abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78010623
Om de week goed te beginnen maar weer een afwijzing binnen.
Lekker standaard: Inmiddels hebben wij alle sollicitatiebrieven zorgvuldig gelezen. Helaas moeten wij u meedelen dat onze keuze niet op u is gevallen.

Edit: ondertussen gebeld om te vragen naar de reden. Morgen weer terugbellen, want de betreffende persoon is niet aanwezig.

En StartPeople gebeld over een vacature. Ze schijnt me gebeld te hebben en voicemail ingesproken te hebben. Ik weet van niks...
Maar ik kon niet voorgesteld worden voor de functie, want ik had al eens gereageerd (aantal maanden terug) op dezelfde functie en toen ben ik afgewezen. De reden van afwijzing toendertijd kon ze me niet vertellen. Ik zou het zelf ook niet meer weten... enige wat ik me kan herinneren is dat die vacature toen 'on hold' is gezet. Nooit meer wat van gehoord. Ik heb haar gevraagd of ze de reden van afwijzing voor me kan opzoeken. Ik denk eerlijkgezegd niet dat ik er nog wat van hoor.

Blegh, schiet weer niet op zo.

Again edit: Meteen maar even verder gebeld.
Ook niet uitgenodigd in Hardenberg. In de 40 mensen gereageerd, 6 uitgenodigd en een reservelijst. Daar sta ik helaas niet op. Vorige keer wel. Degene die ik aan de telefoon had kon me geen reden geven, want zij zat niet in het selectieteam. Ik krijg nog een brief.

Nu loopt er nog 1 vacature....

Ook meteen maar met de ANWB gebeld (had een aanvraag gedaan voor een rijtest of ik mn rijbewijs in 10 dagen kan halen, of toch beter gewoon kan gaan lessen). En wil daarna dus bezig met lessen.. want dan heb ik iets meer kans op werk.
druk druk druk (ze hebben een actie), maar ik wordt vandaag/vanaaf teruggebeld als het goed is. Om een afspraak te plannen.

En eindelijk een vrolijk iemand aan de telefoon, maakt mn dag toch weer een beetje goed.

[ Bericht 47% gewijzigd door Kekaa op 15-02-2010 11:58:05 ]
pi_78015132
Misschien nog wel een goede tip voor de mensen die met problemen met zelfvertrouwen kampen: ga vrijwilligerswerk doen! Je moest eens weten hoe graag mensen je willen aannemen als je niets kost. Het geeft voldoening en dat beschermt tegen problemen met zelfvertrouwen. Tevens ben je toch van de straat en heb je iets gedaan in dat "gat in je CV".

Uiteraard is dergelijk werk tijdelijk en waarschijnlijk beseft een werkgever dat ook wel. Het biedt ook geen geld, maar het kan wel uitdaging op niveau en allerlei andere dingen die je uit werk haalt bieden. Zelf heb ik bijvoorbeeld de taak op me genomen om provinciale doorstroom toernooien te organiseren. En dat bleek echt nog niet zo simpel... Maar het eerste toernooi zit er inmiddels op en het gaf veel voldoening. De concurrentie is ook niet zo heel groot, want er zijn volgens mij maar weinig langdurige werkzoekenden die er voor kiezen om vrijwilligerswerk te gaan doen totdat ze een betere optie vinden.
pi_78015324
Overigens noem ik het ook heel bewust werkzoekend, want dat klinkt positiever. Kan het volgende topic "werkzoekend, wat nu?" heten? Volgens mij maakt het ook wel een verschil of je jezelf maandenlang wijs maakt dat je werkloos bent, of dat je werkzoekend bent. Het tweede heeft meer uitstraling en dat zien werkgevers denk ik ook.
pi_78016349
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:56 schreef Daboman het volgende:
Overigens noem ik het ook heel bewust werkzoekend, want dat klinkt positiever. Kan het volgende topic "werkzoekend, wat nu?" heten? Volgens mij maakt het ook wel een verschil of je jezelf maandenlang wijs maakt dat je werkloos bent, of dat je werkzoekend bent. Het tweede heeft meer uitstraling en dat zien werkgevers denk ik ook.
Eens, werkzoekend klinkt veel positiever. En dat 'wat nu?' mag er van mij ook wel af, want dat klinkt ook alsof we er bij de pakken neerzitten.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_78018946
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:22 schreef Rooligan het volgende:
....
Belt vanmiddag laat de commercieel directeur van bedrijf A op. Was erg rustig aan telefoon (zeker t.o.v. het gesprek maandag) dus ik voelde de bui een beetje hangen. Hij vertelde dat ze intern al een evaluatie hadden gehouden en ze me nu al konden laten weten wat daaruit gekomen was. Het bleef even stil, toen vroeg hij: "Kun je vrijdag nog voor onze vakanties voor een tweede bezoek komen? De operationeel directeur wil je graag spreken. Het gesprek zal maximaal 1 uur duren vanwege onze drukke agenda's. De operationeel directeur kan je tijdens dit gesprek wat meer vertellen over onze arbeidsvoorwaarden. Wanneer dat gesprek goed verloopt, dan zullen we je een aanbieding doen...".

Maar goed, we zijn er nog niet! Helaas kunnen op het tijdstip dat nu afgesproken is de twee gesprekspartners van het vorige gesprek er niet bij zijn en ik dus alleen met de derde beslissingsnemer om de tafel zal zitten.
Ik zal even verslag doen van het gesprek van vrijdag....
Ook dat gesprek liep erg prettig en natuurlijk. Na een uur en drie kwartier moesten we toch maar eens afronden, en de operationeel directeur gaf aan dat hij nu overtuigd was van mijn kunnen. Het zou niet makkelijk zijn in het begin, maar met de juiste inzet en begeleiding zou het een mooie samenwerking worden. Hij zou proberen het gesprek dezelfde dag nog terug te koppelen naar de andere twee heren en de uiteindelijke beslissing zou waarschijnlijk pas na de vakantie plaatsvinden. Er was nl. nog 1 andere kandidaat die nog op een tweede gesprek zou moeten komen (na hun vakanties).

Ik was koud thuis die vrijdag, of de telefoon ging. De comm. dir. belde heel enthousiast op en gaf aan al feedback van het gesprek ontvangen te hebben. Hij gaf aan dat die louter positief was, en dat hij eigenlijk niets anders had verwacht. Of we even de arbeidsvoorwaarden telefonisch konden doorlopen en bevestigen, dan zou direct na de vakantie de schriftelijke versie volgen. De andere kandidaat hadden ze al afgebeld - die hoefde niet meer te komen. Tien minuten na dit telefoongesprek ontving ik een email met een bevestiging van de gemaakte voorwaarden en afspraken. Het is dan wel een jaarcontract, maar er stond in de mail dat ze de intentie hebben dit om te zetten naar een vast contract. De arbeidsvoorwaarden (zowel primair als secundair) zijn gewoonweg prima te noemen. Nog geen vijf minuten na dit mailtje, kreeg ik emails van zowel de business unit manager als de op. dir. die me beiden ‘welkom aan boord’ wensten en ‘er erg veel zin in hadden’. Vrijdagavond hebben we thuis maar even een flesje champagne ontkurkt…

Zo snel kan het dus gaan! Ik heb vanaf het eerste telefonische contact een heel goed gevoel bij dit bedrijf gehad. Informele cultuur, zelfkritisch, prestatiegericht maar niet ten koste van alles. Hun producten zijn innovatief en state-of-the-art. Ik ga samen met de comm. dir. de M&S op me nemen voor een nieuwe tak van producten. Ik zal me met name bezig houden met acq. en accountmanagement en zal zo’n 70% van de tijd op de weg zitten door heel NL. Ieder verkooptraject is ingericht als een zelfstandig project waarin mijn functie zorg draagt voor de begeleiding van alle partijen in deze; en dat is toch waar ik het beste in ben. De comm. dir. zal samen met mij de plannen en strategie schrijven en monitoren. Het is een snelle en dynamische markt, gelukkig dus heel anders dan mijn vorige functie (waar de directie nooit snel een beslissing kon maken waardoor de organisatie enorm geremd werd).

Ik mag 1 maart al beginnen.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_78019361
Zoeken ze nog contractadministratoren?
pi_78019703
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geen proeftijd?
jawel, 60 dagen, maar de kans dat je dar ontslagen wordt is zo klein en anders zoeken ze iets anders voor je binnen het bedrijf
pi_78020069
Vraag me af he... de mensen die hier al enkele maanden rondlopen... zou het niet aan je presentatie/cv/sollicitatiebrief kunnen liggen dat je nog steeds niks hebt of weinig wordt uitgenodigd?

Kreeg vandaag te horen dat je je cv zo beknopt mogelijk moet houden en niet meer dan 2 pagina's moet hebben.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:27:06 #209
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78020232
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Kreeg vandaag te horen dat je je cv zo beknopt mogelijk moet houden en niet meer dan 2 pagina's moet hebben.
dat is standaard
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_78020299
Ook qua inhoud he. Dus niet alle taken die je hebt gedaan uitvoerig gaan opsommen, maar alleen de belangrijkste dingen eruit pikken en kort formuleren.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:00:14 #211
50936 The_Hives
pi_78021338
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ook qua inhoud he. Dus niet alle taken die je hebt gedaan uitvoerig gaan opsommen, maar alleen de belangrijkste dingen eruit pikken en kort formuleren.
I know, maar dat is niet alleen van deze tijd, dat is altijd al zo geweest
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_78021927
En er kan nog meer bij: Deze week laatste week werken.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:42:05 #213
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78022713
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vraag me af he... de mensen die hier al enkele maanden rondlopen... zou het niet aan je presentatie/cv/sollicitatiebrief kunnen liggen dat je nog steeds niks hebt of weinig wordt uitgenodigd?

Mijn CV is prima Kreeg vorige week nog een compliment over m'n CV

@Rooligan: Gefeliciteerd man
pi_78024235
Hoe komen jullie nou aan geld als de ww erop zit?
  maandag 15 februari 2010 @ 17:49:28 #215
50936 The_Hives
pi_78024362
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:44 schreef vault_tec het volgende:
duurt nog 9 maanden. Maar anders ga ik wel bij mn vriendin thuis zitten

Maar serieus, wat dacht je van werk onder je niveau? Het interesseert mij dan echt niets als ik dan productiewerk moet doen of schoffelen ofzo. Als ik dan maar wat verdien.
Fok! Federatie
pi_78024404
quote:
dan moet je de bijstand in ?
pi_78024566
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:10 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

jawel, 60 dagen, maar de kans dat je dar ontslagen wordt is zo klein en anders zoeken ze iets anders voor je binnen het bedrijf
Proeftijd geldt dan ook voor jou he Niet alleen voor het bedrijf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78024919
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Proeftijd geldt dan ook voor jou he Niet alleen voor het bedrijf.
Ik ga daar niet weg want ik zit daar goed voor een tijdje.. Voorlopig tot dat ik iets anders vind!
pi_78025074
ik doe vrijwilligerswerk. ik krijg een invaliditeitsuitkering.

ik werk in een school
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78027184
quote:
Welke WW?
Nee grapje. Ik geloof dat sommigen hier wel WW hebben.
Ik niet. Kan eens uitzoeken of ik het uberhaupt wel eens een keertje kan krijgen. Denk het niet.

Maar inderdaad, werk onder je niveau. Ik ben HBO afgestudeerd in juni. Alles wat ik tot nu toe heb gedaan kwam niet echt aan dat niveau. Maarja, beter dat en geen (niet een te groot) gat in mn CV dan wachten tot er iets passends voorbij komt en schulden opbouwen.
  maandag 15 februari 2010 @ 19:25:20 #221
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78027367
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:47 schreef Rooligan het volgende:
Gefeliciteerd! Ik vroeg me af of dit je zoveelste teleurstelling zou worden in al die tijd dat je zoekende tijd, maar uiteindelijk is het gelukt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 15 februari 2010 @ 19:36:37 #222
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78027861
quote:
Gefeliciteerd! Met je baan en met je snelle en dynamische directie
  maandag 15 februari 2010 @ 19:38:12 #223
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78027927
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:56 schreef Daboman het volgende:
Wereldidee! Er is zo veel kracht in de woorden die je gebruikt en al helemaal als ze over jezelf gaan!
  maandag 15 februari 2010 @ 20:48:04 #224
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78031109
quote:

[..]
Van harte man!

Ik hoop dat ik ook snel een dergelijk bericht kan plaatsen hier. Vrijdag is mijn CV via W&S bureau aan bedrijf X voorgelegd. Er was nog een andere kandidaat (tot nu toe, vacature is zeer recent) waarvan het CV is opgestuurd naar hun relatie. Hopelijk krijg ik deze week een uitnodiging voor het bedrijf voor een kennismaking.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78036466
quote:

[..]

Ik zal even verslag doen van het gesprek van vrijdag....
Ook dat gesprek liep erg prettig en natuurlijk. Na een uur en drie kwartier moesten we toch maar eens afronden, en de operationeel directeur gaf aan dat hij nu overtuigd was van mijn kunnen. Het zou niet makkelijk zijn in het begin, maar met de juiste inzet en begeleiding zou het een mooie samenwerking worden. Hij zou proberen het gesprek dezelfde dag nog terug te koppelen naar de andere twee heren en de uiteindelijke beslissing zou waarschijnlijk pas na de vakantie plaatsvinden. Er was nl. nog 1 andere kandidaat die nog op een tweede gesprek zou moeten komen (na hun vakanties).

Ik was koud thuis die vrijdag, of de telefoon ging. De comm. dir. belde heel enthousiast op en gaf aan al feedback van het gesprek ontvangen te hebben. Hij gaf aan dat die louter positief was, en dat hij eigenlijk niets anders had verwacht. Of we even de arbeidsvoorwaarden telefonisch konden doorlopen en bevestigen, dan zou direct na de vakantie de schriftelijke versie volgen. De andere kandidaat hadden ze al afgebeld - die hoefde niet meer te komen. Tien minuten na dit telefoongesprek ontving ik een email met een bevestiging van de gemaakte voorwaarden en afspraken. Het is dan wel een jaarcontract, maar er stond in de mail dat ze de intentie hebben dit om te zetten naar een vast contract. De arbeidsvoorwaarden (zowel primair als secundair) zijn gewoonweg prima te noemen. Nog geen vijf minuten na dit mailtje, kreeg ik emails van zowel de business unit manager als de op. dir. die me beiden ‘welkom aan boord’ wensten en ‘er erg veel zin in hadden’. Vrijdagavond hebben we thuis maar even een flesje champagne ontkurkt…

Zo snel kan het dus gaan! Ik heb vanaf het eerste telefonische contact een heel goed gevoel bij dit bedrijf gehad. Informele cultuur, zelfkritisch, prestatiegericht maar niet ten koste van alles. Hun producten zijn innovatief en state-of-the-art. Ik ga samen met de comm. dir. de M&S op me nemen voor een nieuwe tak van producten. Ik zal me met name bezig houden met acq. en accountmanagement en zal zo’n 70% van de tijd op de weg zitten door heel NL. Ieder verkooptraject is ingericht als een zelfstandig project waarin mijn functie zorg draagt voor de begeleiding van alle partijen in deze; en dat is toch waar ik het beste in ben. De comm. dir. zal samen met mij de plannen en strategie schrijven en monitoren. Het is een snelle en dynamische markt, gelukkig dus heel anders dan mijn vorige functie (waar de directie nooit snel een beslissing kon maken waardoor de organisatie enorm geremd werd).

Gefeliciteerd! Een mooi voorbeeld van doorzettingsvermogen. Hoe lang was je werkzoekend eigenlijk?
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_78036661
In Juli (HBO) afgestudeerd en in de tussentijd helemaal niet gewerkt (hoe lui ) Begin februari aangenomen op een tijdelijk project binnen de overheid tot het einde van het jaar. Echter tegen een zeer matig loon voor een HBO'er (1500e netto.). Zit een beetje in dubio of ik dit moet doorzetten of toch moet verder zoeken naar wat anders...
pi_78036807
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:31 schreef Guglilminpietro het volgende:
In Juli (HBO) afgestudeerd en in de tussentijd helemaal niet gewerkt (hoe lui ) Begin februari aangenomen op een tijdelijk project binnen de overheid tot het einde van het jaar. Echter tegen een zeer matig loon voor een HBO'er (1500e netto.). Zit een beetje in dubio of ik dit moet doorzetten of toch moet verder zoeken naar wat anders...
1500 euro netto voor een HBO starter is zeer netjes vooral in deze tijd!

Als je tig jaren werkervaring zou hebben, aanvullende studie's en cursussen (alleen HBO is tegenwoordig onvoldoende) en verschillende talen onder de knie had, begreep ik het volkomen
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_78037028
1500 euri netto is zeker netjes voor een startende HBO'er. Kom op zeg, matig loon. Je dacht dat je gelijk 3000 euro zou gaan verdienen nu je je diploma op zak hebt?

Als je nou een aantal jaar ervaring erbij had en cursussen hebt gevolgd en zo, dan zou het weinig geweest zijn. Maar om hier je baan voor op te geven...
pi_78037057
quote:
Dat kan toch tegelijk?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78038114
gewoon er bijven werken en ondertussen zoeken naar iets beters
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:10:59 #231
45722 Dromer
pi_78046771
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat kan toch tegelijk?
Het is ook beter om te solliciteren als je al/nog aan het werk bent. Alleen gaat het je nogal wat vrije uren kosten als je veel uitnodigingen voor een gesprek krijgt.
pi_78047110
Als...
pi_78049882
quote:
Anders wil ik die baan wel hoor.
pi_78054312
1500 netto is harstikkie netjes als starter!
pi_78054372
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:14 schreef Keesflap het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Weer een vacture waar ik achteraan kan. Aangezien Amstelveen maar 1,5 uur reizen bij mij vandaan is en mijn maandelijke lasten nog geen 300 euro zijn is de baan erg aantrekkelijk voor mij.

Aangezien ik ook de slechtste niet ben, zijn hier nog wat tips voor jou:

http://www.ttp.nl/nl/over-ttp/div-informatiemanagement
http://www.kbenp-talentsearch.nl/smartsite.dws?id=1921

Tevens moet de Centrale Archiefselectiedienst te winschoten de komende jaren honderden archiefdossiers ontsliten. Daarvoor zoekt men de komende maanden nog naar 50 nieuwe medewerkers. De vacature zou volgende maand op www.werkenbijhetrijk.nl moeten staan.
Donderdag toch maar voor een gesprek naar Amstelveen. Al is het alleen maar om die ervaring weer in de zak te steken

Verder bedankt voor je tips: bij ttp en kbenp sta ik al een tijdje ingeschreven, maar van winschoten was ik nog niet op de hoogte. Thanks!
pi_78054414
quote:

[..]

Gefeliciteerd! Succes met je nieuwe baan!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:52:30 #237
45722 Dromer
pi_78060039
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:29 schreef Tiez10 het volgende:
1500 netto is harstikkie netjes als starter!
Ik heb het idee dat sommige net afgestudeerde HBO'ers nog in het gouden tijdperk leven waarin ze van alles werd beloofd als ze aan het werk zouden gaan en ze nog neerkijken op het simpele volk dat rond moest komen van een salaris rond modaal. (wat ik al aardig veel vind)

Iets anders:
In Limbabwe is het nu carnaval en dat houdt in dat er nu dus écht niks aan vacatures bijkomt. Bleuh.. dat worden een hoop open sollicitaties om deze week aan m'n 4 activiteiten te komen, vrees ik.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:02:32 #238
50936 The_Hives
pi_78060532
vandaag 3 sollicitaties de deur uit na een week van niets kunnen vinden. Ben benieuwd........
Fok! Federatie
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:05:33 #239
50936 The_Hives
pi_78060651
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:02 schreef The_Hives het volgende:
vandaag 3 sollicitaties de deur uit na een week van niets kunnen vinden. Ben benieuwd........
sodeju, binnen 10 minuten nadat ik een sollicitatie heb verstuurd telefonisch afgewezen
Fok! Federatie
pi_78061449
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:05 schreef The_Hives het volgende:

[..]

sodeju, binnen 10 minuten nadat ik een sollicitatie heb verstuurd telefonisch afgewezen
Lekker motiverend is dat he...
^ To je nesmysl ^
pi_78061561
Beter iets dan niets...
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:12:20 #242
45722 Dromer
pi_78063716
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:05 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Dan heb je mijn record van 20 minuten verbroken.
pi_78063745
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
1500 euri netto is zeker netjes voor een startende HBO'er. Kom op zeg, matig loon. Je dacht dat je gelijk 3000 euro zou gaan verdienen nu je je diploma op zak hebt?

Als je nou een aantal jaar ervaring erbij had en cursussen hebt gevolgd en zo, dan zou het weinig geweest zijn. Maar om hier je baan voor op te geven...
gast das prima man, kameraad van mij kreeg 1600 bruto aangeboden terwijl die flip universiteit heeft. De uitbuiting is begonnen, de volgende gek tekent wel omdat ie al 6 maanden werkloos is. Zo werkt het dus nu.
pi_78063841
Tiez: ttp werd ik bij reageren op een vacature afgewezen en niet eens opgenomen in het bestand.
En Amstelveen daar woon ik. Heeft dat bedrijf nog leuke IT functies?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:18:01 #245
50936 The_Hives
pi_78063974
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:12 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dan heb je mijn record van 20 minuten verbroken.
heb ik er toch iets aan over gehouden

en het ergste is, de vacature was niet eens 'out-of-my-league' waardoor ze snel reageerden , was inmiddels vervuld en onterecht op internet geplaatst
Fok! Federatie
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:53:26 #246
142400 RedFever007
pi_78065523
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:12 schreef ASroma het volgende:

[..]

gast das prima man, kameraad van mij kreeg 1600 bruto aangeboden terwijl die flip universiteit heeft. De uitbuiting is begonnen, de volgende gek tekent wel omdat ie al 6 maanden werkloos is. Zo werkt het dus nu.
Dat zijn toch godverdomme ook geen bedragen meer
1600 bruto

Trouwens, hoeveel is die 1500 netto van Guglilminpietro bruto ongeveer?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:13:41 #247
50936 The_Hives
pi_78066364
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:53 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dat zijn toch godverdomme ook geen bedragen meer
1600 bruto

Trouwens, hoeveel is die 1500 netto van Guglilminpietro bruto ongeveer?
2100
Fok! Federatie
pi_78068769
Allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik kan niet wachten om te beginnen, heb er enorm veel zin in! Ik heb me de afgelopen dagen de procedure nog eens door mijn hoofd laten gaan en eens flink gegniffeld

Mijn basissalaris is prima te noemen (boven modaal), maar wat ik aan secundaire voorwaarden ga krijgen is helemaal goed::
- eerste jaar bonus op basis van bedrijfsresultaat (ca. 8% van jaarsalaris); daarna prestatiebonus wat kan oplopen tot 20%;
- lease auto voor 750 euro excl. brandstof - niet merk gebonden, niet maatschappij gebonden (dus volop keus);
- pensioenregeling met gegarandeerd eindbedrag;
- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- onkostenvergoeding voor als ik onderweg ben;
- laptop & GSM;
- thuis werken is geen probleem (uiteraard in overleg);
- vergoeding internetkosten thuis;
- mogelijkheden tot volgen van (betaalde) studies of cursussen.

Helaas zal ik wel dit topic moeten verlaten...
Volgende optredens:
pi_78068972
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Rooligan het volgende:
Allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik kan niet wachten om te beginnen, heb er enorm veel zin in! Ik heb me de afgelopen dagen de procedure nog eens door mijn hoofd laten gaan en eens flink gegniffeld

Mijn basissalaris is prima te noemen (boven modaal), maar wat ik aan secundaire voorwaarden ga krijgen is helemaal goed::
- eerste jaar bonus op basis van bedrijfsresultaat (ca. 8% van jaarsalaris); daarna prestatiebonus wat kan oplopen tot 20%;
- lease auto voor 750 euro excl. brandstof - niet merk gebonden, niet maatschappij gebonden (dus volop keus);
- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- laptop & GSM;

Heel erg netjes.

Overigens kun je nu wel in dit topic pimpen:

Salaris 2010. deeltje 2 waar de salarissen nog niet dalen

pi_78072682
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:15 schreef merry77 het volgende:
Tiez: ttp werd ik bij reageren op een vacature afgewezen en niet eens opgenomen in het bestand.
En Amstelveen daar woon ik. Heeft dat bedrijf nog leuke IT functies?
Het gaat om de gemeente Amstelveen en het gaat via Maandag... Ik heb dus niet echt verdere kijk op de vacatures daar.

Zowel bij TTP als bij KBenP ben ik langs geweest en heb ik leuke gesprekken gehad. Bij beide wordt nu dus naar een passende plek voor me gekeken. Dat schiet alleen nog niet erg op...
pi_78072806
quote:

- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- laptop & GSM;

Klinkt super man! Kan je de komende week zowaar nog ff genieten van je laatste dagen als werkloze
pi_78073135
quote:
1500 euro netto, of dat matig is? Het is omgerekend iets meer dan schaal 7, trede 0 van het BBRA. Dat lijkt mij ook een niet zo’n hoog salaris. Een HBO’er start meestal in schaal 8 (dat is 1579 euro netto) of 9.

Het mooiste vak is nog om werkgever te zijn. Dan heb je het pas echt GEMAKKELIJK!
pi_78073872
quote:
Jij bent er mss wel op vooruit gegaan, ten opzichte van je oude baan. Maar mooi om te lezen dat er licht aan het eind van de tunnel is. Zelf heb ik nog een baan, maar ik voel het aankomen dat ik per 31-3 weer mijn handje moet gaan ophouden
Nou is mijn baantje zwaar bagger en zoek ik al stevig naar iets anders, maar dat is er uiteraard nog niet. Deze successtories zijn wel een opsteker!
pi_78073974
Ik ben nu aan het solliciteren (gelukkig niet werkloos, maar wie weet binnenkort wel) en het valt me alles mee hoe de markt is. Beter dan een paar maanden geleden, laat staan een jaar geleden! Overmorgen 2e gesprek en ga waarschijnlijk meer verdienen dan ooit.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:59:07 #255
45722 Dromer
pi_78077141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:46 schreef sempron2400 het volgende:
Het mooiste vak is nog om werkgever te zijn. Dan heb je het pas echt GEMAKKELIJK!
Tenzij je bedrijf over de kop gaat in deze tijden natuurlijk.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:37:42 #256
142400 RedFever007
pi_78079212
quote:

- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- laptop & GSM;

Ga weg hier

Nee hoor, geintje Ziet er prima uit Heel erg veel succes en plezier in bij/je nieuwe werk
pi_78079671
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:00 schreef Osramp het volgende:

[..]

Jij bent er mss wel op vooruit gegaan, ten opzichte van je oude baan.
Ik ben zowel primair als secundair er op vooruit gegaan. Primair slechts minimaal, maar ik heb open kaart gespeeld over mijn vorig salaris (zonder een loonstrookje te hoeven overleggen, overigens) en heb gewoon eerlijk aangegeven wat ik graag wilde gaan verdienen het eerste jaar. Dat hebben ze me dan ook aangeboden tijdens het 'arbeidsvoorwaarden-telefoontje' en ik had geen zin om moeilijk te doen en ineens meer te vragen. Mijn vorige salaris was iets beneden het landelijk gemiddelde salaris voor een dergelijke functie, maar ik woon in Limburg en daar zijn de salarissen over het algemeen wat lager dan in de Randstad. Ik had er geen moeite mee, omdat ik financieel makkelijk kon rondkomen en lekker kon sparen.

Ik heb het laatste jaar heel veel verschillende salarissen voorbij zien komen voor soortgelijke functies (HBO technisch, 5 - 10 jaar ervaring in -het liefst internationale- commerciële functies). Variërend van 1800 bruto tot 4200 bruto; uiteraard grotendeels afhankelijk van het gevraagde profiel en de gewenste ervaring. Ook heb ik 1 keer een gesprek gehad waarbij men aangaf het minimumloon uit te keren, maar wel commissie bij elke verkoop....

BIj de laatste gesprekken die ik gehad heb vonden ze mijn wens aan de hoge kant, zij zaten liever rond de 2100 - 2300 bruto per maand. Wanneer ik uiteindelijk aangenomen zou worden, dan zou ik het daar niet vanaf laten hangen, maar uiteraard zou ik wel een oogje in het zeil houden betreffende vrijkomende vacatures.
Volgende optredens:
pi_78081512
Nog gefeliciteerd Rooligan.
pi_78082166
Ik kom me hier ook melden. Na bijna 3,5 jaar als uitzendkracht gewerkt te hebben bij een bedrijf, is het doek gevallen. Nu was dit al eerder bekend, ik weet dit al sinds september, niet echt een verrassing dus. Per 1 april eindigt mijn contract.
Echter de laatste tijd is gebleken dat de werkvoorraad ernstig geslonken is (voornamelijk als gevolg van automatisering en verbetering van het proces). Vorige week al halve dagen gewerkt, vandaag hoorden wij (de groep UZK's, ong. 20 man) dat we per morgen niet meer hoeven te komen. Uitzendkrachten hebben een korte opzegtermijn, ik ben gelukkig wel gedetacheerd en krijg tot 1 april gewoon doorbetaald.
In principe wordt er per week gekeken of er nog werk te doen is, maar dit ligt niet in de lijn der verwachting.

Ik zoek elke dag vacatures maar ben hier veel productiever in, ook in het schrijven van de brieven, als ik op werk zit. Vond het dan ook fijner om halve dagen te werken, heb je ook wat meer ritme in je dagen. En ik vond het werken daar ook helemaal niet erg. Wel lekker om nu even wat vrije tijd te hebben, heb ook nog genoeg te klussen in huis.
Aanbod aan vacatures valt me echt tegen trouwens. Ik kom weinig geschikte vacatures tegen. En ik heb echt niet al te hoge eisen. Opleidingseisen vind ik af en toe ook echt aan de hoge kant.
Ik krijg nog wel een sollicitatietraining aangeboden, dat is dus wel netjes... Maar het probleem vind ik voornamelijk om vacatures te vinden.

[ Bericht 65% gewijzigd door Syytön op 16-02-2010 23:51:06 ]
pi_78082227
hoe is het met de werkloosheid gesteld? is het een groot verschil tegenover België?
Werewolf
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:01:17 #261
50936 The_Hives
pi_78088865
vandaag weer langs WERKBedrijf. Maandelijks gesprek met zo'n vrouwtje die je behandeld alsof je een achtergestelde jongere bent zonder enig toekomstperspectief
Fok! Federatie
pi_78092362
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:02 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben nu aan het solliciteren (gelukkig niet werkloos, maar wie weet binnenkort wel) en het valt me alles mee hoe de markt is. Beter dan een paar maanden geleden, laat staan een jaar geleden! Overmorgen 2e gesprek en ga waarschijnlijk meer verdienen dan ooit.
Via een UZB of gewoon sollicitatiebrieven? Welke richting?
pi_78093567
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:02 schreef heiden6 het volgende:
Of je hebt gewoon mazzel natuurlijk.

Ik dacht een paar weken geleden trouwens ook dat ik wellicht weer snel aan de bak zou zijn. Twee tweede gesprekken bij leuke adviesbureaus gehad, maar helaas toch afgewezen, en vooral weer op een gebrek aan ervaring in de advieswereld..

Hoe kan ik in godsnaam ooit ervaring opdoen als ze geen starters willen?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_78095449
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:01 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe kan ik in godsnaam ooit ervaring opdoen als ze geen starters willen?
dat vraag ik mij ook altijd af!
Hoe wil je ervaring opdoen als niemand je aanneemt vanwege het ontbreken van ervaring

je moet toch ergens die ervaring vandaan halen
pi_78095671
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

dat vraag ik mij ook altijd af!
Hoe wil je ervaring opdoen als niemand je aanneemt vanwege het ontbreken van ervaring

je moet toch ergens die ervaring vandaan halen
Typische voorbeeld van een vicieuze crisiscirkel.
Hoopopgeleide starters hebben het enorm moeilijk. Je ziet soms zelf dat ze voor traineeships mensen met 2-3 jaar werkervaring verkiezen boven net afgestudeerden. Op juniorfuncties reageren vlot mensen met 5 tot 10 jaar werkervaring. Het is om moedeloos van te worden. Keer op keer leg ik het af tegen mensen met net wat meer en net wat concretere werkervaring. Ik dacht dat ik met mijn jaar relevante werkervaring al een kleine voorsprong had, maar in de ogen van werkgevers sta ik praktisch gelijk aan iemand die net afgestudeerd is.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_78099855
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Via een UZB of gewoon sollicitatiebrieven? Welke richting?
CV op Monsterboard gezet, ik werd afgelopen vrijdag door het bedrijf zelf benaderd.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:01 schreef nozem het volgende:

[..]

Of je hebt gewoon mazzel natuurlijk.
Als ik donderdag aangenomen word is dat zeker het geval. Maar dat was me een half jaar of een jaar geleden niet gelukt. Ik postte het ook echt als hart onder de riem.
pi_78110402
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef nozem het volgende:

Keer op keer leg ik het af tegen mensen met net wat meer en net wat concretere werkervaring. Ik dacht dat ik met mijn jaar relevante werkervaring al een kleine voorsprong had,
Tsja, en dat gebeurde mij vandaag ook. Ben afgestudeerd in 1999 aan de lerarenopleiding elektrotechniek en heb daarna verschillende banen gehad. Het meest aantrekkelijke was het geven van trainingen in electronica, maar dat stopte omdat het bedrijf bijna kopje onder ging. Nou kwam ik een vacature tegen van een bedrijf 90km ver weg waar ze een trainer elektrotechniek zoeken, Gereageerd en waren gematigd positief. Vandaag kwam een bericht dat ze nog even verder zoeken naar iemand die dichterbij woont en recentere ervaring heeft. Met trainingen geven heb ik ervaring zat, maar ze zijn bang dat mij e-kennis te ver is weggezakt. Elektronica is daarin volgens hen geen oppepper.
Niet echt afgewezen, maar ze zoeken nog verder. Ik hoor er nog van, al lijkt me dat sterk.
Grrrrr, nét te ver weg en nét niet genoeg ervaring Heb verhuizen op termijn al direct aangesproken en inwerken in eigen tijd / betaling. Voor mijn gevoel toch wel flink door het stof gegaan.
pi_78110601
ik geraak hel moeilijk aan werk omwille van m'n handicap. ik ben daarom vrijwillgerswerk gaan doen en het bevalt me heel goed.
Werewolf
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:54:47 #269
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78125547
Mooie grap hier:

Tijdelijke functie (t/m 30 april) via een uitzendbureau aangenomen en laten vallen dat ik nog wel meerdere pijlen op mijn boog heb en toch op zoek ben naar vastigheid. Resultaat: een week gewerkt, en vervolgens de deur uitgezet "omdat ze niet willen dat ik ieder moment weg kan gaan"...
Tot zover de kwaliteitspost
pi_78127044
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:12 schreef Osramp het volgende:

[..]

Tsja, en dat gebeurde mij vandaag ook. Ben afgestudeerd in 1999 aan de lerarenopleiding elektrotechniek en heb daarna verschillende banen gehad. Het meest aantrekkelijke was het geven van trainingen in electronica, maar dat stopte omdat het bedrijf bijna kopje onder ging. Nou kwam ik een vacature tegen van een bedrijf 90km ver weg waar ze een trainer elektrotechniek zoeken, Gereageerd en waren gematigd positief. Vandaag kwam een bericht dat ze nog even verder zoeken naar iemand die dichterbij woont en recentere ervaring heeft. Met trainingen geven heb ik ervaring zat, maar ze zijn bang dat mij e-kennis te ver is weggezakt. Elektronica is daarin volgens hen geen oppepper.
Niet echt afgewezen, maar ze zoeken nog verder. Ik hoor er nog van, al lijkt me dat sterk.
Grrrrr, nét te ver weg en nét niet genoeg ervaring Heb verhuizen op termijn al direct aangesproken en inwerken in eigen tijd / betaling. Voor mijn gevoel toch wel flink door het stof gegaan.
Geen idee of je nog iets wilt doen met je opleiding maar hier zijn ze op zoek naar een docent techniek.

http://www.thamen.nl/pages/vac_docent.html
Word alleen wel verhuizen ben ik bang
pi_78128669
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 02:00 schreef marcosta het volgende:

Geen idee of je nog iets wilt doen met je opleiding maar hier zijn ze op zoek naar een docent techniek.

http://www.thamen.nl/pages/vac_docent.html
Word alleen wel verhuizen ben ik bang
Ik wil best zo'n functie hebben, maar het is VMBO techniek. Dat is toch van een ander kaliber als elektrotechniek. Techniek behandelt meer dan alleen elektrotechniek.
Daarnaast is het vervanging wegens ziekte en wel erg ver weg
pi_78128718
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik wil best zo'n functie hebben, maar het is VMBO techniek. Dat is toch van een ander kaliber als elektrotechniek. Techniek behandelt meer dan alleen elektrotechniek.
Daarnaast is het vervanging wegens ziekte en wel erg ver weg
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat deze functie gewoon voor vast is.
De persoon heeft een ongeneeslijke ziekte en zal zeker niet meer terugkeren.
En of techniek iets anders is dan elektrotechniek zul jij het beste weten
Ik ben maar een proces-operator die het ICtTvak in is gestruikeld
pi_78128900
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:53 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat deze functie gewoon voor vast is.
De persoon heeft een ongeneeslijke ziekte en zal zeker niet meer terugkeren.
En of techniek iets anders is dan elektrotechniek zul jij het beste weten
Ik ben maar een proces-operator die het ICtTvak in is gestruikeld
Aha, dan komt het dichter bij een haalbare kaart. Maar dan nog is techniek veel breder dan alleen maar elektrotechniek. Eens even goed over denken, maar zeker bedankt voor tips en aanwijzingen
pi_78134456
@osramp

wellicht dat je het al gedaan hebt, maar ik zou de verschillende ROC websites eens af gaan om te kijken of er nog gezocht wordt naar leraren elektrotechniek. Het is jammer dat elektrotechniek weinig aanwas heeft qua leerlingen, 10-15 jaar geleden was er volop werk als leraar elektrotechniek dat is nu helaas wel anders.

wellicht is een adviseur functie iets? http://www.hollandertechn(...)seur-elektrotechniek

je zou sowieso een open sollicitatie naar Hollander kunnen sturen, is toch een "groot" bedrijf in de techniek waarvan elektrotechniek een belangrijk onderdeel is.
pi_78146173
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:54 schreef Gizmo112 het volgende:
Mooie grap hier:

Tijdelijke functie (t/m 30 april) via een uitzendbureau aangenomen en laten vallen dat ik nog wel meerdere pijlen op mijn boog heb en toch op zoek ben naar vastigheid. Resultaat: een week gewerkt, en vervolgens de deur uitgezet "omdat ze niet willen dat ik ieder moment weg kan gaan"...
Dat soort naïeve eerlijkheid heb ik al lang geleden afgeschaft.
pi_78151822
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:14 schreef ASroma het volgende:
@osramp

wellicht dat je het al gedaan hebt, maar ik zou de verschillende ROC websites eens af gaan om te kijken of er nog gezocht wordt naar leraren elektrotechniek. Het is jammer dat elektrotechniek weinig aanwas heeft qua leerlingen, 10-15 jaar geleden was er volop werk als leraar elektrotechniek dat is nu helaas wel anders.

wellicht is een adviseur functie iets? http://www.hollandertechn(...)seur-elektrotechniek

je zou sowieso een open sollicitatie naar Hollander kunnen sturen, is toch een "groot" bedrijf in de techniek waarvan elektrotechniek een belangrijk onderdeel is.
Adviseur is ook wel aantrekkelijk, lijkt me althans van wel ondanks dat ik er nooit iets mee te maken heb gehad. Eens even goed in het bedrijf en vacature duiken.
Wel alleen......Apeldoorn of all places.......daar moet ik nog eventjes over denken of ik er al aan toe ben om die hoek uit te gaan.
Wel bedankt voor de tip.
pi_78154481
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:26 schreef Osramp het volgende:

[..]

Adviseur is ook wel aantrekkelijk, lijkt me althans van wel ondanks dat ik er nooit iets mee te maken heb gehad. Eens even goed in het bedrijf en vacature duiken.
Wel alleen......Apeldoorn of all places.......daar moet ik nog eventjes over denken of ik er al aan toe ben om die hoek uit te gaan.
Wel bedankt voor de tip.
het was ook meer als voorbeeld. Dit soort bedrijven zullen er vast ook zijn in Limburg, Noord Brabant en Oost-vlaanderen.
pi_78157634
Gefeliciteerd Rooligan Klinkt heel erg goed dat aanbod zo!

Nou ik heb na een workshop over cv's en sollicitatiebrieven bij m'n outplacementtraject mijn cv maar eens flink opgepoetst. O ja tip: maak er een persoonlijk profiel in. Dat schijnt tegenwoordig erg in trek te zijn

Nou ja zo nog maar een sollicitatiemail maken dan kan ik die morgen nog eens nalezen en dan kan ie de deur uit!
pi_78184323
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

CV op Monsterboard gezet, ik werd afgelopen vrijdag door het bedrijf zelf benaderd.
[..]

Als ik donderdag aangenomen word is dat zeker het geval. Maar dat was me een half jaar of een jaar geleden niet gelukt. Ik postte het ook echt als hart onder de riem.
Per 1 maart ga ik beginnen!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:38:19 #280
92117 Cydex
pi_78184871
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Per 1 maart ga ik beginnen!
Super! Gefeliciteerd.
pi_78191683
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Het zijn tijden om minder kieskeurig te zijn.
Dat merk ik wel een beetje ja. Als bijna afgestudeerd WO'er kreeg ik vanmiddag een serieuze aanbieding voor een baan als junior verkoopster in een damesmodezaak. Doorgroeimogelijkheden tot verkoopster en ze zochten toch echt iemand die er voor langere tijd blijft werken.

M'n cv lijkt overigens ook goed aan te slaan bij callcenters.
"Wij zijn jouw CV tegengekomen op Monsterboard en hebben een vacature die aansluit op jouw functieprofiel!

Functie eisen:
- Willen werken in een callcenter "
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_78232085
Ik begin 'm nu toch wel een beetje te knijpen. Nog maar een week en dan ben ik officieel werkloo... pardon: werkzoekend. En qua sollicitaties schiet het echt voor geen moer op. Heb nu al 3x gehad dat een leuke functie waar ik warm voor liep werd ingetrokken omdat ze het 'intern hebben opgelost'. Zet dan ook geen vacature uit, lullo's!
pi_78233053
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begin 'm nu toch wel een beetje te knijpen. Nog maar een week en dan ben ik officieel werkloo... pardon: werkzoekend. En qua sollicitaties schiet het echt voor geen moer op. Heb nu al 3x gehad dat een leuke functie waar ik warm voor liep werd ingetrokken omdat ze het 'intern hebben opgelost'. Zet dan ook geen vacature uit, lullo's!
dat ga je nog vaak genoeg tegenkomen helaas...

Ik heb ook regelmatig gehad dat ik op gesprek moest, goed gesprek gehad, ze namen me mee naar een ronde verder en vervolgens was het intern opgelost.
Zonde van de (mijn) tijd als ze dit van te voren al wisten
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:58:29 #284
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78233113
Vanaf 1 maart post ik ook niet meer in dit topic
Tot zover de kwaliteitspost
pi_78255865
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:58 schreef Gizmo112 het volgende:
Vanaf 1 maart post ik ook niet meer in dit topic
Proficiat Wat gaat je nieuwe baan worden?
pi_78265866
Heiden6 en Gizmo112, geleficiteerd!

Ik werd vrijdagochtend gebeld door het bedrijf waar ik vorige week woensdag nog op gesprek ben geweest (bedrijf B uit een oudere post van me). Die wilden een gesprek inplannen met de directie voor komende week. Ik moest wel rekenen op minimaal twee uur gesprektijd, want bij gebleken geschiktheid werd het arbeidsvoorwaarden gesprek eraan gekoppeld. Ik heb aangegeven dat ik mijn agenda niet bij de hand had en zou terugbellen

Ik zit een beetje in dubio.... Waar ik aangenomen ben - daar heb ik gewoon een heel goed gevoel over. Prima mensen, prima cultuur, goede arbeidsvoorwaarden, dynamisch werk. Alleen heb ik een flink achterstand qua product- en marktkennis. De producten van bedrijf B spreken mij veel meer aan, maar daar heb ik niet het geweldige gevoel bij als bij bedrijf A (hoewel bedrijf B mij zeker wel aanspreekt qua imago en cultuur). Ook is met Bedrijf A nu alles rond; alleen het contract moet nog ondertekend worden...

Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant heb ik nu een baan bij een bedrijf (A) waar ik weet dat het gevoel goed is; aan de andere kant wil ik wel weten wat bedrijf B verder te bieden heeft....

Na ruim een jaar werkloos te zijn geweest heb ik een soort van luxe probleem nu
Volgende optredens:
pi_78268172
Ik zou iig even gaan praten.
Misschien komt het goede gevoel erna en zijn de sec arbeidsvoorwaarden NOG beter
Tis nu even JIJtijd dus gewoon gaan en doen wat je gevoel en je portomonnee je ingeeft.
pi_78268334
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:41 schreef Rooligan het volgende:
Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant heb ik nu een baan bij een bedrijf (A) waar ik weet dat het gevoel goed is; aan de andere kant wil ik wel weten wat bedrijf B verder te bieden heeft....

Naar de wet heb je nog geen baan bij A, je contract is immers nog niet getekend. Meestal een formaliteit, maar heb dit al eens zien misgaan. Het gesprek met B zou ik zeer zeker aangaan, je kunt er niks mee verklooien eigenlijk. Dan bij A desnoods een gefundeerde smoes ophangen waarom je ineens een paar uur verlof nodig hebt. Verzin een doktersafpraak voor je vriendin waar je absoluut bij moet zijn of iets dergelijks. Wie weet is B net zo goed of nog beter als A en laat je een goede kans liggen.
pi_78274453
nou kreeg van de week te horen dat ze met andere kandidaten verder gaan. Maar ik zou wel voor service mngr in aanmerking komen. Maar die functies hadden ze nu nog niet.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_78274624
tvp
  zondag 21 februari 2010 @ 20:14:02 #291
92117 Cydex
pi_78274929
quote:

Ik heb 1 ding geleerd: op mijn gevoel afgaan. De afgelopen jaren heb ik een goed betaalde baan gehad, maar geen voldoening. Een fijne baan die mij voldoening geeft, is mij veel geld waard.

Mocht het na een jaar toch niet lukken bij bedrijf A, kun je altijd verder kijken vind ik.

Succes ermee!
pi_78275028
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:14 schreef Cydex het volgende:

[..]

Ik heb 1 ding geleerd: op mijn gevoel afgaan. De afgelopen jaren heb ik een goed betaalde baan gehad, maar geen voldoening. Een fijne baan die mij voldoening geeft, is mij veel geld waard.

Mocht het na een jaar toch niet lukken bij bedrijf A, kun je altijd verder kijken vind ik.

Succes ermee!
Hier sta ik zeker achter. Je gevoel volgen. Wel eens een baan geaccepteerd waarbij ik vooraf al twijfel had en die twijfel was terecht.
pi_78278194
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:16 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hier sta ik zeker achter. Je gevoel volgen. Wel eens een baan geaccepteerd waarbij ik vooraf al twijfel had en die twijfel was terecht.
Ik heb de laatste jaren veel geleerd over 'mijn gevoel volgen', zowel zakelijk als privé. Ik heb echter geen twijfel bij bedrijf B en ik denk dat ik het gesprek aan ga. Ik heb niets te verliezen, behalve 90 km reizen en een middag vrije tijd... Wellicht dat ik na het gesprek een duidelijke bevestiging heb over mijn goede gevoel bij bedrijf A.
Volgende optredens:
pi_78278408
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:21 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik heb de laatste jaren veel geleerd over 'mijn gevoel volgen', zowel zakelijk als privé. Ik heb echter geen twijfel bij bedrijf B en ik denk dat ik het gesprek aan ga. Ik heb niets te verliezen, behalve 90 km reizen en een middag vrije tijd... Wellicht dat ik na het gesprek een duidelijke bevestiging heb over mijn goede gevoel bij bedrijf A.
Goede beslissing. Gevoel volgen in zulke zaken is het beste wat je kan doen.
  zondag 21 februari 2010 @ 21:46:04 #295
92117 Cydex
pi_78279654
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:21 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Succes! Ben benieuwd naar je volgende post met je ervaring en beslissing
pi_78281047
quote:
Heiden6 en Gizmo112, geleficiteerd!

Gras is altijd groener bij de buren. Ik zou het houden bij het bedrijf waar je bent aangenomen!
pi_78282277
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:07 schreef samjustme het volgende:

[..]

Gras is altijd groener bij de buren. Ik zou het houden bij het bedrijf waar je bent aangenomen!
Dat is mijn insteek ook, en ik voel ook een sterke morele verplichting richting hun. Het gesprek dinsdag zal me flink moeten overtuigen, wil ik naar bedrijf B 'overstappen'. Maar ik hoef niet persé op 1 paard te wedden, toch? En het kan natuurlijk nog altijd zo zijn, dat bedrijf B besluit om niet voor mij te kiezen...
Volgende optredens:
pi_78293675
Ik zou ook gaan en kijken wat eruit komt.
Als je niet gaat weet je het nooit.

Ik ga vanmiddag weer beginnen met schrijven. Afgelopen week een aantal leuke vacatures gezien... zelfs hier in mn eigen woonplaats.
pi_78333895
Blegh, zo jammer is dit. Ik had gevraagd om de reden van afwijzing:

Geachte mevrouw,

U heeft ons verzocht de reden van uw afwijzing aan te geven.

Door het overweldigend aantal reacties is het voor ons niet haalbaar persoonlijk in te gaan op een afwijzing. Wij selecteren op een aantal criteria zoals opleiding en ervaring. In uw geval sluiten deze criteria onvoldoende aan.

Wij wensen u veel succes bij het vinden van een passende baan.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:29:33 #300
92117 Cydex
pi_78334887
Een pluspuntje: ik kan over drie weken stage gaan lopen. Uitkering blijft door gaan net zoals de sollicitatieplicht. Via iemand uit mijn netwerk kan ik aan de slag als beleidsmedewerker. Duur is drie maanden en kan dan nog met drie maanden worden verlengd. Het zou mooi zijn als ik via deze weg een betaalde baan kan verdienen.

De vlag hang ik nog niet uit, dat doe ik pas bij een betaalde baan. Toch ben ik blij en zeer tevreden dat ik weer kan gaan werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')