Heb je een bron? Ik heb begrepen dat ook voor de ambtenaren de vervroegd uittredingsregelen zijn aangepakt. Maar goed, dat is niet de kern denk ik van het probleem. Net zoals de 32-urige werkweken (er zijn redenen voor dat die zo kort is). Het wringt wel omdat ze in de particuliere sfeer bij bepaalde sectoren wel langer zijn gaan werken.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mwa, niet die pensioenen voor het ambtenareapparaat, wat echt veel te groot is. Dat is allemaal nog lekker intact gebleven.
geld lenen voor 1% bij de ECB en uitlenen tegen 6% lijkt me een goede deal zeker als het over 30 miljard euro gaat, ze gaan er van uit dat Europese landen die 30 miljard schuld wel ophoesten zullen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom doet Goldman Sachs zoiets eigenlijk? Wat winnen ze ermee bovenop een vergoeding?
Die krijgen geen leningen dus hequote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
Ook opvallend: op het begin van de crisis werd gedacht dat vooral in Oost-Europa harde klappen zouden gaan vallen. Die zijn ook gevallen maar waarom houden die wel het hoofd boven water?
Dictatuur dan maar?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, successtories op politiek vlak misschien, maar die landen zijn economisch gezien al heel lang zeer ongezond (lees: handelstekort).
Ten eerste valt bij sommige landen niet zo op hoe slecht ze eraan toe zijn omdat ze geen Euro hebben. Maar bijvoorbeeld Roemenië heeft al bij het IMF moeten aankloppen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
Ook opvallend: op het begin van de crisis werd gedacht dat vooral in Oost-Europa harde klappen zouden gaan vallen. Die zijn ook gevallen maar waarom houden die wel het hoofd boven water?
Die staan volgens mij ondere "curatele" van het IMF.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
Owja, natuurlijk. Die hebben de Washington Consensus helemaal geinternaliseerdquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste valt bij sommige landen niet zo op hoe slecht ze eraan toe zijn omdat ze geen Euro hebben. Maar bijvoorbeeld Roemenië heeft al bij het IMF moeten aankloppen.
Ten tweede hebben andere Oost-Europese landen door dat het principe van begrotingstekorten, schulden, inflatie en devaluering niet de juiste methode is. Bulgarije heeft de munt bijvoorbeeld al sinds 1997 aan de DM (en nu aan de Euro) gekoppeld, en dankzij goede begrotingsdiscipline en een daadkrachtige minister van financiën hebben die nu slechts een tekort van 0,8%, het laagst van heel de EU.
Dat is wel extreem veel, heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:40 schreef Deprater het volgende:
Die mensen eten dan ook winterwortels, terwijl de gemiddelde Griekse ambtenaar 120.000 euro salaris krijgt
Jaquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is wel extreem veel, heb je daar een bron van?
quote:Euro onder druk - Opinie - de Volkskrant
15 feb 2010 ... Gister zei een Griekse hoogleraar dat een Griekse havenarbeider E 120.000 per jaar krijgt, hij zei een derde daarvan te krijgen. ...
extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/.../Euro_onder_druk - 12 uur geleden -
Havenarbeider is geen ambtenaar. En juist de scheepsvaartsector heeft het heel goed gedaan in Griekenlandquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:54 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ja
http://www.google.nl/search?q=griekse+havenarbeider&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
[..]
IN griekenland zijn havenarbeiders vaak juist wel ambtenaarquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Havenarbeider is geen ambtenaar. En juist de scheepsvaartsector heeft het heel goed gedaan in Griekenland![]()
120000 euro is wel erg veel maar het zit vaak net wat subtieler in elkaar dan het lijkt
1/3 van 120.000 is dus 40.000 euro dus wat die hoogleraar verdient.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:54 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ja
http://www.google.nl/search?q=griekse+havenarbeider+120.000
[..]
http://www.independent.co(...)cession-1893271.htmlquote:"I sense in Greece and other countries under attack anger, that while financial markets started the crisis and governments got themselves into huge debts to bail them out and pay for the downturn, now the financial markets are punishing those same governments. You can imagine people feeling this irony, and it's not healthy."
In Griekenland zijn zoveel ambtenaren omdat bij iedere regeringwissel nieuwe ambtenaren worden aangenomen en de oude blijven zitten daarnaast verdient een gemiddelde ambtenaar 125% van het salaris van papadopoulos modaalquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:01 schreef Digi2 het volgende:
[..]
1/3 van 120.000 is dus 40.000 euro dus wat die hoogleraar verdient.
120.000 euro voor een havenarbeider vind ik een belachelijk hoog salaris voor dergelijk werk.
Dit zegt ook niet veel over het gemiddelde ambtenaren salaris
Ierland zou eerder steun verdienen want die hebben wel keihard en eigen vlees gesneden om te proberen de boel op de rit te krijgen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:57 schreef Deprater het volgende:
Maar om nu in Nederland 3 miljard extra belasting op te halen om het aan een corrupte overheid te geven lijkt me niet goed, want Spanje en Ierland zijn veel groter en net zo erg
4) jij bent Colijn de tweedequote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:06 schreef SeLang het volgende:
1) Er is niks "liberaal" aan een bailout.
2) Griekse tekorten zijn geen gevolg van bailouts maar zijn structureel
3) Financiele instellingen hebben wel al die jaren belasting betaald
Griekenland telt dacht ik 1 miljoen ambtenaren als die zoveel verdienen kost dat al 120 miljard euro per jaar alleen al aan ambtenaren salarissen. Dat geloof ik echt niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:03 schreef Deprater het volgende:
[..]
In Griekenland zijn zoveel ambtenaren omdat bij iedere regeringwissel nieuwe ambtenaren worden aangenomen en de oude blijven zitten daarnaast verdient een gemiddelde ambtenaar 125% van het salaris van papadopoulos modaal
ik tel government, schools, university, hospitals en non profitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Griekenland telt dacht ik 1 miljoen ambtenaren als die zoveel verdienen kost dat al 120 miljard euro per jaar alleen al aan ambtenaren salarissen. Dat geloof ik echt niet.
Ik heb deze info gevonden en dat lijkt me waarschijnlijker.
[ afbeelding ]
Country: Greece | Currency: USD | Updated: 15 Feb 2010 | Individuals Reporting: 1,247
Payscale
Wazig grafiekje. Wat is 'contract' en 'foundation/trust'?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Griekenland telt dacht ik 1 miljoen ambtenaren als die zoveel verdienen kost dat al 120 miljard euro per jaar alleen al aan ambtenaren salarissen. Dat geloof ik echt niet.
Ik heb deze info gevonden en dat lijkt me waarschijnlijker.
[ afbeelding ]
Country: Greece | Currency: USD | Updated: 15 Feb 2010 | Individuals Reporting: 1,247
Payscale
Er staat government state & local. Ook ziekenhuispersoneel en onderwijs worden vermeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Deprater het volgende:
[..]
ik tel government, schools, university, hospitals en non profit
Bron CIA factbookquote:Budget:
expenditures: $145.2 billion (2009 est.)
Toch is er wat ziek. Ook Griekenland heeft veel overheidsbedrijven op een typisch Griekse wijze geprivatiseerd.... maar het aantal ambtenaren is enkel maar toegenomen. 1 op de 10 Grieken is ambtenaarquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er staat government state & local. Ook ziekenhuispersoneel en onderwijs worden vermeld.
Dat moet toch een redelijk beeld opleveren. 120.000 euris zie ik hier niet tussen.
[..]
Bron CIA factbook
Dat is ongeveer 100 miljard euris in totaal. En dat is de gehele begroting over 2009. Dat is al minder dan 120 miljard. Een ambtenaar kan dus onmogelijk 120.000 gemiddeld verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |