http://www.telegraaf.nl/b(...)_lijsttrekker__.htmlquote:Lijsttrekker plaatst foto neefje met vuurwapens Van een onzer verslaggeefsters
DEN HAAG - Dilaver Delikaya, de Haagse lijsttrekker van de partij Islam Democraten, is ernstig in verlegenheid gebracht door een foto op zijn persoonlijke hyvespagina waarop zijn neefje twee vuurwapens tegen het hoofd houdt.
"Die foto plaatsen was niet slim", reageert hij op alle commotie. "Maar het heeft niets te maken met het goedkeuren van wapens en geweld."
De 38-jarige Turkse Delikaya heeft sinds mei 2008 een persoonlijke pagina op profielenwebsite Hyves, waar hij onder andere zes foto's van familieleden op heeft staan. Daarbij staat ook een foto van zijn destijds negenjarige neefje uit Duitsland, poserend met twee wapens.
"Het is een onschuldige familiefoto met speelgoedwapens", reageert Delikaya. Volgens hem is ook duidelijk dat het nepwapens zijn. "In Nederland mogen op echt gelijkende wapens niet, nee, maar dit ziet er toch niet uit als echt?"
De vader van twee dochters en een zoon doet als lijsttrekker van de Islam Democraten (ID) mee aan de Haagse gemeenteraadsverkiezingen. In hun verkiezingsprogramma wordt flink gehamerd op de verantwoordelijkheid van de burgers om een veilige stad te creëren en te houden.
Want?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Over 20 jaar kun je niet anders meer kiezen. Prachtig voorbeeld.
islam democraten christen democraten allebei partijen die godsdienst mengen met politiek terwijl je deze twee ver van elkaar moet houden.quote:Op maandag 8 februari 2010 10:05 schreef Bootje84 het volgende:
islam democraten..?
Dat is hetzelfde als vrije verkiezingen in Iran
qft.!quote:Op maandag 8 februari 2010 10:10 schreef Deetch het volgende:
[..]
islam democraten christen democraten allebei partijen die godsdienst mengen met politiek terwijl je deze twee ver van elkaar moet houden.
quote:
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, die twee woorden zijn nou niet direct aan elkaar te koppelen.quote:Op maandag 8 februari 2010 10:05 schreef Bootje84 het volgende:
islam democraten..?
Dat is hetzelfde als vrije verkiezingen in Iran
Het is een politicus met dit in zijn partijprogramma:quote:Op maandag 8 februari 2010 10:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach ik heb ook wel foto's uit Amerika met een vette magnum en shotgun. Wat is de nieuwswaarde hiervan?
Dan is hij niet echt geloofwaardig meer he?quote:Daar waar jongeren tot criminele handelingen vervallen, is vaak een beperkte pedagogische aansturing door de ouders aan de orde", is een statement van de ID. "In dit soort gevallen dienen ouders hun verantwoordelijkheid op te pakken en zullen desnoods onder sanctionering deel moeten nemen aan cursussen ouderbegeleiding. De inhoud van deze ouderbegeleiding moet mede aansluiten op de achtergrond van de ouder en zijn of haar kind."
Precies wat ik denk.quote:
De 1e single van Ali B., zonder miljoenen, relatief lyricaal, geen PartySquad. Mên.quote:
het is een klein beetje illegaal in Nederland?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach ik heb ook wel foto's uit Amerika met een vette magnum en shotgun. Wat is de nieuwswaarde hiervan?
Over 20 jaar kunnen we niets anders meer kiezen. Tsjonge jonge jonge de tering tieten zeg wat een dom gelulquote:Op maandag 8 februari 2010 10:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op maandag 8 februari 2010 14:29 schreef Boldface het volgende:
"Islam Democraten" dat is net zoiets als "Zon Sneeuw", "Zwart Wit", of "Dag Nacht"...
Ik leef liever in een land waar de PVV een absolute meerderheid heeft, dan in een land waar "Islam Democraten" de dienst uitmaken.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:37 schreef Karamsar het volgende:
Ik ken een leukere: de Partij voor de Vrijheid!
Ik zou in beide landen mij graag als staatsgevaarlijk profileren.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:42 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik leef liever in een land waar de PVV een absolute meerderheid heeft, dan in een land waar "Islam Democraten" de dienst uitmaken.
Ik ook, maar dat komt dan vooral omdat ik verwacht persoonlijk minder last van de Pogrom voor de Vrijheid te gaan hebben, niet dat de ideologie me zo aanstaat.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:42 schreef Boldface het volgende:
Ik leef liever in een land waar de PVV een absolute meerderheid heeft, dan in een land waar "Islam Democraten" de dienst uitmaken.
Wat een ongelofelijk kleinzielige post weer! Echt!quote:Op maandag 8 februari 2010 14:29 schreef Boldface het volgende:
"Islam Democraten" dat is net zoiets als "Zon Sneeuw", "Zwart Wit", of "Dag Nacht"...
Lekker ook, dat zo'n jochie al op zo'n jonge leeftijd geweld als de norm ziet.
Waar is hun programma eigenlijk? Kan ik deze partij nu vergelijken met de SGP? Hebben die ook ergens in hun programma staan dat ze in de eerste instantie alleen voor de gelovigen willen regeren?quote:Het goed vestigen van ID in de grote steden, moet de partij het draagvlak en het vertrouwen geven om ook op provinciaal en uiteindelijk ook op het landelijk niveau een solide gesprekspartner te zijn en te blijven. Hiermee wil de partij een goede politieke vertegenwoordiging voor in de eerste plaatst de islamitische gemeenschap zijn. Naast de islamitische gemeenschap probeert de partij ook een meerwaarde voor het niet-islamitische deel van de samenleving te zijn. Om dit te kunnen realiseren zullen mensen die aan de partij willen werken en/of willen ondersteunen zich zien als producent i.p.v. consument binnen de Nederlandse samenleving. Om tot deze rol te komen is emancipatie met behoud van eigen identiteit nodig en ook dienen moslims de krachten te bundelen om zo eigen initiatieven te realiseren. Dit vergt tijd en energie die de mensen hiervoor nodig hebben.
Bronquote:De heer Maas vond het verder belangrijk om te wijzen op het brainstormen binnen de Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst (KNMG) om naast het (terecht) verbieden van meisjesbesnijdenis nu ook de besnijdenis van jongens onder de 12 jaar te gaan verbieden. De heer Maas hoopt om met de aanwezige congresleden en andere sleutelfiguren uit de gemeenschap tot een standpunt te komen wat Islam Democraten in het publieke debat hierover naar voren kan brengen. Verder kwamen aan de orde: het kwalijke initiatief van D66 tot schrappen van ‘Godslastering’ uit het Wetboek van strafrecht, een dreigend hoofddoekverbod en het voornemen van het Haagse college van B&W om het gescheiden zwemmen af te schaffen. Allemaal zaken die het noodzakelijk maken te komen tot verdere ontwikkeling van de politieke partij Islam Democraten.
Niet om het één of ander, maar ik stel alleen maar vragen. Ik vind allebei fout wanneer een partij zich richt op maar één bevolkingsgroep of tegen één bevolkingsgroep. Ga eerst mijn geschiedenis eens na, voordat je al tekst voor me in gaat vullen.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:03 schreef Karamsar het volgende:
Dus een partij tegen de moslimgemeenschap moet kunnen, maar voor gaat te ver!
Ik vind deze goedpraterij echt te simpel voor woorden.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk kleinzielige post weer! Echt!![]()
Alle moslims zijn vuige overheersers die een totalitaire staat nastreven waar ze zelf ook in onderdrukt worden!![]()
![]()
Lekker ook, dat jochie vindt wapens gewoon prachtig! Vond ik vroeger ook! Maar dat wil niet zeggen dat hij geweld als 'de norm' ziet!
Ik had er ook niet zo heel lang over nagedacht!quote:Op maandag 8 februari 2010 15:43 schreef ElectricEye het volgende:
Ik vind deze goedpraterij echt te simpel voor woorden.
Tot hier ben ik het met je eens. En vind ik ook dat de persoon in kwestie stom bezig is en zeker gezien zijn functie beter had moeten weten.quote:Dat 'jochie' loopt in een huiskamer waarin ook andere kinderen zijn, te zwaaien met op zeer echt lijkende, dan wel echte, pistolen en doet een zelfmoord-pose. Een oom van de jongen doet, heel pedagogisch-verantwoord, zijn uiterste best om die zelf-stigmatisering en vooroordeelbevesting wereldkundig te maken.
Vlieg je enorm uit de bocht!quote:Heel veel duidelijk kun je het niet maken dat volkomen normenloos bent en zelfmoord en wapens als iets heel normaals ziet.
Mijn vader zou me iig een rotklap verkocht hebben als ik zo iets gedaan had, gewoon om me even voor altijd duidelijk te maken dat er niets stoers, cools of gaafs is aan wapens en/of zelfmoord.
10 x over de kop te slaan en over de banden heen te vliegen.quote:Die foto is het levende bewijs dat het vermoeden dat moslims verschrikkelijk slechte en ronduit nalatige opvoeders zijn, niet zomaar vermoedens zijn.
Wie Moslims!?!quote:Dat soort mensen zouden niet eens verkiesbaar moeten zijn.
Tot hier gaan we gelijk op.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik had er ook niet zo heel lang over nagedacht!
[..]
Tot hier ben ik het met je eens. En vind ik ook dat de persoon in kwestie stom bezig is en zeker gezien zijn functie beter had moeten weten.
Ik bleef gewoon op de weg. Voor mij was het gewoon rechtdoor, geen bocht te vinden.quote:Maar hier:
[..]
Vlieg je enorm uit de bocht!![]()
Om hier:
[..]
10 x over de kop te slaan en over de banden heen te vliegen.
[..]
Dat is een bijkomend voordeel, maar het was niet het initiële doel van mijn betoog.quote:Wie Moslims!?!![]()
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:00 schreef ElectricEye het volgende:
Tot hier gaan we gelijk op.
Je zet een hele groep te kakken en trekt conclusies waar de honden geen brood van lusten op basis van 1 foto.quote:Ik bleef gewoon op de weg. Voor mij was het gewoon rechtdoor, geen bocht te vinden.
quote:Dat is een bijkomend voordeel, maar het was niet het initiële doel van mijn betoog.
nou als (wannabe?) politicus zou de goede man zijn neefje erop moeten wijzen dat dit soort speelgoed wettelijk verboden is ipv het trots op zijn hyves te smijtenquote:Op maandag 8 februari 2010 14:18 schreef Ringo het volgende:
Incident van niks natuurlijk. De mug die virtueel tot olifant wordt opgeblazen. Het voornaamste wat je de heer Delikaya mag verwijten is de onnozele omgang met digitale media. Lekker hip doen met een hyves-account.
Volgens mij spoor je niet als je neefje van 10 met een vuurwapen zwaait en het tegen zijn slaap houdt, en jij je druk maakt over of dat legaal is.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou als (wannabe?) politicus zou de goede man zijn neefje erop moeten wijzen dat dit soort speelgoed wettelijk verboden is ipv het trots op zijn hyves te smijten
zegt iets over de goede man
nou ik neem aan dat het neefje in kwestie niet met zijn pistolen tegen zijn slaap stond te wachten tot de foto was geupload oidquote:Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij spoor je niet als je neefje van 10 met een vuurwapen zwaait en het tegen zijn slaap houdt, en jij je druk maakt over of dat legaal is.
Je ziet toch zeker wel dat het gewoon speelgoedpistooltjes zijn?quote:Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij spoor je niet als je neefje van 10 met een vuurwapen zwaait en het tegen zijn slaap houdt, en jij je druk maakt over of dat legaal is.
niet duidelijk genoegquote:Op maandag 8 februari 2010 18:15 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je ziet toch zeker wel dat het gewoon speelgoedpistooltjes zijn?
Nee, want speelgoedpistolen zijn verplicht om zo'n rood ding aan de loop te hebben. Hebben ze dat niet dan zijn ze verboden.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:15 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Schei toch uit joh, alsof elke politicus zijn hele familie af moet struinen om kinderspeelgoed wat net niet nep genoeg is af te pakken. Dom dat zoiets op zijn hyvespagina staat ok, maar dat is het ook wel zo'n beetje.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet duidelijk genoeg
zeker een politicus moet ze afpakken heel hard foei en damagnie!! roepen en die shit bij de politie inleveren
Wat een idiote redenering. Dan is een fiets zonder spatbord ineens ook geen fiets. Of een auto zonder binnenspiegel geen auto?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:27 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nee, want speelgoedpistolen zijn verplicht om zo'n rood ding aan de loop te hebben. Hebben ze dat niet dan zijn ze verboden.
dat zeg ik toch helemaal niet ...quote:Op maandag 8 februari 2010 18:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Schei toch uit joh, alsof elke politicus zijn hele familie af moet struinen om kinderspeelgoed wat net niet nep genoeg is af te pakken.
dat zeg ik wel ...quote:Dom dat zoiets op zijn hyvespagina staat ok, maar dat is het ook wel zo'n beetje.
joh schei toch uitquote:Daarbij kan het natuurlijk ook nog gewoon dat het neefje in Turkije zit. Hoe dan ook vind ik het echt een 'schandaal' van niks. Als hij zo brandschoon is dat hij hierop gepakt moet worden zou hij mijn stem krijgen.
Nee natuurlijk zeg je dat niet, daarmee reageer ik op het artikel. Het feit dat zoiets de landelijke pers haalt.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:32 schreef sp3c het volgende:
je hoort mij niet zeggen dat hij gepakt moet worden of wel?
auto zonder binnenspiegel krijg je net zo goed een boete voorquote:Op maandag 8 februari 2010 18:29 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een idiote redenering. Dan is een fiets zonder spatbord ineens ook geen fiets. Of een auto zonder binnenspiegel geen auto?
naja het is wel handig om te weten voor de kiezerquote:Op maandag 8 februari 2010 18:34 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nee natuurlijk zeg je dat niet, daarmee reageer ik op het artikel. Het feit dat zoiets de landelijke pers haalt.
Ja natuurlijk, maar dan is het nog wel een auto. Net zoals een speelgoedpistool zonder rood dopje een speelgoedpistool blijft.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
auto zonder binnenspiegel krijg je net zo goed een boete voor
Geen idee.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:15 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet duidelijk genoeg
zeker een politicus moet ze afpakken heel hard foei en damagnie!! roepen en die shit bij de politie inleveren
Ach, als je ziet wat vandaag de dag allemaal de kranten en het nieuws haalt. Lachwekkend gewoon. Meest trieste is dat mensen zich er dan nog serieus druk om gaan maken ook.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:34 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nee natuurlijk zeg je dat niet, daarmee reageer ik op het artikel. Het feit dat zoiets de landelijke pers haalt.
Ja dit ook:quote:Op maandag 8 februari 2010 18:15 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
wtf boeit het mij nou of het een buitenlandertje is ... dat is me moedah ook, lekker belangrijkquote:Op maandag 8 februari 2010 21:04 schreef Aandemur het volgende:
[..]
![]()
Sinds we plastic pistooltjes maken heeft 1 op de 5 kinderen een pistooltje thuis liggen. Buitenlandertje op de foto en dan krijg je dit.
Carnaval in deze regio staat bol van de goedgevulde latijns amerikaanse dames en nee ik blijf er niet voor binnenquote:Geweldig. Met carnaval blijf je wel binnen toch? Al die gewapende mensen op straat. Niet niks hoor...
Betere woorden inderdaad en opgelost.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:26 schreef sp3c het volgende:
nee je kan zeggen, dit had hij niet moeten doen
en dan heb je gelijk
Dat eerste doet helemaal niet ter zake. Blijkbaar vond ie t een leuke foto, dus hij zou hem net zo goed wel zelf gemaakt kunnen hebben.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:33 schreef sp3c het volgende:
naja dat hij zijn neefje heeft laten poseren is niet gezegd natuurlijk
het is niet eens bekend dat hij aanwezig was toen de foto genomen werd
maar hij moet dat niet op zijn hyves zetten nee
Jij weet ook echt alles recht te lullen he?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
Druktemakerij om niks. Politicus plaatst gewoon een foto van zn familieleden op hyves. Moet hij dan per se op zoek gaan naar een politiek correcte foto?
Trouwens, als je mij een kleine 15 jaar geleden twee speelgoedpistolen had gegeven en iemand hield vervolgens een camera voor mn snufferd, dan was de kans groot dat ik ze ook tegen mn slaap drukte. Wat een heise om niets.
hey jij begint eroverquote:Op maandag 8 februari 2010 22:35 schreef Salinero het volgende:
[..]
Dat eerste doet helemaal niet ter zake. Blijkbaar vond ie t een leuke foto, dus hij zou hem net zo goed wel zelf gemaakt kunnen hebben.
Verlicht mij met jouw rechts-conservatieve wijsheid. Want leg mij maar eens uit waarom dit niet door de beugel kan.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:36 schreef Deux het volgende:
[..]
Jij weet ook echt alles recht te lullen he?
Spijker op de kop. Klaar. Slotje.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:17 schreef Stuart het volgende:
Wellicht zou ik er anders over denken als het ging om iemand die een paar jaar ouder zou zijn met een echt pistool
Dat is geen idiote redenering, dat is de wet.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:29 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een idiote redenering. Dan is een fiets zonder spatbord ineens ook geen fiets. Of een auto zonder binnenspiegel geen auto?
Geef moslims absolute heerschappij en je krijgt verschijnselen als Sharia-wetgeving. Sterker nog: daar hebben ze niet eens een meerderheid voor nodig. In Groot-Brittannië heb je al Sharia-rechtbanken en in diverse landen zijn er bepaalde regio's waar die wetgeving leidend is.... - Niet dat ik zo'n fan ben van de PVV, maar die partij gaat in beginsel uit van de Nederlandse grondwet.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:48 schreef speknek het volgende:
Ik ook, maar dat komt dan vooral omdat ik verwacht persoonlijk minder last van de Pogrom voor de Vrijheid te gaan hebben, niet dat de ideologie me zo aanstaat.
Je ziet wat je wilt zien en je ziet niet wat je niet wilt zien.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef SicSicSics het volgende:
Lekker ook, dat jochie vindt wapens gewoon prachtig! Vond ik vroeger ook! Maar dat wil niet zeggen dat hij geweld als 'de norm' ziet!![]()
Spelen met je papa's piemel telt niet hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:13 schreef eleusis het volgende:
Ja wij speelden noooooooit met pistolen.
Dan moet je daar maar eens mee stoppenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:13 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Spelen met je papa's piemel telt niet hoor.
Waarom niet?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_lijsttrekker__.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |