Here we go...quote:Bomb Explodes At JP Morgan Office In Athens - No One Hurt
Greek police say a bomb exploded Tuesday evening outside an office of JPMorgan Chase & Co. (JPM) in Athens, The Associated Press reports. No one was hurt, the AP says. The bomb went off after a warning call to an Athens newspaper. From Dow Jones.
Bron: ZeroHedge
Geweldig ja. Alleen nog wat gewonden/doden. Dat was nog veel mooier geweest.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef Klopkoek het volgende:
Yes, ze verzetten zichTop
Lang leve de democratie.
Tja, die cijfers zijn echt bizar. Voor zover mij bekent is 1 op de 4 werkenden ambtenaar. Het is een heel vreemde samenleving want in de vrije sector werkenden willen geen belasting betalen omdat ze geen of slechte diensten verleent krijgen. Wat ook bizar is met zoveel ambtenaren. In docu's blijkt ook dat zwart werken en betalen een manier is om het hoofd boven water te houden voor velen. Het leven is er blijkbaar duur vanwege de vele import. Bovendien als ambtenaren niet ontslagen kunnen worden en een bonus krijgen alleen al omdat ze op het werk verschijnen is dat natuurlijk niet bevorderlijk voor de efficientie.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Toch is er wat ziek. Ook Griekenland heeft veel overheidsbedrijven op een typisch Griekse wijze geprivatiseerd.... maar het aantal ambtenaren is enkel maar toegenomen. 1 op de 10 Grieken is ambtenaar
Heb je linkjes van die documentaires?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tja, die cijfers zijn echt bizar. Voor zover mij bekent is 1 op de 4 werkenden ambtenaar. Het is een heel vreemde samenleving want in de vrije sector werkenden willen geen belasting betalen omdat ze geen of slechte diensten verleent krijgen. Wat ook bizar is met zoveel ambtenaren. In docu's blijkt ook dat zwart werken en betalen een manier is om het hoofd boven water te houden voor velen. Het leven is er blijkbaar duur vanwege de vele import. Bovendien als ambtenaren niet ontslagen kunnen worden en een bonus krijgen alleen al omdat ze op het werk verschijnen is dat natuurlijk niet bevorderlijk voor de efficientie.
Volgens Marc Faber heeft Griekenland 800% BNP aan unfunded liabilities wat volgens mij betekent dat veel van de salarisen en uitkeringen betaald worden met geleend geld. Daardoor versneld het begrotingstekort jaar op jaar. Het zal dan ook een ongelovelijke tour worden langdurig structureel het tekort terug te dringen naar bijv 3% omdat die unfunded liabilities steeds grotere gaten in de begroting slaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)chroeven_aangedraaidquote:De financiële markten laten zich daardoor niet tot rust brengen. Zij willen een soort blauwdruk voor een steunoperatie die ook zou kunnen worden toegepast als andere eurolanden in problemen komen. De onrust op de markten hield maandag aan.
Wat is volgens jou het alternatief?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)chroeven_aangedraaid
Washington Consensus![]()
En het mooie is dat we niet weten wie ons werkelijk regeertDat noemen we dan 'de markten'.
Het is hier net China:
http://www.volkskrant.nl/(...)n_tellen_gaan_passen
Af en toe wat pareltjes voor de zwijnen om het gepeupelte koest te houden
Maar je moet dat wel in perspectief plaatsen: dat zijn percentages van de begroting, niet percentages van het BNP die we normaal gebruiken (en veel lager zijn).quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:36 schreef SeLang het volgende:
Tekorten van de federale regering zijn één ding, maar we hebben ook nog staten...
Check dan die tekorten
[ afbeelding ]
Cali no. 1: 56%!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:36 schreef SeLang het volgende:
Tekorten van de federale regering zijn één ding, maar we hebben ook nog staten...
Check dan die tekorten
[ afbeelding ]
Elke staat krijgt de gouverneur (en het begrotingstekort) dat het verdient.quote:
Er is misschien geen alternatief. Dat maakt het zo pijnlijk.quote:
Ha, ik postte net dit in een ander topic:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)n_tellen_gaan_passen
Af en toe wat pareltjes voor de zwijnen om het gepeupelte koest te houden
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:24 schreef SeLang het volgende:
Daar kom ik weer met m'n China bubble, maar ik voorspel je dat er ergens in de komende 5 jaar in China bankiers terechtgesteld zullen worden wegens "fraude" of "verraad" of iets dergelijks in de aftermath van een Chinese bubble crash. De staat zal zondebokken vinden en het Chinese rechtssysteem dient politieke doelen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:46 schreef SeLang het volgende:
Toen ik in China woonde/ werkte hadden wij in de fabriek een dodenlijst hangen. Daarop stonden namen van te executeren personen en wat ze gedaan hadden, en afgevinkt of ze hun nekschot al hadden gekregen
Het ophangen van zo'n dodenlijst was verplicht, de overheid hoopte dat daar een afschrikwekkende werking van zou uitgaan.
Het leuke is wel dat die staten een soort eurozone zijn: ze kunnen ook geen geld printen en moeten dus hun begroting op orde krijgen. Dus: salarissen en pensioenen verlagen, overheid verkleinen, etcquote:
Dat je in zo'n land wilt werkenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ha, ik postte net dit in een ander topic:
[..]
[..]
De superrijken in China zijn partijmensen. En het zijn ook staatsbedrijven geleid door dezelfde corrupte elite die de meerderheid van het (gedwongen door de overheid verstrekte) krediet opslurpen. De lokale overheden zijn in China trouwens erg machtig en behoorlijk autonoom en ook zij runnen hun eigen bedrijven, net als het leger.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
Het krantenartikel zegt terecht dat het alleen maar wat gekrakeel voor de bühne is. Ondertussen blijft de verwevenheid bestaan en blijft de chinese overheid controle houden over het bankensysteem en staan ze excessen oogluikend toe.... het is alleen een loterij wie af en toe uitgepikt wordt voor een openbaar showproces...
Waar heb je dit mooie plaatje vandaan eigenlijk? Ik zat er naar te zoeken omdat er misschien meer info bij zitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:36 schreef SeLang het volgende:
Check dan die tekorten
[ afbeelding ]
Ik heb er een teruggevonden van 1vandaag.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je linkjes van die documentaires?
Ook leuk weetje: Griekenland staat aan de top wat betreft de vergroting van de vermogens en inkomensverschillen in Europa sinds 1990
Hier: http://globaleconomicanal(...)fund-61-billion.htmlquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar heb je dit mooie plaatje vandaan eigenlijk? Ik zat er naar te zoeken omdat er misschien meer info bij zit
Zijn de twee rijkste vrouwen ter wereld, een Chinees in de recyclingsindustrie en de zonnecellen als ik het goed heb ook partijbonzen? Zijn dat ook staatsbedrijven? En bedrijven zoals Haier en Lenovo enzo?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
De superrijken in China zijn partijmensen. En het zijn ook staatsbedrijven geleid door dezelfde corrupte elite die de meerderheid van het (gedwongen door de overheid verstrekte) krediet opslurpen. De lokale overheden zijn in China trouwens erg machtig en behoorlijk autonoom en ook zij runnen hun eigen bedrijven, net als het leger.
Californië geeft toch doodleuk IOU's uit die leveranciers verplicht zijn te accepteren, maar die ze bijvoorbeeld niet mogen gebruiken om hun belastingen mee te betalen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:50 schreef SeLang het volgende:
Het leuke is wel dat die staten een soort eurozone zijn: ze kunnen ook geen geld printen en moeten dus hun begroting op orde krijgen.
Vaak zijn dergelijke bedrijven ofwel deels danwel geheel in het bezit van de Chinese overheid, en anders lopen ze alsnog aan de leiband van de overheid, in de zin van dat als er iets onwelvalligs gebeurt, er opeens bestuursleden worden opgepakt of bizarre belastingaanslagen opduiken. China is dermate corrupt dat iedereen met enige invloed zowel slachtoffer als dader tegelijk is; daarmee bindt de publieke sector de private sector ook aan zich.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn de twee rijkste vrouwen ter wereld, een Chinees in de recyclingsindustrie en de zonnecellen als ik het goed heb ook partijbonzen? Zijn dat ook staatsbedrijven? En bedrijven zoals Haier en Lenovo enzo?
China is helemaal niet zo rijk; Maleisië en Thailand, om twee andere Aziatische landen in economische ontwikkeling te noemen, zijn qua BNP per hoofd van de bevolking rijker, bijvoorbeeld. China is alleen erg groot, maar uiteindelijk worden veel Chinese prestigeprojecten betaald over de hoofden van de bevolking, die toegang tot onder andere fatsoenlijke zorg, onderwijs en een werkend rechtssysteem wordt ontzegd. Overigens verwacht ik - evenals SeLang - dat dat, zeker met het huidige groeitempo, niet al te lang meer goed gaat, tenzij er eens serieus hervormd gaat worden.quote:Merkwaardig dat het land zo snel rijk kan worden. Het spot met alle wetten. Ook dat geen democratie ontstaat bijvoorbeeld.
Wat bedoel je met 'niet al te lang meer goed gaan'?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Vaak zijn dergelijke bedrijven ofwel deels danwel geheel in het bezit van de Chinese overheid, en anders lopen ze alsnog aan de leiband van de overheid, in de zin van dat als er iets onwelvalligs gebeurt, er opeens bestuursleden worden opgepakt of bizarre belastingaanslagen opduiken. China is dermate corrupt dat iedereen met enige invloed zowel slachtoffer als dader tegelijk is; daarmee bindt de publieke sector de private sector ook aan zich.
[..]
China is helemaal niet zo rijk; Maleisië en Thailand, om twee andere Aziatische landen in economische ontwikkeling te noemen, zijn qua BNP per hoofd van de bevolking rijker, bijvoorbeeld. China is alleen erg groot, maar uiteindelijk worden veel Chinese prestigeprojecten betaald over de hoofden van de bevolking, die toegang tot onder andere fatsoenlijke zorg, onderwijs en een werkend rechtssysteem wordt ontzegd. Overigens verwacht ik - evenals SeLang - dat dat, zeker met het huidige groeitempo, niet al te lang meer goed gaat, tenzij er eens serieus hervormd gaat worden.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:02 schreef dvr het volgende:
[..]
Californië geeft toch doodleuk IOU's uit die leveranciers verplicht zijn te accepteren, maar die ze bijvoorbeeld niet mogen gebruiken om hun belastingen mee te betalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |