn zaakje begone met ongeveer 1 cm per minuut te groeien Als da zo doorgaat dan is die
einde van de avond 240cm
morgenochtend 820cm
of de eigenaar van funda heeft er belang bij dat ie juist nu oploopt... 'kijk eens wat het idee van hypotheekrenteaftrek die vervalt doet met de markt!'quote:Op zondag 11 april 2010 21:45 schreef florisje het volgende:
toch eens kijken waarom m'n grafiekje opeens zo vaak werd opgevraagd, blijkt het van het fok forum te komenik heb dat grafiekje opgezet toen ik zelf m'n huis in de verkoop had staan en op de hoogte wou blijven van de veranderende markt. ik snap echt niet dat funda zelf niet zoiets aanbiedt.
ik kan jullie dus van alles vertellen over de verschillen. 's nachts staan er soms zo maar 5000 huizen extra op, die worden dan in de loop van de nacht weer opgeschoond. ook is er een paar keer per jaar een grote schoonmaak. in het weekend groeit het aantal alleen maar en wordt er niet opgeruimd...
maar de complottheorieën kunnen nu in principe naar de vuilnishoop omdat we nu wel over de 200k gaan.
en dat kan natuurlijk weer van alles betekenen, mensen die hun hypotheek nu echt niet meer kunnen betalen, of juist mensen die gewacht hebben met de verkoop omdat ze meer willen vangen. het kan vriezen en het kan dooien
met een beetje php-scripten, niet zo spannend hoor. elke 2 uur de funda pagina parsen en een grafiekje maken. de grafiek wordt dus niet bij elke keer opvragen opnieuw getekend.quote:Op zondag 11 april 2010 21:50 schreef LXIV het volgende:
Iedere keer dat iemand dit topic opent wordt dat grafiekje van je weer opgevraagd. Mooi gemaakt hoor! Hoe heb je het precies gemaakt?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:35 schreef Sjabba het volgende:
[..]
einde van de avond 240cm
morgenochtend 820cm
TA is echt mijn ding!quote:
Keek nu eens hoelang het duurt voordat hij door de 205 gaat, misschien wel net zo lang. De markt zit nog aardig vast en er wordt alleen iets nieuws gekocht als het oude is verkocht, dus reken maar uit...quote:Op maandag 12 april 2010 19:05 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 202.151 koopwoningen
Wat ik wel vreemd vind is dat zo'n teller ongeveer een half jaar lang tegen de 200K aanloopt, en als hij eenmaal doorbroken is dan ook vrolijk zijn weg omhoog inzet. Het is toch geen TA? Al geloof ik daar sowieso niet in!
Ook als de verkopen aantrekken, zoals de NVM beweert, kan de voorraad natuurlijk gewoon toenemen. Als er maar meer huizen bij blijven komen dan er verkocht worden.quote:Op maandag 12 april 2010 20:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Keek nu eens hoelang het duurt voordat hij door de 205 gaat, misschien wel net zo lang. De markt zit nog aardig vast en er wordt alleen iets nieuws gekocht als het oude is verkocht, dus reken maar uit...
Ontkenningsfase is doorbroken, of het geld voor de systeembeheerder is op? In ieder geval is de tellerstand vandaag lekker boven de 200k:quote:Op maandag 12 april 2010 19:05 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 202.151 koopwoningen
Wat ik wel vreemd vind is dat zo'n teller ongeveer een half jaar lang tegen de 200K aanloopt, en als hij eenmaal doorbroken is dan ook vrolijk zijn weg omhoog inzet. Het is toch geen TA? Al geloof ik daar sowieso niet in!
Die kans is heel reëel, de overheid gaat de bouw tenslotte niet voor altijd in de deeltijd WW houden.quote:Op maandag 12 april 2010 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook als de verkopen aantrekken, zoals de NVM beweert, kan de voorraad natuurlijk gewoon toenemen. Als er maar meer huizen bij blijven komen dan er verkocht worden.
Ik denk dat de teller steeds werd aangepast door de schoonmaker van Funda. Die heeft zich vast bij de staking aangesloten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ontkenningsfase is doorbroken, of het geld voor de systeembeheerder is op? In ieder geval is de tellerstand vandaag lekker boven de 200k:
"Zoek in 201.917 koopwoningen"
Die 260k halen wel wel voor eind 2012
Jaap = NVM + overige makelaars.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:14 schreef SemperSenseo het volgende:
Aantal huizen te koop volgens http://www.jaap.nl/ is al lang over de 200k: zo'n 240.120 koophuizen
Vanwaar die grote discrepantie met funda.nl? Ik vertrouw die gasten van NVM makelaars niet helemaal...
Nee, mensen krijgen er weer vertrouwen in en durven weer te verkopen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:53 schreef LXIV het volgende:
203.174 huizen te koop
ATH
Klapt erop allemaal.
Je kan ook denken: Goh laat ik mijn huis nu maar te koop zetten met de huidige onrust die eraan komt (overdrachtsbelasting eraf, hypotheekrente, huizen in box3/vermogensbelasting) dan huur ik wel een paar jaartjes en kijk dan wel weer verder.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:35 schreef LXIV het volgende:
Het kan inderdaad wel komen omdat mensen hun huis nu eerder op de markt durven te gooien hoor. Vind ik niet eens zo ver gezocht.
Dikke paniek gaat binnenkort uitbreken bij menig grootschuldbezitter/leenkoning/bankslaaf. Ik voorzie gouden tijden voor de tokkiecampingsquote:Op vrijdag 23 april 2010 10:13 schreef LXIV het volgende:
"Nu we de sterke weerstand op 200.000 doorbroken hebben is de weg naar boven vrij. Eerstkomende weerstand op 230.000, steunniveau op 200.000 en 182.000"
Oh? Zie het nog volop gebeuren om me heenquote:Op vrijdag 23 april 2010 10:41 schreef xenobinol het volgende:
Loopt nog steeds op:
niemand met een normaal inkomen kan nog een huis kopen
niet in de kennisenkring van xeno hoorquote:Op vrijdag 23 april 2010 16:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh? Zie het nog volop gebeuren om me heen.
quote:Op donderdag 29 april 2010 07:05 schreef xenobinol het volgende:
204.585 huizen te koop
Een lichte daling t.o.v. gisteren, de crisis is ten einde
Is volgens mij een fout, waarschijnlijk staan die dure pandjes van Dino nog steeds onlinequote:Op donderdag 29 april 2010 13:37 schreef LXIV het volgende:
205.165 huizen te koop
Toch niet. Nieuw ATH.
DAM, de grijze mannetjes hadden geen interesse meer in onze planeet toen ik ze vertelde wat de vraagprijs voor een rijtjeswoning wasquote:Op donderdag 29 april 2010 13:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kut zooi, ik wil weer een complot theorie
Ik zag gister weer een UFO, hopelijk worden we binnenkort niet aangevallen. Wat denk jij LXIV?
En over 6 maanden, 12 maanden en 24 maanden?quote:Op vrijdag 30 april 2010 08:52 schreef LXIV het volgende:
205.636 huizen te koop
In dit tempo halen we de 210.000 binnen 2 weken. Dan heeft het een jaar geduurd van 190.000 tot 200.000 en vijf weken van 200.000 tot 210.000.
Ja, da's ook wel goed voor de prijzen, inderdaad.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:11 schreef xenobinol het volgende:
Bovenstaande link geeft een goede verklaring waarom de teller nog niet op de 250k staat, huisverkopers geven er nl. massaal de brui aan
Hij heb m nog geclaimed ookquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:11 schreef xenobinol het volgende:
205.519 huizen te koop
Linkdump speciaal voor DAM
Bovenstaande link geeft een goede verklaring waarom de teller nog niet op de 250k staat, huisverkopers geven er nl. massaal de brui aan
Ik denk dat ik maar een webshop ga beginnen met kant en klare strops
[ afbeelding ]
Even kijken of www.stropshop.nl nog beschikbaar is en vooruit betalen hè want van een lijk kan je niet plukken
Staan die 50.000 huizen nu leeg?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:11 schreef xenobinol het volgende:
205.519 huizen te koop
Linkdump speciaal voor DAM
Ik denk dat ik maar een webshop ga beginnen met kant en klare strops
[ afbeelding ]
Even kijken of www.stropshop.nl nog beschikbaar is en vooruit betalen hè want van een lijk kan je niet plukken
Ik verwacht een mooie webshopquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:11 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij is dat een nieuwe ATHquote:
Waarvan niet?quote:
Dat zijn dan ook twee verschillende tellingen (Funda = NVM)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef stefan_s het volgende:
Van die hele funda teller, het lijkt mij dat er veel meer huizen te koop staan als 206.000
de jaap indicator zegt
253.563 huizen te koop.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:55 schreef LXIV het volgende:
208.575 huizen te koop
Ja maar binnenkort zullen ze het opnieuw proberen op een treetje lager, want er was een reden voor de verkoop, tenzij ze inmiddels al ontslagen zijn uit de nieuwe baanquote:Op zondag 23 mei 2010 08:54 schreef rogert1 het volgende:
de gevolgen van het terugtrekken door verkopers zijn nu ook zichtbaar in de cijfers van Jaap.nl: een val van ongeveer 250.000 naar ongeveer 220.000
Waardeloos dat de stand zo hoog opgelopen is of waardeloos dat de stand niet harder daaltquote:Op maandag 31 mei 2010 11:40 schreef Sjabba het volgende:
Als ik wil weten hoeveel huizen er te koop staan kijk ik toch gewoon zelf even op Funda?
Er was een een verhaal dat er "bewust" onder de 200k gebleven werd. Nu is het elke keer alleen standen posten. Lekker waardeloos.
Nou... ik post alleen de nieuwe ATH.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:59 schreef Sjabba het volgende:
Waardeloos dat dit topic is veranderd in een "post een stand die gewoon op een website staand".
Eerst was er een conspiricy en nu gata het ineens om dat de stand hoger wordt en post iedereen zomaar te onpas de stand.
In een stijgende markt een ATH posten, schiet lekker op. Maar succes in elk geval.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou... ik post alleen de nieuwe ATH.
Dat zijn toch de hoogtepuntjes van de dag
Met 'stijgende markt' bedoel je de stijgende funda teller mag ik hopen?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Sjabba het volgende:
In een stijgende markt een ATH posten, schiet lekker op. Maar succes in elk geval.
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met 'stijgende markt' bedoel je de stijgende funda teller mag ik hopen?
Dat lijkt me logisch. Als je dan de wortel trekt van de totale marketcap van de te koop staande woningen in Nederland kun je in één klap de gemiddelde verkoopprijs zien!quote:Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat houdt dat in?
Mag ik jou aanraken?quote:Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef LXIV het volgende:
Minder dan een minuut, zoals je aan de tijd waarop ik gepost hebt kunt zien.
En dat binnnen een week, als het zo door gaat staat er aan het eind van het jaar niets meer te koop en gaan de prijzen skyhigh omdat er geen aanbod meer is.quote:Op zondag 23 mei 2010 08:54 schreef rogert1 het volgende:
de gevolgen van het terugtrekken door verkopers zijn nu ook zichtbaar in de cijfers van Jaap.nl: een val van ongeveer 250.000 naar ongeveer 220.000
Dat begrijp je verkeerd, er lonkt altijd nog een zolderkamer!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat binnnen een week, als het zo door gaat staat er aan het eind van het jaar niets meer te koop en gaan de prijzen skyhigh omdat er geen aanbod meer is.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |