abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78072806
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Rooligan het volgende:
Allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik kan niet wachten om te beginnen, heb er enorm veel zin in! Ik heb me de afgelopen dagen de procedure nog eens door mijn hoofd laten gaan en eens flink gegniffeld

Mijn basissalaris is prima te noemen (boven modaal), maar wat ik aan secundaire voorwaarden ga krijgen is helemaal goed::
- eerste jaar bonus op basis van bedrijfsresultaat (ca. 8% van jaarsalaris); daarna prestatiebonus wat kan oplopen tot 20%;
- lease auto voor 750 euro excl. brandstof - niet merk gebonden, niet maatschappij gebonden (dus volop keus);
- pensioenregeling met gegarandeerd eindbedrag;
- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- onkostenvergoeding voor als ik onderweg ben;
- laptop & GSM;
- thuis werken is geen probleem (uiteraard in overleg);
- vergoeding internetkosten thuis;
- mogelijkheden tot volgen van (betaalde) studies of cursussen.

Helaas zal ik wel dit topic moeten verlaten...
Klinkt super man! Kan je de komende week zowaar nog ff genieten van je laatste dagen als werkloze
pi_78073135
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:31 schreef Guglilminpietro het volgende:
In Juli (HBO) afgestudeerd en in de tussentijd helemaal niet gewerkt (hoe lui ) Begin februari aangenomen op een tijdelijk project binnen de overheid tot het einde van het jaar. Echter tegen een zeer matig loon voor een HBO'er (1500e netto.). Zit een beetje in dubio of ik dit moet doorzetten of toch moet verder zoeken naar wat anders...
1500 euro netto, of dat matig is? Het is omgerekend iets meer dan schaal 7, trede 0 van het BBRA. Dat lijkt mij ook een niet zo’n hoog salaris. Een HBO’er start meestal in schaal 8 (dat is 1579 euro netto) of 9.

Het mooiste vak is nog om werkgever te zijn. Dan heb je het pas echt GEMAKKELIJK!
pi_78073872
quote:
Allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik kan niet wachten om te beginnen, heb er enorm veel zin in! Ik heb me de afgelopen dagen de procedure nog eens door mijn hoofd laten gaan en eens flink gegniffeld
Jij bent er mss wel op vooruit gegaan, ten opzichte van je oude baan. Maar mooi om te lezen dat er licht aan het eind van de tunnel is. Zelf heb ik nog een baan, maar ik voel het aankomen dat ik per 31-3 weer mijn handje moet gaan ophouden
Nou is mijn baantje zwaar bagger en zoek ik al stevig naar iets anders, maar dat is er uiteraard nog niet. Deze successtories zijn wel een opsteker!
pi_78073974
Ik ben nu aan het solliciteren (gelukkig niet werkloos, maar wie weet binnenkort wel) en het valt me alles mee hoe de markt is. Beter dan een paar maanden geleden, laat staan een jaar geleden! Overmorgen 2e gesprek en ga waarschijnlijk meer verdienen dan ooit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:59:07 #255
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78077141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:46 schreef sempron2400 het volgende:
Het mooiste vak is nog om werkgever te zijn. Dan heb je het pas echt GEMAKKELIJK!
Tenzij je bedrijf over de kop gaat in deze tijden natuurlijk.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:37:42 #256
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78079212
quote:

Mijn basissalaris is prima te noemen (boven modaal), maar wat ik aan secundaire voorwaarden ga krijgen is helemaal goed::
- eerste jaar bonus op basis van bedrijfsresultaat (ca. 8% van jaarsalaris); daarna prestatiebonus wat kan oplopen tot 20%;
- lease auto voor 750 euro excl. brandstof - niet merk gebonden, niet maatschappij gebonden (dus volop keus);
- pensioenregeling met gegarandeerd eindbedrag;
- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- onkostenvergoeding voor als ik onderweg ben;
- laptop & GSM;
- thuis werken is geen probleem (uiteraard in overleg);
- vergoeding internetkosten thuis;
- mogelijkheden tot volgen van (betaalde) studies of cursussen.

Helaas zal ik wel dit topic moeten verlaten...
Ga weg hier

Nee hoor, geintje Ziet er prima uit Heel erg veel succes en plezier in bij/je nieuwe werk
pi_78079671
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:00 schreef Osramp het volgende:

[..]

Jij bent er mss wel op vooruit gegaan, ten opzichte van je oude baan.
Ik ben zowel primair als secundair er op vooruit gegaan. Primair slechts minimaal, maar ik heb open kaart gespeeld over mijn vorig salaris (zonder een loonstrookje te hoeven overleggen, overigens) en heb gewoon eerlijk aangegeven wat ik graag wilde gaan verdienen het eerste jaar. Dat hebben ze me dan ook aangeboden tijdens het 'arbeidsvoorwaarden-telefoontje' en ik had geen zin om moeilijk te doen en ineens meer te vragen. Mijn vorige salaris was iets beneden het landelijk gemiddelde salaris voor een dergelijke functie, maar ik woon in Limburg en daar zijn de salarissen over het algemeen wat lager dan in de Randstad. Ik had er geen moeite mee, omdat ik financieel makkelijk kon rondkomen en lekker kon sparen.

Ik heb het laatste jaar heel veel verschillende salarissen voorbij zien komen voor soortgelijke functies (HBO technisch, 5 - 10 jaar ervaring in -het liefst internationale- commerciële functies). Variërend van 1800 bruto tot 4200 bruto; uiteraard grotendeels afhankelijk van het gevraagde profiel en de gewenste ervaring. Ook heb ik 1 keer een gesprek gehad waarbij men aangaf het minimumloon uit te keren, maar wel commissie bij elke verkoop....

BIj de laatste gesprekken die ik gehad heb vonden ze mijn wens aan de hoge kant, zij zaten liever rond de 2100 - 2300 bruto per maand. Wanneer ik uiteindelijk aangenomen zou worden, dan zou ik het daar niet vanaf laten hangen, maar uiteraard zou ik wel een oogje in het zeil houden betreffende vrijkomende vacatures.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_78081512
Nog gefeliciteerd Rooligan.
pi_78082166
Ik kom me hier ook melden. Na bijna 3,5 jaar als uitzendkracht gewerkt te hebben bij een bedrijf, is het doek gevallen. Nu was dit al eerder bekend, ik weet dit al sinds september, niet echt een verrassing dus. Per 1 april eindigt mijn contract.
Echter de laatste tijd is gebleken dat de werkvoorraad ernstig geslonken is (voornamelijk als gevolg van automatisering en verbetering van het proces). Vorige week al halve dagen gewerkt, vandaag hoorden wij (de groep UZK's, ong. 20 man) dat we per morgen niet meer hoeven te komen. Uitzendkrachten hebben een korte opzegtermijn, ik ben gelukkig wel gedetacheerd en krijg tot 1 april gewoon doorbetaald.
In principe wordt er per week gekeken of er nog werk te doen is, maar dit ligt niet in de lijn der verwachting.

Ik zoek elke dag vacatures maar ben hier veel productiever in, ook in het schrijven van de brieven, als ik op werk zit. Vond het dan ook fijner om halve dagen te werken, heb je ook wat meer ritme in je dagen. En ik vond het werken daar ook helemaal niet erg. Wel lekker om nu even wat vrije tijd te hebben, heb ook nog genoeg te klussen in huis.
Aanbod aan vacatures valt me echt tegen trouwens. Ik kom weinig geschikte vacatures tegen. En ik heb echt niet al te hoge eisen. Opleidingseisen vind ik af en toe ook echt aan de hoge kant.
Ik krijg nog wel een sollicitatietraining aangeboden, dat is dus wel netjes... Maar het probleem vind ik voornamelijk om vacatures te vinden.

[ Bericht 65% gewijzigd door Syytön op 16-02-2010 23:51:06 ]
pi_78082227
hoe is het met de werkloosheid gesteld? is het een groot verschil tegenover België?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:01:17 #261
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78088865
vandaag weer langs WERKBedrijf. Maandelijks gesprek met zo'n vrouwtje die je behandeld alsof je een achtergestelde jongere bent zonder enig toekomstperspectief
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_78092362
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:02 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben nu aan het solliciteren (gelukkig niet werkloos, maar wie weet binnenkort wel) en het valt me alles mee hoe de markt is. Beter dan een paar maanden geleden, laat staan een jaar geleden! Overmorgen 2e gesprek en ga waarschijnlijk meer verdienen dan ooit.
Via een UZB of gewoon sollicitatiebrieven? Welke richting?
pi_78093567
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:02 schreef heiden6 het volgende:
Of je hebt gewoon mazzel natuurlijk.

Ik dacht een paar weken geleden trouwens ook dat ik wellicht weer snel aan de bak zou zijn. Twee tweede gesprekken bij leuke adviesbureaus gehad, maar helaas toch afgewezen, en vooral weer op een gebrek aan ervaring in de advieswereld..

Hoe kan ik in godsnaam ooit ervaring opdoen als ze geen starters willen?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_78095449
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:01 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe kan ik in godsnaam ooit ervaring opdoen als ze geen starters willen?
dat vraag ik mij ook altijd af!
Hoe wil je ervaring opdoen als niemand je aanneemt vanwege het ontbreken van ervaring

je moet toch ergens die ervaring vandaan halen
pi_78095671
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

dat vraag ik mij ook altijd af!
Hoe wil je ervaring opdoen als niemand je aanneemt vanwege het ontbreken van ervaring

je moet toch ergens die ervaring vandaan halen
Typische voorbeeld van een vicieuze crisiscirkel.
Hoopopgeleide starters hebben het enorm moeilijk. Je ziet soms zelf dat ze voor traineeships mensen met 2-3 jaar werkervaring verkiezen boven net afgestudeerden. Op juniorfuncties reageren vlot mensen met 5 tot 10 jaar werkervaring. Het is om moedeloos van te worden. Keer op keer leg ik het af tegen mensen met net wat meer en net wat concretere werkervaring. Ik dacht dat ik met mijn jaar relevante werkervaring al een kleine voorsprong had, maar in de ogen van werkgevers sta ik praktisch gelijk aan iemand die net afgestudeerd is.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_78099855
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Via een UZB of gewoon sollicitatiebrieven? Welke richting?
CV op Monsterboard gezet, ik werd afgelopen vrijdag door het bedrijf zelf benaderd.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:01 schreef nozem het volgende:

[..]

Of je hebt gewoon mazzel natuurlijk.
Als ik donderdag aangenomen word is dat zeker het geval. Maar dat was me een half jaar of een jaar geleden niet gelukt. Ik postte het ook echt als hart onder de riem.
pi_78110402
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef nozem het volgende:

Keer op keer leg ik het af tegen mensen met net wat meer en net wat concretere werkervaring. Ik dacht dat ik met mijn jaar relevante werkervaring al een kleine voorsprong had,
Tsja, en dat gebeurde mij vandaag ook. Ben afgestudeerd in 1999 aan de lerarenopleiding elektrotechniek en heb daarna verschillende banen gehad. Het meest aantrekkelijke was het geven van trainingen in electronica, maar dat stopte omdat het bedrijf bijna kopje onder ging. Nou kwam ik een vacature tegen van een bedrijf 90km ver weg waar ze een trainer elektrotechniek zoeken, Gereageerd en waren gematigd positief. Vandaag kwam een bericht dat ze nog even verder zoeken naar iemand die dichterbij woont en recentere ervaring heeft. Met trainingen geven heb ik ervaring zat, maar ze zijn bang dat mij e-kennis te ver is weggezakt. Elektronica is daarin volgens hen geen oppepper.
Niet echt afgewezen, maar ze zoeken nog verder. Ik hoor er nog van, al lijkt me dat sterk.
Grrrrr, nét te ver weg en nét niet genoeg ervaring Heb verhuizen op termijn al direct aangesproken en inwerken in eigen tijd / betaling. Voor mijn gevoel toch wel flink door het stof gegaan.
pi_78110601
ik geraak hel moeilijk aan werk omwille van m'n handicap. ik ben daarom vrijwillgerswerk gaan doen en het bevalt me heel goed.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:54:47 #269
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78125547
Mooie grap hier:

Tijdelijke functie (t/m 30 april) via een uitzendbureau aangenomen en laten vallen dat ik nog wel meerdere pijlen op mijn boog heb en toch op zoek ben naar vastigheid. Resultaat: een week gewerkt, en vervolgens de deur uitgezet "omdat ze niet willen dat ik ieder moment weg kan gaan"...
Tot zover de kwaliteitspost
pi_78127044
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:12 schreef Osramp het volgende:

[..]

Tsja, en dat gebeurde mij vandaag ook. Ben afgestudeerd in 1999 aan de lerarenopleiding elektrotechniek en heb daarna verschillende banen gehad. Het meest aantrekkelijke was het geven van trainingen in electronica, maar dat stopte omdat het bedrijf bijna kopje onder ging. Nou kwam ik een vacature tegen van een bedrijf 90km ver weg waar ze een trainer elektrotechniek zoeken, Gereageerd en waren gematigd positief. Vandaag kwam een bericht dat ze nog even verder zoeken naar iemand die dichterbij woont en recentere ervaring heeft. Met trainingen geven heb ik ervaring zat, maar ze zijn bang dat mij e-kennis te ver is weggezakt. Elektronica is daarin volgens hen geen oppepper.
Niet echt afgewezen, maar ze zoeken nog verder. Ik hoor er nog van, al lijkt me dat sterk.
Grrrrr, nét te ver weg en nét niet genoeg ervaring Heb verhuizen op termijn al direct aangesproken en inwerken in eigen tijd / betaling. Voor mijn gevoel toch wel flink door het stof gegaan.
Geen idee of je nog iets wilt doen met je opleiding maar hier zijn ze op zoek naar een docent techniek.

http://www.thamen.nl/pages/vac_docent.html
Word alleen wel verhuizen ben ik bang
pi_78128669
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 02:00 schreef marcosta het volgende:

Geen idee of je nog iets wilt doen met je opleiding maar hier zijn ze op zoek naar een docent techniek.

http://www.thamen.nl/pages/vac_docent.html
Word alleen wel verhuizen ben ik bang
Ik wil best zo'n functie hebben, maar het is VMBO techniek. Dat is toch van een ander kaliber als elektrotechniek. Techniek behandelt meer dan alleen elektrotechniek.
Daarnaast is het vervanging wegens ziekte en wel erg ver weg
pi_78128718
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik wil best zo'n functie hebben, maar het is VMBO techniek. Dat is toch van een ander kaliber als elektrotechniek. Techniek behandelt meer dan alleen elektrotechniek.
Daarnaast is het vervanging wegens ziekte en wel erg ver weg
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat deze functie gewoon voor vast is.
De persoon heeft een ongeneeslijke ziekte en zal zeker niet meer terugkeren.
En of techniek iets anders is dan elektrotechniek zul jij het beste weten
Ik ben maar een proces-operator die het ICtTvak in is gestruikeld
pi_78128900
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:53 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat deze functie gewoon voor vast is.
De persoon heeft een ongeneeslijke ziekte en zal zeker niet meer terugkeren.
En of techniek iets anders is dan elektrotechniek zul jij het beste weten
Ik ben maar een proces-operator die het ICtTvak in is gestruikeld
Aha, dan komt het dichter bij een haalbare kaart. Maar dan nog is techniek veel breder dan alleen maar elektrotechniek. Eens even goed over denken, maar zeker bedankt voor tips en aanwijzingen
pi_78134456
@osramp

wellicht dat je het al gedaan hebt, maar ik zou de verschillende ROC websites eens af gaan om te kijken of er nog gezocht wordt naar leraren elektrotechniek. Het is jammer dat elektrotechniek weinig aanwas heeft qua leerlingen, 10-15 jaar geleden was er volop werk als leraar elektrotechniek dat is nu helaas wel anders.

wellicht is een adviseur functie iets? http://www.hollandertechn(...)seur-elektrotechniek

je zou sowieso een open sollicitatie naar Hollander kunnen sturen, is toch een "groot" bedrijf in de techniek waarvan elektrotechniek een belangrijk onderdeel is.
pi_78146173
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:54 schreef Gizmo112 het volgende:
Mooie grap hier:

Tijdelijke functie (t/m 30 april) via een uitzendbureau aangenomen en laten vallen dat ik nog wel meerdere pijlen op mijn boog heb en toch op zoek ben naar vastigheid. Resultaat: een week gewerkt, en vervolgens de deur uitgezet "omdat ze niet willen dat ik ieder moment weg kan gaan"...
Dat soort naïeve eerlijkheid heb ik al lang geleden afgeschaft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')