Wrang? Mwoah, eerder een 'kijk eens wat je krijgt' scenario. Dat de rechtspraak in Nederland een lachertje is is al decennialang bekend, niet alleen hier maar ook ver buiten Nederland. We zijn zo ongeveer mondiaal het lachertje van de klas geworden. Ik snap dan ook echt niet dat je hier in NL nog advocaat of rechter zou willen worden, in zo`n corrupt systeem.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Hathor het volgende:
Het meest wrange is nog wel dat een woestijntokkie met een iq van 60 en zijn maatje die te stoned is om uit zijn ogen te kijken het Nederlandse rechtsysteem te slim af zijn. Klinkt bijna als een Cheech and Chong scenario.
Lol. Je zit gewoon klem.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:59 schreef DonJames het volgende:
Je praat onzin. Discussie prima, maar dit is echt poep.
Leer lezen. Alle veroordeelden hebben mishandeld. Ze hebben het allemaal gedaan, alleen staat niet vast wie welk deel. En dat is dus anders dan die scootermocro's, waarbij er eentje de scooter bestuurde, en de ander niet.quote:
Zeker wel, maar medeplichtigheid is niet hetzelfde als "een beetje schuldig".quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee medeplichtigheid bestaat niet?
De scooter in kwestie is bestuurd door 1 van de 2. Dat wil dus niet zeggen dat er iemand veroordeeld gaat worden voor iets wat hij niet heeft gedaan, je zal er namelijk altijd 1 veroordelen voor iets wat hij WEL heeft gedaan. De ander noemen we collateral damage, of medeplichtigheid ofzo. We laten ze iig niet allebei vrij rondlopen om nog meer mensen plat te rijden.quote:
Leer lezen. Het is niet duidelijk wie precies wat heeft gedaan maar toch zijn ze veroordeeld omdat ze als groep optraden en het niet van belang is wie exact wat heeft gedaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Leer lezen. Alle veroordeelden hebben mishandeld. Ze hebben het allemaal gedaan, alleen staat niet vast wie welk deel. En dat is dus anders dan die scootermocro's, waarbij er eentje de scooter bestuurde, en de ander niet.
Je spreekt jezelf tegen, in 1 zin.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De scooter in kwestie is bestuurd door 1 van de 2. Dat wil dus niet zeggen dat er iemand veroordeeld gaat worden voor iets wat hij niet heeft gedaan, je zal er namelijk altijd 1 veroordelen voor iets wat hij WEL heeft gedaan. .
..
Precies. Maar geef hem even tijd. Hij zoekt nog wat nuance.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Leer lezen. Het is niet duidelijk wie precies wat heeft gedaan maar toch zijn ze veroordeeld omdat ze als groep optraden en het niet van belang is wie exact wat heeft gedaan.
Net zoals deze twee als groep een overval pleegden en gezamenlijk erop de scooter vandoor gingen om oom agent te ontvluchten. Dan neem je willens en wetens dat risico neemt dat er roekeloos gereden wordt en er slachtoffers daardoor vallen.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:07 schreef 3-voud het volgende:
We lullen te veel in Nederland. Met een beetje draaien en verdraaien, nuanceren en bagatelliseren, kun je wel 10 varianten in elkaar knuppen met elk een ander eindoordeel. Kortom, met creativiteit kun je alle kanten op.
Veel opvallender is dat rechters bij dit soort gastjes altijd datgene uitkiezen waar het hele volk tegen is. Alsof ze even willen bewijzen dat ze boven ons staan en onschendbaar zijn.
Die vergelijking gaat hier niet op. Het andere "boefje", welke van de 2 dat dan ook betreft, is alles behalve onschuldig, ook al zat hij dan niet aan de hendels. En ik had het over het maken van een afweging en welke optie daarin de voorkeur zou moeten hebben, ervan uitgaande dat beiden onvolmaakt zijn. Natuurlijk kiest de rechter voor degene die voor de rest van Nederland, een uitzondering daargelaten, onverteerbaar is, dit is immers Nederland.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Minder schuldig" bestaat niet, dat is net zoiets als "een beetje zwanger". Je hebt het gedaan, of niet. Verder heb ik al gezegd dat ik de uitkomst ook onbevredigend vind.
Correct.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De scooter in kwestie is bestuurd door 1 van de 2. Dat wil dus niet zeggen dat er iemand veroordeeld gaat worden voor iets wat hij niet heeft gedaan, je zal er namelijk altijd 1 veroordelen voor iets wat hij WEL heeft gedaan. De ander noemen we collateral damage, of medeplichtigheid ofzo. We laten ze iig niet allebei vrij rondlopen om nog meer mensen plat te rijden.
Zucht. Ze hebben ALLEMAAL mishandeld. Dat zei ik al. Echt serieus, doe een beetje moeite alsjeblieft.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Leer lezen. Het is niet duidelijk wie precies wat heeft gedaan maar toch zijn ze veroordeeld omdat ze als groep optraden en het niet van belang is wie exact wat heeft gedaan.
Nee hoor. We veroordelen er 1 voor het doodrijden en de ander voor medeplichtigheid. Wat is precies 'niet gedaan' aan die twee veroordelingen? Beide strafbare feiten zijn gepleegd door beide daders, wie wat ontvangt is irrelevant. Beter nog, gewoon over 1 kam scheren en beide even zwaar veroordelen. Peace of cake. We laten ze iig niet vrij rondlopen als beloning voor het doodrijden van iemand.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, in 1 zin.!
Het punt is dat dit soort mensen helemaal niet bezig zijn met recht, maar met het boekbaar maken van werkuren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Precies. Maar geef hem even tijd. Hij zoekt nog wat nuance.
Want:
[..]
Valt genoeg te verdienen. Ethische overwegingen laat je maar thuis.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wrang? Mwoah, eerder een 'kijk eens wat je krijgt' scenario. Dat de rechtspraak in Nederland een lachertje is is al decennialang bekend, niet alleen hier maar ook ver buiten Nederland. We zijn zo ongeveer mondiaal het lachertje van de klas geworden. Ik snap dan ook echt niet dat je hier in NL nog advocaat of rechter zou willen worden, in zo`n corrupt systeem.
Ze zaten BEIDEN op de scooter en ze waren BEIDEN op de vlucht voor de politie. Ze hebben BEIDEN de man doodgereden. Problem?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht. Ze hebben ALLEMAAL mishandeld. Dat zei ik al. Echt serieus, doe een beetje moeite alsjeblieft.
Nou ja, dat mensen zoals DonJames geen enkel mededogen hebben wisten we al. Ze staan wat mij betreft nog een stapje boven de graaiers in de top. Die pleiten over het algemeen geen moordenaars en verkrachters vrij.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:07 schreef waht het volgende:
[..]
Valt genoeg te verdienen. Ethische overwegingen laat je maar thuis.
En ze hebben ALLEMAAL overvallen en zijn gevlucht. Echt, serieus, leer ooit eens in je leven zelfstandig denken ipv multiple choice formuliertjes invullen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht. Ze hebben ALLEMAAL mishandeld. Dat zei ik al. Echt serieus, doe een beetje moeite alsjeblieft.
Dat zeg ik. Uurtje factuurtje.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:07 schreef waht het volgende:
[..]
Valt genoeg te verdienen. Ethische overwegingen laat je maar thuis.
Ook voor jou de vraag: had de scooter een dubbele bediening?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zaten BEIDEN op de scooter en ze waren BEIDEN op de vlucht voor de politie. Ze hebben BEIDEN de man doodgereden. Problem?
Het systeem bespelen geeft ook wel een fijn gevoel. Dat het systeem niet perfect is maakt het des te makkelijker.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, dat mensen zoals DonJames geen enkel mededogen hebben wisten we al. Ze staan wat mij betreft nog een stapje boven de graaiers in de top. Die pleitten over het algemeen geen moordenaars en verkrachters vrij.
Klopt, ontken ik nergens. Alleen hebben ze niet ALLEMAAL de scooter bestuurd, dat was er maar eentje.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En ze hebben ALLEMAAL overvallen en zijn gevlucht.
It's a conspiracy!quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De angst voor racisme, en de gevolgen van die al dreigende tokkie familie, speelt ook een grote rol hoor.
Rechters vinden zichzelf God in de rechtkamer, daarbuiten zijn het watjes die een hark in de hand nemen nog te min vinden.
Heeft ie dat nodig om beide te veroordelen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook voor jou de vraag: had de scooter een dubbele bediening?
Neuh. Doodgewone angst van zakken hooi die al vooruit denken aan de persoonlijke gevolgen.quote:
Nee, toch niet. De persoon die de scooter bestuurde heeft die man doodgereden. En dat op zich heeft niets met de voorgeschiedenis te maken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:10 schreef 3-voud het volgende:
Heeft ie dat nodig om beide te veroordelen?
De voorgeschiedenis van die hele aanrijding maakt beide schuldig.
Waarschijnlijk niet, maar de drang en aanleiding zijn niet zo van belang. De aanrijding is van belang.quote:Want stel jezelf de vraag: als de een of de ander ervoor gekozen had om voorop te zitten, was de drang en aanleiding dan anders geweest gezien hun vluchtpoging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |