Middelbaar maar ik ben hier en daar wat blijven steken (quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:20 schreef Adelante het volgende:
Wat voor school doe je? Op een ROC zou ik het wat vreemd vinden staan.
Sadquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:24 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Middelbaar maar ik ben hier en daar wat blijven steken () dus ben al 19 jaar oud en heb een "volwassen" lichaam. (groot en breed...ontwikkeld dus
)
Ah ja kut...schoenen vergetenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef AskMe het volgende:
nette spijkerbroek met blousje en nette schoenen en een colbertje
Ik loop tegenwoordig alleen maar in overhemden rond (zonder stropdas). Ik heb T-shirts enzo nooit iets gevondenquote:
Ik zou je leven tot een hel makenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Toen ik op de middelbare school zat zou ik je raar aankijken
Ik spreek redelijk vaak voor de klas, mededelingen enzo...Ben er wel het type voorquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:23 schreef Stuart het volgende:
Beetje overdreven lijkt me
Of ga je les geven
Neem je jezelf eigenlijk wel serieus? Je volgt nog altijd middelbaar onderwijs immersquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:26 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik spreek redelijk vaak voor de klas, mededelingen enzo...Ben er wel het type voorIk heb al meerdere keren de tip gehad om leraar te worden maar het verdient niet zoveel....moet wel een beetje aan m'n toekomst denken
Ik denk dat jij wel tegen mij zou opkijkenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Toen ik op de middelbare school zat zou ik je raar aankijken
Mooi met die witte riem ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Doe dan zoiets
http://i47.tinypic.com/91eb8i.jpg
Gewoon spijkerbroek shirt en colbert, kom je er nog bij in de buurt zonder dat het té is
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:26 schreef Matel het volgende:
Naar school zou ik nooit een pak aandoen, tenzij je bijvoorbeeld een presentatie zou moeten geven (en dan niet zo'n 10 minuten tussendoor presentatie natuurlijk). Als je toch netjes op school wil komen, trek dan gewoon een nette broek aan met overhemd, zonder stropdas.
Volledig pak zie ik zelf ook niet zitten (te formeel) maar gewoon overhemd + jasje + eventueel stropdas?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Doe dan zoiets
http://i47.tinypic.com/91eb8i.jpg
Gewoon spijkerbroek shirt en colbert, kom je er nog bij in de buurt zonder dat het té is
Trots erop zijn dat je medescholieren je aanzien als ouwe lul chapeauquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel tegen mij zou opkijken
Ik loop op school rond en ben wel vaker voor leraar aangezien
Geen stropdas, overhemd + jasje kan eventueel wel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:30 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
[..]
Volledig pak zie ik zelf ook niet zitten (te formeel) maar gewoon overhemd + jasje + eventueel stropdas?
Wat doet de rest trouwens hier zo hysterisch? Is het dan zo raar om met een pak rond te lopen...Die dingen zitten zo lekker
Je bent nogal vol van jezelf, kletst onzin over een maatpak maar je bent tegelijkertijd zo onzeker dat je hier op Fok! om advies kunt vragen. Yeah right, mensen kijken echt op naar mensen zoals jijquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik doe het vrij goed bij de meisjes...Ik kan er wel mee levenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Trots erop zijn dat je medescholieren je aanzien als ouwe lul chapeau
Iemand die 19 is en op de middelbare school zit en dan een pak aan gaat trekkenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
En dan doe ik er wel een zwarte of donker blauwe broek onder...Ik kijk zometeen wel hoe het staatquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:30 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]
Geen stropdas, overhemd + jasje kan eventueel wel.
Jij hebt VMBO gedaan zeker?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:32 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Iemand die 19 is en op de middelbare school zit en dan een pak aan gaat trekken
Wat zielig, zou je niet eens als de sodemieter actie ondernemen om de middelbare school achter je te laten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
op VWO 6 is dat niet zo raar.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:32 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Iemand die 19 is en op de middelbare school zit..
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik doe het vrij goed bij de meisjes...Ik kan er wel mee leven
doe het gewoon een keer, kijk je dan of het bevalt of niet, van 1 keer proberen ga je niet dood en als ze niet lief tegen je zijn geef je ze toch gewoon strafquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:32 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
En dan doe ik er wel een zwarte of donker blauwe broek onder...Ik kijk zometeen wel hoe het staat
+1.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:32 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Iemand die 19 is en op de middelbare school zit en dan een pak aan gaat trekken
dat je geen vrijstelling krijgt als je je zo formeel kleedt zegquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:33 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Jij hebt VMBO gedaan zeker?
De hogere opleidingen duren iets langer knul
Ik vroeg dan ook slechts om de meningen hier...Als iedereen nou eens normaal zou reageren zou dat een hoop schelen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
doe het gewoon een keer, kijk je dan of het bevalt of niet, van 1 keer proberen ga je niet dood en als ze niet lief tegen je zijn geef je ze toch gewoon straf
Ja, alsof je met Havo/VWO nog niet klaar zou kunnen zijn op je 19e in je maatpakjequote:Op woensdag 10 februari 2010 21:33 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Muwoa ik denk dat de meningen hier een stuk ongezouter kunnen zijn dan die van irritante pubers op schoolquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:34 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik vroeg dan ook slechts om de meningen hier...Als iedereen nou eens normaal zou reageren zou dat een hoop schelen.
Op VWO scheelt dat hoogstens een jaarquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, alsof je met Havo/VWO nog niet klaar zou kunnen zijn op je 19e in je maatpakje
normaal reageren terwijl je voor jezelf niet eens kunt beslissen of je iets wel of niet kunt dragenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:34 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik vroeg dan ook slechts om de meningen hier...Als iedereen nou eens normaal zou reageren zou dat een hoop schelen.
Jij bent de exentriekeling dus niet zeuren over 'normaal' reageren. Je krijgt reacties die je wellicht niet aanstaan maar dan moet je hier je vraag niet stellenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:34 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Buitengewoon kansloos als je bent blijven zitten. En ik hoef je lame excuus niet te weten. Zeker omdat ze je pak aan het opmeten waren bij jequote:Op woensdag 10 februari 2010 21:35 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Op VWO scheelt dat hoogstens een jaar
Ja moet je je eens voorstellen dat exentriekelingen in een subforum als LIF komenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
Jij bent de exentriekeling dus niet zeuren over 'normaal' reageren. Je krijgt reacties die je wellicht niet aanstaan maar dan moet je hier je vraag niet stellen
Nou goed, zoals al eerder gezegd denk ik dat het 'overdreven' is om naar school te dragen. Er zijn echter genoeg andere gelegenheden te bedenken waar het meer gepast isquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:37 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ja moet je je eens voorstellen dat exentriekelingen in een subforum als LIF komen
Ik schaam me er niet voor...Waarom zou ik...I tried, I failed. Lekker boeiend...Ik heb een mooie toekomst voor me. Ik heb een goed stel hersens, een goed stel vrienden en m'n leven gaat lekker z'n gangetje...Geen wolkje aan de lucht hierquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:37 schreef Stuart het volgende:
[..]
Buitengewoon kansloos als je bent blijven zitten. En ik hoef je lame excuus niet te weten. Zeker omdat ze je pak aan het opmeten waren bij je![]()
![]()
![]()
TS zegt zelf dat die hier en daar is blijven stekenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, alsof je met Havo/VWO nog niet klaar zou kunnen zijn op je 19e in je maatpakje
Hé knul, ik was met mijn 17e van het VWO af, dus wat jij nu precies doet met je 19 jaar op een middelbare schoolquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:33 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Gebruik ze dan om zelf te bepalen of je een pak aan wil of nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:39 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik schaam me er niet voor...Waarom zou ik...I tried, I failed. Lekker boeiend...Ik heb een mooie toekomst voor me. Ik heb een goed stel hersens, een goed stel vrienden en m'n leven gaat lekker z'n gangetje...Geen wolkje aan de lucht hier
HAVO5 -> VWO5 -> VWO6quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:37 schreef Stuart het volgende:
[..]
Buitengewoon kansloos als je bent blijven zitten. En ik hoef je lame excuus niet te weten. Zeker omdat ze je pak aan het opmeten waren bij je![]()
![]()
![]()
De kleren heb ik al hoor...Alleen doe ik ze vrijwel nooit aanquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:40 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Hé knul, ik was met mijn 17e van het VWO af, dus wat jij nu precies doet met je 19 jaar op een middelbare school
In een (maat)pak?![]()
Zie je jezelf al minstens ¤500,- uitgeven, om 1 maat(!)pak te hebben om naar je middelbare (!) school aan te doen?
Ja? Je beseft je dan ook dat je er dan 3 of 4 moet kopen? Één maatpak is ook zo zielig, kan je 2 dagen je kostuum aan en de rest van de week loop je in je 'nette broek', dat is toch ook niks..
En een shirt + das van bv. de society shop ofzo, dat die samen ook ~¤170 kosten besef je je ook? En dat je er daar dan ook een aantal van moet hebben?
Je kan natuurlijk niet je 'nette blousje' van de Esprit aan onder je pak, dat moet je toch ook snappen.
Enig idee hoe belachelijk je over komt?
Is ook een kansloze manier om te falen op de Universiteit. Doe dan gewoon een HBO opleidingquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:40 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]
HAVO5 -> VWO5 -> VWO6
Gebuert redelijk veel hoor, dan blijf je niet eens zitten.
Ik vraag me af wat je als middelbare scholier met 1 of meerdere pakken moet? Het blijft namelijk raar om deze naar je school aan te trekken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:42 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
De kleren heb ik al hoor...Alleen doe ik ze vrijwel nooit aan
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:35 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Op VWO scheelt dat hoogstens een jaar
Je doet dus HAVO, want je hebt het wel over hogere opleidingen en het VWO, maar als je daar op had gezeten, had je dat allang direct geschreven.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:33 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Lekker boeiend of je faalt of niet...Het is nooit verkeerd om te proberen. De echte falers zijn de mensen die niet proberenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:43 schreef Stuart het volgende:
[..]
Is ook een kansloze manier om te falen op de Universiteit. Doe dan gewoon een HBO opleiding
Je hebt 3 maatpakken in de kast hangen? Als middelbare scholier?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:42 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
De kleren heb ik al hoor...Alleen doe ik ze vrijwel nooit aan
Misschien bedoelt TS eigenlijk 'regenpakken'quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je als middelbare scholier met 1 of meerdere pakken moet? Het blijft namelijk raar om deze naar je school aan te trekken.
De "hippe" kleding van tegenwoordig vind ik geen zak aan (hoodies e.d.). Ik ging dus over op overhemden en de pakken volgden daarna gewoon omdat ik ze nodig had (Gala's en andere feestjes met dresscode)quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je als middelbare scholier met 1 of meerdere pakken moet? Het blijft namelijk raar om deze naar je school aan te trekken.
En dan ga je maar gelijk over op de maatpakken? Waarom niet gewoon een pak van de WE ofzo. Maar goed, ieder zijn hobbie om zijn geld aan te besteden zegmaar.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:46 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
De "hippe" kleding van tegenwoordig vind ik geen zak aan (hoodies e.d.). Ik ging dus over op overhemden en de pakken volgden daarna gewoon omdat ik ze nodig had (Gala's en andere feestjes met dresscode)
Geld teveel....als je het doet doe het dan goed?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En dan ga je maar gelijk over op de maatpakken? Waarom niet gewoon een pak van de WE ofzo. Maar goed, ieder zijn hobbie om zijn geld aan te besteden zegmaar.
Dat vind ik nou weer zonde, zo'n duur maatpak met een simpel overhemd eronder.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:50 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Geld teveel....als je het doet doe het dan goed?
Ik koop sowieso niet zoveel kleren en de overhemden zijn opzich erg goedkoop (25-30 euro). Het geld hoopt zich na een tijdje wel op
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:50 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik koop sowieso niet zoveel kleren en de overhemden zijn opzich erg goedkoop (25-30 euro). Het geld hoopt zich na een tijdje wel op
Ik zou niet weten waar ik echt op moet letten bij het kopen van een overhemdquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer zonde, zo'n duur maatpak met een simpel overhemd eronder.
Weet je wel waar je op moet letten als je jezelf een maatpak aan laat meten? Vraag je dan niet gelijk wat nou het verschil in overhemden maakt? Lijkt mij sowieso dat ze daar zelf wel over beginnen trouwens.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:56 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ik echt op moet letten bij het kopen van een overhemd![]()
Meestal kijk ik slechts naar de kleur
Je bent een uitslover. Steek die energie maar in je studie. Die blijkt het harder nodig te hebbenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:50 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Het was eigenlijk iets wat ik maar een paar keer aan zou doen...Met het pak had ik er dus gelijk een overhemd erbij...Ik heb dus niet echt meerdere overhemden nodig gehad. De overhemden die ik nu normaal aandoe zijn 25-30 euro. Dus nooit gevraagd of nooit opgemerkt omdat ik niet dacht het nodig te hebbenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Weet je wel waar je op moet letten als je jezelf een maatpak aan laat meten? Vraag je dan niet gelijk wat nou het verschil in overhemden maakt? Lijkt mij sowieso dat ze daar zelf wel over beginnen trouwens.
Je koopt meerdere maatpakken (van waarschijnlijk vele honderden euro's), maar had daarbij niet de gedachte dat je weleens een fatsoenlijk overhemd nodig zou hebbenquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Het was eigenlijk iets wat ik maar een paar keer aan zou doen...Met het pak had ik er dus gelijk een overhemd erbij...Ik heb dus niet echt meerdere overhemden nodig gehad. De overhemden die ik nu normaal aandoe zijn 25-30 euro. Dus nooit gevraagd of nooit opgemerkt omdat ik niet dacht het nodig te hebben
Er werd gelijk een overhemd bijgekocht. Ik had dus al een overhemd voor elk pak.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je koopt meerdere maatpakken (van waarschijnlijk vele honderden euro's), maar had daarbij niet de gedachte dat je weleens een fatsoenlijk overhemd nodig zou hebben
1 overhemd per pak lijkt me wat weinig. Of gooi je dagelijks de boel de wasmachine in en pak je je ander pak uit de kastquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:04 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Er werd gelijk een overhemd bijgekocht. Ik had dus al een overhemd voor elk pak.
1 overhemd voor meerdere pakken? Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maar goed, dan loop je dus in je dure maatpak met goedkoop overhemd (al zullen de meeste middelbare scholieren dat niet zien). Vertel me dan op zijn minst wel dat je meer dan fatsoenlijke schoenen onder heb zitten, dus niet een paar van Van Haren ofzo.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:04 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Er werd gelijk een overhemd bijgekocht. Ik had dus al een overhemd voor elk pak.
Nog 1 keer dan voor vanavond, ik blijf me verbazen in dit topic.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Het was eigenlijk iets wat ik maar een paar keer aan zou doen...Met het pak had ik er dus gelijk een overhemd erbij...Ik heb dus niet echt meerdere overhemden nodig gehad. De overhemden die ik nu normaal aandoe zijn 25-30 euro. Dus nooit gevraagd of nooit opgemerkt omdat ik niet dacht het nodig te hebben
Ik heb niet meerdere pakken per keer gekocht hequote:Op woensdag 10 februari 2010 22:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
1 overhemd voor meerdere pakken? Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maar goed, dan loop je dus in je dure maatpak met goedkoop overhemd (al zullen de meeste middelbare scholieren dat niet zien). Vertel me dan op zijn minst wel dat je meer dan fatsoenlijke schoenen onder heb zitten, dus niet een paar van Van Haren ofzo.
Wat draag je dan onder je maatpak? Trainersquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:08 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik heb niet meerdere pakken per keer gekocht he
Ik heb 2 paar fatsoenlijke schoenen maar ik heb die al een tijdje niet meer aangedaan (1tje zelf nooit)...Ik zou eens moeten kijken hoe ze zitten
Mwah, dat kan je dus wel met een aardige korrel zout nemen. Uit wat je zo leest lijkt het toch meer op een kostuum van de Mexx, WE, C&A ofzo dan op een maatpak.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je koopt meerdere maatpakken (van waarschijnlijk vele honderden euro's), maar had daarbij niet de gedachte dat je weleens een fatsoenlijk overhemd nodig zou hebben
Dus lijkt het mij logisch als je je volgende pak gaat halen dat je er dan gelijk weer minimaal 1 fatsoenlijk overhemd bijkoopt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:08 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik heb niet meerdere pakken per keer gekocht he
Ik heb 2 paar fatsoenlijke schoenen maar ik heb die al een tijdje niet meer aangedaan (1tje zelf nooit)...Ik zou eens moeten kijken hoe ze zitten
Mijn overhemden van 20-30 euro zitten nu prima...Ik heb momenteel niet het geld om een groot aantal hele duren overhemden te kopen (Ik zou niet eens weten aan welke bedragen ik zou moeten denken maar oké).quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:07 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan voor vanavond, ik blijf me verbazen in dit topic.
Waar heb je je maatpak gekocht? Ben wel benieuwd als ze je zo weinig vertellen en zulke slechte informatie geven..
Stap maar eens bij, daar is hij weer, bijvoorbeeld de Society Shop binnen en vraag daar maar eens om een shirt te passen, zodra je het aandoet, zal je het verschil zien, voelen en merken tussen dergelijke overhemden en overhemden van 20 - 30 euro.
Was het vervolgens een keer en kijk eens hoe het uit de was komt, hoe de kraag zit, hoe de glans van het katoen is, hoe kreukvrij het is en kijk dan nog eens naar je 'normale overhemden'.
Als je er écht om geeft, zal er een wereld voor je open gaan.
Maar waarom dan meerdere maatpakken? Als je verder niet eens het geld hebt om je verder bijpassend te kleden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:11 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Mijn overhemden van 20-30 euro zitten nu prima...Ik heb momenteel niet het geld om een groot aantal hele duren overhemden te kopen (Ik zou niet eens weten aan welke bedragen ik zou moeten denken maar oké).
Dat klopt, maar in zijn OP vraagt hij toch echt onze mening.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:12 schreef Karina het volgende:
Grappig dat iedereen dingen roept zoals "belachelijk", "geen gezicht", "uitslover". Als TS het nou leuk vindt om in een pak te lopen, moet hij toch weten? Hij loopt in ieder geval niet als een mak schaap achter de meute aan met een GStar broek en een t-shirt (of wat ook in de mode is tegenwoordig).
Wat leukvoorlater zegt: gewoon aandoen wat je mooi vindt en je geen reet aantrekken wat anderen daarvan vinden.
Gewoon een kleding zaak in Amsterdam dat gespecialiseerd was in pakken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus lijkt het mij logisch als je je volgende pak gaat halen dat je er dan gelijk weer minimaal 1 fatsoenlijk overhemd bijkoopt.
Dan vraag ik mij inderdaad ook af in wat voor (soort) winkel je dat pak gekocht hebt?
Het was niet de bedoeling voor mij om elke dag in pak te lopen. De pakken die ik had waren gewoon pakken die ik aandeed op speciale gelegenheden (en die doen zich niet zo heel vaak voor)quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar waarom dan meerdere maatpakken? Als je verder niet eens het geld hebt om je verder bijpassend te kleden.
Dat is waar, maar ik snap echt niet waarom iedereen het belachelijk vindt? Ik zou er echt niet van opkijken, ik zie wel mensen met vreemdere kleding aan, een pak vind ik nou niet zo raar, sommige mannen/jongens staat een pak juist hardstikke leuk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in zijn OP vraagt hij toch echt onze mening.
Een pak kan zeker leuk staan, maar jij gaat toch ook niet in je ballerina outfit lopen als je een voetbalwedstrijd hebt (even een extreem voorbeeld)quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik snap echt niet waarom iedereen het belachelijk vindt? Ik zou er echt niet van opkijken, ik zie wel mensen met vreemdere kleding aan, een pak vind ik nou niet zo raar, sommige mannen/jongens staat een pak juist hardstikke leuk.
Op school? TS gaat nog naar de schooltuinenquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik snap echt niet waarom iedereen het belachelijk vindt? Ik zou er echt niet van opkijken, ik zie wel mensen met vreemdere kleding aan, een pak vind ik nou niet zo raar, sommige mannen/jongens staat een pak juist hardstikke leuk.
Als je zoveel geld kunt uitgeven aan een pak begrijp ik niet dat je klaagt over de prijs van dure overhemden. Dit zijn immers geen 'normale' bedragen voor een scholier om aan kleding uit te gevenquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:15 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Gewoon een kleding zaak in Amsterdam dat gespecialiseerd was in pakken.
Suitsupply of Oger volgens mij...Ik ben er bij 2 geweest en eentje was gigantisch duur (2000 euro ofzo)
En bedoel je hiermee te zeggen dat je al haar op je ballen hebt of...?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:24 schreef EchoAlpha het volgende:
Middelbaar maar ik ben hier en daar wat blijven steken () dus ben al 19 jaar oud en heb een "volwassen" lichaam. (groot en breed...ontwikkeld dus
)
En omdat je het maar een paar keer aan zou doen heb je niet even wat pakken uit het rek gepast, maar gelijk een pak laten maken? En dat meerdere keren??quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Daar heb je het toch echt mis...De meeste mensen die ik ken krijgen de kinderbijslag als kleedgeld en nog extra geld...Dat gaat bij mij niet zo snel gebeuren aangezien wij een groter gezin zijn maar okquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:22 schreef Stuart het volgende:
[..]
Als je zoveel geld kunt uitgeven aan een pak begrijp ik niet dat je klaagt over de prijs van dure overhemden. Dit zijn immers geen 'normale' bedragen voor een scholier om aan kleding uit te geven
Prima dat je kleedgeld krijgt en de kinderbijslag, maar dan nog is dan geen 1000 euro per maand in de meeste gevallen. Dan zou je dus al 2 maanden moeten sparen om 1 pak te kopen zonder das, schoenen, overhemd of riemquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Daar heb je het toch echt mis...De meeste mensen die ik ken krijgen de kinderbijslag als kleedgeld en nog extra geld...Dat gaat bij mij niet zo snel gebeuren aangezien wij een groter gezin zijn maar ok
Als je geen geld hebt om fatsoenlijke kleding te kopen die bij je pakken passen had je die pakken in de eerste plaats al niet moeten kopen. Nu loop je naar mening redelijk voor lul, met een duur pak en 'goedkope' accessoires (overhemd en dergelijke). Zo van kijk mij eens geld hebben voor een duur maatpak maar daarna was het opquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Daar heb je het toch echt mis...De meeste mensen die ik ken krijgen de kinderbijslag als kleedgeld en nog extra geld...Dat gaat bij mij niet zo snel gebeuren aangezien wij een groter gezin zijn maar ok
Ik heb nooit gezegd dat ik overhemden koop bij de zaak waar ik mijn pak heb gekocht. Dat verzin je er zelf gewoon bijquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:25 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
En omdat je het maar een paar keer aan zou doen heb je niet even wat pakken uit het rek gepast, maar gelijk een pak laten maken? En dat meerdere keren??
Juist.... Dat kan ik dan weer niet rijmen met die overhemden, want als je op een plek waar men maatpakken verkoopt een overhemd koopt dan ga je het waarschijnlijk niet redden voor ¤ 25 - 30 voor een overhemd.
Overigens snap ik niet waarom je je wat aantrekt van wat anderen vinden, je zult zelf goed genoeg weten of je op jouw school gelijk een paria bent als je in pak op school komt of dat mensen alleen maar denken van "ah... EchoAlpha" heeft weer eens iets aparts aan.
Toen mijn zoon strak in pak voor een schoolfeest het schoolplein opliep waren ze wel verbaasd; "van wie is dat pak??" Dat was dus zijn eigen pak, toen hij moest speechen bij de diploma-uitreiking droeg hij het ook en zowel het feestje als de diploma-uitreiking waren momenten waarop je prima in pak kon komen.
Ik heb nooit gezegd dat ik kleedgeld kreeg...quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:27 schreef Stuart het volgende:
[..]
Prima dat je kleedgeld krijgt en de kinderbijslag, maar dan nog is dan geen 1000 euro per maand in de meeste gevallen. Dan zou je dus al 2 maanden moeten sparen om 1 pak te kopen zonder das, schoenen, overhemd of riem
Je weet dat kinderbijslag voor iemand van 17 jaar nog geen ¤ 300,= per kwartaal is??quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Nee, je probeert gevat en interessant te doen met een of ander lulverhaal over maatpakken terwijl je waarschijnlijk je pakken bij de kringloop hebt opgepikt en hier nu vraagt om raad maar eigenlijk alleen maar wil patsen. Want je bent 19 en mensen zien je soms aan voor leraarquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:30 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik kleedgeld kreeg...
Ik vind ook niets vreemd aan het hebben van een pak; mijn zoon had op zijn 16de al een pak, en mijn man heeft een hele kast vol pakken (die overigens wel gelijk geruild worden voor een spijkerbroek zodra hij thuis is)quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik overhemden koop bij de zaak waar ik mijn pak heb gekocht. Dat verzin je er zelf gewoon bij
In het dagelijkse leven loop ik rond in overhemden. De pakken die ik heb waren slechts voor speciale gelegenheden, deze pakken heb ik samen met overhemden gekocht.
En "tegenwoordig" is het hebben van een pak echt niet iets vreemds gezien de minimaal jaarlijkse gala's op scholen. Komt daar ook nog eens andere feestjes bij met dresscodes etc.
Gast, je draagt toch geen pak naar een gala? Black Tie of White Tie, geen pak.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:28 schreef EchoAlpha het volgende:
En "tegenwoordig" is het hebben van een pak echt niet iets vreemds gezien de minimaal jaarlijkse gala's op scholen.
Ja...lekker anoniem patsen op het internet..quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:32 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nee, je probeert gevat en interessant te doen met een of ander lulverhaal over maatpakken terwijl je waarschijnlijk je pakken bij de kringloop hebt opgepikt en hier nu vraagt om raad maar eigenlijk alleen maar wil patsen. Want je bent 19 en mensen zien je soms aan voor leraar![]()
![]()
Jij vraagt onze mening en die krijg je. Wat jij er vervolgens mee doet moet je zelf weten, maar wat wij vreemd is vinden dat je (ik neem aan dure) maatpakken draagt met simpele overhemden en dat komt nogal, ehm, pauperig over.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:32 schreef EchoAlpha het volgende:
Mensen doe eens niet zo moeilijk. Ik heb maatpakken..lekker boeiend. Er zijn mensen die 150 euro uitgeven aan een lullig tshirtje omdat er gesus op staat
Je bent ook al een simpele ziel die krankzinnige aannames doet. Ja, mensen kijken op naar jouquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:33 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ja...lekker anoniem patsen op het internet..
en dan? Gaat jou geen ene flikker aan. Veel plezier met de rest van je leven in je gesus shirtje en broek
Zoals ik al eerder al tig keer heb gezegd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij vraagt onze mening en die krijg je. Wat jij er vervolgens mee doet moet je zelf weten, maar wat wij vreemd is vinden dat je (ik neem aan dure) maatpakken draagt met simpele overhemden en dat komt nogal, ehm, pauperig over.
Over white tie heengelezen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:33 schreef Portalis het volgende:
[..]
Gast, je draagt toch geen pak naar een gala? Black Tie of White Tie, geen pak.
Dan zal ik ook maar weer in herhaling vallen, de combinatie maatpakken met simpele overhemden komt nogal pauperig over. Koop dan 1 maatpak met een aantal goede overhemden of gewoon een aantal normale pakken met iets beter overhemden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:37 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder al tig keer heb gezegd.
Ja ik het maatpakken, ja ik heb daarbij horende overhemden, nee ik heb niet meerdere duurdere overhemden. Ik heb een pak met bijhorend overhemd and that's it.
Wat versta jij onder maatpak? Een verstelde RTW?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:32 schreef EchoAlpha het volgende:
Mensen doe eens niet zo moeilijk. Ik heb maatpakken..lekker boeiend. Er zijn mensen die 150 euro uitgeven aan een lullig tshirtje omdat er gesus op staat
Niet kansloos, behalve op schoolquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:31 schreef boyv het volgende:
kansloos in een maatpak rondlopen...
echt voor van die hippe boys die denken het helemaal gemaakt te hebben met hun kantoorstudie
Ik heb nog geen reden gehad om meerdere duurdere overhemden te kopen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan zal ik ook maar weer in herhaling vallen, de combinatie maatpakken met simpele overhemden komt nogal pauperig over. Koop dan 1 maatpak met een aantal goede overhemden of gewoon een aantal normale pakken met iets beter overhemden.
Maar wel om duurdere maatpakken te kopen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:41 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik heb nog geen reden gehad om meerdere duurdere overhemden te kopen.
Als dat zo is, is dit topic een grote faalquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:41 schreef DeBassist het volgende:
je gebruikt dit topic toch alleen maar om te showen hoe "goed" je bent en hoeveel geld je hebt en tegen het advies ga je alleen maar in..
slotje?
Jepquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar wel om duurdere maatpakken te kopen?
zou je denken ?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat zo is, is dit topic een grote faal
Ik koop 20-30 euro kostende overhemden...Hoe goed wil je het hebben?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:41 schreef DeBassist het volgende:
je gebruikt dit topic toch alleen maar om te showen hoe "goed" je bent en hoeveel geld je hebt en tegen het advies ga je alleen maar in..
slotje?
Waarin je dus volledig voor lul loopt omdat je er vervolgens geen fatsoenlijk overhemden bij hebt? En wat ik uit je verhaal begrijp ook geen schoenen trouwens.quote:
Geweldige reactie waar ik iets aan heb.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:43 schreef DeBassist het volgende:
nog even OT dan
doe de pakken gewoon aan voor gala's etc en doe ze niet dagelijks aan naar school
Wat versta je onder duur? Je shirts kosten nu ~ één derde van een 'echt' shirt, dus je 'maatpak' was ook ¤200?quote:
Nogmaals, als je een echt maatpak + shirt had, had je niet hoeven vragen wat een echt shirt kost en wat het verschil is.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:37 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder al tig keer heb gezegd.
Ja ik het maatpakken, ja ik heb daarbij horende overhemden, nee ik heb niet meerdere duurdere overhemden. Ik heb een pak met bijhorend overhemd and that's it.
En dit is de kern van het verhaal.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:32 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nee, je probeert gevat en interessant te doen met een of ander lulverhaal over maatpakken terwijl je waarschijnlijk je pakken bij de kringloop hebt opgepikt en hier nu vraagt om raad maar eigenlijk alleen maar wil patsen. Want je bent 19 en mensen zien je soms aan voor leraar![]()
![]()
Ik weet niet hoe jou leven eruit ziet maar de mijne ziet er zo uit.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarin je dus volledig voor lul loopt omdat je er vervolgens geen fatsoenlijk overhemden bij hebt? En wat ik uit je verhaal begrijp ook geen schoenen trouwens.
Beter dan dat in ieder gevalquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:43 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik koop 20-30 euro kostende overhemden...Hoe goed wil je het hebben?
Een paar posts eerder had je nog maar 1 goed overhemd... Maar als het als het zo is als je nu weer beschrijft is dat alweer een stuk beter. Alleen dan nog moet zo'n pak alleen op speciale gelegenheden dragen en daar valt naar school niet onder.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jou leven eruit ziet maar de mijne ziet er zo uit.
In het dagelijkse leven trek ik een normale overhemd aan.
Ik heb dus meerdere 20-30 euro kostende overhemden.
Ook heb ik maatpakken.
Deze doe ik op speciale gelegenheden aan.
Samen met deze maatpakken heb ik een aantal mooie en goede stropdassen en overhemden gekocht.
Oftewel mijn pakken zijn compleet met stropdas en overhemd
Lijkt mij toch niet zo heel lastig?
Één overhemd per pak dusquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een paar posts eerder had je nog maar 1 goed overhemd... Maar als het als het zo is als je nu weer beschrijft is dat alweer een stuk beter. Alleen dan nog moet zo'n pak alleen op speciale gelegenheden dragen en daar valt naar school niet onder.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:50 schreef Paris_Texas het volgende:
Ik blijf me afvragen wat voor jou een "maatpak" is....
Waarom zou ik een goed pak aantrekken naar de sociëteit? Je hebt een borrelpak. Vaak is die redelijk goedkoop. Die van mij heb ik bijv. voor 100 euro gekocht. Zit op zich redelijk, maar een echt mooi ding is het natuurlijk niet. Daarnaast heb je dan nog een stel goede pakken in de kast hangen. Dat doet praktisch iedere student die lid is, aangezien het natuurlijk onzinnig is om op de borrel of op de uni een mooi pak te dragen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef Seam het volgende:
Een pak straalt klasse en stijl uit, dan moet je niet met een pak van de Zeeman aankomenDat ziet er juist nog slechter uit dan 'normale' kleding. Kijk maar naar het overgrote deel van de corpsballen
Een op maat gemaakt pak waarvan de stof een hogere kwaliteit heeft dan het gemiddelde "normale" pak.quote:
Ik blijf erbij dat ik een goedkoop pak nutteloos vind, neemt de essentie van een pak dragen totaal weg. Doe het dan gewoon zoals Barney altijdquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:55 schreef Portalis het volgende:
[..]
Waarom zou ik een goed pak aantrekken naar de sociëteit? Je hebt een borrelpak. Vaak is die redelijk goedkoop. Die van mij heb ik bijv. voor 100 euro gekocht. Zit op zich redelijk, maar een echt mooi ding is het natuurlijk niet. Daarnaast heb je dan nog een stel goede pakken in de kast hangen. Dat doet praktisch iedere student die lid is, aangezien het natuurlijk onzinnig is om op de borrel of op de uni een mooi pak te dragen.
Barney heeft ook altijd een pak, overhemd en stropdas aan....Ik zie niet wat hij anders heeftquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:57 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat ik een goedkoop pak nutteloos vind, neemt de essentie van een pak dragen totaal weg. Doe het dan gewoon zoals Barney altijd
Als je niet lid bent dan is het inderdaad nutteloos ja.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:57 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat ik een goedkoop pak nutteloos vind, neemt de essentie van een pak dragen totaal weg. Doe het dan gewoon zoals Barney altijd
500-700 euro voor een pak vind ik redelijk oké.quote:
Op middelbaar is het makkelijk te spotten wie er tegen het einde van de school aanloopt...op de HBO of WO word het al wat moeilijkerquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:01 schreef Daantke het volgende:
Een pak aan naar middelbaar is konings, maar dan wel zonder stropdas.
Op hbo of wo zou ik het juist weer overkill vinden
Waar laat je je pakken maken? Prefereer je half- of full-canvas pakken? of ben jij ook tevreden met een volledige fused pak?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:55 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Een op maat gemaakt pak waarvan de stof een hogere kwaliteit heeft dan het gemiddelde "normale" pak.
Eerst van alles meten e.d.
Wat wil je nou van mij?
Niets. Dat heet MTM.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:55 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Een op maat gemaakt pak waarvan de stof een hogere kwaliteit heeft dan het gemiddelde "normale" pak.
Eerst van alles meten e.d.
Wat wil je nou van mij?
Minimaal 1 van m'n pakken komt van Suitsupply. Maar ik hou verder niet bij waar ze vandaan komen ofzo.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:06 schreef honda1990 het volgende:
TS waar komen je maatpakken vandaan?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:07 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Minimaal 1 van m'n pakken komt van Suitsupply. Maar ik hou verder niet bij waar ze vandaan komen ofzo.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Net kwamen ze nog van Oger
'ik hou niet bij waar ze vandaan komen ' je hebt er 2
Wat een epische faler ben jij.
Ok, wat heb je ongeveer voor die van de SS betaald als ik mag vragen? En hoezo hou je niet bij waar je je maatpakken koopt, je vergeet ook altijd waar je je auto hebt gekocht? Of waar je op school hebt gezeten? Ik weet zelf nog waar ik mijn sokken heb gekocht, laat staan mijn pakken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:07 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Minimaal 1 van m'n pakken komt van Suitsupply. Maar ik hou verder niet bij waar ze vandaan komen ofzo.
Er zit ook nog wel een redelijk kwaliteit en prijsverschil in Oger en SS hoor, als je dat niet meer uit elkaar kunt houden ben je absoluut niet gesteld op je centenquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Net kwamen ze nog van Oger
'ik hou niet bij waar ze vandaan komen ' je hebt er 2
Wat een epische faler ben jij.
Dat zal maximaal 700 euro zijn geweest denk ik. oh en ik hou zulke dingen nooit bij. Ik weet zelf niet eens bij welke garage we onze auto hebben gekochtquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:24 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ok, wat heb je ongeveer voor die van de SS betaald als ik mag vragen? En hoezo hou je niet bij waar je je maatpakken koopt, je vergeet ook altijd waar je je auto hebt gekocht? Of waar je op school hebt gezeten? Ik weet zelf nog waar ik mijn sokken heb gekocht, laat staan mijn pakken.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:26 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Er zit ook nog wel een redelijk kwaliteit en prijsverschil in Oger en SS hoor, als je dat niet meer uit elkaar kunt houden ben je absoluut niet gesteld op je centen
M'n enige post waar ik het over Oger hebquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:15 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Gewoon een kleding zaak in Amsterdam dat gespecialiseerd was in pakken.
Suitsupply of Oger volgens mij...Ik ben er bij 2 geweest en eentje was gigantisch duur (2000 euro ofzo)
Die pakken daar beginnen al rond de 300-400 euro voor de goedkoopstequote:Op woensdag 10 februari 2010 23:29 schreef heiden6 het volgende:
700 euro bij de Suit Supply? Dan krijg je zeker de hele actuele collectie mee naar huis?
Ik kan me niet voorstellen dat je niet meer weet waar je je maatpak hebt gekocht, een maatpak aan laten meten is een tijdrovend werk en je zult dus best even vertoeven in die winkel. Je moet haast wel aan korsakoff lijden wil je dat vergeten zijnquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dat zal maximaal 700 euro zijn geweest denk ik. oh en ik hou zulke dingen nooit bij. Ik weet zelf niet eens bij welke garage we onze auto hebben gekocht
Ik vind het echt doodzonde om zo veel geld aan kleding uit te geven... maar ja, soms heb je weinig keus, ik heb ook pakken moeten kopen en ik vond het echt verschrikkelijk, ook al staat het wel mooi.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Die pakken daar beginnen al rond de 300-400 euro voor de goedkoopste
Het is dat ik ze tegen inkoop krijg anders zou ik er ook nooit geld tegenaan gooien tenzij het echt van me verwacht wordt in mijn functie (en daar dus ook naar betaald zou krijgen) Als ik echter stage zou lopen voor bijv. een jaar zou ik echt niet meer dan 2 kostuums aanschaffen. Mijn ervaring is met jonge gasten (zoals ikquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het echt doodzonde om zo veel geld aan kleding uit te geven... maar ja, soms heb je weinig keus, ik heb ook pakken moeten kopen en ik vond het echt verschrikkelijk, ook al staat het wel mooi.
Ik zal binnenkort eens wat bij elkaar gaan zetten. Kijken wat bij elkaar past.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:36 schreef honda1990 het volgende:
Goed, voorderest kan het mij verotten waar jij je pakken koopt, ik zit zelf in de confectie dus kom niet dagelijks iemand tegen die op zijn 19e meerdere maatpakken laat maken. Daarom was ik er benieuwd naar. Om antwoord op je vraag te geven, ga gewoon voor maximale combi:
Jeans
Hemd
Colbert
Goeie schoenen
Goeie Riem
Beter is het om 1 van bovenstaande kledingstukken te vervangen voor iets meer casual. Een das is sowieso gewoon helemaal niks om naar school aan te doen, een stropdas draag je altijd voor een ander. Omdat je baas of je familie het verwacht, maar er is niemand die als hij in zijn eentje thuis op de bank zit een stropdas draagt. Een das is dus not-done.
Een maatpak voor ¤ 300,= ???quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Die pakken daar beginnen al rond de 300-400 euro voor de goedkoopste
Tja, als je op je 24e nog op het VMBO rondhuppeltquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Wat een faaltopic dit.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Echt een bazenfilm is dat.quote:Op donderdag 11 februari 2010 01:57 schreef Skazminko het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Maar niet op de middelbare school.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:24 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
)
Nogal extreem voorbeeld inderdaadquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een pak kan zeker leuk staan, maar jij gaat toch ook niet in je ballerina outfit lopen als je een voetbalwedstrijd hebt (even een extreem voorbeeld)
300 lijkt me ook wat weinig, maar wij laten ook maatwerk maken vanaf 400 euro. Afhankelijk van de stof ed. wordt het meer. Het wordt bij ons maatwerk genoemd, maar eigenlijk is het niet puur maatwerk. Er wordt een standaard pak aangetrokken en wij meten op wat er aan veranderd moet worden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:29 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Een maatpak voor ¤ 300,= ???
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:36 schreef b4kl4p het volgende:
En dan heb je ook voor elke dag een ander maatpak?
Doe eens normaal man, als je daar je respect vandaan moet halen.
Volgens mij doet echt niemand een pak aan omdat het zo lekker zit, althans als ik thuis kom gooi ik zo snel mogelijk mijn colbertje weg en doe ik iets dat comfortabel zit aan.
80% loopt bij jullie in een colbert, van een maatpak nog wel? En dan ook nog met een net overhemd? En dan ook nog in de broek of gewoon casual eroverheen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:16 schreef iSuuz het volgende:
Gewoon doen, TS. Niks mis mee.
Wel gewoon een jeans eronder dan, helemaal in pak is inderdaad een beetje overdreven.
Bij mij op school (ook middelbaar, ja) loopt 80% van de jongens er zo bij.
Klopt. Krijg je op een particulier instituut.. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien moet ik zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
80% loopt bij jullie in een colbert, van een maatpak nog wel? En dan ook nog met een net overhemd? En dan ook nog in de broek of gewoon casual eroverheen?
Tja particulier, daar moet iedereen laten zien dat ze geld hebben en belangrijk willen zijn...quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:22 schreef iSuuz het volgende:
[..]
Klopt. Krijg je op een particulier instituut.. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien moet ik zeggen.
Veel beter dan die standaard VMBO sjonnies die in trainingspak op school komen.
Valt mee hoor. Wanneer iedereen op school dat heeft, valt het ook niet echt meer op en sta je er op een gegeven moment niet eens meer bij stil.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja particulier, daar moet iedereen laten zien dat ze geld hebben en belangrijk willen zijn...
Totdat je ineens terug in de realiteit komt en ziet dat het op andere scholen alles behalve normaal is, hoe goed het er ook uitziet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:28 schreef iSuuz het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Wanneer iedereen op school dat heeft, valt het ook niet echt meer op en sta je er op een gegeven moment niet eens meer bij stil.
En wat zou dan het probleem moeten zijn?quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Totdat je ineens terug in de realiteit komt en ziet dat het op andere scholen alles behalve normaal is, hoe goed het er ook uitziet.
Probleem? Niets, maar dat je wel even doorhebt dat het niet normaal is, ook al is dat op jouw school wel het geval.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:33 schreef iSuuz het volgende:
[..]
En wat zou dan het probleem moeten zijn?
Heb 3 jaar op een reguliere middelbare school gezeten, dus dat weet ik wel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Probleem? Niets, maar dat je wel even doorhebt dat het niet normaal is, ook al is dat op jouw school wel het geval.
Doen voorkomen is één, hebben is een tweede. Gelukkig prik je zo door die ballon van lulpraat heen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja particulier, daar moet iedereen laten zien dat ze geld hebben en belangrijk willen zijn...
Hilarisch altijd dat het of een maat(!)pak is óf direct een trainingspak / gsus-truitje.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:22 schreef iSuuz het volgende:
[..]
Klopt. Krijg je op een particulier instituut.. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien moet ik zeggen.
Veel beter dan die standaard VMBO sjonnies die in trainingspak op school komen.
Trouwens: overhemd in de broek ja.
Dat maatpak is om te verdoezelen dat ie ook gewoon middenklasse is net als iedereenquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:47 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Hilarisch altijd dat het of een maat(!)pak is óf direct een trainingspak / gsus-truitje.
Net of je een maat(!)pak nodig hebt om er netjes uit te zien.
HBO-managers hebben geen pak nodig om saai te zijn hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:17 schreef 11_Dreams het volgende:
Hehe, ik vind dat altijd wat overdone. Hier op het HBO zie ik ook van die managers-in-spé rondhupsen in pak. Jongens jullie hebben nog +40 jaar om er als een saaie lul bij te lopen
En jij hebt zeker een staartje en ringbaardje?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 02:30 schreef donerkebab10 het volgende:
TS ben je een kut kakker? Zo nee, waarom haal je dan zoiets in je hoofd? Like wtf man?!
Zorg dan eerst maar dat je op je 19e klaar bent met de fucking havoquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:08 schreef Rookert het volgende:
TS, als je je graag als oude lul wilt profileren, ga dan lekker hoge cijfers halen
Whehe, hij zit tussen de 16-jarigenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zorg dan eerst maar dat je op je 19e klaar bent met de fucking havo
Grijs pak, zwarte schoenen, wit overhemd en streepjes das?quote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Grijs pak, zwarte blauwe schoenen, wit overhemd en streepjes effen das?
Lekker vrolijke vogel dan. Over het algemeen vind ik die pak-in-club types de plank altijd mis slaan. Zeker omdat het vaak mensen zijn die normaal geen pak dragen en niet iets degelijks aanschaffen. Maar goed, zal wel ok zijn.quote:
Wat raad je me dan aan? Een fluoriserende stropdas met groen colbert? Over de plank misslaan gesproken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lekker vrolijke vogel dan. Over het algemeen vind ik die pak-in-club types de plank altijd mis slaan. Zeker omdat het vaak mensen zijn die normaal geen pak dragen en niet iets degelijks aanschaffen. Maar goed, zal wel ok zijn.
Nee - ik raadde je volgens mij verder niks aan. Ik zie gewoon (zeker in Nederland) weinig mensen in het uitgaansleven met een mooi pak. Meestal beetje de plank misslaan, maar dat is bij jou waarschijnlijk niet het geval. Ik kan er tenslotte niet over oordelen zonder het gezien te hebbenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:08 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Wat raad je me dan aan? Een fluoriserende stropdas met groen colbert? Over de plank misslaan gesproken.
Ter informatie: mijn dassen, pakken en schoenen komen niet van SS, wees maar niet bang.
Die types waar jij op doelt ken ik wel. Slechte combinaties, slecht geknoopte dassen en volledig dichtgeknoopte colberts.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee - ik raadde je volgens mij verder niks aan. Ik zie gewoon (zeker in Nederland) weinig mensen in het uitgaansleven met een mooi pak. Meestal beetje de plank misslaan, maar dat is bij jou waarschijnlijk niet het geval. Ik kan er tenslotte niet over oordelen zonder het gezien te hebben
Zo'n groepje heb ik ook gekend.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:08 schreef Sj0rs het volgende:
Op het HBO kwam ik wel eens werkgroepen tegen die allemaal volledig in pak zaten te werken. Stelletje faalhazen.
[..]
Dat zeggen ze er niet bij.quote:
Meneer de pimp doet het gratis met hoeren?quote:
Dat dus. Ik ga heel soms uit in pak na mijn werk (da's nou eenmaal niet anders op vrijdag), maar ik vind het maar ellendig.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Meneer de pimp doet het gratis met hoeren?![]()
Sorry hoor, maar waarom in godsnaam uit in een pak (tenzij je naar de opera gaat maar dan nog). UItgaan is vrije tijd, is casual. Uitgaan in je pak ziet er uit als zakenmannen die na het diner op kosten van de zaak het nachtleven ingaan in de hoop hun jeugd opnieuw te beleven en daarom te handtastelijk worden.
Ik doe het ook niet aan naar de kroeg hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Meneer de pimp doet het gratis met hoeren?![]()
Sorry hoor, maar waarom in godsnaam uit in een pak (tenzij je naar de opera gaat maar dan nog). UItgaan is vrije tijd, is casual. Uitgaan in je pak ziet er uit als zakenmannen die na het diner op kosten van de zaak het nachtleven ingaan in de hoop hun jeugd opnieuw te beleven en daarom te handtastelijk worden.
Een stukje hierboven ging het over pak-in-club types. Dat kan gewoon echt niet. Persoonlijk vind ik het voor naar het theater ook meer iets voor 50+. Oud en nieuw ok, dat kan een uitzondering zijn. Maar uit eten en daarna de stad in vind ik ook geen reden voor een pak. Waarom zou je alleen in pak uit eten kunnen, je hebt toch ook wel nette casual kleding? Het staat zo snel zo onbeholpen, zo van ik had niets er tussen in dus ik heb een pak aangedaan want anders werd het jeans en een T-shirt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:26 schreef Disavowed het volgende:
Ik doe het ook niet aan naar de kroeg hoor.
Maar wat je zegt: bij een diner en daarna de stad in, naar een voorstelling of op feestdagen zoals nieuwjaar. Oja, ik zit nog niet in mijn tweede jeugd hoor.
Daarom zeg ik ook 'wel eens'. Het is niet zo dat ik alleen in pak uiteten ga.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Een stukje hierboven ging het over pak-in-club types. Dat kan gewoon echt niet. Persoonlijk vind ik het voor naar het theater ook meer iets voor 50+. Oud en nieuw ok, dat kan een uitzondering zijn. Maar uit eten en daarna de stad in vind ik ook geen reden voor een pak. Waarom zou je alleen in pak uit eten kunnen, je hebt toch ook wel nette casual kleding? Het staat zo snel zo onbeholpen, zo van ik had niets er tussen in dus ik heb een pak aangedaan want anders werd het jeans en een T-shirt.
Dat dusquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:05 schreef boyv het volgende:
hangt er vanaf wat je er koopt natuurlijk
Nee, maar de pakken die zij verkopen worden vaak als maatpakken aangeduid - wat het natuurlijk niet echt zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:04 schreef RemCOW het volgende:
Suit Supply is verder toch niets mis mee
Ik heb dankzij deze post en Google een nieuw woord geleerd.quote:
quote:Op maandag 15 februari 2010 19:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb dankzij deze post en Google een nieuw woord geleerd.
en voor presentaties en dergelijke wordt het verplicht gesteld netjes (in pak voor de heren, netjes rokje met blousje voor de dames) op school aan te komen (aldus mijn broertje), op de universiteit heb ik er tot dusver geen last van.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:18 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
HBO-managers hebben geen pak nodig om saai te zijn hoor.
Want heerst er toch tegen pakkenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Een stukje hierboven ging het over pak-in-club types. Dat kan gewoon echt niet. Persoonlijk vind ik het voor naar het theater ook meer iets voor 50+. Oud en nieuw ok, dat kan een uitzondering zijn. Maar uit eten en daarna de stad in vind ik ook geen reden voor een pak. Waarom zou je alleen in pak uit eten kunnen, je hebt toch ook wel nette casual kleding? Het staat zo snel zo onbeholpen, zo van ik had niets er tussen in dus ik heb een pak aangedaan want anders werd het jeans en een T-shirt.
hotelschoolquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:12 schreef klaagbaas het volgende:
mbo en hbo hotelschool gedaan, loop al vanaf mijn 15de in pak...:')
quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:27 schreef DrDentz het volgende:
Als TS te laat komt moet hij in maatpak naast een paar 12-jarigen zitten wachten op een strafkaart van de conciërge.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |