Ik zou dan bijvoorbeeld naar duitse, italiaanse of aziatische 4-deurs modellen kijken.quote:Ik vroeg me gewoon af naar welke modellen ik kan kijken.
Oh, dat zijn er in totaal maar 7 modellen waar ik naar kan kijken! Thanks man nu wordt het zo makkelijk voor mij! Ik ben je zo dankbaar!quote:Op maandag 8 februari 2010 00:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zou dan bijvoorbeeld naar duitse, italiaanse of aziatische 4-deurs modellen kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 februari 2010 00:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zou dan bijvoorbeeld naar duitse, italiaanse of aziatische 4-deurs modellen kijken.
Lastig rijden zo zeker?quote:Op maandag 8 februari 2010 00:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik heb hier een toyota starlet als me 1e auto, rijd zuinig, goedkoop in de onderhoud. En goedkoop in de verzekering en de belasting..
Dit dus, zoiets roest teminste niet weg. tov een Opelquote:Op maandag 8 februari 2010 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
japannertje!
Corolla, Starlet, etc. dat soort meuk
Nooit een fiat kopen, is simpelweg bagger. Dan nog beter een Kia kopen.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:55 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vind een fiat punto nou wel wat. Toch wel italiaans he? iemand daar ervaring mee?
Hmm oke, en hoe zit het met een Seat ibiza?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:31 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nooit een fiat kopen, is simpelweg bagger. Dan nog beter een Kia kopen.
zelfde als een vw.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:58 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Hmm oke, en hoe zit het met een Seat ibiza?
Rijdt heerlijk als je een sportuitvoering kiest..anders schieten ze niet op...quote:Op maandag 8 februari 2010 13:55 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vind een fiat punto nou wel wat. Toch wel italiaans he? iemand daar ervaring mee?
Of een Keverquote:Op maandag 8 februari 2010 20:56 schreef T42 het volgende:
koop een oudere 1e auto (rond de 20jaar oud) om te oefen, je rijdt er echt wel snel een deuk in namelijk.
over jaartje kun je nog altijd naar een andere nieuwe kijken
spatbordje doe nu toch al 100 euro voor een slechtequote:Op maandag 8 februari 2010 23:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Of een Kever
Spatborden, bumper, etc kosten geen drol...
En hoe meer verschillende kleuren, hoe hipper.
Toch T42?
Thanks voor de tip, ik vind 'm lief!quote:Op maandag 8 februari 2010 23:27 schreef infinity_737 het volgende:
Half jaar deukvrij in mn Seat Arosa. Prima bak en na 8500 kilometer (182dkm.) geen problemen gehad. Loopt nog als een zonnetje!
Seat lijkt me dus een prima keus, er ligt gewoon een Volkswagen motor in. Echter, dat geeft geen garantie. Het maakt veel uit hoe ermee omgegaan is in de voorgaande jaren, dus check de onderhoudshistorie etc goed. En neem iemand mee die verstand heeft van auto's. GL!
En die is dan goed?quote:
Ja die is goed.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:49 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
En die is dan goed?
Ja weet ik veelik heb helemaal geen verstand van auto's. Net is me fiat afgeraden dus dan koop ik die dan ook niet. Daar ben ik dan ook wel dankbaar voor.
Niet zó goed, als in. Wel goed voor een achttienjarige? Of het standaard al problemen kan geven of ik elke week naar de garage moet of dergelijke.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja die is goed.
Wat denk je zelf? Je kan toch niet vna een afstand bekijken of die auto goed is? Dan moet je kijken! En iemand meenemen die wel verstand heeft.
Bij auto's van een aantal jaren oud kan je vantevoren niet zeggen of het wat is afgaande van het merk en type. Je moet hem dus bekjiken en mee rijden. Er zijn natuurlijk wel merken die bekend staan om lage onderhoudskosten (jappen) maar daar zitten ook auto's bij die een probleemauto zijn of zijn afgetrapt. Daar kom je pas achter als je hem ziet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:53 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Niet zó goed, als in. Wel goed voor een achttienjarige? Of het standaard al problemen kan geven of ik elke week naar de garage moet of dergelijke.
Ik snap wel dat ik je irriteer, maar ik weet gewoonweg niet waar ik moet kijken.
Daarnaast kan je altijd pech hebben met een auto. Je kan een oude auto kopen voor 500 euro en er jaren zonder problemen mee rijen en bijv. een oude auto van 10.000 euro kopen en om de maand bij de garage staan.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Er zijn natuurlijk wel merken die bekend staan om lage onderhoudskosten (jappen) maar daar zitten ook auto's bij die een probleemauto zijn of zijn afgetrapt. Daar kom je pas achter als je hem ziet.
Ik rest mijn kees.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Daarnaast kan je altijd pech hebben met een auto. Je kan een oude auto kopen voor 500 euro en er jaren zonder problemen mee rijen en bijv. een oude auto van 10.000 euro kopen en om de maand bij de garage staan.
Maar een groot deel ondervang je wel door iemand met verstand mee te nemen en anders voor pakweg 200 euro een keuring bij de anwb te laten doen.
Wat voor soort motot wil je? Arosa/Lupo is er veel in 1.0. Gaat niet heel erg hard.... Een 323 is er vaak in 1.5 als ik me niet vergis. Dat is natuurlijk een behoorlijk verschil.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:38 schreef RoW_0 het volgende:
Maar ik ben nu ook geďnteresseerd in een Mazda 323 GLX, ziet er goed uit en lage kilometers voor 2000-2500 euro.
Je kan ook even op www.rdw.nl de voertuiggegevens opzoeken, daar staat het ook bij datum aanvang laatste tenaamstelling.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:17 schreef RoW_0 het volgende:
Hoe betrouwbaar is de occasionscheck eigenlijk van marktplaats? Ik zie mensen die hun auto verkopen die maar 1 maand eigenaar zijn geweest en nu al verkopen.
1.4quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:14 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wat voor soort motot wil je? Arosa/Lupo is er veel in 1.0. Gaat niet heel erg hard.... Een 323 is er vaak in 1.5 als ik me niet vergis. Dat is natuurlijk een behoorlijk verschil.
Dat.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
japannertje!
Corolla, Starlet, etc. dat soort meuk
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef infinity_737 het volgende:
Geen NAP zou kunnen betekenen dat de KM-stand is teruggedraaid..
Niets van waar? Voorbeeld: je koopt een duitse import, met 100.000 km, netjes met NAP, etc. Het ding kan wel 300k hebben gelopen in Duitsland alvorens het ding naar NL werd geëxporteerd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:30 schreef willempjewever het volgende:
Een auto zonder nap koop ik niet. Bijna alle garages zijn bij nap aangesloten en een auto van een zelfklussende persoon kan prima zijn, maar ik vertrouw er niet op.
zonder nap is niet kopen, en nap fraudegevoelig? Komop, niks van waar. De enige manier is om de auto niet meer te onderhouden en dan weet je ook genoeg. En het lijkt me sterk dat een garage hiermee gaat frauderen voor haar klanten.
pas wel op dat je metallic lak neemt, ben je denk ik wat duurder uit dan 1800, maar mijn buurman heeft een rode zonder metallic lak en die is in de zomer bijna roze...quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:58 schreef FoolWithMokey het volgende:
Mitsubishi carisma gdi, lekker sterke motor en heel goedkoop, voor 1800 kun je al een heel mooi kopen.
Ook weinig onderhoud nodig!
mooi toch?quote:Op zondag 21 februari 2010 22:48 schreef RoW_0 het volgende:
Ik ben een a naar b rijder, met alleen maar vette speakers op m'n auto. thats it.
Kans is nu groot dat ik ga voor een Seat Ibizia 2000 model.
Ik kan je nog minimaal 4 andere voorbeelden geven van redenen om met die NAP uitdraai je kont af te vegen; autohandelaars zijn op de regering en verzekeraars na de grootste schurken die ons landje herbergtquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:32 schreef willempjewever het volgende:
[..]
pas wel op dat je metallic lak neemt, ben je denk ik wat duurder uit dan 1800, maar mijn buurman heeft een rode zonder metallic lak en die is in de zomer bijna roze...
Die gdi's zijn wel erg erg vet, gaan als een trein. Een echte racewagen. Maar denk ook fucking duur in de verzekering als je jong bent?
Verder is dat nap verhaal met het voorbeeld hierboven ook duidelijk, ik wist niet dat dat kon zo met die import.
Sla sowieso alle autohandels of dubieuze garages maar over idd. Ik ben een keer genaaid door ene autohandel en mijn pa ook. Niet weer dus.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kan je nog minimaal 4 andere voorbeelden geven van redenen om met die NAP uitdraai je kont af te vegen; autohandelaars zijn op de regering en verzekeraars na de grootste schurken die ons landje herbergt![]()
Onthoud deze stelling: als iets te mooi lijkt om waar te zijn... dan is het dat meestal ook
Als je maar 1800 ¤ in je knip hebt, zou ik er ook niet over peinzen om voor dat bedrag een gebruikte auto te kopen, en al helemáál niet als dat dan ook nog de goedkoopste van dat type op MP is.. dan vráág je imho om ellende![]()
Hou minimaal 500¤ achter de hand voor de ellende die de vorige eigenaar (of dealer) is vergeten te vertellen; NIEMAND VERKOOPT ZIJN AUTO VOOR DE LOL !!! en kutverhalen als 'wegens gezinsuitbreiding' en/of omstandigheden zijn in 90% van de gevallen onzin met een rietje, geet allemaal niks, maar kijk en luister er omheen, laat je niet paaien met een mooi verhaal.
De autowereld is slecht; in de gemiddelde autohandel word je sneller genaaid als een jochie van 10 in een katholieke kerk
Onzin. Ik tuf minstens 40.000km/jaar in mijn Bravo uit 2000 en behalve een injector is er nooit wat kapot geweest. Ook nog nooit van iemand anders grote problemen met een recente Fiat vernomen.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:31 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nooit een fiat kopen, is simpelweg bagger. Dan nog beter een Kia kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |