abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77795602
Ik weet dat heel erg veel mensen vanalles doen om iedere vergelijking met Adolf Hitler in de kiem te smoren, maar ik wilde toch een topic openen waarin mensen die de overeenkomst ook zien die overeenkomsten kunnen posten.

Waarom kun je Geert Wilders wél vergelijken met Adolf Hitler? Post hier je antwoorden, die voor vele links denkende mensen al duidelijk zijn.

Als aanvalulling: veel rechts denkenden hebben het idee dat het exact hetzelfde moet gaan om een vergelijking met Hitler te kunnen maken, maar de links denkende mens weet wel beter. Post hier waarom!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77795623
Een laffe start. Begin eerst maar met een uiteenzetting waarom je hem wel met AdolfH. kunt vergelijken.
Eigen brokjes eerst.
pi_77795630
Ik ben absoluut geen Wilders fan, integendeel. Ik zie alleen dat huidige machthebbers, als het gaat om verdeel en heers en het willen uitoefenen van absolute macht en/of het willen hebben van volledige controle, net zoveel overeenkomsten hebben op dat gebied met een Hitler of een Ceausescu. Alleen dan niet gericht op één bevolkingsgroep (alhoewel, ik twijfel) maar op alle!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 04:16:50 ]
pi_77795640
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:10 schreef Bushmaster het volgende:
Een laffe start. Begin eerst maar met een uiteenzetting waarom je hem wel met AdolfH. kunt vergelijken.
Hitler begon heel voorzichtig in een land waar het niet echt lekker ging. Langzaam maar zeker gaf hij de schuld van alle ellende aan de Joden. Zij waren de schuld van alles wat slecht was in Duitsland. Hij stookte de Duitsers langzaam maar zeker op tegen alles wat aanhanger was van het Jodendom. Toen het duidelijk was dat hij een groot deel van de bevolking achter zich had staan ging hij steeds verder en tenslotte zei hij dat Duitsland alleen maar weer groot kon worden als alle Joden weg waren. Weg uit Duitsland. Vele Duitsers zagen zijn ideeën wel zitten en gaven hem groot gelijk dat Joden niet echt gewenst waren in hun land. Vanaf dat moment zag Hitler de kans schoon om Duitsland weer van de Duitser te maken (dus: BLANK). Een zuivering volgde, met alle gevolgen van dien.

En lees nu het bovenstaande nog eens, maar lees dan 'moslims' in plaats van 'joden'.... en 'Wilders' in plaats van 'hitler'. Alsje het dan nog niet ziet, ben je blind.
pi_77795651
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:21 schreef scanman1 het volgende:
En lees nu het bovenstaande nog eens, maar lees dan 'moslims' in plaats van 'joden'.... en 'Wilders' in plaats van 'hitler'. Alsje het dan nog niet ziet, ben je blind.
Wilders begon heel voorzichtig in een land waar het niet echt lekker ging. Langzaam maar zeker gaf hij de schuld van alle ellende aan de Moslims. Zijn waren de schuld van alles wat slecht was in Duitsland. Hij stookte de Duitsers langzaam maar zeker op tegen alles wat aanhanger was van het Moslimdom. Toen het duidelijk was dat hij een groot deel van de bevolking achter zich had staan ging hij steeds verder en tenslotte zei hij dat Duitsland alleen maar weer groot kon worden als alle Moslims weg waren. Weg uit Duitsland. Vele Duitsers zagen zijn ideeën wel zitten en gaven hem groot gelijk dat Moslims niet echt gewenst waren in hun land. Vanaf dat moment zag Wilders de kans schoon om Duitsland weer van de Duitser te maken (dus: BLANK). Een zuivering volgde, met alle gevolgen van dien.

Ik snap het niet, sinds wanneer strijdt Wilders voor een groot en sterk Moslim-vrij Duitsland?
pi_77795657
quote:

Ja prima, maar je verhaal klopt niet helemaal. Wilders zegt nergens dat Moslims de schuldigen zijn aan het feit dat het slecht gaat in Nederland. Hij scheert die groep wel heel vaak en onterecht over één kam, dat is wat mij betreft verwijtbaar gedrag en daarmee vind ik hem een sukkel, maar een Hitler in spe? Nee
pi_77795658
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:25 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wilders begon heel voorzichtig in een land waar het niet echt lekker ging. Langzaam maar zeker gaf hij de schuld van alle ellende aan de Moslims. Zijn waren de schuld van alles wat slecht was in Duitsland. Hij stookte de Duitsers langzaam maar zeker op tegen alles wat aanhanger was van het Moslimdom. Toen het duidelijk was dat hij een groot deel van de bevolking achter zich had staan ging hij steeds verder en tenslotte zei hij dat Duitsland alleen maar weer groot kon worden als alle Moslims weg waren. Weg uit Duitsland. Vele Duitsers zagen zijn ideeën wel zitten en gaven hem groot gelijk dat Moslims niet echt gewenst waren in hun land. Vanaf dat moment zag Wilders de kans schoon om Duitsland weer van de Duitser te maken (dus: BLANK). Een zuivering volgde, met alle gevolgen van dien.

Ik snap het niet, sinds wanneer strijdt Wilders voor een groot en sterk Moslim-vrij Duitsland?
LOL... die reactie is zó typerend... Dat je niet snapt dat je ook Duitsland moet vervangen voor Nederland zegt heel erg veel over je intelligentie. Men moet jou dus echt ALLES voorkauwen.
pi_77795663
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:27 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Ja prima, maar je verhaal klopt niet helemaal. Wilders zegt nergens dat Moslims de schuldigen zijn aan het feit dat het slecht gaat in Nederland. Hij scheert die groep wel heel vaak en onterecht over één kam, dat is wat mij betreft verwijtbaar gedrag en daarmee vind ik hem een sukkel, maar een Hitler in spe? Nee
Zie je hem niet alles wat aanhanger is van de Islam uit dit land deporteren?

Vergeet niet dat hij zelf zegt dat al het kwaad komt van de Islam. Mensen die aanhanger zijn van de Islam zijn volgens Wilders zwaar gestoord en potentiele terroristen. Dit verzin ik niet, maar zegt de man echt zelf. Een politicus die zó enorm generaliseert moet wat mij betreft onmiddelllijk gestopt worden. Wat een eng personage.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman1 op 09-02-2010 04:47:34 ]
pi_77795667
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:30 schreef scanman1 het volgende:
Een politicus die zó enorm generaliseerd moet wat mij betreft onmiddelllijk gestopt worden. Wat een eng personage.
Zie jij jezelf als potentiële Volkert van der Graaf?
pi_77795668
quote:

[..]

Vergeet niet dat hij zelf zegt dat al het kwaad komt van de Islam. Mensen die aanhanger zijn van de Islam zijn volgens Wilders zwaar gestoord en potentiele terroristen. Dit verzin ik niet, maar zegt de man echt zelf. Een politicus die zó enorm generaliseerd moet wat mij betreft onmiddelllijk gestopt worden. Wat een eng personage.
Ik vind een Donner en een Hirsch Ballin voorlopig een stuk enger. En die hebben nog macht ook
Wilders vind ik oprecht een lul omdat hij een bevolkingsgroep over één kam scheert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 04:34:08 ]
pi_77795702
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zie jij jezelf als potentiële Volkert van der Graaf?
Nee, maar ik zie jou wel als een potentiele moslim-hater. Jij lijkt me goed in generaliseren.
pi_77795703
quote:

[..]

het gaat erom dat hij presies dezelfde meganismen gebruikt als hitler. over de gevolgen kunnen we nu nog niet veel zeggen, maar het beloofd niet veel goeds.
pi_77795708
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:48 schreef okiokinl het volgende:

[..]

het gaat erom dat hij presies dezelfde meganismen gebruikt als hitler. over de gevolgen kunnen we nu nog niet veel zeggen, maar het beloofd niet veel goeds.
Inderdaad. Waarom zien zoveel mensen (rechtse mensen) de overeenkomst niet? Uit zelfbescherming?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 04:51:34 #14
289472 Telebankieren
Rabo Random Reader
pi_77795713
Wilders klinkt ook Duits
Your voice, my voice, violets are blue.
pi_77795721
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:48 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie jou wel als een potentiele moslim-hater. Jij lijkt me goed in generaliseren.
Oke, maar als jij geen Volkert bent, hoe ben je dan van plan deze opkomende 'moslim-Holocaust' te voorkomen? Hoeveel mensen zeggen niet dat ze terug willen reizen naar 1930 om de jonge Hitler om te leggen? Tot nu toe lijkt Wilders af te stevenen op een verkiezingsoverwinning. Je posts op Fok richten niet veel uit.
pi_77795723
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:48 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Als hij echt een Hitler wordt, dan moet hij maar gewoon geëlimineerd lijkt mij. Tot die tijd vind ik hem een lul. Gevaar is er concreet nu niet van hem, wel van zittende regeringspartijen die onze privacy en vrijheid zitten te verkwanselen omwille van macht en controle.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 04:54:52 #17
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_77795724
wILDERS IS OOK EEN JOOD
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_77795728
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:54 schreef Parafernalia het volgende:
wILDERS IS OOK EEN JOOD
Hij is een 'jodenknechtje' volgens de Nederlandse Hitler.

5:30
pi_77795730
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:54 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Oke, maar als jij geen Volkert bent, hoe ben je dan van plan deze opkomende 'moslim-Holocaust' te voorkomen? Hoeveel mensen zeggen niet dat ze terug willen reizen naar 1930 om de jonge Hitler om te leggen? Tot nu toe lijkt Wilders af te stevenen op een verkiezingsoverwinning. Je posts op Fok richten niet veel uit.
We leven niet meer in de jaren 30. Een dictatuur is onmogelijk in deze tijd. De PVV kan wel veel zetels behalen, maar regeren zullen ze nooit, met als het Vlaams Belang in Belgie. Geen enkele partij kan een coalitie met de PVV vormen, dus ze zullen eeuwig in de oppositie blijven. Dat zorgt ervoor dat ik me niet enorm veel zorgen maak. Wilders zal nooit verder komen dan wat geschreeuw in de kamer.

Zou het wel verder gaan, dat Wilders het leven van iedereen die moslim is in gevaar brengt, dan moet de man natuurlijk geelimineerd worden. Zonder enige twijfel, net als ieder normaal denkend mens het er wel over eens is dat Hitler uitgeschakeld had moeten worden. Maar zover zal het nu niet meer komen. Gelukkig hebben we geleerd uit te kijken voor generaliserende idioten in de politiek.
pi_77795733
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:54 schreef Parafernalia het volgende:
wILDERS IS OOK EEN JOOD
Hij niet, z'n vrouw wel, een Hongaarse jodin
pi_77795755
Nja, ik weet niet, ik ga sowieso niet van die anti-Wilders uitspraken doen. Mocht hij toch een totalitaire staat weten te vestigen a la Adolf dan wordt het internet afgepluisd en gaat scanman er sowieso aan.
pi_77795766
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:56 schreef scanman1 het volgende:

[..]
Geen enkele partij kan een coalitie met de PVV vormen,
Vergis je niet in de gasten van het CDA, die hadden ook geen probleem met Pimmetje destijds.
pi_77795770
quote:

[..] Vele Duitsers zagen zijn ideeën wel zitten en gaven hem groot gelijk dat Joden niet echt gewenst waren in hun land. Vanaf dat moment zag Hitler de kans schoon om Duitsland weer van de Duitser te maken (dus: BLANK). Een zuivering volgde, met alle gevolgen van dien.

Je vergeet alleen het stukje waar Wilders de macht grijpt, de legertop vermoordt, knokploegen door het land stuurt, een euthanasieprogramma voor gehandicapten lanceert, Vlaanderen aansluit, Polen binnenvalt, Noorwegen en Denemarken bezet, 25.000.000 Russen omlegt, 6.000.000 joden laat kreperen en vergassen, et cetera. Die Wilders toch! Maar goed, dat zijn slechts details.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:08:08 #24
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_77795775
Of hij op Hitler lijkt laat ik in het midden.Maar maken we weer de fout een soortgelijk persoon niet op tijd te stoppen, dan hebben we van de geschiedenis weinig geleerd
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_77795782
Met Hero Brinkman als Heinrich Himmler en Dion Graus als Goebbels.

dinsdag 9 februari 2010 @ 05:12:29 #26
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_77795787
Lol deze vergelijking is wel heel krom.....
wilders is inderdaad een idioot met gevoel voor wat er bij de bevolking leeft.

maar om deze man nou te vergelijken met hitler......
Wilders is een mannetje van israel, dat lekker
mag rellen in nederland.

Vrijdag middag zit ie vast alweer te lunchen met de
Ambasadeur van israel net als alle andere weken.

Wel is het een populist net als adolf.
maar dit is gewoon het demoniseren van
een politiek afwijkende mening.

en dat zegt meer over het onvermogen van de huidige
politiek, om mee te gaan met de maatschappelijke verranderingen
dan dat het over wilders zegt.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:14:11 #27
289472 Telebankieren
Rabo Random Reader
pi_77795791
Your voice, my voice, violets are blue.
pi_77795800
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:14 schreef Telebankieren het volgende:
[ afbeelding ]

dinsdag 9 februari 2010 @ 05:20:03 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795812
Je kunt Wilders NIET met Adolf Hitler vergelijken.

Waar de wensen van Wilders wel mee te vergelijken zijn, is met de eerste paar jaar van de NSDAP, toen men bij de oosterburen bijvoorbeeld tussen 1933 en 1938 een verbod op Joodse scholen invoerde, een verbod op nieuwe synagoges, een aanpassing op de rijkswet op het Duitse staatsburgerschap werd gemaakt waardoor het makkelijker werd het Duitse staatsburgerschap af te nemen van Joden - dit zijn allemaal zaken die Wilders ook wil voor moslims.

Uiteraard ging de NSDAP verder, en verbood het Joden om nog zaken te openen, vervolgens mochten ze geen gebruik meer maken van bibliotheken, zwembaden en andere openbare gebouwen, en na de Kristalnacht in 1938 begon eerst massa deportaties, en vervolgens vanaf 1941 de endlosung.

Maar als je kijkt naar het VROEGE stadium van de macht van de NSDAP, daar kun je met name in de eerste 2 jaar veel zaken terugvinden die Wilders wil gaan invoeren voor Moslims, die men in die periode heeft ingevoerd voor Joden.

Maar een vergelijking met Adolf Hitler NA 1935..... is denk ik ongepast. Ik heb in het verleden ook alleen de vergelijking gemaakt met de vroege wetswijzigingen van de NSDAP, en ook dat werd met 1 woord afgedaan als onzin: Godwin.

Het grootste probleem van zo'n vergelijking is natuurlijk dat Hitler in 1929 bij zijn eerste campagne WEL veel op Wilders leek, dwz er waren economische en sociologische problemen en er was een bepaalde groep die als zondebok diende, maar de Hitler van NA 1938 is totaal niet met Wilders te vergelijken, en ook op geen enkele manier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77795814
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:20 schreef maartena het volgende:

Waar de wensen van Wilders wel mee te vergelijken zijn, is met de eerste paar jaar van de NSDAP, toen men bij de oosterburen bijvoorbeeld tussen 1933 en 1938 een verbod op Joodse scholen invoerde, een verbod op nieuwe synagoges, een aanpassing op de rijkswet op het Duitse staatsburgerschap werd gemaakt waardoor het makkelijker werd het Duitse staatsburgerschap af te nemen van Joden - dit zijn allemaal zaken die Wilders ook wil voor moslims.
Je geeft nu een soort van beschrijving van de huidige coalitie die allemaal van die fucked up maatregelen zitten te nemen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:24:46 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795819
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Je geeft nu een soort van beschrijving van de huidige coalitie die allemaal van die fucked up maatregelen zitten te nemen.
De huidige coalitie neemt maatregelen als een verbod op moskees, een verbod op moslimscholen, en maakt het mogelijk om van (kleine) criminelen het Nederlanderschap af te pakken van hen die IN Nederland geboren zijn?

Hmmmm.... Nee,niet helemaal volgens mij. De huidige coalitie neemt wellicht veel fucked up maatregelen, maar geen die met de NSDAP te vergelijken zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:28:49 #32
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_77795825
quote:

Het grootste probleem van zo'n vergelijking is natuurlijk dat Hitler in 1929 bij zijn eerste campagne WEL veel op Wilders leek, dwz er waren economische en sociologische problemen en er was een bepaalde groep die als zondebok diende, maar de Hitler van NA 1938 is totaal niet met Wilders te vergelijken, en ook op geen enkele manier.
True maar aan de macht kwam die pas nadat ie een bank had gevonden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bank_for_International_Settlements
gemaakt door deze man
http://en.wikipedia.org/wiki/Hjalmar_Schacht oja en zijn engelse vriend
http://en.wikipedia.org/wiki/Montague_Norman
Dus Wilders opzoek gaan naar een bank.

p.s. mein kampf was van voor 1929..... (1925) en toen was al duidelijk wat zo zijn plan was.
pi_77795830
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:24 schreef maartena het volgende:

[..]

De huidige coalitie neemt maatregelen als een verbod op moskees, een verbod op moslimscholen, en maakt het mogelijk om van (kleine) criminelen het Nederlanderschap af te pakken van hen die IN Nederland geboren zijn?

Hmmmm.... Nee,niet helemaal volgens mij. De huidige coalitie neemt wellicht veel fucked up maatregelen, maar geen die met de NSDAP te vergelijken zijn.
Dossiers aanleggen van kinderen tot hun 28-ste levensjaar
DNA afnemen bij het minste of geringste
Vingerafdrukken vastleggen van alle Nederlanders
Achter de voordeur mogen kijken als het over opvoeding gaat
Verplicht binnenlaten van controleurs bij het hebben van alle uitkeringen (ook bejaarden)
Samenscholingsverboden
Paspoort gemakkelijker af kunnen nemen
Legitimeren
etc.
etc.
De lijst is onnoemelijk lang
pi_77795835
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:31 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Dossiers aanleggen van kinderen tot hun 28-ste levensjaar
DNA afnemen bij het minste of geringste
Vingerafdrukken vastleggen van alle Nederlanders
Achter de voordeur mogen kijken als het over opvoeding gaat
Verplicht binnenlaten van controleurs bij het hebben van alle uitkeringen (ook bejaarden)
Samenscholingsverboden
Paspoort gemakkelijker af kunnen nemen
Legitimeren
etc.
etc.
De lijst is onnoemelijk lang
Heb jij soms iets te verbergen? Hè?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:35:32 #35
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_77795836
Privacy heb je al even niet meer.
dat is omdat het volk niet meer kan of wil
optreden tegen de politiek en het zich maar
laat aanleunen.

dit geld ook voor wilders.
pi_77795842
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:35 schreef WallOfStars het volgende:
Privacy heb je al even niet meer.
dat is omdat het volk niet meer kan of wil
optreden tegen de politiek en het zich maar
laat aanleunen.

dit geld ook voor wilders.
Het volk is dom, ik kan er niets anders van maken. Ik heb gelukkig geen kinderen, maar als je ze wel hebt, dan begrijp ik niet dat al die mensen niet op het binnenhof staan, dan begrijp ik niet dat ze maar blijven stemmen op het CDA
pi_77795846
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Heb jij soms iets te verbergen? Hè?
Jij ook, want ik durf te wedden dat je iedere avond je voordeur op slot draait, hem in ieder geval niet open zet
pi_77795851
Hoe dan ook, de huidige en vorige coalities zijn voorlopig veel gevaarlijker (en geweest) dan Wilders tot nu toe. Tijd voor een tukkie, 't kan nog net twee uurtjes
pi_77795862
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hoe dan ook, de huidige en vorige coalities zijn voorlopig veel gevaarlijker (en geweest) dan Wilders tot nu toe. Tijd voor een tukkie, 't kan nog net twee uurtjes
Even een uiltje knappen.
pi_77795984
quote:

[..]

Zei hij niet dat Hitler langzaam aan steeds verder ging in zijn beschuldigingen? Wilders en dat soort mensen zijn pas tevreden als Nederland weer alleen voor Nederlanders is. Zulke mensen zullen nooit in Spanje kunnen gaan wonen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 06:32:31 #41
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77795991
Ze hadden in ieder geval beide een vrouw met donker schaamhaar.. Dat is al heel wat.
pi_77796653
Dit topic is de reden waarom er mensen geschiedenis studeren. TS is een kortzichtige idioot met populistisch geblaat. Net als Wilders (zie daar je parallel).
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_77799459
Adolf H was immers ook een groot liefhebber van de staat Israel
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:19:48 #44
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_77800753
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:35 schreef boyv het volgende:
Adolf H was immers ook een groot liefhebber van de staat Israel [ afbeelding ]
Die toen nog niet bestond?
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_77801637
Los van alles, AH was het product van onderdrukking door geallieerden, die als winnaar uit WO I kwamen. Zo is Wilders het product van het bij voortduring met de rug naar de samenleving staan door reguliere partijen. De huidige partijen creëren door politieke keuzes ruimte voor dit soort figuren.
pi_77804790
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
Los van alles, AH was het product van onderdrukking door geallieerden, die als winnaar uit WO I kwamen.
De Duitsers zagen zichzelf als onoverwonnen, hun soldaten werden als helden onthaald. Het leger had tegen alle legers in de wereld stand gehouden zonder dat die het Duitse rijk waren binnengevallen. Dus was met name grootheidswaanzin en wereldmacht de drijfveer. Een Franse of Engelse generaal waarschuwde daarvoor, hij wilde het leger vernietigen. In plaats daarvan werd het Duitse leger op papier teruggebracht tot 100.000 man. In plaats van het leger werd SA in het leven geroepen, en er was niemand die daar iets aan kon doen, het verdrag van Versaille was al ondertekend. Conclusie: als Wilders niet wordt veroordeeld maak je het alleen maar erger.
pi_77804888
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_77805066
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:10 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]
In plaats daarvan werd het Duitse leger op papier teruggebracht tot 100.000 man.
Dat was het probleem niet. De geallieerden verplichtten de Duitsers tot het terugbetalen van enorme bedragen die niet opgebracht konden worden en het land in armoede dompelden. Daardoor, uit nood geboren en vanwege hopen op iets beters, ontstond de ruimte voor AH.
pi_77805263
Het treffendst vind ik nog altijd:
Wilders: alle problemen in Nederland zijn de schuld van de moslims, zelfs het fileprobleem.
Hitler: alle foute dingen zijn onderdeel van een Joods Complot.

En we hebben natuurlijk:
Geert Wilders ziet deportatie van Moslims als mogelijke optie
pi_77805329
quote:
Ja en?
Moeten we, als er een nieuwe Hitler opstaat, alle waarschuwingen bagatelliseren met Godwin's Law en dan achteraf andermaals "Ich habe es nicht gewusst!" roepen?
pi_77805928
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:16 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Dat was het probleem niet. De geallieerden verplichtten de Duitsers tot het terugbetalen van enorme bedragen die niet opgebracht konden worden en het land in armoede dompelden. Daardoor, uit nood geboren en vanwege hopen op iets beters, ontstond de ruimte voor AH.
En waaruit onstond de SA dan? Uit vrede? Of uit haat? Na 15 jaar? Ze hadden blijkbaar wel genoeg geld om een oorlogje te starten en konden er 5 jaar lang mee doorgaan. De Duitsers hadden hun lesje nog niet geleerd, daarom kwam die oorlog!
pi_77806105
Een kat in het nou maakt rare sprongen zeg ik altijd.
pi_77806619
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:38 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

En waaruit onstond de SA dan? Uit vrede? Of uit haat? Na 15 jaar? Ze hadden blijkbaar wel genoeg geld om een oorlogje te starten en konden er 5 jaar lang mee doorgaan. De Duitsers hadden hun lesje nog niet geleerd, daarom kwam die oorlog!
Die SA was er al in 1920 en kreeg pas echte aanwas en macht toen de Duitsers zo ongeveer hun eigen stront moesten kanen van armoede. Geld was er niet, maar dat maakt niet uit, Ook zonder geld kun je mensen aan het werk zetten en schulden op laten lopen. De uiteindelijke landjepik strategie en het leeg jatten van die landen zorgde uiteindelijk weer voor grondstoffen en pecunia.

"De Duitsers" voor zover ze bestaan, hadden geen nagel om hun reet te krabben en lieten zich graag indoctrineren door brallende figuren die mooi weer voorspelden en schuldigen gingen aanwijzen.

Maar nogmaals, de ruimte voor dit soort figuren werd gecreëerd door de uitbuiting van Duitsland door de Geallieerden na 1918. Mensen die het relatief goed hebben staan niet te springen om te gaan knokken. Diezelfde Geallieerden hebben trouwens wel meer rare streken geleverd. Kijk maar naar het herverdelen van meer Oostelijke landen, Hongarije en Roemenië. Daar zijn veel Hongaren nog steeds de dupe van.
pi_77812431
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 03:59 schreef scanman1 het volgende:
Ik weet dat heel erg veel mensen vanalles doen om iedere vergelijking met Adolf Hitler in de kiem te smoren, maar ik wilde toch een topic openen waarin mensen die de overeenkomst ook zien die overeenkomsten kunnen posten.

Waarom kun je Geert Wilders wél vergelijken met Adolf Hitler? Post hier je antwoorden, die voor vele links denkende mensen al duidelijk zijn.

Als aanvalulling: veel rechts denkenden hebben het idee dat het exact hetzelfde moet gaan om een vergelijking met Hitler te kunnen maken, maar de links denkende mens weet wel beter. Post hier waarom!
Ik kan me voorstellen dat je wilt aantonen dat je Geert Wilders een gevaar voor de samenleving vindt. Maar om nu Wilders te vergelijken met iemand die in staat is om een complete bevoking uit te moorden dat gaat mij als groot PVV tegenstander te ver. Waarom niet gewoon de topic een titel geven als : waarom de PVV gevaarlijk is voor de samenleving.

Verder krijg ik onderhand een beetje de kak van dat continue links-rechts denken. We hebben in Nederland een heel breed scala aan partijen en denkwijzes, en bij voorkeur gaan we in dit soort discussies alles afleiden tot links vs. rechts. alsof het een soort goed vs. kwaad is. Alsof er geen rechts denkende zijn die geen enkele affiniteit met Wilders voelen. En er bestaan legio links denkende mensen die zich wel enigszins verbodnen voelen met mensen zoals Wilders.
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_77813252
Alsof het vermoorden van de Joden het enige minpuntje van Hitler's politiek was.
pi_77814486
Weer zo'n topic van bangerikken die geen fatsoenlijke argumenten hebben tegen die man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_77815421
Scanman1-topic

Sorry, maar dit is zo'n infantiele OP dat ik er niet eens op in ga.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_77815909
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:49 schreef Igen het volgende:
Alsof het vermoorden van de Joden het enige minpuntje van Hitler's politiek was.
Alsof hij alleen maar minpunten had
Bizarre gast wel, die AH
pi_77816125
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:03 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Alsof hij alleen maar minpunten had
Bizarre gast wel, die AH
Natuurlijk had Hitler ook positieve kanten. Met de aanleg van de snelwegen en het oprichten van Volkswagen was hij bijvoorbeeld best constructief bezig, hij had daarmee een pragmatische oplossing voor het mobiliteitsprobleem die in de praktijk goed werkbaar is gebleken.

Hmm... Toch weer een punt waar de vergelijking met Wilders mank loopt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 18:11:15 ]
pi_77817901
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk had Hitler ook positieve kanten. Met de aanleg van de snelwegen en het oprichten van Volkswagen was hij bijvoorbeeld best constructief bezig, hij had daarmee een pragmatische oplossing voor het mobiliteitsprobleem die in de praktijk goed werkbaar is gebleken.
Hij had ook iets met treinen, was ook best efficiënt
pi_77818826
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:54 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Inderdaad.

En dat vind ik het trieste aan Wilders: alleen maar problemen constateren, maar geen oplossingen hebben. Neem nou het volgende:
quote:
‘We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…’

Maar welke van die doelstellingen acht u haalbaar?

‘Niet meer moskeeën erbij en niet meer islamitische scholen erbij.’
Nou, joepie, geweldig. Geen nieuwe islamitische scholen en moskeeën erbij. Nou, dát zal de overlast van marokkaanse straatschoffies wel oplossen. Dát zal de volgende 9/11 wel tegenhouden.

Het zou Wilders sieren als hij eens serieus zou worden. Als hij eens niet als een grijsgedraaide langspeelplaat de problemen blijft benoemen en als een pipo-de-clown quasi-grappige niet-oplossingen blijft aandragen, maar eens serieus zou nadenken over échte oplossingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 19:17:54 ]
pi_77818925
quote:
Als hij eens niet als een grijsgedraaide langspeelplaat de problemen blijft benoemen en als een pipo-de-clown quasi-grappige niet-oplossingen blijft aandragen, maar eens serieus zou nadenken over échte oplossingen.
Dan zou je geen Geert Wilders meer hebben.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:22:51 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_77819027
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Autobahnen waren al begonnen voordat Hitler aan de macht kwam en Hitler is er alleen mee doorgegaan om wegen te hebben waarover zijn legers zich sneller konden verplaatsen.

En de Volkswagen is nooit bedoeld geweest voor de oplossing van een mobiliteitsprobleem. Er zijn ook nauwelijks VWs geleverd aan mensen die er wel voor betaald hadden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:23:13 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_77819041
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:54 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Nee, dat zegt men van Mussolini. Het is overigens niet waar.
pi_77819215
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Autobahnen waren al begonnen voordat Hitler aan de macht kwam en Hitler is er alleen mee doorgegaan om wegen te hebben waarover zijn legers zich sneller konden verplaatsen.

En de Volkswagen is nooit bedoeld geweest voor de oplossing van een mobiliteitsprobleem. Er zijn ook nauwelijks VWs geleverd aan mensen die er wel voor betaald hadden.
Waar jij het over hebt kwam pas later.

In beginsel (1934) was de combinatie van de (nieuwe) Volkswagen Kever plus de (bestaande) Autobahn toch echt bedacht als combinatie waarmee de mobiliteit van brede lagen van de bevolking kon worden bevorderd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 19:28:39 ]
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:24:07 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77827658
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:48 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ooooh zo lekker tweestrijdig deze. Héérlijk!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:18:16 #67
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_77830664
Als hij op Hitler lijkt, koop dan één van zijn schilderijen. Als Adolf succesvoller was geweest als kunstenaar, was hij nooit zo gefrustreerd geraakt.

Kun je Limburg eigenlijk vergelijken met Oostenrijk (geboorteland van Hilter)? Een land dat aan ons grenst, waar min of meer dezelfde taal wordt gesproken, dat graag bij ons wil horen, maar eigenlijk niet bij ons past

Heeft Wilders eigenlijk in dienst gezeten? Heeft hij verwondingen opgelopen, waardoor hij een vreemd kapsel moet aannemen om zijn litteken te verbergen?

Leeft de vader van WIlders nog? Zo nee, wanneer is die overleden?

Wil Wilders ook ten strijde trekken tegen de Russen? Of een ander land dat hier in de buurt ligt? Volgens mij wilde hij juist de troepen terughalen uit Afghanistan.

Heeft Wilder ook de naam van zijn Stiefopa aangenomen omdat die wat lekkerder bekt. Heil Wilders klinkt toch wat lekkerder van Heil Vanderkumshot bijvoorbeeld

Is Wilders vegetariër? Of eet hij graag een bordje zuur vlees?

Conclusie: WIlders is niet te vergelijken met Hitler.
Non possumus non loqui
pi_77830776
Nou kijk Wilders verft z'n haar om ariër / Europees te lijken. Eigenlijk is hij Indonesisch.
  woensdag 10 februari 2010 @ 00:15:25 #69
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77832598
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 05:24 schreef maartena het volgende:

[..]

De huidige machthebbers pogen toch (mede) via de staatsomroepen de denkbeelden van het volk op een dusdanig slinkse wijze te beïnvloeden dat Goebbels jaloers zou zijn. Zo`n Berlusconi doet het ten minste nog in het openbaar,,
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77834154
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:18 schreef Knip het volgende:
Als hij op Hitler lijkt, koop dan één van zijn schilderijen. Als Adolf succesvoller was geweest als kunstenaar, was hij nooit zo gefrustreerd geraakt.

Kun je Limburg eigenlijk vergelijken met Oostenrijk (geboorteland van Hilter)? Een land dat aan ons grenst, waar min of meer dezelfde taal wordt gesproken, dat graag bij ons wil horen, maar eigenlijk niet bij ons past

Heeft Wilders eigenlijk in dienst gezeten? Heeft hij verwondingen opgelopen, waardoor hij een vreemd kapsel moet aannemen om zijn litteken te verbergen?

Leeft de vader van WIlders nog? Zo nee, wanneer is die overleden?

Wil Wilders ook ten strijde trekken tegen de Russen? Of een ander land dat hier in de buurt ligt? Volgens mij wilde hij juist de troepen terughalen uit Afghanistan.

Heeft Wilder ook de naam van zijn Stiefopa aangenomen omdat die wat lekkerder bekt. Heil Wilders klinkt toch wat lekkerder van Heil Vanderkumshot bijvoorbeeld

Is Wilders vegetariër? Of eet hij graag een bordje zuur vlees?

Conclusie: WIlders is niet te vergelijken met Hitler.
Hahaha... zó dom die post van jou. Jij zoekt naar exacte overeenkomsten ipv het grote plaatje te zien. Maar misschien is dat wel standaard voor de simpele ziel onder ons
Echt, wát een stompzinnige reactie
  woensdag 10 februari 2010 @ 05:04:27 #71
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77834443
Misselijkmakend hoe al die rechtse lafbekjes hun kop in het zand steken en zich verschuilen achter het woordje Godwin zonder de daadwerkelijke overeenkomsten te willen zien.

Zelfs als Wilders straks oproept tot een Kristallnacht omdat moslims de veroorzakers zijn van alle problemen in Nederland en ze daarna deporteert, zullen ze het nog roepen: "Godwin, Godwin!"
batman!
pi_77834454
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:04 schreef thingamajig het volgende:
Misselijkmakend hoe al die rechtse lafbekjes hun kop in het zand steken en zich verschuilen achter het woordje Godwin zonder de daadwerkelijke overeenkomsten te willen zien.

Zelfs als Wilders straks oproept tot een Kristallnacht omdat moslims de veroorzakers zijn van alle problemen in Nederland en ze daarna deporteert, zullen ze het nog roepen: "Godwin, Godwin!"
Godzijdank zijn er nog mensen die wél kunnen nadenken in dit land
  woensdag 10 februari 2010 @ 05:25:49 #73
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77834480
Als er dan toch (zoveel) overeenkomsten zijn met een gruwelijk persoon als Hitler, dan zijn er toch genoeg argumenten tegen hem te gebruiken? Het is veel zinvoller je daar op te focussen dan simpelweg te brullen: "Wilders is net zoals Hitler!" Ik vind het nogal goedkope marktkoopman-retoriek en je maakt je dan vooral schuldig aan hetgeen je hem zo graag verwijt en kunt verwijten, namelijk: loze Stimmungmacherei.
pi_77834493
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:25 schreef Morgenrood het volgende:
Als er dan toch (zoveel) overeenkomsten zijn met een gruwelijk persoon als Hitler, dan zijn er toch genoeg argumenten tegen hem te gebruiken? Het is veel zinvoller je daar op te focussen dan simpelweg te brullen: "Wilders is net zoals Hitler!" Ik vind het nogal goedkope marktkoopman-retoriek en je maakt je dan vooral schuldig aan hetgeen je hem zo graag verwijt en kunt verwijten, namelijk: loze Stimmungmacherei.
Als ik me al ergens schuldig aan maak dan is het aan het waarschuwen van mensen dat een gebeurtenis als de kristalnacht uit de jaren 30 maar zo weer kan gebeuren, aangezien een grote groep mensen (met natuurlijk niet al te veel hersens) echt de marokkanen de schuld van alle ellende geeft. Klaag me maar aan, omdat ik demensheid wil behoeden van een nieuwe kristalnacht en erger.
  woensdag 10 februari 2010 @ 05:39:38 #75
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77834498
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:32 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Als ik me al ergens schuldig aan maak dan is het aan het waarschuwen van mensen dat een gebeurtenis als de kristalnacht uit de jaren 30 maar zo weer kan gebeuren, aangezien een grote groep mensen (met natuurlijk niet al te veel hersens) echt de marokkanen de schuld van alle ellende geeft. Klaag me maar aan, omdat ik demensheid wil behoeden van een nieuwe kristalnacht en erger.
Laat ik vooropstellen dat ik ook geenszins een Wilders-fan ben. (En dan druk ik me voorzichtig uit). Mijn punt is dat je genoeg argumenten hebt om hem te bestrijden of zelfs zwart te maken. Door de vergelijking met Hitler op te werpen - die op bepaalde vlakken ook scheef loopt - snij je vooral jezelf in de vingers naar mijn idee. Het komt zwakker over.

Het is prima dat jij de mensen wakker wil schudden als jij dat nodig acht, maar ik heb alleen niet zoveel met dergelijke bombastische vergelijkingen. That's all.
pi_77835667
quote:

[..]

Ga eens slapen naïef, werkschuw stuk vreten. En maar parasiteren op de centen van mensen die wel werken en maar een grote muil hebben over dat hij "sociaal" is want links. Hij zou zich schamen als zijn kinderen niet "sociaal" zijn (lees: parasiteren op de centen van mensen die er wel hard voor werken). Nou als jouw kinderen ook geen klap van de molewiek hebben gekregen net als palief schamen ze zich vast kapot voor jou. Nou hup douchen stinkjan!
pi_77837958
quote:

[..]

Ik zou je desondanks willen terugnemen naar de realiteit. Hoe groot jouw aversie jegens Geert Wilders en diens opvattingen is dat lijkt me niet onoverkomelijk om in te zien, dat er geen potentiële PVV-kiezers zijn die de Nederlandse straten onveilig maken en arme moslims aan het opjagen zijn, dat bijvoorbeeld verspreid over heel Nederland in talloze volkswijken conflicten tussen bevolkingsgroepen zijn ontstaan als gevolg van het aanhangen van de denkbeelden van Geert Wilders of dat er door opruiing en volksmennerij potentiële PVV-kiezers oproepen tot het plegen van aanslagen op moslims of op instituten van moslims.
En omdat je ook stelt dat een gebeurtenis als de kristalnacht (sic) uit de jaren 30 maar zo weer kan gebeuren zou je de voortekenen van dit alles alvast met mij kunnen delen, neem ik aan.
Uit welke zaken nu leid jij af dat onvermijdelijk een Kristallnacht zal gaan geschieden? Noem daarvan een paar voorbeelden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_77838460
Allemaal leuk en aardig hoor dat Wilders met Hitler te vergelijken is enzo.. maar je denkt toch niet werkelijk dat een land als Nederland zo in de fout kan gaan als Duitsland toen gedaan heeft?

Kijk alleen maar naar hoe de wereld er tegenwoordig uitziet vergeleken met toen.. een land als Nederland kon toen waarschijnlijk al niks, op zichzelf, maar nu al helemaal niet
pi_77838513
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door JohnLocke op 10-02-2010 12:47:37 ]
pi_77843732
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:02 schreef SimpelZat het volgende:

[..]

Ga eens slapen naïef, werkschuw stuk vreten. En maar parasiteren op de centen van mensen die wel werken en maar een grote muil hebben over dat hij "sociaal" is want links. Hij zou zich schamen als zijn kinderen niet "sociaal" zijn (lees: parasiteren op de centen van mensen die er wel hard voor werken). Nou als jouw kinderen ook geen klap van de molewiek hebben gekregen net als palief schamen ze zich vast kapot voor jou. Nou hup douchen stinkjan!
goeie woordkeus in een topic over hitler, douchen. ik zal maar aannemen dat je niet bedoelt wat ik nu denk.
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:58:53 #81
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77844004
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:51 schreef okiokinl het volgende:

[..]

goeie woordkeus in een topic over hitler, douchen. ik zal maar aannemen dat je niet bedoelt wat ik nu denk.
Doe niet zo hopeloos overspannen.

pi_77849978
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:04 schreef thingamajig het volgende:

Dus wat jij wil zeggen is dat moslims niet de veroorzakers zijn van veel problemen hier?
pi_77850091
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:39 schreef topdrob het volgende:

[..]

Dus wat jij wil zeggen is dat moslims niet de veroorzakers zijn van veel problemen hier?
-fileleed
-kredietcrisis
-broeikaseffect/smog
-verslechtering van de financiele situatie voor de landbouw
-nederland word minder interessant als produktieland
-bouwprojecten vallen altijd duurdr uit dan begroot
-stug ambtelijk apparaat
-ingewikklede regelgeving/tegensprekende regelgeving
-mbo-scholing voldoet niet
-vmbo heeft het moeilijk

welke probleem exact?
pi_77850341
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef Motorist het volgende:

[..]

-fileleed
-kredietcrisis
-broeikaseffect/smog
-verslechtering van de financiele situatie voor de landbouw
-nederland word minder interessant als produktieland
-bouwprojecten vallen altijd duurdr uit dan begroot
-stug ambtelijk apparaat
-ingewikklede regelgeving/tegensprekende regelgeving
-mbo-scholing voldoet niet
-vmbo heeft het moeilijk

welke probleem exact?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Het treffendst vind ik nog altijd:
Wilders: alle problemen in Nederland zijn de schuld van de moslims, zelfs het fileprobleem.
Hitler: alle foute dingen zijn onderdeel van een Joods Complot.

En we hebben natuurlijk:
Geert Wilders ziet deportatie van Moslims als mogelijke optie
Al heb ik die uitspraak niet in de tekst kunnen vinden. Maar heb de tekst dan ook niet goed gelezen
pi_77850477
tja nu noem je express de problemen op waar ze niet de veroorzakers van zijn

ik denk aan:

- gezinsgeweld
- eerwraak
- uitgaansgeweld
- geweld tegen ambtenaren (ziekenhuis personeel bijvoorbeeld)
- overvallen
- intimidatie op straat
- discriminatie van vrouwen
- het terugbrengen van verzuiling
- terrorisme
- ontwikkelingsgeld
- defensie (denk aan afghanistan)
- heeeel veeeel religie kwesties
- moorden / bedreiging van anti islam denkers
- terugbrengen van scheiding mannen / vrouwen , aparte sportlessen/zwemlessen/
- vorming van allochtone 'ghetto' wijken / pesterijen en het weg pesten van de autochtone bevolking uit wijken
- dubbele passpoort
- geld wat naar het buitenland gaat (kinderbijslag, subsidies)
- ontvoeringen van kinderen naar egypte/marokko etc.
- gevangenissen die vol zitten (voornamelijk allochtonen, sowieso komen allochtonen jongeren meer in aanraking met justitie dan autochtonen).

denk ook aan de gezondheidszorg, daar gaat bakken geld naar toe omdat allochtonen families vaak meer kinderen hebben, meer kinderbijslag, veel inteelt in die families = veel medische complicaties die bij autochtone families vaak niet voor komen.
pi_77850681
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:54 schreef topdrob het volgende:

ik denk aan:

- gezinsgeweld -> niet meer dan tokkies
- eerwraak -> klopt
- uitgaansgeweld -> geen ervaring mee
- geweld tegen ambtenaren (ziekenhuis personeel bijvoorbeeld) -> klopt
- overvallen -> klopt
- intimidatie op straat -> niet meer dan tokkies, zij het anders
- discriminatie van vrouwen -> geen ervaring mee
- het terugbrengen van verzuiling -> doen het CDA & de CU vele malen erger imo
- terrorisme -> verzinsel in NL
- ontwikkelingsgeld -> Gaat niet naar hun
- defensie (denk aan afghanistan) -> da's puur omdat Balkie Bush zo slaafs wilde volgen. Horen wij niet thuis
- heeeel veeeel religie kwesties -> Zie verzuiling
- moorden / bedreiging van anti islam denkers -> Niet in Nederland. En 1 geval is geen bewijs voor het gedrag van een groep
- terugbrengen van scheiding mannen / vrouwen , aparte sportlessen/zwemlessen/ -> klopt
- vorming van allochtone 'ghetto' wijken / pesterijen en het weg pesten van de autochtone bevolking uit wijken -> hebben de overige immigranten ook jaren gedaan. Is veroorzaakt door de plaatsing van de immigranten, maar klopt idd.
- dubbele passpoort -> klopt
- geld wat naar het buitenland gaat (kinderbijslag, subsidies) -> klopt, maar niet exclusief voor moslims
- ontvoeringen van kinderen naar egypte/marokko etc. -> klopt, maar niet exclusief door moslims
- gevangenissen die vol zitten (voornamelijk allochtonen, sowieso komen allochtonen jongeren meer in aanraking met justitie dan autochtonen). -> onzin, we hebben zelfs een cellenoverschot

denk ook aan de gezondheidszorg, daar gaat bakken geld naar toe omdat allochtonen families vaak meer kinderen hebben, meer kinderbijslag, veel inteelt in die families = veel medische complicaties die bij autochtone families vaak niet voor komen.
Voor wat betreft de gezondheidszorg... De allochtone inwoners zullen lang zoveel niet gaan kosten dat wat de babyboomers ons nu al kosten en in de toekomst ons gaan kosten. Die ook maar afvoeren dan?
pi_77850793
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:54 schreef topdrob het volgende:

ik denk aan:

- gezinsgeweld
- eerwraak
- uitgaansgeweld
- geweld tegen ambtenaren (ziekenhuis personeel bijvoorbeeld)
- overvallen
- intimidatie op straat
- discriminatie van vrouwen
- het terugbrengen van verzuiling
- terrorisme
- ontwikkelingsgeld
- defensie (denk aan afghanistan)
- heeeel veeeel religie kwesties
- moorden / bedreiging van anti islam denkers
- terugbrengen van scheiding mannen / vrouwen , aparte sportlessen/zwemlessen/
- vorming van allochtone 'ghetto' wijken / pesterijen en het weg pesten van de autochtone bevolking uit wijken
- dubbele passpoort
- geld wat naar het buitenland gaat (kinderbijslag, subsidies)
- ontvoeringen van kinderen naar egypte/marokko etc.
- gevangenissen die vol zitten (voornamelijk allochtonen, sowieso komen allochtonen jongeren meer in aanraking met justitie dan autochtonen).

En dat is allemaal specifiek veroorzaakt door enkel allochtonen/moslims? ik zie ook veelal een opsomming van meer van het zelfde
- integraite problemen
- criminaliteit

ontwikkelignshulp is volgnes mij geen probleem, en al zal dat zo zijn is kan geen allochtoon er wat aan doen.
Verder les ik een hoop simpele lege one-liners : heeel veeeel religie problemen. Of problemen die ik zou kunne omkeren (het wegpesten van allochtonen uit blanke wijken, het kusntmatig in stand houden van blanke scholen etc.)
Dan kun je je ook nog eens afvragen of zaken gekoppeld zijn aan herkomst
Of is dit een probleem gekoppeld aan sociale klasse....

- minderheden zijn oververtegenwoordigd in de lagere sociale klasses

daarbij lees ik hier een hoop problemen die denk ik voor Nederland in het niet vallen bij eerder opgesomde problemen
pi_77850880
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Voor wat betreft de gezondheidszorg... De allochtone inwoners zullen lang zoveel niet gaan kosten dat wat de babyboomers ons nu al kosten en in de toekomst ons gaan kosten. Die ook maar afvoeren dan?
De initiële vraag was niet afvoeren of niet, maar exact welke problemen zijn moslims daarvan de veroorzakers.
pi_77851398
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:02 schreef SimpelZat het volgende:

[..]

Zó, wat doe jij je naam eer aan zeg

Jij bent het schuim van de samenleving en ik ga verder geen woorden aan jou vuil maken.
Veel plezier nog met je struisvogelpolitiek! Je zult ondanks dat nog wel goed kunnen slapen ook.

Godzijdank zijn er in dit topic nog genoeg mensen die wel logisch kunnen nadenken en de overduidelijke overeenkomsten wél zien!
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:23:08 #90
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77851450
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:21 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Zó, wat doe jij je naam eer aan zeg

Jij bent het schuim van de samenleving en ik ga verder geen woorden aan jou vuil maken.
Veel plezier nog met je struisvogelpolitiek! Je zult ondanks dat nog wel goed kunnen slapen ook.

Godzijdank zijn er in dit topic nog genoeg mensen die wel logisch kunnen nadenken en de overduidelijke overeenkomsten wél zien!
Probeer me dan eens uit te leggen wat voor een belang je erbij zou hebben om zo hijgerig naar die overeenkomsten met Hitler te zoeken en ze te duiden?

Als die overeenkomsten er zo duidelijk zijn, dan heb je toch genoeg punten waarop je Wilders kunt bestrijden / zwart maken?

Zie ook deze post: Waarom Wilders WEL te vergelijken valt met Adolf Hitler.
pi_77851557
Ik heb ook nog een vraag staan, scanman1.
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:29:40 #92
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_77851680
trouwens, ik heb geen wilders of hitler-logica nodig om te beseffen dat een moslimvrij Europa een beter Europa zou zijn. Dus de hele discussie doet helemaal niet ter zake
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:32:12 #93
66444 Lord_Vetinari
pi_77851759
Ik blijf de reactie hilarisch vinden. Het toont wel aan, dat mensen dus totaal niet weten, hoe je naar een breder plaatje moet kijken. Alsof er ooit zaken in de geschiedenis zijn die je 1:1 met elkaar kunt vergelijken. Uiteraard is er geen SA-achtige PVV organisatie. Uiteraard is er (nog) geen Kristalnacht geweest.

Dat beweert ook niemand. Wat wel gezegd wordt (en wat meerdere mensen al tijden roepen), is dat Wilders een klimaat schept binnen Nederland en gebruik maakt van vermeende grieven, die mensen hebben. Hij praat ze de grieven eerst aan en wijst dan een zondebok ervoor aan. Crisisje eroverheen, wat foutjes van de regerende partijen en de rest gaat vanzelf.

Feit is, en dat kan niemand ontkennen, dat Wilders uitspraken doet, die regelrecht uit het boekje van de vroege NSDAP kunnen komen. Niemand zal kunnen ontkennen, dat Wilders gesproken heeft over het deporteren van moslims. En kom nou niet met de slappe smoes 'Ja, maar hij bedoelde alleen de criminele moslims' want dat is gelul, en dat weten de apologeten ook wel. Er zijn namelijk geen tientallen miljoenen criminele moslims in Europa. Tenzij je inderdaad Wilders andere stapje erbij zet, en het crimineel maakt om moslimdingen te denken. Wat overigens zelfs een stapje verder is dan de NSDAP....
pi_77851771
wat hebben problemen in criminaliteit te maken met islam?
en is een gebrek aan integratie en acceptatie van bevolkingsgroepen niet net zo hard de schuld van de rest van de bevolking?
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:38:03 #95
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_77851940
quote:

[..]

Vergeet niet dat hij zelf zegt dat al het kwaad komt van de Islam. Mensen die aanhanger zijn van de Islam zijn volgens Wilders zwaar gestoord en potentiele terroristen. Dit verzin ik niet, maar zegt de man echt zelf. Een politicus die zó enorm generaliseert moet wat mij betreft onmiddelllijk gestopt worden. Wat een eng personage.
Joden deporteren deed Hitler pas toen hij aan de macht was..

voor de rest
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:38:21 #96
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77851947
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik blijf de reactie hilarisch vinden. Het toont wel aan, dat mensen dus totaal niet weten, hoe je naar een breder plaatje moet kijken. Alsof er ooit zaken in de geschiedenis zijn die je 1:1 met elkaar kunt vergelijken. Uiteraard is er geen SA-achtige PVV organisatie. Uiteraard is er (nog) geen Kristalnacht geweest.

Dat beweert ook niemand. Wat wel gezegd wordt (en wat meerdere mensen al tijden roepen), is dat Wilders een klimaat schept binnen Nederland en gebruik maakt van vermeende grieven, die mensen hebben. Hij praat ze de grieven eerst aan en wijst dan een zondebok ervoor aan. Crisisje eroverheen, wat foutjes van de regerende partijen en de rest gaat vanzelf.

Feit is, en dat kan niemand ontkennen, dat Wilders uitspraken doet, die regelrecht uit het boekje van de vroege NSDAP kunnen komen. Niemand zal kunnen ontkennen, dat Wilders gesproken heeft over het deporteren van moslims. En kom nou niet met de slappe smoes 'Ja, maar hij bedoelde alleen de criminele moslims' want dat is gelul, en dat weten de apologeten ook wel. Er zijn namelijk geen tientallen miljoenen criminele moslims in Europa. Tenzij je inderdaad Wilders andere stapje erbij zet, en het crimineel maakt om moslimdingen te denken. Wat overigens zelfs een stapje verder is dan de NSDAP....
Ik vind het nogal een bekrompen 'tactiek' om de 1 op 1 vergelijking te maken, terwijl deze vergelijking op genoeg punten ook scheef loopt. Goedkoop scoren is het wel en misschien als je er net zo'n geleerd gezicht bijtrekt als Peter R. de Vries bij PenW ("Ik ben bang dat we later pas zijn ware aard zien blabla"), dan gaan mensen wellicht nog denken dat Geertje Wilders uit Venlo daadwerkelijk tot noemenswaardige zaken in staat is. Alleen al door totaal verschillende omstandigheden en cultuur in Nederland (en de hele wereld) vergeleken met Hitler's tijd is het vrij loze Stimmungmacherei.

Wat ik nou hilarisch noem is het feit hoe gruwelijk mensen Wilders en zijn Pvv overschatten.
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:39:59 #97
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_77852006
quote:

Uiteraard ging de NSDAP verder, en verbood het Joden om nog zaken te openen, vervolgens mochten ze geen gebruik meer maken van bibliotheken, zwembaden en andere openbare gebouwen, en na de Kristalnacht in 1938 begon eerst massa deportaties, en vervolgens vanaf 1941 de endlosung.

Maar als je kijkt naar het VROEGE stadium van de macht van de NSDAP, daar kun je met name in de eerste 2 jaar veel zaken terugvinden die Wilders wil gaan invoeren voor Moslims, die men in die periode heeft ingevoerd voor Joden.

Maar een vergelijking met Adolf Hitler NA 1935..... is denk ik ongepast. Ik heb in het verleden ook alleen de vergelijking gemaakt met de vroege wetswijzigingen van de NSDAP, en ook dat werd met 1 woord afgedaan als onzin: Godwin.

Nog niet.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_77852461
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Bij 'de rest gaat vanzelf' zet ik mijn vraagtekens bij, immers is er ook een klimaat gecreëerd waarbij alles dat met de PVV te maken heeft per definitie weggezet wordt als bruinhemden, de NSB, Adolf Hitler, Joseph Goebbels, extreem-rechts, Het Kwaad dat gestopt moet worden en wat dies meer zij. Als dit geen klimaat creëren is, dan weet ik het ook niet meer.
Periodiek fulmineert een bekende Nederlander in de Volkskrant tegen Geert Wilders en hij zit dezelfde avond nog bij Paul & Witteman. Of het nu Doekle Terpstra, Herman van Veen of Harry de Winter is.
Het is onmogelijk gebleken om niet in neutrale bewoordingen over Geert Wilders te praten. Altijd moet er een bepaalde angst worden aangesproken door middel van de diverse Tweede Wereldoorlog associaties.
Ik vind deze demagogie helemaal niets bijdragen, maar enkel een potsierlijke wijze van koketteren met een vermeende morele superioriteit.
  woensdag 10 februari 2010 @ 18:06:48 #99
66444 Lord_Vetinari
pi_77852908
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bij 'de rest gaat vanzelf' zet ik mijn vraagtekens bij, immers is er ook een klimaat gecreëerd waarbij alles dat met de PVV te maken heeft per definitie weggezet wordt als bruinhemden, de NSB, Adolf Hitler, Joseph Goebbels, extreem-rechts, Het Kwaad dat gestopt moet worden en wat dies meer zij. Als dit geen klimaat creëren is, dan weet ik het ook niet meer.
Periodiek fulmineert een bekende Nederlander in de Volkskrant tegen Geert Wilders en hij zit dezelfde avond nog bij Paul & Witteman. Of het nu Doekle Terpstra, Herman van Veen of Harry de Winter is.
Het is onmogelijk gebleken om niet in neutrale bewoordingen over Geert Wilders te praten. Altijd moet er een bepaalde angst worden aangesproken door middel van de diverse Tweede Wereldoorlog associaties.
Ik vind deze demagogie helemaal niets bijdragen, maar enkel een potsierlijke wijze van koketteren met een vermeende morele superioriteit.
If it walks like a chicken.....

Het vroege fascisme is nu eenmaal het referentiekader waarbinnen Wilders en de PVV het beste passen. Wanneer zo'n beweging opkomt wordt nu eenmaal altijd gekeken, waar het mee te vergelijken is. Als je morgen een partij begint, die zich hard maakt voor het opdelen van de Nederlandse welvaart over iedereen, zal men je direct vergelijken met communisme. Wilders' uitspraken en manieren van handelen hebben nu eenmaal overeenkomsten met die van de vroege fascisten. Dat hoef je niet van mij aan te nemen, lees eens een boek. Maar lees het met een open mind. Dus niet als pro of contra iets of iemand.
  woensdag 10 februari 2010 @ 18:21:17 #100
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77853427
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:39 schreef topdrob het volgende:

[..]

Moslims an sich veroorzaken niet heel veel problemen hier. Allochtonen wel, en toevallig bevinden zich daar veel moslims onder. Ik vind het bekrompen om enkel in te zoomen op moslims. Antillianen en Surinamers veroorzaken ook problemen. Marokkanen die de straat terroriseren zijn volgens mij compleet van God Allah los. Ik vraag me echt af in hoeverre iemand problemen veroorzaakt omdat hij of zij moslim is.

Dus ja, er zijn moslims die hier problemen veroorzaken. Sowieso, op macroniveau heeft religie nog bijna nooit iets goeds gebracht. Maar om nou te stellen dat moslims verantwoordelijk zijn voor alle problemen in Nederland (zoals de fileproblematiek) vind ik demoniserend, stigmatiserend en discriminerend. Bovendien komt het overeen met wat Hitler heeft gedaan: Joden de schuld geven van alle problemen in Duitsland. Die vergelijking mag je, nee moet je, maken. Doe je dat niet, dan hebben we helemaal niets geleerd van de geschiedenis.
batman!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')