Je geeft nu een soort van beschrijving van de huidige coalitie die allemaal van die fucked up maatregelen zitten te nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:20 schreef maartena het volgende:
Je kunt Wilders NIET met Adolf Hitler vergelijken.
Waar de wensen van Wilders wel mee te vergelijken zijn, is met de eerste paar jaar van de NSDAP, toen men bij de oosterburen bijvoorbeeld tussen 1933 en 1938 een verbod op Joodse scholen invoerde, een verbod op nieuwe synagoges, een aanpassing op de rijkswet op het Duitse staatsburgerschap werd gemaakt waardoor het makkelijker werd het Duitse staatsburgerschap af te nemen van Joden - dit zijn allemaal zaken die Wilders ook wil voor moslims.
De huidige coalitie neemt maatregelen als een verbod op moskees, een verbod op moslimscholen, en maakt het mogelijk om van (kleine) criminelen het Nederlanderschap af te pakken van hen die IN Nederland geboren zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Je geeft nu een soort van beschrijving van de huidige coalitie die allemaal van die fucked up maatregelen zitten te nemen.
True maar aan de macht kwam die pas nadat ie een bank had gevonden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:20 schreef maartena het volgende:
Je kunt Wilders NIET met Adolf Hitler vergelijken.
Het grootste probleem van zo'n vergelijking is natuurlijk dat Hitler in 1929 bij zijn eerste campagne WEL veel op Wilders leek, dwz er waren economische en sociologische problemen en er was een bepaalde groep die als zondebok diende, maar de Hitler van NA 1938 is totaal niet met Wilders te vergelijken, en ook op geen enkele manier.
Dossiers aanleggen van kinderen tot hun 28-ste levensjaarquote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:24 schreef maartena het volgende:
[..]
De huidige coalitie neemt maatregelen als een verbod op moskees, een verbod op moslimscholen, en maakt het mogelijk om van (kleine) criminelen het Nederlanderschap af te pakken van hen die IN Nederland geboren zijn?
Hmmmm.... Nee,niet helemaal volgens mij. De huidige coalitie neemt wellicht veel fucked up maatregelen, maar geen die met de NSDAP te vergelijken zijn.
Heb jij soms iets te verbergen? Hè?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dossiers aanleggen van kinderen tot hun 28-ste levensjaar
DNA afnemen bij het minste of geringste
Vingerafdrukken vastleggen van alle Nederlanders
Achter de voordeur mogen kijken als het over opvoeding gaat
Verplicht binnenlaten van controleurs bij het hebben van alle uitkeringen (ook bejaarden)
Samenscholingsverboden
Paspoort gemakkelijker af kunnen nemen
Legitimeren
etc.
etc.
De lijst is onnoemelijk lang
Het volk is dom, ik kan er niets anders van maken. Ik heb gelukkig geen kinderen, maar als je ze wel hebt, dan begrijp ik niet dat al die mensen niet op het binnenhof staan, dan begrijp ik niet dat ze maar blijven stemmen op het CDAquote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:35 schreef WallOfStars het volgende:
Privacy heb je al even niet meer.
dat is omdat het volk niet meer kan of wil
optreden tegen de politiek en het zich maar
laat aanleunen.
dit geld ook voor wilders.
Jij ook, want ik durf te wedden dat je iedere avond je voordeur op slot draait, hem in ieder geval niet open zetquote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heb jij soms iets te verbergen? Hè?
Even een uiltje knappen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 05:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hoe dan ook, de huidige en vorige coalities zijn voorlopig veel gevaarlijker (en geweest) dan Wilders tot nu toe. Tijd voor een tukkie, 't kan nog net twee uurtjes
Zei hij niet dat Hitler langzaam aan steeds verder ging in zijn beschuldigingen? Wilders en dat soort mensen zijn pas tevreden als Nederland weer alleen voor Nederlanders is. Zulke mensen zullen nooit in Spanje kunnen gaan wonen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:27 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja prima, maar je verhaal klopt niet helemaal. Wilders zegt nergens dat Moslims de schuldigen zijn aan het feit dat het slecht gaat in Nederland. Hij scheert die groep wel heel vaak en onterecht over één kam, dat is wat mij betreft verwijtbaar gedrag en daarmee vind ik hem een sukkel, maar een Hitler in spe? Nee
Die toen nog niet bestond?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:35 schreef boyv het volgende:
Adolf H was immers ook een groot liefhebber van de staat Israel [ afbeelding ]
De Duitsers zagen zichzelf als onoverwonnen, hun soldaten werden als helden onthaald. Het leger had tegen alle legers in de wereld stand gehouden zonder dat die het Duitse rijk waren binnengevallen. Dus was met name grootheidswaanzin en wereldmacht de drijfveer. Een Franse of Engelse generaal waarschuwde daarvoor, hij wilde het leger vernietigen. In plaats daarvan werd het Duitse leger op papier teruggebracht tot 100.000 man. In plaats van het leger werd SA in het leven geroepen, en er was niemand die daar iets aan kon doen, het verdrag van Versaille was al ondertekend. Conclusie: als Wilders niet wordt veroordeeld maak je het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
Los van alles, AH was het product van onderdrukking door geallieerden, die als winnaar uit WO I kwamen.
Dat was het probleem niet. De geallieerden verplichtten de Duitsers tot het terugbetalen van enorme bedragen die niet opgebracht konden worden en het land in armoede dompelden. Daardoor, uit nood geboren en vanwege hopen op iets beters, ontstond de ruimte voor AH.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:10 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
[..]
In plaats daarvan werd het Duitse leger op papier teruggebracht tot 100.000 man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |