http://www.destentor.nl/r(...)shandeling-1.3513070quote:Voor de officier en rechter maakte het niet zoveel uit wie welk geweld precies had gebruikt, want de jongemannen werden gezamenlijk verantwoordelijk gehouden voor openlijke geweldpleging tegen de twee slachtoffers. De eis luidde honderd uur werkstraf per verdachte. De rechter vond dit een veel te lichte straf en kwam uit op 180 uur werken, waarvan tachtig uur voorwaardelijk.
Och, de nabestaanden van het slachtoffer zijn door deze rechter, naast de al aanwezige smart, nog eens veroordeeld tot een leven vol ongeloof, onbehagen en onbegrip en ze zijn "bewezen" onschuldig.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Toch wel. We veroordelen niet iemand waarvan niet bewezen is dat 'ie het gedaan heeft. Zo simpel is het.
Ik kan alleen maar zeggen:quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, de nabestaanden van het slachtoffer zijn door deze rechter, naast de al aanwezige smart, nog eens veroordeeld tot een leven vol ongeloof, onbehagen en onbegrip en ze zijn "bewezen" onschuldig.
Sub paragraaf 4 lid 2 zegt het dus het is zoquote:
Was het een scooter met dubbele bediening dan?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sub paragraaf 4 lid 2 zegt het dus het is zo
Het staat gvd 100% vast dat die 2 de scooter bestuurden en die man overleden is. Het is gewoon godsgeklaagd dat die gasten ermee weg zijn gekomen.
Kijk, dat bedoel ik dus met deze post:quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Was het een scooter met dubbele bediening dan?
Daarbij wil DJ maar al te graag ons laten weten bij dat "clubje" te horen en het recht heeft de rest op de vingers te tikken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:07 schreef 3-voud het volgende:
We lullen te veel in Nederland. Met een beetje draaien en verdraaien, nuanceren en bagatelliseren, kun je wel 10 varianten in elkaar knuppen met elk een ander eindoordeel. Kortom, met creativiteit kun je alle kanten op.
Veel opvallender is dat rechters bij dit soort gastjes altijd datgene uitkiezen waar het hele volk tegen is. Alsof ze even willen bewijzen dat ze boven ons staan en onschendbaar zijn.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:
En zo zie je maar weer, elkaar de schuld in de schoenen schuiven is instant vrijspraak. En dan krijg je er nog extragratis types als DonJames bij die criminele moordenaars met hand en tand verdedigen onder het mom van 'dit is het systeem nu eenmaal'. Godver, dat moet lekker voelen zeg, als crimineel zijnde weten dat je door zoveel mogelijk lui in je rug wordt gedekt.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Daar kan het opeens wel... want ja sub paragraaf lid 8 is op dat punt wel gewijzigd.quote:Voor de officier en rechter maakte het niet zoveel uit wie welk geweld precies had gebruikt, want de jongemannen werden gezamenlijk verantwoordelijk gehouden voor openlijke geweldpleging tegen de twee slachtoffer
Jij hebt het over 2 bestuurders..quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
[..]
Daar kan het opeens wel... want ja sub paragraaf lid 8 is op dat punt wel gewijzigd.
De scooter reed uit zichzelf?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht, dit weerquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:59 schreef Montagui het volgende:
Wat mij betreft draaien ze de bewijslast dan maar om. Beide schuldig totdat vaststaat wie daadwerkelijk de chauffeur was.
Denk namelijk niet dat degene die dan 'onschuldig' vastzit dit zal accepteren.
Domme vraag.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De scooter reed uit zichzelf?
Het kan best zijn dat net voor de impact, al is het maar een milliseconde, de bestuurder de handen los liet. Kan schrikeffect zijn geweest... vul maar in.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De scooter reed uit zichzelf?
Maarreee.... ze waren toch niet vrijgesproken omdat ze elkaar aanwezen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht, dit weerZe wijzen beide elkaar aan als bestuurder. Eéntje spreekt dus de waarheid, de ander niet. Je weet alleen niet welke? Snappie?
Ik had niet anders verwacht, je komt niet veel verder dan je uitgekauwde letter van de Wet, hetgeen in mijn optiek je totale gebrek aan innovatieve gedachten uiterst pijnlijk bloot legt. Als je alleen dat al volledig zou beseffen dan zou je arrogantie waarschijnlijk onmiddellijk omslaan in vertwijfeling, maar ik schrijf je dergelijke prudentie niet toe, dus ik besluit maar met slaap lekker, m'n vriendquote:
Klopt. Dus?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maarreee.... ze waren toch niet vrijgesproken omdat ze elkaar aanwezen?
Misschien was het de BITT (Bontkraag Industries Two Thousand) scooter!quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat net voor de impact, al is het maar een milliseconde, de bestuurder de handen los liet. Kan schrikeffect zijn geweest... vul maar in.
Dat betekent dat niemand stuurde en die scooter de dader is.
Om maar aan te geven hoe ver het krankzinnige door kan slaan.
Extreem dom non-antwoord dit.quote:
Fliker op met je hand boven het hoofd houd gemeukquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:31 schreef DonJames het volgende:
ht niet bevredigend, maar een fout was het zeker niet. Verder heb ik je al zo vaak gezegd dat ze niet zijn vrijgesproken omdat ze elkaar aanwezen, ze zijn vrijgesproken vanwege een gebrek aan bewijs.
Verder: domme Telegraaftokkies
Jij zou lekker slapen in een land waar we mensen veroordelen voor iets wat ze niet gedaan hebben? Kan hoor, maar niet in Nederland.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht, je komt niet veel verder dan je uitgekauwde letter van de Wet, hetgeen in mijn optiek je totale gebrek aan innovatieve gedachten uiterst pijnlijk bloot legt. Als je alleen dat al volledig zou beseffen dan zou je arrogantie waarschijnlijk onmiddellijk omslaan in vertwijfeling, maar ik schrijf je dergelijke prudentie niet toe, dus ik besluit maar met slaap lekker, m'n vriend
Want? Moet ik je nou écht gaan uitleggen dat wanneer er 2 mannen op een scooter zitten, er eentje de bestuurder is en de ander de passagier? Want dát snap je al niet?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Extreem dom non-antwoord dit.
Dat betekent dat volgens jouw verknipte beeld niemand veroordeeld kan worden. Nimmer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij zou lekker slapen in een land waar we mensen veroordelen voor iets wat ze niet gedaan hebben? Kan hoor, maar niet in Nederland.
Ergo beide veroordelen. Met verkeerde vrienden ben je al schuldig genoeg.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht, dit weerZe wijzen beide elkaar aan als bestuurder. Eéntje spreekt dus de waarheid, de ander niet. Je weet alleen niet welke? Snappie?
Er worden nu toch echt al mensen veroordeeld, je opmerking slaat dus nergens op.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:50 schreef 3-voud het volgende:
Dat betekent dat volgens jouw verknipte beeld niemand veroordeeld kan worden. Nimmer.
Zelfs videobeelden van de daad kunnen betwist worden alszijnde "beeldmanipulatie". Valt niet tegen te spreken danwel te bewijzen.
Lekker. Verder ben ik geen advocaat, dus ook hier sla je de plank weer mis.quote:Lust je koffie? Want je gaat veel tijd overhouden in je vak. Alhoewel "vak"...
Moet ik nu echt gaan uitleggen dat scooters niet uit zichzelf rijden? En waarom negeer je consequent het voorbeeld van groepsmishandeling waar het wel kan?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Want? Moet ik je nou écht gaan uitleggen dat wanneer er 2 mannen op een scooter zitten, er eentje de bestuurder is en de ander de passagier? Want dát snap je al niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |