Moet je het eens proberen als je dan ook nog eens met je rechterhand schudt tegelijkertijdquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:38 schreef Keiichi het volgende:
Ik ben 100% rechtshandig. Je wilt m'n handschrift niet zien als ik met links schrijf.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:39 schreef Seam het volgende:
[..]
Moet je het eens proberen als je dan ook nog eens met je rechterhand schudt tegelijkertijd
En een geheel linkse benadering is minder ernstig?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:44 schreef wallofdolls het volgende:
Ik ben linkshandig, tweebenig en soms doen mijn uitspraken vermoeden dat ik 100% rechtsdenkend ben. Goed in evenwicht dus. Maar laten we het er in ieder geval maar op houden dat ik wel het gevaar zie van een geheel rechtse benadering. Het tegenovergestelde van een extreme zorgstaat is ook niet goed, dan gaan mensen namelijk rare dingen doen om in leven te blijven. Maar ik vind wel dat sommige mensen wat meer aangezet mogen worden tot het bijdragen aan de maatschappij. Ook mensen die echt iets ernstigs mankeren. Ik bedoel, deel uitmaken van de maatschappij door te werken is voor zulk soort mensen denk ik alleen maar positief.
Preciesquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:39 schreef HeatWave het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar a-creatief slaat natuurlijk nergens op, de meeste (wel vaak werkloze) kunstenaars zijn zo links als de pest
.
Je kan toch niet ontkennen dat multi-culti ook veel nadelen heeft: duur, irritaties, beperkte ruimte, vooral voor de niet upper ten. En jij kan wel creatief zijn maar te veel mensen denken toch: geef mij die hangmat maar..!!quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:32 schreef Tamashii het volgende:
Ik ben links.
Wat is er mis met multi-culti? En ik ben heul creatief en liev.
Een geheel linkse benadering is het einde van een land. Dat kan gewoon niet. Zodra de SP aan de macht komt, zal Nederland als een kaartenhuis ineenstorten. Simpel zat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:45 schreef Seam het volgende:
[..]
En een geheel linkse benadering is minder ernstig?
Kom maar eens een dagje naar Leerdam, dan heb je het antwoordquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:32 schreef Tamashii het volgende:
Wat is er mis met multi-culti?
Natuurlijk heeft het nadelen, maar het heeft ook voordelen. Als we een land willen wat sociaal sterk is, economisch afhankelijk is (wat natuurlijk nog lang niet zo is) dan moeten we vóóral niet de allochtonen gaan weigeren. Daarnaast duur? Hoe bedoel je? Als mensen gaan verhuizen, zijn polen de eerste die ze erbij roepen, want zij doen het goedkoper. Wij hadden hier de cv laten doen, nou, het waren geen autochtonen die dat deden hoor.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:46 schreef halo1 het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat multi-culti ook veel nadelen heeft: duur, irritaties, beperkte ruimte, vooral voor de niet upper ten. En jij kan wel creatief zijn maar te veel mensen denken toch: geef mij die hangmat maar..!!
Mjah, woon zelf in Den haag, en als Den haag niet multi-culti is dan weet ik het ook niet meer. Je ziet meer donkere dan blanken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:48 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Kom maar eens een dagje naar Leerdam, dan heb je het antwoord
Nee hoor, anders was de stelling wel: ben jij rechts of links, het gaat juist om de gradatie. Ik ben b.v. op inkomens- en milieugebied links, maar op sociale zekerheid en migratie rechts: 2-2 dus...quote:
Dat bewijst welllicht dat rechts de natuurlijke oertoestand is: rechts rijden, naar rechts lezen , het woord ""recht"" (""link""=(nu) verbinding) en links voor de ""beschaving": of wat dan ook staat..quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:33 schreef D1 het volgende:
Nogal, ik kan met mijn linkerhand maar heel moeilijk schrijven.
Ja, dat is wel waar ,dat is meer clientelisme. Maar b.v. Walt Disney creeerde zn Micky Mouse in de crisistijd en zou van Gogh met een uitkering zulke dingen hebben gemaakt denk je?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:39 schreef HeatWave het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar a-creatief slaat natuurlijk nergens op, de meeste (wel vaak werkloze) kunstenaars zijn zo links als de pest
.
Een ras is geen cultuur.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:49 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mjah, woon zelf in Den haag, en als Den haag niet multi-culti is dan weet ik het ook niet meer. Je ziet meer donkere dan blanken.
Nee, je bent rinks of lichts,, tis even wennen!quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:52 schreef Q.E.D. het volgende:
Allochtonen zijn cool.
En ik ben voor een kleine overheid.
Dus ik ben links-rechts.
Klinkt mooi maar leg nu even precies uit wat je bedoelt.. of ben je verliefd op dat fraaie woord voor jezelfquote:
Ideologie is een procrustesbed voor de wereld. Problemen zijn te complex om te denken dat je ze met steeds dezelfde ideologische riedeltjes op kan lossen. Doe mij maar pragmatisme.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:35 schreef halo1 het volgende:
[..]
Klinkt mooi maar leg nu even precies uit wat je bedoelt.. of ben je verliefd op dat fraaie woord voor jezelf???
Klopt, alleen al omdat iedere oplossing weer andere problemen met zich meebrengt. Proberen het iedereen naar de zin te maken is dus geen oplossing. Iedereen zal zich een beetje moeten aanpassen. En laat dat nou net probleem met allochtonen zijn. Links verwacht telkens maar dat alleen de autochtonen zich aanpassen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:10 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ideologie is een procrustesbed voor de wereld. Problemen zijn te complex om te denken dat je ze met steeds dezelfde ideologische riedeltjes op kan lossen. Doe mij maar pragmatisme.
meteen in de verdedigingquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:54 schreef lezut het volgende:
Overtuigd en extreem
Krijg ik nou hippies achter me aan?Beetje jammer dat dit programma over 'rechts' moet gaan, alsof het een gevaar is. Volgens mij waarschuwde de AIVD juist voor de andere kant van het spectrum
Extreem-rechts bedoel je ? Prima, ik heb die neiging ook maar ben je je ook van de nadelen bewust? Je kan wel savonds in de kroeg overmoedig zeggen"""Morgen slaan we ze op hun bek"" of ""Flikkeren we ze het land uit!!"", dat lijkt me ook wel eens lekker om je af te reageren. Maar de volgende dag moet het dan gebeuren, met de kans dat jij nog meer voor je bek krijgt dan je tegenstander + de kans dat hij of zn broer of vriend of vader terugkomt, verhaal komt halen en dan is het met je rust gedaan... en het begin van de ellende. Moraal: extreem-rechts lijkt aantrekkelijk maar denk wel even na: kijk naar de afloop bij de nazis, ook idealistisch begonnen ,kijk naar Joego-Slavie, onder Tito nog rustig.. daarna(jaren 90) ging men de kroeg in"Morgen....etc""....quote:
En ook nog eens "nijgende nijgingen".quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:02 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik had eerst altijd nijgende extreem rechtse nijgingen maar ben nu gewoon rechts. Wel met een hoofdletter R nog.
Dat dus.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef rednitro het volgende:
schrijf rechts, ik ruk rechts, geef gas rechts en stem rechts.
Willen we economisch afhankelijk zijn? En zo ja, van wie willen we afhankelijk zijn dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:48 schreef Tamashii het volgende:
Als we een land willen wat sociaal sterk is, economisch afhankelijk is (wat natuurlijk nog lang niet zo is) dan moeten we vóóral niet de allochtonen gaan weigeren.
Ja, de kabinetten Van Agt, Lubbers en Balkenende waren wel uitermate links. De VVD is ook zo'n linkse partij, continu in het kabinet. De afgelopen 30 jaar zijn wel overwegend links geweest.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:06 schreef EINZ het volgende:
Rechts. 30 jaar linkse weggeefpolitiek en Sinterklaas spelen heeft zijn kans gehad. We zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Dat we nog een beetje samenleving hebben is ondanks de allochtonen, niet dankzij.
Het wordt een thema-uitzending met een panel en testvragen. Het lijkt me leuk te worden. Ik denk dus dat de teneur gaat worden om ons van rechts (PVV) stemmen te weerhouden, maar als het me te manipulerend wordt ga ik dat dus juist wel doen.. afwachtebn maarquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:07 schreef lezut het volgende:
Naja, meer benieuwd. Maar toen ik het vanochtend in de krant zag staan had ik wel zoiets van; het zal weer eens niet op de PO
Lekker dwars van je!quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:30 schreef halo1 het volgende:
[..]
Het wordt een thema-uitzending met een panel en testvragen. Het lijkt me leuk te worden. Ik denk dus dat de teneur gaat worden om ons van rechts (PVV) stemmen te weerhouden, maar als het me te manipulerend wordt ga ik dat dus juist wel doen.. afwachtebn maar
quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, de kabinetten Van Agt, Lubbers en Balkenende waren wel uitermate links. De VVD is ook zo'n linkse partij, continu in het kabinet. De afgelopen 30 jaar zijn wel overwegend links geweest.
Lollerpiet!quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:06 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
En ook nog eens "nijgende nijgingen".
A-creativiteitquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:26 schreef halo1 het volgende:
Vanavond om 20.30 op TV. Zullen we hier alvast even een voorproefje geven?. Ik ben wel blij met de revival van rechts.Links lijkt allemaal leuk, lief en aardig , maar heeft een hoop nadelen. Luilakkerisme, a-creativiteit, multi-culti enz. Dus : hoe rechts/links ben jij?
Ik bedoel dat als mensen geen uitkering krijgen/ of achter de vodden gezeten.. ze automatisch creatief kunnen worden om in hun bestaan te voorzien, zie Walt Disney met Micky Mouse, Annie M.G. Schmidt (dead line), krokettenverkoper bij Ajax enz.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:51 schreef Drakire het volgende:
[..]
A-creativiteit? waar haal je dat nou weer vandaan dan.
SGP CENTRUM?????quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:08 schreef Drakire het volgende:
Heeft Nederland wel genoeg "gewone" rechtse partijen?
Rechts:
VVD
PVV (te one issue om gewoon te noemen)
Links:
GL (best wel heel erg links om gewoon te noemen)
SP
PVDA
CU
Centrum:
D66
CDA
SGP
Ik ben zelf links noch rechts; kan me wel vinden in idealen van beiden kanten in mijn vriendengroep zitten mensen die PVV stemmen maar ook mensen die SP stemmen.
PVV heeft ook 'linkse' standpunten, ze zijn bijvoorbeeld tegen verhoging van de AOW leeftijd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
SGP CENTRUM?????
Die zijn voor de doodstraf. Die denken nog dat homo's beestjes hebben. Hoe rechts wil je het hebben.
En ik zou GL niet "heel erg links" willen noemen. Ze zijn voor de verhoging van de AOW-leeftijd en ook voor een versoepeling van het ontslagrecht.
Andersom gebeurd ook; Atari was een van de meest creatieve bedrijven ooit, alles wat ze bedachten was fun en men wilde het hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:10 schreef halo1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als mensen geen uitkering krijgen/ of achter de vodden gezeten.. ze automatisch creatief kunnen worden om in hun bestaan te voorzien, zie Walt Disney met Micky Mouse, Annie M.G. Schmidt (dead line), krokettenverkoper bij Ajax enz.
Je vergeet toch een beetje de factor tijdgeest.. Van Agt en Lubbers werden door de VARA(Sonja) en VPRO(Koot en Bie) b.v. neergesabeld als ze maar 2 % inleveren wilden,, dus niet-linkse politici werden door de tijdgeest op straffe van belachelijkmaking .. wel gedwongen ""linksige"" politek te voeren...Hetzelde gold voor die massa-immigratie.. meteen racist roepen als iemand zich kritisch uitte..veel allochtonen hebben er dankbaar gebruik van gemaakt.....quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, de kabinetten Van Agt, Lubbers en Balkenende waren wel uitermate links. De VVD is ook zo'n linkse partij, continu in het kabinet. De afgelopen 30 jaar zijn wel overwegend links geweest.
Verhelderend.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:27 schreef Karzai het volgende:
Ik ben 2 keer zo rechts als Fidel Castro
Dus het is niet links die te machtig was, maar rechts die te slap was?quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:38 schreef halo1 het volgende:
[..]
Je vergeet toch een beetje de factor tijdgeest.. Van Agt en Lubbers werden door de VARA(Sonja) en VPRO(Koot en Bie) b.v. neergesabeld als ze maar 2 % inleveren wilden,, dus niet-linkse politici werden door de tijdgeest op straffe van belachelijkmaking .. wel gedwongen ""linksige"" politek te voeren...Hetzelde gold voor die massa-immigratie.. meteen racist roepen als iemand zich kritisch uitte..veel allochtonen hebben er dankbaar gebruik van gemaakt.....
Als ze zoveel impact hadden, waarom stemden mensen dan steeds weer CDA en VVD het kabinet in.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:51 schreef halo1 het volgende:
[quote]Op woensdag 10 februari 2010 17:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Oh, ok, dus als 'linkse' politici iets fout dan, dan is het de schuld van 'links', en als 'rechtse' politici iets fout doen, dan is het alsnog de schuld van 'links'.
[/quote Binnen deze context natuurlijk wel een beetje.. we hadden geen "rechtse"" TV -zenders dus die konden links niet bij de les houden , alleen de Tros toen met Bosboom maar Sonja en Keekop de Week hadden veel meer impact...!!
Dat is juist niet de opzet van het programma.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:54 schreef lezut het volgende:
Overtuigd en extreem
Krijg ik nou hippies achter me aan?Beetje jammer dat dit programma over 'rechts' moet gaan, alsof het een gevaar is. Volgens mij waarschuwde de AIVD juist voor de andere kant van het spectrum
Maar de meeste van hen zijn dan ook niet creatief en kunnen alleen bestaan door subsidies van de overheid.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:39 schreef HeatWave het volgende:
.
Hmmm volgens mij hebben we hier een racistquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:54 schreef JohnLocke het volgende:
Ik ben economisch redelijk links., ik heb alleen een hekel aan links in Nederland omdat het zo truttig en progressief is. Criminelen knuffelen, massaal kansarme gelukszoekers binnenlaten inclusief hun hele families, iedereen te pas en te onpas een uitkering geven als ze zielig kijken.
Huh?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:06 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Hmmm volgens mij hebben we hier een racist
En daar hebben we weer een die geen verstand van zaken heeft maar toch graag dingen wilt roepen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:06 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ja wie wil dat nou niet maar tussen willen en kunnen zit een wereld van verschil.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
En daar hebben we weer een die geen verstand van zaken heeft maar toch graag dingen wilt roepen.
we zijn inderdaad te truttig, we knuffelen criminelen, we laten massaal buitenlanders binnen en geven ze uitkeringen. ze mogen lekker hun familie over laten komen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:06 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Licht nog even toe waarom je mij een racist noemt aub.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:19 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ja wie wil dat nou niet maar tussen willen en kunnen zit een wereld van verschil.
Je hebt iets negatiefs gezegd over allochtonen (gelukszoekers), dus dan ben je toch een racist.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:25 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Licht nog even toe waarom je mij een racist noemt aub.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |