abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78013564
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Het is inderdaad ook een vorm van ontspanning.

En genoeg mensen die op Zondag graag werken. Veel studenten en jongeren kunnen zo bijverdienen.
Het dwingt impliciet om ook winkelier op zondag de deuren te openen , anders omzetverlies. Zie je dat niet in
  maandag 15 februari 2010 @ 11:56:09 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_78013637
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is de VVD slechts om 1 ding de doen. Veel geld en dus vergoddelijken zij de economie.
Beetje respect voor iemands levensovertuiging!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 15 februari 2010 @ 11:57:31 #53
pi_78013680
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het dwingt impliciet om ook winkelier op zondag de deuren te openen , anders omzetverlies. Zie je dat niet in
Nee. De winkelier kan daar voor kiezen, net als ik er voor kies in het weekend en 's avonds te werken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_78013916
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. De winkelier kan daar voor kiezen, net als ik er voor kies in het weekend en 's avonds te werken.
quote:
Exodus 35:2
Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den Heere; al wie daarop werk doet, zal gedood worden.

Oh wacht, er staat nergens welke dag die zevenden dag precies is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 15 februari 2010 @ 12:11:57 #55
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_78014076
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:05 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

"al wie daarop werk doet, zal gedood worden."

Wat een haatzaaierij! Verbied dat fascistische boek zoals ook Mein Kampf verboden is!
  maandag 15 februari 2010 @ 12:15:13 #56
pi_78014154
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:05 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

Dinsdag!
  maandag 15 februari 2010 @ 12:24:01 #57
177885 JoaC
Het is patat
pi_78014400
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dinsdag!
Vrijdag.

Dan kunnen we zijne noedeligheid eren.

De roze onzichtbare eenhoorn is het daarmee eens
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_78014676
christelijke zondags rust, t lijkt iran wel hier. kom op even, de moderne wereld is gearriveerd.
pi_78014837
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Want vrijheid blijheid betekent chaos
Je hebt gelijk. Het is veel beter dan de kerk bepaalt wat wel en niet mag. Ik stel voor dat winkeliers lekker zelf mogen bepalen wanneer zij open gaan. En dat het lullig zou zijn voor werknemers: zij kunnen altijd nee zeggen tegen werken op zondag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 15 februari 2010 @ 12:49:47 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78015105
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een winkelier met personeel hoeft sowieso niet altijd op zn zaak aanwezig te zijn. De supermarkt kan prima op zondag doordraaien met wat extra personeel.

Voor de kleinste ondernemers snap ik je punt. Echter vind ik het in deze kwestie dat die ondernemers niet overmatig door de overheid moeten worden beschermd en zelf ook moeten regelen dat hun winkel bestaansrecht heeft boven de rest zonder op alle dagen open te hoeven zijn. Door bijvoorbeeld een speciaal aanbod of service.

Overigens kunnen veel winkels op doordeweeksedagen probleemloos sluiten gezien de meeste mensen dan toch aan het werk zijn. Juist werkende mensen hebben behoefte aan meer ruimte om in het weekend te kunnen winkelen.
pi_78015529
Wat is het nut van zondags winkelen?
Een vergeten rookworst kopen?

Mij lijkt dat het niet verstandig is aangezien er veel ondernemers verplicht worden te werken op de zondag, zowel christelijk als niet christelijke ondernemers, omdat je klanten verliest als je niet open ben en je loopt een hoop inkomsten mis omdat mensen de boodschappen bij de buurman doen op de zondag. Is dit een gezonde marktwerking?

Mij lijkt het niet, wetenschappelijk onderzoek wijst ook uit dat 1 rustdag in de week een perfecte aanvulling is. Dus waarom afschaffen alleen omdat wij consumenten willen winkelen?
  maandag 15 februari 2010 @ 13:09:44 #62
pi_78015696
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:04 schreef Idiota het volgende:
Een stuk nuttiger dan de hela dag in bed liggen of zingen voor een fictief opperwezen.
pi_78015972
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een stuk nuttiger dan de hela dag in bed liggen of zingen voor een fictief opperwezen.
Goed argument

+10 mannenpunten
pi_78016117
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:17 schreef Idiota het volgende:

[..]

Goed argument

+10 mannenpunten
Idiota............... Je nickname is voor mij ........hmmmmmmmm, nogal hilarisch........
pi_78016243
quote:
Dat kun je zelf ook bedenken. Wat is het nut van maandags winkelen?
quote:
Mij lijkt dat het niet verstandig is aangezien er veel ondernemers verplicht worden te werken op de zondag, zowel christelijk als niet christelijke ondernemers, omdat je klanten verliest als je niet open ben en je loopt een hoop inkomsten mis omdat mensen de boodschappen bij de buurman doen op de zondag.
Veel aannames.
-Verplicht zondag te werken.
-Klanten verliezen als je dicht bent.
-Inkomsten mislopen.
Daar mist de onderbouwing.
quote:
Mij lijkt het niet, wetenschappelijk onderzoek wijst ook uit dat 1 rustdag in de week een perfecte aanvulling is. Dus waarom afschaffen alleen omdat wij consumenten willen winkelen?
Link naar onderzoek?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78016405
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welja, de ene "afgod" is natuurlijk inwisselbaar voor de andere.

Los van dat, ik denk dat mensen de impact van de 24-uurs economie onderschatten. Al het vrijwilligerswerk lijdt eronder en in vele gezinnen is het nagenoeg onmogelijk om nog een gezamenlijk activiteit te ontplooien. Ik vind het jammer dat mensen dat niet meer als waardevol beschouwen.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:34:29 #67
pi_78016488
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:31 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Welja, de ene "afgod" is natuurlijk inwisselbaar voor de andere.
Winkels bestaan wel.
quote:
Los van dat, ik denk dat mensen de impact van de 24-uurs economie onderschatten. Al het vrijwilligerswerk lijdt eronder en in vele gezinnen is het nagenoeg onmogelijk om nog een gezamenlijk activiteit te ontplooien. Ik vind het jammer dat mensen dat niet meer als waardevol beschouwen.
Als jij dat belangrijk vindt mag jij je leven zo indelen. Maar waarom wil je het anderen opdringen? Denk je dat anderen het gezin en vrijwilligerswerk plotseling net zo belangrijk gaan vinden als jij als je winkelen op zondag verbiedt?
pi_78016943
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Winkels bestaan wel.
[..]

Het gaat niet om het bestaan van het één of het ander, het gaat om de voldoening die je eruit haalt. Schijnbaar worden mensen gelukkig van een voor mij "fake activiteit" als winkelen. Dat kan en dat mag, maar laat anderen dan in hun waarde die die voldoening uit een andere activiteit halen.
quote:
Als jij dat belangrijk vindt mag jij je leven zo indelen. Maar waarom wil je het anderen opdringen? Denk je dat anderen het gezin en vrijwilligerswerk plotseling net zo belangrijk gaan vinden als jij als je winkelen op zondag verbiedt?
Ik dring niemand iets op, ik kijk wel uit. Ik verbied ook niemand iets. Ik schrijf enkel dat ik het jammer vindt en het ontwrichtend is voor "de samenleving". Dat dat zo is, kun je dagelijks lezen. De gemeenschapszin is echt niet meer wat het geweest is. Die 24-uurs economie is niet de enige reden, maar speelt er een redelijk belangrijke rol in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2010 13:51:34 ]
pi_78017184
Welkom in de wereld van Kapitalisme...
Meer meer en meer verdienen is belangrijker dan alles. Zo zijn de banken bubbels ontstaan en zo worden er nog meer gevormd. Als je fulltime aan je geld moet komen om te verdienen heb je nooit meer ruimte om een tegenslag te verwerken.
pi_78017654
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Welkom in de wereld van Kapitalisme...
Meer meer en meer verdienen is belangrijker dan alles. Zo zijn de banken bubbels ontstaan en zo worden er nog meer gevormd. Als je fulltime aan je geld moet komen om te verdienen heb je nooit meer ruimte om een tegenslag te verwerken.
pi_78018222
quote:
Een vergeten rookworst kopen?

Mij lijkt dat het niet verstandig is aangezien er veel ondernemers verplicht worden te werken op de zondag, zowel christelijk als niet christelijke ondernemers, omdat je klanten verliest als je niet open ben en je loopt een hoop inkomsten mis omdat mensen de boodschappen bij de buurman doen op de zondag. Is dit een gezonde marktwerking?

2-verdieners die niet hun hele zaterdag willen spenderen aan winkelen, maar het uit kunnen spreiden over 2 dagen?

Ik opteer trouwens voor een andere 'zondag'. Laat dat bijvoorbeeld maandag zijn. Op maandag gaan zowiezo de winkels pas vanaf 12.00 uur open en op maandag is het in de regel niet druk.
pi_78018227
Gister waren de winkels gvd weer dicht
Open die winkels! Als je Zondagsrust wilt prima! Maar val mij niet lastig met die onzin.
pi_78018264
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:26 schreef Freak188 het volgende:

[..]

2-verdieners die niet hun hele zaterdag willen spenderen aan winkelen, maar het uit kunnen spreiden over 2 dagen?

Ik opteer trouwens voor een andere 'zondag'. Laat dat bijvoorbeeld maandag zijn. Op maandag gaan zowiezo de winkels pas vanaf 12.00 uur open en op maandag is het in de regel niet druk.
Dat dus.
Het zou een verademing zijn als de winkels ook op zondag open zijn. Nu moet alles op de Zaterdag of ik moet half Nederland afrijden naar een plek waar het wel koopzondag is.
  maandag 15 februari 2010 @ 14:33:25 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78018470
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Het is inderdaad ook een vorm van ontspanning.

En genoeg mensen die op Zondag graag werken. Veel studenten en jongeren kunnen zo bijverdienen.
Inderdaad en er zijn ook mensen die het prettig vinden om op andere dagen dan het geijkte weekend vrij te zijn.

Dus laat lekker iedereen zelf bepalen of men op zondag open gaat of niet.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78018495
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:27 schreef waht het volgende:

[quote]Dat kun je zelf ook bedenken. Wat is het nut van maandags winkelen?

Waarom opeens zondags winkelen?
Dit is een lange tijd een standaard geweest.
quote:
Veel aannames.
-Verplicht zondag te werken.
-Klanten verliezen als je dicht bent.
-Inkomsten mislopen.
Daar mist de onderbouwing.
Link
quote:
Link naar onderzoek?
We missen de echte rustdag, vroeger was de zondag een rustdag. Tegenwoordig gebruiken we ook deze dag om te werken en of om alle privé zaken te regelen.

Link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')