Eens, werkzoekend klinkt veel positiever. En dat 'wat nu?' mag er van mij ook wel af, want dat klinkt ook alsof we er bij de pakken neerzitten.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:56 schreef Daboman het volgende:
Overigens noem ik het ook heel bewust werkzoekend, want dat klinkt positiever. Kan het volgende topic "werkzoekend, wat nu?" heten?Volgens mij maakt het ook wel een verschil of je jezelf maandenlang wijs maakt dat je werkloos bent, of dat je werkzoekend bent. Het tweede heeft meer uitstraling en dat zien werkgevers denk ik ook.
Ik zal even verslag doen van het gesprek van vrijdag....quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:22 schreef Rooligan het volgende:
....
Belt vanmiddag laat de commercieel directeur van bedrijf A op. Was erg rustig aan telefoon (zeker t.o.v. het gesprek maandag) dus ik voelde de bui een beetje hangen. Hij vertelde dat ze intern al een evaluatie hadden gehouden en ze me nu al konden laten weten wat daaruit gekomen was. Het bleef even stil, toen vroeg hij: "Kun je vrijdag nog voor onze vakanties voor een tweede bezoek komen? De operationeel directeur wil je graag spreken. Het gesprek zal maximaal 1 uur duren vanwege onze drukke agenda's. De operationeel directeur kan je tijdens dit gesprek wat meer vertellen over onze arbeidsvoorwaarden. Wanneer dat gesprek goed verloopt, dan zullen we je een aanbieding doen...".
![]()
![]()
Maar goed, we zijn er nog niet! Helaas kunnen op het tijdstip dat nu afgesproken is de twee gesprekspartners van het vorige gesprek er niet bij zijn en ik dus alleen met de derde beslissingsnemer om de tafel zal zitten.
jawel, 60 dagen, maar de kans dat je dar ontslagen wordt is zo klein en anders zoeken ze iets anders voor je binnen het bedrijfquote:
dat is standaardquote:Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kreeg vandaag te horen dat je je cv zo beknopt mogelijk moet houden en niet meer dan 2 pagina's moet hebben.
I know, maar dat is niet alleen van deze tijd, dat is altijd al zo geweestquote:Op maandag 15 februari 2010 15:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ook qua inhoud he. Dus niet alle taken die je hebt gedaan uitvoerig gaan opsommen, maar alleen de belangrijkste dingen eruit pikken en kort formuleren.
Mijn CV is primaquote:Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vraag me af he... de mensen die hier al enkele maanden rondlopen... zou het niet aan je presentatie/cv/sollicitatiebrief kunnen liggen dat je nog steeds niks hebt of weinig wordt uitgenodigd?
Kreeg vandaag te horen dat je je cv zo beknopt mogelijk moet houden en niet meer dan 2 pagina's moet hebben.
duurt nog 9 maanden. Maar anders ga ik wel bij mn vriendin thuis zittenquote:Op maandag 15 februari 2010 17:44 schreef vault_tec het volgende:
Hoe komen jullie nou aan geld als de ww erop zit?
dan moet je de bijstand in ?quote:Op maandag 15 februari 2010 17:44 schreef vault_tec het volgende:
Proeftijd geldt dan ook voor jou hequote:Op maandag 15 februari 2010 15:10 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
jawel, 60 dagen, maar de kans dat je dar ontslagen wordt is zo klein en anders zoeken ze iets anders voor je binnen het bedrijf
Ik ga daar niet weg want ik zit daar goed voor een tijdje.. Voorlopig tot dat ik iets anders vind!quote:Op maandag 15 februari 2010 17:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Proeftijd geldt dan ook voor jou heNiet alleen voor het bedrijf.
Welke WW?quote:Op maandag 15 februari 2010 17:44 schreef vault_tec het volgende:
Gefeliciteerd! Ik vroeg me af of dit je zoveelste teleurstelling zou worden in al die tijd dat je zoekende tijd, maar uiteindelijk is het gelukt.quote:
Wereldidee! Er is zo veel kracht in de woorden die je gebruikt en al helemaal als ze over jezelf gaan!quote:Op maandag 15 februari 2010 12:56 schreef Daboman het volgende:
Overigens noem ik het ook heel bewust werkzoekend, want dat klinkt positiever. Kan het volgende topic "werkzoekend, wat nu?" heten?Volgens mij maakt het ook wel een verschil of je jezelf maandenlang wijs maakt dat je werkloos bent, of dat je werkzoekend bent. Het tweede heeft meer uitstraling en dat zien werkgevers denk ik ook.
Van harte man!quote:
quote:Op maandag 15 februari 2010 14:47 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik zal even verslag doen van het gesprek van vrijdag....
Ook dat gesprek liep erg prettig en natuurlijk. Na een uur en drie kwartier moesten we toch maar eens afronden, en de operationeel directeur gaf aan dat hij nu overtuigd was van mijn kunnen. Het zou niet makkelijk zijn in het begin, maar met de juiste inzet en begeleiding zou het een mooie samenwerking worden. Hij zou proberen het gesprek dezelfde dag nog terug te koppelen naar de andere twee heren en de uiteindelijke beslissing zou waarschijnlijk pas na de vakantie plaatsvinden. Er was nl. nog 1 andere kandidaat die nog op een tweede gesprek zou moeten komen (na hun vakanties).
Ik was koud thuis die vrijdag, of de telefoon ging. De comm. dir. belde heel enthousiast op en gaf aan al feedback van het gesprek ontvangen te hebben. Hij gaf aan dat die louter positief was, en dat hij eigenlijk niets anders had verwacht. Of we even de arbeidsvoorwaarden telefonisch konden doorlopen en bevestigen, dan zou direct na de vakantie de schriftelijke versie volgen. De andere kandidaat hadden ze al afgebeld - die hoefde niet meer te komen. Tien minuten na dit telefoongesprek ontving ik een email met een bevestiging van de gemaakte voorwaarden en afspraken. Het is dan wel een jaarcontract, maar er stond in de mail dat ze de intentie hebben dit om te zetten naar een vast contract. De arbeidsvoorwaarden (zowel primair als secundair) zijn gewoonweg prima te noemen. Nog geen vijf minuten na dit mailtje, kreeg ik emails van zowel de business unit manager als de op. dir. die me beiden ‘welkom aan boord’ wensten en ‘er erg veel zin in hadden’. Vrijdagavond hebben we thuis maar even een flesje champagne ontkurkt…
Zo snel kan het dus gaan! Ik heb vanaf het eerste telefonische contact een heel goed gevoel bij dit bedrijf gehad. Informele cultuur, zelfkritisch, prestatiegericht maar niet ten koste van alles. Hun producten zijn innovatief en state-of-the-art. Ik ga samen met de comm. dir. de M&S op me nemen voor een nieuwe tak van producten. Ik zal me met name bezig houden met acq. en accountmanagement en zal zo’n 70% van de tijd op de weg zitten door heel NL. Ieder verkooptraject is ingericht als een zelfstandig project waarin mijn functie zorg draagt voor de begeleiding van alle partijen in deze; en dat is toch waar ik het beste in ben. De comm. dir. zal samen met mij de plannen en strategie schrijven en monitoren. Het is een snelle en dynamische markt, gelukkig dus heel anders dan mijn vorige functie (waar de directie nooit snel een beslissing kon maken waardoor de organisatie enorm geremd werd).
Ik mag 1 maart al beginnen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |