Oké bedankt. Even kijken dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:56 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
Spanning tussen CDA en PvdA over Uruzgan loopt verder op. Zie RTLNieuws 18.00 en 19.30 uur.
Het is ook niet meer bij te houden, wij zitten het ene debat te kijken en zij hebben al weer ruzie over het volgende punt.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:56 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
Spanning tussen CDA en PvdA over Uruzgan loopt verder op. Zie RTLNieuws 18.00 en 19.30 uur.
Wedden van niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:59 schreef Horloge het volgende:
Ik vind dit zo'n gelul. Je ziet dat gegoochel met woorden bij elk belangrijke debat.
Had de commissie-Davids maar gewoon de term "de Kamer is onvolledig geďnformeerd" gebruikt, dan waren ze allang afgetreden.
Je komt steeds met wat anders aanzetten. Eerst heb je het over een draai die vlak na de cie Davids plaatsvond. Die je nog steeds niet hebt uitgelegd. Dan kom je met de draai die Wilders aangeeft, die over iets heel anders gaat. En nu ga je het over verkiezingsbeloften en peilingen hebben. Het blijft allemaal een beetje vaag wat je nou als eerste bedoelde. Daar heb ik het over.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:55 schreef Coos het volgende:
[..]
oké laat ik dan effe wijzen op alle gedraai van de PvdA. Wat is er van de verkiezingsbeloften van de PvdA terecht gekomen sinds ze op het pluche zijn gekomen? Bijna niets!! En dan met gedraai hun gijzeling door de christenen recht lullen. Maar uit de peilingen blijkt dat hun electoraat die leugens (lees gedraai) zat zijn.
Kortom:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Je komt steeds met wat anders aanzetten. Eerst heb je het over een draai die vlak na de cie Davids plaatsvond. Die je nog steeds niet hebt uitgelegd. Dan kom je met de draai die Wilders aangeeft, die over iets heel anders gaat. En nu ga je het over verkiezingsbeloften hebben.
Na eerste termijn TK denk ikquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:19 schreef Coos het volgende:
Hij komt wel mooi op tijd want ik moet eten maken.
Hoe laat zou de pauze zijn?
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:18 schreef ASroma het volgende:
[..]
spreekstijl en stemgeluid van van der vlies
Inderdaad, normaal gezien vind ik hem als spreker best goed ook al sta ik totaal niet achter zijn partij, maar dit is echt helemaal niets..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:34 schreef Verbal het volgende:
Wat loopt die Van der Vlies stompzinnig te zwammen, zeg
V.
Alles behalve naďef. Huichelachtig en slinks op de gristelijke manier. Zelfreflectie hoeft voor hem toch niet, aangezien hij niets te winnen noch te verliezen heeft (2 zetels en de gebruikelijke gemeentes).quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:35 schreef Morgenrood het volgende:
Wat is die Van der Vlies naief zeg..
Van der Vlies mist, al dan niet opzettelijk, het punt dat de Kamer opzettelijk verkeerd is geďnformeerd en dat dat een doodzonde is. Punt.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:38 schreef One_of_the_few het volgende:
van der Vlies mist het punt dat een minister verantwoordelijk is, ook als het niet opzettelijk is.
Gespeelde naiviteit icm naiviteit in het algemeen, ingegeven door zijn geloof o.a. Een ramp iig.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:38 schreef B-612 het volgende:
[..]
Alles behalve naďef. Huichelachtig en slinks op de gristelijke manier. Zelfreflectie hoeft voor hem toch niet, aangezien hij niets te winnen noch te verliezen heeft (2 zetels en de gebruikelijke gemeentes).
mwoah. hij ziet wel dat de kamer verkeerd is geďnformeerd, maar zegt dat hij geen bewijs ziet dat het bewust ging. Kan je over twisten, maar hij benoemd wel hoe hij het ziet.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Van der Vlies mist, al dan niet opzettelijk, het punt dat de Kamer opzettelijk verkeerd is geďnformeerd en dat dat een doodzonde is. Punt.
In zijn laatste jaar in de Kamer zijn geweten verkwanselen. Zonde hoor.
V.
Yep.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Zei hij nou "Linkse wolven in het verschrikkelijke Wouterbos"?
Dat maakt natuurlijk niet uit, links = links.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:44 schreef B-612 het volgende:
"Linkse wolven in het Wouterbos"?? Wouter is toch echt verre van een bondgenoot van links in dit debat.
Tsja, hij geeft nu toch ook echt zelf aan wat ik zeg: Bos en Koenders vonden het mandaat voldoende. Hij spreekt zichzelf dus tegen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet uit, links = links.
Wat een mafkees.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nog even een hommage aan links Nederland.
Mja, en dan? Wilders en het CDA even groot, leuk is dat. Ik sta absoluut niet achter dit kabinet maar het alternatief is zeker niet beter.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:57 schreef Crazy Harry het volgende:
nah, ik moet weg helaas
Hopelijk hebben we geen kabinet meer als ik terug kom
wie weet komt er wel heel wat anders uit. geloof je nou echt dat Wilders zoveel stemmen gaat krijgen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja, en dan? Wilders en het CDA even groot, leuk is dat. Ik sta absoluut niet achter dit kabinet maar het alternatief is zeker niet beter.
En de enige die ook maar een beetje realistisch het kabinet kan laten vallen is de PvdA en als je Hamer net hoorde gaat dat niet gebeuren.
En dan lekker varkens ruimen met L.J. Brinkhorst.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:00 schreef ASroma het volgende:
thiemeinhoudelijk altijd sterk, zij zou bij de D66 moeten gaan
Het gebrek aan alternatieven mag in principe niet meespelen in de beslissing om een kabinet te laten vallen. Het gaat over een oordeel over het handelen van het huidige kabinet en een dergelijke motie kijkt niet naar de toekomst. Het is natuurlijk wel realistisch om die alternatieven in het achterhoofd te houden, maar die moeten niet leidend zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja, en dan? Wilders en het CDA even groot, leuk is dat. Ik sta absoluut niet achter dit kabinet maar het alternatief is zeker niet beter.
En de enige die ook maar een beetje realistisch het kabinet kan laten vallen is de PvdA en als je Hamer net hoorde gaat dat niet gebeuren.
Volgens Thieme hadden we Irak niet mogen aanvallen in de maand maart omdat in die periode de grijsgespikkelde woestijnmarter net zijn paarseizoen had.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:01 schreef borisz het volgende:
Volgens Thieme ligt de schuld van de oorlog in Irak bij de bio-industrie.
Goed, misschien niet zoveel als nu in de peilingen, maar ze zullen echt groot worden hoor. Mensen stemden ook op de LPF en Wilders is echt erg populair.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:00 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
wie weet komt er wel heel wat anders uit. geloof je nou echt dat Wilders zoveel stemmen gaat krijgen?
Daar maakt hij zich wel vaker schuldig aan, alleen wordt elke onorthodoxe opmerking die ook maar een beetje refereert naar de populaire cultuur blijkbaar als grappig beschouwd tegenwoordig.quote:
De basis voor die beslissing is volgens mij beter als de huidige basis voor de beslissingquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Volgens Thieme hadden we Irak niet mogen aanvallen in de maand maart omdat in die periode de grijsgespikkelde woestijnmarter net zijn paarseizoen had.
Natuurlijk, maar ik ben geen politicus in de Tweede Kamer en mijn mening over het al dan niet laten vallen van dit kabinet heeft niets te maken met die motiequote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het gebrek aan alternatieven mag in principe niet meespelen in de beslissing om een kabinet te laten vallen. Het gaat over een oordeel over het handelen van het huidige kabinet en een dergelijke motie kijkt niet naar de toekomst. Het is natuurlijk wel realistisch om die alternatieven in het achterhoofd te houden, maar die moeten niet leidend zijn.
Dat is wat ik bedoelde en daarom zie ik het kabinet vandaag niet vallen.quote:Het CDA heeft de PvdA al jaren in een houdgreep en door de zwakte van de PvdA zal het kabinet ook niet vallen. Als de PvdA een punt had willen maken dan hadden ze dat bij het vorige debat moeten doen.
Nou is de PvdD inderdaad redelijk een one-issue-partij, maar misschien moet je ook eens naar Thieme luisteren want ze heeft, in dit debat in ieder geval, ook wat punten die niets met dierenwelzijn te maken hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Volgens Thieme hadden we Irak niet mogen aanvallen in de maand maart omdat in die periode de grijsgespikkelde woestijnmarter net zijn paarseizoen had.
Dan nog. Op de frontpage schreef ik:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik ben geen politicus in de Tweede Kamer en mijn mening over het al dan niet laten vallen van dit kabinet heeft niets te maken met die motie![]()
1. Het was een mislukte poging tot humor.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou is de PvdD inderdaad redelijk een one-issue-partij, maar misschien moet je ook eens naar Thieme luisteren want ze heeft, in dit debat in ieder geval, ook wat punten die niets met dierenwelzijn te maken hebben.
Ben al bezig. Het staat nu op.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:01 schreef Kwaliteit het volgende:
hierna SLOB, als mensen willen eten kan het nu
Daar heb je op zich gelijk in, maar in de praktijk kijk ik toch op tegen verkiezingen nu. Al denk ik niet dat de uitslag anders als we dit kabinet de rit uit laten zitten..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:07 schreef B-612 het volgende:
[..]
Dan nog. Op de frontpage schreef ik:
Het land zal er [op de lange termijn weliswaar] mee gediend zijn als een premier en co., die fundamentele democratische principes aan hun laars lapten en nog steeds lappen, vallen. Precedentwerking heet dat.
Ze is one issue en dat geeft ze zelf toe. Haar politieke doel is haar partij overbodig te maken. Toch stemt ze veelal juist op andere punten, waarvoor inderdaad hulde.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hmm, ik heb dus helemaal niks met Marianne "Voorts zijn wij van mening" Thieme, maar ze maakt toch wel goede punten. Blijkbaar is mijn beeld van one-issue Marianne toch wat achterhaald?
Dat is een beetje wat ik bedoelde hierboven. Ze is best een goede politica maar het is jammer dat ze, ook door haar eigen gedrag overigens, zo als one-issue gezien wordt.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hmm, ik heb dus helemaal niks met Marianne "Voorts zijn wij van mening" Thieme, maar ze maakt toch wel goede punten. Blijkbaar is mijn beeld van one-issue Marianne toch wat achterhaald?
Ik begrijp je standpunt, maar ik ben het ook volledig eens met die laatste zin. Wilders nog langer in de oppositie zal hem alleen maar sterker maken. De PvdA had allang de bittere pil van de nederlaag moeten slikken door het kabinet te laten vallen en te accepteren dat ze zich een tijdje in de oppositie moeten herladen. En dat zonder Bos, want al is hij een geweldige debater, geen twijfel daarover, maar hij heeft links simpelweg verraden en moet dus oprotten (samen met Hamer; Martijn van Dam for president).quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar heb je op zich gelijk in, maar in de praktijk kijk ik toch op tegen verkiezingen nu. Al denk ik niet dat de uitslag anders als we dit kabinet de rit uit laten zitten..
Of ze er agressief van worden weet ik niet, maar ik denk dat er bitterweinig mensen in Nederland zijn die hem iets vinden toevoegen idd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:15 schreef Louis22 het volgende:
Ik word agressief van die Slob. Godvergeten overbodige klotelul. Hoe triviaal kun je zijn. Tegen de muur ermee.
Blijft alleen nog over dat het zo te horen voorlopig niet gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef B-612 het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt, maar ik ben het ook volledig eens met die laatste zin. Wilders nog langer in de oppositie zal hem alleen maar sterker maken. De PvdA had allang de bittere pil van de nederlaag moeten slikken door het kabinet te laten vallen en te accepteren dat ze zich een tijdje in de oppositie moeten herladen. En dat zonder Bos, want al is hij een geweldige debater, geen twijfel daarover, maar hij heeft links simpelweg verraden en moet dus oprotten (samen met Hamer; Martijn van Dam for president).
Dus, zowel op grond van de schending van het vertrouwensbeginsel als op grond van praktische overwegingen moet het kabinet vallen.
Ik heb hem maar even uitgezet. Kijk straks wel naar het kabinet en de tweede termijn. Niet dat ik nog vuurwerk verwacht, maar toch.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Of ze er agressief van worden weet ik niet, maar ik denk dat er bitterweinig mensen in Nederland zijn die hem iets vinden toevoegen idd.
Klopt en dus trekken ze hun eigen strop alleen maar strakker. RIP PvdA.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Blijft alleen nog over dat het zo te horen voorlopig niet gaat gebeuren.
quote:
Ik heb de hele CU nog nooit iets zien toevoegen in een politiek debatquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Of ze er agressief van worden weet ik niet, maar ik denk dat er bitterweinig mensen in Nederland zijn die hem iets vinden toevoegen idd.
Onder Rouvoet misschien nog wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb de hele CU nog nooit iets zien toevoegen in een politiek debat
Insgelijksquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:21 schreef TheArt het volgende:
[..]Triest figuur. Ik was het compleet eens met die interruptie van Geert bij Hamer. Dat zegt nogmaals niets, helemaal niets over mijn eigen politieke standpunt daarin. Wat blijf je toch ook een triest figuur, met je kinderachtige naamverbuigingen.
Ik zei het een tijd geleden al volgens mij, maar ik snap de houding van de PvdA echt niet. Zijn ze nou echt zelf niet in dat ze het alleen maar erger maken op deze manier? En dan bedoel ik niet voor het landsbelang of zo iets dergelijks, maar puur voor hun eigen partij. Er moeten daar toch ook mensen rondlopen die inzien dat er op deze manier echt helemaal niets te halen is voor de partij en dat het alleen maar erger wordt als ze er langer mee doorgaan? Volgens mij zijn ze nu op het punt dat het kabinet laten vallen ze meer stemmen oplevert dan zo verder gaan..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:21 schreef B-612 het volgende:
[..]
Klopt en dus trekken ze hun eigen strop alleen maar strakker. RIP PvdA.
Dat heeft echt helemaal niets te maken met die interruptie waar Art het over heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Insgelijks![]()
Wilders moet gewoon zijn waffel houden want hij wil zelf van alles en nog wat bombarderen
Niet bijzonder, maar Rouvoet is minder onbeduidend dan Arie Slob. De CU heeft toch dik 26.000 leden, maar niemand zal wakker liggen van het eventuele vertrek van Arie.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb de hele CU nog nooit iets zien toevoegen in een politiek debat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |