Klinkt super man! Kan je de komende week zowaar nog ff genieten van je laatste dagen als werklozequote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Rooligan het volgende:
Allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik kan niet wachten om te beginnen, heb er enorm veel zin in! Ik heb me de afgelopen dagen de procedure nog eens door mijn hoofd laten gaan en eens flink gegniffeld![]()
Mijn basissalaris is prima te noemen (boven modaal), maar wat ik aan secundaire voorwaarden ga krijgen is helemaal goed::
- eerste jaar bonus op basis van bedrijfsresultaat (ca. 8% van jaarsalaris); daarna prestatiebonus wat kan oplopen tot 20%;
- lease auto voor 750 euro excl. brandstof - niet merk gebonden, niet maatschappij gebonden (dus volop keus);
- pensioenregeling met gegarandeerd eindbedrag;
- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- onkostenvergoeding voor als ik onderweg ben;
- laptop & GSM;
- thuis werken is geen probleem (uiteraard in overleg);
- vergoeding internetkosten thuis;
- mogelijkheden tot volgen van (betaalde) studies of cursussen.
Helaas zal ik wel dit topic moeten verlaten...![]()
1500 euro netto, of dat matig is? Het is omgerekend iets meer dan schaal 7, trede 0 van het BBRA. Dat lijkt mij ook een niet zo’n hoog salaris. Een HBO’er start meestal in schaal 8 (dat is 1579 euro netto) of 9.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:31 schreef Guglilminpietro het volgende:
In Juli (HBO) afgestudeerd en in de tussentijd helemaal niet gewerkt (hoe lui) Begin februari aangenomen op een tijdelijk project binnen de overheid tot het einde van het jaar. Echter tegen een zeer matig loon voor een HBO'er (1500e netto.). Zit een beetje in dubio of ik dit moet doorzetten of toch moet verder zoeken naar wat anders...
Jij bent er mss wel op vooruit gegaan, ten opzichte van je oude baan. Maar mooi om te lezen dat er licht aan het eind van de tunnel is. Zelf heb ik nog een baan, maar ik voel het aankomen dat ik per 31-3 weer mijn handje moet gaan ophoudenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Rooligan het volgende:
Allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik kan niet wachten om te beginnen, heb er enorm veel zin in! Ik heb me de afgelopen dagen de procedure nog eens door mijn hoofd laten gaan en eens flink gegniffeld![]()
Tenzij je bedrijf over de kop gaat in deze tijden natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:46 schreef sempron2400 het volgende:
Het mooiste vak is nog om werkgever te zijn. Dan heb je het pas echt GEMAKKELIJK!
Ga weg hierquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Rooligan het volgende:
Mijn basissalaris is prima te noemen (boven modaal), maar wat ik aan secundaire voorwaarden ga krijgen is helemaal goed::
- eerste jaar bonus op basis van bedrijfsresultaat (ca. 8% van jaarsalaris); daarna prestatiebonus wat kan oplopen tot 20%;
- lease auto voor 750 euro excl. brandstof - niet merk gebonden, niet maatschappij gebonden (dus volop keus);
- pensioenregeling met gegarandeerd eindbedrag;
- spaarloon regeling;
- 30 vrije dagen;
- onkostenvergoeding voor als ik onderweg ben;
- laptop & GSM;
- thuis werken is geen probleem (uiteraard in overleg);
- vergoeding internetkosten thuis;
- mogelijkheden tot volgen van (betaalde) studies of cursussen.
Helaas zal ik wel dit topic moeten verlaten...![]()
Ik ben zowel primair als secundair er op vooruit gegaan. Primair slechts minimaal, maar ik heb open kaart gespeeld over mijn vorig salaris (zonder een loonstrookje te hoeven overleggen, overigens) en heb gewoon eerlijk aangegeven wat ik graag wilde gaan verdienen het eerste jaar. Dat hebben ze me dan ook aangeboden tijdens het 'arbeidsvoorwaarden-telefoontje' en ik had geen zin om moeilijk te doen en ineens meer te vragen. Mijn vorige salaris was iets beneden het landelijk gemiddelde salaris voor een dergelijke functie, maar ik woon in Limburg en daar zijn de salarissen over het algemeen wat lager dan in de Randstad. Ik had er geen moeite mee, omdat ik financieel makkelijk kon rondkomen en lekker kon sparen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:00 schreef Osramp het volgende:
[..]
Jij bent er mss wel op vooruit gegaan, ten opzichte van je oude baan.
Via een UZB of gewoon sollicitatiebrieven? Welke richting?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:02 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben nu aan het solliciteren (gelukkig niet werkloos, maar wie weet binnenkort wel) en het valt me alles mee hoe de markt is. Beter dan een paar maanden geleden, laat staan een jaar geleden! Overmorgen 2e gesprek en ga waarschijnlijk meer verdienen dan ooit.
Of je hebt gewoon mazzel natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:02 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben nu aan het solliciteren (gelukkig niet werkloos, maar wie weet binnenkort wel) en het valt me alles mee hoe de markt is. Beter dan een paar maanden geleden, laat staan een jaar geleden! Overmorgen 2e gesprek en ga waarschijnlijk meer verdienen dan ooit.
dat vraag ik mij ook altijd af!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:01 schreef nozem het volgende:
[..]
Hoe kan ik in godsnaam ooit ervaring opdoen als ze geen starters willen?
Typische voorbeeld van een vicieuze crisiscirkel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
dat vraag ik mij ook altijd af!
Hoe wil je ervaring opdoen als niemand je aanneemt vanwege het ontbreken van ervaring
je moet toch ergens die ervaring vandaan halen
CV op Monsterboard gezet, ik werd afgelopen vrijdag door het bedrijf zelf benaderd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Via een UZB of gewoon sollicitatiebrieven? Welke richting?
Als ik donderdag aangenomen word is dat zeker het geval. Maar dat was me een half jaar of een jaar geleden niet gelukt. Ik postte het ook echt als hart onder de riem.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:01 schreef nozem het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon mazzel natuurlijk.![]()
Tsja, en dat gebeurde mij vandaag ook. Ben afgestudeerd in 1999 aan de lerarenopleiding elektrotechniek en heb daarna verschillende banen gehad. Het meest aantrekkelijke was het geven van trainingen in electronica, maar dat stopte omdat het bedrijf bijna kopje onder ging. Nou kwam ik een vacature tegen van een bedrijf 90km ver weg waar ze een trainer elektrotechniek zoeken, Gereageerd en waren gematigd positief. Vandaag kwam een bericht dat ze nog even verder zoeken naar iemand die dichterbij woont en recentere ervaring heeft. Met trainingen geven heb ik ervaring zat, maar ze zijn bang dat mij e-kennis te ver is weggezakt. Elektronica is daarin volgens hen geen oppepper.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef nozem het volgende:
Keer op keer leg ik het af tegen mensen met net wat meer en net wat concretere werkervaring. Ik dacht dat ik met mijn jaar relevante werkervaring al een kleine voorsprong had,
Geen idee of je nog iets wilt doen met je opleiding maar hier zijn ze op zoek naar een docent techniek.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:12 schreef Osramp het volgende:
[..]
Tsja, en dat gebeurde mij vandaag ook. Ben afgestudeerd in 1999 aan de lerarenopleiding elektrotechniek en heb daarna verschillende banen gehad. Het meest aantrekkelijke was het geven van trainingen in electronica, maar dat stopte omdat het bedrijf bijna kopje onder ging. Nou kwam ik een vacature tegen van een bedrijf 90km ver weg waar ze een trainer elektrotechniek zoeken, Gereageerd en waren gematigd positief. Vandaag kwam een bericht dat ze nog even verder zoeken naar iemand die dichterbij woont en recentere ervaring heeft. Met trainingen geven heb ik ervaring zat, maar ze zijn bang dat mij e-kennis te ver is weggezakt. Elektronica is daarin volgens hen geen oppepper.
Niet echt afgewezen, maar ze zoeken nog verder. Ik hoor er nog van, al lijkt me dat sterk.
Grrrrr, nét te ver weg en nét niet genoeg ervaringHeb verhuizen op termijn al direct aangesproken en inwerken in eigen tijd / betaling. Voor mijn gevoel toch wel flink door het stof gegaan.
Ik wil best zo'n functie hebben, maar het is VMBO techniek. Dat is toch van een ander kaliber als elektrotechniek. Techniek behandelt meer dan alleen elektrotechniek.quote:Op donderdag 18 februari 2010 02:00 schreef marcosta het volgende:
Geen idee of je nog iets wilt doen met je opleiding maar hier zijn ze op zoek naar een docent techniek.
http://www.thamen.nl/pages/vac_docent.html
Word alleen wel verhuizen ben ik bang
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat deze functie gewoon voor vast is.quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik wil best zo'n functie hebben, maar het is VMBO techniek. Dat is toch van een ander kaliber als elektrotechniek. Techniek behandelt meer dan alleen elektrotechniek.
Daarnaast is het vervanging wegens ziekte en wel erg ver weg
Aha, dan komt het dichter bij een haalbare kaart. Maar dan nog is techniek veel breder dan alleen maar elektrotechniek. Eens even goed over denken, maar zeker bedankt voor tips en aanwijzingenquote:Op donderdag 18 februari 2010 07:53 schreef marcosta het volgende:
[..]
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat deze functie gewoon voor vast is.
De persoon heeft een ongeneeslijke ziekte en zal zeker niet meer terugkeren.
En of techniek iets anders is dan elektrotechniek zul jij het beste weten
Ik ben maar een proces-operator die het ICtTvak in is gestruikeld
Dat soort naïeve eerlijkheid heb ik al lang geleden afgeschaft.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:54 schreef Gizmo112 het volgende:
Mooie grap hier:
Tijdelijke functie (t/m 30 april) via een uitzendbureau aangenomen en laten vallen dat ik nog wel meerdere pijlen op mijn boog heb en toch op zoek ben naar vastigheid. Resultaat: een week gewerkt, en vervolgens de deur uitgezet "omdat ze niet willen dat ik ieder moment weg kan gaan"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |