Het dwingt impliciet om ook winkelier op zondag de deuren te openen , anders omzetverlies. Zie je dat niet inquote:Op maandag 15 februari 2010 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Het is inderdaad ook een vorm van ontspanning.
En genoeg mensen die op Zondag graag werken. Veel studenten en jongeren kunnen zo bijverdienen.
Beetje respect voor iemands levensovertuiging!quote:Op maandag 15 februari 2010 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is de VVD slechts om 1 ding de doen. Veel geld en dus vergoddelijken zij de economie.
Nee. De winkelier kan daar voor kiezen, net als ik er voor kies in het weekend en 's avonds te werken.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het dwingt impliciet om ook winkelier op zondag de deuren te openen , anders omzetverlies. Zie je dat niet in
quote:Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. De winkelier kan daar voor kiezen, net als ik er voor kies in het weekend en 's avonds te werken.
quote:Exodus 35:2
Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den Heere; al wie daarop werk doet, zal gedood worden.
"al wie daarop werk doet, zal gedood worden."quote:Op maandag 15 februari 2010 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
[..]
Oh wacht, er staat nergens welke dag die zevenden dag precies is.
Dinsdag!quote:Op maandag 15 februari 2010 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
[..]
Oh wacht, er staat nergens welke dag die zevenden dag precies is.
Vrijdag.quote:
Je hebt gelijk. Het is veel beter dan de kerk bepaalt wat wel en niet mag. Ik stel voor dat winkeliers lekker zelf mogen bepalen wanneer zij open gaan. En dat het lullig zou zijn voor werknemers: zij kunnen altijd nee zeggen tegen werken op zondag.quote:Op zondag 14 februari 2010 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee.Want vrijheid blijheid betekent chaos
Een winkelier met personeel hoeft sowieso niet altijd op zn zaak aanwezig te zijn. De supermarkt kan prima op zondag doordraaien met wat extra personeel.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het dwingt impliciet om ook winkelier op zondag de deuren te openen , anders omzetverlies. Zie je dat niet in
Een stuk nuttiger dan de hela dag in bed liggen of zingen voor een fictief opperwezen.quote:
Goed argumentquote:Op maandag 15 februari 2010 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stuk nuttiger dan de hela dag in bed liggen of zingen voor een fictief opperwezen.
Dat kun je zelf ook bedenken. Wat is het nut van maandags winkelen?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:04 schreef Idiota het volgende:
Wat is het nut van zondags winkelen?
Veel aannames.quote:Mij lijkt dat het niet verstandig is aangezien er veel ondernemers verplicht worden te werken op de zondag, zowel christelijk als niet christelijke ondernemers, omdat je klanten verliest als je niet open ben en je loopt een hoop inkomsten mis omdat mensen de boodschappen bij de buurman doen op de zondag.
Link naar onderzoek?quote:Mij lijkt het niet, wetenschappelijk onderzoek wijst ook uit dat 1 rustdag in de week een perfecte aanvulling is. Dus waarom afschaffen alleen omdat wij consumenten willen winkelen?
Welja, de ene "afgod" is natuurlijk inwisselbaar voor de andere.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stuk nuttiger dan de hela dag in bed liggen of zingen voor een fictief opperwezen.
Winkels bestaan wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Welja, de ene "afgod" is natuurlijk inwisselbaar voor de andere.
Als jij dat belangrijk vindt mag jij je leven zo indelen. Maar waarom wil je het anderen opdringen? Denk je dat anderen het gezin en vrijwilligerswerk plotseling net zo belangrijk gaan vinden als jij als je winkelen op zondag verbiedt?quote:Los van dat, ik denk dat mensen de impact van de 24-uurs economie onderschatten. Al het vrijwilligerswerk lijdt eronder en in vele gezinnen is het nagenoeg onmogelijk om nog een gezamenlijk activiteit te ontplooien. Ik vind het jammer dat mensen dat niet meer als waardevol beschouwen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Winkels bestaan wel.
[..]
Ik dring niemand iets op, ik kijk wel uit. Ik verbied ook niemand iets. Ik schrijf enkel dat ik het jammer vindt en het ontwrichtend is voor "de samenleving". Dat dat zo is, kun je dagelijks lezen. De gemeenschapszin is echt niet meer wat het geweest is. Die 24-uurs economie is niet de enige reden, maar speelt er een redelijk belangrijke rol in.quote:Als jij dat belangrijk vindt mag jij je leven zo indelen. Maar waarom wil je het anderen opdringen? Denk je dat anderen het gezin en vrijwilligerswerk plotseling net zo belangrijk gaan vinden als jij als je winkelen op zondag verbiedt?
quote:Op maandag 15 februari 2010 13:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Welkom in de wereld van Kapitalisme...
Meer meer en meer verdienen is belangrijker dan alles. Zo zijn de banken bubbels ontstaan en zo worden er nog meer gevormd. Als je fulltime aan je geld moet komen om te verdienen heb je nooit meer ruimte om een tegenslag te verwerken.
2-verdieners die niet hun hele zaterdag willen spenderen aan winkelen, maar het uit kunnen spreiden over 2 dagen?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:04 schreef Idiota het volgende:
Wat is het nut van zondags winkelen?
Een vergeten rookworst kopen?
Mij lijkt dat het niet verstandig is aangezien er veel ondernemers verplicht worden te werken op de zondag, zowel christelijk als niet christelijke ondernemers, omdat je klanten verliest als je niet open ben en je loopt een hoop inkomsten mis omdat mensen de boodschappen bij de buurman doen op de zondag. Is dit een gezonde marktwerking?
Mij lijkt het niet, wetenschappelijk onderzoek wijst ook uit dat 1 rustdag in de week een perfecte aanvulling is. Dus waarom afschaffen alleen omdat wij consumenten willen winkelen?
Dat dus.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:26 schreef Freak188 het volgende:
[..]
2-verdieners die niet hun hele zaterdag willen spenderen aan winkelen, maar het uit kunnen spreiden over 2 dagen?
Ik opteer trouwens voor een andere 'zondag'. Laat dat bijvoorbeeld maandag zijn. Op maandag gaan zowiezo de winkels pas vanaf 12.00 uur open en op maandag is het in de regel niet druk.
Inderdaad en er zijn ook mensen die het prettig vinden om op andere dagen dan het geijkte weekend vrij te zijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Het is inderdaad ook een vorm van ontspanning.
En genoeg mensen die op Zondag graag werken. Veel studenten en jongeren kunnen zo bijverdienen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 13:27 schreef waht het volgende:
[quote]Dat kun je zelf ook bedenken. Wat is het nut van maandags winkelen?
Linkquote:Veel aannames.
-Verplicht zondag te werken.
-Klanten verliezen als je dicht bent.
-Inkomsten mislopen.
Daar mist de onderbouwing.
We missen de echte rustdag, vroeger was de zondag een rustdag. Tegenwoordig gebruiken we ook deze dag om te werken en of om alle privé zaken te regelen.quote:Link naar onderzoek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |