Domme vraag.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De scooter reed uit zichzelf?
Het kan best zijn dat net voor de impact, al is het maar een milliseconde, de bestuurder de handen los liet. Kan schrikeffect zijn geweest... vul maar in.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De scooter reed uit zichzelf?
Maarreee.... ze waren toch niet vrijgesproken omdat ze elkaar aanwezen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht, dit weerZe wijzen beide elkaar aan als bestuurder. Eéntje spreekt dus de waarheid, de ander niet. Je weet alleen niet welke? Snappie?
Ik had niet anders verwacht, je komt niet veel verder dan je uitgekauwde letter van de Wet, hetgeen in mijn optiek je totale gebrek aan innovatieve gedachten uiterst pijnlijk bloot legt. Als je alleen dat al volledig zou beseffen dan zou je arrogantie waarschijnlijk onmiddellijk omslaan in vertwijfeling, maar ik schrijf je dergelijke prudentie niet toe, dus ik besluit maar met slaap lekker, m'n vriendquote:
Klopt. Dus?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maarreee.... ze waren toch niet vrijgesproken omdat ze elkaar aanwezen?
Misschien was het de BITT (Bontkraag Industries Two Thousand) scooter!quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat net voor de impact, al is het maar een milliseconde, de bestuurder de handen los liet. Kan schrikeffect zijn geweest... vul maar in.
Dat betekent dat niemand stuurde en die scooter de dader is.
Om maar aan te geven hoe ver het krankzinnige door kan slaan.
Extreem dom non-antwoord dit.quote:
Fliker op met je hand boven het hoofd houd gemeukquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:31 schreef DonJames het volgende:
ht niet bevredigend, maar een fout was het zeker niet. Verder heb ik je al zo vaak gezegd dat ze niet zijn vrijgesproken omdat ze elkaar aanwezen, ze zijn vrijgesproken vanwege een gebrek aan bewijs.
Verder: domme Telegraaftokkies
Jij zou lekker slapen in een land waar we mensen veroordelen voor iets wat ze niet gedaan hebben? Kan hoor, maar niet in Nederland.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht, je komt niet veel verder dan je uitgekauwde letter van de Wet, hetgeen in mijn optiek je totale gebrek aan innovatieve gedachten uiterst pijnlijk bloot legt. Als je alleen dat al volledig zou beseffen dan zou je arrogantie waarschijnlijk onmiddellijk omslaan in vertwijfeling, maar ik schrijf je dergelijke prudentie niet toe, dus ik besluit maar met slaap lekker, m'n vriend
Want? Moet ik je nou écht gaan uitleggen dat wanneer er 2 mannen op een scooter zitten, er eentje de bestuurder is en de ander de passagier? Want dát snap je al niet?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Extreem dom non-antwoord dit.
Dat betekent dat volgens jouw verknipte beeld niemand veroordeeld kan worden. Nimmer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij zou lekker slapen in een land waar we mensen veroordelen voor iets wat ze niet gedaan hebben? Kan hoor, maar niet in Nederland.
Ergo beide veroordelen. Met verkeerde vrienden ben je al schuldig genoeg.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht, dit weerZe wijzen beide elkaar aan als bestuurder. Eéntje spreekt dus de waarheid, de ander niet. Je weet alleen niet welke? Snappie?
Er worden nu toch echt al mensen veroordeeld, je opmerking slaat dus nergens op.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:50 schreef 3-voud het volgende:
Dat betekent dat volgens jouw verknipte beeld niemand veroordeeld kan worden. Nimmer.
Zelfs videobeelden van de daad kunnen betwist worden alszijnde "beeldmanipulatie". Valt niet tegen te spreken danwel te bewijzen.
Lekker. Verder ben ik geen advocaat, dus ook hier sla je de plank weer mis.quote:Lust je koffie? Want je gaat veel tijd overhouden in je vak. Alhoewel "vak"...
Moet ik nu echt gaan uitleggen dat scooters niet uit zichzelf rijden? En waarom negeer je consequent het voorbeeld van groepsmishandeling waar het wel kan?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Want? Moet ik je nou écht gaan uitleggen dat wanneer er 2 mannen op een scooter zitten, er eentje de bestuurder is en de ander de passagier? Want dát snap je al niet?
De vraag hier is wat billijker is, een schuldige en een iets minder schuldige aan een ernstig misdrijf met vrijspraak heenzenden en er de burgerij met hen opzadelen (over de veroordeling van onschuldigen gesproken) of een schuldige en een iets minder schuldige veroordelen en de maatschappij tegen hen beschermen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij zou lekker slapen in een land waar we mensen veroordelen voor iets wat ze niet gedaan hebben? Kan hoor, maar niet in Nederland.
Dat is dus hier niet aan de orde.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ontken toch nergens dat er een bestuurder was? Ik zeg alleen maar dat er ée'n bestuurder was, en één passagier.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Moet ik nu echt gaan uitleggen dat scooters niet uit zichzelf rijden?
Lul, drumstel.quote:En waarom negeer je consequent het voorbeeld van groepsmishandeling waar het wel kan?
Onterecht dus. Je zegt het zelf.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er worden nu toch echt al mensen veroordeeld, je opmerking slaat dus nergens op.
"Minder schuldig" bestaat niet, dat is net zoiets als "een beetje zwanger". Je hebt het gedaan, of niet. Verder heb ik al gezegd dat ik de uitkomst ook onbevredigend vind.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:54 schreef Jian het volgende:
[..]
De vraag hier is wat billijker is, een schuldige en een iets minder schuldige aan een ernstig misdrijf met vrijspraak heenzenden en er de burgerij met hen opzadelen (over de veroordeling van onschuldigen gesproken) of een schuldige en een iets minder schuldige veroordelen en de maatschappij tegen hen beschermen.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Emigreer zequote:Voor de officier en rechter maakte het niet zoveel uit wie welk geweld precies had gebruikt, want de jongemannen werden gezamenlijk verantwoordelijk gehouden voor openlijke geweldpleging tegen de twee slachtoffers. De eis luidde honderd uur werkstraf per verdachte. De rechter vond dit een veel te lichte straf en kwam uit op 180 uur werken, waarvan tachtig uur voorwaardelijk.
Want?quote:
Je praat onzin. Discussie prima, maar dit is echt poep.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:57 schreef 3-voud het volgende:
Onterecht dus. Je zegt het zelf.
Zodra iets betwist kan worden is er geen duidelijke oorzaak of dader. En aangezien alles betwist kan worden.
Verklaringen van daders kunnen onder druk uitgesproken zijn. Getuigen bevooroordeeld, video gemanipuleerd en zo verder.
Jij als evenwichtige afweger moet dit accepteren. Anders meet je met 2 maten.
Ergo, je komt dus nooit tot een uitspraak met een aangewezen dader. Het gevaar dat je per ongeluk de verkeerde aanwijst is te groot.
En nu, oh grote wijze?
Nee medeplichtigheid bestaat niet?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Minder schuldig" bestaat niet, dat is net zoiets als "een beetje zwanger". Je hebt het gedaan, of niet. Verder heb ik al gezegd dat ik de uitkomst ook onbevredigend vind.
De angst voor racisme, en de gevolgen van die al dreigende tokkie familie, speelt ook een grote rol hoor.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Hathor het volgende:
Het meest wrange is nog wel dat een woestijntokkie met een iq van 60 en zijn maatje die te stoned is om uit zijn ogen te kijken het Nederlandse rechtsysteem te slim af zijn. Klinkt bijna als een Cheech and Chong scenario.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |