abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:44:36 #251
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78229339
pvda + CDA + CU is misschien nog een idee?
pi_78229379
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

De PvdA terug in het kabinet.
Dat zou een ramp voor Nederland zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78229890
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:44 schreef PowerAdmin het volgende:
pvda + CDA + CU is misschien nog een idee?
Ja gezellig, en dan maken we de missie in Uruzgan onderdeel van het regeerakkoord
Syl moet winnen!
pi_78230062
komt er een "deventer scenario"? (wat betreft aantal partijen in een coalitie)

http://www.telegraaf.nl/b(...)itie_Deventer__.html
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:11:00 #255
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_78230084
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou een ramp voor Nederland zijn.
Want? Zo slecht hebben ze het niet gedaan en Bos heeft het zelfs uitzonder goed gedaan op de financien post!
Never change a winning formula
pi_78230922

http://cc.geencommentaar.(...)litionHistory/116982

Deze denk ik: CDA - D66 - GroenLinks - VVD

CDA raakt het stoffige, besluiteloze en betuttelende imago kwijt door JPB te dumpen voor de hip twitterende Verhagen. De linkse vleugel van CDA krijgt meer invloed, en samen met de gelijke vleugel van VVD proberen ze een coalitie met D66 en GroenLinks.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:43:23 #257
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78230964
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:41 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

CDA dumpt JPB en neemt de hip twitterende Verhagen. De linkse vleugel van CDA krijgt meer invloed, en samen met de gelijke vleugel van VVD proberen ze een coalitie met D66 en GroenLinks.
CDA gaat door met Balkenende. Die man heeft nog steeds het volledige vertrouwen van de achterban. En zeker nu hij wordt getergd door de PvdA. Dan scharen CDA'ers zich achter hun partijleider.
Pugna Pro Patria
pi_78231014
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:43 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

CDA gaat door met Balkenende. Die man heeft nog steeds het volledige vertrouwen van de achterban. En zeker nu hij wordt getergd door de PvdA. Dan scharen CDA'ers zich achter hun partijleider.
Dat zou ik na al die jaren van kritiek en ridiculiteit op Balkenende wel een ontzettend dom besluit vinden zeg. Er is geen één Nederlander die Balkenende als partijleider serieus neemt.
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:47:30 #259
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_78231075
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:18 schreef StarGazer het volgende:
CDA - VVD - D66, kom maar door .
D66 zijn ook van die coalitie-laten-vallers
pi_78231086
quote:

[..]

In al die jaren ben je ook niks veranderd he.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78231094
quote:

Nee, dit is een geschikt moment om JPB ergens een leuk baantje te geven en eervol weg te laten gaan, niet weer een zoveelste kabinet onder zijn leiding. Hij is te beschadigd.
pi_78231127
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:41 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

CDA raakt het stoffige, besluiteloze en betuttelende imago kwijt door JPB te dumpen voor de hip twitterende Verhagen. De linkse vleugel van CDA krijgt meer invloed, en samen met de gelijke vleugel van VVD proberen ze een coalitie met D66 en GroenLinks.
Ik hoop dat GL daaraan niet mee doet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78231210
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:49 schreef Klopkoek het volgende:

Ik hoop dat GL daaraan niet mee doet.
GL en D66 gaat prima iig. En D66 en VVD ook wel.
En daarna ligt het eraan hoe sterk de linker vleugels van CDA en VVD zullen zijn.
pi_78231241
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

GL en D66 gaat prima iig. En D66 en VVD ook wel.
En daarna ligt het eraan hoe sterk de linker vleugels van CDA en VVD zullen zijn.
Helaas is GroenLinks al niet meer zo links. Halsema benoemt haarzelf als 'liberaal'.

Horrorkabinet. Met hier en daar een garantie dat onderwijs ontzien wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:56:31 #265
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78231286
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In al die jaren ben je ook niks veranderd he.
Hehe, mijn stem heeft ' ie al binnen.
Pugna Pro Patria
pi_78231312
Groenlinks is ook een beetje hypocriet trouwens. Nu hangen ze de stoere jongen uit wat betreft de woekerpolissen maar in het kader van dat Groenlinks 'sociaal-liberaal' moest worden hebben ze dat jarenlang gedoogd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78231375
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, dit is een geschikt moment om JPB ergens een leuk baantje te geven en eervol weg te laten gaan, niet weer een zoveelste kabinet onder zijn leiding. Hij is te beschadigd.
Dat niet alleen, hij is simpelweg niet geschikt.
Regeren is vooruitzien, Balkenende bedient zich van kreten als "met de kennis van nu, hadden we toen anders beslist".
Dan kun je dus niet vooruitzien, en ben je dus ongeschikt om te regeren.

Een Mea Culpa was het minste geweest, maar dat verdomt hij, hij wil alleen maar plucheplakken.
Syl moet winnen!
pi_78231498
Het is nu even afwachten hoe ze bij de afwikkeling van e.e.a. Verhagen uit de wind gaan houden, en geschikt gaan maken voor lijsttrekkerschap.

Dat gaat CDA weer stemmen opleveren, en van welke partijen gaan deze komen? 'k Denk dat PVV en D66 gaan inleveren voor het 'nieuwe' CDA. En mogelijk keren wat PvdA-verlaters terug van D66 en GroenLinks door dit 'ferme' poot-stijf-houden van PvdA en het feit dat Bos nu goed los kan in de campagne, nu hij bevrijd is van de coalitie-ketens.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:11:38 #269
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_78231635
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:06 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Mensen moeten gaan inzien dat het weinig zin heeft om op PvdD, TON, SGP, CU en andere splinterpartijen te stemmen..
Dat is natuurlijk onzin, want TON stond vorig jaar op 25 zetels in de peilingen, en D66 heeft nu drie zetels terwijl ze in de peilingen op veel meer staan. Als je kleine partijen niet de kans geeft om te groeien had je nu alleen CDA-PvdA-VVD gehad.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:14:33 #270
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_78231711
Vraag me echt af of we wat opschieten met een winst voor de PvdA en het CDA daardoor blijven we met de coalitie zitten waar we nu al mee zitten. Ik vraag me echt af of de PvdA wil regeren die heeft zin om de komense periode in de opositie te zitten om zo de bezuinigingen vandaaruit te torpederen. Als VVD niet groeter wordt dan ze nu in de peillingen is doet ze er verstandig aan om ook niet te gaan regeren. Dan zijn ze te klein in de regering om echt dingen voorelkaar te krijgen en zullen ze in moeten stemmen met dingen waar ze nu echt niet voor zijn. Laat het CDA het maar met de winnaars uitzoeken PVV en D66. Dat wordt ook een sooitje en dat valt ook weer binnen een half jaar dan kunnen we daarna toe naar een coalitie van twee partijen dat is hoe dan ook stabieler dan de drie partijen varianten.Het is te hopen dat men dan eindelijk weer in ziet dat in tijden van bezuinigen en de tering naar de nering zetten daarvoor een CDA en VVD regering nodig is.
pi_78231768
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:11 schreef I.R.Baboon het volgende:

Dat is natuurlijk onzin, want TON stond vorig jaar op 25 zetels in de peilingen, en D66 heeft nu drie zetels terwijl ze in de peilingen op veel meer staan. Als je kleine partijen niet de kans geeft om te groeien had je nu alleen CDA-PvdA-VVD gehad.
Denk dat het minder om 'klein' gaat, maar meer om 'splinter' en 'protest'. En de zinloosheid daarvan.
pi_78231800
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:14 schreef marky het volgende:

Laat het CDA het maar met de winnaars uitzoeken PVV en D66. Dat wordt ook een sooitje en dat valt ook weer binnen een half jaar...
D66 en PVV in één kabinet? .
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:18:29 #273
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_78231816
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Denk dat het minder om 'klein' gaat, maar meer om 'splinter' en 'protest'. En de zinloosheid daarvan.
SP was ook een protestpartij, en D66 ook. Dat de SGP nooit groot zal worden kan iedereen aanvoelen, maar toch is het goed dat ze er zijn (in ieder geval voor het functioneren van de kamer).

Maar ik ben een antikiesdrempelfundamentalist.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_78231898
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:18 schreef I.R.Baboon het volgende:

SP was ook een protestpartij, en D66 ook. Dat de SGP nooit groot zal worden kan iedereen aanvoelen, maar toch is het goed dat ze er zijn (in ieder geval voor het functioneren van de kamer).

Maar ik ben een antikiesdrempelfundamentalist.
Uiteraard, maar het ging ook niet om het opwerpen van een drempel, maar meer om "Mensen moeten gaan inzien..."
pi_78232418
Las net in de VK dat het vasthouden van de PvdA aan de afspraak om weg te gaan uit Uruzgan, ze nu al meer stemmen in de peilingen oplevert.
Ben benieuwd!
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')