abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78010623
Om de week goed te beginnen maar weer een afwijzing binnen.
Lekker standaard: Inmiddels hebben wij alle sollicitatiebrieven zorgvuldig gelezen. Helaas moeten wij u meedelen dat onze keuze niet op u is gevallen.

Edit: ondertussen gebeld om te vragen naar de reden. Morgen weer terugbellen, want de betreffende persoon is niet aanwezig.

En StartPeople gebeld over een vacature. Ze schijnt me gebeld te hebben en voicemail ingesproken te hebben. Ik weet van niks...
Maar ik kon niet voorgesteld worden voor de functie, want ik had al eens gereageerd (aantal maanden terug) op dezelfde functie en toen ben ik afgewezen. De reden van afwijzing toendertijd kon ze me niet vertellen. Ik zou het zelf ook niet meer weten... enige wat ik me kan herinneren is dat die vacature toen 'on hold' is gezet. Nooit meer wat van gehoord. Ik heb haar gevraagd of ze de reden van afwijzing voor me kan opzoeken. Ik denk eerlijkgezegd niet dat ik er nog wat van hoor.

Blegh, schiet weer niet op zo.

Again edit: Meteen maar even verder gebeld.
Ook niet uitgenodigd in Hardenberg. In de 40 mensen gereageerd, 6 uitgenodigd en een reservelijst. Daar sta ik helaas niet op. Vorige keer wel. Degene die ik aan de telefoon had kon me geen reden geven, want zij zat niet in het selectieteam. Ik krijg nog een brief.

Nu loopt er nog 1 vacature....

Ook meteen maar met de ANWB gebeld (had een aanvraag gedaan voor een rijtest of ik mn rijbewijs in 10 dagen kan halen, of toch beter gewoon kan gaan lessen). En wil daarna dus bezig met lessen.. want dan heb ik iets meer kans op werk.
druk druk druk (ze hebben een actie), maar ik wordt vandaag/vanaaf teruggebeld als het goed is. Om een afspraak te plannen.

En eindelijk een vrolijk iemand aan de telefoon, maakt mn dag toch weer een beetje goed.

[ Bericht 47% gewijzigd door Kekaa op 15-02-2010 11:58:05 ]
pi_78015132
Misschien nog wel een goede tip voor de mensen die met problemen met zelfvertrouwen kampen: ga vrijwilligerswerk doen! Je moest eens weten hoe graag mensen je willen aannemen als je niets kost. Het geeft voldoening en dat beschermt tegen problemen met zelfvertrouwen. Tevens ben je toch van de straat en heb je iets gedaan in dat "gat in je CV".

Uiteraard is dergelijk werk tijdelijk en waarschijnlijk beseft een werkgever dat ook wel. Het biedt ook geen geld, maar het kan wel uitdaging op niveau en allerlei andere dingen die je uit werk haalt bieden. Zelf heb ik bijvoorbeeld de taak op me genomen om provinciale doorstroom toernooien te organiseren. En dat bleek echt nog niet zo simpel... Maar het eerste toernooi zit er inmiddels op en het gaf veel voldoening. De concurrentie is ook niet zo heel groot, want er zijn volgens mij maar weinig langdurige werkzoekenden die er voor kiezen om vrijwilligerswerk te gaan doen totdat ze een betere optie vinden.
pi_78015324
Overigens noem ik het ook heel bewust werkzoekend, want dat klinkt positiever. Kan het volgende topic "werkzoekend, wat nu?" heten? Volgens mij maakt het ook wel een verschil of je jezelf maandenlang wijs maakt dat je werkloos bent, of dat je werkzoekend bent. Het tweede heeft meer uitstraling en dat zien werkgevers denk ik ook.
pi_78016349
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:56 schreef Daboman het volgende:
Overigens noem ik het ook heel bewust werkzoekend, want dat klinkt positiever. Kan het volgende topic "werkzoekend, wat nu?" heten? Volgens mij maakt het ook wel een verschil of je jezelf maandenlang wijs maakt dat je werkloos bent, of dat je werkzoekend bent. Het tweede heeft meer uitstraling en dat zien werkgevers denk ik ook.
Eens, werkzoekend klinkt veel positiever. En dat 'wat nu?' mag er van mij ook wel af, want dat klinkt ook alsof we er bij de pakken neerzitten.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_78018946
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:22 schreef Rooligan het volgende:
....
Belt vanmiddag laat de commercieel directeur van bedrijf A op. Was erg rustig aan telefoon (zeker t.o.v. het gesprek maandag) dus ik voelde de bui een beetje hangen. Hij vertelde dat ze intern al een evaluatie hadden gehouden en ze me nu al konden laten weten wat daaruit gekomen was. Het bleef even stil, toen vroeg hij: "Kun je vrijdag nog voor onze vakanties voor een tweede bezoek komen? De operationeel directeur wil je graag spreken. Het gesprek zal maximaal 1 uur duren vanwege onze drukke agenda's. De operationeel directeur kan je tijdens dit gesprek wat meer vertellen over onze arbeidsvoorwaarden. Wanneer dat gesprek goed verloopt, dan zullen we je een aanbieding doen...".

Maar goed, we zijn er nog niet! Helaas kunnen op het tijdstip dat nu afgesproken is de twee gesprekspartners van het vorige gesprek er niet bij zijn en ik dus alleen met de derde beslissingsnemer om de tafel zal zitten.
Ik zal even verslag doen van het gesprek van vrijdag....
Ook dat gesprek liep erg prettig en natuurlijk. Na een uur en drie kwartier moesten we toch maar eens afronden, en de operationeel directeur gaf aan dat hij nu overtuigd was van mijn kunnen. Het zou niet makkelijk zijn in het begin, maar met de juiste inzet en begeleiding zou het een mooie samenwerking worden. Hij zou proberen het gesprek dezelfde dag nog terug te koppelen naar de andere twee heren en de uiteindelijke beslissing zou waarschijnlijk pas na de vakantie plaatsvinden. Er was nl. nog 1 andere kandidaat die nog op een tweede gesprek zou moeten komen (na hun vakanties).

Ik was koud thuis die vrijdag, of de telefoon ging. De comm. dir. belde heel enthousiast op en gaf aan al feedback van het gesprek ontvangen te hebben. Hij gaf aan dat die louter positief was, en dat hij eigenlijk niets anders had verwacht. Of we even de arbeidsvoorwaarden telefonisch konden doorlopen en bevestigen, dan zou direct na de vakantie de schriftelijke versie volgen. De andere kandidaat hadden ze al afgebeld - die hoefde niet meer te komen. Tien minuten na dit telefoongesprek ontving ik een email met een bevestiging van de gemaakte voorwaarden en afspraken. Het is dan wel een jaarcontract, maar er stond in de mail dat ze de intentie hebben dit om te zetten naar een vast contract. De arbeidsvoorwaarden (zowel primair als secundair) zijn gewoonweg prima te noemen. Nog geen vijf minuten na dit mailtje, kreeg ik emails van zowel de business unit manager als de op. dir. die me beiden ‘welkom aan boord’ wensten en ‘er erg veel zin in hadden’. Vrijdagavond hebben we thuis maar even een flesje champagne ontkurkt…

Zo snel kan het dus gaan! Ik heb vanaf het eerste telefonische contact een heel goed gevoel bij dit bedrijf gehad. Informele cultuur, zelfkritisch, prestatiegericht maar niet ten koste van alles. Hun producten zijn innovatief en state-of-the-art. Ik ga samen met de comm. dir. de M&S op me nemen voor een nieuwe tak van producten. Ik zal me met name bezig houden met acq. en accountmanagement en zal zo’n 70% van de tijd op de weg zitten door heel NL. Ieder verkooptraject is ingericht als een zelfstandig project waarin mijn functie zorg draagt voor de begeleiding van alle partijen in deze; en dat is toch waar ik het beste in ben. De comm. dir. zal samen met mij de plannen en strategie schrijven en monitoren. Het is een snelle en dynamische markt, gelukkig dus heel anders dan mijn vorige functie (waar de directie nooit snel een beslissing kon maken waardoor de organisatie enorm geremd werd).

Ik mag 1 maart al beginnen.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_78019361
Zoeken ze nog contractadministratoren?
pi_78019703
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geen proeftijd?
jawel, 60 dagen, maar de kans dat je dar ontslagen wordt is zo klein en anders zoeken ze iets anders voor je binnen het bedrijf
pi_78020069
Vraag me af he... de mensen die hier al enkele maanden rondlopen... zou het niet aan je presentatie/cv/sollicitatiebrief kunnen liggen dat je nog steeds niks hebt of weinig wordt uitgenodigd?

Kreeg vandaag te horen dat je je cv zo beknopt mogelijk moet houden en niet meer dan 2 pagina's moet hebben.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:27:06 #209
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78020232
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Kreeg vandaag te horen dat je je cv zo beknopt mogelijk moet houden en niet meer dan 2 pagina's moet hebben.
dat is standaard
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_78020299
Ook qua inhoud he. Dus niet alle taken die je hebt gedaan uitvoerig gaan opsommen, maar alleen de belangrijkste dingen eruit pikken en kort formuleren.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:00:14 #211
50936 The_Hives
pi_78021338
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ook qua inhoud he. Dus niet alle taken die je hebt gedaan uitvoerig gaan opsommen, maar alleen de belangrijkste dingen eruit pikken en kort formuleren.
I know, maar dat is niet alleen van deze tijd, dat is altijd al zo geweest
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_78021927
En er kan nog meer bij: Deze week laatste week werken.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:42:05 #213
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78022713
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vraag me af he... de mensen die hier al enkele maanden rondlopen... zou het niet aan je presentatie/cv/sollicitatiebrief kunnen liggen dat je nog steeds niks hebt of weinig wordt uitgenodigd?

Mijn CV is prima Kreeg vorige week nog een compliment over m'n CV

@Rooligan: Gefeliciteerd man
pi_78024235
Hoe komen jullie nou aan geld als de ww erop zit?
  maandag 15 februari 2010 @ 17:49:28 #215
50936 The_Hives
pi_78024362
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:44 schreef vault_tec het volgende:
duurt nog 9 maanden. Maar anders ga ik wel bij mn vriendin thuis zitten

Maar serieus, wat dacht je van werk onder je niveau? Het interesseert mij dan echt niets als ik dan productiewerk moet doen of schoffelen ofzo. Als ik dan maar wat verdien.
Fok! Federatie
pi_78024404
quote:
dan moet je de bijstand in ?
pi_78024566
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:10 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

jawel, 60 dagen, maar de kans dat je dar ontslagen wordt is zo klein en anders zoeken ze iets anders voor je binnen het bedrijf
Proeftijd geldt dan ook voor jou he Niet alleen voor het bedrijf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78024919
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Proeftijd geldt dan ook voor jou he Niet alleen voor het bedrijf.
Ik ga daar niet weg want ik zit daar goed voor een tijdje.. Voorlopig tot dat ik iets anders vind!
pi_78025074
ik doe vrijwilligerswerk. ik krijg een invaliditeitsuitkering.

ik werk in een school
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78027184
quote:
Welke WW?
Nee grapje. Ik geloof dat sommigen hier wel WW hebben.
Ik niet. Kan eens uitzoeken of ik het uberhaupt wel eens een keertje kan krijgen. Denk het niet.

Maar inderdaad, werk onder je niveau. Ik ben HBO afgestudeerd in juni. Alles wat ik tot nu toe heb gedaan kwam niet echt aan dat niveau. Maarja, beter dat en geen (niet een te groot) gat in mn CV dan wachten tot er iets passends voorbij komt en schulden opbouwen.
  maandag 15 februari 2010 @ 19:25:20 #221
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78027367
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:47 schreef Rooligan het volgende:
Gefeliciteerd! Ik vroeg me af of dit je zoveelste teleurstelling zou worden in al die tijd dat je zoekende tijd, maar uiteindelijk is het gelukt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 15 februari 2010 @ 19:36:37 #222
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78027861
quote:
Gefeliciteerd! Met je baan en met je snelle en dynamische directie
  maandag 15 februari 2010 @ 19:38:12 #223
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78027927
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:56 schreef Daboman het volgende:
Wereldidee! Er is zo veel kracht in de woorden die je gebruikt en al helemaal als ze over jezelf gaan!
  maandag 15 februari 2010 @ 20:48:04 #224
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78031109
quote:

[..]
Van harte man!

Ik hoop dat ik ook snel een dergelijk bericht kan plaatsen hier. Vrijdag is mijn CV via W&S bureau aan bedrijf X voorgelegd. Er was nog een andere kandidaat (tot nu toe, vacature is zeer recent) waarvan het CV is opgestuurd naar hun relatie. Hopelijk krijg ik deze week een uitnodiging voor het bedrijf voor een kennismaking.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78036466
quote:

[..]

Ik zal even verslag doen van het gesprek van vrijdag....
Ook dat gesprek liep erg prettig en natuurlijk. Na een uur en drie kwartier moesten we toch maar eens afronden, en de operationeel directeur gaf aan dat hij nu overtuigd was van mijn kunnen. Het zou niet makkelijk zijn in het begin, maar met de juiste inzet en begeleiding zou het een mooie samenwerking worden. Hij zou proberen het gesprek dezelfde dag nog terug te koppelen naar de andere twee heren en de uiteindelijke beslissing zou waarschijnlijk pas na de vakantie plaatsvinden. Er was nl. nog 1 andere kandidaat die nog op een tweede gesprek zou moeten komen (na hun vakanties).

Ik was koud thuis die vrijdag, of de telefoon ging. De comm. dir. belde heel enthousiast op en gaf aan al feedback van het gesprek ontvangen te hebben. Hij gaf aan dat die louter positief was, en dat hij eigenlijk niets anders had verwacht. Of we even de arbeidsvoorwaarden telefonisch konden doorlopen en bevestigen, dan zou direct na de vakantie de schriftelijke versie volgen. De andere kandidaat hadden ze al afgebeld - die hoefde niet meer te komen. Tien minuten na dit telefoongesprek ontving ik een email met een bevestiging van de gemaakte voorwaarden en afspraken. Het is dan wel een jaarcontract, maar er stond in de mail dat ze de intentie hebben dit om te zetten naar een vast contract. De arbeidsvoorwaarden (zowel primair als secundair) zijn gewoonweg prima te noemen. Nog geen vijf minuten na dit mailtje, kreeg ik emails van zowel de business unit manager als de op. dir. die me beiden ‘welkom aan boord’ wensten en ‘er erg veel zin in hadden’. Vrijdagavond hebben we thuis maar even een flesje champagne ontkurkt…

Zo snel kan het dus gaan! Ik heb vanaf het eerste telefonische contact een heel goed gevoel bij dit bedrijf gehad. Informele cultuur, zelfkritisch, prestatiegericht maar niet ten koste van alles. Hun producten zijn innovatief en state-of-the-art. Ik ga samen met de comm. dir. de M&S op me nemen voor een nieuwe tak van producten. Ik zal me met name bezig houden met acq. en accountmanagement en zal zo’n 70% van de tijd op de weg zitten door heel NL. Ieder verkooptraject is ingericht als een zelfstandig project waarin mijn functie zorg draagt voor de begeleiding van alle partijen in deze; en dat is toch waar ik het beste in ben. De comm. dir. zal samen met mij de plannen en strategie schrijven en monitoren. Het is een snelle en dynamische markt, gelukkig dus heel anders dan mijn vorige functie (waar de directie nooit snel een beslissing kon maken waardoor de organisatie enorm geremd werd).

Gefeliciteerd! Een mooi voorbeeld van doorzettingsvermogen. Hoe lang was je werkzoekend eigenlijk?
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')