abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78474450
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:40 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik ben daar zelfs van overtuigd. En dat de kans groot is dat dat zo is bewijst het onderzoek dat de PVV het vooral van de laag opgeleide mensen moet hebben. Ik durf een wedje met je te maken dat de gemiddelde PVV stemmer geen idee heeft welke standpunten, behalve de anti-islam, de PVV nog meer heeft. Dat heb ik zelf al in mijn omgeving meegemaakt. Als je mensen die op de PVV willen stemmen nog meer standpunten van die partij vertelt, wordt er 9 van de 10 keer gereageerd met: "Dat meen je niet??"
Inderdaad, dat ben ik van de week ook weer tegengekomen.
Ik weet het ook niet
pi_78474455
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Efficiency is een loze kreet, Damian, sorry maar zolang dat geen handen en voeten heeft is het gebakken lucht.
Het is evident dat vanaf 2011 ook de gemeenten de ombuigingen van ¤ 35 miljard op de Rijksbegroting gaan merken, dus moeten bezuinigen.
(Gemeentelijke) overheden hebben nu eenmaal veel overhead en daarop gaat bezuinigd worden, want lastenstijgingen kunnen deze verminderde inkomsten niet of slechts gedeeltelijk compenseren (is ook wat lastig campagne voeren, overigens). Sorry, ik kan het niet leuker maken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78474526
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is evident dat vanaf 2011 ook de gemeenten de ombuigingen van ¤ 35 miljard op de Rijksbegroting gaan merken, dus moeten bezuinigen.
(Gemeentelijke) overheden hebben nu eenmaal veel overhead en daarop gaat bezuinigd worden, want lastenstijgingen kunnen deze verminderde inkomsten niet of slechts gedeeltelijk compenseren (is ook wat lastig campagne voeren, overigens). Sorry, ik kan het niet leuker maken.
Nee, ik zeg niet dat je ongelijk hebt met de bezuinigingen, ik stel dat efficiency die bezuiningingen niet gaat compenseren. Met andere woorden, de burger zal minder diensverlening krijgen.
pi_78474601
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat je ongelijk hebt met de bezuinigingen, ik stel dat efficiency die bezuiningingen niet gaat compenseren. Met andere woorden, de burger zal minder diensverlening krijgen.
Ik stel dat efficiency onderdeel wordt van bezuinigingen en dat betekent snijden in overhead.
pi_78474768
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben zeker wel van mening dat migranten de taal moeten leren. Maar dat betekend niet dat ze daarom geen informatie mogen ontvangen in een andere taal dan het Nederlands. In de eigen taal kunnen ze bepaalde zaken wellicht beter begrijpen, wat zeker het geval is voor de oudere generatie.

Ik vind trouwens dat je wel weer je volwassenheid aan het verliezen bent met opmerkingen als "mongolide gedachten". Dat is niet de eerste keer.
Helaas is van 'verliezen' geen sprake hier.
Ik weet het ook niet
pi_78474773
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik stel dat efficiency onderdeel wordt van bezuinigingen en dat betekent snijden in overhead.
En ik stel dat dit verminderde dienstverlening inhoudt omdat het aantal ambtenaren al terug gebracht is tot het punt waar externen meer regel als uitzondering zijn.
pi_78474847
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:24 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Tot in 73 de olie crisis uitbrak en er geen gastarbeiders meer zijn uitgenodogt.
De gastarbeiders waren geen slaven ofzoiets die zijn hier tijdelijk komen werken omdat de lonen erg hoog waren voor hun.
Na gewerkt te hebben werden deze geacht weer te vertrekken.
Na 73 is geen ene gastarbeider uitgenodigt. Na de oliecrisis van 73 werd elke poging om immigratie te stoppen door links medogenloos afgeslagen met hitler vergelijkingen.

dus van de 2 miljoen niet westerse allochtonen zijn er 50 000 echt uitgenodigt en aan het werk gegaan.
dan zijn er dus nog 1.950000 allochtonen die door links naar binnen zjin gelaten en elke poging om controle te houden over immigratie door links gestopt.

We mogen Links nooit vergeten of vergeven wat ze ons land hebben aangedaan.
Een links social-engineering expiriment net als het communisme die linkse leren ook nooit.
Eh, je weet dat van de ongeveer 1,8 miljoen niet-westerse allochtonen een groot deel (in 2009 zo'n 775.000) 2e generatie is? Dat wil dus zeggen dat ze hier, in Nederland, geboren zijn en dus niet zijn "binnengelaten".
Daarnaast, onder de niet-westerse allochtonen vallen bijvoorbeeld ook Surinamers en Antillianen. Veel Surinamers zijn Nederland binnengekomen toen Suriname onafhankelijk werd (omdat ze als rijksburger de keus kregen). En zoals je weet zijn de Antillen nog steeds deel van ons koninkrijk.
pi_78475095
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom hebben linkse mensen altijd van die eenzijdige antwoorden?
Je bedoelt van die akelige nuanceringen in plaats van roepen "2 miljoen niet-westerse allochtonen" zonder erbij stil te staan dat daar ook (voormalige) rijksburgers, Chinezen, enzovoorts onder vallen?
pi_78475156
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik stel dat dit verminderde dienstverlening inhoudt omdat het aantal ambtenaren al terug gebracht is tot het punt waar externen meer regel als uitzondering zijn.
Ik denk dat dit erg overdreven is en dat bij veel gemeenten nog wel wat te winnen valt. Dit blijkt ook uit onderzoek.
pi_78475308
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:10 schreef morg78 het volgende:

Je bedoelt van die akelige nuanceringen in plaats van roepen "2 miljoen niet-westerse allochtonen" zonder erbij stil te staan dat daar ook (voormalige) rijksburgers, Chinezen, enzovoorts onder vallen?
Om van het feit te zwijgen dat er geen 2 miljoen zijn maar 1.7 miljoen waarvan de grootste groep indonesiers zijn, 450K, dan Turken 350K, Surinamers 335K en Marokkanen 330K.
Maar goed, dat soort feiten zijn veel te moeilijk om voor de Wilderianen, zo veel is wel duidelijk.

Er zijn overigens in totaal meer dan 3 miljoen mensen in Nederland afkomstig uit het buitenland.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2010 12:16:24 ]
pi_78475412
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Nee hoor ik heb geen ene cent van de overheid gekregen en zou dat ook niet willen.
Maar jij klinkt als een rijk studentje die alle problemen niet ziet omdat je in een blanke wijk woont.
Zou toch leuk zijn als een linkse rakker zoals jij een berooft en neergestoken wordt.
Weet je ook eens hoe leuk die massa immigratie van je is.
Ohja, want dat 'doen wij Nederlanders niet'.
Ik weet het ook niet
pi_78475719
Als ik op basis van deze toespraak nog steeds geen vergelijkingen met de jaren '30 mag trekken dan weet ik het ook niet meer.
Ik weet het ook niet
pi_78475969
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:25 schreef Dunckie het volgende:
Als ik op basis van deze toespraak nog steeds geen vergelijkingen met de jaren '30 mag trekken dan weet ik het ook niet meer.
Van mij mag je, ik noem Wilders al geruime tijd de nieuwe Mussert, en als de PVV'ers dat niet bevalt dan donderen ze maar op
pi_78476014
Nu een leuke discussie op Radio 1, stand.nl

Mensen mogen bellen met hun mening over de stelling "het hoofddoekjesverbod van de PVV gaat te ver."
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_78476261
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu een leuke discussie op Radio 1, stand.nl

Mensen mogen bellen met hun mening over de stelling "het hoofddoekjesverbod van de PVV gaat te ver."
Dus, naast verkeerscontroles moet de politie hoofddoekjes controles gaan doen? De triestheid druipt er weer vanaf
pi_78476575
quote:
jemig, dat stukje over de SP, hoe vilein
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:51:48 #297
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78476732
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan ben jij het inhoudelijk dus niet met Wilders eens. Want waar ik mij kan herinneren dat Wilders enkele jaren terug nog de moeite nam om te verwoorden dat hij niets tegen de islam heeft maar alleen tegen de extreme islam verkondigde de PVV-er gisterenavond bij Nova aan tafel dat de islam een politieke stroming is die overal goed in de gaten gehouden en gewantrouwd moet worden, en hij zei dit dus in het algemeen nav een opmerking van zijn debat-opponent van de VVD dat de PVV tegenwoordig zich afzet tegen welke uiting van Islam dan ook ipv alleen de extreme en buitenproportionele vormen daarvan.

Maar goed, ik vind dat een partij die van verwerpelijke symboolpolitiek zoals een verbod op hoofddoekjes in de publieke ruimte en het tegengaan van nieuwe moskeeën zijn belangrijkste onderhandelpunten maakt zichzelf sowieso al buitenspel zet.

PVV stemmers moeten wel een beetje simpel zijn willen ze deze retoriek en symboolpolitiek allemaal slikken en denken dat je met dergelijke belachelijke voorstellen Nederland vooruit gaat helpen.
Nee, hij noemde het slechts zo. Volgens Wilders hoef je geen onderscheid te maken tussen Islam en exreme Islam...het deugt sowieso niet, hoe je het ook wilt noemen (WIlders woorden).

Je kunt zeggen dat PVV'ers simpel moeten zijn, maar je kunt ook de hand in eigen boezem steken en je afvragen of jij niet simpel bent...en misschien ook wel schijnheilig.
Grappig is dat zoveel mensen vooral tegen de PVV zijn, maar energie steken in het verdedigen van standpunten voor hun eigen partij dat doen ze niet. Nee...het is immers makkelijker om ergens tegen te zijn, da's nog leuk ook. Met z'n allen de boel afzeiken...precies hetzelfde als wat Wilders doet dus...maar dat willen jullie niet zien...vandaar de term schijnheilig.

Maar goed...we zullen het zien wanneer de PVV in de regering zit.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:52:35 #298
292730 Grinderman
no pussy blues
pi_78476767
quote:
deze toespraak
quote:
U heeft vast gelezen dat de PvdA verkiezingspamfletten verspreid worden in het arabisch. Maar weten jullie ook wat er opstaat? Hebben jullie het gelezen? Waarschijnlijk niet, he. Ik heb een poging gedaan voor jullie om het te vertalen, en er staat ongeveer: ikke Jeltje van Nieuwenhoven, uitkering jullie lekker omhoog wij in hollandie alles lekker betalen.
quote:
Dames en heren, wat is het geweldig om hier in Almere te zijn
STFU
pi_78476897
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:51 schreef Buzios het volgende:

[..]

Dan zul je zien dat het probleem wilders zich even snel oplost als een suikerklontje in een kopje warme thee.
Dus als je het moment niet wil missen zou ik de videorecorder alvast gaan uittesten. Voor je het weet is de droom weer voorbij.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_78477059
quote:

[..]

Nee, hij noemde het slechts zo. Volgens Wilders hoef je geen onderscheid te maken tussen Islam en exreme Islam...het deugt sowieso niet, hoe je het ook wilt noemen (WIlders woorden).

Je kunt zeggen dat PVV'ers simpel moeten zijn, maar je kunt ook de hand in eigen boezem steken en je afvragen of jij niet simpel bent...en misschien ook wel schijnheilig.
Grappig is dat zoveel mensen vooral tegen de PVV zijn, maar energie steken in het verdedigen van standpunten voor hun eigen partij dat doen ze niet. Nee...het is immers makkelijker om ergens tegen te zijn, da's nog leuk ook. Met z'n allen de boel afzeiken...precies hetzelfde als wat Wilders doet dus...maar dat willen jullie niet zien...vandaar de term schijnheilig.

Heb je die toespraak nu gelezen? Dat kun je toch niet gaan goedpraten?
Ik weet het ook niet
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:00:47 #301
292730 Grinderman
no pussy blues
pi_78477144
quote:

[..]

Tegen zijn, dat is de PVV ten voeten uit. Mensen die daartegen zijn zijn voor.
STFU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')