Omdat dat van bovenaf komt, en niet van hier op aarde. Geesten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:41 schreef RitseB het volgende:
Waarom zou je iets 'bovennatuurlijk' niet wetenschappelijk kunnen verklaren.
Ik vind het juist heel erg knap van Char dat ze het meestal goed heeft. Sceptici zeggen dat ze het raden, maar er zijn 26 letters, en die naam heeft maar 1 begin letter.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef Adfundum het volgende:
Juist dat raden van namen vind ik zo vreemd. De 'geesten' geven hele boodschappen door, maar naar de naam laten ze haar altjd raden. Waarom zo vaag altijd. Meer show dan werkelijkheid volgens mij.
Iets van bovenaf is dus per definitie niet te bewijzen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:47 schreef Cristal het volgende:
[..]
Omdat dat van bovenaf komt, en niet van hier op aarde. Geesten bijvoorbeeld.
d.m.w van Cold Reading.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel erg knap van Char dat ze het meestal goed heeft. Sceptici zeggen dat ze het raden, maar er zijn 26 letters, en die naam heeft maar 1 begin letter.
..van het 1 komt het ander..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:41 schreef RitseB het volgende:
En als het nou wel echt is? Dat ze wel contact heeft met overledenen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
..van het 1 komt het ander..
@crystal
denk niet dat je er teveel over moet nadenken of het echt of nep is. Gewoon aan de kant zetten ipv leugens/waarheid geloven. De overtuiging is bij vele groot: "het is nep omdat.."
vele zeggen ook: "Waanzinnig..hoe kon??"..
een bepaalde overtuiging cq. instelling wil niet altijd zeggen dat het nodig is om zo zwart wit te kiezen. Ikzelf vind het bijv. ook heel prettig om bepaalde dingen in zijn waarde te laten. Het is imo haast onnuttig te noemen om over iets te gaan discussiëren waar je zelf geen rol in hebt gespeeld. Er is ook zoiets als: de grijze zone
Dan is dat jouw waarheid. Niet die van iedereen. Totdat je kunt bewijzen dat het waar is blijft het een individualistische waarheid. Weliswaar is er een complete groep die "weet" dat het waar is, maar niemand weet het denk ik echt behalve Char zelf. Voor haar is het belangrijk om zo te leven. Klaarblijkelijk moet Char en haar "baan" er ook zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:56 schreef Cristal het volgende:
[..]
En als het nou wel echt is? Dat ze wel contact heeft met overledenen?
Ja gek hè, als het een beetje mooi in elkaar is gemonteerd en alle faalmomenten geknipt zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:40 schreef Cristal het volgende:
Maar als ik deze aflevering van Char kijk, denk ik dat er meer is:
http://www.rtl.nl/compone(...)a_Een_Ramp_s1_a1.xml
quote:Op maandag 9 februari 2010 19:41 schreef RitseB het volgende:
Goed, als ik een geest was zou ik dat wijf ook gaan lopen zieken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:44 schreef Vandergeld het volgende:
Leuk dat geesten niet hun naam willen zeggen maar dat ze Char laten raden hoe ze heten
dat ze in het begin letters gebruikt als afstemming vind ik wel geloofwaardig , iedereenquote:Op donderdag 11 februari 2010 08:01 schreef Bastard het volgende:
Hoewel ze wat vreemd is ben ik toch geneigd om haar wel te geloven. Ze gebruikt dat letters noemen als afstemming, wat op zich niet vreemd is waarna er wel een duidelijke lijn open gaat.
Maar goed, ze heeft mij nooit een reading gegeven dus kan het dan ook niet met zekerheid zeggen.
Zoveel mensen, zoveel meningen over haar.
Dat somt het op ja..quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hebt nou eenmaal oprechte mensen en nepperds .
Hè get, als mediums zich nou ook al voor gaan bereiden en lopen te Googlen is het einde zoek.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:36 schreef Bastard het volgende:
Zo heeft mijn vrouw 2 jaar terug een reading gehad van een medium, en zonder dat ze er naar vroeg begon het medium heel veel zaken over mij te vertellen, mijn jeugd, mijn familie, mijn achtergronden, mijn oma, mijn oude werkgever.. en ik was er niet eens bij, en heb dat medium nog nooit ontmoet!
dus als ik naar een medium ga en mijn voornaam vertel , kan ze me googlen en de mensenquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hè get, als mediums zich nou ook al voor gaan bereiden en lopen te Googlen is het einde zoek.
Ehmmm mag ik ze ook ruilen voor een melkkoe?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:52 schreef nietzman het volgende:
Ik heb slechts een vraag voor mensen die in mediums geloven.
Wil je wat magische bonen kopen?
Dat staat gelukkig iedereen vrij!quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:48 schreef Sj0rs het volgende:
Mensen geloven blijkbaar wat ze willen geloven.
Dat is gewoon een beetje slimheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef Adfundum het volgende:
Juist dat raden van namen vind ik zo vreemd. De 'geesten' geven hele boodschappen door, maar naar de naam laten ze haar altjd raden. Waarom zo vaag altijd. Meer show dan werkelijkheid volgens mij.
live out of your imagination , not your historyquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:48 schreef Sj0rs het volgende:
Mensen geloven blijkbaar wat ze willen geloven.
En nou mis ik de zweefsmilie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:39 schreef Summers het volgende:
live out of your imagination , not your history
Hoogstens de gave goed te kunnen cold-readen en ze heeft waarschijnlijk een cursusje profiling achter de rug.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:37 schreef Cristal het volgende:
Veel mensen hier in dit topic zeggen dat Char nogal nep overkomt. Dit komt waarschijnlijk doordat ze alles heeft laten strak trekken, en alles heeft verbouwt aan dr gezicht, door middel van plastische chirurgie. Ik vind haar er ook nep uitzien, maar verder geloof ik wel dat ze een soort van gave heeft.
Hoe verklaar je dan mensen die bezeten zijn door geesten? Mensen zoals exorcist.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:44 schreef Ericr het volgende:
Niemand maar dan ook echt niemand heeft een paranormale gave, ook Char dus niet.
Ja, ik leef om in dit leven te genieten en daarna is het over, niet om als vage geest in een eng huis rond te hangen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:39 schreef Cristal het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan mensen die bezeten zijn door geesten? Mensen zoals exorcist.
& als je niet naar de geesten wereld gaat, of naar een hemel. dan ga je dus nergens heen, en leef je dus om vervolgens lekker dood te gaan.
Die zijn waarschijnlijk psychisch niet helemaal in ordequote:Op donderdag 11 februari 2010 18:39 schreef Cristal het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan mensen die bezeten zijn door geesten? Mensen zoals exorcist.
De gave om met een uitgestreken smoelwerk en een zachte stem veel geld te verdienen met flauwekul.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:37 schreef Cristal het volgende:
Veel mensen hier in dit topic zeggen dat Char nogal nep overkomt. Dit komt waarschijnlijk doordat ze alles heeft laten strak trekken, en alles heeft verbouwt aan dr gezicht, door middel van plastische chirurgie. Ik vind haar er ook nep uitzien, maar verder geloof ik wel dat ze een soort van gave heeft.
Exorcist als in de film?quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:39 schreef Cristal het volgende:
[..]
& als je niet naar de geesten wereld gaat, of naar een hemel. dan ga je dus nergens heen, en leef je dus om vervolgens lekker dood te gaan.
en CR en cursusje en dat ze nep is , is toch ook geen feit ,quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hoogstens de gave goed te kunnen cold-readen en ze heeft waarschijnlijk een cursusje profiling achter de rug.
Ze is net zo nep als al die andere.
Nog steeds heeft randi zijn 1.000.000 Dollar niemand op deze wereld heeft nog aan kunnen tonen onder laboratorium omstandigheden paranormale gaven te hebben.
We kunnen ons beter bij de feiten houden.
Je draait de bewijslast om.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:24 schreef Summers het volgende:
[..]
en CR en cursusje en dat ze nep is , is toch ook geen feit ,
je bedoeld dat je de filmpjes van penn en Randi gelooft op hun kleur ogen .
Lekker veilig voor sommige mensen, aannemen van een plausibele verklaring zorgt voor een goede nachtrust en een hanteerbaar leven.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:24 schreef Summers het volgende:
[..]
en CR en cursusje en dat ze nep is , is toch ook geen feit ,
je bedoeld dat je de filmpjes van penn en Randi gelooft op hun kleur ogen .
Het voor de hand liggende is over het algemeen de juiste verklaring.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lekker veilig voor sommige mensen, aannemen van een plausibele verklaring zorgt voor een goede nachtrust en een hanteerbaar leven.
Psychoses?quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:39 schreef Cristal het volgende:
Ja? Dus?quote:& als je niet naar de geesten wereld gaat, of naar een hemel. dan ga je dus nergens heen, en leef je dus om vervolgens lekker dood te gaan.
dus ook geen feit maar een geloof .quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het voor de hand liggende is over het algemeen de juiste verklaring.
Wetenschap is ook een geloof hè.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:14 schreef Summers het volgende:
dus ook geen feit maar een geloof .
Dat nu, is wat gelovigen je proberen wijs te maken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wetenschap is ook een geloof hè..
Zo zie ik het wel , ook jij hebt geen feiten ,quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat nu, is wat gelovigen je proberen wijs te maken.
Zolang er geen een is die z'n grote woorden waar kan maken ligt het gewicht van de aannemelijkheid aan zijn kant, niet aan de jouwequote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:58 schreef Summers het volgende:
[..]
Zo zie ik het wel , ook jij hebt geen feiten ,
toch weet je op magische wijze te vertellen dat ieder medium op
de wereld niet in het verleden , heden of toekomst kan kijken .
Aangenomen dat je ze niet allemaal hebt bezocht of zelfs maar 1 ,
geloof je ook maar wat .
in jouw individuele altijd beperkte oogjes , de 1 gelooft dit en de ander dat ,quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zolang er geen een is die z'n grote woorden waar kan maken ligt het gewicht van de aannemelijkheid aan zijn kant, niet aan de jouwe
Schattig dat je denkt dat alle meningen even veel waard zijn, ook al zijn er voor de ene 'mening' stapels argumenten en bewijzen en voor de andere..... enkel het woord van een bipolaire huisvrouw met aandacht tekort en een alfabet-stotter-syndroomquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:06 schreef Summers het volgende:
[..]
in jouw individuele altijd beperkte oogjes , de 1 gelooft dit en de ander dat ,
schattig dat je denkt aan een kant te staan die meer gewicht heeft maar verder dan een
eventuele weging op de weegschaal waarbij de wijzer meer aangeeft dan alsik er zou staan , komen jullie niet .
Het is vast gek dat iets wat als bovennatuurlijk word aangeduid , juist GEEN algemeen voor de hand liggende verklaring heeft , de claim is niet voor niets bovennatuurlijk .quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lekker veilig voor sommige mensen, aannemen van een plausibele verklaring zorgt voor een goede nachtrust en een hanteerbaar leven.
Er bestaat niets bovennatuurlijks dat niet op een logische, wetenschappelijke manier onderzocht kan worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is vast gek dat iets wat als bovennatuurlijk word aangeduid , juist GEEN algemeen voor de hand liggende verklaring heeft , de claim is niet voor niets bovennatuurlijk .
Logica is een keuze ofzo , bij dit onderwerp wel en bij het andere onderwerp , " ach doe maar ff niet , misschien morgen weer " .
Ik word echt overspoeld van alle bewijzen dat elk medium op de wereld niet in het verleden , heden of toekomst kan kijken , Randi , Penn en Teller weten dat wel voor onsquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Schattig dat je denkt dat alle meningen even veel waard zijn, ook al zijn er voor de ene 'mening' stapels argumenten en bewijzen en voor de andere..... enkel het woord van een bipolaire huisvrouw met aandacht tekort en een alfabet-stotter-syndroom
Hmmm ik zie een N... een N... ? Nee ? Een E dan ? Nee ? een P !
Zoals je al honderden malen verteld is - maar wat niet door schijnt te dringen in dat vmbo-koppie - ligt de bewijslast altijd bij degene die claimt iets te kunnenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik word echt overspoeld van alle bewijzen dat elk medium op de wereld niet in het verleden , heden of toekomst kan kijken , Randi , Penn en Teller weten dat wel voor ons
Ik hoef zelf niks meer te doen , gewoon hun boeken kopen en hun filmpjes geloven
en ik weet alles wat ik moet weten van miljoenen mensen op de wereld ,
hoe ze erbij komen , wat hun intenties zijn , dat er geen bovennatuurlijke zaken bestaan ,
dat mensen spontaan CR kunnen waar andere jaren voor moeten studeren enz ..
Sorry , ik geloof je niet , de definitie van bovennatuurlijk en paranormaal zegt iets heel anders maar jij mag dat allemaal wel geloven als je daar behoefte aan hebt .quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Er bestaat niets bovennatuurlijks dat niet op een logische, wetenschappelijke manier onderzocht kan worden.
Mensen gebruiken de term "bovennatuurlijk" enkel om mee te schermen als ze eigenlijk bedoelen "wat ik zeg is nergens op gebaseerd maar toch vind ik dat je het moet accepteren".
Met "paranormaal" willen ze eigenlijk zeggen "als je het onderzoek blijft er niks van over maar omdat ik er toch in wil geloven zeg ik gewoon dat het zo niet werkt".
En welke grootmacht wil je meebrengen zodat ik dat maar aanneem van jouquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zoals je al honderden malen verteld is - maar wat niet door schijnt te dringen in dat vmbo-koppie - ligt de bewijslast altijd bij degene die claimt iets te kunnen
Nee, jij probeert het weer volgens "regels" te bekijken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Sorry , ik geloof je niet , de definitie van bovennatuurlijk en paranormaal zegt iets heel anders maar jij mag dat allemaal wel geloven als je daar behoefte aan hebt .
Misschien is een eigen woordenboek een idee .
Geen enkele, je hebt me inmiddels wel overtuigd van het feit dat er bij sommige mensen iets afwezig is op de plek waar bij normale mensen in hun kop hun logica zitquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:33 schreef Summers het volgende:
[..]
En welke grootmacht wil je meebrengen zodat ik dat maar aanneem van jou
Dat dacht ik wel , dan moet je het maar proberen bij iemand die iets ontvankelijker isquote:
Gelul, jij doet alsof de bewijslast niet zou liggen bij degene die iets claimt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel , dan moet je het maar proberen bij iemand die iets ontvankelijker is
voor jouw denkwijze en niet inziet dat je totaal geen argumenten hebt en probeert via
manipulatie meer te zijn en dezelfde waarde ziet in wat jij als status aanduid .
omgekeerd is het precies hetzelfde , ook ik denk hoe is het toch mogelijk , het is toch 2010quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:42 schreef punchdrunk het volgende:
kom op zeg. dit soort onzin is al jarenlang blootgelegd. als je anno 2010 nog gelooft in mediums, waarzeggers en ander crapuul, dan WIL je het gewoon geloven. en WILLEN geloven, daar is geen logica, intelligentie of kennis tegen bestand.
anyway, voor het geval je 10 jaar onder een steen geleefd hebt, lees dit eens door. dat is het hele eieren eten.
Je moet ook niet soms bijna denken maar gewoon altijd , als tweede natuur zeg maarquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef _Led_ het volgende:
Je zou soms bijna denken dat Summers die onzin nog meent ook
Wat? Je moet altijd bijna denken? Voor eeuwig net niet?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Je moet ook niet soms bijna denken maar gewoon altijd , als tweede natuur zeg maar
en niet als een soort keuze van nu doe ik het wel en dan laat ik alles gewoon maar varen ,
zomaar een tip hoor
Oh dus jij wil iedereen vertellen wat ze MOETEN doen, nou ik moet niks, en die tips van jou zijn ook maar een geloof, dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Je moet ook niet soms bijna denken maar gewoon altijd , als tweede natuur zeg maar
en niet als een soort keuze van nu doe ik het wel en dan laat ik alles gewoon maar varen ,
zomaar een tip hoor
Ik weet wat jij 8 oktober 2005 deed en ik heb er bewijs van.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:52 schreef Michielos het volgende:
Buiten Randi e.d. zijn mediums ook nooit overtuigend. Iets weten over iemand is niet automatisch gerelateerd aan het bestaan van een leven na de dood.
Als ik iets weet van iemand, betekend dat ook niet dat er geesten bestaan.
Als ik een clientgesprek houd, wil dat niet zeggen dat magnetrons 50000 euro kosten of welke conclusie je er ook aan wil verbinden.
"Ik weet iets van iemand dus bestaan er geesten" , hoe deluded kan je zijn en hoe naïef kun je zijn door die conclusie op basis daarvan daadwerkelijk te geloven
Dat zou wel zo makkelijk zijn hequote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:02 schreef Bastard het volgende:
Zoals ik al zei Michielos, rustige jongen, als je gegrond bewijs krijgt is er geen twijfel meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |