Die teller wordt gestuurd, om onder de 200.000 te blijvenquote:Op zondag 21 februari 2010 10:42 schreef LXIV het volgende:
Wat is de statistische kans dat die teller zo opeens een flatline wordt?
Ik had beter van je verwachtquote:Op zondag 21 februari 2010 10:50 schreef LXIV het volgende:
10.000 op 200.000 klopt!
Heb je daar een bron van?quote:Op zondag 21 februari 2010 11:46 schreef Henktay het volgende:
[..]
Die teller wordt gestuurd, om onder de 200.000 te blijven
Dat moet wel, iedere maand kwam er 1000 woningen bij en net onder de 200.000 staat ie nu al 6 maandquote:
Waarom moet dat dan? Toon eens iets aan...quote:Op zondag 21 februari 2010 13:18 schreef Henktay het volgende:
[..]
Dat moet wel, iedere maand kwam er 1000 woningen bij en net onder de 200.000 staat ie nu al 6 maand
OMDAT HET EEN COMPLOT IS EINZ!!!quote:Op zondag 21 februari 2010 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom moet dat dan? Toon eens iets aan...
zal wel een psychologische grens zijn, of een onderlinge afspraak van de NVM om het aanbod te regulerenquote:Op zondag 21 februari 2010 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom moet dat dan? Toon eens iets aan...
Een zin die begint met 'zal wel' levert doorgaans geen bewijs...quote:Op zondag 21 februari 2010 14:57 schreef Henktay het volgende:
[..]
zal wel een psychologische grens zijn, of een onderlinge afspraak van de NVM om het aanbod te reguleren
kweet niet, wat is de statische kans dat de AEX zich beweegt tussen 300 en 360 waarop jouw strategie gebaseerd is, gegeven de daling van de koersen en daarna het agressieve herstel?quote:Op zondag 21 februari 2010 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ongeveer een jaar geleden opende ik het topic fundateller #1. De teller van het aantal te koop staande huizen had toen de 190K doorbroken en de verwachting was dat binnen enkele weken de 200.000 doorbroken zou worden.
Opmerkelijk genoeg heeft die teller zich sindsdien heel strak bewogen tussen de 190.000 en de 200.000. Één of twee keer heeft de teller een paar uurtjes boven de 200K gestaan, hier zijn screenshots van gemaakt. Maar in principe bleef de teller dus binnen die 0,5% marge.
Het vreemde hieraan vind ik dat deze marge zo klein is en dat hij hier zo precies tussenblijft. Niet dat die teller nu per se verder zou moeten stijgen, hij had ook kunnen dalen, maar gezien de volatiliteit van de voorgaande periode, waarin een stijging zat van 100% is het wel op zijn minst opmerkelijk te noemen dat vanaf dat moment die teller zo goed als gelijk bleef.
Stand op dit moment: Zoek in 199.571 koopwoningen
Wat is de statistische kans dat die teller zo opeens een flatline wordt?
Ik heb vast een andere Funda.nl dan jij:quote:Op zondag 21 februari 2010 13:18 schreef Henktay het volgende:
[..]
Dat moet wel, iedere maand kwam er 1000 woningen bij en net onder de 200.000 staat ie nu al 6 maand
Het gaat alleen om koopwoningen. In jouw cijfer zitten ook de huurwoningen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:54 schreef Light het volgende:
Ik heb vast een andere Funda.nl dan jij:
www.DiegoArmandoMaradonaisdead.comquote:Op maandag 22 februari 2010 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
www.elvisisstillalive.com
Wat een lolquote:Op maandag 22 februari 2010 17:57 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
www.DiegoArmandoMaradonaisdead.com
Ze houden hem bewust op 199.999 vanwege de psychologische grensquote:
Ik denk dat het een complot is om meer huizen te verkopenquote:Op maandag 22 februari 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet of dat gebeurt. Het valt me echter wél op dat de teller iedere keer op 199.9nogiets precies afketst. Een soort weerstandsniveau zeg maar.
Het is de schuld van Den Haag, die koopt al die sub-prime hypotheken op. Volgend jaar komt de gemeente Den Haag weer 1 Miljard te kort die ze dan gaan ophalen bij de rest van de Nederlanders. Is vaker gebeurt, dus waarom nu ook weer niet.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet of dat gebeurt. Het valt me echter wél op dat de teller iedere keer op 199.9nogiets precies afketst. Een soort weerstandsniveau zeg maar.
Er zal wel een syteembeheerder/ uploadmanager bij Funda zijn die dat als zijn extra taak zietquote:Op maandag 22 februari 2010 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot is om meer huizen te verkopen
Het is je perceptie. Je hoopt zo graag dat iedereen huizen in de uitverkoop doet, dat je overal naar 'bewijs' daarvoor zoekt. De teleurstelling is des te groter als de huizenmarkt vele malen inflexibeler blijkt als jij denkt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:20 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 199.728 koopwoningen
En toch blijf ik het vreemd vinden dat een volatiel iets als zo'n teller in deze dynamische tijd ongeveer een flatline blijft volgen. Nu alweer een maand tussen de 199.000 en de 200.000.
Als nu 272 mensen hun huis te koop zouden zetten zouden we over de 200K heen moeten gaan. maar dat gebeurt dus niet!
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Uiteraard staat ieder huis op Funda. Alleen betwijfel ik of die teller het totale aantal huizen op de site aangeeft. Het afgelopen jaar heb ik zo vaak het getal 199.XXX voorbij zien komen, dat is wel heel toevallig. Jij snapt toch ook wel dat de statistische kans hierop heel erg klein is. Waarom zou het totale aantal huizen te koop bij NVM in Nederland precies onder die 200K blijven? Dat aantal is afhankelijk van zo'n enorm aantal vrij toevallige factoren.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 04:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is je perceptie. Je hoopt zo graag dat iedereen huizen in de uitverkoop doet, dat je overal naar 'bewijs' daarvoor zoekt. De teleurstelling is des te groter als de huizenmarkt vele malen inflexibeler blijkt als jij denkt.
Er komen huizen bij, er gaan er vanaf. Ik ken geen voorbeelden van panden waarmee 'gemanipuleerd' wordt, jij wel? Als er structureel gestuurd wordt, zou jij ze moeten kennen.
Keer het om.
Als jij een pand in de verkoop geeft, zou jij dan controleren op het op funda staat? Wat is dan de kans dat er panden vanaf gehouden worden?
Als jij een makelaar bent, zou jij dan een pand van funda afhouden? Een makelaar interesseert de prijs niet zo, als er maar verkocht wordt. Die hebben dus een belang bij een zo groot mogelijk aanbod. Wat is dan de kans dat er panden van funda af gehouden worden?
Kortom, dit is de realiteit. Deal with it
Er zit een opdracht in / IIF teller 200.000 -10 dan teller- 483quote:Op zaterdag 27 februari 2010 04:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is je perceptie. Je hoopt zo graag dat iedereen huizen in de uitverkoop doet, dat je overal naar 'bewijs' daarvoor zoekt. De teleurstelling is des te groter als de huizenmarkt vele malen inflexibeler blijkt als jij denkt.
en dat zijn geeneens alleen de huizen die bij de NVM te koop staanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 08:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Uiteraard staat ieder huis op Funda. Alleen betwijfel ik of die teller het totale aantal huizen op de site aangeeft. Het afgelopen jaar heb ik zo vaak het getal 199.XXX voorbij zien komen, dat is wel heel toevallig. Jij snapt toch ook wel dat de statistische kans hierop heel erg klein is. Waarom zou het totale aantal huizen te koop bij NVM in Nederland precies onder die 200K blijven? Dat aantal is afhankelijk van zo'n enorm aantal vrij toevallige factoren.
Niet dat ik de moeite wil nemen om alle huizen op de site te tellen hoor, maar toch.
koop er een putoptie opquote:Op zondag 28 februari 2010 09:23 schreef LXIV het volgende:
Kijk, nu staat 'ie op "Zoek in 199.912 koopwoningen"
Het kan best zijn dat hij nog even doorloopt tot de 199.996 ofzo, en dan weer netjes naar beneden komt. Zo is het het afgelopen jaar al tientallen keren gegaan. Maar ik vind dat raar. Want al die huizen hangen niet met elkaar samen en het totaal is een som van heel veel willekeurige factoren. En tóch gebeurt het. Let maar op, nu zo goed als 99% kans dat we gaan zakken.
Als ik op de beurs zo'n duidelijke weerstand had!
is dat omdat er huizen opstaan die er niet meer op horen te staan, of omdat er huizen niet opstaan die er op horen te staan?quote:Op zondag 28 februari 2010 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.huizenhype.nl/funda-indicator/ geeft een leuk overzichtje... Vooral dat er af en toe een scherpe sprong gemaakt wordt naar beneden, na jaren van stijging... typisch.
zeer onbetrouwbaar tellertjequote:Op zondag 28 februari 2010 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.huizenhype.nl/funda-indicator/ geeft een leuk overzichtje... Vooral dat er af en toe een scherpe sprong gemaakt wordt naar beneden, na jaren van stijging... typisch.
quote:Bert:
en ineens weer een sprong naar beneden van 199.500 naar 196.500 => zeker een goede verkoopdag? of wordt er toch heel hard geprobeerd om niet door de 200.000 te gaan?
February 18th, 2010 | 13:5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |